Var nākties maksāt vairāk

2017. gada 19. decembris plkst. 11:51
Sadaļa: Pakalpojumi
Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jauno kārtību, sniedzot taksometru pakalpojumus pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa, parādās aizvien vairāk problēmu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš automātiskās barjeras demontāžas un taksometru caurlaižu sistēmas atcelšanas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā notikumi risinājušies dažādi. Augušas pasažieru sūdzības par pakalpojumu kvalitāti un arī par neadekvāti augstajām brauciena izmaksām atsevišķos gadījumos. Pasažieru iekāpšana taksometros šobrīd notiek maksas teritorijā, kur taksometriem ir jāmaksā 1,5 eiro par 30 minūšus stāvēšanu. Tas rada papildus izmaksas taksometru pakalpojumu sniedzējiem. Tāpēc, piemēram, AS Rīgas Taksometru parks šo summu ir iekļāvis pakalpojuma cenā. Šobrīd gan nav saprotams, vai šādi drīkst rīkoties. Ministru kabineta noteikumos rakstīts, ka maksu par braucienu veido trīs sastāvdaļas - nolīgšanas tarifs, attāluma tarifs jeb maksa par kilometru un laika tarifs, kas ir braukšana/stāvēšana.

«No šī gada 6. septembra lidostā Rīga ir mainījusies taksometru pakalpojumu sniegšanas un pasažieru uzņemšanas taksometros kārtība. Šī kārtība nav ērta un patīkama ne pasažieriem, ne mums kā pakalpojumu sniedzējiem. Pasažieru iekāpšana notiek maksas teritorijā, kur maksa ir trīs eiro stundā ar soli 0,5 h. Gandrīz trīs mēnešus mums šīs ir papildus un diezgan ievērojamas izmaksas. Tāpēc šobrīd minimālo lidostas stāvvietas izmantošanas maksu – 1,50 eiro - esam iekļāvuši pakalpojuma maksā, lai daļēji segtu izdevumus, saistītus ar atrašanos šajā teritorijā. Ceram, ka tās ir īslaicīgas neērtības, jo lidosta gatava un plāno veikt gan maksas optimizāciju, gan izmaiņas taksometru pakalpojumu sniegšanas procedūrā,» DB norāda AS Rīgas Taksometru parks valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks. Savukārt Baltic Taxi pārstāvis Jānis Naglis norāda, ka Latvijā taksometra pakalpojuma cenu var veidot trīs komponenti – maksa par iekāpšanu, pakalpojumā patērēto laiku un nobraukto attālumu jeb cena par kilometru. Papildpakalpojumi ir vai nu jāiekļauj cenā, vai arī par tiem jāvienojas ar pasažieri atsevišķi. «Situācija, kuru ir radījusi lidostas un amatpersonu bezatbildīgā rīcība, spiež taksometru pakalpojuma sniedzējus meklēt dažādus risinājumus, lai segtu rezultātā radušās nepamatotās izmaksas. Baltic Taxi aicina visus savus sadarbības partnerus, kas brauc ar Baltic Taxi zīmolu, ievērot Latvijā pastāvošo nozares normatīvo regulējumu. Vienlaikus uzsveram - atbildīgajām institūcijām būtu nekavējoties jārisina situācija lidostā, kurā cieš pakalpojuma sniedzēji, saņēmēji, Rīgas tūrisms un reputācija,» uzsver J. Naglis.

Visu rakstu Var nākties maksāt vairāk lasiet 19. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu