Citas ziņas

Uzticamo autoservisu sarakstu par uzticamu neuzskata

, 22.01.2008

Jaunākais izdevums

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kas apvieno OCTA apdrošinātājus 21. janvārī nāca klajā ar Uzticamo autoservisu sarakstu. LTAB sastādītais saraksts ir gaužām īss un tajā daudzi nozīmīgi tirgus spēlētāji, ieskaitot jauno auto tirgotāju servisus, vispār nav atrodami, raksta laikraksts Dienas bizness.

Vairāku autoservisu pārstāvji uzskata, ka atsevišķi LTAB sarakstā pieminētie kolēģi ir ar visai apšaubāmu reputāciju, kurus drīzāk varētu pieskaitīt pie tiem, kuri nepilda saistības vai arī dara to nekvalitatīvi.

"Paraugoties uz Uzticamo servisu sarakstu, man rodas sajūta, ka LTAB cenšas apzināti novelt vainu uz servisiem. Sabiedrībā uzpūstais burbulis, ka autoservisi netiek galā ar remontdarbiem, bieži vien neatbilst patiesībai. Piem., mūsu servisā uz virsbūves labošanas un krāsošanas darbiem pieraksts pēdējo divu mēnešu laikā ilgākais ir līdz 2 dienām," saka Bensons Auto servisa vadītājs Aldis Lediņš.

Uzticamo autoservisu sarakstu atteicās komentēt Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Agris Stanēvičs, piebilstot, ka šīs organizācijas darbība nevieš pārliecību par kompetenci, norāda laikraksts.

LTAB pārstāve Inese Ozoliņa Db apgalvo, ka šis saraksts ir pilotizmēģinājums, pie kā vēl nopietni jāstrādā. Saraksta mērķis nav nodalīt labos un sliktos servisus, bet gan tikai informēt potenciālos klientus par to darbu specifiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais koncepcijas projekts par Uzticamo uzņēmumu sarakstu ar mērķi radīt sistēmu, kurā uzņēmumi, kas ir pierādījuši savu izcilību attieksmē pret valsti, no valsts puses saņem īpašu attieksmi un pretimnākošu sadarbību. Koncepcijas projekts paredz iespējamos saraksta veidošanas principus un darbības mehānismu, liecina medijiem sniegtā informācija.

Uzticamo uzņēmumu saraksta mērķis ir veicināt ciešāku sadarbību ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) nodokļu saistību izpildei, kā arī nākotnē atvieglot sadarbību arī ar citām valsts pārvaldes iestādēm, samazināt administratīvos šķēršļus un nodrošinātu iespēju ātrāk novērtēt komersantu atbilstību kvalifikācijas prasībām.

Sarakstā paredzēts reģistrēt komersantus, kuri atbilst noteiktiem kritērijiem un piekrīt publiskot vispārēju informāciju par savu uzņēmumu. Reģistrēšanās sarakstā veicinātu tajā esošo komersantu savstarpējo sadarbību, pamatojoties uz norādītās informācijas publisko ticamību.

Šobrīd Latvijā attiecībā uz nodokļu piemērošanu, atskaišu iesniegšanu, sodu piemērošanu, kā arī valsts kopējo attieksmi pastāv pilnīgi vienāda pieeja visiem komersantiem. Valsts, slēdzot sadarbības līgumus ar komersantiem, šobrīd ņem vērā tikai formālas un uz konkrēto brīdi izpildāmas prasības, neņemot vērā komersanta kopējo praktisko darbību ilgākā laika periodā. Tā rezultātā veidojas situācija, kad komersanti, kas pilda visas saistības ar valsti un cenšas ievērot visas normatīvajos aktos noteiktās prasības, attiecībās ar valsti nonāk vienlīdzīgā situācijā vai pat zaudē tiem komersantiem, kas neuzskata par vajadzīgu strādāt godprātīgi, skaidro Finanšu ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmumi par mazu, lai būtu uzticami

Madara Fridrihsone, Māris Ķirsons, 20.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 0,8 % Latvijā esošo uzņēmumu atbilst kritērijiem, kādus Finanšu ministrija piedāvā noteikt iekļūšanai Uzticamo uzņēmumu sarakstā.

Finanšu ministrijas izstrādātā koncepcija, kuru pirmdien skatīja Ministru kabineta komitejā, paredz, ka Uzticamo uzņēmumu saraksta pretendentu neto apgrozījumam iepriekšējā gadā ir jāpārsniedz 3 milj. Ls, bet budžetā iemaksāto nodokļu kopsummai - 0,5 milj. Ls.

Turklāt potenciālajiem Uzticamo uzņēmumu saraksta dalībniekiem jānodarbina vismaz 25 darbinieki, kuri pēdējā pusgadā saņēmuši darba samaksu vismaz 600 Ls mēnesī vai vismaz samaksu, kas ir divkārt lielāka par vidējo darba samaksu attiecīgajā nozarē.

Jaunajiem uzņēmumiem ceļš ir slēgts uz Uzticamo uzņēmumu sarakstu, kurā iekļautajiem uzņēmumiem Finanšu ministrija piedāvā nodrošināt dažādas priekšrocības, piemēram, individuālu konsultantu Valsts ieņēmumu dienestā, ātrāku PVN atmaksu un vienkāršotas muitas procedūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Endziņš: Pašlaik tiek veidots tikai lielo uzņēmumu «baltais» saraksts

Lelde Petrāne, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais koncepcijas projekts par Uzticamo uzņēmumu sarakstu šobrīd paredz lielo uzņēmumu «baltā» saraksta izveidi, uzskata Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Kā vēstīts, valsts sekretāru sanāksmē izsludināts Finanšu ministrijas sagatavotais koncepcijas projekts par Uzticamo uzņēmumu sarakstu. Tā mērķis ir radīt sistēmu, kurā uzņēmumi no valsts puses saņem īpašu attieksmi. Koncepcijas projekts paredz iespējamos saraksta veidošanas principus un darbības mehānismu.

Kā stāstīja Endziņš, LTRK kopumā atbalsta virzienu un ideju, ka tiek noteikti uzņēmumi, pret kuriem ir labāka attieksme. Taču, runājot par izstrādāto projektu, LTRK vadītājs norādīja, ka tajā ir viena būtiska problēma - tajā ietverti kritēriji, kas atbilst lieliem uzņēmumiem. Kā raksturoja Endziņš, tas ir lielo uzņēmumu «baltais» saraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoīpašnieki nav gatavi maksāt reālo cenu par autoremontu vai apkopi

Zane Atlāce - Bistere, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītais gads autoremontu un apkopju jomā ir bijis gana izaicinošs - galvenā problēma industrijā ir kvalificēta darbaspēka trūkums, secina autoservisu platformas servix.lv līdzīpašnieks Rūdolfs Roze.

"Esam piedzīvojuši, ka vairāki autoservisi trūkstošā darbaspēka dēļ ir bijuši spiesti samazināt apjomus vai pat pārtraukt darbību. Darbinieku trūkums lielā mērā izskaidrojams ar zemo atalgojumu, ko autoserviss ir gatavs maksāt darbiniekiem kā arī to, ka autoīpašnieki nav gatavi maksāt "reālo" cenu par autoremontu vai apkopi," norāda R.Roze.

Viņaprāt, nozari arī būtiski kropļo valdošais nelegālo autoremontdarbnīcu skaits, kas var piedāvāt savus pakalpojumus par zemāko cenu. Līdz ar to Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā un tehniskais stāvoklis automašīnām bieži vien ir katastrofāls.

Db.lv jau rakstīja, ka platforma servix.lv izveidota, lai auto īpašniekiem bez maksas pāris minūšu laikā būtu iespējams salīdzināt auto servisu piedāvājumus, kā arī sniegtu iespēju pieteikt auto remontu, diagnostiku, eļļas maiņu un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūtot pieprasījumu, Bosch Service ievērojami paplašina autoservisu tīklu Baltijā

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bosch Service, lielākais autoservisu tīkls pasaulē, plāno paplašināt darbību Baltijas reģionā, līdz šā gada beigām atverot 10 jaunus autoservisus, no kuriem četri plānoti Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās.

Bosch Service autoservisu tīklā visā pasaulē ietilpst 15 000 tīkla dalībnieku, no kuriem 11 800 ir Bosch Car Service, kas apkalpo visu automašīnu markas. Baltijā šobrīd darbojas 43 Bosch Service autoservisi, un līdz gada beigām plānots atvērt 3 autoservisus Lietuvā, 3 - Igaunijā un 4 – Latvijā. 2012. gadā Bosch plāno investēt 100 000 eiro Bosch Car Service attīstībā.

Paplašināšanās ietvaros šobrīd norit aktīva stratēģisko partneru piesaiste Baltijas valstu lielākajās pilsētās un novadu centros. Bosch Service izvirzījis mērķi izveidot plašu autoservisu tīklu pārklājumu Baltijā ar 25 autoservisiem Latvijā, 25 Igaunijā un 50 - Lietuvā. Paplašināšanos iecerēts pabeigt tuvāko 3 līdz 5 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Lielie uzņēmumi uzteic ieceri veidot uzticamo uzņēmumu sarakstu

Sandra Dieziņa, 30.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir apsveicama jebkura šāda veida uzņēmējdarbības vides atbalstīšana no valsts pārvaldes puses, īpaši ja tas attiecas uz birokrātijas samazināšanu un sadarbības procesu atvieglošanu,» pauž a/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere.

Uzticamo uzņēmumu saraksta ieviešanā ir svarīgs tieši šī saraksta izveides posms, lai tas ir caurspīdīgs un atlases kritēriji visiem uzņēmējiem zināmi, saprotami un sasniedzami, norāda viņa.

Arī Aldaris uzteic ieceri palīdzēt tiem uzņēmumiem, kas godīgi maksā nodokļus un izpilda saistības pret valsti: «Ideja tiešām ir apsveicama un ilgi ko tādu gaidījām. Tikai jācer, ka tā tiks pareizi realizēta saskaņā ar visiem normatīvajiem aktiem un neradīsies neparedzēti sarežģījumi un pārpratumi, kā citreiz ar lieliski iecerētiem projektiem un idejām tas ir gadījies,» komentē Aldara pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas autoservisu pelēkajā sektorā pazūd 64 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere, 10.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas autoservisu pakalpojumu vēl aizvien tiek sniegti, tā dēvētajā, pelēkajā sektorā, tādējādi valsts makam garām aizpludinot 64 miljonus eiro gadā, liecina Latvijas Auto asociācijas veiktie aprēķini.

Ņemot vērā Latvijas autoparka lielumu, servisu un darbinieku skaitu, mehāniķu darba stundas, rezerves daļu apjomu, kā arī citus parametrus, asociācija aprēķinājusi, ka autoservisu pelēkajā sektorā gadā pazūd 38 miljoni eiro PVN un vēl 26 miljoni eiro iet secen, neveicot darbinieku sociālās iemaksas un IIN.

Pirms vairākiem gadiem, kad ēnu ekonomikai autoservisu nozarē pastiprināti pievērsās Valsts ieņēmumu dienests, tirgus it kā mazliet pierāvās, jo spiediens bija pietiekami liels, teic asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

«Bet to jau nevar noturēt mūžīgi. Jābūt kādam instrumentam, kas spēj šo spiedienu noturēt arī brīdī, kad kontroles mehānisms atlaižas, bet tāda instrumenta nav. Līdz ko masveida pārbaudes beidzās, tā viss aizgāja vecajās sliedēs un esam turpat, kur bijām 2005., 2006.un citos gados, nekas nav mainījies. Krāpjas gan ar algām, maksājot minimālās, masveidā izvairās no PVN apmaksas, īpaši, ja runājam par rezerves daļu tirdzniecību. Vairāk nekā 98% no visiem servisiem vairāk vai mazāk optimizē nodokļus,» skarbi secina I.Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoservisa īpašnieks: Latvijā pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām

Monta Glumane, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biežākās problēmas automašīnām tiek novērotas ritošajā daļā. «Ja brauc pa tādiem ceļiem, kādi ir pie mums, tad nav brīnums,» biznesa portālam db.lv teic CRSS autoservisa īpašnieks Roberts Burvis. Viņš neslēpj savas domas: «Latvijas iedzīvotāji pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām,»

Kā sāpīgākos tematus nozarē R.Burvis akcentē autoceļu kvalitāti, automašīnu tehnisko stāvokli, darbinieku trūkumu un negodprātīgos autoservisus.

«Lielākā problēma ir tā, ka cilvēki meklē pašu lētāko variantu, bet vienlaikus vēlas dīlera kvalitāti. Tas ir nesavienojami, un tas ir jāsaprot. Tajā pašā laikā ir ļoti daudz negodprātīgu autoservisu, kas detaļām liek 200 līdz pat 300% uzcenojumu. Turklāt bieži vien atbrauc klients, stāsta, ka mainīta kāda automašīnas detaļa, bet mēs konstatējam faktu, ka detaļa nav nomainīta. Nauda gan ir iekasēta,» par skarbo realitāti nozarē stāsta R.Burvis. Arī autoservisu skaits, pēc viņa domām, Latvijā esot lielāks nekā nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisa rezervācijas platformā Autofi auto īpašnieki var pieteikt automašīnu remontu, attiecīgi pretī no servisiem saņemt piedāvājumus, kurus iespējams salīdzināt pēc dažādiem faktoriem – cena, laiks, kvalitāte, garantija un atsauksmes

Pie paša projekta uzņēmuma komanda sāka strādāt 2017. / 2018. gada mijā, bet oficiāli kompānija reģistrēta šā gada maijā. Uzņēmuma komandā ir četri cilvēki - divi somi, viens latvietis un viens azerbaidžānis. «Nolēmām realizēt šāda veida projektu, jo redzējām to, ka auto remonta industrija ir nesakārtota un necaurspīdīga. Daudzos gadījumos auto īpašnieks nesaņem attiecīgo kvalitāti vai garantiju par veikto servisu. Šo un vēl citu iemeslu dēļ vēlējāmies izveidot vienotu tirgus platformu, kas savienotu auto īpašniekus ar autoservisiem,» stāsta platformas līdzdibinātājs Undis Neilands. Biznesa ideja ir aizgūta no ārzemēm, un platformas izveidošanas ideja nākusi no somu kolēģa - kursa biedra, ar kuru kopā U.Neilands mācās Latvijas Universitātē. Somam bija ideja, ka kaut ko tādu varētu realizēt Baltijā, jo līdz šim tik lielā mērogā tas nebija izdarīts. Latvijas uzņēmējs norāda, ka pastāv līdzīgas platformas, bet tās strādā nedaudz citādi, piemēram, servisu darbību pieteikšana notiek manuāli, bet Autofi priekšrocība ir tā, ka viss notiek automātiski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Saredz iespēju autoservisu digitalizācijā

Anda Asere, 13.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzot, ka auto īpašniekiem trūkst uzticības autoservisiem, "Repairo" izveido platformu, kas palīdz izvēlēties autoservisu un pieteikt remontu digitālā formā.

"Daudzi autoservisi joprojām ikdienā izmanto novecojušas metodes, lai pārvaldītu servisu un darbā ar klientiem. Tāpat bieži vien patērētājs neko nezina par blakus esošo remontdarbnīcu – nedz to, kā tur izskatās, nedz cenu politiku. Uzrunājam autoservisus, kuriem nav kauna parādīt savas telpas, pastāstīt par to, kā veidojas cena un kā tiek remontēta automašīna," teic Undis Neilands, "Repairo" līdzdibinātājs.

Platforma "Repairo.eu" darbojas kopš oktobra. "Jaunizveidotais produkts gūst atsaucību no autoservisiem un auto īpašniekiem. Šobrīd esam ļoti apmierināti ar iegūtajiem rezultātiem – rezultāti ir labāki, nekā bijām plānojuši, auto īpašnieki mājaslapu apmeklē regulāri un apjomi pieaug katru dienu," apgalvo U. Neilands.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rūtiņš: Latvijā ir stilīgi nemaksāt nodokļus pat tad, ja nav nekādu finansiālu problēmu

Dienas Bizness, 23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav gadsimtiem ilgas patēriņa kultūras pieredzes, kāda ir rietumvalstīm. Mums nav ētikas robežu, cik tālu var iet, lai ietaupītu, un tas raksturīgs gan uzņēmējiem, gan preču un pakalpojumu pircējiem. Nav izpratnes par to, ka ilgtermiņā svarīga kvalitāte ir finansiāli izdevīgāka nekā iespēja šodien iztērēt par dažiem eiro mazāk, saka Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Pēdējā laikā Valsts ieņēmumu dienests (VID) pievērsies pelēkā sektora apkarošanai tieši automašīnu apkopes un remonta nozarē. Kā jūsu pārstāvētā asociācija vērtē VID rīcību?

VID pārbaudes – tā ir pēdējā aizsardzības līnija. Būtiskāks jautājums ir, kā civilizēt tirgu, lai cilvēki neizvēlētos darboties autoservisu biznesā tikai tāpēc, ka šajā nozarē redz iespēju veidot biznesu, nemaksājot nodokļus. Turklāt runa nav tikai par nodokļu nomaksu. Ir vēl vairāki būtiski jautājumi – par sociālo līdztiesību, respektīvi, vai tiem, kuri nodokļus nemaksā vai maksā daļēji, būtu jāsaņem tas pats sociālais nodrošinājums kā cilvēkiem, kas nodokļus maksā, arī jautājums par autoservisu darba kvalitāti un jautājums par kompetencēm, kas ir cilvēkiem, kuri autoservisos strādā. Vēl viens būtisks jautājums ir godīga konkurence. Valsts mērogā jādiskutē, vai tādā situācijā, kādā atrodas autoservisu tirgus, vispār iespējams runāt par godīgu konkurenci, jo atšķirība cenai tam pakalpojumam, kas aplikts ar nodokļiem, un tam pakalpojumam, par kuru nodokļi netiek maksāti, sasniedz 50%. Mūsu asociācija apgalvo, ka beidzot jāpaskatās uz situāciju kopumā, un es nedomāju, ka atbildīgajās institūcijās strādājošie cilvēki reālo situāciju neizprot, tomēr nekas netiek darīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pastiprināta uzmanības pievēršana autoservisiem piespiedusi palielināt darbinieku vidējo algu par 52 eiro mēnesī. Vienlaikus sadārdzinājušās arī atsevišķu pakalpojumu cenas autoservisos, trešdien raksta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone informēja, ka autoservisu nozares uzraudzības un kontroles pasākumu rezultātā 2014. gada jūlijā un augustā vidējā darba samaksa šajā nozarē palielinājusies par 496,49 tūkstošiem eiro. Vidēji viens nodokļu maksātājs ir palielinājis darba algu par 52 eiro. Pastiprināto pārbaužu dēļ jūlijā un augustā, salīdzinot ar jūniju, par 4,9% jeb 378 vietām palielinājies oficiālo darba vietu skaits autoservisos. Kopumā laikā no šā gada 27. jūlija līdz 27. oktobrim automobiļu apkopes un remonta nozarē reģistrēti 305 jauni nodokļu maksātāji, no tiem 91 juridiskā persona, 214 fiziskās personas, kā arī pieci individuālie komersanti. I. Pētersone uzskata, ka šie sasniegtie rezultāti liecinot par izvēlētās stratēģijas pareizību.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar lielgabalu pa zvirbuļiem?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par sīkiem nodokļu parādiem uzņēmumu darbību aptur, par miljonu lieliem – apžēlo; precedents ar tālejošām sekām

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ināra Pētersone vienā dienā pamanījusies izcelties ar diviem savstarpēji pretnostatāmiem apgalvojumiem. LNT rīta raidījumā 900 sekundes Pētersones kundze palepojusies, ka VID esot apturējis vairāk nekā 700 nelielu un vidēju autoservisu darbību. Gandrīz 700 autoservisiem VID uzrēķinājis administratīvos sodus, ap 200 konstatējis, ka neesot saņemtas visas nepieciešamās atļaujas – īsi un konkrēti, autoservisu rindas krietni paretinātas un VID nostrādājis kā savdabīgs klientu plūsmas vārstulis un virziena norādītājs. Pēc VID «autoservisu reida» gan esot tapuši vairāk nekā 500 jauni autoservisi, ziņo LETA, līdz ar to aina nav gluži tik drūma, ka aptuveni divarpus tūkstoši no aizvērto autoservisu darbiniekiem tagad būtu bezdarbnieki, taču jebkurā gadījumā VID vadītājas minētā statistika ir gana daiļrunīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebūdami apmierināti ar autoservisu darbu, Alfrēds Lazdiņš un Kaspars Roznieks izlēmuši piedāvāt iespēju pieteikt problēmu internetā, kur tavsserviss.lv atradīs tās risināšanai piemērotāko servisu

«Ideja par šādu portālu man bija jau pirms vairākiem gadiem, jo katru reizi, kad apmeklēju autoservisu, saprotu, ka kaut kas nav kārtībā un kaut ko vajadzētu pamainīt. Jebkurš, kurš brauc ar auto, sastopas ar remontu un nereti secina, ka atkal jau ar kaut ko ir neapmierināts – auto netiek salabots laikā, jāatgriežas servisā vēlreiz, cena ir bijusi pārspīlēta vai arī cilvēks vienkārši nezina, par ko ir samaksājis. Katrs nākamais remonts, ja vien nav atrasts uzticams autoserviss, saistās ar galvassāpēm – cilvēki nezina, kur vērsties, baidās pārmaksāt. Tāpēc katru reizi paiet ilgs laiks, apzvanot paziņas. Mēs vēlamies mainīt autoservisu nozari Latvijā, palīdzēt cilvēkiem atrast īsto uzņēmumu, lai nebūtu jāuztraucas par to, uz kurieni mašīna tiek atvesta, un lai nav jātērē laiks servisa meklēšanā, aptaujājot paziņas,» saka Alfrēds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka šī krīze ir iespēju laiks, tikai jābūt gataviem mainīties un meklēt jaunus risinājumus.

Tāpēc kopš aprīļa, ņemot vērā Covid-19 uzliesmojuma radīto situāciju, autoservisu tīkls radis risinājumu, kā nezaudēt klientus un ieviesis piedāvājumu bez maksas aizbraukt pakaļ klientu automašīnām, kurām nepieciešams remonts, un pēc apkopes tās nogādāt atpakaļ.

SIA "Gros Auto Grupa" pakalpojumu "Aizvedam/atvedam" ieviesusi, respektējot klientu vēlmi nedoties ārā no mājām un neapmeklēt sabiedriskas vietas, piemēram, autoservisus. Pakalpojums pagaidām ir pieejams Rīgā, Jūrmalā un Kuldīgā, kur atrodas arī uzņēmuma autoservisi, taču uzņēmuma pārstāvis Māris Feldbergs teic, ka, vadoties pēc pieprasījuma, pakalpojums varētu tikt attīstīts arī plašākā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iznākot no «ēnas», vidējo autoservisu konkurētspēja ir samazinājusies; aicina ieviest sertifikāciju, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pagājušā gada otrajā pusē Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāka pastiprināti vētīt autoservisu nozari, kurā, pēc dienesta speciālistu un nozares pārstāvju teiktā, liela daļa uzņēmumu atrodoties «ēnā» – nodokļus maksā daļēji vai nemaksā nemaz.

300 jaunu maksātāju

Pārbaudīti tika 800 autoservisi, kas ir aptuveni 40% no visiem šāda veida uzņēmējdarbības veicējiem mūsu valstī. Pirms ķerties pie sodiem un represīvām metodēm, autoservisiem tika doti divi mēneši, kuru laikā varēja brīvprātīgi novērst nepilnības savā darbībā. Pēc VID ģenerāldirektores Ināras Pētersones uzskata, preventīvās darbības bijušas ļoti veiksmīgas. Proti, automobiļu apkopes un remonta nozarē tika reģistrēts vairāk nekā 300 jaunu nodokļu maksātāju. Lielākā daļa no tiem – fiziskas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais solis nu ir sperts - tā jāteic par uzsakto darbu, lai īstenotu sen izrunāto ieceri veidot tā saucamo uzņēmumu balto sarakstu. Proti, Finanšu ministrija ir izstrādājusi koncepciju par Uzticamo uzņēmumu jeb balto sarakstu.

Tiek paredzēts, ka tajā būtu iekļaujamas kompānijas, kas strādājušas vismaz trīs gadus un budžetā nodokļu veidā samaksājušas vismaz 500 tūkst. latu, un kuru neto apgrozījums pārsniedz trīs miljonus latu. Šāda koncepcija, šāds solis ir vairāk nekā nekas. Tomēr jāatzīst, ka savu sākotnējo mērķi šādi uzstādījumi nekādi neasniedz.

Nevar noliegt, ka Latvijā jau vairākus gadus ir būtiska problēma saistībā ar pelēkās ekonomikas sektora arvien intensīvāku paplašināšanos, un tādējādi tiešām būtu nepieciešams izveidot sarakstu, kurā iekļautu tos uzņēmumus, kuriem nav nodokļu parādu, kuri savlaicīgi un kvalitatīvi izpildījuši saņemtos pasūtījumus, kuriem nav bijušas problēmas ar tiesībsargājošajām institūcijām utt. Faktiski runa ir par uzņēmumiem, par kuriem valsts būtu gatava dot savas garantijas. Pirmkārt, šāda saraksta izveide būtu palīgs pašiem komersantiem, jo viņi ātri varētu pārbaudīt, ar kurām kompānijām ir droši sadarboties. Otrkārt, nosakot, ka baltajā sarakstā neietilpstoši uzņēmumi nevar piedalīties valsts un pašvaldību organizētos iepirkumu konkursos, būtu iespējams panākt, ka kompānijas censtos tajā tomēr iekļūt. Tas savukārt būtiski palielinātu nodokļu samaksas efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

OCTA tirgū valda bardaks

Ieva Mārtiņa kopā ar Aldi Zelmeni, 12.11.2007

«Attiecībā uz OCTA izcenojumu apdrošināšanas tirgus Latvijā ir absolūti nesakārtots,» tā automašīnas nomas pakalpojumu sniedzējs ALD Automative priekšsēdētājs Andrejs Pančenko.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par joprojām nesakārtotu uzskatīto OCTA tirgu daži apdrošinātāji, iespējams, izmanto pārspīlētam OCTA cenu kāpumam.

Lai arī kopumā apdrošinātāju piedāvāto un iepriekšējos gados konkurences dēļ necelto obligātās civiltiesiskās transporta apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu pieaugumam patlaban ir vairāki objektīvi pamatojumi un pieaugums ir neizbēgams, tomēr pastāv iespējas pieaugumu piebremzēt, neradot šoku OCTA polišu pircējiem, sevišķi tiem, kas līdz šim uzticējušies vienam apdrošinātājam. Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms norādīja, ka OCTA polišu cenu pieaugums galvenokārt ir saistīts ar autoservisu un arī veselības aprūpes iestāžu pakalpojumu cenu pieaugumu. Viens no būtiskākajiem kāpuma faktoriem ir nepārtrauktais algu pieaugums šajos sektoros. «Nav noslēpums, ka šobrīd atrast kvalificētu autoservisa darbinieku ir ārkārtīgi sarežģīti. Problēmu saasina fakts, ka apdrošinātāji nenodrošina pietiekamu autoservisu konkurenci un strādā tikai ar atsevišķiem autoservisiem. «Apdrošinātāji, lai samazinātu OCTA izmaksas, varētu «sapurināt» senos sadarbības partnerus - autoservisus, paplašinot izmantojamo autoservisu loku un, piem., katra auto bojājumiem pieprasot aprēķinu no diviem servisiem, izvēloties lētāko,» tā A. Krūms. Latvijas lielākā apdrošinātāja a/s BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva piekrīt: ja apdrošinātāji sadarbotos ar visiem servisiem, tas iedzīvinātu konkurenci autoremontu uzņēmumu vidū, kas pozitīvi ietekmētu cenas. «Problēma ir remontu kvalitātē - pašreiz apdrošinātāji slēdz līgumus un sadarbojas ar dažiem servisiem, baidoties, ka citiem ir slikta kvalitāte un būs sūdzības no klientiem,» tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA peļņa sasniedz 1,1 miljonu eiro

Žanete Hāka, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AAS BTA Baltic Insurance Company Baltijas valstīs parakstīto bruto apdrošināšanas prēmiju apjoms pirmajā ceturksnī pieaudzis par 3,4 %, sasniedzot 31,3 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Neraugoties uz BTA izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību pieaugumu par 10 %, BTA peļņa šī gada pirmajā ceturksnī sasniegusi 1,1 miljonu eiro.

Līdzīgi kā pērn, arī šī gada pirmajā ceturksnī saglabājas pozitīva tendence – Baltijas valstīs turpina palielināties parakstīto bruto apdrošināšanas prēmiju apjoms brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos. Šī gada pirmajā ceturksnī BTA kopumā brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos parakstīja bruto apdrošināšanas prēmijas 21,1 miljona eiro apmērā, kas ir par 5 % vairāk nekā 2015. gada pirmajā ceturksnī. Vislielāko bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumu BTA sasniedza KASKO (+14 %), veselības apdrošināšanā (+9 %) un vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā (+5 %).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privilēģijas tikai nedaudziem

Aptuveni 0,8 % esošo uzņēmumu atbilst kritērijiem, kādus Finanšu ministrija piedāvā noteikt iekļūšanai Uzticamo uzņēmumu sarakstā

Finanšu ministrijas izstrādātā koncepcija, kuru pirmdien skatīja Ministru kabineta komitejā, paredz, ka Uzticamo uzņēmumu saraksta pretendentu neto apgrozījumam iepriekšējā gadā ir jāpārsniedz 3 milj. Ls, bet budžetā iemaksāto nodokļu kopsummai - 0,5 milj. Ls.

«Smagās» nozares sagaida pārmaiņas

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Dīvains mēģinājums formulēt, kādus uzņēmumus Latvijai nevajag

Dienas Bizness, 20.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds īsti izskatās godīgs uzņēmējs? Šāds jautājums nenovēršami rodas, redzot Finanšu ministrijas izstrādāto koncepciju attiecībā uz uzticamo uzņēmumu saraksta izveidi Latvijā.

Vispirms jāatgādina, ka ideja par šāda saraksta izveidi savulaik radās, lai tādējādi mēģinātu ierobežot ēnu ekonomiku. Proti, būtu noteikts saraksts, kurā tiktu iekļauti tie uzņēmumi, kuriem nav nodokļu parādu, kuriem nav problēmu ar drošībsargājošajām institūcijām, pret kuriem nav vērstas dažādas prasības. Principā, ja šāds saraksts taptu, tas būtu ļoti labs palīgs uzņēmējiem sadarbības partneru izvēlē. Proti, pirms līguma parastīšanas ar potenciālo partneri atliktu ieskatīties šādā sarakstā, un, ja attiecīgās firmas vārds tajā ir, jas jau a’priori nozīmētu, ka valsts skaidri pasaka - pret šo uzņēmumu valstij pretenziju nav. Kā redzams, vienkārši un noderīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VID neturpinās nozaru pieeju ēnu ekonomikas apkarošanā; bizness norāda, ka pārbaudes nav neko mainījušas, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pastiprinātus nodokļu kontroles pasākumus konkrētām nozarēm, cenšoties mazināt ēnu ekonomiku, Valsts ieņēmumu dienests (VID) aizsāka 2014. gadā. Pastiprinātām pārbaudēm tika pakļauti autoservisi, zobārstniecības un skaistumkopšanas nozare, tomēr, kā DB norāda iesaistītās asociācijas, pieeja bijusi neveiksmīga. Latvijas Skaistumkopšanas speciālistu asociācijas valdes priekšsēdētājas vietniece Edīte Alksne, kura reizē ir arī Starptautiskās Kosmētikas koledžas direktore, teic, ka VID nav vērsies pie asociācijas ar lūgumu palīdzēt un iesaistīties tā sauktajā nozaru pieejā. Pašā nozarē fakts, ka notiek pastiprinātas pārbaudes, nav radījis nedz nelegālo pakalpojumu sniedzēju piesardzību, nedz sakārtojis sektoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Palielinoties sūdzību skaitam par nekvalitatīvajiem remontdarbiem servisos, LTAB izveidojis uzticamo servisu sarakstu ar to sniegtajiem pakalpojumiem

Ik mēnesi apdrošinātājs saņem līdz pat 10 rakstiskas un mutiskas sūdzības no satiksmes negadījumos cietušo transportlīdzekļu īpašniekiem par nekvalitatīvi veiktajiem remontdarbiem, lūdzot apdrošinātājus kompensēt zaudējumus, kuri radušies servisa darbības dēļ. Tādēļ Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) mājas lapā www.ltab.lv ir izveidojis sarakstu ar transportlīdzekļu remontservisiem, norādot kādus pakalpojumus konkrētais serviss var nodrošināt. Respektīvi, vai transportlīdzekļu īpašnieka izvēlētais remontserviss ir kvalificēts veikt transportlīdzeklim nepieciešamos remontdarbus, nodrošinot to savlaicīgu izpildi un atbilstošu kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru