Citas ziņas

UZŅĒMĒJDARBĪBAS UZSĀKŠANA LATVIJĀ KĻŪST DĀRGĀKA

, 20.06.2007

Jaunākais izdevums

Latvijā ievērojami pieaudzis uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešamo sākotnējo kapitālieguldījumu apjoms. Salīdzinot ar 2005. gadu, izmaksas jauna biznesa uzsākšanai ir gandrīz dubultojušās - no 9 960 EUR uz 21 300 EUR 2006. gadā - liecina Uzņēmējdarbības globālā monitoringa (Global Entrepreneurship Monitor - GEM) Latvijas otrais ziņojums. Kā galvenie iemesli izmaksu pieaugumam tiek minēti uzņēmēju iesaistīšanās ambiciozākos projektos, arvien augošā inflācija un darba spēka izmaksas.

Rīgas Ekonomikas augstskola sadarbībā ar TeliaSonera institūtu ir pabeigusi darbu pie Uzņēmējdarbības globālā monitoringa (GEM) Latvijas otrā ziņojuma, kas raksturo uzņēmējdarbības situāciju un aktivitāti Latvijā un sniedz tās salīdzinājumu ar citām pasaules valstīm, iezīmējot Latvijas jaunā uzņēmēja portretu un identificējot politikas, kas varētu sekmēt uzņēmējdarbību. Šogad pētījuma autori lielāku uzmanību veltījuši inovāciju tēmai, identificējot dominējošos inovāciju veidus un galvenās atšķirības starp inovatīvajiem un pārējiem uzņēmējiem Latvijā.

Latvijas jaunais uzņēmējs ir apmēram 30 gadus Rīgā dzīvojošs vīrietis, pēc tautības latvietis. Viņam ir augstākā izglītība (vismaz bakalaura grāds), un viņa uzņēmējdarbības joma ir sadzīves pakalpojumi vai pārveidošanas sektors, norāda pētījuma autori Vjačeslavs Dombrovskis un Olga Rastrigina.

Situāciju uzņēmējdarbības jomā Latvijā var raksturot kā samērā labu. Agrīnās stadijas uzņēmējdarbības (topošie un jaunie uzņēmēji) aktivitātes līmenis Latvijā ir 6,6%, tie ir aptuveni 100 000 uzņēmēju. Salīdzinot ar situāciju 2005. gadā, šis rādītājs nav mainījies. Latvijā agrīnās uzņēmējdarbības līmenis tiek raksturots kā vidējs, tas ir ievērojami augstāks nekā tādās attīstītākajās Eiropas valstīs kā Beļģija, Zviedrija, Vācija un Spānija. Tomēr uzņēmējdarbības aktivitāte ir raksturojama kā zema uz tādu valstu fona kā ASV, Austrālija un Ķīna.

Kopējais uzņēmējdarbības rādītājs ir 12%, kas norāda, ka 2006 . gadā Latvijā uzņēmējdarbībā bija iesaistīti ap 180 tūkstošiem iedzīvotāju vecumā no 18-64 gadiem. Rīga un Vidzeme joprojām ir visaktīvākie reģioni ar visaugstāko uzņēmējdarbības līmeni, bet Kurzeme un Zemgale - ar viszemāko.

Salīdzinot ar citu valstu uzņēmējiem, Latvijā uzņēmējdarbībā iesaistās aizvien vairāk jaunu cilvēku. Gandrīz 27% Latvijas agrīno uzņēmēju ir vecumā no 18-24 gadiem, un tas ir augstākais jauniešu uzņēmējdarbības rādītājs Eiropā, izņemot Horvātiju. Īpaša aktivitāte vērojama tieši no cittautiešu uzņēmējiem, salīdzinot ar 2005. gadu, ir vērojams liels pieaugums aktivitātes rādītājos starp etniskajiem krieviem un citu tautību pārstāvjiem un uzņēmējdarbības aktivitātes samazināšanās latviešu uzņēmēju vidū.

Gandrīz 70% to Latvijas uzņēmēju, kas jauna biznesa uzsākšanai izmanto ārējos finansējuma avotus, izvēlas neformālos investorus (radus, draugus, ģimenes locekļus u.c.). Kamēr GEM valstīs tikai 14,5% no agrīnajiem uzņēmējiem kā sava uzņēmuma finansējuma avotu min "citus radiniekus", Latvij to izmanto 43% topošo un jauno uzņēmēju. Augsts ir arī uzņēmēju īpatsvars, kas daļu sava starta kapitāla aizņemas no bankām vai finanšu institūcijām. Turpretim tikai 9% jauno uzņēmēju kā finansējuma avotus izmanto dažādas valdības programmas.

Lai arī joprojām Latvijas uzņēmējdarbības vidē vērojams ievērojams izteikts vīriešu pārsvars, Latvijas biznesa sievietes savas spējas vērtē tikpat augstu kā vīrieši. Šis ir unikāls rādītājs, salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm. Tādējādi pētījuma autori secinājuši, ka Latvijas sievietēm piemīt ievērojams uzņēmējdarbības potenciāls.

Gandrīz pusi Latvijas uzņēmumu var raksturot kā mēreni jeb daļēji inovatīvus. Dominējošais inovāciju veids 2006. gadā bija jaunu produktu izveide, tikai pēc tam seko jaunu tehnoloģiju izmantošana. Lai gan pieņemts uzskatīt, ka inovāciju ieviešana galvenokārt ir "augsto tehnoloģiju" sektors, piemēram, informāciju tehnoloģijas un bioķīmija, GEM 2006 pētījuma rezultāti parāda, ka inovatīvie uzņēmumi Latvijā darbojas visās ekonomikas nozarēs un ir vairāk orientēti uz eksportu un starptautisko tirdzniecību nekā pārējie uzņēmumi. Apmēram 33% augsti inovatīvo uzņēmēju vairāk kā puse klientu 2006. gadā atradās ārpus Latvijas.

GEM 2006 pētījums arī parāda, ka inovatīvajiem uzņēmējiem ir labākas angļu valodas zināšanas. Tas liecina, ka uzņēmēji, kas runā angļu valodā, var labāk iekļauties ārvalstu tirgos un spēj labāk īstenot inovatīvas darbības. Attiecībā uz uzņēmēja izglītību un viņa inovatīvajām aktivitātēm nepastāv vienkārša proporcionāla saistība. Lai arī zems izglītības līmenis ir saistīts ar mazāku iespēju būt inovatīvam, tomēr augstākā izglītība nebūt nav apliecinājums, ka cilvēks ir kļuvis daudz inovatīvāks. Aptuveni pusei augsti inovatīvo uzņēmēju ir izglītība uzēmējdarbībā vai inženierzinātnēs.

Lai gan Latvijā vērojams veselīgs uzņēmējdarbības klimats, pētījuma autors un zinātniskais līdzstrādnieks TeliaSonera institūtā Rīgas Ekonomikas augstskolā un BICEPS Vjačeslavs Dombrovskis atzīst, ka "aktīvākas uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un tās attīstībai Latvijā ieteicams ieviest vienotu fiksēto nodokli agrīnās stadijas uzņēmējiem, kas būtu noteikts procents no uzņēmuma apgrozījuma. Fiksēto nodokli varētu izmantot tikai indivīdi vienreiz mūžā 2 gadu laika periodā. Tas ievērojami atvieglotu jauno uzņēmēju darbošanos un palīdzētu viņiem vairāk uzmanības vērst tieši uz biznesa attīstību."

Papildus informācija:

Krista Bērziņa, tālr. 26315151, e-pasts [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas jaunais uzņēmējs - 30 gadus vecs vīrietis ar augstāko izglītību

, 20.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Ekonomikas augstskola sadarbībā ar TeliaSonera institūtu ir pabeigusi darbu pie Uzņēmējdarbības globālā monitoringa (GEM) Latvijas otrā ziņojuma, kas raksturo uzņēmējdarbības situāciju un aktivitāti Latvijā. Latvijas jaunais uzņēmējs esot apmēram 30 gadus vecs Rīgā dzīvojošs vīrietis, pēc tautības latvietis.

Viņam ir augstākā izglītība (vismaz bakalaura grāds), un viņa uzņēmējdarbības joma ir sadzīves pakalpojumi, norāda pētījuma autori Vjačeslavs Dombrovskis un Olga Rastrigina.

Latvijā ievērojami pieaudzis uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešamo sākotnējo kapitālieguldījumu apjoms. Salīdzinot ar 2005. gadu, izmaksas jauna biznesa uzsākšanai ir gandrīz dubultojušās - no 9 960 EUR uz 21 300 EUR 2006. gadā.

Situāciju uzņēmējdarbības jomā Latvijā var raksturot kā samērā labu. Agrīnās stadijas uzņēmējdarbības (topošie un jaunie uzņēmēji) aktivitātes līmenis Latvijā ir 6,6%, tie ir aptuveni 100 000 uzņēmēju. Salīdzinot ar situāciju 2005. gadā, šis rādītājs nav mainījies. Latvijā agrīnās uzņēmējdarbības līmenis tiek raksturots kā vidējs, tas ir ievērojami augstāks nekā tādās attīstītākajās Eiropas valstīs kā Beļģija, Zviedrija, Vācija un Spānija. Tomēr uzņēmējdarbības aktivitāte ir raksturojama kā zema uz tādu valstu fona kā ASV, Austrālija un Ķīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas eksperti sāk Āfrikas sieviešu izglītošanu uzņēmējdarbības jautājumos

Db.lv, 19.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Namībijā un Zambijā sākusies uzņēmējdarbības treniņnometne un tematiskās sesijas, kuras vada eksperti no Latvijas.

Treniņnometne ar lekcijām un meistarklasēm sievietēm, kuras vēlas uzsākt biznesu, kā arī sesijas ar Āfrikas uzņēmējiem, notiek projekta “Atbalsts uzņēmējdarbības uzsākšanā meitenēm un sievietēm Āfrikas kontinentā” ietvaros. Tas ir pirmais sadarbības projekts starp Latviju un Āfrikas valstīm.

Āfrika ir vēl neapjaustu iespēju zeme, kas strauji attīstās, un šī ir unikāla iespēja nodibināt biznesa kontaktus un likt pozitīvi izskanēt Latvijas vārdam arī citā kontinentā, kā arī tiks stiprinātas saites starp Latviju un tālajām Āfrikas valstīm, kas mūsdienu globālajā kontekstā tikai šķietami ir tālas.

Zambijas pilsētā Lusakā 18. oktobrī nodarbības sāka vadīt projekta virsvadītāja un iniciatore, diasporas uzņēmēju, zinātnieku un nozaru profesionāļu kustības #esiLV valdes pārstāve, Dž. Kabota Universitātes (Roma) profesore Ieva Jākobsone-Bellomi, kā arī projekta partnera, Rīgas Biznesa skolas pārstāvji: bakalaura programmu direktors Klaudio Rivera (Claudio Rivera) un RBS sabiedrisko attiecību speciāliste Alīna Anete Birnika. Savukārt Namībijā, Vindhukā, darbu sācis #esiLV valdes pārstāvis, uzņēmējdarbības vides un ārvalstu investīciju piesaistes eksperts Ģirts Greiškalns, Pasaules Bankas analītiķis, biedrības “Ar pasaules pieredzi Latvijā” valdes priekšsēdētājs Miks Muižarājs un Masačūsetsas tehnoloģiju institūta pētniece, RBS lektore Paula Elksne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad jūlijā salīdzinājumā ar jūniju Latvijā pieauga par 2,2%, bet gada laikā - šogad jūlijā salīdzinājumā ar 2021.gada jūliju - patēriņa cenas palielinājās par 21,5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, jūlijā pieaudzis par 10,8%.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2022.gada jūlijā, salīdzinot ar 2021.gada jūliju, bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupā, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, veselības aprūpei.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenas gada laikā palielinājās par 24,3%. Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa pieaugumu grupā bija sieram un biezpienam (par 33,7%), piena produktiem (par 39,3%), pienam (par 36,6%) un jogurtam (par 29,9%). Dārgāka bija maize (par 28,3%), konditorejas izstrādājumi (par 20,6%), milti un citi graudaugi (par 56,8%), makaronu izstrādājumi (par 35,5%), rīsi (par 30,9%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākas pieteikšanās sociālās uzņēmējdarbības ideju konkursam

Anda Asere, 25.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 6. septembrim atvērta pieteikšanās sociālās uzņēmējdarbības ideju un projektu konkursā "Tam labam būs augt".

Konkursu organizē Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija sadarbībā ar "British Council" pārstāvniecību Latvijā. Konkursa noslēgumā divi sociālie uzņēmēji vai sociālās uzņēmējdarbības ideju vai projektu autori saņems naudas balvu 1200 eiro apmērā, ko nodrošina "British Council" pārstāvniecība Latvijā un SEB banka. Uzvarētājus noteiks konkursa žūrija un tiešraides skatītāju balsojums.

"Konkursā var pieteikt ideju vai projektu, kas atbilst sociālās uzņēmējdarbības būtībai un definīcijai – ražot preces vai sniegt pakalpojumus ar mērķi risināt kādu sociālo problēmu vai radīt labumu sabiedrībai. Šī ir ne vien lieliska iespēja iegūt naudas līdzekļus biznesa izaugsmei, bet arī gūt pārliecību par savu ideju vai projektu, prezentējot to kompetentiem ekspertiem, un pastāstīt par savām biznesa iecerēm visai Latvijai," teic Madara Ūlande, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Tautsaimniecības padome atbalsta plānu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai

Žanete Hāka, 14.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 13.aprīlī, Ekonomikas ministrija iepazīstināja Tautsaimniecības padomi ar pasākumiem, kurus plānots iekļaut Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plānā 2016. - 2018. gadam, informē ministrija.

Tautsaimniecības padome atbalstīja ministrijas piedāvājumu, uzsverot, ka Uzņēmējdarbības plānā jāiekļauj pasākumi, kuri paredz noteiktu principu ievērošanu.

«Lai panāktu straujāku valsts ekonomikas izaugsmi vidējā termiņā, manās prioritātēs ietilpst kompleksa uzņēmējdarbības vides uzlabošana. Tādēļ esmu gandarīts par sadarbības partneru – uzņēmēju organizāciju, darba devēju un pašvaldību – Tautsaimniecības padomē pausto atbalstu mūsu izveidotajam Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas plānam, kas paredz vairāku pasākumu īstenošanu,» atzina Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pieteikties uzņēmējdarbības veicināšanas balvai

, 02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija aicina uzņēmējdarbības sekmētājus pieteikties dalībai Eiropas Komisijas izsludinātajā konkursā Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas, kura mērķis ir uzņēmējdarbībai labvēlīgas politikas veidošanas stimulēšana.

Kandidāti ir aicināti iesniegt pieteikumus par projektiem, programmām, kas divus gadus sekmējušas uzņēmējdarbību un uzlabojušas ekonomiku to reģionā. Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas konkurss notiks divās kārtās: vispirms - nacionālā atlase, tad - Eiropas konkurss.

Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas ir pieejamas Eiropas Savienības dalībvalstu, Islandes, Norvēģijas un Turcijas nacionālajām un reģionu iestādēm. Pie tām ir pieskaitāmas pilsētu, mazpilsētu, reģionu un kopienu iestādes, kā arī valsts iestāžu un uzņēmumu partnerības, mācību programmas un profesionālās organizācijas.

Konkursam pieteiktie projekti tiks vērtēti pēc vienotiem atlases kritērijiem:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija nominē savus pretendentus Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas konkursam

, 30.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija informē, ka ir noslēgusies Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas konkursa nacionālās atlases pretendetu izvērtēšana un pieņemts lēmums par Latvijas dalībnieku nominēšanu dalībai Eiropas konkursā.

Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvai tiek nominēti sekojoši Latvijas projekti:

- kategorijā "Uzņēmējdarbības atbalsta balva" - tiek nominēts Sabiedrības integrācijas fonda projekts "Sieviešu uzņēmējdarbības atbalsta modelis: pilotprojekts "Atbalsts sievietēm, kuras vēlas kļūt par darba devējām perspektīvajās nozarēs".

- Kategorijā "Balva par ieguldījumu cilvēkresursos" - Biedrības "Latvijas Lauku sieviešu apvienība" projekts FEM INTERREG III B "Sieviešu uzņēmējdarbības attīstība Baltijas jūras reģionā, kura ietvaros tika īstenots projekts ESF "Lauku iedzīvotāju - mājamatnieku apmācības un konsultācijas uzņēmējdarbības veicināšanā".

Eiropas Uzņēmējdarbības veicināšanas balvas konkursa apbalvošanas ceremonija notiks 2007.gada 6.decembrī Portugālē. Nominētie konkursa dalībnieki tiks uzaicināti uz apbalvošanas ceremoniju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmējdarbības atbalsta programmas Latvijā: nozīmīgs atbalsts, bet vai pietiekami izmantots?!

Līga Sičeva, LTRK ES projektu daļas vadītāja, 22.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbības atbalsta programmas spēlē būtisku lomu uzņēmumu attīstībā, piedāvājot dažāda veida atbalsta instrumentus. Programmu atbalsts sniedz uzņēmumiem iespēju attīstīties un konkurēt globāli.

Jau vairāk nekā 10 gadus strādājot ar Eiropas Savienību (ES) fondu projektiem un cieši sadarbojoties ar Latvijas uzņēmumiem, varu teikt, ka uzņēmumi varētu pilnvērtīgāk izmantot atbalsta programmu piedāvātās iespējas. Ir arī redzams, ka nereti uzņēmumiem nav skaidrs, kā šīs programmas var palīdzēt uzlabot viņu konkurētspēju, attīstīties starptautiski vai veicināt inovāciju ieviešanu.

Mana absolūtā pārliecība ir, ka uzņēmējdarbības atbalsta programmas ir fascinējošs instruments, kas uzņēmumiem piedāvā ļoti plašu atbalsta spektru, tāpēc vēlos dalīties ar savu redzējumu un sniegt dažus ieteikumus, kas, iespējams, varētu pamudināt uzņēmumus aktīvāk izmantot uzņēmējdarbības atbalsta programmu sniegtās priekšrocības. Tas ir tā vērts!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir 39.pasaulē dārgākā degviela, bet rādītājā, kur tiek salīdzināti vidējie iedzīvotāju ienākumi dienā ar naudu, kas nepieciešama galona degvielas iegādei, Latvija ierindojusies 23.vietā, liecina aģentūras Bloomberg jaunākais pētījums par degvielas cenām 61 pasaules valstī.

Bloomberg Degvielas cenu reitinga autori aprēķinājuši, ka galons (nepilni četri litri) degvielas Latvijā maksā 5,56 ASV dolārus (4,46 eiro), kas ir 39.augstākā cena 61 pētījumā aplūkotās valsts vidū. Latvijā degvielas cena pēdējo sešu mēnešu laikā ir kritusies par 20%, kas ir trešais lielākais samazinājums pētījumā aplūkoto valstu vidū. Latvijas iedzīvotāju vidējie ienākumi, pēc pētījuma autoru vērtējuma, ir 44 dolāri (35,3 eiro) dienā, no kuriem galona degvielas iegādei jātērē 13%, kas ir 23.augstākais rādītājs 61 valsts vidū.

Pētījumā norādīts, ka Latvija gandrīz pilnībā ir atkarīga no Krievijas savu enerģētisko vajadzību apmierinājumā, turklāt valsts bija galvenais Krievijas naftas eksporta terminālos līdz Primorskas ostas un Baltijas cauruļvadu sistēmas atklāšanai, bet šie projekti ir būtiski mazinājuši Latvijas nozīmi Krievijas naftas eksportā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada gāze Lietuvai varētu kļūt dārgāka, jo aug naftas cena. Latvijas priekšrocība ir gāzes krātuves, kas nodrošinās piegādes patērētājiem līdz jaunās apkures sezonas beigām.

Gāzes cena, kā zināms, ir piesaistīta naftas cenai pasaulē, un tā uzrāda augošu tendenci. Tāpēc gāze, ko piegādās Lietuvai, no 2010. gada varētu kļūt dārgāka, tiekoties ar Lietuvas premjerministru Andrusu Kubiļus atzinis Krievijas gāzes kompānijas Gazprom padomes priekšsēdētājs Aleksejs Millers.

Rūpnieciskajiem patērētājiem pašreiz gāzes cena ir vidēji par 35 % zemāka nekā pirms gada, viņš norādīja. Latvijas gāzes krātuves ir piepildītas ar gāzi, kas iepirkta tad, kad cena bija zemāka. Un ar krājumiem var nodrošināt patērētājus līdz pat nākamajam pavasarim, kad beigsies apkures sezona. Nākamajā vasarā gāzes cena būs atkarīga no tā brīža naftas cenas pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad jūnijā salīdzinājumā ar maiju Latvijā pieauga par 2,4%, bet gada laikā - šogad jūnijā salīdzinājumā ar 2021.gada jūniju - patēriņa cenas palielinājās par 19,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, jūnijā pieaudzis par 9,2%.

Būtiskākā ietekme uz cenu izmaiņām 2022.gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, veselības aprūpei, kā arī cenu kritumam apģērbam un apaviem.

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 3%.

Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa kāpumu mēneša laikā attiecīgajā grupā bija kafijai (+8,3%), galvenokārt noslēdzoties akcijām. Akciju noslēgumu rezultātā dārgāka bija žāvēta, sālīta vai kūpināta gaļa (+4,2%), maize (+2,2%), saldējums (+5,7%), mājputnu gaļa (+2,1%), jogurts (+5,1%). Cenu kāpums bija konditorejas izstrādājumiem (+5%), šokolādei (+5,7%), miltiem un citiem graudaugiem (+4,2%), kā arī saldumiem (+10,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils Augstskola stūrē uz starptautiskas uzņēmējdarbības zinībām

Vēsma Lēvalde, 11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu starptautisko sadarbību uzņēmējdarbības un vadībzinību virziena attīstīšanā, šā gada 15. un 16. jūlijā Ventspils Augstskolā tiek rīkota starptautiskā zinātniski – praktiskā konference Uzņēmējdarbība un inovācijas: galvenie reģionālās attīstības virzītājspēki (Entrepreneuship and Innovation as Key Drivers of Regional Development).

Šo konferenci iniciējis Ventspils Augstskolas Uzņēmējdarbības, inovāciju un reģionālās attīstības centrs (VeA UIRAC), un tā tiek rīkota sadarbībā ar Tartu Universitātes uzņēmējdarbības centru, Tallinas Tehnoloģiju universitātes ekonomikas un biznesa vadības skolu (abi Igaunija), ISM Ekonomikas un vadības universitāti (Lietuva), Rīgas Ekonomikas augstskolas Ilgtspējīga biznesa centru (Latvija), kā arī Eiropas Mazo uzņēmumu un uzņēmējdarbības padomi (EMUP; www.ecsb.org).

Konferences fokusā ir trīs galvenās tēmas: uzņēmējdarbība, inovācijas un reģionālā attīstība. Konference tiks atklāta ar paneļdiskusiju par eksporta kvalitātes un kvantitātes jautājumiem, kurā piedalīsies Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvji, Ventspils uzņēmēji un VeA UIRAC vadošie pētnieki. Turpinājumā, ar zinātniskiem referātiem par dažādiem uzņēmējdarbības, inovāciju un reģionālās attīstības aspektiem konferencē uzstāsies vairāk kā 50 dalībnieki no 10 valstīm, tai skaitā Polijas, Krievijas, Lielbritānijas, Somijas, Igaunijas, Nīderlandes, Lietuvas, Turcijas, Baltkrievijas un Latvijas. Ar speciāliem zinātniskiem referātiem uzrunāt konferences dalībniekus un viesus uzaicināti arī uzņēmējdarbības pētnieki – profesori Aleksandrs Čepurenko (Nacionālā Pētniecība universitātes ekonomikas augstskola Maskavā, Krievija) un Anna Rogut (Lodžas Universitāte, Polija).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā 6.janvārī konceptuāli tika atbalstīts Ekonomikas ministrijas izstrādātais Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāns 2009. gadam.

Precizējot vairākus pasākumus un saīsinot atsevišķu pasākumu izpildes termiņus, piemēram, par maksātnespējas procesa pieteikuma paātrināšanu, tiesiskās aizsardzības procesa īstenošanas termiņa pagarināšanu, par ārvalstu tūristu deklarāciju aizpildīšanas kārtības lauku tūrisma saimniecībās pārskatīšanu u.c.

Šādi plāni tiek izstrādāti jau kopš 1999.gada ar mērķi pilnveidot uzņēmējdarbības vidi, samazinot administratīvās barjeras, pilnveidojot procedūras, kas uzņēmējiem jāveic, lai nodrošinātu normatīvo aktu prasību izpildi. Plānā ietvertie pasākumi ir horizontāli un to īstenošana sniegs labumu visām tautsaimniecības nozarēm.

Plāns ir izstrādāts, pamatojoties uz Tautsaimniecības padomes, Latvijas mazo un vidējo komersantu un amatniecības konsultatīvās padomes, Ārvalstu investoru padomes Latvijā un nozaru asociāciju izteiktajiem priekšlikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Iesaistīties uzņēmējdarbībā motivē ar papildu naudas grantiem

Dienas Bizness, 24.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot grozījumus ES fondu programmā «Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai», paplašinātas programmas ietvaros atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas, atļaujot tās ietvaros rīkoto biznesa plānu un ideju konkursu uzvarētājiem piešķirt grantus un ekspertu konsultācijas uzņēmējdarbības uzsākšanai un uzņēmējdarbības tālākai attīstībai.

Ministru kabineta sēdē otrdien, 24.maijā, tika atbalstīta Ekonomikas ministrijas iniciatīva ieviest vēl vienu jaunu papildus atbalsta formu jaunajiem komersantiem – granta (naudas balvas) un eksperta konsultāciju piešķiršanu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizēto konkursu laureātiem uzņēmējdarbības uzsākšanai un uzņēmējdarbības tālākai attīstībai.

ES fondu programmas «Pasākumi motivācijas celšanai inovācijām un uzņēmējdarbības uzsākšanai» ietvaros LIAA rīko dažādus konkursus un pasākumus, piemēram, «Ideju kauss», «Inovatīvas uzņēmējdarbības uzsākšana», «Kļūsti par uzņēmēju 5 dienās», kuri ir plaši atzīti un kuros piedalās ievērojams dalībnieku skaits. Diemžēl tikai neliels skaits programmas ietvaros rīkoto konkursu un pasākumu uzvarētāju izveido jaunu un inovatīvu uzņēmumu, un attīsta jaunus inovatīvus produktus, kas ir izpelnījušies atzinību konkursu un pasākumu ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Littleberry" dizaina auduma autiņbiksītes un aksesuāri tiek ražoti Latvijā, taču vairums no produktiem aizceļo ārpus mūsu valsts robežām.

"Littleberry" stāsts aizsākās pirms aptuveni trīs gadiem. "Drīzumā bija jādzimst mūsu jaunākajai meitiņai. Jau agrāk praksē bija izmēģināti auduma autiņi un modernās auduma autiņbiksītes vecākajām meitām, un tas šķita samērā vienkārši un daudz skaistāk nekā vienreizlietojamās autiņbiksītes. Turklāt tas, ko uzreiz ievērojām ģimenē - lietojot auduma autiņbiksītes, izdevās ievērojami samazināt arī ikdienā izveidoto atkritumu daudzumu," idejas rašanos atceras "Littleberry" izveidotāja Elīna Neiberga.

Viņa stāsta, ka 2017.gadā, kad dzima jaunākā meita, domāja par to, ka labprāt ieviestu moderno auduma autiņbiksīšu lietošanu ikdienā, pavisam iztiekot bez vienreizlietojamajām, turklāt, lai dizains būtu tieši tāds, kādu gribas un lai būtu droši par izmantoto materiālu izcelsmi un kvalitāti, ražošanu varētu uzsākt paši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Palielinājies to iedzīvotāju skaits, kuri biznesā saredz iespējas

Žanete Hāka, 16.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sievietes ir aktīvākās starp jauno uzņēmumu dibinātājām Eiropā un veido 10% no pieaugušo sieviešu (vecumā no 18 līdz 64 gadiem) skaita, tomēr plaisa starp vīriešu un sieviešu iesaistīšanos biznesā joprojām saglabājas.

Vienlaikus būtiski audzis iedzīvotāju optimisms attiecībā uz biznesa iespēju saskatīšanu, savu uzņēmējdarbības spēju un prasmju novērtēšanu, kā arī jaunu darbavietu radīšanu, liecina jaunākais Uzņēmējdarbības globālā monitoringa 2013-2014 (Global Entrepreneurship Monitor – GEM) ziņojums, ko izstrādājis Baltijas Starptautiskais Ekonomikas politikas studiju centrs (BICEPS) sadarbībā ar Rīgas Ekonomikas augstskolu (SSE Riga).

48% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka viņiem piemīt nepieciešamās prasmes, lai vadītu uzņēmumu, savukārt 23% no tiem, kuri pagaidām nav saistīti ar uzņēmējdarbību, plāno uzsākt savu biznesu jau tuvāko trīs gadu laikā, – tas ir trešais augstākais rādītājs starp 28 Eiropas GEM projekta dalībvalstīm. Savukārt 13,3% Latvijas iedzīvotāju jau ir iesaistīti agrīnās stadijas uzņēmējdarbībā, kas ir augstākais rādītājs starp 28 Eiropas valstīm, apsteidzot Igauniju (13,1%) un Lietuvu (12,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas brīdis, kad savu smagā darbā nākušo biznesu, kurā ieguldīts daudz laika un rūpju, vēlaties nodot drošās rokās - labprāt atvilktu elpu, baudītu pelnītu atpūtu, iespējams, nodotos vaļaspriekiem, kam līdz šim neatlika laika. Taču jūsu bērniem biznesa pārņemšana neinteresē... Tādā gadījumā lieliska alternatīva ir Pine Coast - uzņēmums, kas piedāvā inovatīvu uzņēmējdarbības pēctecības risinājumu.

Pētījumi liecina, ka līdz pat 60% pasaules uzņēmumu nav uzņēmējdarbības pēctecības plāna. Lai to risinātu, Pine Coast piedāvā Baltijas valstīs līdz šim nebijušu biznesa modeli, kura mērķis ir turpināt pensionētā uzņēmuma īpašnieka mūža darbu. Kirils Gerasimovičs, uzņēmējs ar starptautisku uzņēmējdarbības pieredzi, kopā ar 20 vietējiem un starptautiskiem partneriem ir uzsācis meklēt uzņēmumu iegādei un pārņemšanai Latvijā, Lietuvā vai Igaunijā. Pēc uzņēmuma iegādes Kirils kļūs par tā vadītāju.

Partneru-investoru komandai pievienojies arī Donatas Dailidė, DOJUS uzņēmumu grupas, kas nodarbojas ar lauksaimniecības, mežsaimniecības, golfa un zāliena tehnikas izplatīšanu, ģenerāldirektors un līdzīpašnieks. "Privātajos un riska kapitāla ieguldījumos esmu iesaistījies jau vairāk nekā 10 gadus - gan individuāli, gan kopā ar ģimeni. Abi modeļi darbojas, sniedzot ieguldītājam peļņu, taču tajos ir arī daži trūkumi. Manuprāt, Pine Coast īstenotais biznesa modelis piedāvā priekšrocības abos ieguldījumu veidos. Tas ir riska kapitāla ieguldījums, kas sniedz iespēju jauniem un daudzsološiem profesionāļiem likt lietā savas uzņēmējdarbības prasmes un entuziasmu, vienlaikus esot arī privātā kapitāla ieguldījums - tiek iegādāts stabils, pelnošs un perspektīvs uzņēmums. Tāpat šis biznesa modelis aizpilda nišu uzņēmumu iegādes segmentā, kur uzņēmumi bieži vien ir pārāk mazi privātā kapitāla fondiem un pārāk lieli riska kapitāla fondiem. Institucionālajiem investoriem šie uzņēmumi var būt nepievilcīgi, jo vērtības radīšanai nepieciešams ilgāks termiņš, vai citu iemeslu dēļ,” stāsta D. Dailide. “Tajā pašā laikā ieguldījumu darījumos, tostarp Pine Coast, parasti piedalās starptautiski investori ar daudzveidīgu pieredzi. Nodrošinot atbalstu, padomu, kā arī kontaktu tīklu uzņēmējdarbības tālākai attīstīšanai un vērtības radīšanai, starptautiski un pieredzes bagāti partneri ir priekšrocība kā uzņēmuma vadītājam, tā uzņēmējdarbībai. Pine Coast ir 20 šādu investoru, tostarp trīs no Baltijas valstīm.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad martā salīdzinājumā ar februāri Latvijā pieauga par 0,7%, bet gada laikā - šogad martā salīdzinājumā ar 2022.gada martu - palielinājās par 17,3%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 20,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, martā pieaudzis par 19,8%.

2023.gada martā, salīdzinot ar februāri, būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām bija pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,4 procentpunkti), apģērbiem un apaviem (+0,3 procentpunkti), dažādu preču un pakalpojumu grupā (+0,2 procentpunkti), alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem (+0,1 procentpunkts), ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem (+0,1 procentpunkts), veselības aprūpei (+0,1 procentpunkts), kā arī ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,3 procentpunkti) un ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,1 procentpunkts).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad maijā salīdzinājumā ar aprīli Latvijā pieauga par 1,2%, bet gada laikā - šogad maijā salīdzinājumā ar 2022.gada maiju - palielinājās par 12,1%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 15,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, maijā pieaudzis par 19,5%.

2023.gada maijā, salīdzinot ar aprīli, būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām bija ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (+1,2 procentpunkti), restorānu un viesnīcu pakalpojumiem (+0,1 procentpunkts), dažādu preču un pakalpojumu grupai (+0,1 procentpunkts), veselības aprūpei (+0,1 procentpunkts), kā arī ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,3 procentpunkti).

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas samazinājās par 0,1%.

Cenas samazinājās svaigiem dārzeņiem (-3,6%) un svaigiem augļiem (-1,3%). Akciju ietekmē cenas samazinājās piena produktiem (-2,7%), šokolādei (-2,1%), mājputnu gaļai (-1,1%), gaļas izstrādājumiem (-1,8%), makaronu izstrādājumiem (-2,5%), svaigām vai atdzesētām zivīm (-3,1%). Savukārt dārgāka bija cūkgaļa (+4,2%) un olas (+2,5%). Noslēdzoties akcijām, cenas pieauga sieram un biezpienam (+1,6%), pienam (+2,3%), augļu un dārzeņu sulām (+2,5%), kartupeļiem (+3%), žāvētai, sālītai vai kūpinātai gaļai (+0,4%), kā arī augu eļļai (+2,6%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad oktobrī salīdzinājumā ar septembri Latvijā samazinājās par 0,4%, bet gada laikā - šogad oktobrī salīdzinājumā ar 2022.gada oktobri - palielinājās par 2,1%, kamēr mēnesi iepriekš gada inflācija bija 3,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, oktobrī pieaudzis par 12,3%.

2023.gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām bija ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem (-0,4 procentpunkti), dažādu preču un pakalpojumu grupai (-0,2 procentpunkti), alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem (-0,1 procentpunkts), kā arī pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem (+0,2 procentpunkti).

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 0,7%.

Būtiskākā ietekme uz vidējā cenu līmeņa kāpumu šajā grupā bija svaigiem dārzeņiem (+10,2%) un svaigiem augļiem (+1,7%). Akciju noslēgumu rezultātā cenas pieauga sviestam (+4,9%), kafijai (+0,9%), augu eļļai (+4,2%), šokolādei (+1,5%), sieram un biezpienam (+0,6%), miltiem un citiem graudaugiem (+1,5%). Dārgāka bija olīveļļa (+5,7%), saldumi (+4,8%). Savukārt akciju ietekmē lētāka bija žāvēta, salīta vai kūpināta gaļa (-1,6%), cūkgaļa (-0,9%), atspirdzinošie dzērieni (-3,7%). Cenas samazinājās kartupeļiem (-2,9%), kā arī augļu un dārzeņu sulām (-2,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad augustā salīdzinājumā ar jūliju Latvijā pieauga par 0,4%, bet gada laikā - šogad augustā salīdzinājumā ar 2021.gada augustu - patēriņa cenu kāpums, tāpat kā pirms mēneša, bija 21,5% apmērā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, augustā pieaudzis par 12,3%.

2022.gada augustā, salīdzinot ar jūliju, būtiskākā ietekme uz cenu izmaiņām bija cenu kāpumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, veselības aprūpei, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, restorānu un viesnīcu pakalpojumiem, kā arī cenu kritumam ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem.

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 0,9%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija sieram un biezpienam (+4,2%), konditorejas izstrādājumiem (+3,3%), kā arī svaigiem augļiem (+3,9%). Dārgāks bija cukurs (+14,8%), piens (+3,8%), milti un citi graudaugi (+4,3%), saldējums (+4,6%). Akciju noslēgumu rezultātā cenas kāpa maizei (+0,8%), čipsiem (+11,7%), saldumiem (+5,8%), makaronu izstrādājumiem (+3,6%), ievārījumam un medum (+3,2%), kā arī brokastu pārslām (+4,9%). Cenas palielinājās arī rīsiem (+3,9%) un mājputnu gaļai (+0,6%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

61 % uzņēmēju uzņēmējdarbības vidi Latvijā uzskata par sliktu, tostarp katrs devītais (13 %) – par ļoti sliktu, bet katrs otrais (48 %) – par drīzāk sliktu, arī nomaksājamo nodokļu apjomu 90 % valsts uzņēmēju uzskata par pārlieku augstu, tostarp vairāk nekā puse (54 %) norāda, ka tas ir «krietni par augstu», liecina Turības Biznesa indekss.

Saskaņā ar aptaujas datiem vispozitīvāk uzņēmējdarbības vidi Latvijā vērtē mazie uzņēmumi, kuru vidū par drīzāk labu to uzskata 38 %, tikmēr starp lielo uzņēmumu pārstāvjiem katrs piektais (20 %) to uzskata par ļoti sliktu.

Skatot datus par uzņēmējdarbības vides novērtējumu pēc uzņēmumu pārstāvētajām nozarēm, secināms, ka vispozitīvāk uzņēmējdarbības vidi vērtē tirdzniecības nozares uzņēmēji, kuru vidū par drīzāk labu to uzskata 41 %, bet par ļoti labu – 2%. Tikmēr visnegatīvāk uz situāciju raugās ražošanas nozares uzņēmēji, kuru vidū uzņēmējdarbības vidi valstī kā ļoti sliktu vērtē 15%.

Savukārt, skatot šos datus pēc uzņēmumu atrašanās vietas, vispozitīvāk uzņēmējdarbības vidi vērtē Kurzemes uzņēmēji, kuru vidū to par drīzāk labu uzskata 44 %, bet visnegatīvāk – Latgales uzņēmēji, kur katrs piektais (19 %) uzņēmējdarbības vidi Latvijā vērtē kā ļoti sliktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens, kurš pastaigājies pa Elizejas laukiem Parīzē nebūs pārsteigts dzirdot, ka pasaulslavenā avēnija ir Eiropā dārgākā mazumtirdzniecības vieta. Bet kurā pozīcijā tā ierindojas pasaules mērogā?

Elizejas lauki ir atpazīstama vieta daudzu iemeslu dēļ - Triumfa arka, Hitlera gājiens 1940.gadā, Tour de France finiša vieta, modernie veikali, uz kuriem ik dienu dodas tūkstošiem pircēju. Par tiem pat sarakstītas dziesmas. Taču pēdējos gados Elizejas lauki kļuvuši bēdīgi slaveni kā neticami dārga vieta, raksta thelocal.fr.

Tomēr - saskaņā ar pētījumu - pasaulē ir vēl dārgākas vietas, kur atvērt veikalu. Kā liecina ASV bāzētā nekustamo īpašumu uzņēmuma Cushman and Wakefield dati, Elizejas lauki ir vien sestā dārgākā iepirkšanās iela pasaulē, pamatojoties uz īres cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru