Foto: LETA

Vai sūdzību skaita samazināšanās liecina par situācijas uzlabošanos apdrošināšanas nozarē? 

Šī gada sākumā informējām, ka OCTA nozare pērn strādājusi ar 4,5 miljonu EUR zaudējumiem, turklāt negatīva bilance vērojama jau piekto gadu pēc kārtas. Asā konkurence apdrošināšanas sabiedrību starpā, salīdzinoši ierobežotais tirgus un citi faktori spiež apdrošinātājus OCTA segmentā strādāt ar zaudējumiem. Tomēr jau sesto gadu novērojama arī kāda visnotaļ pozitīva tendence, kas liek domāt, ka OCTA nozarē, par spīti neiepriecinošajai finanšu situācijai, notiek tirgus sakārtošanās un tās dalībnieki aizvien vairāk rūpējas par savu personisko, kā arī nozares reputāciju kopumā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs, 2015. gada 23. februāris plkst. 14:46

Runa ir par sūdzībām, kas skar apdrošinātāju pieņemtos lēmumus, un kuras Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) izskata, sniedzot atbildi un savu vērtējumu par situāciju. LTAB atzinumam ir rekomendējošs raksturs, taču apdrošināšanas sabiedrības vairākumā gadījumu ņem vērā LTAB viedokli!

Ja aplūkojam statistiku par pēdējiem 10 gadiem, tad varam redzēt, ka 2014.gadā sūdzību procents pret visiem apdrošināšanas gadījumiem ir bijis 0,65% (32419 apdrošināšanas gadījumi; 211 sūdzības). Pirmo reizi kopš 2008.gada šis īpatsvars ir samazinājies zem 0,7%, turklāt jāatzīmē, ka tas ir arī zemāks par pēdējo desmit gadu vidējo sūdzību īpatsvaru pret apdrošināšanas gadījumiem (0,74%). Interesanti, ka arī kopējais sūdzību skaits (211) pērn ir bijis zemākais kopš 2006.gada. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2013.gada 12 mēnešiem, ir samazinājies par 17,6% (2013.gada 12 mēnešos tika saņemtas 256 sūdzības). Tai skaitā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem tika saņemtas 103 sūdzības, kas ir par 34,0% mazāk nekā 2013.gada 12 mēnešos (2013.gada 12 mēnešos – 156 sūdzības).

Vērtējot sūdzību skaitu pa gadiem ir redzams, ka sūdzību īpatsvars, kuras izskatot atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības pieņemtais lēmums ir nepamatots, ir bijis robežās no 0,09% (2006.gadā) līdz 0,21% (2009.gadā) no visiem apdrošināšanas gadījumiem. 2014.gada 12 mēnešos šis rādītājs ir 0,10% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Savukārt, sūdzību īpatsvars, kuros apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir atzīts par pamatotu, 2014.gada 12 mēnešos ir 0,22% no visiem apdrošināšanas gadījumiem.

Viss augstāk minētais mudina domāt, ka apdrošināšanas sabiedrības pievērš lielāku uzmanību komunikācijai ar klientiem, rūpīgāk izskaidrojot klientiem attiecīgo lēmumu, kā arī sniedzot pieņemto lēmumu pamatojumu. Jāatzīmē, ka, lai ātrāk izvērtētu apdrošināšanas sabiedrību pieņemto lēmumu pamatotību atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam, LTAB kopš 2013.gada ir ieviesis iespēju iesniegt sūdzību arī LTAB mājas lapā. Tas paātrina sūdzības izskatīšanas gaitu, jo viss notiek vienotā sistēmā - apdrošinātājs uzreiz saņem informāciju, pievieno sistēmā atlīdzību lietas materiālus un LTAB var uzsākt lietas izskatīšanu. Līdz ar to varam būt pat dubultā gandarīti, ka sūdzību skaits par apdrošinātāju lēmumiem samazinājies, kaut arī sūdzību iesniegšana padarīta vienkāršāka.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 20. oktobris plkst. 11:33

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU) piedāvā...

2014. gada 14. maijs plkst. 10:58

Norvēģu akcionāru Gjensidige Forsikring meitas uzņēmums AAS Gjensidige Baltic pēc auditētiem datiem...

2014. gada 09. maijs plkst. 15:16

Latvijā par 51% palielinājies izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms privātīpašumu...

2014. gada 07. maijs plkst. 11:18

Jelgavas novada Dome atbalstījusi lēmumprojektu, veicot izmaiņas novada pašvaldības amatpersonu...

2014. gada 17. aprīlis plkst. 12:59

Apdrošinātājs Gjensidige izmaksājis 850 tūkstošus dolāru lielu apdrošināšanas...

Nepalaid garām

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne –...

2018. gads būvniecības nozarei ir bijis izcils, jo teju visām lielākajām būvkompānijām...

No šīs sadaļas
2015. gada 28. janvāris plkst. 14:26

Līdz šim, runājot par apdrošināšanas nozares attīstību, galvenā uzmanība...

2015. gada 27. janvāris plkst. 11:16

Kā liecina jaunākā DNB Latvijas barometra pētījuma rezultāti, gadu pēc eiro ieviešanas...

2015. gada 27. janvāris plkst. 10:51

VID konstatējis faktus, kas norāda uz ārvalsts komersanta pastāvīgās pārstāvniecības (PP) pazīmēm...

2015. gada 19. janvāris plkst. 15:53

Nesen Helsinkos notika svarīgs ikgadējais start-up un inovatīvo uzņēmumu pasākums – Slush....

2015. gada 12. janvāris plkst. 11:45

Domāju, ka lielākā daļa lasītāju atceras un ir redzējuši aizgājušā gadsimta par...

2015. gada 08. janvāris plkst. 11:12

Gada sākums tradicionāli ir nozīmīgs atskaites punkts Latvijas likumdošanā – brīdis,...

2014. gada 23. decembris plkst. 16:16

Pasaulē ir ap 63 000 MNK aptuveni ar 800 000 meitas uzņēmumiem...

2014. gada 23. decembris plkst. 15:18

Gada noslēguma DNB Latvijas barometra pētījumā man vienmēr ir interesanti vērot iedzīvotāju...

2014. gada 16. decembris plkst. 12:44

Viens no ievērojamākajiem 2014. gada SEO notikumiem ir Penguin jaunie atjauninājumi. Tie...

2014. gada 03. decembris plkst. 10:48

Nesen FM publicēja ziņu (1), ka plānots ieviest valdes solidāru atbildību par...