Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmatūras izstrādes SIA Diatom Enterprises apgrozījums pērn audzis par aptuveni 15%, sasniedzot divu miljonu eiro apgrozījumu

Uzņēmums ir pakalpojumu sniedzējs, un tam nav savu produktu. Runājot par to, kāpēc izvēlēts šāds biznesa modelis, SIA Diatom Enterprises pārdošanas vadītājs Aleksejs Beloglazovs norāda, ka tās ir divas dažādas pasaules. «Ir daži klienti, kuri meklē gatavu risinājumu, un tādi, kuri saprot, ka nav viņiem piemērota gatavā risinājuma. «Klienti mūs atrod, kad saprot, ka nevēlas mainīt savus procesus, lai pielāgotos kādam gatavam risinājumam. Viņi vēlas, lai programmatūra atbalsta viņu unikālos procesus. Daudzi uzņēmumi sūdzas, ka, sākot lietot gatavos produktus, tiem ir jāpielāgojas un jāmaina savi procesi. Jaunas sistēmas ieviešana prasa varbūt mēnesi, bet procesu pielāgošana var prasīt pat gadu. Tas viņus biedē. Tāpēc reizēm uzņēmumi izvēlas pasūtīt individuāli izstrādātu risinājumu – līdzīgi kā uzvalku pēc individuāla pasūtījuma, kas nēsātājam ir kā otrā āda,» viņš salīdzina. Kad SIA Diatom Enterprises dibinātājam Denisam Gorškovam (Denis Gorshkov) kāds prasa, kāpēc uzņēmumam nav sava produkta, viņš iesaka pajautāt celtniekiem, kāpēc tie nenodarbojas, piemēram, ar viesnīcu biznesu. Lai gan būvniecības uzņēmums ir uzcēlis viesnīcu, tas ir pilnīgi cits bizness.

Visā pasaulē

Uzņēmumam ir klienti visā pasaulē. Galvenie eksporta tirgi ir ASV, Rietumeiropa, arī Austrālija. «80% pasaules līdzekļu programmatūrai tērē ASV kompānijas. Tāpēc ir diezgan dabiski, ka tur ir arī mūsu lielākie klienti,» saka D. Gorškovs. Vietējais tirgus veido 15% no uzņēmuma apgrozījuma. Vaicāts, vai tā ir uzņēmuma stratēģija, viņš teic, ka tā ir tirgus realitāte. «Mēs neatsakāmies no projektiem Latvijā, bet šis ir mazs tirgus, kur pārsvarā ir valsts pasūtījumi. Mēs lielākoties esam apakšuzņēmējs citiem IT uzņēmumiem. Kompānijas, kas strādā privātajā sektorā, pārsvarā pieder skandināvu īpašniekiem, kur lēmumus nepieņem vietējie,» saka A. Beloglazovs.

Visbiežāk tie Diatom Enterprises atrod pēc atsauksmēm. «Mēs esam strādājuši pie mārketinga stratēģijas un sapratuši, ka vislabāk strādā atsauksmes. Apmierinātie klienti, kuri mūs iesaka citiem, ir mūsu labākie pārdevēji. 60 līdz 70% pasūtījumu iegūstam, pateicoties klientu atsauksmēm,» atklāj A. Beloglazovs.

Visu rakstu Turpina audzēt apgrozījumu lasiet 4. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru