Transports un loģistika

Uzlabojoties situācijai tirdzniecībā, Maersk atgriežas pie peļņas

Lelde Petrāne, 23.02.2011

Jaunākais izdevums

Dānijas uzņēmums A.P. Moller-Maersk, kam pieder pasaulē lielākais konteineru pārvadātājs, uzlabojoties situācijai globālajā tirdzniecībā, atgriezies pie peļņas, ziņo BBC.

Maersk paziņojis par tīro peļņu 28,2 miljardu Dānijas kronu (5,18 miljardi ASV dolāru) apmērā, ko tas guvis 2010.gadā. Iepriekšējā gadā ekonomiskās lejupslīdes dēļ uzņēmums cieta 5,49 miljardu Dānijas kronu zaudējumus.

Vienlaikus uzņēmums brīdinājis, ka 2011.gada peļņa, visticamāk, būs zemāka. Iemesli - neskaidrās pārvadājumu likmes un naftas cena.

Maersk nesen paziņoja, ka tas par 1,9 miljardiem ASV dolāru pasūtīs desmit konteineru kuģus no Korejas Daewoo Shipbuilding. Jaunie kuģi spēšot pārvadāt 18 tūkstošus standarta konteineru.

«Raugoties nākotnē, mēs redzam spēcīgu potenciālu izaugsmes tirgos, kur strauji pieaug patērētāju ar vidējiem ienākumiem skaits,» sacījis uzņēmuma vadītājs Nils Andersens. «2011.gadā mēs lielāko daļu uzmanības un investīciju koncentrēsim šajos tirgos, kur mums jau ir spēcīga klātbūtne,» viņš piebildis.

Maersk Line ir pasaulē lielākā konteineru pārvadāšanas kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulei bez pandēmijas nācies dzīvot arī piegāžu krīzes apstākļos. Ir grūtības dažādas lietas no to ražošanas centriem pamatā Āzijā nosacīti lēti un ātri pārvietot līdz to patēriņa vietām.

Šāda situācija arī bijusi viena no visā pasaulē inflācijas pieaugumu balstošajām kolonnām. Politikas noteicēji, šķiet, lielas cerības likuši uz to, ka piegāžu saspīlējums pasaulē risināsies.

Tādējādi arī, piemēram, patēriņa cenu tālākam skrējienam bieži tiek piedēvēts pārejošs raksturs. Tiesa gan, šādā uzstādījumā parādās arvien lielāki robi. Piegāžu krīze jau tagad turpinājusies krietni ilgāk nekā tika lēsts pirms tam, un turklāt tā var potenciāli ievilkties arī visu nākamo gadu. Līdz ar to – šajā ziņā uz kādu cenu atslābu cerēt var būt veltīgi. Tam var būt jūtamāka negatīva ietekme arī uz ekonomisko aktivitāti.

Sastrēgumi pieaug

Šonedēļ, piemēram, kuģniecības nozares milža A.P. Moeller-Maersk vadība, ziņojot par savu iepriekšējā ceturkšņa finanšu sniegumu, klāstīja, ka vēl neredz beigas pasaules piegāžu krīzei. Moeller-Maersk Finacial Times norādīja, ka konteineru kuģu sastrēgums, piemēram, Losandželosas un citās ostās kļūst pat tikai lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kompānija Moeller-Maersk noslēgusi līgumu ar Dienvidkorejas uzņēmumu Daewoo Shipbuilding par Triple E class kuģu būvniecību, kas iecerēti kā pasaulē lielākie konteinerkuģi.

Kuģu, kas tiek būvēti Dienvidkorejas ostā Okpo, garums paredzēts 400 metru apmērā. Savukārt platums – 59 metru apmērā. Tādējādi topošie Moeller-Maersk konteinerkuģi būs tikai trīs metrus garāki un četrus platāki nekā E klases kuģi, bet spēs pārvadāt par 2,5 tūkstošiem konteineru vairāk, tādējādi iegūstot nosaukumu Triple E class.

Kuģu iegrime ir 14,5 metru apmērā, kas nozīmē, ka tie nevarēs izmantot ostas Amerikā, kā arī šķērsot Panamas kanālu. Maersk iecerējusi šos konteinerkuģus izmantot maršrutos starp Eiropu un Āziju.

Kopumā iecerēts izgatavot 20 Triple E class konteinerkuģus. No tiem trīs jau ir uzsākuši pārvadājumus. Viens no tiem - Mærsk Mc-Kinney Møller – jūrā tika nolaists jūlijā un ir jau veicis savu pirmo kuģojumu uz Gdaņsku Polijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas loģistikas uzņēmums "Maersk" nolēmis pilnībā pārtraukt darbu Krievijā un pārdot tur savus aktīvus, liecina "Maersk" vēstule klientiem.

Vēstules kopiju publiskojis arī ukraiņu uzņēmējs Deniss Dovgopols.

Reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, "Maersk" pirms trim nedēļām paziņoja, ka stipri ierobežos savu darbību Krievijā.

Vēstulē teikts, ka Dānijas uzņēmums pārtrauc darbību Krievijā un pārdod savus aktīvus šajā valstī. Klientiem, kuru sūtījumi ir tranzītā, uzņēmums centīsies izpildītu savas saistības un nogādātu sūtījumu līdz saņemšanas vietai.

"Maers" pārtraucis jaunu rezervāciju pieņemšanu visiem saviem pakalpojumiem, tostarp transkontinentālajiem dzelzceļiem, okeānam un gaisa satiksmei uz Krieviju un no tās.

"Ārvalstu valdību noteikto normatīvo dokumentu un ierobežojošo pasākumu īstenošana attiecībā pret Krievijas Federāciju, kā arī gaidāmie ekonomiskie satricinājumi valsts ekonomikā neļauj mums turpināt darbību Krievijā," paziņojis uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta fotogalerija - Irbes jūras šaurumā notikusi divu kravas kuģu sadursme

BNS/ Db.lv, 19.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Irbes jūras šaurumā svētdien notikusi divu kravas kuģu sadursme, aģentūra BNS uzzināja Jūras spēku flotiles Krasta apsardzes dienestā.

Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Rīga), veicot kuģu satiksmes monitoringu novēroja, ka divi kravas kuģi vec bīstamu manevru, pēc kura Irbes jūras šaurumā pie Miķeļbākas notika Dānijas Maersk Etienne un Panamas Coral Opal kuģu sadursme.

Krasta apsardzes dienests informē, ka sadursmē abi kravas kuģi ir guvuši bojājumus un kuģī Coral Opal balasta tankā ir neliela sūce, kura neietekmē kuģa peldspēju. Cilvēki nav cietuši.

MRCC Rīga nekavējoties uz notikuma vietu nosūtīja glābšanas kuģi KA-14 Astra, kura apkalpe veica vizuālo apsekošanu un kuģu pārbaudi jūrā. Papildus MRCC Rīga norīkoja Gaisa spēku aviācijas bāzes helikopteru doties uz notikumu vietu, lai veiktu video un foto faktu fiksāciju un pārbaudītu vai bojājumu rezultātā nav notikusi naftas produktu noplūde jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Maersk darbības rādītāji ievērojami pasliktinājušies

Žanete Hāka, 06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas uzņēmuma A.P.Moller-Maersk peļņa trešajā ceturksnī samazinājusies par 48%, kas saskan ar nesen publicētajām uzņēmuma turpmākās darbības vadlīnijām, raksta The Wall Street Journal.

Rezultātus iedragājuši konteineru pārvadājumu un naftas tirgus satricinājumi.

Kompānijas peļņa ceturksnī saruka no 1,47 miljardiem dolāru pērn līdz 755 miljoniem dolāru. Konteineru kompānijas Maersk Line apgrozījums sasniedza 264 miljonus dolāru, kas ir ievērojami mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, kad tas bija 685 miljoni dolāru, savukārt Maersk Oil apgrozījums saruka no 222 miljoniem līdz 32 miljoniem dolāru.

Kopējais grupas apgrozījums saruka par 17% līdz 10,11 miljardiem dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vācu konkurenta – pasaulē septītā lielākā konteineru pārvadātāja ‒ Hamburg Sud iegādi, dāņu kuģniecības kapacitāte ar 741 kuģi, kas spēj pārvadāt 3,8 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) vienību, pieaugs no 15,7% līdz 18,6% no kopējās pasaules konteinerkuģu flotes, paziņojusi Maersk.

Maersk akciju cena līdz ar to pieaugusi teju par 5%, vēsta Reuters. Šis darījums atspoguļo virzību uz konsolidāciju nozarē, kura cīnās ar zemām frakts likmēm un kopējās kuģu kapacitātes pārsātinātību tirgū. Darījumu plānots pabeigt nākamajā gadā, un tam nepieciešama vairāku valstu regulējošo institūciju piekrišana. Oeteker Group piederošās Hamburg Sud rīcībā patlaban ir 130 konteinerkuģi ar kopējo kapacitāti 625 tūkst. TEU vienību. Kompānijas apgrozījums pērn bija 6,73 miljardi USD.

Vācu konkurenta iegāde palīdzēs Maersk pastiprināt savu lomu globālajā tirdzniecībā, jo īpaši Latīņamerikā. Patlaban otrajā vietā kapacitātes ziņā ir MSC (13,6% ar 2,82 milj. TEU), trešajā CMA CGM (10,3% ar 2,14 milj. TEU), ceturtajā COSCO ar 7,5% (1,56 milj. TEU), piektajā Evergreen ar 4,8% (994,2 tūkst. TEU), bet sestajā Hapag-Lloyd ar 4,6% (962,8 tūkst. TEU), liecina Alphaliner dati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Apspriež iespēju atklāt jaunu kravu un pasažieru prāmju līniju starp Dāniju un Rīgu

LETA, 10.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas vēstnieka Latvijā Hana Braska (Hans Brask) un Rīgas brīvostas pārvaldnieka Anša Zeltiņa tikšanās laikā apspriesta iespēja atklāt jaunu kravu un pasažieru prāmju līniju starp Dāniju un Rīgu, pavēstīja Rīgas brīvostas pārstāve Vita Gerharde.

Viņa informēja, ka Dānijas vēstnieks trešdien, 9.augustā, bija ieradies vizītē Rīgas brīvostas pārvaldē. Vizītes galvenais mērķis bija iepazīšanās ar Rīgas brīvostas jauno pārvaldnieku.

Tikšanās laikā Dānijas vēstnieks tika iepazīstināts ar Rīga ostas attīstības rādītājiem, jaunajiem projektiem un investīciju iespējām. Tostarp Zeltiņš apliecināja, ka Dānija jau pašreiz ir nozīmīgs Rīgas ostas sadarbības partneris, bet situācijā, kad jauni kravu tirgi un jauni investīciju projekti Rīgas ostai ir vitāli nozīmīgi, Rīgas brīvostas pārvalde ir ieinteresēta vēl ciešākā sadarbībā ar Dānijas ostām, loģistikas nozares komersantiem un institūcijām.

Savukārt vēstnieks atzīmējis Rīgas ostas pakalpojumu kvalitāti. Tāpat arī vēstnieks informēja, ka drīzumā ir sagaidāma liela Dānijas uzņēmēju vizīte Latvijā, kuras viens no galvenajiem mērķiem ir stiprināt Dānijas-Latvijas sadarbību un atrast jaunas iespējas tieši transporta, loģistikas un kravu pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Maersk Line Panamas kanāla vietā dod priekšroku Suecas kanālam

Egons Mudulis, 12.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā pasaules konteinerpārvadājumu kompānija Maersk Line pārtrauks izmantot Panamas kanālu kravu pārvadāšanai no Āzijas uz ASV austrumu krastu, jo lielāku kuģu dēļ kompānijai ir izdevīgāk veikt pārvadājumus caur Suecas kanālu.

Maersk Line sūtīs caur Suecas kanālu kuģi, kas spēj uzņemt deviņus tūkstošus 20 pēdu konteineru, kamēr pārvadājumiem caur Panamas kanālu tika izmantoti divi 4500 konteineru kuģi, aģentūrai Bloomberg norādījis kompānijas izpilddirektors Sorens Skous. Pēdējie pārvadājumi caur Panamu tiks veikti 7.aprīlī, bet jau nedēļu vēlāk pirmais kuģis dosies cauri Suecas kanālam. Viens no iemesliem, kāpēc tas notiek tieši šobrīd, ir cenu kāpums Panamas kanāla šķērsošanai, norādīja kompānijas pārstāvis.

Kuģošanas kompānijas, tostarp Maersk Line un Neptune Orient Lines Ltd ir samazinājušas izdevumus, kuģu pārvietošanās ātrumu un pārdevušas dažus kuģus, lai cīnītos ar zemajām fraktu likmēm. Lielāku kuģu izmantošanu kravu pārvadāšanai caur Suecas kanālu, nevis Panamas kanālu visticamāk liks lietā arī citas kuģniecības kompānijas, sacījusi Macquarie Group Ltd analītīķe Bonija Čana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kuģniecības gigants Maersk nodalīs darbības virzienus

Lelde Petrāne, 23.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maersk, Kopenhāgenā bāzētais kuģniecības gigants, nodalīs darbības virzienus, ziņo BBC.

Ģimenes īpašumā esošais uzņēmums, kas formāli pazīstams kā AP Moller-Maersk, koncentrēsies uz savu transporta un loģistikas biznesu. Enerģētikas bizness samazinās apmērus un vairāk koncentrēsies uz Ziemeļjūru, kas ir tā stiprā puse.

Kompānija kopumā nodarbina 88 tūkstošus cilvēku un darbojas 130 valstīs, sasniedzot apgrozījumu vairāk nekā 40 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas konkurences izmeklētāji otrdien pārmeklējuši vismaz četru pasaulē lielāko konteineru kuģniecības līniju birojus, informē Financial Times.

Eiropas Komisijas amatpersonas stāstījušas, ka izmeklēšanas ietvaros apmeklēti biroji vairākās Eiropas valstīs.

Saskaņā ar konkurences amatpersonu sniegto informāciju pastāv aizdomas, ka kompānijas pārkāpušas noteikumus, kas aizliedz vienošanās, ierobežojošu uzņēmējdarbības praksi un dominējoša stāvokļa tirgū ļaunprātīgu izmantošanu.

Viena no apmeklētajām kompānijām ir Dānijas AP Møller-Maersk, kas ir pasaulē lielākās konteineru kuģniecības flotes operatore.

Vēl tiek minētas arī: Francijas CMA CGM, Vācijas Hapag-Lloyd un Singapūras Neptune Orient Lines. Tiek uzskatīts, ka reida laikā pārmeklētas vēl daudzas citas kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltic Container Terminal reģistrējis 913 tūkstošu latu lielu ķīlu

Gunta Kursiša, 13.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Container Terminal ir reģistrējis 913 645 latu komercķīlu, liecina informācija Lursoft.

Ķīlas devējs ir S.p.A. Mariner, savukārt ķīlas ņēmējs – Nordea Bank Finland Plc. Komercķīlas parādnieka SIA Baltic Container Terminal direktors Aldis Zieds nevēlējās komentēt uzņēmuma komercdarījumu. Ir ieķīlāti SIA Baltic Container Terminal vērstpapīri, obligācijas un cita līdzdalība kapitālsabiedrības kapitālā.

SIA Baltic Container terminal nodarbojas ar kravu apkalpošanu Rīgas Brīvostā. Uzņēmuma apgrozījums 2009. gadā bija 7,9 miljoni latu, un peļņa – 2,46 miljoni latu. Gadu iepriekš – 2008. gadā, uzņēmuma apgrozījums bija par 25% lielāks. 2009. gadā uzņēmums darbojās ar 31% rentabilitāti, un tajā strādāja vairāk nekā 190 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas cenu un kopējās kapacitātes kāpums neko spožu nozarei šogad nesola.

Pērnais gads jūras konteinerpārvadājumu jomā bijis visai turbulents, taču tā varētu būt bijusi tikai iesildīšanās 2019. gadam, prognozē AlixPartners analītiķi. Šogad nozari varētu sašūpot tirdzniecības kari, kas beigtos ar jauniem tarifiem, un mazākā mērā arī Brexit. Flotes paplašināšana turpinās pasliktināt līniju finanšu rādītājus, turklāt jaunu spiedienu radīs izmaksas saistībā ar tīrākas degvielas prasībām no nākamā gada (skat. DB 30.10.2018.). Kombinācijā ar ierobežotajiem panākumiem izmaksu samazināšanā šie faktori būs pamatā tam, lai kompānijas vēl vairāk kļūtu atkarīgas no aizņemtās naudas.

Saskaņā ar Alphaliner datiem, kopējā konteinerlīniju kapacitāte patlaban ir 6134 kuģi ar 22,85 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents). Pirmo piecinieku veido: APM-Maersk (4,04 milj. TEU ar 17,7% no kopējā apjoma), MSC (3,3 milj. TEU, 14,5%), Cosco (2,78 milj. TEU, 12,2%) CMA CGM (2,6 milj. TEU, 11,4%) un Hapag-Lloyd (1,68 milj. TEU, 7,3%). Pirms 10 gadiem kopējā līniju kapacitāte bija nedaudz virs 12 milj. TEU, atgādina starptautiskā jūrniecības asociācija BIMCO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

A.P. Moller-Maersk par 3,6 miljardiem dolāru pērk Ķīnas loģistikas uzņēmumu LF Logistics

LETA--AFP, 22.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kuģniecības un loģistikas koncerns "A.P. Moller-Maersk" iegādāsies Ķīnas loģistikas uzņēmumu "LF Logistics", tādējādi cenšoties paplašināt darbību ārpus sava pamatbiznesa - kravu pārvadājumiem.

Darījumu paredzēts pabeigt nākamgad, un tā summa veidos 3,6 miljardus ASV dolāru (3,2 miljardi eiro).

"LF Logistics" nodarbina 10 000 cilvēku, un uzņēmumam pieder 233 noliktavas 14 Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstīs.

"A.P. Moller-Maersk" 2017.gadā pārdeva naftas un gāzes ieguves struktūrvienību naftas gigantam "TotalEnergies", lai savu darbību koncentrētu uz transporta un loģistikas pakalpojumiem.

Koronavīrusa pandēmijas ietekmes dēļ kopš 2020.gada vidus būtiski audzis pieprasījums pēc transporta pakalpojumiem, jo sevišķi no Āzijas uz ASV un Eiropu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais konteineru kuģis CSCL Globe izbraucis savā pirmajā reisā un devies no Šanhajas uz Eiropu, paziņoja kuģa īpašniece Ķīnas kuģniecības kompānija China Shipping Container Lines.

400 metrus garais un 60 metrus platais kuģis izbrauca no Šanhajas Janšanas ostas, norādīts kompānijas paziņojumā.

CSCL Globe ir pirmais no pieciem 19 100 TEU (divdesmit pēdu ekvivalenta vienības) konteineru kuģiem, ko CSCL 2013.gadā pasūtīja no Dienvidkorejas kuģubūves kompānijas Hyundai Heavy Industries. Kuģis tika piegādāts novembrī.

Tas ir pasaulē lielākais un modernākais konteineru kuģis, pārspējot Dānijas kuģniecības kompānijas Maersk Line 18 000 TEU kuģi kravas jaudas ziņā, paziņoja CSCL.

Ķīnas oficiālā ziņu aģentūra Sjiņhua rakstīja, ka jaunais kuģis būs energoefektīvāks, un radīs mazāk oglekļa dioksīda izmešu nekā parastie 10 000 -TEU konteineru kuģi. Kuģis var vienā reizē pārvadāt 200 miljonus planšetdatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais konteineru kuģis pirmoreiz ieradies Lielbritānijā, ziņo BBC. CSCL Globe savā pirmajā braucienā no Ķīnas devās 2014. gada 4. decembrī.

Honkongā reģistrētais CSCL Globe, kas garumā pārsniedz 400m, pietauvojies Felikstovā. Tajā tika vesti 19 000 standarta konteineru.

Iepriekšējais lielākais kuģis, kas pietauvojās šajā ostā, bija Maersk Triple-E, kas ieradās novembrī, atvedot aptuveni 18 tūkstošus konteineru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir izveidota un uzsākusi darbu jauna konteinerkravu pārvadājumu līnija, savienojot četras vadošas Eiropas ostas maršrutā Rīga - Halla (Lielbritānijā) - Roterdama (Nīderlandē) - Helsinki (Somijā), informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Konteinerpārvadājumus caur Rīgas ostu nodrošina Nīderlandes kompānijas Samskip pārvaldītā konteinerkuģu līnija Samskip Multimodal B.V. Līnijā pārvadājumu nodrošina divi vidēja izmēra konteinerkuģi - BF Cartagena un Dornbusch, kas ienāk Rīgas ostā pēc regulāra grafika - vienu reizi nedēļā.

“Esam priecīgi atklāt jauno konteineru pārvadājumu pakalpojumu, kas savieno Rīgas ostu ar Hallas un Roterdamas ostām, un uzskatām to par ļoti nozīmīgu notikumu. Regulāru konteinerpārvadājumu uzsākšana caur Rīgas ostu ir apliecinājums Samskip uzticībai saviem klientiem. Mēs nopietni strādājam, lai uzzinātu un uzklausītu mūsu klientu vajadzības, kā arī darām visu, lai tās piepildītu. Šajā gadījumā kopā ar klientiem tika identificēta nepieciešamība pēc ātra konteineru pārvadājuma no Rīgas uz Lielbritāniju, kas vienlaikus nodrošinātu uzticamu servisu un augsta līmeņa klientu apkalpošanu,” norāda kompānijas Samskip Baltijas jūras reģiona direktors Johans van der Pijls (Johan van der Pijl).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņā un Viļņā oficiāli atklāj intermodālos dzelzceļa termināļus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kaimiņvalstī oficiāli atklātie Lietuvas dzelzceļa (LtDz) īstenotie infrastruktūras projekti palielinās kravu pārvadājumu apjomu un padarīs Lietuvu pievilcīgāku tranzīta biznesā iesaistītajiem spēlētājiem, vēsta portāls Ru.delfi.lt. Lēmums par termināļu izveidi tika pieņemts pirms astoņiem gadiem, atgādināja kaimiņvalsts premjers Aļģirds Butkevičs. Viņš arī izteica cerību, ka abi termināļi palīdzēs palielināt savstarpējos kravu pārvadājumus ar Kazahstānu.

DB jau vēstījis (2015. g. 16. aprīlī) par LtDz termināļiem, kuri lietuviešu dzelzceļa kompāniju pievieno to Eiropas valsts uzņēmumu vai ar to saistīto kapitālsabiedrību saimei, kas aktīvi piedalās ne tikai kravu pārvadājumos, bet arī papildu pakalpojumu sniegšanā kravu nosūtītājiem. Objektu izveidē, kādu Eiropā esot ap 300, ņemts vērā labākais no Vācijas, Austrijas, Itālijas un Polijas termināļiem. Investīcijas termināļos kopumā sasniegušas 57 milj. eiro, no kā 85% ir Eiropas fondu līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz svētdienu Rīgas ostā ienāca konteinerkuģis MSC MARITINA V, kas ir lielākais Rīgu jebkad apmeklējušais konteinerkuģis.

266 metrus garais un 37 metrus platais kuģis kuģo zem Madeiras (Portugāles) karoga, un tā maksimālā ietilpība ir 4533 TEU (20 pēdu konteineri).

Kuģa operators ir Šveicē bāzētā starptautiskā kompānija MSC (Mediterranean Shipping Company), kas Rīgas ostu iekļāvusi savas regulārās konteineru līnijas maršrutā.

MSC MARITINA V Rīgas ostā vispirms piestāja un tika apkalpots pie SIA “Rīgas Centrālais Termināls” piestātnēm, un tagad tas pārtauvots pie SIA “Baltic Container Terminal”, kur turpinās kuģa kraušanas darbi. No Rīgas ostas konteinerkuģis šodien dosies tālāk uz Havras ostu Francijā.

Rīgas osta ir vienīgā osta Latvijā, caur kuru notiek regulāro līniju konteinerpārvadājumi. Pašreiz konteinerpārvadājumus caur Rīgu veic sešas regulāro konteineru līnijas - CMA CGM, Maersk, Mediterranean Shipping Company (MSC), Sea Consortium Pte. Ltd Trading, Unifeeder un Samskip Multimodal B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Klaipēdas ostā uzņemts konteinerkuģis Viļņas televīzijas torņa garumā

LETA, 03.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klaipēdā trešdienas rītā ieradies lielākais konteinerkuģis, kāds jebkad apmeklējis šo Lietuvas ostu, - 324,8 metrus garais MSC Charleston. Pa ostas vārtiem kuģis iebraucis sekmīgi, ostas akvatorijā tam palīdzējuši trīs velkoņi.

Kā atzīmē Lietuvas mediji, garuma ziņā šis okeāna kuģis samērojams ar Viļņas televīzijas torņa augstumu un tā ietilpība ir 8000 TEU (20 pēdu standartkonteiners) vienības. Līdz šim garākais Klaipēdā uzņemtais kuģis bijis 317 metrus garais Celebrity Eclipse, kas te bija ieradies pagājušajā vasarā.

Kuģa sagaidīšanas diena saskaņota ar kravu kompānijas Klaipedos Smelte jaunā konteineru sadales centra oficiālo atklāšanu. Svinīgajā ceremonijā piedalīsies satiksmes ministrs Rimants Sinkevičs, Klaipēdas mērs Vītauts Grubļausks, Klaipēdas valsts jūras ostas direkcijas ģenerāldirektors Arvīds Vaitkus, Terminal Investment Limited ģenerāldirektors Vikrams Šarma un Klaipedos Smelte ģenerāldirektors Rimants Juška.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas pasaules biržās ceturtdien pārsvarā pieauga, savukārt naftas cenas kāpa bažās par situāciju Tuvajos Austrumos.

Volstrītas indeksi nedaudz pieauga pēc ziņām par "Disney" un citu uzņēmumu labiem peļņas rādītājiem.

Nākamnedēļ gaidāmais ziņojums par ASV patēriņa cenu indeksu var būt katalizators, lai Volstrītas indekss "Standard & Poor's 500" noslēgtu tirdzniecības sesiju virs 5000 punktu atzīmes, sacīja "Edward Jones" analītiķis Andželo Kurkafass.

Parīzes, Frankfurtes un Milānas biržu indeksi pieauga, bet Londonas biržas indekss kritās.

"Disney" akcijas cena pieauga par 11,5% pēc ziņām par uzņēmuma peļņu, kas pārspējusi prognozes, un paziņojuma par dividenžu palielināšanu un jaunu akciju atpirkšanas programmu.

Francijas luksusa preču milža "Kering" akcijas cena pieauga par 6%, neraugoties uz gada apgrozījuma un peļņas samazināšanos, kompānijai pārfokusējot savu biznesu ap savu galveno zīmolu "Gucci".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konteineru pārvadājumi no Ķīnas uz Eiropu var kļūt par trešdaļu īsāki; ķīnieši jau zīmē jauno maršrutu kartes, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja ledus kārta Arktikā turpinās kust tādā pašā tempā kā līdz šim, tad ap 2040. gadu regulāri jūras pārvadājumi (konteinerlīnijas) starp Ziemeļeiropu un Austrumāziju pa Ziemeļu jūras ceļu (ZJC; gar Krievijas ziemeļiem) kļūs ekonomiski izdevīgi, liecina CBS Maritime pētījums. Tam pamatā ir līdz pat 40% īsāks maršruts salīdzinājumā ar Suecas kanāla šķērsošanu. Pētījuma secinājumus apstiprinājusi arī lielākā pasaules kuģniecība Maersk, ziņoja Guardian.

Pēdējās desmitgadēs strauji sarukusi ledus kārta Ziemeļu ledus okeānā, atzīmē izpētes autori. Tā rezultātā pavērušās iespējas izmantot līdz tam nepieejamus kuģošanas maršrutus un tikt līdz fosilās enerģijas avotu krājumiem. Līdz ar šīm vides izmaiņām pēdējā desmitgadē Arktikā pieaudzis gan kruīzu tūrisms, gan izejvielu ieguve, gan lejamkravu pārvadājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeri otrdien izvērsuši kārtējo Eiropas mēroga kiberuzbrukumu, kurā līdz šim īpaši smagi cietusi Ukraina.

Uzbrukums sākās ap plkst.14 pēc Latvijas laika, un sākotnēji tam bija pakļauti Ukrainas un Krievijas uzņēmumi, bet pēc tam tas sāka izplatīties arī Rietumeiropā.

Uzņēmumu un valdības amatpersonas ziņo par nopietnu uzbrukumu Ukrainas elektrosadales tīklam, bankām, tostarp centrālajai bankai, aviorūpniecības uzņēmumam Antonov un valdības iestādēm, kā arī pastam.

Uzbrukuma rezultātā cita starpā darbu pārtraukusi Ukrainas Ministru kabineta datorsistēma.

Šķiet, traucēta arī Kijevas Borispiļas starptautiskās lidostas darbība, un tās administrācija brīdina, ka var kavēties reisi.

Tiek arī ziņots, ka Kijevas metro sistēmā pārstājuši darboties maksājuma karšu nolasītāji un ka darbu apturējušas vairākas degvielas uzpildes staciju ķēdes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Statoil veicis nozīmīgāko naftas atradumu šogad

Jānis Šķupelis, 21.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Norvēģijas naftas industrijas uzņēmums Staoil paziņojis, ka kompānijas jaunatklātā naftas lauka rezerves Ziemeļjūra ir divas reizes lielākas nekā pirms tam ticis uzskatīts, ziņo Reuters.

Jaunākie kompānijas veiktie testa urbumi Aldousa naftas laukā (Aldous Major South field), kas tika atklāts šovasar, liecina, ka tajā ir 900 līdz 1,5 miljardi barelu iegūstamas naftas, kas ir divas reizes vairāk nekā tika lēsts pirms tam, informē Statoil.

Jāpiebilst, ka vēl pirms mēneša Zviedru kompānija Lundin Petroleum četrkāršoja savas tuvumā esošā jaunatklātā naftas lauka Avaaldsnes iegūstamā «melnā zelta» aplēses. Tiek lēsts, ka šajā laukā var iegūt 800 milj. līdz 1,8 miljardiem barelu naftas.

Ja apvieno abas tuvumā esošās naftas atradnes, tad no tām kopumā varēs iegūt 1,7 līdz 3,3 miljardus barelu naftas, kas šogad līdz šim ir apjomīgākais naftas lauku atradums, ziņo Norvēģijas varas iestādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR aģentūra A.W.Olsen & Partners no mazas, specializētas aģentūras izaugusi par tirgus dalībnieku, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu un eksportē savu kompetenci

SIA PR Kvadrāts (PR aģentūra A.W.Olsen & Partners) kāpinājusi apgrozījumu no 206 tūkst. eiro 2014. gadā līdz 491 tūkst. eiro 2017. gadā; kompānija ir iekļauta laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā.

2018. finanšu gadu uzņēmums prognozē beigt ar 600 tūkst. eiro lielu apgrozījumu un 20 tūkst. eiro lielu peļņu. «Šajā laika periodā sākām vairāk strādāt eksportā, kā arī paplašinājām klientu grozu un līdzās korporatīviem uzņēmumiem sākām sadarboties ar valsts iestādēm un piedalīties to izsludinātos iepirkumu konkursos,» izaugsmes gados sasniegto komentē A.W.Olsen & Partners (SIA PR Kvadrāts) partnere Olga Kazaka.

Komentāri

Pievienot komentāru