Jaunākais izdevums

Rīgas domes priekšsēdētāja Nila Ušakova veselības stāvoklis joprojām ir nopietns, un mēra ārstēšanu turpinās speciālisti Vācijā, informēja mēra preses sekretāre Anna Kononova. Tikmēr otrdien pirmsinfarkta stāvoklī reanimācijā ievietots Vilņas mērs Artūrš Zuoks.

«Skābekļa bada rezultātā ir cietusi visa iekšējo orgānu sistēma, un speciālisti no Vācijas klīnikas, kam ir ļoti liela pieredze šādu gadījumu ārstēšanā, ir piedāvājuši savu palīdzību. Pieņemts lēmums transportēt N. Ušakovu uz Berlīni,» par Rīgas mēra stāvokli informē viņa preses sekretāre.

Tikmēr Viļņas mēra sieva Lietuvas biznesa portālam vz.lt pavēstījusi, ka mērs no rīta juties sliki, tāpec nogādāts intensīvās aprūpes palātā. Taču vakarā mēra sieva jau varējusi pārmīt pat dažus vārdus ar vīru pa tālruni.

Jau vēstīts, ka Ušakovs slimnīcas intensīvās terapijas nodaļā nonāca svētdien, kad viņam pusmaratona laikā bija kļuvis slikti.

Mērs šogad skrējienam gatavojās aktīvi un bija apņēmības pilns uzlabot pagājušā gada rezultātu, taču izstājās pusmaratona distances pēdējā kilometrā. Pērn viņš šo distanci pievarēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgu uzņēmumu, to ražotņu reanimācija ir sarežģīts pasākums, turklāt darbības atjaunošanas izdošanās ir saistīta ne tikai ar jauno saimnieku atrašanu, viņu rocību un apsviedību, bet arī ar piesaistīto konsultantu verdiktu – potenciāls ir vai nav, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc divtūkstošo gadu sākumā piedzīvotajiem tā dēvētajiem treknajiem gadiem sekojošā recesija ne vienu vien uzņēmumu nostādīja maksātnespējas rēga priekšā. Tobrīd sabruka daudzi biznesa plāni, aizdevēji (bankas) sāka ar neuzticību raudzīties uz kredītņēmējiem. Situācijas izvērtēšanai nereti bankas piesaistīja konsultantus, lai spētu novērtēt jauno situāciju un pieņemt lēmumu, ko šādā krīzes situācijā darīt. Vadītāju pieredzes trūkums un pārāk liela eiforija par ekonomiskās izaugsmes turpināšanos bieži vien tiek minēti kā galvenie iemesli, kas noveduši uzņēmumus līdz iznīcībai.

Savukārt maksātnespējīgo darbības atjaunošanai bieži vien ar ieceltā maksātnespējas administratora zināšanām par reizēm ļoti specifisku biznesu un tā vadību un iekārtām nepietiek, tāpēc tiek piesaistīti dažādi konsultanti. Vēl jo vairāk – bankrotējošo uzņēmumu ražotņu reanimācija nebūt nav ikdienas parādība. Tas saistīts ne tikai ar to, vai ir interesenti, kuri vēlētos to iegādāties, bet arī ar to, kādā stāvoklī tā ir, ko tajā var ražot un vai šiem izstrādājumiem ir noieta tirgus – pircēji. Ir slēgto uzņēmumu ražotnes, kuras atjaunojuši vietējā kapitāla uzņēmumi (Daiļrade koks atjaunoja bijušās Sāgas mēbeļu ražotni Tukumā), kā arī ārvalstu investori (Dānijas Kvist atjaunoja ražošanu bijušajā Laiko ražotnē Mālpilī). Praktiski visos ražotņu atjaunošanas gadījumos iekārtas un tehnoloģiskās līnijas ir saglabātas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tallinas mērs skumst par Ušakovu un mudina vairāk rūpēties par veselību

Lelde Petrāne, 27.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka gan Rīgas, gan Viļņas mērus piemeklējušas nopietnas veselības problēmas, portāls db.lv sazinājās ar Tallinas mēra Edgara Savisāra (Edgar Savisaar) pārstāvi, lai uzzinātu, vai trešās Baltijas valsts galvaspilsētas mērs jūtas labi.

Viņa pārstāve Līna Oja (Liina Oja) stāstīja: «Tallinas mērs, protams, skumst par šiem jaunumiem [par Rīgas un Viļņas mēru veselības stāvokli] un cer, ka viņa kolēģi drīzumā atlabs.»

Savisārs arī norādījis, ka mēra amats ir « diezgan stresains un intensīvs, kas nozīmē, ka vairāk jārūpējas par savu veselību». Tallinas mērs, kurš pats par savu veselības stāvokli nesūdzas, no otrdienas līdz ceturtdienai uzturējās vizītē Maskavā.

Kā vēstīts, Rīgas mērs Nils Ušakovs slimnīcā, intensīvās terapijas nodaļā, Rīgā nonāca svētdien, kad pusmaratona laikā viņam bija kļuvis slikti. Tā kā skābekļa bada rezultātā ir cietusi visa iekšējo orgānu sistēma, un speciālisti no Vācijas klīnikas, kam ir ļoti liela pieredze šādu gadījumu ārstēšanā, piedāvāja savu palīdzību, pieņemts lēmums transportēt N. Ušakovu uz Berlīni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti un Kauno keliai lūdz Eiropas Savienības Tiesas skaidrojumu lietā par Viļņas rietumu apvedceļa būvdarbu konkursu

LETA, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti un uzņēmums Kauno keliai vērsušies pie Lietuvas apelācijas tiesas, kas izskata to sūdzību saistībā ar lēmumu noraidīt prasību atcelt konkursu par Viļņas rietumu apvedceļa trešās kārtas būvdarbiem, un lūguši to vērsties pēc skaidrojuma Eiropas Savienības (ES) Tiesā.

Norādīts, ka šis gadījums Lietuvas tiesu praksē licis pievērst uzmanību vairākiem līdz šim nepētītiem jautājumiem saistībā ar ES direktīvu piemērošanu atklāto iepirkumu procedūrās Lietuvā, kuru risināšanai nepieciešams detalizēts Eiropas Savienības Tiesas skaidrojums.

«Jautājums nav par vienu konkursu - Lietuvas tiesu lēmumi var noteikt spēles noteikumus, ko turpmāk ievēros visas valsts vai pat ES ceļu būves nozare,» izteicies Latvijas tiltu valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs. «Tiesu lēmumi noteiks, vai atklātuma latiņa ceļu būves konkursos Lietuvā paliks zemu - pelēkajā zonā, kas raisa daudz šaubu, vai arī šajā sabiedrībai tik svarīgajā, par Lietuvas un ES nodokļu maksātāju līdzekļiem finansējamajā nozarē tiks apstiprināti visiem pieņemami atklātuma standarti. »

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sākusi darboties Viļņas atkritumu šķirošanas rūpnīca

LETA, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā pēc pusotru gadu ilgiem būvdarbiem šonedēļ sākusi darboties Viļņas atkritumu šķirošanas rūpnīca. Uzņēmumā, kas izmaksājis 34,8 miljonus eiro, tiks šķiroti atkritumi no visa Viļņas reģiona. Tiesa gan, no pašas galvaspilsētas atkritumi uz jauno rūpnīcu pagaidām netiek vesti.

Uzņēmums šķiros visus jauktos sadzīves atkritumus. Pārstrādei derīgā daļa tiks nosūtīta uz rūpnīcām, bet atkritumi ar pienācīgu enerģētisko vērtību tiks šķiroti un pārtaps cietajā kurināmajā.

Valsts enerģētikas koncerna Lietuvos energija Koģenerācijas staciju projektu dienesta direktors Nerijus Rasburskis ziņu aģentūrai BNS pastāstījis, ka šo cieto kurināmo varēs izmantot arī plānotajā Viļņas koģenerācijas stacijā. Atkritumi gan tiks dedzināti tikai vienā no trim spēkstacijas katliem. Iecerēts, ka kurināmais no rūpnīcas nonāks koģenerācijas stacijā pa īpašu slēgtu konveijeru, tā ietaupot transporta izdevumus.

Šobrīd norisinās konkurss, kurā tiek izraudzīts darbuzņēmējs Viļņas koģenerācijas stacijas celtniecībai 300 miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvieši plāno uzsākt uzņēmējdarbību Viļņas mēra noskatītajā Grieķijas salā

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā izveidojusies jaunu uzņēmēju grupa, kas plāno tuvā nākotnē apmeklēt ekscentriskā Viļņas mēra Artūra Zuoka noskatīto Grieķijas salu, lai izpētītu iespējas tur izveidot biznesu.

«Būtiski, ka Grieķijas salu attīstībai ir paredzams Eiropas Savienības atbalsts 50% apmērā no ieguldījuma summas. Tātad šim stāstam nākotnē ir paredzama attīstība,» sarunā ar žurnālu Lietišķā Diena pavēstīja Viļņas mērs.

Mērs pastāstīja, ka ideju par salas nopirkšanu izvirzījis, lai uzņēmējiem norādītu, ka, sākot biznesu, ir jābūt lielai, ambiciozai idejai, kas izklausās interesanta ne tikai pašam, bet arī citiem.

Lietuviešu interesi izraisījusī sala esot pati lielākā pārdodamā sala Vidusjūrā – tā ir sešus kilometrus gara un 1,7 kilometrus plata. Savukārt no Latvijas Viļņas mēram kāda galerija atsūtījusi izstādes bukletiņu ar Jura Zvirbuļa gleznu «Sapņu sala», kuru sola uzdāvināt, kad sala tiks nopirkta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Sākta Viļņas lidostas skrejceļa vērienīgā rekonstrukcija

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu pēdējo 20 gadu laikā vērienīgāko skrejceļa rekonstrukciju, no 14. jūlija līdz 17. augustam, uz 35 dienām pilnībā tiek slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta, informē rekonstrukcijas veicēja - būvniecības uzņēmuma A.C.B. pārstāvji.

Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs rekonstruētais skrejceļš 150 tūkst. m2 platībā, no jauna izbūvējot četras asfaltbetona kārtas, tā infrastruktūras pilnveide, lidjoslas seguma pastiprināšana un jaunākas klases gaismu sistēmas uzstādīšana. Līdz ar šo rekonstrukciju Viļņas lidosta būtiski uzlabos lidojumu drošību īpaši nelabvēlīgos laikapstākļos un savu konkurētspēju reģionā.

Kompānijā skaidro, ka skrejceļa rekonstrukcijas laikā tiks atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra – izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžas sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tiks uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tiks pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tiks izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošina labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti. Pārējie Viļņas lidostas rekonstrukcijas darbi noritēs no 18. augusta pusnakts līdz rudenim, un tie neietekmēs Viļņas lidostas darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas lidostā sāk būvēt jaunu pasažieru izlidošanas termināli

LETA--BNS, 01.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidostā 31.janvārī oficiāli sākta jauna pasažieru izlidošanas termināļa būvniecība, kas ļaus palielināt lidostas apkalpoto pasažieru skaitu un palielināt pakalpojuma kvalitāti, paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Savukārt Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" izpilddirektors Aurims Stikļūns uzsvēra, ka projekts būtiski maina lidostas attīstības stratēģiju.

Viļņas lidostā par 41,5 miljoniem eiro būvēs jaunu pasažieru termināli 

Lietuvas lidosta ir pabeigusi publiskā iepirkuma procedūru jaunā pasažieru izlidošanas termināļa...

Viļņas lidosta ir izaugusi un "jaunais terminālis, kuru mēs visi gaidām, ļaus dubultot tās kapacitāti", ministrs sacīja būvdarbu sākšanas pasākumā.

Jaunais terminālis arī pacels pakalpojuma kvalitāti "pilnīgi citādā līmenī", viņš piebilda.

Ar jauno termināli Viļņas lidosta spēs padarīt efektīvāku visu infrastruktūru, jo īpaši pēc tam, kad Eiropas standarta sliežu platuma ātrvilciena dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" atzars sasniegs lidostu, sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Savukārt lidostas operatorkompānijas vadītājs paziņoja, ka ar jaunā termināļa būvniecību tiek sākta visas Viļņas lidostas modernizēšanas programma.

Modernā termināļa projekts pašos pamatos mainīs lidostas attīstības stratēģiju un ļaus izlabot agrākos paplašināšanas darbos pieļautās kļūdas, teica Stikļūns.

Viļņas lidostas jauno izlidošanas termināli, kura platība būs 14 400 kvadrātmetru, būvē iepirkuma konkursa uzvarētājs "Eikos statyba", ar kuru noslēgts 50,2 miljonu eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, vērts līgums.

Līdz 2024.gada beigām Viļņas lidostas pasažieru termināļu platība tiks palielināta par trešdaļu, tie stundā varēs apkalpot 2400 pasažieru, kas ir vairāk nekā divreiz lielāks skaits nekā pašlaik.

Plānots, ka pasažieri jauno termināli varēs sākt izmantot 2025.gadā.

Viļņas lidostā pērn apkalpoja 3,91 miljonu pasažieru salīdzinājumā ar 1,9 miljoniem 2021.gadā un pieciem miljoniem pasažieru 2019.gadā, kad aviācijas sektoru nebija ietekmējusi Covid-19 pandēmija, liecina operatorkompānijas sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas dome kopā ar ārvalstu investoriem nolēmusi dibināt aviokompāniju, kura tiks dēvēta par airLITUANICA. Viļņas mērs ārvalstu partnerus nenosauca, taču norādīja, ka investoriem nav savu lidmašīnu.

A. Zuoks apliecināja, ka pašlaik notiek diskusijas un tiek vestas pārrunas, bet sīkāka informācija pagaidām netiks sniegta, vēsta portāls Delfi.lt. Uz jautājumu vai viens no šiem partneriem varētu būt Bertolts Fliks, Viļņas mērs atbildēja, ka ar šo uzņēmēju sarunas ir pārtrauktas.

«Ar viņu mums sarunas bija aizvadītajā gadā, bet šogad nav,» sacīja A. Zuoks. Viļņas mērs arī atzina, ka ne pilsētas domei, ne arī topošajiem partneriem nav savu lidmašīnu, taču tam neesot lielas nozīmes. «Lidmašīnu ir pilns – paņem un nopērc,» norādīja mērs.

Db.lv jau vēstīja, ka 2010. gadā izskanēja ziņas, ka B. Fliks Lietuvā plāno izveidot aviokompāniju. Lietuvā tika plānots izveidot jaunu, nākamās paaudzes, lidsabiedrību, kuras darbības modelis vairāk līdzināsies zemo izmaksu aviokompāniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās aplēses liecina, ka, nekustamo īpašumu attīstītājam "Hanner" pārņemot Lietuvas Nacionālā stadiona projektu, daudzfunkcionālā kompleksa izmaksas ir pieaugušas par apmēram 38 miljoniem eiro, no kuriem pašvaldība varētu segt 28 miljonus eiro, paziņoja Viļņas mērs Valds Benkunsks.

"Mēs 94 miljonus eiro indeksējam par 27%, kas veido 122 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN). Lūk, cik Arvīds Avulis ["Hanner" īpašnieks] saņems no pašvaldības pēc tam, kad uzcels un attīstīs visu kompleksu," Lietuvas galvaspilsētas mērs teica televīzijas kanālam "TV3".

Kompānijai būs jāsedz vēl desmit miljoni eiro no projekta izmaksām, piebilda Benkunsks.

Papildu finansējums tiks piešķirts no pašvaldības līdzekļiem un papildu 2,3 miljonus piešķirs arī Lietuvas Izglītības, zinātnes un sporta ministrija, klāstīja Viļņas mērs.

"Mūsu saistību kopējā summa ir 156 miljoni eiro, kas nav mainījusies, ieskaitot pārvaldības nodevu," viņš teica, paskaidrojot, ka līguma grozījumi paredz, ka pašvaldības un ministrijas saistības par šo projektu palielināsies par 2,3 miljoniem eiro līdz 158,3 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" un Ungārijas "Wizz Air" tiesā apstrīdējušas Viļņas lidostas lēmumu no šā gada sākuma palielināt lidostas nodevas aviokompānijām.

20.janvārī Viļņas administratīvā apgabaltiesa pieņēma izskatīšanai lidsabiedrību sūdzību pret Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" un Lietuvas Transporta drošības administrācijas lēmumiem.

"Ryanair" un "Wizz Air" uzstāj, ka nepamatots ir operatorkompānijas vadītāja 2022.gada 22.jūlijā parakstītais rīkojums par Viļņas lidostas nodevu paaugstināšanu un administrācijas direktora 15.decembrī parakstītais rīkojums, ar kuru tika noraidīta jauno nodevu apstrīdēšana, pirmdien informēja tiesā.

Piektdien tiesa noraidīja aviokompāniju lūgumu apturēt jaunās nodevas līdz spēkā stājas tiesas spriedums.

"Lietuvos oro uostai" paziņoja, ka abas aviokompānijas bieži ir iesniegušas sūdzības par lidostu nodevām arī citās valstīs, un lidostas operatora vērtējumā sūdzība par Viļņas lidostas nodevām ir nepamatota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ministrija: Viļņas dzelzceļa posms palielinātu Rail Baltica ekonomisko vērtību

LETA--ELTA, 14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrijai tika prezentēts detalizēts tehniskais pētījums par Viļņas posma nozīmi Rail Baltica dzelzceļa projektā.

Pētījumu veica starptautiskā inženierijas risinājumu kompānija AECOM, ņemot vērā paredzētos ieņēmumus no pasažieru un kravu pārvadājumiem un to pievienotās vērtības. Secinājumos norādīts, ka Viļņas posmam būs ievērojama ietekme uz vispārējo Baltijas valstu ekonomisko stāvokli, norādīja ministrija.

«Pētījums apstiprinājis, ka dzelzceļa posms Viļņā ir nozīmīgs ekonomiskais faktors Baltijas valstīs, līdz ar to pilnvērtīgi izmantots galvaspilsētas potenciāls var pozitīvi ietekmēt projektu kopumā,» paskaidroja Lietuvas transporta un komunikāciju ministrs Rimants Sinkevičs.

Šā gada jūnijā Baltijas valstu pārstāvji vienojās iekļaut akcionāru līgumā arī Viļņu un nolēma, ka projekta izpildes laikā Viļņas posmam valstis centīsies iegūt ES finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas lidosta šogad plāno apkalpot par 25% vairāk pasažieru

Gunta Kursiša, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskā lidosta nākamajam gadam izstrādājusi ambiciozu plānu – pasažieru pārvadājumus paredzēts palielināt par vienu ceturto daļu, tāpat plānots pievienot septiņus jaunus lidojumu galamērķus, citējot Viļņas lidostas pārstāvi Sandru Šiaulieni (Sandra Šiauliene), vēsta baltic-course.com.

2011. gadā Baltijas lidostu aviācijas izaugsme ir bijusi straujākā Eiropā – kopumā pārvadāto pasažieru skaits pērnā gada 11 mēnešos piecās Baltijas valstu lielākajās lidostās Rīgā, Tallinā, Viļņā, Kauņā un Palangā pieaudzis par 15%. Tas ir krietni vairāk nekā Eiropas lidsotās kopumā, kur pasažieru pārvadājumu apjoms pieaudzis vidēji par 4,5%.

Pasažieru skaits Lietuvas lidostās kopumā minētajā periodā ir pieaudzis par 17%, bet Viļņas starptautiskajā lidostā – par 22%.

«Pasažieru skaits sāka pieaugt pērnā gada aprīlī, un turpinājās visu gadu,» stāstīja Viļņas lidostas pārstāvis Tomass Vaišvila (Tomass Vaišvila). Viņš skaidro pasažieru skaita pieaugumu ar jaunas «zemo cenu» sistēmas ieviešanu, kā arī pasākumu veikšanu lidsotas izmaksu samazināšanā. «Veiktās izmaiņas palīdzēja mums piedāvāt izdevīgus nosacījumus aviokompānijām,» stāsīja T. Vaišvilla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa maratonists: Pāces vilnas fabrika izvēršas

Sandra Dieziņa, 03.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāces vilnas fabrika 1. aprīlī oficiāli vērusi durvis savai vēstniecībai Rīgā, lai būtu tuvāk saviem klientiem un sadarbības partneriem. Šogad Pāces vilnas fabrika atzīmē savas pastāvēšanas 125. gadadienu, un pēdējos gados tā ieguvusi jaunu elpu, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fabrikā tapušās aitas vilnas dzijas šķeteres nu jau mēro ceļu ne tikai uz abām kaimiņvalstīm, bet arī uz Poliju, Vāciju, Somiju, Dāniju, Ukrainu, Krieviju un pat Japānu.

Pāces vilnas fabrikas saimnieki Dins un Jolanta Derkevici jokojot sevi dēvē par vilnas magnātiem. Dundadzniekiem piederošā pilna cikla vilnas fabrika tāda ir vienīgā Latvijā. Dins Derkevics tajā sāka saimniekot pašā krīzes karstumā, un nācies ieguldīt daudz spēka un līdzekļu, lai augtu līdz pašreizējiem apjomiem. Pēc tēva aiziešanas mūžībā Dins pārņēma biznesu un pirmos divus gadus pamatīgi iepazinās ar visu procesu – ražošanas mašīnām, mazgāšanu, krāsošanu. «Ja uzņēmuma vadītājs nezina savas mašīnas un to, kā tās darbojas, tad viņš nevar vadīt uzņēmumu,» viņš ir pārliecināts. Tagad jau pagājuši septiņi gadi vadītāja amatā, un Dins ir gandarīts, ka visu apguvis no pamatiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Rīgas satiksmes pagaidu vadītājs Matīss saņem Ušakova atbalstu un paliek amatā

LETA, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» pagaidu vadītājs Anrijs Matīss turpinās vadīt uzņēmumu, lai arī vēl šodien tika pieļāvis iespēju to pamest, ja negūs skaidru atbalstu viņa rosinātajām izmaiņām, - par to viņš paziņoja pēc vairāk nekā stundu ilgas tikšanās ar Rīgas mēru un «Rīgas satiksmes» akciju turētāju Nilu Ušakovu (S).

Ušakovs žurnālistiem sacīja, ka šodien ar Matīsu izrunājis daudzus jautājumus, kas saistīti ar uzņēmuma funkcionēšanu gan tuvākā, gan tālākā nākotnē un patlaban neesot iemeslu runāt par to, ka uzņēmumam draudētu nestabilitātes problēmas.

Viņš atkārtoti uzsvēra, ka Matīss darot «ārkārtīgi grūtu darbu» un daudzas lietas neuztvert emocionāli nemaz neesot iespējams.

Tāpat viņš norādīja, ka pēc sarunas ar medijiem abi ar Matīsu turpinās strādāt pie uzņēmuma šī gada budžeta veidošanas. «Rīt, »Rīgas satiksmes« akcionāru sanāksmē lemsim par uzņēmuma budžetu, skatot to kontekstā arī ar pašvaldības budžetu, kuru iecerēts pieņemt 27.martā,» sacīja Ušakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemt varu valstī un ieviest «vilkaču» diktatūru. Patiesībā tāds plāns tika prezentēts pagājušajā nedēļā, kad JKP nosauca tai vēlamo iespējamās Jāņa Bordāna valdības sastāvu.

Tajā bija acīmredzams, ka JKP pretendē pārņemt drošības iestādes un tiesībsargājošo bloku – premjers un iekšlietu ministrs, KNAB, policija un pretenzijas uz vienas lielas drošības iestādes veidošanu. Priekšvēlēšanu solījums, ka bijušais KNAB operatīvās daļas vadītājs Juris Jurašs uzņemsies Labklājības ministra amatu, izrādījies blefs, kas, protams, jau iepriekš bija skaidrs. Pirmajā acu uzmetienā nav skaidrs, kāpēc Strīķes un Juraša partijai ir vajadzīga VARAM. Taču atcerēsimies, ka Vides un reģionālās attīstības ministram ir tiesības pieprasīt pašvaldību vadītāju demisiju.

Iesēdināt Lembergu un atlaist Ušakovu - šķiet, nekas cits Jāņa Bordāna bīdītājus premjera amatā neinteresē. Jo parasti premjera partija sev izvēlas arī finanšu ministra amatu. Tāds komplekts ir loģisks, jo viens no pašiem galvenajiem valdības darba instrumentiem ir valsts budžets, bet viens no galvenajiem darbiem – valsts budžeta veidošana. Strīķes un Juraša partijai acīmredzot ir svarīgas citas prioritātes un citi darba instrumenti. Rīgas domē JKP opozīcija tā arī neko no solītā nav panākusi. Tad pārņemsim VARAM un atlaidīsim Ušakovu - šķiet, tāds ir plāns, kamdēļ tik ļoti ir vajadzīgs VARAM amats Jaunajai konservatīvajai partijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

Gerhards neizskatīs iespēju atstādināt Ušakovu, bet virzīs likumprojektu par visas domes atlaišanu

LETA, 08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) neizskatīs iespēju atstādināt no amata Rīgas mēru Nilu Ušakovu (S), bet virzīs likumprojektu par Rīgas domes atlaišanu, otrdien žurnālistiem sacīja Gerhards.

LETA jau rakstīja, ka pēc konsultācijām ar juristiem Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) secinājis, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotajā likumprojektā par Rīgas domes atlaišanu nav konstatēts neviens likumpārkāpuma fakts, uz kā pamata šobrīd juridiski varētu atlaist pašreizējo domi, aģentūrai LETA pastāstīja premjera preses sekretārs Andrejs Vaivars. Vienlaikus juristi norādījuši uz vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra tiesībām vienpersoniski, bez Ministru kabineta lēmuma atstādināt Rīgas mēru no pienākumu pildīšanas.

Komentējot Kučinska preses sekretāra pausto, ka ministrs var vienbalsīgi no amata atstādināt Rīgas mēru, Gerhards uzsvēra, ka viņš šādu priekšlikumu nav saņēmis. Tajā pašā laikā ministrs uzsvēra, ka VARAM virzīsies uz priekšu ar Tieslietu ministrijas (TM) saskaņoto likumprojektu par Rīgas domes atstādināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvieši gatavojas rekonstruēt pirms vairāk nekā trīsdesmit gadiem celto Viļņas televīzijas torni, vēsta Vz.lt. Projektu konkursā par labāko atzīts arhitektūras studijas Plazma rekonstrukcijas projekts Viļņas acs, kas paredz 326 metrus augstajā tornī ierīkot konferenču zāli, kinozāli un viesnīcu, vēsta Vz.lt.

Kā izdevumam pastāstījusi akciju sabiedrības Lietuvos radijo ir televizijos centras pārstāve Vaida Burviene, komisija atzinusi, ka šis projekts ir «visreālāk īstenojams» un vienlaikus saglabā torņa māksliniecisko vērtību un idejas viengabalainību. Pēc viņas teiktā, nākotnē iecerēts piesaistīt tornim lielākas tūristu plūsmas.

«Atslēdzot analogo televīziju, no torņa tika izvāktas iekārtas, atbrīvojās telpas, kuras varētu pielāgot tūristu interesēm. Turklāt tornim jau ir vairāk nekā 30 gadu, gan tā interjers, gan eksterjers jau morāli novecojis, tādēļ tornis jāatjauno. Tā ir unikāla būve, Viļņas simbols, kas iekļaukts pasaules augstāko celtņu sarakstā. Skaidrās dienās no tā var pārlūkot Viļņas apkārtni pat 50 kilometru rādiusā. Tas ir pievilcīgs tūrisma objekts, kam jāiegūst jauns saturs un jāpiesaista vairāk tūristu,» norādījusi Burviene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas lidostas joprojām nav nopietnas konkurentes Rīgai, tomēr uz lauriem gulēt nav pamata

Līva Melbārzde, Egons Mudulis, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz vairākiem kopējiem maršrutiem, Lietuvas lidostas joprojām nav nopietnas konkurentes Rīgai, tomēr uz lauriem gulēt nav pamata.

Pasažieru skaits apliecina, ka Rīgas lidosta joprojām ir nozīmīgākā lidosta Baltijā, lai gan 2012. gadā tā piedzīvoja pirmo pasažieru skaita kritumu kopš tūkstošgades mijas – 5,1 milj. pasažieru vietā Rīga apkalpoja vien 4,76 miljonus. Viļņas un Kauņas lidostās pasažieru skaits ir krietni mazāks – attiecīgi 2,2 milj. un 830 tūkst.

Tomēr Viļņas lidostas pasažieru skaits pēdējos sešos gados turpina pastāvīgi pieaugt, lai gan Lietuvas aviācijas tirgu būtiski ietekmēja nacionālās aviokompānijas flyLAL bankrots 2009. gadā. Tāpēc abas Lietuvas lielākās lidostas strādā galvenokārt ar zemo cenu lidsabiedrībām – Ryanair un Wizzair. Viļņas lidosta šogad prognozē 11% pasažieru skaita pieaugumu, savukārt Rīgas lidosta, pēc tās vadītāja Alda Mūrnieka izteikumiem, šogad cer stabilizēties, kas nozīmē aptuveni tādu pašu pasažieru skaitu kā pērn, lielāko uzsvaru liekot uz saviem Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem skrejceļa rekonstrukcijas darbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas koncernam "Veolia" strīdā par siltumapgādi būs jāmaksā Viļņas pašvaldībai un tās siltumapgādes uzņēmumam "Vilniaus šilumos tinklai" (VŠT) 56 miljonus eiro, liecina Stokholmas Tirdzniecības kameras Arbitrāžas institūta spriedums.

Tajā teikts, ka Viļņas pašvaldībai un VŠT no "Veolia" un tās pārvaldītā Lietuvas uzņēmuma "Vilniaus energija" pienākas 83 miljonu eiro kompensācija naudā un aktīvos.

Savukārt uzņēmumiem "Veolia" un "Vilniaus energija" no Viļņas pašvaldības un VŠT pienākas 26,9 miljonu eiro kompensācija, nospriedusi arbitrāža.

Līdz ar to Viļņas pašvalībai un VŠT no "Veolia" un "Vilniaus energija" pienākas kompensācija 56,1 miljona eiro apmērā.

Viļņas pašvaldība piektdien paziņoja, ka tā uzvarējusi prāvā, bet "Vilniaus energija" uzsver, ka arbitrāža noraidījusi lielāko daļu pašvaldības un VŠT prasību.

Saskaņā ar pašvaldības sniegto informāciju Stokholmas starptautiskā šķīrējtiesa atzinusi ka "Veolia" un "Vilniaus energija" pārkāpušas nomas līgumu, nelikumīgi piesavinoties emisijas kvotas, kā arī atzina citus līguma pārkāpumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētas Viļnas mērs Artūrs Zuoks, kas otrdienas vakarā nonāca slimnīcā saistībā ar sirdsdarbības problēmām, izrakstīts no slimnīcas un devies mājās, vēsta delfi.lt.

Viļņas mērs slimnīcā tika ievietots pirmsinfarkta stāvoklī, ziņoja telekanāls LNK. Sākumā tika uzskatīts, ka mērs ir saindējies, taču drīz vien noskaidrojās, ka viņam ir sirds nepietiekamība.

Artūrs Zouks par Viļņas mēru ir jau otro reizi. Pirmais A. Zouka termiņš ilga no 2000. gada, līdz 2003. gadam, kad viņš bija jaunākais pilsētu vadītājs Lietuvā. Atkārtoti A. Zouks par Viļņas mēru kļuva 2011. gada 21. aprīlī.

Jau rakstīts, ka 22. maijā slimnīcā nonāca Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, kad viņam pusmaratona laikā bija kļuvis slikti. N. Ušakova veselības stāvoklis joprojām ir nopietns, un mēra ārstēšanu turpinās speciālisti Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) rosinājis Ģenerālprokuratūrai apsūdzēt bijušo Rīgas mēru Nilu Ušakovu (S), viņa toreizējo vietnieku Andri Ameriku (GKR) un vēl vairākas personas lietā par aptuveni desmit miljonu eiro zaudējumu radīšanu Rīgas pašvaldībai un tās kapitālsabiedrībai.

Trešdien KNAB nodeva Ģenerālprokuratūrai kriminālprocesu, kurā ieguva pietiekamus pierādījumus, ka četras bijušās Rīgas domes un tās kapitālsabiedrības amatpersonas, kā arī viena fiziska persona, mantkārīgu mērķu vadītas, radīja minibusu pasažieru pārvadājumu pilnsabiedrībai ienākumus, kuru daļa bija atmaksājama kā regulārs kukulis skaidrā naudā divām bijušajām Rīgas domes augstākajām amatpersonām, aģentūru LETA informēja KNAB.

Noziedzīgo nodarījumu rezultātā pašvaldībai un tās kapitālsabiedrībai radīts vairāk nekā 10 miljonu eiro mantiskais zaudējums.

KNAB izmeklēšanā iegūtie pierādījumi liecina, ka bijušais Rīgas domes priekšsēdētājs un viņa vietnieks, izmantojot savu kā pašvaldības vadošo amatpersonu dienesta stāvokli, pieprasīja no fiziskas personas - minibusu pasažieru pārvadājumu pilnsabiedrības pastarpinātā īpašnieka - kukuli lielā apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki šodien veic kratīšanas pie Rīgas mēra Nila Ušakova (S), liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Aģentūras LETA informācijas avoti vēsta, ka kratīšanas notiekot gan Ušakova darbavietā Rīgas domē, gan arī dzīvesvietā.

KNAB aģentūrai LETA apliecināja, ka kriminālprocesa ietvaros trešdien biroja darbinieki veic neatliekamās procesuālās darbības, taču atsevišķas procesuālās darbības birojs komentēt nevar.

Kā novēroja aģentūra LETA, Rīgas domē trešdienas pusdienlaikā bija ieradušies KNAB darbinieki, kuri uzturējās mēra kabinetā. Šī iemesla dēļ nebija iespējams iekļūt Ušakova kabineta priekštelpā, kur parasti uzturēties drīkst.

Ap plkst.12 Ušakova kabinetu pameta četri cilvēki, kurus pavadīja Rīgas domes Juridiskās pārvaldes direktors Jānis Liepiņš. Šie cilvēki uz žurnālistu jautājumiem neatbildēja, bet līdzi aiznesa ietītu saini, iespējams, datoru, kā arī prāvu dokumentu mapi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas mērs ar Fliku un Snoras pārstāvjiem apspriež atbalstu jaunai lidsabiedrībai

LETA, 02.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mērs Artūrs Zuoks ticies ar Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidentu Bertoltu Fliku un Latvijas Krājbankas īpašnieces, Lietuvas banku grupas Snoras, pārstāvjiem, lai apspriestu iespējamo atbalstu mēra iecerētajai zemo izmaksu lidsabiedrībai, vēsta Lietuvas biznesa ziņu portāls Vz.lt.

Jau ziņots, ka Zuoks iecerējis panākt, lai aviokompānija ar īslandiešu kapitālu Lithuanian Express jau nākamā gada martā sāktu lidojumus no Lietuvas galvaspilsētas.

Kā paziņojusi Viļņas pašvaldība, airBaltic tuvākajā laikā gatavojas izstrādāt ieteikumus attiecībā uz lidsabiedrības darbības iespējām, piemēram, vai pastāv nepieciešamība pēc biznesa klases lidojumiem un tūrisma ceļojumiem, kā arī attiecībā uz iespējamajiem maršrutiem.

Banka pagaidām neizpauž, vai tā šai projektā piedalītos kā investore vai kā kreditore.

«Snoras ir ieinteresējies par šo projektu un apsver iespēju tajā piedalīties. Uzskatām, ka šāda projekta īstenošana ir ļoti svarīga gan Viļņai, gan visai Lietuvai, tiecoties panākt labu gaisa satiksmi ar citām valstīm,» teikts Snoras korporatīvā biznesa dienesta direktora Modesta Keļauska paziņojumā, ko saņēmis Vz.lt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekstravagantais Viļņas mērs Artūrs Zuoks piedāvājis paplašināt Lietuvas teritoriju un iegādāties kādu Grieķijai pašlaik piederošu salu, vēsta portāls Delfi.lt

Mērs arī esot jau noskatījis vienu salu, kuras cena varētu sasniegt apmēram septiņus miljonus eiro. Šo salu varētu iegādāties par uzņēmēju līdzekļiem un nosaukt par Dausuvu. Sala tiktu pievienota Viļņas apgabalam. Tādā veidā Lietuvas iedzīvotājiem parādītos «brīnišķīga vieta atpūtai, uzņēmējiem – investīcijām, bet valstij tā būtu lieliska reklāma».

«Jau divdesmitā gadsimta sākumā, Lietuvas ģeogrāfu sadraudzības prezidents Kazis Pakštas izlēma, ka lietuviešiem nepieciešams meklēt drošāku teritoriju un izveidot tur savu koloniju. No sākuma ģeogrāfs izvēlējās Kubu, vēlāk gribēja īstenot šo ideju Brazīlijā, bet pēc tam – Madagaskarā. K. Pakštas arī izdomāja šīs utopiskās kolonijas nosaukumu – Dausuva. Kāpēc, lai mēs neīstenotu viņa ideju?», klāstīja Viļņas mērs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Nacionālo stadionu Viļņā plānots atklāt līdz 2026.gada beigām, paziņoja Viļņas mērs Valds Benkunsks.

Pašvaldība ir atļāvusi grozīt līgumu par daudzfunkcionālā kompleksa būvniecību.

Benkunsks teica, ka līguma grozījumi spēkā stāties varētu pēc dažiem mēnešiem, bet būvdarbu laiks pagarināts par pusotru gadu, kas nozīmē, ka kompleksu pabeigt vajadzētu līdz 2026.gada nogalei.

"Ir ļoti grūti nosaukt konkrētu datumu. Tas ir atkarīgs no būvniecības gaitas. Jaunais koncesionārs nopietni domā darīt visu iespējamo, lai to uzbūvētu vēl ātrāk," sacīja Benkunsks, norādot, ka pašvaldības lēmums ļauj projektam virzīties uz priekšu, un būvdarbi atsāksies drīz pēc tam, kad stāsies spēkā līguma grozījumi.

Lietuvas galvaspilsētas mērs arī sacīja, ka nacionālā stadiona apkārtnes labiekārtošanai ir paredzēti aptuveni 30 miljoni eiro. Benkunsks teica, ka pilsēta plāno paplašināt ielas, ierīkot autobusu pieturas un izbūvēt gājēju viaduktu.

Komentāri

Pievienot komentāru