Pasaulē

Vācija testē savu ātrvilcienu, škērsojot Lamanša šaurumu

Ritvars Bīders, 13.10.2010

Jaunākais izdevums

Vācijas ICE (Inter-City Express) ātrvilciens trešdien, 13. oktobrī, veic izmēģinājuma braucienu, šķērsojot Lamanša tuneli, kas savieno Franciju un Lielbritāniju. Šī būs pirmā reize, kad tuneli izmantojis kāds cits vilcienu operators, nevis Eurostar, kas kopīgi pieder Beļģijai, Francijai un Lielbritānijai, ziņo AFP.

Pelēkais ICE3 vilciens, kuru ražojusi Vācijas kompānija Siemens un kura operators ir Deutsche Bahn, devās izmēģinājuma braucienā, lai pierādītu, ka tas spēj nodrošināt pakalpojumus šajā maršrutā atbilstoši noteikumiem.

Saistībā ar Eiropas Savienības konkurences noteikumiem šis vilcienu maršruts tagad atvērts arī citiem operatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā būs programmatūras testēšanas laboratorija

Vēsma Lēvalde, 24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot divus miljonus latu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF), viens no vadošajiem IT uzņēmumiem Latvijā SIA DPA sadarbībā ar Latvijas Universitāti veido programmatūras testēšanas laboratoriju Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā (VATP).

Testēšanas laboratorija būs moderna, jaudīga IT infrastruktūras testēšanas vide, kurā jomas eksperti nodrošinās testēšanas pakalpojumus atbilstoši industrijas standartiem, kā arī pētīs, izstrādās un ieviesīs jaunas un inovatīvas testēšanas metodes. Projekta ietvaros DPA kopā ar Latvijas Universitāti izveidos konteinera tipa programmatūras risinājumu testēšanas laboratorijas iekārtu kompleksu un sešas ar nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu aprīkotas zinātnieku darbavietas.

Testēšana ir ļoti būtisks posms jaunu, inovatīvu IT risinājumu izveidē, bet to ir sarežģīti nodrošināt labā kvalitātē resursietilpības un augsto izmaksu dēļ, turklāt tehnoloģiskais nodrošinājums tiek izmantots vien ļoti īsu brīdi – testēšanas posmā, norāda VATP. Līdz ar to sistēmu pasūtītāji bieži neveic pilnīgu testēšanu vai arī veic to ar neadekvātām izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā plāno piedāvāt programmu testēšanas pakalpojumu, 3,5 milj. Ls iepirkums jau noslēgts

Gunta Kursiša, 04.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Programmatūras testēšanas laboratorija, ko Eiropas Savienības fondu atbalstīta projekta ietvaros izveidojusi IT nozares SIA DPA, sadarbojoties ar Latvijas Universitātes (LU) Datorikas fakultāti, noslēgusi 3,5 milj. Ls apjomīgu iepirkumu konkursu par testēšanas laboratorijas iekārtu kompleksa piegādi, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Lai izveidotu lielas informācijas sistēmas, piemēram, banku sistēmas, to izveidotājam jau programmatūras izstrādes sākuma stadijā ir jāiegulda apjomīgi līdzekļi datortehnikā, bet parasti šādu apjomīgu sistēmu izstrāde ilgst vien aptuveni gadu - pēc tam sistēmas testēšanai iegādātā datortehnika vairs nav nepieciešama. Tādējādi sistēmu izstrādātāji nereti neveic pilnīgu testēšanu vai arī veic to, ieguldot lielus līdzekļus, Db.lv skaidroja SIA DPA vadītājs Juris Vilders.

Viņš norādīja – patlaban «tuvākajā apkārtnē programmatūras testēšanas pakalpojumi tiek sniegti maz». «Mēs domājam piedāvāt testēšanas pakalpojumu, samazinot programmas izstrādātāju izmaksas, tādēļ ceram, ka testēšanas laboratoriju izmantos daudzi,» norādīja J. Vilders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Ventspilī darbu sāks Ziemeļeiropā pirmais programmatūras kvalitātes kompetences centrs

Vēsma Lēvalde, 22.05.2013

Laboratorijas būvniecība noritēja tieši blakus un vienlaikus ar jauno šķidro kristālu displeju rūpnīcu.

Foto: Vēsma Lēvalde

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī 29.maijā darbu sāks ar ERAF atbalstu izveidotā, divus miljonus latu vērtā programmatūras risinājumu testēšanas laboratorija.

Jaunizveidotais programmatūras kvalitātes kompetences centrs ar zīmolu Squalio ir Ziemeļeiropā unikāls infrastruktūras attīstības projekts, kas īstenots uzņēmēju un zinātnieku sadarbības rezultātā.

projekta īstenotāji ir SIA DPA un Latvijas Universitātes dibinātais meitas uzņēmums SIA Programmatūras testēšanas laboratorija.

Latvijā un pasaulē programmatūras testēšana iegūst arvien lielāku nozīmi, tā ir kvalitātes un drošības kontrole un vienlaikus palīdz ietaupīt uzņēmumu līdzekļus, uzskata SIA DPA vadītājs un īpašnieks Juris Vilders. Izmantojot DPA speciālistu pieredzi, kā arī piesaistot Latvijas Universitātes zinātniekus un Eiropas finansējumu, izveidots perspektīvs biznesa virziens – programmatūras kvalitātes testēšana kā ārpakalpojums, kas turpmāk darbosies ar zīmolu Squalio. J.Vilders cer, ka laboratorija pakalpojumus pieprasīs arī ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgā atklāta jauna sagraujošās testēšanas laboratorija

Žanete Hāka, 25.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inspicēšanas, testēšanas un sertificēšanas uzņēmums Latvijā – Inspecta Latvia atklājis jauno sagraujošās testēšanas laboratoriju, kas saņēmusi arī Latvijas Nacionālā akreditācijas biroja (LATAK) akreditāciju, informē uzņēmuma pārstāvji.

Jaunā laboratorija sniegs iespēju veikt visaptverošas kvalitātes pārbaudes metāla izstrādājumiem, kuri tiek izmantoti būvniecībā, metālapstrādē, mašīnbūvē, kā arī citās tautsaimniecības nozarēs.

Jaunajā sagraujošās testēšanas laboratorijā veiktie testi ļauj noteikt metāla izstrādājumu īpašības un kvalitāti, pārliecinoties par to atbilstību standartu prasībām. Kvalitāti un atbilstību ES standartiem testēšanas laboratorijā var noteikt gan metinātiem savienojumiem, gan melno un krāsaino metālu sakausējumu izstrādājumiem. Tāpat sagraujošās testēšanas laboratorija sniegs iespēju veikt testus, kas nepieciešami metinātāju sertifikācijas procesā, kā arī metināšanas procedūru sertifikācijā. Lai nodrošinātu operatīvu un kvalitatīvu testu veikšanu, jaunā laboratorija aprīkota gan ar testēšanas paraugu izgatavošanas iekārtām, gan starptautisko standartu prasībām atbilstošām testēšanas iekārtām, kuru precizitāte ir metroloģiski apliecināta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Cilvēciskās kļūdas IT nozarei ik gadu rada miljardu zaudējumus

Žanete Hāka, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Programmatūra ir kā labirints ar tūkstoš durvīm, līdz ar to pirms sistēmas vai aplikācijas nonākšanas tirgū svarīga ir programmatūras pārbaude ar daudzām pieejām, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un rīkus, ieskaitot mākslīgo intelektu, testēšanas lomu skaidro Accenture Latvijas filiāles Testēšanas nodaļas vadītājs Jurijs Grigorjevs.

Viņš atgādina, ka ik gadu pasaulē ar digitālo vidi saistītie drošības incidenti rada riskus un zaudējumus 260-340 miljardu eiro apmērā (Eiropas Savienības Tīklu un informācijas drošības aģentūras dati), tāpēc bez cilvēku un darbinieku izglītošanas aizvien lielāka loma ir jāpievērš programmatūras testēšanai, kas veido aptuveni 1/3 daļu no programmatūras izstrādes darba.

Programmatūras testēšanā konkurence ir augsta, ar manuāliem testiem sen jau nepietiek. Nozarē aktuāla ir testēšanas automatizācija, kad dažās stundās var pārbaudīt sistēmas vai aplikācijas funkcionalitāti, veikspēju un drošību. Pieaugot mobilo un dažādu ierīču izplatībai ir pieaudzis pieprasījums pēc ierīču, sistēmu savietojamības testēšanas. Liela loma ir arī nozares virzībai uz mākoņpakalpojumiem, kad liela apjoma dati atrodas un tiek apstrādāti attālinātajos serveros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai radītu iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, Vācijas vadībā sagatavota nodomu deklarācija starptautisko ātrvilcienu nakts vilcienu attīstībai un pievienošanos tai parakstījis arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Tādējādi kopā ar citiem Eiropas Savienības (ES) valstu transporta ministriem un Eiropas Komisiju arī Latvija apņēmusies veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību.

Dzelzceļa transporta nozīmība Eiropas Savienībā tiek attīstīta, lai virzītos uz Zaļā kursa mērķiem. Ar šo deklarāciju tiek sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai Transeiropas Ekspresis, kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt “Rail Baltica” satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu “Rail Baltica” pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Eiropas Komisija pastiprina noteikumu prasības, lai uzlabotu automobiļu drošību un nekaitīgumu videi

Žanete Hāka, 27.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija iesniegusi tiesību aktu priekšlikumus, kuru mērķis ir nodrošināt, ka automobiļu ražotāji stingri ievēro visas ES prasības drošības, vides aizsardzības un ražošanas jomā, informē EK.

Komisija ierosina vērienīgi pārstrādāt tā dēvēto ES tipa apstiprināšanas tiesisko regulējumu. Saskaņā ar patlaban spēkā esošajiem noteikumiem valstu iestādes vienīgās atbild par sertificēšanu, ar ko apliecina, ka transportlīdzeklis atbilst visām prasībām tā laišanai tirgū, un uzrauga ražotāju atbilstību attiecīgo ES tiesību aktu prasībām. Šodien iesniegtie priekšlikumi transportlīdzekļu testēšanu padarīs neatkarīgāku un pastiprinās apritē jau nonākušo automobiļu uzraudzību. Labāka pārraudzība Eiropas līmenī nostiprinās sistēmu kopumā.

Komisija, jau pirms gaismā nāca fakti par Volkswagen rīcību, bija uzsākusi ES tipa apstiprināšanas tiesiskā regulējuma pārskatīšanu. Kopš tā laika Komisija secinājusi, ka, lai novērstu pārkāpumu atkārtošanos, ir vajadzīgas tālejošākas reformas. Šodien klajā laistais regulas priekšlikums par mehānisko transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību papildina centienus ieviest stingrākus emisiju testus (emisiju testēšanu reālos braukšanas apstākļos).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Suzuki testu problēmās vaino globālo finanšu krīzi

LETA, 31.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Suzuki Motor Corp. otrdien paziņoja, ka problēmas ar degvielas ekonomijas un kaitīgo izmešu testiem skaidrojamas ar 2008.gada globālo finanšu krīzi, taču kārtējo reizi noliedza apzinātu manipulēšanu ar datiem.

Uzņēmums maija sākumā atzina, ka tas izmantojis Japānas regulatoru neapstiprinātu testēšanas metodi, šādu paziņojumu izplatot neilgi pēc tam, kad konkurents Mitsubishi Motors Corp. bija atzinies nepiemērotas degvielas ekonomijas testēšanas metodes izmantošanā.

Otrdien Suzuki norādīja, ka tas saistīts ar nepieciešamību samazināt testēšanai paredzētus resursus pēc investīciju bankas Lehman Brothers sabrukuma, kas izraisīja globālo finanšu krīzi.

«Pēc Lehman Brothers satricinājuma darba slodzes pieaugums saistībā ar jaunu modeļu un dzinēju izstrādi radīja Suzuki nespēju nodrošināt pietiekamu darbaspēku apstiprinātajiem testiem,» skaidro uzņēmums. «Turklāt mēs nespējām investēt nepieciešamajā infrastruktūrā, kā arī veikt pūliņus, lai uzlabotu testēšanas tehnoloģiju.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Inspecta apvienojas ar ACTA

Lelde Petrāne, 11.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inspicēšanas, testēšanas, sertificēšanas un tehnisko konsultāciju pakalpojumu sniedzēja Inpecta vadība un Londonā bāzētā starptautiskā investīciju kompānija 3i, ICG 9.jūnijā noslēgušas darījumu par Inspecta akciju pārdošanu Nīderlandes uzņēmumam ACTA (Kiwa/Shield) Group, liecina medijiem sniegtā informācija.

Pēc Inspecta pāriešanas ACTA īpašumā, ACTA kļuvusi par pasaules mēroga testēšanas, inspicēšanas un sertificēšanas (TIC) uzņēmumu ar pakalpojumu portfeli, kas pieejams 25 pasaules valstīs, un apvieno teju 4000 kvalitātes un drošības speciālistus.

Testēšanas, inspicēšanas, sertificēšanas un tehnisko paklapojumu uzņēmums Inspecta, kas dibināts Somijā 1975. gadā, laika gaitā kļuvis par vienu no lielākajiem TIC tirgus dalībniekiem Ziemeļeiropā. Laikā, kad Inspecta investors bija 3i, uzņēmuma ieņēmumi palielinājušies par vairāk nekā 50%, un pašlaik Inspecta darbojas astoņās valstīs. Inspecta savus pakalpojumus sniedz apstrādes, ražošanas, kā arī nekustamo īpašumu, infrastruktūras un būvniecības nozarēs. Uzņēmuma birojos Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā, Polijā un visās Baltijas valstīs strādā 1600 testēšanas, inspicēšanas, sertificēšanas speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vilciena avārijā Ķīnā miruši 39 cilvēki – valstī atlaiž atbildīgās amatpersonas

Gunta Kursiša, 25.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā notikusi ātrgaitas vilciena avārija, kas paņēmusi 39 cilvēku dzīvības, turklāt vilciena avārija ir notikusi laikā, kad Ķīnas valdība tērē miljardus, lai izbūvētu ātrvilcienu tīklu, kas nosegtu visu valsti. Pēc notikušās nelaimes no darba atlaistas trīs no augstākajām Ķīnas dzelzceļa amatpersonām, vēsta BBC.

Sestdien Džedzjanas (Zheijang) provincē Ķīnā ātrvilciens nobrauca no sliedēm, un pēc tam divi vilciena vagoni nogāzās no tilta - šī ir bijusi līdz šim traģiskākā vilciena avārija Ķīnā, vēsta Yahoonews. Pēc notikušās traģēdijas Ķīnas valdība apturējusi arī 58 citu vilcienu kustību, kā arī izsludinājusi dzelzceļa tīklu drošības pārbaudi visā valsī.

Pēdējā vilciena avārija izraisījusi bažas par ātrvilcienu drošību – notikusī nelaime ir pēdējā no daudzajām problēmām Ķīnas ātrvilcienu tīklā, turklāt nesakārtotību šajā sfērā pavada daudzi strīdi, kā arī ir izskanējuši apvainojumi par atbildīgo amatpersonu korumpētību. Pēc nelaimes Dzelzceļa ministrija ir paziņojusi par trīs atbildīgo amatpersonu atlaišanu – no amata atbrīvots Šanhajas dzelzceļa biroja vadītājs, biroja deputāts un biroja Komunistu partijas priekšnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Biķernieku kompleksajā sporta bāzē šobrīd top jaunā rallijkrosa trase, kurā jau jūlija beigās paredzētas pirmās sacensības, tāpēc trasē sākts darbs pie seguma virskārtas būvniecības, informē SIA Binders.

Atbilstoši Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prasībām, jaunā rallijkrosa trase būs pagaidām vienīgā Latvijā, kuras grants jeb sporta veidam raksturīgā netīrā seguma posms tiks ieklāts līdzīgi kā asfalts – ar ieklājēju. Tāpēc trešdien, 8. jūnijā, uzņēmuma Binders speciālisti veica Latvijā unikālās tehnoloģijas testēšanu objektā.

Pirms rallijkrosa trases seguma ieklāšanas visā platībā, trešdien 800 m2 lielā posmā tika veikta tehnoloģijas testēšana. Pēc grants jeb netīrā seguma ieklāšanas nelielajā posmā tiks veikti dažādi laboratoriskie testi gan pasūtītāja – Ceļu satiksmes un drošības direkcijas –, gan Binders ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā. Pirms jūnija beigās paredzētās grants seguma ieklāšanas atlikušajos 6800 m2, jāpārliecinās, vai visi laboratorisko pārbaužu rezultāti atbilst projekta prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Pārdos Piensaimnieku laboratorijas un Sertifikācijas un testēšanas centra valsts kapitāla daļas

Žanete Hāka, 06.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Privatizācijas aģentūra (PA) šogad veiks SIA Piensaimnieku laboratorija un SIA Sertifikācijas un testēšanas centrs valsts kapitāla daļu pārdošanu, informē PA pārstāvis Guntis Kārkliņš.

SIA Piensaimnieku laboratorija ir dibināta 2001.gada augustā. Uzņēmums veic piena testēšanu nosakot piena taukus, olbaltumvielas, somatiskās šūnas, inhibitorus, baktēriju kopskaitu un sasalšanas punktu, kā arī veic citas tehniskās pārbaudes un analīzes. Visas uzskaitītās laboratorijas testēšanas metodes ir akreditētas. Valstij sabiedrībā pieder 12 kapitāla daļas jeb 5,56% no pamatkapitāla. Uzņēmuma pamatkapitāls 6480 lati, kas sadalīts 216 kapitāla daļās ar nominālvērtību 30 lati. Sabiedrībā ir 10 dalībnieki, lielākajam no tiem - Latvijas Piensaimnieku centrālajai savienībai pieder 31,48% no pamatkapitāla. Saskaņā ar 2012.gada pārskata datiem sabiedrības pašu kapitāls ir 120,6 tūkstoši latu, neto apgrozījums – 234,9 tūkstoši latu, peļņa – 2834 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Augstskolā (VeA) ik gadu tiek aktualizētas studiju programmas, tās pielāgojot strauji augošajām darba tirgus prasībām un nozaru attīstības tendencēm, informē VeA.

VeA Informācijas tehnoloģiju fakultātes (ITF) maģistra studiju programma Datorzinātnes ir viena no programmām, kura pēdējo gadu laikā ir modernizēta - studiju kursu izstrādē un pasniegšanā ir izveidojusies laba sadarbība ar uzņēmuma TestDevLab SIA īpašniekiem un vadītājiem Ervinu Grīnfeldu un Andreju Frišfeldu. Uzņēmums specializējas programmatūras testēšanas un izstrādes pakalpojumu sniegšanā.

Šajā semestrī VeA ITF maģistra studiju programmā Datorzinātnes tika izveidots studiju kurss Informācijas sistēmu testēšana un kiberdrošība, kuru VeA īstenoja sadarbībā ar uzņēmumu TestDevLab SIA.

Maģistra studiju programmas Datorzinātnes direktors Jānis Hofmanis atzīst: «Sadarbība ar IT nozares līderu uzņēmumiem programmas attīstībā ir viens no stratēģiskajiem soļiem, kas tika sperts, lai paaugstinātu maģistrantu profesionālās iemaņas dažādās aktuālās IT tēmās. Kā viens no šādiem uzņēmumiem ir TestDevLab, kas nodrošinājis maģistra studiju programmu Datorzinātnes ar informācijas tehnoloģijas testēšanas speciālistiem un lektoriem. Maģistrantiem tika sniegtas padziļinātas teorētiskās un praktiskās zināšanas programmatūras testēšanas un drošības aspektos, kas jāņem vērā jebkuram ar IT jomu saistītam profesionālim.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbs globālajā tehnoloģiju uzņēmumā Skype ļāva saprast, kāda ir kļūdas cena, kā tas, ko tu dari, acumirklī ietekmē simtiem miljonu cilvēku ikdienu, stāsta bijušais Skype darbinieks un tehnoloģiju testēšanas uzņēmuma TestDevLab līdzīpašnieks Andrejs Frišfelds.

«Redzējām reālas situācijas, kad nelielu nepilnību dēļ 15 minūtes pēc produkta palaišanas tirgū sāk nākt simtiem un tūkstošiem klientu sūdzību pa visiem iespējamajiem komunikāciju kanāliem, redzējām pa ofisu skraidošus cilvēkus ar sarkanām, divas dienas neaizvērtām acīm, kuri strādāja pie labojumu izstrādes un ieviešanas,» stāsta Frišfelds.

«Arī ikdienā kļūdas cena, strādājot mazākos projektos, ir augsta, bet tur tas bija ļoti uzskatāmi,» piebilda Frišfelds.

«Arī nesenais gadījums ar kāda populāra viedtālruņa baterijas problēmām - acīmredzot bija kāda kļūda testēšanas procesā, šādā gadījumā kļūdas cena ir mērāma miljardos, turklāt nauda šajā gadījumā, iespējams, nav pats būtiskākais, tiek ietekmēta arī uzņēmuma reputācija,» piebilda Frišfelda kolēģis Skype un TestDevLab otrs līdzīpašnieks Ervins Grīnfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Stājas spēkā precizētas prasības skaidras naudas vešanai pāri robežām

Db.lv, 16.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 16.maijā, stājas spēkā grozījumi likumā "Par skaidras naudas deklarēšanu uz valsts robežas", ar kuriem precizētas prasības par skaidrās naudas, kuras vērtība pārsniedz 10 000 eiro, deklarēšanas kārtību uz Latvijas ārējām robežām ar valstīm, kas nav Eiropas Savienībā (ES), informēja Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārstāvji.

Grozījumi paredz arī jaunas prasības attiecībā uz zelta un nepavadītās naudas vešanu pāri Latvijas iekšējām robežām ar ES valstīm. Grozījumi vienādo Latvijas nosacījumus ar ES tiesību aktiem un stiprinās cīņu pret noziedzīgi iegūtas skaidras naudas pārvietošanu, skaidro VID pārstāvji.

No 16.maija Latvijas ārējās robežas muitas kontroles punktos, kur ir izveidota divu koridoru sistēma, piemēram, lidostā, skaidro naudu deklarēt jādodas obligāti caur "sarkano koridoru", pēc pieprasījuma deklarētā nauda jāuzrāda un jābūt klāt, kad tā tiek kontrolēta un pārskaitīta. Doties ar nedeklarētu, bet deklarējamu naudu cauri "zaļajam koridoram" turpmāk ir stingri aizliegts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas ministru kabinets ceturtdien pieņēma dekrētu, kas paredz atgriešanos pie sen iecerēta projekta par 3,2 kilometrus gara tilta uzcelšanu starp Sicīlijas salu un kontinentu.

Dekrēts nosaka "neatliekamus nosacījumus stingra savienojuma uzcelšanai starp Sicīliju un Kalabriju", teikts valdības paziņojumā presei.

Dekrēta mērķis ir ātri atgriezties pie plāna uzcelt tiltu, kas savienos Mesīnas pilsētu Sicīlijā ar Kalabrijas reģionu Apenīnu pussalas dienvidos.

Parlamentam divu mēnešu laikā ir jāpārveido šis dekrēts par likumu. Saskaņā ar plānu tilta būves projekts jāapstiprina līdz 2024.gada 31.jūlijam, bet būvniecība jāsāk līdz 2024.gada beigām, ziņoja vietējie mediji.

"Pēc 50 gadus ilgas runāšanas šis ministru kabinets apstiprina tiltu, kas savieno Sicīliju ar pārējo Itāliju un Eiropu," sacīja transporta ministrs Mateo Salvīni, nosaucot to par "vēsturisku dienu".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 7.maijā robežkontroli Ostendē, Beļģijā sasniedza sūtījums no Lielbritānijas, kuru pieveda 12m garš alumīnija kuģītis, kas tikko bija šķērsojis Lamanša šaurumu bez neviena cilvēka uz klāja, ziņo BBC. Tas liek uzdot jautājumu, vai tā ir kuģniecības nākotne?

Bez apkalpes vadāmā kuģa dizainu izstrādāja un attīstīja uzņēmums «Hushcraft». To izgatavoja uzņēmums «SaeKIT», kurš par paveikto darbu ieguva 4 miljonu dolāru balvu, piedaloties Japānas organizācijas Nippon Foundation rīkotajā konkursā. Kuģis tika nominēts par sasniegumiem autonomā jūras izpētē un kartēšanā.

Pirmajā veiksmīgi piegādātajā sūtījumā atradās 5kg smaga kaste ar vietējām delikatesēm - austerēm, un tas bija pasaulē pirmais komerciālais sūtījums bez cilvēku tiešas piedalīšanās. Kamēr kuģis atradās jūrā, to no krasta kontroles dienesta Tollesburijā, Eseksā novēroja četri cilvēki.

«Hushcraft» saredz, ka šādi kuģi varētu kļūt par kuģniecības nākotni. Tie būs izdevīgāki, jo samazināsies ne tikai tiešās izmaksas, bet tiek ietaupīta vieta arī uz klāja, kas nozīmē - paliek vairāk vietas kravai. Jaunie kuģi ir dabai draudzīgi, jo izmanto elektrisku piedziņu, kā arī, pateicoties mazajam izmēram, var tikt apkalpoti mazās ostās. Iespējams kādu dienu tie varētu aizvietot ceļa transportu kā videi draudzīgāka alternatīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ideju mežs: Universālais kareivis MeKa

Māris Ķirsons
, 09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts ne tikai nodarbojas jaunu tehnoloģiju un produktu pārnesē, bet arī eksportē testēšanas pakalpojumus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Savulaik 2004. gadā, dibinot SIA Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūtu (MeKA), svarīgākais tā uzdevums bija paaugstināt meža nozares uzņēmēju konkurētspēju, nevis gūt maksimāli lielu peļņu. Desmit gados MeKA ir devusi savu artavu svarīgu jautājumu risināšanā, kā arī sākusi konkurēt ar testēšanas pakalpojumu sniegšanu Eiropas mērogā. Pētniecībā pašlaik MeKa nodarbojas ar lielizmēra koka konstrukciju tehnoloģiju pārnesi – izmantošanas iespēju izpēti, sniedz tehnisko atbalstu ražošanas sagatavošanai, sertifikācijai un veic testēšanas pakalpojumus Latvijā.

«MeKA ir sava veida piemērs, kā meža nozare risināja savulaik sasāpējušās problēmas – gan izglītības, jaunu produktu izstrādes, aprobācijas, testēšanas – sertificēšanas, gan tehnoloģiju pārneses jomās,» stāsta SIA Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts valdes loceklis Andrejs Domkins. Būtībā MeKA ir sava veida kompetences centrs, kurā zem viena jumta ir apvienotas ikdienā grūti savienojamas jomas, kā zinātne un ražošana, izpēte un izglītība. Apmācību kursu ir bijis daudz, un kādu vienu īpaši izcelt A. Domkins nevēlas, jo tie visi ir bijuši vērsti uz nozares speciālistu kvalifikācijas celšanu, kas paaugstinājis darba ražīgumu. Kā viens no svaigākajiem piemēriem tiek minēta meža mašīnu operatoru produktivitātes paaugstināšana. Ar MeKA līdzdalību tika īstenota šāda apmācību programma, piesaistot ES struktūrfondu līdzfinansējumu. Apmācību rezultātā meža mašīnu operatoru darba produktivitāte pieaugusi aptuveni par 10%, kas kopumā nozares kontekstā naudas ekvivalentā jau rada simtiem tūkstošu un miljonu ietaupījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Fortum biomasas koģenerācijas stacijā sāk iekārtu testēšanu

Lelde Petrāne, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Fortum biomasas koģenerācijas stacijā Jelgavā sāk iekārtu testēšanas darbus, kā pirmo veicot katla testēšanu ar gāzes degļiem, vēsta reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Līdz ar to tiek sākts biomasas koģenerācijas stacijas būvniecības pēdējais, noslēdzošais posms, kura laikā koģenerācijas stacijas iekārtas tiks pārbaudītas ar dažādiem kurināmā veidiem – šķeldu un kūdru - dažādos darbības režīmos.

Ginta Cimdiņa, SIA Fortum Jelgava valdes priekšsēdētāja, Zemgales Ziņām stāstījusi, ka darbi koģenerācijas stacijā norit saskaņā ar plānoto grafiku. «Iekārtu testēšanas darbi, tāpat kā teritorijas labiekārtošanas darbi, turpināsies vasaras periodā, lai jau rudenī jaunā koģenerācijas stacija būtu gatava nodrošināt jelgavniekus ar siltumenerģiju par konkurētspējīgu cenu,» solījusi G.Cimdiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izsolē piedāvās Sertifikācijas un testēšanas centra valsts kapitāla daļas

Žanete Hāka, 25.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Privatizācijas aģentūra (PA) ir apstiprinājusi VAS Sertifikācijas un testēšanas centrs valsts kapitāla daļu pārdošanas noteikumus, informē PA.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 4.decembra rīkojumu un apstiprinātajiem pārdošanas noteikumiem kapitāla daļas tiek pārdotas kvotās. Izsolē tiks pārdota kapitāla daļu pakete, ko veido 188,8 tūkstoši kapitāla daļu jeb 80% no sabiedrības pamatkapitāla. Sabiedrības darbiniekiem un izpildinstitūcijas locekļiem tiks pārdotas 47,2 tūkstoši kapitāla daļu jeb 20% no sabiedrības pamatkapitāla. Vienas kapitāla daļas pārdošanas cena ir noteikta 2,67 eiro.

Izsolē pārdodamās paketes sākumcena ir 504 tūkstoši eiro. Pircējam par kapitāla daļām būs jānorēķinās 5 gadu laikā. Kapitāla daļu paketes pircējam būs jānodrošina, ka piecu gadu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas tiek saglabāts sabiedrības darbības profils – traktoru un to sastāvdaļu, traktoru piekabju, maināmo velkamo mašīnu un lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnu sertifikācija, testēšana un inspicēšana, autoceļiem neparedzētās mobilās tehnikas iekšdedzes motoru sertifikācija, kā arī bioloģiskās lauksaimniecības uzņēmumu sertifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FM tiesas ceļā mēģinās atgūt 1,4 miljonus ES līdzekļu

Elīna Pankovska, 10.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija (FM) iesniegusi Zemgales apgabaltiesā prasību, jo vēlas piedzīt no biedrības Zinātnes, inovāciju un testēšanas centrs (ZITC) ES Phare programmas projekta ietvaros neatbilstoši izlietotus 2 milj. eiro jeb 1,4 milj. Ls.

Prasības pieteikums iesniegts, jo esot notikuši būtiski līguma nosacījumu pārkāpumi, piemēram, nav ievēroti termiņi, kā arī projekta realizācijas gaitā nav sasniegti mērķi un nodrošināta projekta ilgtspēja.

2005.gadā biedrība ZITC noslēgusi līgumu par projekta «Būvizstrādājumu inovāciju un testēšanas centra izveide» līdzfinsēšanu no Phare programmas un valsts budžeta.

Projekta būtība bija veicināt būvizstrādājumu ražošanas, materiālu ražošanas un būvniecības nozaru integrētu uz zināšanām balstītu attīstību. Bija paredzēts uzbūvēt ēku, izveidot trīs pētniecības/testēšanas laboratorijas un biznesa inkubatoru, kā arī realizēt sadarbībā ar astoņiem partneriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Izsolīs Sertifikācijas un testēšanas centrs valsts kapitāla daļu paketi

Žanete Hāka, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Privatizācijas aģentūra (PA) izsolē pārdos sabiedrības ar ierobežotu atbildību Sertifikācijas un testēšanas centrs valsts kapitāla daļu paketi, ko veido 188,8 tūkstoši kapitāla daļas jeb 80% no sabiedrības pamatkapitāla, informē PA.

Sabiedrības darbiniekiem un izpildinstitūcijas locekļiem tiks pārdotas 47 200 kapitāla daļas jeb 20% no sabiedrības pamatkapitāla. Vienas kapitāla daļas pārdošanas cena ir noteikta 1,5 eiro.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2013. gada 4. decembra rīkojumu un apstiprinātajiem pārdošanas noteikumiem kapitāla daļas tiek pārdotas kvotās. Izsolē pārdodamās paketes sākumcena ir 283,2 tūkstoši eiro. Pircējam par kapitāla daļām būs jānorēķinās 3 gadu laikā. Kapitāla daļu paketes pircējam būs jānodrošina, ka piecu gadu laikā no pirkuma līguma noslēgšanas dienas tiek saglabāts sabiedrības darbības profils – traktoru un to sastāvdaļu, traktoru piekabju, maināmo velkamo mašīnu un lauksaimniecības un mežsaimniecības mašīnu sertifikācija, testēšana un inspicēšana, autoceļiem neparedzētās mobilās tehnikas iekšdedzes motoru sertifikācija, kā arī bioloģiskās lauksaimniecības uzņēmumu sertifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA TestDevLab programmatūras testēšanā saskata milzīgu nākotnes potenciālu

Latvijas uzņēmums SIA TestDevLab, kas nodarbojas ar programmatūras testēšanu un kuru 2011. gadā dibināja Ervins Grīnfelds un Andrejs Frišfelds, nospraudis sev ambiciozus gan īstermiņa, gan ilgtermiņa mērķus.

TestDevLab specializācija ir programmatūras testēšana, programmatūras testu automatizācija, drošības, lietojamības un audio/video kvalitātes testēšana, kā arī tas izstrādā programmatūras, ko piedāvā saviem klientiem. «Piemēram, Skype mums iedod produktu iPhone, lai to notestējam. Mēs pārbaudām, vai programmatūra strādā perfekti, vai audio/video zvani strādā kvalitatīvi. Tāpat pārbaudām drošību, vai nav kāda ievainojamība produktos, kā arī to, vai lietojamība ir laba un saprotama gala lietotājam. Veicam arī testu automatizāciju, jo bieži vien tas nav praktiski - visu laiku testēt manuāli, tad izmantojam speciālu sarežģītu programmatūru. Vajadzības gadījumā izstrādājam arī savus programmatūras produktus vai testa automatizācijas rīkus,» stāsta E. Grīnfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija ar garajām kravas automašīnu rindām uz Lielbritānijas robežas, kas saistīta ar noteiktajiem aizliegumiem pārvadājumiem, kravas auto šoferiem rada papildu stresu, bet ne paniku, jo pirmā Covid-19 "viļņa" sākumā šāda veida situācija jau pieredzēta.

Tā sacīja Latvijas Nacionālā kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas (LAFF) ģenerālsekretārs Māris Dreimanis.

Saistībā ar svētdienas, 20.decembra, vakarā slēgto tuneli zem Lamanša šauruma starp Lielbritāniju un Franciju, pie robežas veidojas kilometriem garas rindas ar kravas auto pārvadātājiem, starp kuriem ir arī Latvijas pilsoņi. Kā norādīja Dreimanis, arī viņi Ziemassvētku laikā cenšas nokļūt mājās, tomēr daudziem tas šogad neizdosies un svētki būs jāpavada automašīnā.

Vienlaikus šoferiem ir iespēja doties uz Nīderlandi vai citām ostām, izmatojot prāmjus, taču tas joprojām ir sarežģījums šoferiem, jo uz prāmjiem iespējams tikt tikai ar kravas mašīnām, kam ir piekabes. "Arī tur jau veidojas rindas, kas noved pie papildu izmaksām pārvadātājiem, sūtot pretī šoferus, kas var turpināt tālāk ceļu ar šiem transportlīdzekļiem. Pēc robežu atvēršanas būs nepieciešams transporta nodrošinājums aiz robežas palikušajiem šoferiem, lai tiktu uz mītnes zemi," sacīja Dreimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielbritānijā pie Lamanša tuneļa iestrēgušo kravas mašīnu skaits sarucis zem 200

LETA/DPA, 28.12.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc robežas slēgšanas jaunā koronavīrusa paveida dēļ Anglijas dienvidos iestrēgušo kravas mašīnu skaits sarucis zem 200.

Sastrēgums pie Lamanša tuneļa vēl nav izkliedēts, neskatoties uz to, ka pēdējās dienās turp nosūtīti simtiem darbinieku un desmitiem tūkstošiem koronavīrusa testu.

Uz autostrādes M20 pie Lamanša tuneļa vēl arvien stāv aptuveni 180 kravas mašīnas un vēl 15 novietotas bijušās lidostas teritorijā 30 kilometrus uz ziemeļiem no Duvras.

Pirms iebraukšanas Francijā šoferiem jāuzrāda pierādījums, ka viņiem Covid-19 tests bijis negatīvs.

Lielbritānijas transporta ministrs aicināja šoferus piekrist Covid-19 testu veikšanai minētās lidostas teritorijā.

Varasiestādes ziņoja, ka līdz sestdienai veikti 15 000 Covid-19 testu, no kuriem 36 bijuši pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru