Transports Eiropā nebūs prioritāte 

Eiropas transporta organizācijas nemierā ar transportam atvēlēto naudu; Latvijai par līdzekļiem nāksies konkurēt.

Egons Mudulis, 21.3.2013

Foto: AFP/LETA

Tā kā 23 miljardi eiro, kas nākamajā ES fondu plānošanas periodā paredzēti transporta infrastruktūrai Eiropas Savienojuma instrumenta (CEF) ietvaros, ir par trešdaļu mazāk nekā sākotnēji paredzēts, Eiropas transporta organizācijas šo septiņu gadu budžeta projektu kritizē.

Trīspusējo Eiropas Komisijas (EK), Eiropas Parlamenta un Eiropas Padomes sarunu rezultāts ar gala «cipariem» gan gaidāms tikai šā gada jūnijā vai jūlijā. Ātrāku virzību šobrīd kavē tas, ka joprojām nav skaidrības, kāds īsti būs nākamā plānošanas perioda kopējais Eiropas Savienības budžets, norāda Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle. Latvija no CEF galvenokārt plāno līdzfinansēt jaunu šaursliežu dzelzceļa līniju Rail Baltic 2.

Nešķiet, ka nākamajā budžetā transporta sektors tiktu uzskatīts par prioritāti, pirmajā kopīgajā reakcijā uz Eiropas līderu šā gada februārī panākto vienošanos norāda Eiropas Iekšzemes ostu federācija (EFIP), Eiropas Jūras ostu organizācija (ESPO), Starptautiskā Autotransporta apvienība (IRU), Eiropas Dzelzceļa un infrastruktūras kompāniju apvienība (CER) un citas organizācijas. Tajā pašā laikā tās atzīst, ka ir sperts solis uz priekšu salīdzinājumā ar astoņiem miljardiem eiro, kas bija atvēlēti šajā plānošanās periodā Eiropas transporta tīklam (TEN-T). Līdzekļu samazināšanu ekonomisko izaugsmi stimulējošajam transporta sektoram transporta organizācijas uzskata par garām palaistu iespēju.

 

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

Eiropas Komisija (EK) uzsākusi oficiālu izmeklēšanu pret Lietuvas dzelzceļa uzņēmumu AB...

Lielākā daļa (61%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55...

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti draudējuši ar veto piemērošanu jaunajam Eiropas Savienības...

Miljarda eiro palielinājums nākamajā plānošanas periodā nav mierinājums Latvijas zemniekiem....

Eiropas Savienības (ES) līderu pieņemto nākamo septiņu gadu budžetu pilnībā nav apmierināta...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Klaipēdas ostas infrastruktūrā šogad paredzēts ieguldīt vairāk nekā 80 miljonus latu, saasinot...

Liepājas dome plāno ieguldīt divarpus miljonus latu Zemnieku ielas rekonstrukcijā. Tā ir...

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība Estonian Air atteikusies no divām iepriekš pasūtītajām,...

Par Ventspils brīvostas valdes locekli valdība otrdien apstiprinājusi satiksmes ministra Anrija Matīsa...

Šā gada pirmie mēneši airBaltic ir bijuši labāki, nekā iepriekš plānots,...

Ministriju pārstāvji grib atlaist Rīgas brīvostas pārvaldnieku Leonīdu Loginovu...

Latvijas Bankas ekonomists Igors Kasjanovs savā blogā, paužot personisko viedokli,  bažījas,...

RVR maina vadību un koriģē stratēģiju, fokusējas uz specializētu vilcienu ražošanu, kā...

Lai popularizētu konteinervilciena ZUBR maršrutu un sadarbotos vēl vairākās jomās, Ventspils...

Izsludināti normatīvo aktu grozījumi, kas paredz Mērsraga ostas robežu paplašināšanu...