Būve

Vakardienas betons nav betons rītdienai

Signe Knipše, 24.08.2012

Jaunākais izdevums

Jo cietāks un stiprāks betons, jo tas ir trauslāks. Paradoksāli, bet ļoti stiprs kļūst ļoti trausls.

Viens no veidiem, kā stiprināt mākslīgo akmeni - betonu - ir iestrādāt tajā papildu šķiedras - to tad sauc par šķiedru betonu jeb fibrobetonu, saka Andrejs Krasņikovs. Viņš ir betona mehānikas laboratorijas vadītājs Būvniecības fakultātē un profesors Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Mehānikas institūta Transportzinību un mašīnbūves fakultātē. Pats smejas, ka sēžot uz diviem krēsliem, bet apgrūtinoši tas neesot, jo abās struktūrvienībās darbs ir ar jauniem materiāliem un mehāniku.

Par šķiedrbetonu profesors saka - tas nav jauns materiāls. RTU varot lepoties, ka pirmie eksperimenti notika jau pirms gadiem piecdesmit. Tolaik tikuši saaicināti studenti un citi augstskolas darbinieki, ar rokām griezuši tērauda troses un īsas šķiedras likuši betonā. Mēģinājums tālāku rezonansi gan neesot guvis, jo nebija ne šķiedru ražošanas, ne lietošanas. Tagad fibrobetons pakāpeniski aizvieto parasto betonu ļoti daudzās jomās, un eksperimenti notiek ar visdažādāko materiālu un veidu šķiedrām. Izvēle esot milzīga - tērauds, stikls, polipropilēns un citi polimēri, mikrokompozīti, celuloze, oglekļa šķiedras, īsas, garas, tievas kā matiņi, plakanas, gludas un viļņainas šķiedras utt.

A. Krasņikovs saka, ka viņa vadītajai komandai izgudrojumu ir daudz, un pamatā ir tas, ka ir parādījušās jaunas šķiedras. «Vajag tikai zināšanas, kā tās lietot,» saka pētnieks. Vaicāts, kā viņa vadītā komanda izvēlas, ar kurām šķiedrām eksperimentēt, kurā virzienā vērst izpēti, profesors uzsver, ka nekas ne no kā neveidojas. «Padomju laikā Latvija bija zinību un zināšanu centrs polimēru un kompozītmateriālu jomā. Un vēl pirms tam - jau 19. gadsimta beigās, kad te strādāja izcilie ķīmiķi Pauls Valdens, Vilhelms Ostvalds, viņi lika pamatus materiālu pētnieku zinātniskajai skolai. Mums ir uzkrātas zināšanas par to, kādi kompozītmateriāli ir jālieto, kā tie uzvedas, kādas šķiedras labāk izmeklēt un piemeklēt. Tāpēc, ka šīs zināšanas mums ir, mēs varam kaut cik konkurētspējīgi strādāt un runāt, ka šie produkti varētu būt interesanti arī citās attīstītās valstīs.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilgmūžības virziena piekritējas, mākslinieces Kristīne Kārkliņa un Žanete Eglīte arī biznesā palikušas uzticīgas šiem principiem, izveidojot uzņēmumu, kas no betona veido mājlietas - svečturus, puķu podus un kastes, traukus un flīzes.

"Vecais, labais betons no arhitektūras materiāla kļuva par interjera priekšmetu materiālu – krāsainu, ar dažādām virsmas apdarēm un faktūrām. Sākumā kā dāvanas draugiem, bet pirms gada izlemts darboties plašāk," stāsta uzņēmuma "SENSUOUS nature" dibinātājas.

K.Kārkliņa studējusi tēlniecību un funkcionālo dizainu. Vēlāk daudzus gadus strādājusi kā grafiskais dizaineris, bet nerimstoša bijusi vēlme atgriezties pie "taustāma" dizaina darbiem. Un tā vecais, labais betons no arhitektūras materiāla kļuva par interjera priekšmetu materiālu – krāsainu, ar dažādām virsmas apdarēm un faktūrām.

Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanā tika investēti aptuveni 15 000 eiro, taču investīcijas turpinās, jo kā norāda uzņēmuma dibinātājas betona produktu un zīmola izveide ir darba un resursu ietilpīgs process. "Mēs daudz laika un enerģijas ieguldām mūsu idejas nodošanā. Jo tie nav tikai svečturi vai puķupodi. Tās ir ar rokām, tepat Latvijā, no Latvijā ražotām izejvielām radītas mājlietas," komentē K.Kārkliņa un Ž.Eglīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Baltijas Betons kļūst par Skonto PREFAB

Lelde Petrāne, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot un paplašinot uzņēmuma darbību ārvalstu tirgos, SIA Baltijas Betons ir mainījusi nosaukumu uz Skonto PREFAB.

Arī pēc nosaukuma maiņas Skonto PREFEB būs Latvijas uzņēmums ar dzelzsbetona konstrukciju ražotni Salaspils novadā, savukārt uzņēmuma mērķa tirgus ir Skandināvijas valstis, uz kurām jau šobrīd tiek eksportēti 95% saražotās produkcijas.

Jaunais uzņēmuma nosaukums apliecinot arī piederību Latvijas būvniecības kompānijas Skonto Būve īpašnieka Gunta Rāvja būvniecības un būvmateriālu ražošanas uzņēmumu grupai.

Baltijas Betons 2002.gadā dibināja piecas Latvijas būvniecības kompānijas, un uzņēmums nodarbojas ar būvniecībai paredzēto saliekamo dzelzsbetona konstrukciju ražošanu, projektēšanu, piegādi un montāžu. Līdz ar īpašnieku maiņu 2010.gadā, kad par Baltijas Betons vienīgo īpašnieku kļuva G. Rāvja dibinātas GRF grupas uzņēmums, uzņēmumā investēti 2,5 miljoni eiro, orientējoties uz ārvalstu tirgiem un eksportu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Diplomdarbu vēlas pārvērst biznesā

Anda Asere, 29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polimērbetona un kokosa šķiedru lampa Leons Betons ir Līgas Vanagas diplomdarbs Latvijas Mākslas akadēmijā, ko viņa ar laiku cer pārvērst uzņēmējdarbībā

Ideja par betona lampu Līgai radās pirms pāris gadiem. «Viss sākās Anglijā, kur es trīs gadus mācījos arhitektūru un studijās daudz eksperimentējām ar materiāliem. Atgriezos, sāku strādāt arhitektu birojā un daudz darbojos ar betonu, vairāk gan konstruktīvā nozīmē – projektējot pamatus, sienas. Parasti cilvēkiem ir stereotips, ka betons ir vēss, bez identitātes, kaut kas smags, raupjš. Taču betons ir tik skaists un interesants materiāls, ka to varētu izmantot arī interjera objektos. Tāpēc es gribēju radīt lampu, kaut ko pretēju stereotipiem – vieglu, plānu interjera objektu, kas nav masīvs,» viņa stāsta.

Ar betona lampu Līga vēlas lauzt aizspriedumus. Noliekot betona priekšmetu uz galda, ir skaidrs, ka tas tur var stāvēt. Raugoties uz lampu, rodas pretējas sajūtas. Kā tas var būt, ka materiāls it kā lido, kontrastē, turklāt tiek izgaismots? – viņa jautā un atzīst, ka mainīt cilvēku uzskatus un domāšanu ir ambiciozs un grūts uzdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

HC Betons pērn uzaudzē apgrozījumu par 24%

Gunta Kursiša, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA HC Betons pagājušajā gadā apgrozīja 3,4 milj. Ls, kas ir par 24% vairāk nekā 2011. gadā. Tomēr pārskata gads noslēgts ar 314,4 tūkst. Ls zaudējumiem, liecina Lursoft dati.

Vērtējot aizvadītā gada finanšu rādītājus transportbetona ražotāja un tirgotāja norāda, ka pērnais gads vērtējams kā pozitīvs un veiksmīgāks par iepriekšējiem. Uzņēmumam izdevies izpildīt iecerētās prognozes, gadu noslēdzot ar minimāliem zaudējumiem, norādījusi SIA HC Betons vadība.

SIA HC Betons dibināta 1995. gadā. Uzņēmums pieder zviedru HeidelbergCement Northern Europe AB. Pērn SIA HC Betons strādāja 37 darbinieki. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amata pienākumus pilda norvēģis Hanss Fredriks Nuklestu (Hans Fredrik Myklestu), savukārt valdes locekļu amatos darbojas Jānis Liepa un Jānis Počs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Betons uzņēmumā Vidzemes betons

Žanete Hāka, 03.07.2015

Uzņēmumam pieder trīs automašīnas - divas pārvadā betonu, bet trešajai ir pumpis, kas var aizpumpēt 24 metru attālumā.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā apskatīties, kā top betons uzņēmumā SIA Vidzemes betons.

SIA Vidzemes betons dibināta 2005. gadā ar mērķi izveidot betona ražotni Cēsu rajonā, jo šajā apkaimē tāds pakalpojums iepriekš netika piedāvāts. 2006. gada sākumā uzņēmums Vācijā iegādājās mazlietotu betona iekārtu LIEBHER B75 ar jaudu 75 m3 stundā.

2007.gadā betona ražotne tika modernizēta, uzstādot pilnībā automatizētu Con-Fas vadības sistēmu. Pašreiz SIA Vidzemes Betons saviem klientiem piedāvā betonu, javas un pamatu blokus, kā arī nodrošina betona transportēšanu un sūknēšanu, stāsta uzņēmuma vadītājs Guntars Zicāns.

Betona ražošanas apjomi ir ļoti atkarīgi no ekonomiskās situācijas valstī. «Maizi un pienu cilvēki vienmēr pirks, savukārt mājas būvniecību var atlikt,» viņš piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 11 miljonus eiro, viens no lielākajiem industriālajiem koncerniem Baltijas valstīs "UPB" uzsācis jaunas dzelzsbetona konstrukciju ražotnes būvniecību Liepājā. Plānots izbūvēt ražošanas telpas 4900 m2 platībā un gatavās produkcijas noliktavas 2900 m2 platībā, kā arī modernizēt līdzšinējo betona ražotni, informē uzņēmums.

"Apjomīgās investīcijas jaunajā mūsu grupas uzņēmuma "MB Betons" dzelzsbetona ražotnē un arī esošās infrastruktūras modernizācija ļaus mums piedāvāt dzelzsbetona konstrukcijas ar vēl augstāku pievienoto vērtību. Tas nozīmē, ka ražotnē tiks paveikta lielākā daļa tehnoloģiski sarežģītu procesu un spēsim klientiem piegādāt gatavāku produktu, kas attiecīgi samazina darbu īpatsvaru un tiem patērēto laiku būvlaukumā," skaidro "UPB" valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.

Jaunajā ražotnē plānots ražot dzelzsbetona fasādes elementus, kam tiek izmantoti dažādi dekoratīvi apdares materiāli, piemēram, fasādes ķieģeļi vai flīzes, kā arī dažādu krāsu betons. Tāpat tajā būs iespējams izgatavot dažādus hibrīdelementus, veikt logu montāžu dzelzsbetona elementos un citus darbus. Tas ļauj vairāk izdarīt nevis būvlaukumā, bet jau ražotnē, un tādējādi paaugstina gatavā elementa vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvfirma SIA "Latvijas tilti" mainījusi īpašnieku un nosaukumu uz "LT betons", liecina "Firmas.lv" informācija.

Vienlaikus divas dienas - 25. un 26.aprīlī - "Latvijas tiltu" jaunais nosaukums bija "LT bekons", bet uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka tas saistīts ar Uzņēmumu reģistra pieļautu kļūdu.

Līdz šim kompānijas vienīgā īpašniece bija SIA "LNK (Latvijas Novitātes Komplekss)", bet par jauno īpašnieku kļuvusi SIA "LT Piling", kurā 85% kapitāldaļu pieder Aleksejam Bakanovam, bet 15% - holdingā "LNK Group" ietilpstošajai AS "LNK Industries".

"LNK Group" pārstāvji skaidroja, ka "LNK Group" saņēma piedāvājumu no "LT Piling" iegādāties uzņēmumu, tāpēc notika īpašnieku maiņa. Uzņēmuma "Latvijas tilti" darbības profils ir dzelzsbetona un betona konstrukciju ražošana, savukārt "LT Piling" specializējas pāļu urbšanā un dzīšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas nekustamo īpašumu projektu attīstītājs Nevertel jaunajā viesnīcā Grēcinieku ielā 25, Vecrīgā, investēs desmit līdz 11 miljonus eiro, šodien diskusijā par jauno viesnīcu sacīja Nevertel pārstāve Latvijā Ramona Miglāne.

Pie Melngalvju nama paredzētās viesnīcas celtniecība sāksies ne ātrāk par 2015.gada beigām, jo līdz tam, kamēr Melngalvju namā atrodas Valsts prezidenta rezidence, nekādi būvdarbi tā tuvumā nav atļauti.

Miglāne norādīja, ka patlaban vēl būtu pāragri atklāt topošās viesnīcas operatora nosaukumu un, visticamāk, tas tiks atklāts brīdī, kad sāksies viesnīcas būvdarbi.

«Kopumā projekts būs ievērojams pienesums Latvijas ekonomikai, jo jaunajā viesnīcā tiks radītas 45 līdz 50 jaunas darbavietas. Celtniecībā tiks piesaistīti desmit līdz 15 vietējie būvuzņēmumi, bet pēc viesnīcas darbības sākšanas tā piesaistīs vietējos pakalpojumu sniedzējus,» skaidroja Miglāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sakret produkti Lietuvā saņem augstākās godalgas konkursā Gada produkts 2015

Dienas Bizness, 12.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Sakret Holdings koncerna uzņēmums UAB Sakret LT saņēmis trīs Lietuvas rūpnieku konfederācijas konkursa Gada produkts 2015 godalgas – divas zelta medaļas un vienu sudraba medaļu, informē uzņēmumā.

Ar zelta medaļām apbalvots Sakret BE grīdas betona būvmaisījums un Sakret FKE flīžu līme darbam jebkuros apstākļos. Savukārt sudraba godalga piešķirta Sakret PM Super apmetuma būvmaisījumam. Kopumā no vairāk nekā 7000 uzņēmumiem, kas Lietuvā ražo un piedāvā industriālos produktus, godalgas Gada produkts 2015 tika piešķirtas 98 produktiem.

«Mēs augsti novērtējam saņemtās godalgas Lietuvā - tas ir apliecinājums mērķtiecīgam uzņēmuma darbam šajā tirgū un nozīmīga atzinība Sakret produktu augstajai kvalitātei,» AS Sakret Holdings padomes priekšsēdētājs Andris Vanags.

«Sakret bija viens no pirmajiem ražotājiem Baltijas valstīs, kas piedāvāja pilnīgi jaunu skatījumu uz tādiem būvniecībā ierastiem materiāliem kā mūrjava un betons. Ja kādreiz šādus materiālus gatavoja uz vietas objektā, tad šodien galvenokārt tiek izmantoti rūpnieciski gatavoti maisījumi. Tas būtiski samazina darbaspēka patēriņu objektā un palīdz nodrošināt augstāku kvalitāti. Ja vēl pirms 10 gadiem sausais betons vai mūrjava veikalos nebija nopērkami, tad šodien Sakret vien Baltijas valstu tirgos mēnesī realizē vairākus tūkstošus tonnu šādu materiālu,» komentē A. Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kompozītbetona tehnoloģija samazina CO2 izmešus līdz pat 70%

Jānis Ošlejs, "Primekss" ģenerāldirektors, 16.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekme uz globālajām klimata pārmaiņām ir ikvienam cilvēkam, ikvienam uzņēmumam un ikvienai nozarei. Betona nozare, kurā darbojas arī uzņēmums “Primekss”, kopumā ir atbildīga par 8% cilvēka darbības radīto globālo CO2 izmešu apjomu. Riskēt un turpināt masveidā radīt izmešus ir bezatbildīgi – mums nav planētas B.

Kā to var risināt?

Pirmā atbilde ir - arvien ciešāk tuvināt zinātni ar praktisko būvniecību, veicināt sadarbību. Kāds varētu jautāt – kas tur ko pētīt, betons ir betons! Tomēr tā šķiet tikai virspusēji skatoties.

Betona sastāvs var būt ļoti komplekss, tāpēc radīt paredzamu un teicamu betona kvalitāti jebkurā pasaules vietā ir liels izaicinājums. Mēs redzam ne tikai zinātniskās izpētes jēgu, bet arī praktisko pielietojumu – izpēti un zinātni liekam līdzās mūsu pirms dažām nedēļām atklātajā, būtiski paplašinātajā Primekss Betona izpētes centrā, kas, starp citu, ir lielākais šāda veida centrs Austrumeiropā.

Esmu arī novērojis, ka mūsu uzņēmuma pievienotā vērtība ir tieši spējā pārnest inovatīvas zinātnē balstītas tehnoloģijas praksē, spēja pārvērst idejas pielietojamos produktos, sasaistot zinātni un praksi no jaunākajiem ķīmijas un fizikas pētījumiem, līdz mākslīgā intelekta pielietojumam būvniecībā. Mūsu gadiem ilgais zinātnes un prakses sadarbības piemērs parāda, ka tas ļoti labi strādā un dod abpusēju pievienoto vērtību – gan mums kā biznesam, jo varam tirgū piedāvāt inovatīvus betona produktus, gan zinātniekiem, jo rosinām jaunas izpētes jomas, no kā iegūs visa būvniecības nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s MB Betons iegādājusies no SIA Betons PR Gulbenes betona rūpnīcu.

Darījums tiek pamatots ar visas MB grupas izaugsmi, sasniedzot pirmskrīzes ražošanas apjomu. Pērn bijis labākais gads pastāvēšanas vēsturē dzelzsbetona rūpnīcām, audzis pieprasījums pēc transportbetona reģionos un likumsakarīgi – arī pēc inertajiem materiāliem, DB stāsta MB Betons grupas vadītājs Normunds Horsts.

Kopējais grupas ražošanas pieaugums, salīdzinot ar krīzes gadiem, ir 60%. Kopējais ieguldījumu apjoms šogad grupā sasniegs 1,8 miljonus eiro.

Pieprasījuma pieaugumu visā Latvijā N. Horsts skaidro ar lielo attīstības projektu skaitu laukos – biogāzes rūpnīcas, lauku saimniecību paplašināšanās, tostarp izmantojot Eiropas Savienības finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB grupas neauditētais konsolidētais apgrozījums 2021. gadā sasniedzis 237 miljonus eiro, saglabājoties 2020. gada līmenī.

Pērn attīstībā ieguldīts arī grupas vēsturē līdz šim lielākais investīciju apjoms – kopā 17,6 miljoni eiro. No tiem lielākā daļa jaunās dzelzsbetona konstrukciju ražotnes izbūvē Liepājā, kā arī dažādos energoefektivitātes risinājumos citās UPB ražotnēs.

“2021. gadam izdevās pārsteigt ar tāda mēroga izaicinājumiem, kādus prognozēt praktiski nebija iespējams. Svarīgākais bija nodrošināt darbības nepārtrauktību ražotnēs un būvlaukumos, kā arī uzturēt iespējami vienmērīgāku darbu plūsmu. Šādos apstākļos otro gadu pēc kārtas sasniedzām līdz šim augstāko apgrozījuma līmeni – tas ir pierādījums mūsu grupas spējām un komandas profesionalitātei,” saka UPB valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojam (BVKB) būtu nepieciešams palielināt lēmumu pieņemšanas autoritatīvo statusu no šā brīža rekomendējošā uz iespēju teikt galavārdu, tā uzskata par būvniecības nozari atbildīgais ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

Raidījumam LNT TOP 10 viņš to pamato ar absurdo situāciju ap Deglava satiksmes pārvadu, kad BVKB eksperti saskata būtiskus drošības riskus un aicina tiltu slēgt, bet Rīgas domes Satiksmes departamentam un Būvvaldei ir pretējs viedoklis un tās tiltu atsakās slēgt.

«Pilnīgi iespējams, ka šī rekomendējošā funkcija ir jāpastiprina ar lemšanas spēju. Vienlaikus jāsaprot, ka tad īpaši jāstiprina BVKB kapacitāte. Funkciju palielināšanai būs fiskāla ietekme,» raidījumam sacīja Nemiro, vēl neprognozējot iespējamo izmaksu apmēru.

Būvniecības Valsts kontroles biroja Kontroles departamenta direktors Māris Demme atzīst, ka ja viņiem būtu lielāka teikšana nekā Rīgas domei, tad pilnībā aizliegtu tilta ekspluatāciju līdz tā pilnīga tehniskā stāvokļa ekspertīzes saņemšanai. «Likumā kompetences ir nodalītas. Ir atsevišķas būves, kas ir Būvniecības Valsts kontroles biroja uzraudzībā, un ir būves, kas ir pašvaldību būvvalžu uzraudzībā,» šā brīža bezspēcīgo situāciju komentēja Demme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Cik maksā betons litrā jeb kā veidojas jauno mājokļu cena?

Mareks Kļaviņš “Bonava Latvija” valdes priekšsēdētājs, 18.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gads mājokļu tirgū iezīmējās ar būtisku dzīvokļu cenu palielinājumu, tām pieaugot pat par 10–20%. Kā liecina publiski pieejamā informācija, cenas augušas ne vien Rīgā un Pierīgā, bet arī ārpus Rīgas, turklāt visos projektos – sērijveida, pirmskara, renovētajos, jaunajos un vēl tikai būvniecības stadijā esošajos.

Tas nozīmē jaunu realitāti visiem mājvietu meklētājiem – lai iegādātos kāroto mājokli, naudas maciņš būs jāatver krietni plašāk. Kas ietekmē un kā veidojas jauno dzīvokļu cena, un vai mājokli par 2000 eiro kvadrātmetrā var uzskatīt par jauno “lēti”.

Visa pamatā – straujš būvniecības izmaksu pieaugums

Ja vēl pirms gada dzīvoklis otrreizējā tirgū bija pieejams vidēji par 700 eiro kvadrātmetrā, tad šobrīd šādu mājokļu cena augusi, teju sasniedzot vai pat pārsniedzot 1000 eiro kvadrātmetrā atzīmi. Līdzīga situācija ir ar dzīvokļiem jaunajos projektos – pirms gada jaunajā projektā dzīvokli varēja iegādāties vidēji par 1700 eiro kvadrātmetrā, savukārt šobrīd mājoklis līdzvērtīgā projektā kvadrātmetrā maksā jau 2000 eiro un vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pīlēna UPB holdings par trešdaļu kāpinājis apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 25.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s UPB 2012. gadā sasniegusi 76.4 miljonus eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 32% vairāk nekā 2011. gadā.

Savukārt UPB holdinga konsolidētais neauditētais 2012. gada apgrozījums bija 95 miljoni eiro, informē uzņēmums.

Līdz ar to aizvadītajā gadā sasniegta stratēģiski vēlamā proporcija - 60% eksporta un 40% - vietējā tirgus, norāda UPB holdinga valdes priekšsēdētājs Uldis Pīlēns.

Noslēgto līgumu apjoms 2013. gada janvārī, salīdzinot ar 2012. gada janvāri, ir palielinājies par 30%. UPB holdinga uzņēmumos pašlaik strādā aptuveni 1200 darbinieku. Paralēli apgrozījuma pieaugumam ārvalstu tirgos, arī pašmāju tirgus, pateicoties daudziem ES finansētiem projektiem Latvijā, ir atguvis otro elpu, norāda U.Pīlēns.

UPB investīciju politika vērsta uz to, lai no būvniecības koncerna pakāpeniski pārtaptu par industriālu koncernu un varētu uzņemties tehnoloģiski arvien sarežģītākus projektus, atklāj U.Pīlēns. Līdz ar to aizvadītais gads bijis veiksmīgs arī saistītajiem uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB grupas uzņēmums Transportbetons MB investējis vairāk nekā 500 000 eiro pārvietojamā transportbetona ražotnē.

Tā paredzēta operatīvai uzstādīšanai būvobjekta teritorijā un paplašina betona piegādes iespējas visā Latvijas teritorijā, papildinot esošo 11 ražotņu tīklu.

Mobilā ražotne ļauj betonu saražot tieši būvobjektā uz vietas, kas ir īpaši svarīgi apjomīgos un intensīvos projektos, lai lielu produkta daudzumu piegādātu precīzi un augstā kvalitātē.

“Transportbetona kvalitāte ir atkarīga no attāluma starp ražotni un objektu, tāpēc tagad varēsim apkalpot arī vietas, kur stacionārās ražotnes betona piegādei ir par tālu,” skaidro Transportbetons MB valdes priekšsēdētājs Jānis Mētra.

Pirmais apkalpotais objekts ir topošā MB Betons dzelzsbetona ražotne Liepājā, kur mobilā rūpnīca darbojas kā atbalsts blakus esošajai stacionārajai transportbetona ražotnei, lai īsā laika periodā saražotu nepieciešamo būvmateriālu apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināts - Arčers jaunceltnē Vaiņodes ielā Rīgā bijis nogruvums; no liela augstuma nokrituši pieci strādnieki

Lelde Petrāne, LETA, 28.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien ap plkst.12, krītot no astoņu līdz desmit metru augstuma, darba vietā smagi savainojušies pieci vīrieši, informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) pārstāve Inga Vītola un Valsts darba inspekcija.

(Papildināts viss teksts.)

Cietušie ir vecumā no 21 līdz 58 gadiem. Divi no viņiem guvuši smagas politraumas, bet vēl divi vidēji smagas politraumas, tostarp galvas traumas, ekstremitāšu lūzumus un krūšu kurvja traumas.

Būvuzņēmuma Arčers pārstāve Vita Noriņa Nozare.lv paskaidroja, ka negadījums noticis būvlaukumā Rīgā, Vaiņodes ielā 1, kurā tiek būvēta biroja ēka.

Viņa stāstīja, ka Vaiņodes ielā 1, kur notiek jaunbūves būvniecība, šodien ap plkst.12.15 noticis nelaimes gadījums - veicot betonēšanas darbus nokrita un ar dažādām traumām, kuru raksturojumu Noriņa neatklāja, cieta pieci cilvēki - četri apakšuzņēmēja SIA Abora betonētāji un viens materiālu piegādātājs. Valsts darba inspekcijā biznesa portālam db.lv sacīja, ka jaunceltnē noticis nogruvums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgalē, Rugāju novadā ar zīmolu "Metta Steel" tiek ražotas ilgtspējīgas dizaina mēbeles mājai un sabiedriskajai telpai - metāla lampas,locīta metāla un nelīmēta ozolkoka plaukti, bāra krēsli un citi produkti.

"Gribējās radīt kaut ko skaistu un paliekošu, kaut ko tādu, ko citi neražo. Produktu ar augstu pievienoto vērtību. Apmierināt savu tieksmi pēc pašizpausmes. Iepriekšējas nodarbes uzlika rāmjus, šī nē," stāsta zīmola "Metta Steel" idejas autors Andris Gals.

Uzņēmuma piedāvājumā ir dažādi plaukti un konsoles no locīta metāla un nelīmēta ozolkoka, kā arī radīti gaismas ķermeņi - stāvlampas un griestu lampas, mēbeļu komplekti guļamistabai, skaistumkopšanai un citi. "Mums ir vēlme parādīt to, ka pamatīgam un ilglaicīgam ir vērtība. Kāpēc cilvēkiem patīk braukt uz senatnīgām pilīm un skatīties, kā tās no akmeņiem būvētas? Skaisti! Masīvas kāpnes no ozolkoka turas jau gadus trīssimt. Un neviens nepriecājas par saplākšņa mēbelēm, kas izturējušas tikai līdz modes tendenču maiņai," komentē A.Gals.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Remember Brothers piedāvā būvēt mājas no kaņepju betona paneļiem

Signe Knipše, 20.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaņepes izglābs pasauli – šādu pārliecību pauž Roberts Jevsejevs, kaņepju betona ražošanas uzņēmuma dibinātājs. Pašlaik pasaules glābšanai «caur kaņepēm» viņš un zīmola Remember Brothers līdzveidotājs Aleksandrs Bondars sācis ar centieniem ražot kaņepju spaļu betona paneļus un no tiem – mājas.

Pirmā māja demonstrējumiem un biroja vajadzībām uzbūvēta Ikšķilē. Ražotne atrodas 100 km uz ziemeļaustrumiem, Latvijas augstākajā daļā netālu no Gaiziņa – Bērzaunes pagastā.

Biznesa ideju uzņēmēji auklējuši 2,5 gadus. Pirms tam strādājuši nekustamā īpašuma jomā, krīzes laikā nolēmuši pievērsties būvniecībai. R. Jevsejevs vēlējies būvēt ģimenes māju un sācis lūkot pēc tādas, kas būtu laba viņa bērniem. Ar būvniecību un ekonomiku ir saistīta abu uzņēmēju izglītība – R. Jevsejevs pēc izglītības ir būvniecības ekonomists, bet A. Bondars – inženieris ekonomists. Abi likuši prātus kopā ar vēlmi radīt kaut ko labu videi, sabiedrībai, un tādu, ar ko var pelnīt. Aptuveni tajā laikā R. Jevsejeva īpašumā nonākusi arī 1888. gadā celtā Staldēnu pienotava, kas būvēta no līdzīga materiāla – linu spaļiem, kurus kopā satur kaļķis. Mājas no spaļu betona agrāk būvētas bieži. Remember Brothers mēģina šīs prasmes atgūt, ielikt mūsdienīgas ražošanas rāmjos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Neatbilstošas darbu izpildes dēļ lauž būvuzraudzības līgumu Deglava tilta projektā

LETA, 15.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatbilstošas darbu izpildes un pašvaldībai radīto zaudējumu dēļ, Rīgas domes Satiksmes departaments no šodienas lauzis līgumu ar būvuzraudzības kompāniju SIA "Baltline Globe", informēja iestādē.

Vienlaikus departaments vērsies ar iesniegumu Latvijas būvinženieru savienībā par atbildīgā būvuzrauga kompetences izvērtēšanu. Pašvaldība lēš, ka kopumā tai nodarīti zaudējumi aptuveni 300 000 eiro apmērā. Kā stāstīja departamenta pārstāve Ilze Dimante, atbildīgais būvuzraugs ar savu parakstu apstiprinājis, ka Deglava tilta ietvju izbūvē tiek izmantoti laikapstākļiem neatbilstoši materiāli, kuru ekspluatācijas ilgums ir vairākkārt mazāks nekā paredzēts būvniecības līgumā.

"Tas nozīmē, ka būvuzrauga rīcības rezultātā ne vien vairākkārt samazināts būvkonstrukciju kalpošanas ilgums, bet arī radīti zaudējumi saistībā ar turpmāko tilta uzturēšanu vai iespējamo neatbilstošā materiāla konstrukciju nomaiņu," skaidroja Dimante.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir labas iestrādes un ilgtspējīgas būvniecības piemēri, tomēr plašākā tvērumā ilgtspējas prakse ēku būvniecībā pagaidām vēl tiek reti izmantota, vietnē "Makroekonomika.lv" raksta Latvijas Bankas ekonomiste Baiba Brusbārde un padomnieks enerģētikas un klimata politikas jomā Dzintars Jaunzems.

Ekonomisti norāda, ka ilgtspējīgas būvniecības prakse drīzumā būs obligāta Latvijā. Šogad martā Eiropas Parlamentā tika apstiprināts ēku dekarbonizācijas plāns, kas nosaka, ka visām jaunajām ēkām no 2030.gada ir jābūt bezemisiju. Emisiju aprēķinos ņems vērā visu ēkas būvniecības dzīves ciklu, sākot ar finansēšanu un projektēšanu, līdz atkritumiem pēc objekta nojaukšanas. Tas nozīmē, ka pārmaiņas būvniecības nozarē ir steidzamākas nekā jebkad agrāk.

Latvijas eksporta tirgos pieprasījums pēc ilgtspējīgiem, sertificētiem materiāliem aizvien pieaugs, un tā ir Latvijas uzņēmumu iespēja ielauzties tirgū un izrauties attīstībā, raksta ekonomisti. Jau šobrīd vairākiem Latvijā ražotiem būvmateriāliem ir izsniegti apliecinājumi par atbilstību starptautiskām produktu vides deklarācijām, un tie veiksmīgi iekaro ārējos tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

[FOTOREPORTĀŽA] Motormuzejs atgūst spozmi un modernizējas

Zanda Zablovska, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja ēkas rekonstrukcija tuvojas noslēgumam; savulaik progresīvajai celtnei spozmi piešķirs modernas tehnoloģijas

Rīgas Motormuzejs atrodas Mežciemā, 1,6 hektārus plašā zemesgabalā, no kura dažādu ierobežojumu dēļ faktiski ir izmantojams mazāk par hektāru. Līdz ar rekonstrukciju zemesgabalu izmants pilnībā – muzeja platība tiks palielināta līdz 7700 kvadrātmetriem, bet blakus 3000 kvadrātmetru plašā piebūvē top jauns Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) klientu apkalpošanas centrs. Agrāk Rīgas Motormuzejs tika uzskatīts par lielāko motormuzeju Baltijā, tagad tas būs arī modernākais Austrumeiropā un tajā būs interesanti gan speciālistiem, gan ģimenēm ar bērniem, ir pārliecināti CSDD.

Entuziastu klubiņš

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Prezentē skices Zolitūdes traģēdijas piemiņas vietai, ko plānots izveidot līdz novembrim

Dienas Bizness, 28.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 28.augustā, biedrības Zolitūde 21.11. pārstāvji un iedzīvotāji tikās ar Rīgas domes vadību, lai apspriestu vairākas ideju skices Zolitūdes traģēdijas pagaidu piemiņas vietai.

Rīgas domes Īpašuma departaments ir sagatavojis četrus pagaidu piemiņas vietas ideju skiču variantus. Piemiņas vietas izveides pamatā ir izmantoti trīs materiāli – akmens, betons un stikls, informē Rīgas dome.

Plānots, ka pagaidu piemiņas vietā būs uzraksts: «2013.gada 21.novembrī šajā vietā, Priedaines ielā 20, sagrūstot lielveikalam, dzīvību zaudēja 54 cilvēki un vairāki desmiti tika ievainoti. Rīgas pilsētas dome, pieminot Zolitūdes traģēdiju, ir izveidojusi pagaidu piemiņas vietu kā pirmo simbolisko soli tautas piemiņai uz mūžu.»

Tikšanās laikā biedrība Zolitūde 21.11. nolēma nākamās nedēļas laikā kopīgā sanāksmē izvērtēt, kura no ideju skicēm būs vispiemērotākā Zolitūdes traģēdijas pagaidu piemiņas vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēka Rīgā, Jaunsaules ielā 1 iegādāta par privātiem līdzekļiem 290 000 eiro apmērā. Vairākās kārtās paredzēts piesaistīt finansējumu un dzīvokļu projekta kopējās izmaksas lēšamas ap 1 miljonu eiro, biznesa portālam db.lv pastāstīja projekta attīstītājs Viesturs Vucāns.

Db.lv jau vēstīja, ka vietnē Crowdestate publicētā informācija liecināja par to, ka notiek sagatavošanās darbi šīs ēkas atjaunošanai. Tādēļ sazinājāmies ar projekta attīstītāju, lūdzot sniegt plašāku informāciju.

Jaunie dzīvokļu saimnieki ēkā varētu ievākties jau nākamā gada pavasarī - vasaras sākumā.

Trīsstāvīgā māja nopirkta 2014. gadā, tam sekojusi tā saukto loft dzīvokļu (īpašums, kas savulaik kalpojis industriāliem mērķiem, tiek pārbūvēts mūsdienīgā izpildījumā, saglabājot seno auru) projekta izstrāde. «Ar to bija aizķeršanās, jo notika Zolitūdes traģēdija, mainījās likumdošana un noteikumi. Mēs nomainījām arhitektu un pārstrādājām arī projektu,» stāsta V.Vucāns. Ēkas projektu izstrādājis arhitektu birojs «Pils M», bet kā ģenerāluzņēmējs izvēlēts SIA «AMBK».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"” nodevusi riteņbraucēju un gājēju lietošanai gandrīz kilometru garu izgaismotu gājēju un veloceliņu Tērvetē.

Objekta būvdarbi tika uzsākti maijā - nosprausta trase, izzāģēti koki un krūmi, demontēta liekā grunts, izbūvēts sala izturīgs slānis un šķembu pamats, uzstādītas ūdens teknes, kā arī ieklāts asfalta segums un labiekārtota un apzaļumota apkārtne. 131 metra garumā ir uzstādītas ceļa metāla barjeras, bet 313 metru garumā gājēju metāla barjeras.

"Ir skaidrs, ka veloceliņus visā Latvijā turpmāk būvēs arvien vairāk, jo pieprasījums pēc tiem palielinās. Gājēju un veloceliņš Tērvetē "Igatei" nav pirmā šāda veida būve, taču ar katru jaunu objektu tiek uzkrāta pieredze,” uzskata "Igates" izpilddirektors Gusts Kaļiņins.

Būvdarbos kā apakšuzņēmēji tika piesaistīti SIA „IGASSG” (drenāžas tīklu izbūve), SIA „JEF” (apgaismojuma izbūve), SIA "Signum" un SIA "Baltic Trailer Service" (satiksmes organizācijas līdzekļi un metāla barjeru uzstādīšana). Betona atbalstsienas izbūves darbus izpildīja SIA "Igates Betons".

Komentāri

Pievienot komentāru