Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzņēmums ar mērķi pārvilināt konkurentu klientus izsūta tiem draudu vēstules par interneta atslēgšanu

Žanete Hāka, 13.05.2014

Jaunākais izdevums

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, informējot, ka viņi saņem rēķinus un draudu vēstules no komersantiem par interneta pakalpojumu apmaksu, lai gan līgumi ar šiem komersantiem nav noslēgti, informē PTAC pārstāvji.

PTAC un SPRK brīdina interneta pakalpojumu lietotājus par SIA Prolain negodprātīgu un prettiesisku rīcību, centienos pārvilināt SIA Simtel klientus, izsūtot tiem rēķinus un draudu vēstules par interneta atslēgšanu.

PTAC rīcībā ir informācija, ka SIA Prolain interneta pakalpojumu lietotājiem sūta elektroniskā pasta vēstules un rēķinus, pieprasot SIA Simtel klientiem veikt interneta pakalpojumu apmaksu un maldinot patērētājus par iepriekš minēto līgumu pārņemšanu, stāsta PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

Regulatora Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks apstiprina, ka arī SPRK ir saņēmis SIA Simtel klientu sūdzības par SIA Prolain draudu vēstulēm un izrakstītajiem rēķiniem.

«Izvērtējot mums pieejamo informāciju attiecībā uz konkrēto komersantu rīcību, aicinu iedzīvotājus, kuri saņem šāda veida draudu vēstules un rēķinus, vispirms pievērst uzmanību noslēgtajam pakalpojuma līgumam. Ja interneta pakalpojumu līgums ir noslēgts ar SIA Simtel, tad norēķini ir jāveic ar šo komersantu. Lai turpmāk sevi pasargātu no iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem, SPRK aicina iedzīvotājus pārliecināties, vai konkrētais komersants ir reģistrējies kā elektronisko pakalpojumu sniedzējs,» norāda SPRK pārstāvji.

Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra komercreģistra datiem SIA Simtel darbojas kā komersants un tam nav uzsākts ne likvidācijas, ne maksātnespējas process. SIA Simtel ir atrodams arī SPRK elektronisko sakaru komersantu reģistrā.

Pakalpojuma sniedzējiem, proti, komersantiem, ir pienākums pienācīgā veidā pildīt ar patērētājiem noslēgtos un spēkā esošos līgumus. Patērētājiem ir pienākums šiem pakalpojuma sniedzējiem veikt apmaksu par noslēgtajos līgumos noteikto pakalpojumu sniegšanu. Visas neskaidrības, kas saistītas ar noslēgtajiem līgumiem, ir risināmas, sazinoties ar līgumā norādīto pakalpojuma sniedzēju (personu, kas līgumā norādīta kā pakalpojuma sniedzējs un kura ir uzskatāma par līguma pusi).

Tā kā konkrētajā gadījumā elektroniskā saziņa ar SIA Simtel var būt maldinoša vai tiek traucēta, tās veikšanai ieteicams izmantot rakstveida saraksti, nosūtot vēstules uz līgumā norādītā pakalpojuma sniedzēja juridisko adresi, kuru iespējams arī noskaidrot Lursoft datu bāzē. Ja attiecīgais līgumā norādītais pakalpojuma sniedzējs uz patērētāju iebildumiem nereaģē un nenodrošina pienācīgu pakalpojuma sniegšanu, patērētāji ir tiesīgi vērsties pie pakalpojuma sniedzēja ar iesniegumu par noslēgtā līguma laušanu, minēto iesniegumu nosūtot uz tā juridisko adresi, informē PTAC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK nolemj pārtraukt Prolain un Simtel darbību; vairākiem uzņēmumiem izsaka brīdinājumu

Žanete Hāka, 08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), veicot elektronisko sakaru komersantu uzraudzību un analizējot no komersantiem saņemto informāciju, konstatējusi, ka divi komersanti atkārtoti gada laikā ir pārkāpuši vispārējās atļaujas noteikumus, kas paredz informācijas iesniegšanu regulatoram.

Regulatora padome lemj par komersantu darbības pārtraukšanu elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā un elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā uz trim gadiem. Savukārt sešiem komersantiem, kas atkārtoti gada laikā ir pārkāpuši Vispārējās atļaujas noteikumus, SPRK padome nolemj izteikt pēdējo brīdinājumu, dodot iespēju novērst pārkāpumus līdz 7. februārim.

Komersanti, kuriem regulatora padome lēma par darbības pārtraukšanu - SIA Prolain un SIA Simtel - pēdējo reizi tika brīdināti 2014. gada 13. novembrī par iespēju novērst pārkāpumu un iesniegt trūkstošo informāciju līdz 2014. gada 12. decembrim. SIA Prolain un SIA Simtel jau 2014. gada maijā, pēc saņemtajām abonentu sūdzībām, nonāca regulatora uzraudzības lokā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK izsaka pēdējo brīdinājumu elektronisko sakaru uzņēmumiem Simtel un Prolain

Žanete Hāka, 19.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), veicot elektronisko sakaru komersantu uzraudzību, konstatējusi, ka divi elektronisko sakaru komersanti atkārtoti gada laikā ir pārkāpuši Vispārējās atļaujas noteikumus, kas paredz informācijas sniegšanu regulatoram.

Kā informē SPRK, regulatora padome nolēma izteikt pēdējo brīdinājumu, dodot iespēju komersantiem novērst pārkāpumus līdz 12.decembrim.

Regulators brīdinājumu izteicis SIA Simtel un SIA Prolain, kas gada laikā ir divas reizes administratīvi sodīti par informācijas nesniegšanu pēc regulatora pieprasījuma. Šis ir pēdējais brīdinājums ar iespēju novērst pārkāpumu un iesniegt trūkstošo informāciju noteiktajā termiņā.

Ja komersanti nenovērsīs atkārtoto pārkāpumu līdz 12. decembrim, SPRK rīkosies atbilstoši Noteikumu par vispārējās atļaujas noteikumu pārkāpumiem noteiktajai kārtībai, kas paredz elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanas un elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanas tiesību atņemšanu uz laiku līdz pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru