Mikroblogošanas vietne Twitter vienojusies ar Lielbritānijas datu apstrādes kompāniju Datasift, kas turpmāk varēs saviem klientiem piedāvāt divus gadus vecus Twitter ziņojumus, vēsta ārvalstu plašsaziņas līdzekļi.
Vienošanās ietvaros uzņēmumiem būs iespēja meklēt Twitter ziņojumus, kas izveidoti laika posmā no 2010. gada janvāra, lai varētu plānot mārketinga kampaņas un uzrunāt ietekmīgus vietnes lietotājus.
Tāpat kompānijas varēs izmantot tiešsaistes diskusijas, lai prognozētu nākotnes notikumus, kā, piemēram, masīvas protesta akcijas un vērtspapīru cenu kritumus.
«Līdz šim neviens to nav iepriekš darījis,» BBC sacīja Datasif tirdzniecības vadītājs Tims Barkers. «Tas ir pilnībā jauns pakalpojums, kuru mēs ieviešam tiešsaistē. Tas arī ir nopietns tehnoloģiskais izaicinājums, jo aptver milzīgu daudzumu datu,» viņš norādīja.
Šis darījums jau ir saskāries ar privātuma aizstāvju nosodījumu. «Cilvēki vēsturiski izmantojuši Twitter, lai kontaktētos ar draugiem, ticot, ka viņu ziņojumi pēc tam ātri izgaisīs,» sacīja Privacy International izpilddirektors Gass Hoseins (Gus Hosein).
«Fakts, ka divu gadu laikā sarakstītos ziņojumus varēs izmantot informācijas iegūšanai un atrastos rezultātus pārdot uzņēmējiem, ir radikālas izmaiņas nepareizā virzienā,» uzsvēra G. Hoseins. Viņš stāstīja, ka Twitter ir pārvētis sociālo tīklu, kas tika veidots, lai nodrošinātu globālas sarunas, milzīgā tirgus izpētes uzņēmumā, kurā neviens nelūdz cilvēku līdzdalību un arī tiem neko nemaksā.
Savukārt Big Brother Watch grupas direktors Niks Pikls, izdevumam Daily Mail pastāstīja, ka «cilvēki parasti savus ziņojumus uzskata par personīgu īpašumu, taču šis darījums liecina, ka tie tādi nav. Mūsu personīgie vēstījumi sociālajos medijos ir vēl viens veids, kā padarīt reklāmu visaptverošāku».
Datasift norāda, ka šāda divu gadu vecu ziņojumu meklēšanas iespēja nerada jaunas dilemmas, jo informācija Twitter ir publiski pieejama. «Tas, ko Datasift darīs – palīdzēs kompānijām iegūt labāku skatījumu uz to,» sacīja T. Barkers.