Mazumtirdzniecība

Vai Black Friday iedzīvosies Latvijā?

Linda Zalāne, 24.11.2017

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Melnās piektdienas jeb Black Friday dzimtene ir ASV, kur to tirgotāji pirmo reizi organizēja 1952. gadā; kopš 2005. gada aktuāla ir arī Cyber Monday – pirmdiena pēc Pateicības dienas, kad cilvēki tiek mudināti iepirkties tiešsaistē. Pēdējos gados šādas akcijas mēģina iedzīvināt arī Latvijā

Abi mārketinga termini radušies ASV. Liela daļa Latvijas tirgotāju tos netulko un atstāj oriģinālā valodā. «Savulaik, dzīvojot ASV, redzēju iespaidīgus skatus, kad cilvēki pusnaktī stāvēja rindā pie lielveikala, lai pirmajiem būtu iespēja iegādāties kārotās preces. Latvijā nekas tāds līdz šim nav redzēts, nezinu, vai to piedzīvosim. Uzņēmējiem Black Friday ir labs laiks atlaidēm, tomēr ne katram biznesa modelim tās ir piemērotas un ar atlaidēm var pelnīt. Mums tāds ir,» teic SIA IPS Media (iPhone Photography School) valdes priekšsēdētājs Emīls Pakārklis.

Black Friday ir populārs tieši angliski runājošajās valstīs vai zemēs, kurās tradicionāli tiek atzīmēta Pateicības diena – ASV un Kanādā. Bez šīm abām lielākās Black Friday iepirkšanās kampaņas valstis ir arī Lielbritānija, Austrālija, kā arī Francija, Vācija, Spānija, Brazīlija, Ķīna u.c. Savukārt Cyber Monday ir tiešsaistes izpārdošana pēc Melnās piektdienas, kam robežas nav tik svarīgas. «Black Friday Latvijā parādījās pirms dažiem gadiem, taču tā arī neguva lielu popularitāti. Iespējams, tāpēc, ka tradicionāli ASV Black Friday tiešām ir ļoti lielas atlaides, un šādu ieguvumu dēļ parastais patērētājs arī mēdz zaudēt galvu. Latvijā 50% un pat 70% atlaide ir teju vai ierasta lieta, kas te vienā, te citā veikalā ir sastopama visu gadu, un arī tad gala cena ir tāda, kad ir vērts padomāt, pirms veikt pirkumu,» vērtē digitālā mārketinga aģentūras New Black vadītājs Artūrs Mednis. Tirgotājiem tā ir iespēja atbrīvot plauktus jaunām precēm un vienā nedēļas nogalē strauji palielināt ieņēmumus, tostarp arī uz tā rēķina, ka patērētājs iegādājas kaut ko vairāk, kaut ko, ko citkārt nebūtu pircis vispār. «Latvijā Black Friday kampaņu rīko aizvien vairāk tirgotāju, bet, lai šādas akcijas kļūtu populāras arī pie mums, ir nepieciešams veikt skaidrojošo darbu par to, ko tā nozīmē, kā arī, protams, ir jābūt lieliskiem piedāvājumiem,» klāsta A. Mednis.

Arī reklāmas aģentūras Armadillo līdzīpašnieks un personalizētu ceļošanas koferu un aksesuāru uzņēmuma Raibum īpašnieks Ritvars Straume uzsver, ka tendence aizgūt šāda veida akcijas no ārvalstīm, protams, ir arī Latvijā, taču, viņaprāt, būtu maldīgi uzskatīt, ka tās strauji kļūst populāras. «Kas attiecas uz Cyber Monday akciju, pie mums, Latvijā, tā nav izplatīta. ASV var uzskatīt par šo akciju lielvalsti, taču vērā ņemama popularitāte tām ir arī citviet pasaulē, piemēram, Lielbritānijā, Austrālijā, Ķīnā un pat Pakistānā. Nereti šīs akcijas izvēršas par ienesīgākajām tirgotāju dienām visa gada laikā,» viņš zina stāstīt. Tāpat tas ir lielisks veids, kā tirgotājs šīs akcijas var izmantot savā labā, piekopjot cross-selling jeb piepārdošanu. Proti, kad pircējs ir ierauts izpārdošanas virpulī, ir liela iespēja, ka papildus nepieciešamajai precei tiks iegādātas lietas un pakalpojumi, kas, loģiski spriežot, viņam pat nebūtu nepieciešami. Vajadzība pēc kaut kā tiek ātri vien mākslīgi radīta.

Visu rakstu Zemais starts pirms Ziemassvētku dāvanu iegādes drudža lasiet 24. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

iPhone foto bizness plaukst un zeļ

Anda Asere, 18.04.2018

SIA IPS Media īpašnieki Uģis Balmaks un Emīls Pakārklis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

2017. gadā iPhone Photography School (SIA IPS Media) apgrozījums sasniedza 6,4 miljonus dolāru (aptuveni 5,2 miljonus eiro), kas ir teju četras reizes vairāk nekā 2016. gadā, kad uzņēmums apgrozīja 1,7 miljonus dolāru (1,46 miljonus eiro), trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mūsu mērķis ir būt labākajam resursam par fotogrāfiju pasaulē. Pēc pārdošanas apjomiem mums ir tiešām labi rezultāti. Mēs mērām, cik cilvēku skatās mūsu bezmaksas saturu Youtube, blogā un Facebook un cik daudz mums katru mēnesi ir pirkumu. Mēs gribam, lai līdz 2020. gadam mēnesī 15 miljoni lietotāju lasītu vai skatītos mūsu materiālus par brīvu un būtu 25 tūkstoši pirkumu,» ieskicē Uģis Balmaks, SIA IPS Media līdzīpašnieks.

U. Balmaks uzņēmuma izaugsmi lielā mērā saista ar izrāvienu Facebook reklāmās. «Šo kanālu veiksmīgi izmantojām un domājām, ka varam uzlabot savus rezultātus. Mēs sākām sadarboties ar vienu pasaules līmeņa aģentūru. Viņi piedāvāja interesantu veidu, kā pārdot, – parādām video, kur apsolām atrisināt kādu problēmu vai kaut ko iemācīt saistībā ar fotogrāfiju, cik vien varam, izstāstām šajā video un beigās piedāvājam iegādāties pilno kursu, dodoties uz pārdošanas lapu. Tas strādā ļoti labi. Tā ir atslēga, kas daudz ko mainījusi, un viss pārējais sāka mainīties līdzi,» viņš stāsta. Šie video uzlabo cilvēku iespaidu par uzņēmumu, viņi tam uzticas, un daļa skatītāju samaksā par mācību materiāliem. Pēc tam, kad cilvēki ir nopirkuši vienu video apmācību kursu, daļa nopērk arī nākamo – ja sākotnējais piedāvājums ir īpaši spēcīgs, vēlāk ir vieglāk pārdot arī citus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

JRT rekonstrukcijai izvēlēts Rere Būve 1 piedāvājums

Zane Atlāce - Bistere, 21.05.2018

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) iepirkuma konkursa komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēku kompleksa rekonstrukcijai Rīgā, Lāčplēša ielā 25, informē VNĪ.

Par kritērijiem atbilstošu piedāvājumu ar zemāko cenu ir atzīts PS Rere Būve 1 piedāvājums par summu 20 985 321 eiro bez PVN. Iepirkuma komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu. Līgums ar būvnieku tiks slēgts pēc tam, kad tiks apstiprināts JRT rekonstrukcijai nepieciešamais papildu finansējums.

Savus piedāvājumus konkursā VNĪ aicināja iesniegt piecus kandidātus, kuri par atbilstošiem tika atzīti būvdarbu konkursa pirmajā kārtā - SIA Velve, SIA Arčers, PS Rere Būve 1, personu apvienība BBA un RT un SIA Abora. Konkursa otrajā kārtā tika saņemti divu pretendentu piedāvājumi - PS Rere Būve 1 un personu apvienība BBA un RT.

Lai nodrošinātu JRT rekonstrukcijas darbu finansēšanu, VNĪ plāno izmantot finansējuma rezerves, kuras radušās citu projektu realizācijas grafiku izmaiņu dēļ. Vienlaikus tiek gatavots energoefektivitātes projekta pieteikums ERAF finansējuma piesaistei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Nauda JRT rekonstrukcijai ir atrasta

Elīna Pankovska, 18.06.2018

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Aptuveni pēc divām nedēļām būvnieks ķersies klāt ilgi gaidītajai Jaunā Rīgas teātra (JRT) projekta realizācijai, norāda AS RERE Grupa valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Šobrīd ir noslēgts būvniecības iepirkums, kura rezultātā tiesības īstenot projektu ieguva RERE Būve 1. Aprīļa sākumā, kad projekts tika prezentēts plašākai sabiedrībai, Valsts nekustamo īpašumu (VNĪ) vadītājs Ronalds Neimanis norādīja, ka esošais finansējums nav pietiekams. Proti, vairāk nekā trīs gadu laikā, kopš tika apstiprināta JRT rekonstrukcija, izmaksas ir mainījušās no 19 milj. eiro uz 29 milj. eiro. Tas noticis tāpēc, ka 2014. gadā apstiprinātais JRT kopējais rekonstrukcijas budžets 19 milj. eiro netika balstīts konkrētā būvprojektā, kā arī netika ņemta vērā pilsētvides specifika un mūsdienīga teātra prasības. Šis budžets neatbilda projekta sarežģītībai un nozīmīgumam, norādīja VNĪ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO, VIDEO: Kāds pēc pārbūves izskatīsies Jaunais Rīgas teātris?

Zane Atlāce - Bistere, 11.09.2018

Ieejas vestibils/biļešu kase

Foto: ekrānšāviņš no video

Jaunākais izdevums

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) aicina teātra mīļotājus un visus interesentus līdz 30. septembrim apmeklēt virtuālās realitātes ekskursiju pa topošo Jauno Rīgas teātri un redzēt to tādu, kādu to ir iecerējuši projekta autori, informē VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Virtuālā ekskursija būs pieejama septembrī pašreizējās JRT telpās Miera ielā 58a, Tabakas fabrikas 4. stāva vestibilā iepretim garderobēm pirms katras izrādes un tās pārtraukumā, ja izrādē tāds ir paredzēts.

«Teātris Lāčplēša ielā durvis vērs 2021. gadā, tāpēc tikmēr aicinām izmantot iespēju un uzzināt, kāds tad pēc pārbūves izskatīsies viens no Eiropā modernākajiem teātriem – virtuāli izstaigāt gan pagalmu, gan vestibilus, gan skatītāju zāles, kā arī ielūkoties telpās, kuras ikdienā apmeklētājiem nebūs pieejamas. Piemēram, apskatīt pazemes darbnīcas vai ieraudzīt Smiļģa zāli aktieru acīm, stāvot uz skatuves,» pastāstīja VNĪ valdes locekle Kitija Gruškevica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ministru kabinets atbalsta četru helikopteru Black Hawk iegādi

Monta Glumane, 11.09.2018

Foto: Tyrone Siu/REUTERS

Jaunākais izdevums

Ministru kabineta sēdē atbalstīta četru helikopteru UH-60M Black Hawk iegāde aptuveni 175 miljonu eiro vērtībā Ārvalstu militārās finansējuma programmas ietvaros, slēdzot starpvaldību līgumu ar ASV, informē Aizsardzības ministrija.

Lai nodrošinātu vidējās klases helikopteru nomaiņai ilgtermiņā nepieciešamos finanšu resursus un uzsāktu to iegādi, Ministru kabinets lēma par papildu finansējuma iestrādāšanu Aizsardzības ministrijas ilgtermiņa saistībās 2023. un 2024. gadam aptuveni 80 miljonu eiro apmērā, nepārsniedzot 2% no iekšzemes kopprodukta.

«Helikopteru platformu nomaiņa ir vitāli svarīga ne tikai Nacionālo bruņoto spēku uzdevumu veikšanai, bet arī civilo funkciju nodrošināšanai, sniedzot atbalstu sabiedrībai,» uzsver aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis.

Pēc AM sniegtās informācijas, UH-60M «Black Hawk» ir Nacionālo bruņoto spēku prasībām atbilstošākie helikopteri gan militāro, gan civilo uzdevumu izpildei. UH-60M «Black Hawk» galvenā priekšrocība ir tā uzbūve un dzīvotspēja, jo helikopteri «Black Hawk» ir radīti primāri izmantošanai militārām vajadzībām krīzes situācijās ar daudzfunkcionālu aprīkojumu, kas spēj veikt kaujas uzdevumus, meklēšanu un glābšanu, medicīnisko evakuāciju, transportēšanu, ugunsdzēsības darbus un avārijas seku likvidēšanu. Tiem piemīt augsta manevrētspēja, ballistiskā un triecienizturība, kā arī atvieglota uzturēšana. Helikopteri UH-60M «Black Hawk» būs sagatavoti, lai uz tiem varētu uzstādīt ieroču sistēmas, norāda Aizsardzības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Četros mēnešos pārvadā trīs pasažierus

Anita Kantāne, 14.09.2018

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Četru mēnešu laikā izpildīti divi reisi, pārvadāti trīs pasažieri un ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir 2,10 eiro – šāds rezultāts ir pilotprojektam par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma.

Latvijā pilotprojekts par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma tika uzsākts 16. maijā 20 km garajā maršrutā Līvāni–Mežancāni–Līvāni. Pakalpojuma izmantošanas pārbaudīšanu plānots pabeigt 15. septembrī. Dienu pirms pilotprojekta noslēguma Līvānu novada vadība laikrakstam norāda, ka šādu iznākumu prognozējusi jau maijā.

«Mēs necerējām, ka atsaucība būs lielāka, ne velti reiss iepriekš notika tikai reizi nedēļā. Kopumā šaubāmies, vai pakalpojums – transports pēc pasūtījuma - iedzīvosies,» secina Līvānu novada domes priekšsēdētāja vietniece Ginta Kraukle. Skepses iemesli ir iedzīvotāju kontingents, kas dzīvo nomaļos apvidos, – tie pārsvarā ir seniori, kuriem nav autotransporta, un viņu raksturs attur no šāda pakalpojuma izmantošanas. «Iedzīvotājs padomā, ka nebūs ērti sev vienam saukt transportu, un to nedara. Otrs iemesls – nav iespējams paredzēt, kā vecais cilvēks jutīsies pēc dienas. Transports pēc pasūtījuma ir jāizsauc 24 stundas iepriekš, un cilvēks baidās saukt, domājot, ka būs jāmaksā sods kā par nepamatotu neatliekamās palīdzības izsaukšanu,» skaidro G. Kraukle. Otra iedzīvotāju grupa, kas dzīvo maršruta Līvāni–Mežancāni teritorijā, ir viensētu saimnieki, kuriem ir savs transports, un sabiedriskā transporta piedāvājums viņus neinteresē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uzsākts nākamais posms Jaunā Rīgas teātra būvniecībā – pāļu urbšana

Laura Mazbērziņa, 18.10.2018

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Šodien Jaunā Rīgas teātra (JRT) vēsturiskās mājvietas pārtapšanā uzsākts jauns posms - pāļu urbšana, kas balstīs topošo teātra ēkas daļu, informē projekta pasūtītājs – VAS «Valsts nekustamie īpašumi» valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

«Strauji virzāmies uz priekšu ar JRT būvniecīb. Šobrīd ir daļēji pabeigti ēkas demontāžas darbi, un tiek uzsākti būvdarbi - pāļu urbšana, kas balstīs jauno teātra ēkas daļu. Rūpējoties gan par teātra gara un vēsturiskā mantojuma saglabāšanu, gan par arhitektes Zaigas Gailes redzējuma kvalitatīvu īstenošanu, šim projektam būvuzraudzību veicam paši,» atklāj R. Neimanis.

Šobrīd ir veikta iekšpagalma ēku daļēja demontāža, kā arī tiek veikta saudzīgā demontāža teātra ielas ēkā, kas ietver saliekamo dzelzsbetona pakāpienu, vēsturiskā parketa, skatītāju podestūras, pagraba starpsienu, durvju, apkures sistēmas demontāžu. Pirms restaurācijas darbu uzsākšanas ir veikta objekta 3D skanēšana, sienu un griestu vēsturiskās apdares atsegšana. Saskaņā ar plānu, tuvākie darbi būs nulles cikla izbūve, režģžoga betonēšana, kā arī turpināsies saudzīgās demontāžas darbi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Aicina Instagram «influencerus» reģistrēt saimniecisko darbību un nepārkāpt reklāmas likumu

Db.lv, 22.10.2018

Foto: pixabay.com

Jaunākais izdevums

Liela daļa Latvijas interneta «influenceru» jeb privātpersonas ar tūkstošos mērāmu sekotāju skaitu «Instagram», «Youtube», «Facebook» un «Twitter», nav reģistrējuši savu saimniecisko darbību un nav sakārtojuši grāmatvedību, svētdien ziņoja raidījums «LNT TOP10».

Šie «influenceri» pieņem finansiālus un bartera labumus no uzņēmumiem apmaiņā pret preču un pakalpojumu reklamēšanu un slavinošo recenziju izvietošanu šo privātpersonu sociālo mediju kontos.

Digitālā mārketinga eksperti Artūrs Mednis un Deniss Ševeļovs raidījumam pieļāva, ka Latvijā varētu būt ap kādiem desmit «influenceru», kuriem sponsorētā satura veidošana, lielākoties «Instagram», kļuvusi par pilnas slodzes darbu un galveno ienākumu avotu, un kuriem ar grāmatvedību viss kārtībā. Pārējie vairāki simti privātpersonu piepelnās brīvajā laikā no parastā darba. Un te arī sākas problēmas.

«Šeit ir runa par saimniecisko darbību un tā ir jāreģistrē pirms to uzsāk. Šajā gadījumā ir jāaprēķina iedzīvotāju ienākumu nodoklis un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas,» uzsvēra VID Fizisko personu nodokļu daļas galvenā inspektore Santa Renerte. Tas nozīmē, ka privātpersonām ir jādeklarē visi ienākumi no izvietotā sponsorētā satura savos sociālajos kontos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vai Tu jau esi sapircis Ziemassvētku dāvanas?

Lelde Petrāne, 06.11.2018

Foto: picture alliance/moodboard/Scanpix/LETA

Jaunākais izdevums

Neticami, bet vairāk nekā ceturtā daļa britu jau ir izdzīvojuši Ziemassvētku iepirkšanās drudzi, ziņo BBC.

Liela daļa britu līdz oktobra beigām jau ir sapirkuši vairumu no iecerētajām dāvanām. Ar to gan šī tauta ir unikāla, jo tik augsts rādītājs nav novērots nevienā citā Eiropas valstī.

Aptauju pasūtījis vietnes VoucherCodes.co.uk mazumtirdzniecības izpētes centrs.

Tā rāda, ka 11 procenti britu Ziemassvētku iepirkšanos sāk septembrī vai pat agrāk un vēl 18 procenti to paveikuši pagājušajā mēnesī. 32 procenti iepirksies novembrī, bet atlikušie 39 procenti - pēdējā brīdī decembrī.

Domājams, ka britu čaklums saistīts ar vēlmi sadalīt izmaksas ilgākā laika posmā un izmantot dažādas mazumtirgotāju piedāvātās akcijas. Jo labāk tiek izplānota Ziemassvētku iepirkšanās, jo mazākas raizes par to, kā izdzīvot janvārī. Savu lomu šajā tendencē spēlē arī tādas vispasaules iepirkšanās akcijas kā Black Friday, kas tradicionāli notiek novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Amazon gatavojas miljoniem pasūtījumu Melnajā piektdienā

Zane Atlāce - Bistere, 21.11.2018

Foto: PA Wire/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dienu pēc Pateicības dienas ASV un citviet pasaulē iestājas Black Friday jeb Melnā piektdiena – diena, kad veikalos preces tiek izpārdotas ar ievērojamām atlaidēm.

Šogad Melnā piektdiena iekrīt 23.novembrī un izpārdošanas šajā dienā rīkos gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Laikus šim iepirkšanās drudzim gatavojas arī loģistikas centri.

Fotogalerijā ieskats ASV tirdzniecības giganta Amazon pasūtījumu izpildes centrā Hārtfordšīras grāfistē Lielbritānijā!

Pašlaik Lielbritānijā ir 13 Amazon pasūtījumu izpildes centri, kuros nodarbināti 24 000 cilvēku.

LASI ARĪ:

Bezoss: Kādu dienu Amazon bankrotēs

Lielbritānija no 2020.gada tehnoloģiju gigantiem piemēros jaunu nodokli

Komentāri

Pievienot komentāru