Jaunākais izdevums

Tūkstošiem absolventu no visas pasaules pieteikušies strādāt Itālijas slavenajā sporta auto ražotājā Ferrari, ziņo thelocal.it.

Autouzņēmums, kas piedāvā piecas darbavietas tā prestižās absolventu mācību programmas ietvaros, piesaistījis 5300 pretendentus no 23 valstīm.

Taču tikai 96 izvēlēti pēdējai atlases kārtai. Arī turpmāk konkurence būs sīva: lielākajai daļai pretendentu esot grādi, kas iegūti pasaules labākajās universitātēs, piemēram, Oksfordas universitātē, Stenforda universitātē.

Laimīgie pieci iegūs sešu mēnešu stažēšanās iespēju un pēc tam pilna laika darba līgumu ar Ferrari, kas tiks slēgts uz nenoteiktu laiku.

Ņemot vērā augsto bezdarba līmeni jauniešu vidū, daudzas darbavietas Itālijā ir uz izķeršanu. Tā, piemēram, pagājušā gada augustā mēbeļu gigantā Ikea uz 200 darbavietām pieteicās 28 000 pretendentu.

Ferrari iepriekš ieguvis titulu - Labākā darbavieta Eiropā, kuru piešķīra Financial Times. Darbiniekiem tiek nodrošināti tādi labumi kā fitnesa programmas, ģimenes pabalsti un valodas apmācība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bridgestone EMEA jauns vadītājs

Žanete Hāka, 19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par riepu un gumijas produktu ražotāja Bridgestone Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas biznesu struktūrvienības (EMEA) prezidentu un vadītāju ievēlēts Paolo Ferrari, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ferrari kļūs arī par Bridgestone Europe NV/SA direktoru valdes un izpildkomitejas locekli.

Franko Anunciato, kurš iepriekš bija Bridgestone EMEA vadītājs, 2016. gada janvārī tika iecelts par Bridgestone China Asia Pacific vadītāju.

Itālijas pilsonis Ferrari uzņēmumā Bridgestone ienesīs globālas vadības pieredzes bagātību, viņam iepriekš vadošus amatus ieņemot Ziemeļamerikā, Eiropā un Latīņamerikā. Viņš uz Bridgestone pārnācis no Pirelli, kur pavisam nesen viņš vēl bija Pirelli LATAM struktūrvienības vadītājs, bet iepriekš pārvaldīja Ziemeļamerikas biznesu. Ferrari ieņēmis arī dažādus vadītāja amatus uzņēmumā Telecom Italia Group Itālijā, Vācijā un Lielbritānijā dažādās biznesa struktūrvienībās. Savas karjeras agrīnajā posmā viņš arī strādājis investīciju banku pakalpojumu jomā, ieņemot amatu Credit Suisse First Boston Londonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pasaules visdārgāko auto kļuvis 1963. gada Ferrari 250 GTO, kurš pārdots par 52 miljoniem ASV dolāru, raksta Bloomberg.

Sarkanais sacīkšu auto, kura īpašnieks bija kolekcionārs Pols Papalardo, tika pārdots pagājušajā mēnesī pircējam, kura vārds netiek atklāts, aģentūru informējuši ar darījumu saistīti tirgotāji.

Šī cena ir par 49% augstāka nekā jebkuras citas 250 GTO automašīnas pārdošanas cena.

Patlaban klasisko automašīnu vērtība, īpaši 1950. un 1960. gadu Ferrari, turpina augt, piesaistot jaunus entuziastus, investorus un spekulatorus, tādējādi veicinot bažas par iespējamo tirgus burbuli.

«Patlaban GTO tiek uzskatīta par labāko automašīnu, kura var būt īpašumā,» sacījis Blackhawk Collection dīleris Dons Viljams. «Tas ir kā Mona Liza, tam ir sava mistika. Ja tev ir GTO, tev ir lieliska kolekcija,» viņš uzsvēris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Grieķijas vienīgais Ferrari dīleris divos gados nav pārdevis nevienu automašīnu

Jānis Rancāns, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grieķijas vienīgais Ferrari izplatītājs divu gadu laikā nav pārdevis nevienu luksusa klases automašīnu. Tas liecina par ekonomiskās krīzes ievērojamo ietekmi uz šīs valsts autotirgu.

Ekonomiskās krīzes plosītās valsts automašīnu tirgus ir ievērojami cietis. Šā gada pirmajos septiņos mēnešos jaunu automašīnu reģistrācija Grieķijā samazinājusies par vairāk nekā 75%, salīdzinot ar 2008. gadu, kad sākās valsts ekonomiskās nedienas. 2008. gadā Grieķijā tikuši reģistrēti 187 tūkstoši jaunu automašīnu, no kurām 12 bija Ferrari, bet vairāk nekā 300 – Porsche. Šā gada pirmajos septiņos mēnešos Grieķijā reģistrēti tikai 37 tūkstoši jaunu automašīnu un starp tām nav bijis neviens Ferrari un tikai seši Porsche.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ferrari peļņa pērn sasniegusi rekordaugstu līmeni

LETA--BBC, 19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs Ferrari pērn strādājis ar 264 miljonu eiro tīro peļņu, kas ir par 5,4% vairāk nekā 2012.gadā, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Tādējādi peļņa sasniegusi visu laiku augstāko līmeni uzņēmuma vēsturē.

Peļņa pieaugusi, neskatoties uz pārdoto automašīnu skaita kritumu par aptuveni 5% - līdz 6922 vienībām.

Ferrari paziņoja, ka nolēmusi samazināt automašīnu tirdzniecības apjomu, lai saglabātu zīmola luksusa statusu un palielinātu automobiļu vērtību.

Uzņēmums norāda, ka tādējādi tā pārdošanas apjoms pērn palielinājies par 5% - līdz 2,3 miljardiem eiro, kas arī ir rekordaugsts līmenis.

Ferrari arī vēsta, ka Lielbritānija ir apsteigusi Vāciju un kļuvusi par kompānijas lielāko tirgu Eiropā, automašīnu tirdzniecības apjomam šajā valstī pagājušajā gadā veidojot 677 vienības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Itālijas policija konfiscē 20 luksusa automobiļus nodokļu parādniekam

LETA--DPA, 18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas finansiālo noziegumu policija Finanšu gvarde ir konfiscējusi 20 luksusa un klasiskos automobiļus, tai skaitā vairākus «Ferrari» un «Lamborghini», kādam vīrietim, kurš mēģināja izvairīties no nodokļu parāda samaksāšanas viena miljona eiro apmērā.

Nodokļu parādnieks, kurš ir klasisko automobiļu tirgotājs, bija nodevis savus spēkratus īpašumā līdzzinātājiem Itālijā un Monako, cerot izvairīties no to konfiscēšanas sava nodokļu parāda dzēšanai, teikts Finanšu gvardes paziņojumā.

Starp automobiļiem šī vīrieša kolekcijā bija piecdesmito gadu «Chevrolet Corvette», astoņdesmito gadu «Ferrari Testarossa» un deviņdesmito gadu «Lamborghini Diablo», kā arī «Ferrari 360», «Ferrari 460» un pieticīgākais modelis «Citroen 2CV».

Automobiļi tika konfiscēti pēdējo dienu laikā neilgi pirms tam, kad astoņus no tiem bija paredzēts pārdot izsolē Monako un Lielbritānijas klasisko automobiļu pasākumā «Goodwood Festival of Speed».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari elektrisko automobili tirgū plāno laist tikai pēc 2025.gada

LETA, 13.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri.

"Mēs noteikti aplūkojam pilnībā elektrisku automobiļu izstrādi, taču šobrīd paredzamai nākotnei piemērotākais variants ir hibrīdi," žurnālistiem norāda Kamiljeri.

"Es domāju, ka elektriskie automobiļi tirgū nonāks pēc 2025.gada. Akumulatoru tehnoloģijas šobrīd vēl ir nepietiekamas," skaidro "Ferrari" vadītājs.

Viņš jau pagājušajā mēnesī pavēstīja, ka "Ferrari" klienti izrāda ievērojamu interesi par hibrīda modeļiem, taču uzņēmums nesteidzas ar pilnībā elektrisku automobiļu izstrādi, lai nodrošinātu, ka "šādi modeļi pilnībā atspoguļo "Ferrari" DNS."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotāja «Ferrari» tīrā peļņa šā gada trešajā ceturksnī pieaugusi līdz 287 miljoniem eiro, salīdzinot ar 141 miljonu eiro attiecīgajā laika periodā pērn, teikts pirmdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kāpumu veicinājušas vienreizējas nodokļu atlaides.

«Ferrari» piegādāto automobiļu skaits pagājušajā ceturksnī palielinājies par 11% - līdz 2262 vienībām.

Uzņēmuma pārdošanas apjoma kāpuma izaugsme Eiropā un Tuvajos Austrumos bijusi divciparu skaitlī mērāma, bet Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā tirdzniecības apjoms pieaudzis par 5%.

«Ferrari» prognozē, ka šogad kopumā tas piegādās vairāk nekā 9000 automobiļu.

«Ferrari» 2016.gadā 4.janvārī debitēja Milānas akciju biržā, Itālijas un ASV autobūves grupai «Fiat Chrysler Automobiles» īstenojot struktūrvienības atdalīšanu atsevišķā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotāja Ferrari akciju vērtība trešdien piedzīvojusi būtisku kāpumu saistībā ar ziņām, ka amerikāņu miljardieris Džordžs Soross iegādājies kompānijas akciju daļu.

Ferrari akciju cena trešdienas tirdzniecības sesiju noslēdz ar kāpumu par 10,4% - līdz 34,45 eiro.

Ziņojumā, kas iesniegts ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC), Soross norāda, ka viņa fonds pērnā gada nogalē iegādājies 850 000 Ferrari akciju, kas veido 0,45% akciju daļu un ir 40,8 miljonu dolāru vērtas.

Kā ziņots, Ferrari 4.janvārī debitēja Milānas akciju biržā, Itālijas un ASV autobūves grupai Fiat Chrysler Automobiles īstenojot struktūrvienības atdalīšanu atsevišķā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ferrari atvērs 100 miljonus eiro vērtu atrakciju parku Spānijā

Lelde Petrāne, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa sporta auto ražotājs Ferrari paziņojis, ka Spānijā 2016. gadā atvērs 100 miljonus eiro vērtu atrakciju parku, vēsta thelocal.es.

Parks tiks veidots 75 tūkstošu kvadrātmetru platībā netālu no Barselonas. Ferrari Zemē atradīsies Eiropā augstākais un ātrākais vertikālais šūpuļkrēsls (angliski saukts par «vertical accelerator»), braukšanas simulators, restorāni un piecu zvaigžņu viesnīca ar 250 numuriņiem.

Ferrari, kas ir daļa no Fiat Group Automobiles, jau pieder atrakciju parks Abū Dabī ar nosaukumu Ferrari Pasaule. Tas tika atklāts 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtīgi rets auto zīmola Ferrari modelis pārdots izsolē par rekordaugstu summu - 27,5 miljonu ASV dolāriem, raksta Los Angeles Times.

1967. gada izlaiduma Ferrari 275 GTB/4*S N.A.R.T. Spyder ir viena no desmit šī modeļa automašīnām, kas tika radītas. Reto Ferrari izsolīja tās īpašnieka dēls Edijs Smits (Eddie Smith) juniors. «Ferrari automašīnas ir nākušas un gājušas, bet šī, paldies Dievam, nekad nav «gājusi». Šī automašīna 45 gadu garumā bija ģimenes sastāvdaļa,» pauda E. Smits.

Automašīnas nākamajiem īpašniekiem E. Smits novēlēja braukt ar automašīnu un neslēpt to no cilvēku acīm, tāpat rīkojās arī viņa tēvs, kurš, neņemot vērā, ka braucamrīks bija miljonus vērts, uzskatīja, ka tā ir automašīna, ar kuru ir jābrauc.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārais Mustang ir gatavs ar pilnu jaudu iesaistīties Eiropas tirgus apgūšanā. Kā allaž, jaudas un spēka Mustang būs gana daudz .

Mustang ir Ford kompānijas imidžmeikers, kas iepriekšējo piecu paaudžu laikā ir lutinājis kaislīgāko un fanātiskāko Ziemeļamerikas autoentuziastu daļu, kas jūsmo par jaudu, ātrumu un svilstošas gumijas smaržu. Iebraucot sestajā paaudzē, leģendārais modelis ir nolēmis oficiāli iekarot arī Vecā kontinenta fanātiķus, kam vispārējās taupības un minimālisma ērā pietrūkst pirmatnējās izjūtas, ko sniedz tīrasiņu american muscle car ar atmosfērisko lieljaudas motoru priekšgalā un klasisko piedziņu.

Vīrišķie hormoni burtiski spraucas pa visām Mustang vīlēm, tāpēc diezgan neierasti pie Mustang stūres būtu ieraudzīt trauslu skaistuli, ja nu vienīgi tad, ja daiļā dzimuma pārstāve rokdarbus un daudzstundu deguna pūderēšanu būs iemainījusi pret kaislīgu mīlestību pret dzelžiem un benzīna smaržu. Mustang nenoliedzami ir īstu veču auto, ar milzīgu vēlmi pēc brauciena atstāt sava īpašnieka sejā platu smaidu. Nenoniecinot četrcilindru 314 ZS jaudīgā Ecoboost benzīnmotora potenciālu, kas kalpo kā Mustang bāzes spēkstacija, tomēr pareizais motors neapšaubāmi ir tikai viens, proti, piecu litru 418 ZS jaudīgais astoņcilindru motors komplektā ar sešpakāpju manuālo transmisiju. Nomināli abiem motoriem pieejams arī sešpakāpju automāts, taču tas drīzāk ir iesācējiem nevis autoentuziastiem, kas vēlas iegūt emocijas no brauciena ar šāda tipa auto. Vēl lielāku emociju vētru pircēju prātos atstās Mustang cenu lapa. Diezgan neticami, bet askētiskākais Mustang ar 314 ZS jaudīgo Ecoboost motoru maksās, sākot no 36 200 eiro. Savukārt ar V8 motoru – 42 800 eiro. Lielākā daļa visu nepieciešamo ekstru jau ir standartā, bet, pieliekot īpašo Style Pack, kura ietver Recaro sēdekļus, premium navigācijas sistēmu ar 12 skaļruņiem un citus labumus, Mustang cena nepārsniegs 50 tūkst. eiro robežu. Vienīgi jārēķinās ar to, ka, piemēram, pasūtot šodien kādu no Mustang versijām, ieskaitot arī bezjumta Mustang Convertible, auto sagaidīsiet tikai 2016. gada vasarā. Mustang ir Ziemeļamerikā ražots produkts, turklāt pieprasījums pēc auto pašu mājās ir ļoti liels, attiecīgi gaidīšanas svētki eiropiešiem var ievilkties ilgāk nekā parasti. No otras puses, Mustang ir tā vērts, lai to gaidītu tikpat ilgi, kā dažu labu Ferrari vai Lamborghini.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Ferrari NV akcijas cena pieauga līdz rekordaugstai atzīmei pēc tam, kad Sebastians Vettels vinnēja Austrālijas Grand Prix, raksta Bloomberg.

Tādējādi Itālijas autoražotājs pēc 27 sacensībām atguva līdera titulu Formula 1 sacensībās.

Rezultātā uzņēmuma akcijas cena pieauga par 3,6% līdz 68,5 eiro, kas ir augstākais līmenis kopš superauto ražotāja debijas Milānas biržā 2016.gadā. Pēc tam pieaugums nedaudz atslāba līdz 2%, kompānijas tirgus vērtībai sasniedzot 12,7 miljardus eiro.

Ferrari vadītājs Serdžio Markioni uzsvēris, ka Formula 1 komanda būs viena no kompānijas prioritātēm.

IG Markets stratēģis Vincenco Longo uzsvēris, ka Formula 1 veiksme ir vēl viens pozitīvs katalizators Ferrari akcijām, kuras jau kopš gada sākuma bijušas iecienītas analītiķu vidū, pateicoties S. Markioni paplašināšanās plānam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ferrari ceturtdien prezentējis jaunu automašīnas modeli - Roma, raksta Business Insider.

Šogad Ferrari tirgū laidis jau četrus jaunus modeļus un šonedēļ paziņojis par jaunu modeli, kas prezentēts Romā. Jaunajam automobilim ir 611 zs, V8 3,9 l dzinējs.

Uzņēmuma pārstāvji skaidrojuši, ka Roma raksturo jaunu pieeju automašīnas dizainam, un 70% detaļu izveidotas no jauna.

Roma sver salīdzinoši maz - vien aptuveni 1,5 tonnas. 100 km/h tā spēj sasniegt 3 sekundēs un maksimālais ātrums ir 320 km/h.

Pagaidām Ferrari nav minējis jaunā modeļa cenu, taču eksperti lēš, ka tā varētu būt ap 250 tūkstošiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa autoražotāja "Ferrari" peļņa pērn pirmo reizi uzņēmuma vēsturē pārsniegusi viena miljarda eiro robežu, teikts kompānjas publiskotajā finanšu pārskatā.

"Ferrari" 2023.gadā strādāja ar 1,25 miljardu eiro peļņu, kas ir par 34% vairāk nekā gadu iepriekš.

Peļņas kāpumu veicināja pieprasījuma palielināšanās pēc uzņēmuma ražotajiem automobiļiem.

"Ferrari" ienākumi pagājušajā gadā palielinājušies par 17,2% un sasnieguši 5,9 miljardus eiro, bet piegādāto automobiļu skaits kāpis par 3,3% - līdz 13 663 vienībām.

Autoražotājs šogad noteicis mērķi ienākumiem pārsniegt 6,4 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autoražotājs "Ferrari" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar deviņu miljonu eiro peļņu, kas bijusi par 95% mazāka nekā pagājušā gada aprīlī-jūnijā.

Uzņēmuma ieņēmumi šajā laika periodā samazinājušies par 42% līdz 571 miljonam eiro.

"Ferrari" skaidro, ka kritums saistīts ar koronavīrusa epidēmijas ierobežošanas pasākumiem.

Ražošanu pilnā apmērā "Ferrari" atsāka 8.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

VIDEO: Aizturēts Ferrari vadītājs, kurš brauca ar ātrumu 213 km/h

Ilze Žaime, 06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.septembrī Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja amatpersonām patrulējot Talsu pusē, par ievērojamu atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu aizturēja automašīnas Ferrari vadītāju.

Talsu novada Lībagu pagastā, uz autoceļa Rīga – Ventspils 1980. gadā dzimis vīrietis ar automašīnu Ferrari 488 Spider, brauca ar ātrumu 213 km/h vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu par 123 km/h.

Ferrari vadītājam noformēts administratīvo pārkāpumu protokols.

Latvijas administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 149. 8 pants paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu vairāk par 60 kilometriem stundā uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no 360 - 480 euro un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz 6 mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mercedes» britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas «Grand Prix» - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no «Ferrari», izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja «Red Bull» nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija «Mercedes» somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja «Ferrari» somu braucējs Kimi Reikenens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Itālija turpina balansēt uz naža asmens

Latvijas Bankas ekonomiste Krista Kalnbērziņa, 19.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā šobrīd ir parādījusies mode uzreiz pēc vēlēšanām palikt bez valdības. Pēdējā, kas šo tendenci ir turpinājusi, ir Itālija. Vēlēšanas notika jau šī gada 4. martā, tomēr šobrīd joprojām nav miņas par koalīciju, kam tad varētu uzticēt valdības veidošanu.

Kaut arī globālā un pēc tam Eiropas parādu krīze būtiski ietekmējušas iedzīvotāju noskaņojumu un radījusi populistu partiju popularitātes vilni daudzviet Eiropā, Itālijas iedzīvotāju protesta balsojumam 4. marta vēlēšanās nebija jābūt īpašam pārsteigumam.

Itālija ir trešā lielākā eiro zonas valsts, un straujas izaugsmes periodu tā nav pieredzējusi jau aptuveni divdesmit gadu. Iekšzemes kopprodukts (IKP) uz vienu iedzīvotāju 2017. gadā bija zem 2000. gada līmeņa un tā pieaugums ir būtiski lēnāk nekā citās eiro zonas valstīs.

Šī vājā izaugsme, protams, atspoguļojas arī iedzīvotāju maciņos. Iedzīvotāju reālais ienākumu līmenis (rīcībā esošie ienākumi) kopš 2000. gada ir sarukuši par aptuveni 10%. Bezdarba līmenis – kaut arī samazinājies no 13% krīzes augstākajā punktā – turpina būt augsts jeb 11%. Bezdarbs jauniešu vidū ir viens no augstākajiem eiro zonā (34% 2017. gadā). Pieaudzis arī to cilvēku skaits, kas dzīvo uz nabadzības robežas. Vienlaikus palielinājies arī valsts parāda līmenis, valdības parāds pieaudzis līdz 132%, kas ir otrs augstākais eiro zonā aiz Grieķijas

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Automāti sacenšas ar baristām

Kristīne Stepiņa, 05.03.2019

«Šomēnes tirgū nonāks pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem, pielāgojot tiem dzērienus,» informē Rickman Trade Latvijas filiāles

klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas pagatavošanā arvien lielāku vietu ieņem tehnoloģijas, un HoReCa uzņēmumi tajās investē vairāk, tomēr zīmēt piena putās automāti vēl neprot.

Latvijā ir pieejami dažāda līmeņa kafijas automāti – sākot ar kapsulām darbināmiem opelīšiem līdz pat Ferrari klases iekārtām profesionāļiem, tie var sasniegt pat automašīnas cenu. 2018. gadā Latvijā darbību sāka Šveices uzņēmuma Jura Elektroapparate AG zīmola Jura sadzīves tehnikas vairumtirgotājs, kas piedāvā modernas inovācijas – šomēnes tiks piedāvāts pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem.

Kafijas automātus tirgo un iznomā dažādi uzņēmumi, tostarp SIA Eugesta un partneri, SIA Kafe serviss, SIA Gemoss u.c. Lielākā daļa HoReCa segmentā izmantoto kafijas automātu tiek nomāti.

Kafijas automātu tirgus mainās, jo mainās patērētāju paradumi – palielinās gan mājsaimniecību, gan HoReCa uzņēmumu pieprasījums pēc tehnoloģijām, kas ļauj iegūt augstākas kvalitātes dzērienu, atzīst Rickman Trade L atvijas fi liāles klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs. «Cilvēki arvien biežāk kafijas gatavošanai mājās izvēlas automātus, turklāt nevis tādus, kuros dzēriens tiek pagatavots, izmantojot kapsulas, bet tādus, kuros pupiņas tiek maltas un pievienots svaigs piens. Šobrīd mājas apstākļos ar vienas podziņas nospiešanu iespējams pagatavot cappucino vai caffe latte restorānu līmenī. Savukārt reti kurā augsta līmeņa viesnīcā kafija brokastīs vairs tiek piedāvāta no termosiem,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums "Toyota" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 159 miljardu jenu (1,3 miljardu eiro) peļņu, kas bijusi par 74% mazāka nekā pagājušā gada aprīlī-jūnijā, liecina uzņēmuma pārskats.

Ieņēmumi šajā laika posmā sarukuši par 40% līdz 4,5 triljoniem jenu.

Šogad aprīlī-jūnijā uzņēmums pārdevis 1,2 miljonus automobiļu jeb par apmēram pusi mazāk nekā pagājušā gada otrajā ceturksnī.

"Toyota" norāda, ka pārdošana samazinājusies koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Lasi arī:

BMW zaudējumi otrajā ceturksnī - 272 miljoni eiro 

Vācijas autobūves koncerns BMW šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar 212 miljonu...

Ferrari peļņa otrajā ceturksnī sarukusi par 95% 

Itālijas autoražotājs "Ferrari" šā gada otrajā ceturksnī strādājis ar deviņu miljonu eiro...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākajā autotūninga šovā Auto Exotica 2015 no 10. līdz 12. aprīlim Ķīpsalā varēs apskatīt superauto Ultima GTR, kas ir ātrāks par Mihaela Šūmahera vadīto Ferrari un tiek uzskatīts par dārgo superauto biedu, informē BT1 pārstāve Inese Libere.

Lielbritānijā ražotais superauto Ultima GTR tehniskie parametri ir visnotaļ iespaidīgi: 700 ZS, tikai 995 kg masa, 0–100 km/h paātrinājums 2,6 sekundēs un maksimālais ātrums vairāk nekā 385 km/h. Šāda veiktspēja ir raksturīga speciāli sagatavotiem autošosejas bolīdiem un formulām, taču Ultima GTR ir sērijveida auto ar pielaidi koplietošanas ceļu satiksmei. Turklāt to ir iespējams iegādāties par visnotaļ saprātīgu cenu – ja itāliešu superauto maksā gandrīz pusotru miljonu eiro, tad britu Ultima uz pusi lētāk.

Auto ir uzstādījis vairākus oficiālus rekordus, piemēram, paātrinājumā līdz 160 km/h un uzreiz pēc tam pilnīgā nobremzēšanā uzrādītais laiks ir 9,4 sekundes, pārspējot tādas pērles kā BugattiVeyron, Koenigsegg un Ferrari Enzo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas policijai izdevies notvert krāpnieku grupējumu, kuri izmantoja internetu, lai pārdotu parastas automašīnas, kas bija pārveidotas tā, lai līdzinātos luksusa modeļiem, ziņo AFP. Policija Valensijā arestējusi vairākus cilvēkus un konfiscējusi automašīnas - viltotus Ferrari un Aston Martin.

Krāpnieki, izmantojot stikla šķiedru, pārveidojuši automašīnas, kuras pēc tam pārdevuši tiešsaistē par krietni zemāku cenu, nekā citām atbilstošo zīmolu automašīnām tirgū.

Policija pārmeklējusi divas garžās, kur notikušas automašīnu pārvērtības. Tā arestējusi astoņus cilvēkus, kuri tiek turēti aizdomās par spēkratu pārveidošanu un pārdošanu, kā arī konfiscējusi 19 automašīnas - 17 viltotus Ferrari un 2 Aston Martin imitācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem

Aldis Zelmenis, 28.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lamborghini Urus ir pirmais Lamborghini, kas beidzot ir piemērots Latvijas ceļiem un arī vieglam bezceļam, pirmais Lambo ar četrām durvīm un pirmais Lambo ar iespaidīgu bagāžnieku

Izbraukt ar Lamborghini?! Tas skan vilinoši, un tieši šādu iespēju DB autoapskatniekam nodrošināja Lamborghini reģionālais importētājs Baltijā Auto 100. Testa objekts – jaunais super SUV Lamborghini Urus. Vieta: Igaunija, Tallinas apkārtne. Īpašs auto, kaut vai tikai tāpēc, ka itāļu sporta automobiļu ražotājam šis būs jau otrais sānsolis, ko cits itāļu sporta auto meistars Ferrari uzskata par nepieņemamu un pat daļēji nosodāmu rīcību. Laiks rādīs, vai Ferrari tā domās arī pēc gada vai pieciem. Katrā gadījumā jaunais Urus šobrīd visā pasaulē sacēlis milzu ažiotāžu, un tas rezultējies ar jaunu klientu pieplūdumu. Neslēpsim, ka arī Baltijā par šo modeli ir sakāpināta interese. Lamborghini reģionālā pārstāvja darbinieki pačukstēja, ka arī Latvijā jau «briest» Urus klienti. Protams, jaunajam Urus nav nekāda sakara ar 90. gados ražoto pusmilitāro Lamborghini LM002 jeb Rembo-Lambo. Šis vairs nebūs dārgs eksperiments ar niecīgu automobiļu tirāžu. Lamborghini Urus ir Volkswagen grupas unifikācijas paraugs, jo tā pamatā varēs atrast tehniku, kas ir Audi Q7&Q8, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga vai VW Touareg rīcībā. Cita lieta, ka daudzas sastāvdaļas, regulējumi ir unikāli un pieejami tikai Urus.

Komentāri

Pievienot komentāru