Transports un loģistika

Ūdenī nolaists ceturtais kuģniecības tankkuģis

, 20.11.2006

Jaunākais izdevums

18.novembrī Horvātijas lielākajā ostas pilsētā Rijekā notika svinīga ceturtā no desmit Latvijas kuģniecības (LK) Horvātijas kuģu būvētavā 3.Maj pasūtītā tankkuģa ūdenī nolaišanas un vārda Tārgale došanas ceremonija, Db.lv informēja a/s Latvijas kuģniecība pārstāve Marita Ozoliņa-Tumanovska.

Kļūt par jaunā kuģa krustmāti LK ir aicināja Ventspils pilsētas galveno arhitekti Daiga Dzedoni.

Tūlīt pat pēc kuģa Tārgale nolaišanas ūdenī, tika ielikts ķīlis nākamajai, piektajai, Latvijas kuģniecības tankkuģa jaunbūvei.

Šobrīd LK flotes sastāvā ietilpst 38 kuģi, to skaitā 30 tankkuģi, 5 refrižeratorkuģi, 2 gāzvedēji un viens sauskravas kuģis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vai Rīgā varēsim dzert krāna ūdeni?

Juris Kampāns, ilggadējs ūdensapgādes darbinieks un Db.lv lasītājs, 03.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikko man darba darīšanās bija iespēja apmeklēt Austriju un pabūt arī tās galvaspilsētā Vīnē. Kā cilvēkam, kurš vairākus gadu desmitus nostrādājis ūdensapgādes sistēmā, man lielāko pārsteigumu sagādāja nevis iespaidīgā arhitektūra vai pilsētas parki, bet gan pārsteidzošais fakts, ka restorānā viesmīlis mums piedāvāja arī iespēju dzert ūdeni, kas ņemts tieši no krāna.

Tas lika aizdomāties, vai kaut kas tāds nav iespējams arī Rīgā.

Tā jau nav, ka arī Rīgas ūdeni no krāna tīri teorētiski nevārītu un papildus neattīrītu nevarētu lietot uzturā. Paradoksāli, bet kā liecina ķīmiskās analīzes, tad ūdens, kuru saņemam no krāna, parasti būtiski neatšķiras no pudelēs fasētā dzeramā ūdens, kuru pērkam veikalos. Pilnīgi iespējams, ka tas arī ir ņemts no krāna. Vienu tādu gadījumu rādīja televīzijā un izrādās, ka nevienu pat nevar sodīt, ja krāna ūdeni pilda pudelēs un pārdod simtiem reižu dārgāk – veselībai nekāds ļaunums netiek nodarīts. Saprotams, lai izbeigtu šādu cilvēku krāpšanu, visiedarbīgāk būtu nodrošināt pilsētas ūdensapgādes sistēmā tik augstu ūdens kvalitāti, lai ikviens varētu izmantot ūdeni uzturā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Lexus IS 250C kabriolets ar cieto nolokāmo jumtu ir izstrādāts apvienojot sportisku eleganci, maksimālu braukšanas baudu un atzīstamu dinamiku.

Jaunais IS 250C ir trešais modelis Lexus IS klāstā pēc 5.0 litru V8 augstās veiktspējas modeļa IS F.

IS 250C tiek darbināts ar 208 ZS 2.5 litru benzīna V6 dzinēju ar sešpakāpju

automātisko transmisiju. Neskatoties uz kabrioletam raksturīgiem ierobežojumiem, IS 250C saglabā efektīvo aerodinamisko dizainu, kas piemīt tā sedana analogam. No jauna pārstrādājot bagāžas nodalījumu, vējstikla apmali, durvju sliekšņus, atpakaļskata spoguļus un priekšējo buferi, vēja pretestības koeficents ir 0.29 punkti,kas ir ievērojams rezultāts.

Virsbūves konstrukcija un šasija ir izstrādātas tā, lai atbalstītu pāreju uz kabrioletu. Speciāli IS 250C

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Kuģniecība (LK) pirmo reizi publiskojusi savu kuģu frakta likmes. Pašreizējai uzņēmuma vadībai 2011.gadā izdevies frakta likmes palielināt salīdzinājumā ar 2010.gadu, kad uzņēmumam bija cita valde, teikts paziņojumā NASDAQ OMX Riga.

Publiskai akciju sabiedrībai ir svarīgi būt caurspīdīgai un sniegt vispusīgu informāciju par uzņēmumu visām ieinteresētajām pusēm, it īpaši ieguldītājiem. Uzņēmuma valde uzskata, ka tā ir laba biznesa prakse un LK katru ceturksni publiskos šādu informāciju, uzsver LK valdes loceklis Pols Tomass.

2011.gadā LK vidējā izmēra tankkuģu (12 MR tipa tankkuģi ar 52 000 tonnu kravnesību katrs) vidējā frakta likme bija 12 882 ASV dolāri (9017,4 lati) dienā, kas ir par 8,7% augstāka nekā 2010.gadā.

Savukārt handy tankkuģu (septiņi handy tankkuģi ar kravnesību 37 000 tonnu katrs) vidējā frakta likme 2011.gada bija 11 216 ASV dolāri (7851,2 lati) dienā, kas ir par 4,6% augstāka nekā 2010.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdzirdot vārdu savienojumu ūdens filtrs, daudziem pirmās asociācijas ir saistītas ar nevajadzīgu luksuss preci, ko reti kurš vidusmēra cilvēks var atļauties. Izrādās, tas ir mīts! Dzeramā ūdens filtru cenas ir ļoti pieticīgas, turklāt ieguvumi ilgtermiņā ir vairāk nekā pārsteidzoši! Vai zināji, ka, iegādājoties ūdeni plastmasas pudelēs, mēs samaksājam vidēji piecas reizes vairāk, nekā, ja dzeram ūdeni no ūdens filtra kannām? Turklāt to lietošana palīdz ne tikai ieekonomēt, bet arī saudzēt vidi un vairot mūsu sadzīves tehnikas ilgtspēju.

Un tas vēl nav viss! Es Mīlu Kafiju, rūpējoties par saviem klientiem, piedāvā Best Water Technology (BWT) ražotos ūdens kannas filtrus mīkstākam ūdenim, ar augstu pH līmeni, magniju un cinku, – lai ikdienā varam baudīt ne tikai tīru un gardu, bet arī ar vērtīgām minerālvielām bagātinātu ūdeni. Kāpēc gan neizmantot šo brīnišķīgo iespēju uzņemt trešdaļu no magnija, cinka un citu vērtīgu minerālvielu devu, tikai izdzerot nepieciešamo dienas ūdens daudzumu?

Parēķināsim – cik izmaksā tavs ieradums

Dažbrīd nemaz neaizdomājamies, kādu ietekmi mūsu ikdienišķais paradums – pirkt ūdeni, kas pildīts plastmasas pudelēs – ilgtermiņā var atstāt uz dabu. Zemeslode ir kļuvusi par plastmasas planētu: katru minūti pasaulē tiek saražotas aptuveni miljons plastmasas pudeļu, kas rada tonnām atkritumu, no kuriem lielākā daļa pēc tam nokļūst dabā. Un tas nav viss! Lai šīs pudeles saražotu un transportētu, tiek radīts liels daudzums nevajadzīgas CO2 emisijas, kas turpina atstāt traģiskas sekas uz mūsu planētu. Mikroplastmasa mūsdienās atrodama gandrīz visur – gaisā, augsnē, pārtikā, ūdenī, tā nonākot arī mūsu organismā. Okeānos pēc 30 gadiem būs vairāk plastmasas, nekā zivju. Vai nav biedējoši?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas kuģu būvētava ūdenī nolaiž Īrijas zvejniekiem uzbūvēto traleri

Dienas Bizness, 10.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Rīgas kuģu būvētava rūpnīcā jaunuzbūvētā kuģa PATRICK C krustmāte Ira Sļusare pret tā bortu sasita tradicionālo šampanieša pudeli, un ūdenī tika nolaists kārtējais Rīgā uzbūvētais zvejas traleris.

23,99 metrus garais un 7,40 metrus platais kuģis ar 5,85 metru iegrimi un 205 tonnu kravnesību "Rīgas kuģu būvētavā” tika uzbūvēts 5,5 mēnešu laikā.

Tā pieraksta osta turpmāk būs Klogerheda (Clogherhead) Īrijā, un kuģi izmantos Īrijas zvejnieki.

Jaunais kuģis ir uzbūvēts pēc Dānijas kompānijas Vestvaerftet Aps pasūtījuma. Ar šo firmu Rīgas kuģu būvētavai ir izveidojusies sadarbība kopš 1998. gada. Pēc dāņu pasūtījuma uzbūvēti jau vairāk nekā 30 dažāda lieluma korpusu kuģi.

Šogad, sākoties jaunajai kuģu būves un remonta sezonai, RKB ir pabeigusi vairāku lielu pasūtījumu izpildi, tajā skaitā ir izremontēti lielie tankkuģi RN Murmansk, Arctic Blizzard, Cape Tees un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecības vadība īsti nezina, kam pieder uzņēmuma 27.55 % akcijas 55 miljonu latu nominālvērtībā. Tas savukārt vadību dara bažīgu, šodien žurnālistiem atzina Kuģniecības (LK) valdes loceklis Raivis Veckāgans un arī zvērināts advokāts Agris Bitāns.

Saskaņā ar biržai sniegto informāciju par akcionāriem uz 2009. gada 30. aprīli, Kuģniecības 49.94 % pieder a/s Ventspils nafta, bet 27.55 % - International Baltic Investments (IBI), kas, saskaņā ar LK vadības rīcībās esošo IBI gada pārskatu, pieder Arnim Nīcgalim, Mārtiņam Kvēpam un SIA Heidelberga. Tomēr Kuģniecības vadība apšauba IBI likumīgās īpašumtiesības uz šīm akcijām, tā 2009. gada pavasarī iesniegusi arī prasības pieteikumu Rīgas apgabaltiesā, lūdzot atzīt par spēkā neesošiem darījumus ar LK akcijām starp IBI un ārzonas kompānijām – līdzšinējām 27 % LK akciju īpašniecēm – Ojay Limited un Eastgate Properties Limited.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meksikas līcī patlaban tiek testēts milzu tankkuģis, kura mērķis ir savākt un attīrīt piesārņoto ūdeni, ziņo BBC.

Taivānas kuģis ar nosaukumu A Whale (Valis) savāc piesārņoto ūdeni, atdala naftu un attīrīto ūdeni novada jūrā.

Pirms darba uzsākšanas tas tiek divas dienas testēts, informējis Krasta apsardzes pārstāvis.

Kā vēstīts, nafta no nogrimušās platformas Meksikas līcī plūst jau kopš 22. aprīļa. Saskaņā ar ASV zinātnieku aplēsēm katru dienu jūrā izplūst no 35 000 - 60 000 barelu naftas.

Meksikas līcī jau strādā divi kuģi, kuri savāc aptuveni 25 000 barelu naftas dienā, bet, pievienojot jauno kuģi, šo apjomu plānots divkāršot.

Taču šos plānus aizkavējusi tropiskā vētra Alekss.

Milzu kuģa, kas, kā norāda tā īpašnieki, var apstrādāt 21 miljonu galonu piesārņotā ūdens dienā - testēšana sākās sestdien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Kuģniecība gatavojas akcionāru sapulcei, ēku apjožot ar stiepļu žogu

Ieva Mārtiņa, 07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecības administratīvo ēku Elizabetes ielā 1 pēcpusdienā algoti strādnieki apjozuši ar stiepļu žogu un no iekšpuses apklājuši ar melnu pārsegu. Latvijas kuģniecības valde īsteno visus nepieciešamos drošības pasākumus, lai aizsargātu sabiedrības vairāk nekā 5000 akcionāru īpašumu, teikts LK paziņojumā.

Šādu a/sLatvijas kuģniecība rīcību izraisījuša bažas par piektdien gaidāmo akcionāru sapulci. Db.lv jau vēstīja, ka Ventspils nafta (VN) nepiekrīt Latvijas kuģniecības (LK) valdes lēmumam pārcelt 8.oktobrī paredzēto kuģniecības akcionāru sapulci un plāno to noturēt (Elizabetes ielā 21, Monika Centrum Hotel), aicinot piedalīties arī valdības pārstāvjus.

Latvijas kuģniecības bažas šajā situācijā pastiprinājušas ziņas, ka LK no trešo personu puses, iespējams, plānots ieņemt ar spēku, izmantojot tās pašas privātās apsardzes firmas TM Security pakalpojumus, kas šāgada pavasarī bija iesaistīta vardarbībā Ventspils uzņēmuma Ventbunkers birojā Ventspilī vairākkārtējā ēku ieņemšanā. AS Latvijas kuģniecība rīcībā esošā informācija liecina, ka uzbrukumā uzņēmumam ieinteresēta akcionāru grupa, kas krāpniecisku darbību rezultātā nodarījusi ievērojamus zaudējumus uzņēmumam un pārējiem tā vairāk nekā 5000 akcionāru, teikts LK Valdes priekšsēdētāja palīga Ģirta Apsīša paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par AS Latvijas kuģniecība darījumiem, kuri pēc minoritārā investora Atholl Greeсe domām vedot uz kompānijas maksātnespēju, esot ieinteresējusies Drošības policija.

Tikmēr paši Atholl Greeсe paziņojuši , ka gatavo prasības tiesai lai vērstos pret Latvijas kuģniecību. Latvijas kuģniecības vadība savukārt jau iepriekš noraidīja visus pārmetumus un aizdomas par uzņēmuma darbību uzsverot, ka Grieķijā reģistrētā kompānija esot "neskaidras izcelsmes uzņēmums", kas dibināts tikai 2008. gada 30. decembrī. Ši uzņēmuma aktivitātes esot jāskata ciešā kontekstā ar LK centieniem atšķetināt kuģu frakta krāpšanas shēmas, kas daudzu gadu garumā noteiktai cilvēku grupai esot ļāvušas piesavināties 30 - 40 miljonu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kuģniecības akcionāru sapulcē neielaiž «oponentus»

, 30.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kuģniecības akcionāru sapulcē, kurā tika apstiprināts kompānijas gada pārskats, netika ielaisti akcionāri, kurus dēvē par Lemberga oponentiem un kas pārstāv teju trešdaļu akciju.

Par to, ka bez īpašiem paskaidrojumiem Ventspils naftai piederošās (49.94 %) kuģniecības akcionāru sapulcē neielaida kuģniecības akcionāru - International Baltic Investments LTD (27.55 %), Db zināja stāstīt advokāts Mārtiņš Kvēps.

Kuģniecība šodien biržai paziņojusi, ka tā iesniegusi prasības pieteikumu Rīgas apgabaltiesā, lūdzot atzīt par spēkā neesošiem darījumus ar LK akcijām starp International Baltic Investments LTD un ārzonas kompāniju Ojay Limited (Ojay) 35 315 568 akciju iegādi un Eastgate Properties Limited (Eastgate) par LK 19 783 784 akciju iegādi. M. Kvēps atzina, ka šis paziņojums nevarēja kalpot par oficiālu iemeslu akcionāra neielaišanai sapulcē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoparks patlaban ir vecs un nolaists, intervijā norāda Auto asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Tas ir viens no vecākajiem Eiropā. Vidējais auto vecums Latvijā ir 13 gadi, norāda Rūtiņš, piebilstot, ka līdzīga situācija ir arī Lietuvā un Igaunijā. Tiesa, salīdzinoši vecs autoparks ir, piemēram, Skandināvijas valstīs.

Taču Skandināvijas valstīs autoparka vecums ir sekas ārkārtīgi lielam nodokļu slogam jaunu automobiļu iegādei, nevis sabiedrības zemajai pirktspējai, kā tas ir Latvijā, atzīmē Auto asociācijas valdes loceklis.

«Tiesa, autoparka vecums pats par sevi vēl neko neliecina, jo var būt vecs autoparks, bet kopts, var būt jauns autoparks, bet nolaists. Latvijas gadījumā autoparks ir vecs un nolaists. Iemesli ir dažādi - finansiālās iespējas, domāšanas veids un attieksme, kas novērojams lielā sabiedrības daļā,» skaidro Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv, 12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tankkuģis Ance izglābj kanādiešus

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas kuģniecības jaunbūvētā tankkuģa Ance apkalpe, atsaucoties SAR (Search and rescue - Meklēt un glābt) signālam, izglābusi divus Kanādas pilsoņus, kuru vadīto uz katamarānu One cool cat 400 jūras jūdžu attālumā no Kanādas krastiem pārsteidza vētra, db.lv informēja Latvijas kuģniecības pārstāve Marita Ozoliņa-Tumanovska.

Abi apkalpes locekļi, no kuriem viena ir sieviete, par Halifaksas ostā reģistrētā katamarāna atrašanos nelaimes situācijā ziņoja šā gada 3.novembra pēcpusdienā. Ance šajā brīdī atradās 30 jūras jūdžu attālumā un, saskaņojot ar Kanādas Glābšanas koordinācijas centru, nekavējoties mainīja kursu, lai dotos uz vētras svaidītā katamarāna atrašanās vietu.

Ierodoties notikuma vietā, Ances apkalpe kapteiņa Viktora Timoščenko vadībā sākotnēji veica vairākus neveiksmīgus mēģinājumus nocelt no katamarāna klāja tā apkalpi. Pēc vairākām stundām glābējiem pievienojās ASV krasta apsardzes lidmašīna, kuras centieni arī beidzās nesekmīgi. Līdz ar nākamās dienas rīta gaismu LK tankkuģis tomēr veiksmīgi realizēja glābšanas operāciju, uz sava klāja uzņemot abus Kanādas pilsoņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No Krievijas tankkuģa pie Melnās jūras izplūst liels daudzums mazuta

, 11.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 1300 tonnas mazuta izplūdušas netālu no Melnās jūras pēc tam, kad Krievijas tankkuģis vētras laikā sadalījies uz pusēm, vēsta BBC. Šī avārija vērtējama kā ļoti nopietns postījums videi.

Šīs vētras laikā nogrimuši vēl divi kravas kuģi.

Tankkuģis ar mazutu atradās Kerčas šaurumā - starp Melno jūru un Azovas jūru, kad tas nonāca 5 metrus augstu viļņu varā.

Sliktie laika apstākļi apgrūtinot 13 apkalpes locekļu no šī kuģa, kā arī 8 pazudušu cilvēku no cita kuģa, glābšanas un meklēšanas darbus.

Tankkuģis piederējis Krievijas firmai Volganeft.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils nafta termināls saņēmis dīzeļdegvielu caur trubu

, 08.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils nafta 100 % piederošā sabiedrība SIA Ventspils nafta termināls ir saņēmusi pirmās dīzeļdegvielas kravas, kas uzņēmumam piegādāti pa naftas produktu cauruļvadu, Db.lv informēja a/s Ventspils nafta preses sekretāre Gundega Vārpa.

Pirmais tankkuģis ar dīzeļdegvielas kravu gandrīz 50 000 tonnu apjomā tika piekrauts 6. janvārī, un patlaban tiek krauts jau otrais tankkuģis.

Plānots, ka šajā tiks iekrauti vairāk nekā 55 000 tonnu pa cauruļvadu piegādātās dīzeļdegvielas. Viens no tankkuģiem bija a/s Latvijas kuģniecība jaunuzbūvētais tankkuģis Puze, kuru, atbilstoši savām vajadzībām, ir nofraktējis kravas īpašnieks.

SIA Ventspils nafta termināls ir a/s Ventspils nafta koncerna sabiedrība, kas nodrošina tranzīta pakalpojumus – naftas un dīzeļdegvielas pieņemšanu no cauruļvadiem, naftas, dīzeļdegvielas, autobenzīna un citu naftas produktu kravu pieņemšanu no dzelzceļa un no jūras, to uzglabāšanu un pārkraušanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils naftas darbība

, 08.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta 100 % piederošā sabiedrība SIA Ventspils nafta termināls ir saņēmusi pirmās dīzeļdegvielas kravas, kas uzņēmumam piegādāti pa naftas produktu cauruļvadu. Pirmais tankkuģis ar dīzeļdegvielas kravu gandrīz 50 000 tonnu apjomā tika piekrauts 6. janvārī, un patlaban tiek krauts jau otrais tankkuģis. Plānots, ka šajā tiks iekrauti vairāk nekā 55 000 tonnu pa cauruļvadu piegādātās

dīzeļdegvielas. Viens no tankkuģiem bija AS Latvijas kuģniecība jaunuzbūvētais tankkuģis „Puze”, kuru atbilstoši savām vajadzībām ir nofraktējis kravas īpašnieks.

SIA Ventspils nafta termināls ir AS Ventspils nafta koncerna sabiedrība, kas nodrošina tranzīta pakalpojumus – naftas un dīzeļdegvielas pieņemšanu no cauruļvadiem, naftas, dīzeļdegvielas, autobenzīna un citu naftas produktu kravu pieņemšanu no dzelzceļa un no jūras, to uzglabāšanu un pārkraušanu. SIA „Ventspils nafta termināls” ir lielākais šāds uzņēmums reģionā, tā naftas un naftas produktu uzglabāšanas rezervuāru parks sasniedz 1,2 miljonu m3, un tam nav analoga starp līdzīgiem uzņēmumiem tuvākajās valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Olga Pētersone atgriežas Kuģniecībā; pret Māri Gaili cels prasību par netaisnu iedzīvošanos

Ieva Mārtiņa, 28.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas kuģniecības akcionāru ārkārtas sapulces lēmumiem, kompānijas padomē atgriežas Olga Pētersone, pret kuru un vairākiem citiem bijušajiem padomes locekļiem nolemts celt prasību par kuģniecības nodarīto zaudējumu atlīdzību, kā arī par netaisnu iedzīvošanos.

Akcionāru sapulcē piedalījās akcionāri, kas pārstāvēja 90,08% no balsstiesīgo akciju skaita. Tie nolēma uzdot S. Bodijam sasaukt LK jaunievēlētās padomes pirmo sēdi, paziņot padomes locekļiem par padomes sēdes norises laiku un vietu, noteikt LK jaunievēlētās padomes pirmās sēdes darba kārtību, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības, kas saistītas ar LK jaunievēlētās padomes pirmās sēdes sasaukšanu un noturēšanu. Paredzēts, ka kuģniecības padome strādās bez atlīdzības.

Tāpat kuģniecības akcionāri tomēr izskatīja kompānijas 2009.gada pārskatu un zaudējumus 17,59 miljonu latu apmērā segt no nākamo periodu peļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kuģniecība palielinās pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas

LETA, 30.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģošanas kompānijas Latvijas kuģniecība plāno palielināt pamatkapitālu līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slegtajā akciju emisijā, liecina paziņojums Nasdaq Rīga.

Paziņojumā teikts, ka pamatojoties uz akcionāra Vitol Netherlands B.V. (Vitol) pieprasījumu, jautājums par pamatkapitāla palileināšanu iekļauts ārkārtas akcionāru sapulcē, kas notiks 19.septembrī.

Akcionāru sapulcē plānots atbalstīt pamatkapitāla palielināšanu par 60 miljoniem eiro līdz 120 miljoniem eiro, emitējot jaunas akcijas slēgtajā (ne publiskajā) akciju emisijā ar mērķi refinansēt kuģošanas biznesa parādsaistības.

Jau vēstīts, ka Latvijas kuģniecība koncerns šogad pirmajā pusgadā strādāja ar 43,69 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3% mazāk nekā 2016.gada attiecīgajā periodā, taču koncerns guva peļņu 8,597 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekārtas, kuras izplatītāji demonstrē un dēvē par ūdens attīrīšanas filtriem, patiesībā ūdeni destilē jeb padara to nedzīvu. To atklājis Ventspils ūdensapgādes uzņēmums Ūdeka, veicot eksperimentu un pārbaudot reklamētos filtrus.

«Šādā ūdenī vairs nav nekādu ķīmisko vielu un minerālvielu, kas ir vitāli nepieciešamas cilvēka organismam. Destilēts ūdens negatīvi ietekmē cilvēka vielmaiņu, jo rada dehidrāciju – ūdens zudumu,» stāsta SIA Ūdeka valdes priekšsēdētājs Imants Svētiņš. Uzņēmums veicis eksperimentu, kurā piedalījies viens no izplatītājiem – jūrmalnieks Jānis un plašsaziņas līdzekļu pārstāvji. Eksperiments sākas ar to, ka Jānis ielej divās glāzēs ūdeni – vienu no krāna un otru – «attīrīto». Ar īpašu ierīci, kas ir līdzīga elektroniskam termometram, tiek noteikts skaitlis, kas, pēc Jāņa vārdiem, nosaka piemaisījumu daudzumu ūdenī – «attīrītajā» ūdenī šis skaitlis ir ap 10, bet krāna ūdenī – vairāk nekā 200 vienības. «Patiesībā šī ierīce nosaka ūdens elektrovadītspēju – destilētā ūdenī nav sāļu un minerālvielu, tāpēc šis skaitlis ir zems. Bet, kā zināms, cilvēka organismam ir nepieciešami gan sāļi, gan minerālvielas,» saka Imants Svētiņš. Tālāk eksperiments turpinās ar īpašu ierīci, kurai ir četri metāla stienīši un kas ir pievienojama elektrībai. Tā tiek saukta par parastu sildierīci un ielikta paralēli abās glāzēs – katrā pa diviem stienīšiem. Ķīmiskas reakcijas rezultātā «attīrītais» ūdens nereaģē, savukārt krāna ūdens kļūst zaļi melns un tajā parādās nogulsnes. Tā Jānis cenšas pierādīt, cik nekvalitatīvs ir krāna ūdens. «Mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka katrā pārī viens no šiem stienīšiem ir no dzelzs, bet otrs – no alumīnija. Tātad šī ir parasta elektrolīzes ierīce ar pozitīvo un negatīvo polu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Iesvētīs kuģi Ainaži

Atis Rozentāls, 05.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta vizītes laikā Horvātijā 5. septembrī tiks nolaists ūdenī un iesvētīts tankkuģis Ainaži. Tas ir desmitais un pēdējais Rijekas kuģu būvētavā 3.Maj uzbūvētais kuģis, ko pasūtījusi a/s Latvijas kuģniecība.

Kuģa krustmāte būs Ainažu jūrskolas muzeja direktore Iveta Erdmane. Rūpnīcai 3.Maj šis ir ļoti būtisks pasūtījums, jo nodrošināja uzņēmuma darbību vairāku gadu garumā. Nākotnē rūpnīcu 3.Maj gaida grūti laiki – pašlaik pasūtīti tikai četri kuģi. Horvātijas valdība pieņēmusi lēmumu nerentablās kuģu būvētavas restrukturizēt līdz 2010. gadam, un šis lēmums var skart arī 3.Maj.

Desmit tankkuģu pasūtījums ietilpst a/s Latvijas Kuģniecība investīciju programmā, kas tika uzsākta 2004. gadā, kad uzņēmums aizņēmās 360 miljonus USD projekta finansēšanai Eiropas vadošā banku sindikātā. Par šo naudu kopumā uzbūvēti 14 tankkuģi, četri Korejas kuģu būvētavā Hyundai Mipo Dockyard Co Ltd, un desmit Horvātijas rūpnīcā 3.Maj. Izvēloties veikt apjomīgu pasūtījumu, Latvijas kuģniecība nodrošinājusi zemākas rezerves daļu izmaksas nākotnē, ziņo LR Prezidenta kancelejas Preses dienests.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kuģniecība pērn provizoriski cieš 20 miljonu ASV dolāru zaudējumus

Ieva Mārtiņa, 26.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Flotes atjaunošanas un investīciju dēļ Latvijas kuģniecības koncerns pagājušā gadā cietis 20,2 miljonu ASV dolāru (ap 10,5 miljonu latu) zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils nafta (VN) nepiekrīt Latvijas kuģniecības valdes lēmumam pārcelt 8.oktobrī paredzēto kuģniecības akcionāru sapulci un plāno to noturēt, aicinot piedalīties ar valdības pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kuģniecības padome vēl nemainās

Ieva Mārtiņa, 20.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistrs (UR) dažādu konstatēto nepilnību dēļ nolēmis atlikt Latvijas kuģniecības iesniegto dokumentu reģistrāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja Kuģniecības nodaļas vadītājs šodien dosies apskatīt Rīgā, Bolderājas apkaimē, netālu no Daugavgrīvas mola jūras krastā izskaloto vēsturisko kuģa vraku, informēja Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja muzejpedagoģe Solvita Kokina.

Viņa pastāstīja, ka par kuģa vraku uzzināja trešdienas, 4.jūlija, vakarā, saņemot zvanu un bildes no aculiecinieka Artūra Nikolājeva, savukārt ceturtdien muzeja pārstāvis devās aplūkot vraku klātienē.

«Visticamāk, ka vraks ir no liela kuģa, par ko liecina smagnējās brangas jeb ribas. Taču ir grūti pateikt, vai tas ir mūsu pašu kuģis vai ārzemju, jo savienojumu vietas ir no koka, kas liecina par 17. vai vēlāku gadsimtu. Lai noskaidrotu precīzas detaļas, nepieciešami speciālisti, kas uz vietas izmērītu un precizētu. Jādomā arī, kā vraku saglabāt, un ko ar to darīt tālāk,» skaidroja Kokina.

Viņa uzsvēra, ka, ja kuģis ir no ozola vai jebkura kokmateriāla, tad, izcelts no ūdens, tas sāktu strauji bojāties. «Iepriekš, 1930.gados, kad tika atrasts Rīgas upē noslīkušais kuģis, tās detaļas tika apstrādātas ar ķimikālijām, lai varētu ilgstoši saglabāt. Taču muzeja Kuģniecības nodaļā nemācēja teikt, vai ir tāds speciālists, kas varētu tagad apstrādāt kuģa vraku,» teica Kokina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nodos ekspluatācijā pēdējo Horvātijā pasūtīto Latvijas kuģniecības kuģi

Žanete Hāka, Db, 03.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 5. septembrī Horvātijas kuģu būves rūpnīcā 3. Maj norisināsies pēdējā no desmit šajā kuģu būves rūpnīcā pasūtītajiem Latvijas kuģniecības kuģiem jaunbūves vārda došanas un ūdenī nolaišanas ceremonija.

Kuģim tiks dots Latvijas jūrniecības šūpuļa – pilsētas Ainaži vārds, un kļūt par tā krustmāti Latvijas kuģniecība ir aicinājusi Ainažu jūrskolas muzeja direktori Ivetu Erdmani, kura ar savu entuziasmu un profesionālajām zināšanām devusi būtisku ieguldījumu Latvijas jūrniecības vēstures un tradīciju saglabāšanā. Plānots, ka svinīgajā ceremonijā piedalīsies arī Valsts prezidents Valdis Zatlers. Jauno tankkuģi paredzēts nodot ekspluatācijā līdz šā gada beigām. Tankkuģa jaunbūves vārda došanas un ūdenī nolaišanas ceremonija iecerēta Valsts prezidenta un Latvijas uzņēmēju delegācijas vizītes, kā mērķis ir ekonomiskās sadarbības veicināšana ar Horvātiju, laikā. Īstenojot tankkuģu atjaunošanas programmu, Latvijas kuģniecība ir attīstījusi veiksmīgu sadarbību ar Horvātijas kuģu būvētavu 3. Maj un realizējusi apjomīgu investīciju programmu: 2004. gada beigās Latvijas kuģniecība noslēdza aizdevuma līgumu 360 miljonu ASV dolāru apjomā ar Eiropas vadošo banku sindikātu, kas paredz 14 tankkuģu jaunbūvju, tostarp arī desmit Horvātijas kuģu būvētavā pasūtīto tankkuģu, projekta finansēšanu. Apmēram 70 % no projekta kopējās summas veido banku aizdevumi, savukārt pārējos 30 % finansē Latvijas kuģniecība no pašu līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru