Mazais bizness

Trīsdimensiju emociju pārdevējs

Anda Asere, 13.12.2012

Dmitrijs Ščegoļevs, multimediju aģentūras SIA PARUS Studio mākslinieciskais direktors.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī trīsdimensiju attēls nav nekas jauns, tā atdzimšana sākās pirms dažiem gadiem ar kinofilmu Avatars

«Man patīk iekonservēt realitāti, taču es to neturu vakuumā, bet formātā, kas ir pieejams arī citiem. Šāds formāts ļauj psiholoģiski pieskarties cilvēkiem,» saka Dmitrijs Ščegoļevs, multimediju aģentūras SIA PARUS Studio mākslinieciskais direktors. Uzņēmums nodarbojas ar stereo, foto un video producēšanu, izmantojot trīsdimensiju (3D) tehnoloģijas.

«Gribat, es ātri pastāstīšu, kas ir 3D? Paņem pirkstu, uz maiņām aiztaisi vienu un otru aci. Bilde mainās, nedaudz nobīdās, vai ne? Šī nobīde ir tas, ko smadzenes pārveido par telpu. Brilles ir vajadzīgas, lai katra acs redzētu pareizo bildi,» vienā elpas vilcienā stāsta D. Ščegoļevs. Stereo 3D ir tehnoloģija, kuras galvenais princips ir realitātes sajūtas radīšana. Tā piedod objektiem apjomu un telpiskumu gluži kā dzīvē, kas viņu kā režisoru īpaši piesaista.

«Nav neviena cilvēka, kurš bez treniņa varētu skatīties trīsdimensionālus attēlus. Ir jāpaiet laikam, lai izbaudītu,» saka D. Ščegoļevs un trīsdimensiju kino vai foto skatīšanos salīdzina ar skriešanu – organismam tā ir līdzīga slodze.

3D pagaidām ir samērā maz izplatīts formāts, jo ilgus gadus šī formāta filmas varēja skatīties tikai kinoteātros. Taču digitālā revolūcija ir radījusi mazus fotoaparātus, mobilos telefonus, foto rāmīšus, ir vairāki 3D TV kanāli, kā rezultātā šis formāts ir pieejams ne vien profesionāļiem, bet jebkuram.

Komentāri

Pievienot komentāru