Tirdzniecība un pakalpojumi

Trauku tirgotājas SIA Arkolat apgrozījums audzis par piektdaļu

Gunta Kursiša, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Trauku un mājsaimniecības preču vairumtirgotājas SIA Arkolat konsolidētais apgrozījums pērn pieaudzis par 23,64%, sasniedzot 4,979 milj. Ls, liecina informācija Lursoft.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdza ar 144,518 tūkst. Ls peļņu, un uzņēmuma vadība 2012. gadā cer uzlabot finansiālos rezultātus, pamatojot, ka kopš pārskata gada beigām ir jaušamas izmaiņas ekonomiskajā situācijā Latvijā un Igaunijā, kā rezultātā nedaudz pieaudzis tirdzniecības apgrozījums.

Arkolat 2009. gada 1. jūlijā iegādājās OU Arkogren, kas trauku un mājsaimniecības preču vairumtirdzniecības nozarē darbojas 17 gadus. SIA Arkolat lielākie kapitāldaļu turētāji ir igaunis Mikhels Jātama (Mikhel Jaatama), kura pieder 50,50%, un 48,50% daļu īpašniece Daina Pečate.

Arkolat tirgo traukus un mājsaimniecības preces, kā arī sniedz trauku nomas pakalpojumu un iznomā savā īpašumā esošās ēkas telpas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku un mājsaimniecības preču tirgotājs Arkolat šogad plāno paplašināt veikalu skaitu . SIA Arkolat valdes locekle Daina Pečate stāsta, ka šogad plānots atvērt pirmo Rito veikalu ārpus Latvijas.

Šāda iecere jau bijusi pirms krīzes, kas gan veica savas korekcijas, bet beidzot pienācis laiks atvēzēties iziešanai ārpus valsts robežām, jo ir «stabilitāte un pārliecība par saviem spēkiem». Tiesa, pagaidām vēl netiek atklāta veikala atrašanās vieta, jo vēl jānoslēdz līgums.

Uzņēmums darbojas trīs biznesa virzienos – HoReCa, vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā Rito veikalos - un šogad paredzēts attīstīt visus virzienus. Aizvadītajā gadā sākta jauna koncepta realizācija, atverot jaunu Rito veikalu t/c Riga Plaza, un šogad plānots vērt durvis vēl vienam šāda koncepta veikalam. Pavisam Latvijā ir desmit Rito veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāspēj mainīties līdzi pieprasījuma tendencēm un jānodrošina kvalitatīvs serviss, tad apgrozījuma kāpums neizpaliks, teic SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.

Trauku, virtuves piederumu un mājsaimniecības preču tirgotājs SIA Arkolat kāpinājis apgrozījumu no 4,6 miljoniem eiro 2009. gadā līdz 8.2 miljoniem eiro 2014. gadā, un tas iekļauts Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma prezidente Daina Pečate atzīst, ka izaugsme gājusi soli solī ar Latvijas ekonomikas augšupejas tempu. Tirdzniecībā strādājošie uzņēmumi ir ļoti jutīgi. Tos ietekmē gan iekšējā tirgus klimats, gan ārējie faktori, arī ģeopolitiskie notikumi – Krievijas un Ukrainas attiecības. «Tirdzniecība attīstās ātri, un tirgus dalībniekiem strauji jāspēj mainīties un jāreaģē uz pircēju paradumu maiņu. Tā ir ļoti dinamiska nozare, kas nepelnīti netiek mīlēta, lai arī dod nozīmīgu pienesumu valsts budžetam un nodarbina daudz cilvēku. Tikai eksports mūs neglābs, jo iedzīvotājus baro iekšējā tirgus ekonomikas aktivitāte,» pārliecināta ir D. Pečate. Taujāta par uzņēmuma attīstības veiksmes atslēgām, D. Pečate kodolīgi teic, ka tas ir neatlaidīgs darbs vairāk nekā 20 gadu garumā un gatavība pārmaiņām. «Pēdējos piecos gados cītīgi esam izvērtējuši preču sortimentu, lai piedāvātu tikai klientu pieprasītas preces, rekonstruējām iepirkumu daļu, veicām kategoriju analīzi, kā arī pastāvīgi lielu vērību pievēršam darbinieku apmācībai,» viņa turpina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atklāts Baltijā lielākais trauku un virtuves piederumu veikals Arkolat

Dienas Bizness, 22.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais trauku un mājsaimniecības preču izplatīšanas uzņēmums SIA Arkolat atklājis paplašināto veikalu Rīgā, Mūkusalas ielā 72B, kur 1255 m2 izvietoti vairāk kā 10 000 preču veidi gatavošanai, servēšanai un mājsaimniecībai. Tādejādi SIA Arkolat trauku veikals kļuvis par lielāko Baltijā.

Kopējās investīcijas tirdzniecības telpu, noliktavas un sortimenta paplašināšanā veido pusmiljonu eiro. Uzņēmumā notiek aktīvs darbs pie tiešā servisa paplašināšanas viesnīcām, restorāniem un kafejnīcām. SIA Arkolat aģentu komanda attīsta speciālo pasūtījumu segmentu līdzās traukiem un virtuves piederumiem piedāvājot profesionālo tehniku, mēbeles, tekstilizstrādājumus u.tml. Šobrīd uzņēmums sadarbojas ar vairāk nekā 200 piegādātājiem, kas dod iespēju sniegt pilna spektra servisu ikvienam, kurš atver savu ēdināšanas uzņēmumu.

SIA Arkolat šogad plāno turpināt izaugsmi, radīt papildus darba vietas un palielināt tirgus daļu. Līdz gada beigām plānots dubultot trauku un virtuves piederumu veikala kopējo apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Uzņēmēja: Latvijas likumi nav saprotami pat juristiem un grāmatvežiem

Dienas Bizness, 17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Uzņēmējdarbības dokumentācijas kārtošana ir ļoti sarežģīta. Jaunienācējs biznesā, kurš nodibina savu pirmo uzņēmumu, jo viņam ir laba biznesa ideja, apjūk, sastopoties ar birokrātisko slogu. Likumi nav saprotami. Nav īsti normāli, ka pat juristi un grāmatveži, lasot likumus, nesaprot, kas tur ir pateikts,» intervijā laikrakstam Diena sacījusi LTRK viceprezidente, SIA Arkolat valdes locekle un līdzīpašniece Daina Pečate.

«Uzņēmējam vajadzīga armija ļoti izglītotu, pieredzējušu grāmatvežu, kuri Latvijas likumu formulējumus vispār iztulko saprotamā valodā. Piemēram, patlaban ir jaunas prasības saistībā ar kases aparātiem, un pat uzņēmējs ar pieredzi, lasot normatīvos dokumentus, nevar saprast, tieši kas tajos prasīts. Viss ir tiktāl samudžināts, ka nevar saprast, kā atmudžināt,» sūdzējusies uzņēmēja.

«Turklāt nereti rodas iespaids, ka likumus raksta cilvēki, kuri domā par kaut kādu ideālu situāciju, kas pilnībā neatbilst dzīves realitātei. Vēl jāņem vērā tas, ka XXI gadsimtā situācija mainās tik strauji, ka tikmēr, kamēr kādu likumu pieņem, jau apstākļi mainījušies. Esmu sastapusies arī ar to, ka pat Valsts ieņēmumu dienests (VID) nevar izskaidrot normatīvo aktu prasības, jo vienkārši normatīvi akti ir daudznozīmīgi saprotami. Problēma nav VID kompetences līmenī. Salīdzinot ar XX gadsimta deviņdesmitajiem gadiem, VID tiešām kļuvis uzņēmumiem draudzīgāks, turpretī likumi kļuvuši sarežģītāki. Arī Eiropas Savienības (ES) direktīvas un regulas bieži vien tiek tulkotas pārcentīgi,» skaidrojusi Arkolat pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Viesmīlībā izvēlas dabisko

Anda Asere, 05.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar restorāna vai kafejnīcas logo apdrukāti trauki palīdz nostiprināt kompānijas zīmolu, palikt apmeklētāju atmiņā un ir atpazīstami sociālo tīklu bildēs; tie var kalpot par reklāmu un aicināt atgriezties.

Trauku tirdzniecības uzņēmuma SIA Arkolat 2018. gada apgrozījums sasniedza 6,64 miljonus eiro. Latvijā kopumā ir deviņi Rito veikali, un pērn uzņēmums atvēra jaunu veikalu ārpus Latvijas – pirmo Tallinā, jaunajā tirdzniecības centrā T1. «Ilgi domājām par Rito pārrobežu paplašināšanu, un beidzot pagājušā gada nogalē veikals Tallinā tika atvērts. Decembris bija labs, janvāris, februāris – kā jau janvāris un februāris tirdzniecībā. Cerības ir labas, jo izskatās, ka igauņiem patīk mūsu piedāvājums.

Krāsu izvēlē gan Igaunijā vairāk dominē ziemeļnieciskie toņi un dizains,» stāsta Daina Pečate, SIA Arkolat līdzīpašniece. Rito jaunajā veikalā uzņēmums ir ieguldījis ap 80 tūkstošiem eiro, un ir ieviesta jauna veikala iekārtojuma koncepcija. Vaicāta, vai šogad ir plānota kāda jauna tirdzniecības vieta, viņa norāda, ka vispirms uzņēmumam nepieciešams nostiprināties kaimiņvalsts tirgū, taču šogad ir plānots investēt Rito veikala atjaunošanā tirdzniecības centrā Spice Home.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izlīdzas ar nomātiem traukiem

Anda Asere
, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku nomas tirgus arvien pieaug, jo lielu pasākumu rīkošanā šis ārpakalpojums tiek izmantots bieži

Ja restorāniem lielu pasākumu apkalpošanai nepietiek ar saviem traukiem, tos nomā no uzņēmumiem, kas piedāvā šādu pakalpojumu. «Noma ir ļoti pieprasīts pakalpojums,» norāda Ilze Poikāne, Gemosa nomas vadītāja. Arī Arkolat HoReCa nodaļas vadītājs Dzintars Liepiņš atzīst, ka pieprasījums pēc trauku nomas ir labs.

«Mēs to esam piedāvājuši teju kopš uzņēmuma dibināšanas, bet pirms diviem gadiem izpētījām tirgus situāciju un nopietnāk pievērsāmies nomai. Rezultātā katru gadu nomas biznesa apgrozījums pieaug par 30%,» saka Dz. Liepiņš. Viņš norāda, ka šajā biznesa segmentā uzņēmuma lielākie konkurenti ir Gemoss un Astro. Vēl ir vairāki mazāki uzņēmumi, kā arī tādas nomas, kas nomā traukus no Arkolat.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Arkolat (veikali Rito) prezidenti Dainu Pečati

Lelde Petrāne, 03.10.2014

Daina Pečate ir SIA Arkolat prezidente, LTRK viceprezidente un tirdzniecības padomes priekšsēdētāja.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Arkolat prezidente Daina Pečate. Arkolat specializējies 3 segmentos: Horeca, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (trauku, virtuves piederumu un dāvanu veikalu tīkls Rito).

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šo uzņēmumu es esmu izveidojusi no pašiem pirmsākumiem, to būvējot gadu no gada, tas šobrīd ir kļuvis par lielāko Baltijā savā nozarē. Un man joprojām ir idejas, kā sadarboties ar vēl lielāku biznesa klientu skaitu un kā arvien no jauna iepriecināt savus ilggadējos un lojālos pircējus. Lieliskos galda klājumos katra sieviete gūst gandarījumu, lieliski virtuves piederumi padara mūsu ikdienu par svētkiem!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rito zīmola turētāja pērn nopelna 174 tūkstošus latu

Gunta Kursiša, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Arkolat, kurai pieder Rito zīmola veikali, 2012. gadā strādāja ar 174 tūkstošu latu peļņu un 5,3 miljonu latu apgrozījumu, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma apgrozījums pērn, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir audzis par 13,39%.

Ievērojamākais notikums pērn, pēc uzņēmuma vadības paustā, ir OU Arkogren 100% kapitāldaļu iegāde. Uzņēmums nopirkts, lai optimizētu loģistikas un preču krājumu izdevumus, skaidro SIA Arkolat vadība.

Kopumā SIA Arkolat pieder deviņi zīmola veikali. Uzņēmums dibināts 1994. gadā un pieder Dainai, Laurai un Krišjānim Pečatiem un Igaunijas pilsonim Mihkelam Jātmam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Meitas un mātes attiecības darbā tiek noliktas otrā plānā

Linda Zalāne, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dainas Pečates uzņēmumam SIA Arkolat pirms septiņiem gadiem pievienojās viņas meita Laura Buharina. «Uzņēmumam ir vairāk nekā 20 gadu un tas ir loģiski, ka bērni (meita un dēls) ir izauguši līdz ar to. Tiesa, vispirms bija meita un pēc tam Arkolats,» smejot atzīst Arkolat (veikalu tīkls Rito) prezidente Daina Pečate.

Kad meitai Laurai bija astoņi gadi, tad viņas vārdam par godu tika nodēvēts Rito veiklas Brīvības ielā un mazā atvase kopā ar tēti atklāšanas pasākumā pārgriezuši svinīgo lenti. Daina atzīst, ka viņa nekad nav mudinājusi meitu sākt strādāt ģimenes uzņēmumā, bet esot ļoti priecīga par šādu dzīves pavērsienu.

Atgriežas mājās

Laura 18 gadu vecumā devusies mācīties uz Toronto, tad studēt uz Londonu, kur apguvusi mārketinga un personālvadības zinības. Vasaras mēnešos viņa mēdza pastrādāt Rito veikalā kā pārdevēja. «Vienu dienu Laura atnāca mājās un priecīgi paziņoja, ka viņai labi izdodoties apkalpot klientus arī krievu valodā,» stāsta Daina. 2008. gadā Laura pieņēmusi lēmumu atgriezties Latvijā, un viņai ģimenes uzņēmumā uzticēta mazumtirdzniecības veikalu tīkla vadītājas vieta. Viņas pārraudzībā nonāca desmit veikalu vadīšana. «Tas bija liels izaicinājums, bet zināju, ka man šo darbu neuzticētu, ja nebūtu pārliecības, ka es to varēšu izdarīt. Turklāt veikalu tīklu savulaik bija izveidojis tētis, kurš tiem veltīja daudz darba un sirdssiltuma. Daudzi veikalu vadītāji uzņēmumā strādā vēl no tā pirmsākumiem un pazina mani, kad biju vēl bērns. Krīzes laikā man bija jāpieņem nepopulāri lēmumi un arī jāsamazina darbinieku skaits,» stāsta Laura. Daina meitas šaubas kliedējusi, norādot, ka krīzes laikā nav tik liela nozīme darba pieredzei, kādas ir zināšanām un spējai ātri reaģēt uz notiekošo tirgū. «Saudzēt un kaut kā īpaši attiekties pret meitu kā darbinieci nedrīkstēju, jo citi kolēģi to redzētu un vērtētu. Protams, tas bija izaicinājums arī man,» atzīst Daina. Laura neslēpj, ka sākumā viņu tirdījusi apziņa, ka jāpierāda savas spējas ne tikai mammai, bet arī darbiniekiem, kuri, protams, viņu vērtēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Durvis vēris pirmais jauna koncepta Rito veikals; cer atgūt H&M atņemto vietu Alfā

Lelde Petrāne, 20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atvērts pirmais jauna koncepta Rito veikals tirdzniecības centrā Riga Plaza. Jauna dizaina iekārtojumu radījusi Latvijas dizainere Anita Grase.

Investīcijas ir 85 tūkstoši latu, biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA Arkolat pārstāve Laura Buharina.

Jaunu vizuālo identitāti drīzumā plānots ieviest arī veikalā, kas atrodas tirdzniecības centrā Spice Home, bet līdz gada beigām uzņēmums plāno atvērt vēl vienu veikalu Rīgā.

«Laiki mainās, un mēs maināmies tiem līdzi. Zīmols Rito Latvijā ir jau divdesmit gadus, un mums ir plašs lojālo pircēju loks, tādēļ ik pa laikam ir nepieciešamas jaunas pārmaiņas. Ceram, ka mums būs iespēja no jauna atvērt veikalu tirdzniecības centrā Alfa, kur pircējiem tas ļoti pietrūkst,» par uzņēmuma nākotnes plāniem stāsta SIA Arkolat prezidente Daina Pečate.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki jau izsenis vēlējušies caur atslēgas caurumu ielūkoties nākotnē, un labākais laiks, kad to darīt, ir brīdis, kad gads tuvojas savai mijai.

Dienas Bizness aicināja dažādu nozaru uzņēmējus izliet laimi, lai pēc tam izteiktu minējumu par gaidāmo gadu, kā arī teikt savu vēlējumu Latvijai.

Sapurināties un sākt strādāt

Daina Pečate, mājsaimniecības piederumu tirgotāja SIA Arkolat līdzīpašniece:

Izlietajā laimē es saskatu prieka ziedu, kas mums, tirdzniecības darbiniekiem, ir ļoti nepieciešams, jo mums reizēm ir jāatrod prieks pat tur, kur tā nav. Es novēlu, lai visiem, neskatoties ne uz ko, prieks atrodas un ir iespēja to dot citiem. Savam uzņēmumam un darbiniekiem es novēlu izturību, cerību un ticību, ka labais vienmēr uzvar un pēc sliktām dienām vienmēr nāk labās. Katram personīgi novēlu mirkli, kad padomāt par sevi, tuvajiem un smelties enerģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gads Latvijā varētu atnest «dāvanu» – augstāku PVN likmi, valdības vadītāja noliedz šādas iespējas apspriešanu, savukārt budžeta eksperti to uzskata par neizbēgamu, uzņēmēji – par nepieļaujamu

Vētru ar PVN standartlikmes paaugstināšanu sacēla nesen Saeimas deputāta pienākumus pildīt sākušais Gatis Sprūds, kurš savā Twitter kontā paziņoja, ka saņēmis informāciju – tiekot gatavota PVN likmes palielināšana par 1 vai pat 2 procentpunktiem, kuru centīšoties nepieļaut. Tieši tāpēc uz šo jautājumu nācās atbildēt arī Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai, kura noliedza, ka patlaban tiktu apspriesta iecere par 1 – 2 procentpunktiem palielināt PVN nodokļa likmi. «Valdībā nekas tāds nav lemts, neesmu neko tādu apspriedusi arī ar Finanšu ministriju,» valdības vadītājas sacīto citē aģentūra LETA. Pērn novembrī LETA rakstīja, ka finanšu ministra padomnieks Reinis Strolis diskusijā atzinis: nākamajos gados būs jādiskutē par izmaiņām saistībā ar PVN – gan par samazināto PVN, gan akcīzes nodokļa celšanu tabakai. Neoficiāla informācija liecina, ka valdību veidojošo partiju starpā ir bijusi runa par to, kur ņemt papildu naudu valsts budžetam. Viena no idejām ir bijusi PVN pamatlikmes palielināšana par vienu procent- punktu, lai atgrieztos situācijā, kāda tā bija līdz 2012. gada 1. jūlijam, kad nodokļa likme tika samazināta, lai iegrožotu inflāciju un Latvija varētu izpildīt iestāšanās kritērijus eirozonā. Kā vēl viens papildu arguments PVN likmes pacelšanai ir tas, ka no 2015. g. iecerēta iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmes samazināšana. Protams, šāds nepopulārs solis diez vai tiks sperts pirms rudenī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām, bet tieši pēc tām, jo neviens politiskais spēks visdrīzāk negribēs solīt paaugstināt visu vēlētāju makus skarošu nodokli. Tomēr, kā uzskata daļa aptaujāto, šāds PVN likmes palielinājums ir tikai laika jautājums, jo alternatīva ir budžeta izdevumu revīzija, kas īsti nevienam nepatīkot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vilks: Latvijai ir potenciāls apgāzt kalnus

LETA, 03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai ir potenciāls apgāzt kalnus, šodien eiro ieviešanas noslēguma preses konferencē sacīja finanšu ministrs Andris Vilks (V).

Ministrs pauda pārliecību, ka, viennozīmīgi, Latvija augs, jo, esot tuvāk eirozonas kodolam, citādi nevar būt.

Finanšu ministrs atzina, ka patlaban, pusgadu pēc eiro ieviešanas, ir pagrūti novērtēt eiro nestos ieguvumus, tomēr tos varēs novērt ilgākā termiņā - pēc pieciem, desmit, 15 gadiem. Latvija var būt gandarīta par paveikto, eiro ieviešana ir mūža pasākums jebkurai valstij, sacīja finanšu ministrs. Viņa ieskatā, pēc Lietuvas pievienošanās eirozonai tai tuvosies arī citas valstis.

Vilks uzsvēra, ka eiro ieviešana Latvijā bija projekts, kurā noritēja ļoti laba sadarbība starp valsti un uzņēmējiem, un viņš aicināja abas puses uz līdzīga apjoma sadarbību arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa birojs neizprot situācijas nopietnību un nav gatavs virzīt risinājumus sabiedrības iesaistei tautsaimniecības atdzīvināšanai un daudzveidības saglabāšanai - tā secinājusi Latvijas Tirgotāju asociācija (LTA) pēc tikšanās ar Ministra prezidenta biroja vadītāju Jāni Patmalnieku.

LTA norāda, ka situācija tūrisma, viesmīlības un saistītajās nozarēs Latvijā praktiski visu pandēmijas laika periodu, izņemot 2020.gada periodu, kad tika īstenots Baltijas burbulis ir bijusi sliktāka, nekā citviet Eiropā, tajā skaitā kaimiņvalstīs.

Kā publiski ir izskanējis, valdībai ir plāns atcelt gandrīz visus ierobežojumus pēc ārkārtējās situācijas beigām, sākot ar 1. martu, atstājot tikai pamatierobežojumus, piemēram, masku valkāšanu sabiedriskajās vietās, 2 metru distances ievērošanu un dažus citus.

Tomēr LTA prezidents Henriks Danusēvičs sanāksmē pauda, ka ierobežojumu atcelšanas temps ir pārāk lēns un jāiet Pasaules Veselības organizācijas ieteiktajā ceļā un jāsabalansē vīrusa apkārošana un ekonomiskās intereses. "Mēs atbalstam to, ka Veselības ministrija nosaka pasākumus, kas ir veicami, lai ierobežotu slimības izplatību, tomēr, ja VM piedāvātie un bieži vien uzspiesti priekšlikumi ir daudz stingrāki, nekā valstīs ar zemāku saslimstību, vajadzīgs kāds, kas tos sabalansē. Mūsuprāt, jau tagad vajadzētu sākt atcelt ierobežojumus, kas ir iesīkstējuši un kas būtiski atšķiras no ES valstīs pieņemtajiem, piemēram, prasība par 25 m2 uz vienu pircēju tirdzniecības vietās, kas ir pilnīgs absurds. Veselības ministrija vēl novembrī piekrita, ka to varētu atcelt, bet uz februāra sākumu nekas nav izdarīts. Tāpēc uzskatam, ka ierobežojumu atcelšanas temps būtiski jāpaātrina," norāda H.Danusēvičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Cakina kleitas mazajām princesēm

Anda Asere
, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecāki vismaz vienreiz katrai mazai meitenei līdz septiņu gadu vecumam nopirks īpašu kleitu

Tā uzskata Anastasija Dzeha, bērnu svētku tērpu zīmola Mimimi īpašniece. Stāstot par to, kā pievērsusies bērnu apģērbu ražošanai, viņa atklāj, ka pērn precējās un vēlējās savai mammai atrast skaistu kleitu, taču, izstaigājot visus veikalus, pieņemts lēmums tērpu darināt pie šuvējas. Māte un meita atrada brīnišķīgu audumu, bet izrādījās, ka veikalā esošais daudzums ir nepietiekams. Tur gan viņām ieteica kādu vairumtirgotāju, kas piedāvā audumus, vienīgais nosacījums – minimālajam pirkuma apjomam jābūt 20 metru. Lai gan tik liels daudzums ne tuvu nebija nepieciešams, Anastasija nopirka audumu un vairākas dienas prātoja, ko darīt ar tā pārpalikumu. «Man radās ideja, ka vajadzētu uzšūt kaut ko interesantu, tāpēc sašuvām bērnu kleitas, kādus 30 tērpus. Instagram un Facebook bez jebkādas reklāmas visas kleitas pārdevu un sapratu, ka tā ir interesanta niša, ko vajag mēģināt attīstīt un šūt meiteņu kleitas lielākā apjomā,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas

LETA, 24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diētas šķīvja OnPlate radītājas sākušas darbu pie eksporta veicināšanas, aģentūrai LETA apstiprina uzņēmuma SIA OnPlate īpašnieces Līga Balode un Tatjana Tepo.

Viņa norāda, ka patlaban tiek kārtotas formalitātes, lai varētu noslēgt līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA). «Bijām aizgājušas uz LIAA konsultāciju, patlaban pildām dokumentus, lai noslēgtu ar LIAA līgumu un izmantotu aģentūras pakalpojumus eksporta veicināšanai.»

Uzņēmuma OnPlate mērķis ir iekarot arī citu valstu tirgus, tādēļ sākotnēji diētas šķīvis ir izveidots trīs valodās. «Mēs esam nopietni noskaņojušās eksportam un centīsimies ar mūsu produktu popularizēt Latviju, Latvijas produktu un vērtības,» atzīmē uzņēmuma īpašnieces.

Tāpat šī gada februārī uzņēmums OnPlate ir noslēdzis līgumu ar veikalu Rito pārvaldītāju SIA Arkolat, līdz ar to OnPlate šķīvjus patlaban var nopirkt Rito veikalos visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Nekustamā īpašuma nodokļa aprēķins liek meklēt sirdsdrapes

Ingrīda Drazdovska, Māris Ķirsons, 29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat trīs reizes pieaugušais nekustamā īpašuma nodokļa maksājums uzņēmējiem liek asi kritizēt valsts iestādes.

Vairāki DB uzņēmēji atzina, ka ir nepatīkami pārsteigti par nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) rēķinos norādītajām summām, jo tās esot būtiski pieaugušas salīdzinājumā ar 2011. gadu, kaut arī nekādu būtisku izmaiņu neesot ne pašos nodokļa objektos – būvēs, ne arī nodokļa aprēķinos. Daļa atzina, ka centīsies atrast iemeslus, kāpēc to būvēm pēkšņi ir radikāli pieaudzis maksājums. Citi savukārt norādīja, ka situācija esot traģikomiska, jo nodokļa rēķinu piesūta pašvaldība, bet tā neatbild par VZD tām nosūtītajiem īpašuma vērtējumiem, savukārt VZD neatbild par nodokļa aprēķiniem, bet finālā cieš jau uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunais LTRK prezidents Rostovskis apņemas divkāršot biedru skaitu un pieņemt LTRK likumu

Dienas Bizness, 26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26.martā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru kopsapulcē ar pārliecinošu balsu vairākumu uz nākamajiem 3 gadiem LTRK prezidenta amatā tika ievēlēts Aigars Rostovskis.

«Prezidentūras pirmajā trīsgadē organizācijas jaudas un ietekmes vairošanai apņemos divkāršot biedru skaitu, aktīvi un pašaizliedzīgi strādājot Latvijas uzņēmumu eksporta veicināšanai, uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un biedru konkurētspējas un kapacitātes celšanai ne vien Rīgā, bet visos valsts reģionos. Starp prioritāri veicamajiem darbiem ir arī LTRK likuma pieņemšana – Latvija nevar palikt starp tām 9 Eiropas Savienības valstīm, kurās vadošajai biznesa organizācijai nav likumdošanā nostiprināta svara! » akcentē A.Rostovskis.

«Tirdzniecības un rūpniecības kamerai jākļūst par karognesēju Latvijas nākotnes ekonomikai – produktīvai, uz eksportu vērstai un ārvalstu tirgos konkurētspējīgai!» uzsver LTRK prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviabeerfest 2012 ietvaros Latvijas Alus muzejs sadarbībā ar Latvijas Alus darītāju savienību un Latvijas Alus darītāju asociāciju 25. maijā Rīgas Latviešu biedrības nama Līgo zālē rīkoja alus konkursu, kurā visi Latvijas alus darītavu ražojumi esot novērtēti kā ļoti labi.

Tajā savu produkciju vērtēšanai bija pieteikušas Latvijas alus darītavas: SIA Abula (Brenguļu alus), AS Aldaris, SIA Alus nams (alus Brālis), SIA Bauskas alus, AS Cēsu alus, SIA DFD (Rēzeknes alus), SIA Piebalgas alus, SIA Valmiermuižas alus un SIA ZAKSI (Užavas alus).

Degustāciju organizēja nozares speciālisti – Astrīda Ruško, Maija Placēna, Ivars Grīslis, Kārlis Zālītis un Kārlis Tomsons, savukārt alus vērtēšanu veica starptautiska līmeņa žūrijas komisija, kur piedalījās gan vietējie, gan ārvalstu eksperti. No Igaunijas uz degustāciju bija ieradusies Carlsberg grupas pārstāve, Saku alus darītavas tehnoloģe Marika Tungela. Žūrijas komisijā piedalījās arī Royal Unibrew grupas pārstāvis lietuvietis Ričardas Barakūnas. Savus ekspertus bija pieteikušas arī Latvijas alus darītavas, kā arī Latvijas Alus darītāju savienība, Latvijas Alus darītāju asociācija un Latvijas Alus muzejs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Trauku mazumtirdzniecības tīkls RITO paplašina darbību

Gunta Kursiša, 08.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku un virtuves piederumu mazumtirdzniecības tīkls RITO paplašina savu darbību, atverot jaunu veikalu t/c Sky&More.

Veikals tiks vērts vaļā 12. augustā, tomēr, kā norāda SIA Arkolat prezidente Daina Pečate, līdz nākamā gada sākumam plānots atvērt vēl vienu RITO veikalu.

Jaunā veikala kopējā platība būs 180 kvadrātmetri. Veikalā tiks nodrošinātas četras darba vietas.

Patlaban Latvijā darbojas deviņi RITO veikali. RITO galvenais darbības virziens ir trauku un virtuves piederumu tirdzniecība, tāpat arī dāvanu saiņošana. RITO sniedz arī konsultācijas, vada seminārus un ēdienu gatavošanas meistarklases.

RITO šī gada apgrozījuma pieaugums salīdzinoši ar šo periodu 2011. gadā ir pieaudzis par 11%. Salīdzinot ar 2010. gada pirmajiem septiņiem mēnešiem, uzņēmuma apgrozījums ir palielinājies par 35%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trauku mazumtirdzniecības veikalu tīkls RITO turpmāk savus klientus uzrunās jaunā vizuālajā identitātē ar devīzi «Lai dzīve skan!». To atzīmējot, sadarbībā ar mākslinieci Elitu Patmalnieci radīta trauku kolekcija.

Ēriks Stendzenieks un reklāmas aģentūras MOOZ! radošā komanda jaunajā RITO logotipā ir apvienojuši dzīves ritējuma un trauku simbolu. Vizuālajā identitātē ir ietverts «punkta» emocionālais aspekts, ar to apzīmējot nozīmīgākos dzīves pagrieziena punktus, notikumus un patīkamas pārmaiņas, piemēram, jaunas ģimenes dibināšanu, jaunas dzīvesvietas svinēšanu un ikgadējus svētkus – dzimšanas dienas, Ziemassvētkus un citus nozīmīgus notikumus katra cilvēka dzīvē. Jaunais grafiskais zīmols veikalos un uzņēmuma komunikācijā tiek ieviests līdz ar svētku iepirkšanās sezonas sākumu.

Radīta arī jauna trauku kolekcija ar mākslinieces Elitas Patmalnieces veidoto dizainu. Trauku kolekcija ir tapusi ciešas sadarbības rezultātā starp mākslinieci un lielāko Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss. Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis divus mēnešus. Jaunās kolekcijas trauki ir veidoti dekola tehnikā, kas ietver roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu nozares profesionāļi, eksperti un gardēži noteikuši 50 labākos Latvijas restorānus un pasnieguši balvu Ekselence labāko restorānu Latvijā 2013.

Ekselence 50 labāko restorānu Latvijā sarakstā iekļuvuši septiņi restorāni, kas neatrodas Rīgā.

Paralēli labāko restorānu sarakstam, tika izveidotas arī vairākas nominācijas, un par autentiskāko cittautu restorānu atzīts uzbeku restorāns «Uzbekistāna«, Dansukker labākās konditorejas titulu ieguvusi «Kūkotava», savukārt atbalstītāja Arkolat labākais jaunais restorāns ir «Mio».

Uzziniet, kuri ir Latvijā labākie restorāni, aplūkojot galeriju!

Ekselence 50 labāko restorānu Latvijā 2013 sarakstu noteica atbilstoši starptautiskajai praksei – vispirms restorānu nozares profesionāļi, gardēži un eksperti izveidoja savu individuālo labāko restorānu sarakstu un tad - katru no restorāniem izvērtēja, piešķirot punktus. Papildus tika izveidota arī neatkarīga žūrija,» Db.lv informēja labāko restorānu TOP 50 vērtējuma organizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviens no ap 60 000 šobrīd Latvijā lietošanā esošiem kases aparātiem neatbilst jauno noteikumu prasībām, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ministru kabineta (MK) sēdē izskatītie grozījumi noteikumos paredz jaunas tehniskās prasības kases aparātiem no 2017. gada 1. janvāra. Tie papildus ietver vairākus drošības kritērijus. Tādu līdz šim nav bijis, un arī citu valstu pieredzē šādu precedentu nav. Izmaiņu rezultātā Latvijā būs jauna parauga kases aparāti un kases sistēmas – visa tehnika un programmatūra. Situāciju tirgū Ziemassvētku laikā nākamgad ieskicē SIA Arkolat (deviņu veikalu Rito tīkls) vadītāja Daina Pečate: «Pirms gadumijas, kad ir lielākais pircēju pieplūdums un jādomā par pārdošanu, uzmanības centrā būs kases aparātu nomaiņa. Tas uzņēmējiem būs papildus pilnīgi nevajadzīgs stress.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LTRK: amatpersonas palaidušas vējā Latvijas nodokļu maksātāju naudu

Gunta Kursiša, 29.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Valsts amatpersonas, izsniedzot uzņēmumam Liepājas metalurgs kredīta garantijas desmitiem miljonu latu apmērā, nav pienācīgi un atbildīgi sekojušas situācijas attīstībai uzņēmumā. Tādējādi, pildot uzņemtās saistības un atmaksājot Itālijas bankai UniCredit rūpnīcas parādu vairāk nekā 47 miljonu latu apmērā, amatpersonas palaidušas vējā Latvijas nodokļu maksātāju, tostarp arī uzņēmēju naudu,» Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) biedru viedokli pauž tās prezidents Gundars Strautmanis.

«Nodokļu iekasēšanā ieviestas arī represīvas metodes, bet nodokļu ieņēmumu izlietojuma uzraudzībā tikpat konsekventu metožu un sodu par bezatbildīgu vai paviršu rīcību šīs naudas apsaimniekošanā nav,» pauž LTRK viceprezidente, SIA Arkolat valdes locekle Daina Pečate, uzsverot, ka situāciju par normālu nosaukt ir grūti.

Savukārt LTRK viceprezidents, Rūpniecības padomes priekšsēdētājs Kārlis Šēnhofs uzsver, ka 2014. gada valsts budžeta izstrādē tiek skaitīti santīmi, lai nodrošinātu Latvijas tautsaimniecībā stratēģiski svarīgu problēmjautājumu risināšanu. «Taču valsts amatpersonu bezdarbība un bezatbildība Liepājas metalurga gadījumā minēto problēmu risinājumu un Latvijas uzņēmumu starptautisko konkurētspēju šobrīd attālina par vairāk nekā 47 miljoniem latu,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslinieks Roberts Koļcovs iepazīstinājis ar jaunajām trauku dizaina sērijām Ziedošais cukini un Rāmā savienība, kas radītas ciešā sadarbībā ar Latvijas trauku apdrukas ražotni Dekolserviss.

Roberta Koļcova dizaina trauku sērijā ietilpst krūzes un deserta šķīvji, kas veidoti dekola tehnikā, ietverot roku darbu, kura rezultātā dekols tiek apdedzināts ļoti karstā temperatūrā un trauku dekors nav nomazgājams.

Kopējais process no idejas, zīmējuma un trauku izvēles līdz pat tehniskajam risinājumam un darba realizācijai ir aizņēmis 2 mēnešus.

Roberta Koļcova veidotā trauku sērija tiks tirgota RITO veikalos un internetā.

Pazīstamu Latvijas mākslinieku veidotas trauku kolekcijas RITO plāno piedāvāt arī nākamajā gadā. Šobrīd veikalos pieejamas arī mākslinieces Elitas Patmalnieces dizaina trauku sērijas.

SIA ARKOLAT trauku un virtuves piederumu mazumtirdzniecības tīkls RITO savu darbību uzsāka 1993. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru