Turpina audzēt apgrozījumu 

Programmatūras izstrādes SIA Diatom Enterprises apgrozījums pērn audzis par aptuveni 15%, sasniedzot divu miljonu eiro apgrozījumu

Anda Asere, 2018. gada 04. jūnijs plkst. 7:40

Uzņēmums ir pakalpojumu sniedzējs, un tam nav savu produktu. Runājot par to, kāpēc izvēlēts šāds biznesa modelis, SIA Diatom Enterprises pārdošanas vadītājs Aleksejs Beloglazovs norāda, ka tās ir divas dažādas pasaules. «Ir daži klienti, kuri meklē gatavu risinājumu, un tādi, kuri saprot, ka nav viņiem piemērota gatavā risinājuma. «Klienti mūs atrod, kad saprot, ka nevēlas mainīt savus procesus, lai pielāgotos kādam gatavam risinājumam. Viņi vēlas, lai programmatūra atbalsta viņu unikālos procesus. Daudzi uzņēmumi sūdzas, ka, sākot lietot gatavos produktus, tiem ir jāpielāgojas un jāmaina savi procesi. Jaunas sistēmas ieviešana prasa varbūt mēnesi, bet procesu pielāgošana var prasīt pat gadu. Tas viņus biedē. Tāpēc reizēm uzņēmumi izvēlas pasūtīt individuāli izstrādātu risinājumu – līdzīgi kā uzvalku pēc individuāla pasūtījuma, kas nēsātājam ir kā otrā āda,» viņš salīdzina. Kad SIA Diatom Enterprises dibinātājam Denisam Gorškovam (Denis Gorshkov) kāds prasa, kāpēc uzņēmumam nav sava produkta, viņš iesaka pajautāt celtniekiem, kāpēc tie nenodarbojas, piemēram, ar viesnīcu biznesu. Lai gan būvniecības uzņēmums ir uzcēlis viesnīcu, tas ir pilnīgi cits bizness.

Visā pasaulē

Uzņēmumam ir klienti visā pasaulē. Galvenie eksporta tirgi ir ASV, Rietumeiropa, arī Austrālija. «80% pasaules līdzekļu programmatūrai tērē ASV kompānijas. Tāpēc ir diezgan dabiski, ka tur ir arī mūsu lielākie klienti,» saka D. Gorškovs. Vietējais tirgus veido 15% no uzņēmuma apgrozījuma. Vaicāts, vai tā ir uzņēmuma stratēģija, viņš teic, ka tā ir tirgus realitāte. «Mēs neatsakāmies no projektiem Latvijā, bet šis ir mazs tirgus, kur pārsvarā ir valsts pasūtījumi. Mēs lielākoties esam apakšuzņēmējs citiem IT uzņēmumiem. Kompānijas, kas strādā privātajā sektorā, pārsvarā pieder skandināvu īpašniekiem, kur lēmumus nepieņem vietējie,» saka A. Beloglazovs.

Visbiežāk tie Diatom Enterprises atrod pēc atsauksmēm. «Mēs esam strādājuši pie mārketinga stratēģijas un sapratuši, ka vislabāk strādā atsauksmes. Apmierinātie klienti, kuri mūs iesaka citiem, ir mūsu labākie pārdevēji. 60 līdz 70% pasūtījumu iegūstam, pateicoties klientu atsauksmēm,» atklāj A. Beloglazovs.

Visu rakstu Turpina audzēt apgrozījumu lasiet 4. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

No šīs sadaļas
2018. gada 01. jūnijs plkst. 16:59

Sāk darboties Oficiālās elektroniskās adreses likums, kas nosaka obligāto e-adreses lietojumu valsts...

2018. gada 01. jūnijs plkst. 10:01

Vides reklāmas uzņēmums Clear Channel Latvia veicis investīcijas platformas attīstībā, uzstādot...

2018. gada 30. maijs plkst. 13:51

Latvijas-Amerikas Inovāciju balvas konkursā par uzvarētāju atzīts uzņēmums Aerones, bet 2.vietā...

2018. gada 29. maijs plkst. 12:22

Nacionālais veselības dienests (NVD) aizvadītajā piektdienā vairāk nekā 900 gaidīšanas rindā...

2018. gada 23. maijs plkst. 16:38

Starptautiskā tehnoloģiju izstāde CEBIT transformējas, kļūstot par inovāciju un digitalizācijas...

2018. gada 17. maijs plkst. 0:05

Sekojot tirgus tendencēm, Tieto Latvia plāno aktivizēt biznesu privāto klientu segmentā, norāda...

2018. gada 09. maijs plkst. 10:10

3D printera nozīme, visdrīzāk, tikai pieaugs, taču domas par to, vai tas...

2018. gada 02. maijs plkst. 8:51

Daudzos gadījumos, kad mediķi nevar pilnvērtīgi strādāt e-veselības sistēmā, patiesībā pie...

2018. gada 30. aprīlis plkst. 9:25

«Tesla ir riktīgs amerikāņu auto - kaut kas liels, kaut kas ne...

2018. gada 25. aprīlis plkst. 11:35

Darbs ārzemēs cilvēkiem dod ievērojamu pieredzi, bet uzņēmumi no svešzemju konkurentiem var mācīties...