Neraugoties uz sabiedrības remdeno atbalstu eiro, Latvijas amatpersonas ir izteikušas vēlmi un gatavību pievienoties eirozonai 2014. gadā.
Pozitīvs rezultāts tiek sagaidīts no informatīvās kampaņas, kurai vajadzētu mainīt sabiedrības skeptisko attieksmi, eiro atbalstītāju skaitu no šobrīd esošajiem 33% pāris mēnešu laikā palielinot līdz vismaz 50%. Lai to sasniegtu, pretimnākšanai vajadzētu būt arī no uzņēmēju puses – ir nepieciešams sniegt vairāk informācijas un skaidrot sabiedrībai, kas tieši mainīsies katrā atsevišķā nozarē. Ja runājam tieši par auto tirdzniecības nozari, izmaiņas noteikti būs, un tās būs pozitīvas.
Auto tirdzniecība ir viena no tām nozarēm Latvijā, kurā jau daudzus gadus ierasta prakse ir noteikt preces cenu ne tikai nacionālajā valūtā, bet arī citās – agrāk tie bija ASV dolāri, bet kopš iestāšanās Eiropas Savienībā – eiro. Varētu teikt, ka patērētāji pie šīs situācijas ir pieraduši, un, iegādājoties jaunu auto, bieži talkā tiek ņemts kalkulators un preces cena pārrēķināta citā valūtā – salīdzināšanai. Taču līdz ar iespējamo Latvijas pievienošanos eirozonai 2014. gadā šī rēķināšanas ēra būs beigusies.
Pašlaik katrs auto tirdzniecības uzņēmums izvēlas savu pārdošanas stratēģiju. Vieni norāda cenas eiro, citi – latos un eiro. Bieži vien kopējo automobiļa cenu veido vairāki faktori – preces cena ir latos, finanšu piedāvājums ar ikmēneša maksājumu – eiro. Tāpat vienai un tai pašai precei var atšķirties piedāvājuma valūta drukātajos un citos reklāmas materiālos. Tas patērētājiem rada grūtības salīdzināt vairākus piedāvājumus, kas savukārt veicina neveselīgu konkurenci tirgotāju vidū. Būtībā, lai pārdotu savu preci, negodprātīgi tirdzniecības uzņēmumi pat ir gatavi klientam «jaukt galvu», lai tikai konkrētā persona neaizietu pie konkurējošā uzņēmuma, kas, iespējams, šo pašu preci piedāvā par izdevīgāku cenu, taču skaidri norāda visus maksājumus. Paredzu, ka līdz ar pāreju uz eiro vieglāk būs izvērtēt katra piedāvājuma finansiālo izdevīgumu, un vinnētāji būs tie uzņēmumi, kuri spēs piedāvāt kvalitatīvāko preci par atbilstošāko cenu. Reklāmas akcijas tiks rīkotas, taču tās kļūs pārskatāmākas.
Protams, tiks atvieglota arī formalitāšu kārtošana – t.sk. līzinga maksājumi un citi maksājumi nebūs jāpārrēķina no vienas valūtas uz citu. Tam būs taustāms finansiāls ieguvums – jau tagad daudziem klientiem auto iegādes finansējums ir noformēts eiro valūtā, un, maksājot ikmēneša maksājumu, nauda tiek pārkonvertēta, par to samaksājot bankai.