Auto

Veido autoservisu balto sarakstu

Sanita Igaune, 09.06.2011

Jaunākais izdevums

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija (LPAA) sadarbībā ar Latvijas Virsbūvju remontētāju asociāciju (LAVRA) un Valsts ieņēmumu dienestu (VID) šogad uzsāk vieglo transportlīdzekļu apkopes un remonta nozares komersantu sertifikāciju, kuras mērķi ir patērētāju interešu un godīgas konkurences nodrošināšana.

Virsbūvju remonta darbnīcu (VRD) sertifikāta esamība norādīs uz tiem nozares komersantiem, kuri spēj strādāt un konkurēt godprātīgi, nekrāpjot savus klientus un valsti, norāda LPAA.

«Auto virsbūvju remontos galvenais darba devējs servisiem ir apdrošināšanas sabiedrības, kuras savstarpējā nežēlīgā konkurences cīņā par tirgus daļu, ir dramatiski samazinājušas OCTA polišu cenas – dažos gados par 50%! Tas ir bijis viens no galvenajiem iemesliem virsbūvju remonta servisiem pārkāpt labas biznesa prakses principus un gandrīz pilnībā pāriet ekonomikas pelēkajā un pat melnajā zonā,» uzsver LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Apdrošināšanas mērķis savā būtībā ir novērst negadījuma rezultātā radušos īpašuma bojājumus, atlīdzinot klientam kvalitatīvi veikta remonta izmaksas, izmaksātajai apdrošināšanas atlīdzībai būtu jāsedz kvalitatīvi veikta remonta izmaksas, bet reālā situācija ir radikāli pretēja – samazinātās polišu cenas ir panāktas uz lētu rezerves daļu pielietošanas un servisu nenomaksāto nodokļu rēķina. Rezultātā autoremontu nozare Latvijā ir iedzīta ēnu ekonomikas zonā un var «lepoties» ar piederību «pelēko» nozaru TOP 3 (līderis ir celtniecība), skaidro V. Kulbergs.

LPAA sertifikācijas procesā vērtēs VRD darbinieku kvalifikāciju un klientu apkalpošanas kvalitāti, izmantotās iekārtas un tehnoloģijas, pielietoto rezerves daļu un remonta materiālu atbilstību, kā arī pievērsīs uzmanību uzņēmuma visu pienākošos nodokļu nomaksai.

Līdzīgs sertifikācijas process iepriekšējos gados jau sevi ir pozitīvi pierādījis Igaunijā, kur 39 nozares lielākie un vismodernāk aprīkotie uzņēmumi, ar ikgadējo apgrozījumu līdz 50% no visu auto servisu apjomiem, ir sertificēti un ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē ir mazāks par 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoīpašnieki nav gatavi maksāt reālo cenu par autoremontu vai apkopi

Zane Atlāce - Bistere, 03.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītais gads autoremontu un apkopju jomā ir bijis gana izaicinošs - galvenā problēma industrijā ir kvalificēta darbaspēka trūkums, secina autoservisu platformas servix.lv līdzīpašnieks Rūdolfs Roze.

"Esam piedzīvojuši, ka vairāki autoservisi trūkstošā darbaspēka dēļ ir bijuši spiesti samazināt apjomus vai pat pārtraukt darbību. Darbinieku trūkums lielā mērā izskaidrojams ar zemo atalgojumu, ko autoserviss ir gatavs maksāt darbiniekiem kā arī to, ka autoīpašnieki nav gatavi maksāt "reālo" cenu par autoremontu vai apkopi," norāda R.Roze.

Viņaprāt, nozari arī būtiski kropļo valdošais nelegālo autoremontdarbnīcu skaits, kas var piedāvāt savus pakalpojumus par zemāko cenu. Līdz ar to Latvijas autoparks ir viens no vecākajiem Eiropā un tehniskais stāvoklis automašīnām bieži vien ir katastrofāls.

Db.lv jau rakstīja, ka platforma servix.lv izveidota, lai auto īpašniekiem bez maksas pāris minūšu laikā būtu iespējams salīdzināt auto servisu piedāvājumus, kā arī sniegtu iespēju pieteikt auto remontu, diagnostiku, eļļas maiņu un citus pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jūtot pieprasījumu, Bosch Service ievērojami paplašina autoservisu tīklu Baltijā

Lelde Petrāne, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bosch Service, lielākais autoservisu tīkls pasaulē, plāno paplašināt darbību Baltijas reģionā, līdz šā gada beigām atverot 10 jaunus autoservisus, no kuriem četri plānoti Rīgā un Latvijas lielākajās pilsētās.

Bosch Service autoservisu tīklā visā pasaulē ietilpst 15 000 tīkla dalībnieku, no kuriem 11 800 ir Bosch Car Service, kas apkalpo visu automašīnu markas. Baltijā šobrīd darbojas 43 Bosch Service autoservisi, un līdz gada beigām plānots atvērt 3 autoservisus Lietuvā, 3 - Igaunijā un 4 – Latvijā. 2012. gadā Bosch plāno investēt 100 000 eiro Bosch Car Service attīstībā.

Paplašināšanās ietvaros šobrīd norit aktīva stratēģisko partneru piesaiste Baltijas valstu lielākajās pilsētās un novadu centros. Bosch Service izvirzījis mērķi izveidot plašu autoservisu tīklu pārklājumu Baltijā ar 25 autoservisiem Latvijā, 25 Igaunijā un 50 - Lietuvā. Paplašināšanos iecerēts pabeigt tuvāko 3 līdz 5 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas brokeru kompānija Aon Baltic paziņojusi par uzņēmuma Balto Link iegādāšanos. Darījuma finansiālā puse netiek atklāta, informē uzņēmumu pārstāvji.

Balto Link ir viena no vadošajām apdrošināšanas brokeru kompānijām Baltijas reģionā. Tā specializējas lielu korporatīvo klientu apkalpošanā un apdrošināšanas produktu interneta pārdošanā. Abas kompānijas ir pārstāvētas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Plānots arī turpmāk veikt darbību Baltijas reģionā, piedāvājot tirgum plašu risku un apdrošināšanas konsultāciju risinājumu klāstu.

«Divu spēku apvienošana radīs jaunas iespējas klientiem, apvienotā pieredze ļaus efektīvāk pārvaldīt risku un piedāvāt jaunus produktus. Aon Baltic pieredzi riska pārvaldībā, izmantojot globālā tīkla potenciālu un strādājot ar lielajiem klientiem, papildinās Balto Link pieredze apdrošināšanas un klientu apkalpošanas tehnoloģiju attīstībā, kā arī augstākā līmeņa speciālisti dažādos uzņēmējdarbības segmentos. Tāpat meklēsim sinerģiju administratīvo un klientu zaudējumu regulēšanas procesu uzlabošanai», - saka Aon Baltic vadītājs Žilvinas Petrauskas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas autoservisu pelēkajā sektorā pazūd 64 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere, 10.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Latvijas autoservisu pakalpojumu vēl aizvien tiek sniegti, tā dēvētajā, pelēkajā sektorā, tādējādi valsts makam garām aizpludinot 64 miljonus eiro gadā, liecina Latvijas Auto asociācijas veiktie aprēķini.

Ņemot vērā Latvijas autoparka lielumu, servisu un darbinieku skaitu, mehāniķu darba stundas, rezerves daļu apjomu, kā arī citus parametrus, asociācija aprēķinājusi, ka autoservisu pelēkajā sektorā gadā pazūd 38 miljoni eiro PVN un vēl 26 miljoni eiro iet secen, neveicot darbinieku sociālās iemaksas un IIN.

Pirms vairākiem gadiem, kad ēnu ekonomikai autoservisu nozarē pastiprināti pievērsās Valsts ieņēmumu dienests, tirgus it kā mazliet pierāvās, jo spiediens bija pietiekami liels, teic asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

«Bet to jau nevar noturēt mūžīgi. Jābūt kādam instrumentam, kas spēj šo spiedienu noturēt arī brīdī, kad kontroles mehānisms atlaižas, bet tāda instrumenta nav. Līdz ko masveida pārbaudes beidzās, tā viss aizgāja vecajās sliedēs un esam turpat, kur bijām 2005., 2006.un citos gados, nekas nav mainījies. Krāpjas gan ar algām, maksājot minimālās, masveidā izvairās no PVN apmaksas, īpaši, ja runājam par rezerves daļu tirdzniecību. Vairāk nekā 98% no visiem servisiem vairāk vai mazāk optimizē nodokļus,» skarbi secina I.Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Autoservisa īpašnieks: Latvijā pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām

Monta Glumane, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biežākās problēmas automašīnām tiek novērotas ritošajā daļā. «Ja brauc pa tādiem ceļiem, kādi ir pie mums, tad nav brīnums,» biznesa portālam db.lv teic CRSS autoservisa īpašnieks Roberts Burvis. Viņš neslēpj savas domas: «Latvijas iedzīvotāji pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām,»

Kā sāpīgākos tematus nozarē R.Burvis akcentē autoceļu kvalitāti, automašīnu tehnisko stāvokli, darbinieku trūkumu un negodprātīgos autoservisus.

«Lielākā problēma ir tā, ka cilvēki meklē pašu lētāko variantu, bet vienlaikus vēlas dīlera kvalitāti. Tas ir nesavienojami, un tas ir jāsaprot. Tajā pašā laikā ir ļoti daudz negodprātīgu autoservisu, kas detaļām liek 200 līdz pat 300% uzcenojumu. Turklāt bieži vien atbrauc klients, stāsta, ka mainīta kāda automašīnas detaļa, bet mēs konstatējam faktu, ka detaļa nav nomainīta. Nauda gan ir iekasēta,» par skarbo realitāti nozarē stāsta R.Burvis. Arī autoservisu skaits, pēc viņa domām, Latvijā esot lielāks nekā nepieciešams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Saredz iespēju autoservisu digitalizācijā

Anda Asere, 13.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Redzot, ka auto īpašniekiem trūkst uzticības autoservisiem, "Repairo" izveido platformu, kas palīdz izvēlēties autoservisu un pieteikt remontu digitālā formā.

"Daudzi autoservisi joprojām ikdienā izmanto novecojušas metodes, lai pārvaldītu servisu un darbā ar klientiem. Tāpat bieži vien patērētājs neko nezina par blakus esošo remontdarbnīcu – nedz to, kā tur izskatās, nedz cenu politiku. Uzrunājam autoservisus, kuriem nav kauna parādīt savas telpas, pastāstīt par to, kā veidojas cena un kā tiek remontēta automašīna," teic Undis Neilands, "Repairo" līdzdibinātājs.

Platforma "Repairo.eu" darbojas kopš oktobra. "Jaunizveidotais produkts gūst atsaucību no autoservisiem un auto īpašniekiem. Šobrīd esam ļoti apmierināti ar iegūtajiem rezultātiem – rezultāti ir labāki, nekā bijām plānojuši, auto īpašnieki mājaslapu apmeklē regulāri un apjomi pieaug katru dienu," apgalvo U. Neilands.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisa rezervācijas platformā Autofi auto īpašnieki var pieteikt automašīnu remontu, attiecīgi pretī no servisiem saņemt piedāvājumus, kurus iespējams salīdzināt pēc dažādiem faktoriem – cena, laiks, kvalitāte, garantija un atsauksmes

Pie paša projekta uzņēmuma komanda sāka strādāt 2017. / 2018. gada mijā, bet oficiāli kompānija reģistrēta šā gada maijā. Uzņēmuma komandā ir četri cilvēki - divi somi, viens latvietis un viens azerbaidžānis. «Nolēmām realizēt šāda veida projektu, jo redzējām to, ka auto remonta industrija ir nesakārtota un necaurspīdīga. Daudzos gadījumos auto īpašnieks nesaņem attiecīgo kvalitāti vai garantiju par veikto servisu. Šo un vēl citu iemeslu dēļ vēlējāmies izveidot vienotu tirgus platformu, kas savienotu auto īpašniekus ar autoservisiem,» stāsta platformas līdzdibinātājs Undis Neilands. Biznesa ideja ir aizgūta no ārzemēm, un platformas izveidošanas ideja nākusi no somu kolēģa - kursa biedra, ar kuru kopā U.Neilands mācās Latvijas Universitātē. Somam bija ideja, ka kaut ko tādu varētu realizēt Baltijā, jo līdz šim tik lielā mērogā tas nebija izdarīts. Latvijas uzņēmējs norāda, ka pastāv līdzīgas platformas, bet tās strādā nedaudz citādi, piemēram, servisu darbību pieteikšana notiek manuāli, bet Autofi priekšrocība ir tā, ka viss notiek automātiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais solis nu ir sperts - tā jāteic par uzsakto darbu, lai īstenotu sen izrunāto ieceri veidot tā saucamo uzņēmumu balto sarakstu. Proti, Finanšu ministrija ir izstrādājusi koncepciju par Uzticamo uzņēmumu jeb balto sarakstu.

Tiek paredzēts, ka tajā būtu iekļaujamas kompānijas, kas strādājušas vismaz trīs gadus un budžetā nodokļu veidā samaksājušas vismaz 500 tūkst. latu, un kuru neto apgrozījums pārsniedz trīs miljonus latu. Šāda koncepcija, šāds solis ir vairāk nekā nekas. Tomēr jāatzīst, ka savu sākotnējo mērķi šādi uzstādījumi nekādi neasniedz.

Nevar noliegt, ka Latvijā jau vairākus gadus ir būtiska problēma saistībā ar pelēkās ekonomikas sektora arvien intensīvāku paplašināšanos, un tādējādi tiešām būtu nepieciešams izveidot sarakstu, kurā iekļautu tos uzņēmumus, kuriem nav nodokļu parādu, kuri savlaicīgi un kvalitatīvi izpildījuši saņemtos pasūtījumus, kuriem nav bijušas problēmas ar tiesībsargājošajām institūcijām utt. Faktiski runa ir par uzņēmumiem, par kuriem valsts būtu gatava dot savas garantijas. Pirmkārt, šāda saraksta izveide būtu palīgs pašiem komersantiem, jo viņi ātri varētu pārbaudīt, ar kurām kompānijām ir droši sadarboties. Otrkārt, nosakot, ka baltajā sarakstā neietilpstoši uzņēmumi nevar piedalīties valsts un pašvaldību organizētos iepirkumu konkursos, būtu iespējams panākt, ka kompānijas censtos tajā tomēr iekļūt. Tas savukārt būtiski palielinātu nodokļu samaksas efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iznākot no «ēnas», vidējo autoservisu konkurētspēja ir samazinājusies; aicina ieviest sertifikāciju, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pagājušā gada otrajā pusē Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāka pastiprināti vētīt autoservisu nozari, kurā, pēc dienesta speciālistu un nozares pārstāvju teiktā, liela daļa uzņēmumu atrodoties «ēnā» – nodokļus maksā daļēji vai nemaksā nemaz.

300 jaunu maksātāju

Pārbaudīti tika 800 autoservisi, kas ir aptuveni 40% no visiem šāda veida uzņēmējdarbības veicējiem mūsu valstī. Pirms ķerties pie sodiem un represīvām metodēm, autoservisiem tika doti divi mēneši, kuru laikā varēja brīvprātīgi novērst nepilnības savā darbībā. Pēc VID ģenerāldirektores Ināras Pētersones uzskata, preventīvās darbības bijušas ļoti veiksmīgas. Proti, automobiļu apkopes un remonta nozarē tika reģistrēts vairāk nekā 300 jaunu nodokļu maksātāju. Lielākā daļa no tiem – fiziskas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rūtiņš: Latvijā ir stilīgi nemaksāt nodokļus pat tad, ja nav nekādu finansiālu problēmu

Dienas Bizness, 23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav gadsimtiem ilgas patēriņa kultūras pieredzes, kāda ir rietumvalstīm. Mums nav ētikas robežu, cik tālu var iet, lai ietaupītu, un tas raksturīgs gan uzņēmējiem, gan preču un pakalpojumu pircējiem. Nav izpratnes par to, ka ilgtermiņā svarīga kvalitāte ir finansiāli izdevīgāka nekā iespēja šodien iztērēt par dažiem eiro mazāk, saka Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Pēdējā laikā Valsts ieņēmumu dienests (VID) pievērsies pelēkā sektora apkarošanai tieši automašīnu apkopes un remonta nozarē. Kā jūsu pārstāvētā asociācija vērtē VID rīcību?

VID pārbaudes – tā ir pēdējā aizsardzības līnija. Būtiskāks jautājums ir, kā civilizēt tirgu, lai cilvēki neizvēlētos darboties autoservisu biznesā tikai tāpēc, ka šajā nozarē redz iespēju veidot biznesu, nemaksājot nodokļus. Turklāt runa nav tikai par nodokļu nomaksu. Ir vēl vairāki būtiski jautājumi – par sociālo līdztiesību, respektīvi, vai tiem, kuri nodokļus nemaksā vai maksā daļēji, būtu jāsaņem tas pats sociālais nodrošinājums kā cilvēkiem, kas nodokļus maksā, arī jautājums par autoservisu darba kvalitāti un jautājums par kompetencēm, kas ir cilvēkiem, kuri autoservisos strādā. Vēl viens būtisks jautājums ir godīga konkurence. Valsts mērogā jādiskutē, vai tādā situācijā, kādā atrodas autoservisu tirgus, vispār iespējams runāt par godīgu konkurenci, jo atšķirība cenai tam pakalpojumam, kas aplikts ar nodokļiem, un tam pakalpojumam, par kuru nodokļi netiek maksāti, sasniedz 50%. Mūsu asociācija apgalvo, ka beidzot jāpaskatās uz situāciju kopumā, un es nedomāju, ka atbildīgajās institūcijās strādājošie cilvēki reālo situāciju neizprot, tomēr nekas netiek darīts.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar lielgabalu pa zvirbuļiem?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 22.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par sīkiem nodokļu parādiem uzņēmumu darbību aptur, par miljonu lieliem – apžēlo; precedents ar tālejošām sekām

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ināra Pētersone vienā dienā pamanījusies izcelties ar diviem savstarpēji pretnostatāmiem apgalvojumiem. LNT rīta raidījumā 900 sekundes Pētersones kundze palepojusies, ka VID esot apturējis vairāk nekā 700 nelielu un vidēju autoservisu darbību. Gandrīz 700 autoservisiem VID uzrēķinājis administratīvos sodus, ap 200 konstatējis, ka neesot saņemtas visas nepieciešamās atļaujas – īsi un konkrēti, autoservisu rindas krietni paretinātas un VID nostrādājis kā savdabīgs klientu plūsmas vārstulis un virziena norādītājs. Pēc VID «autoservisu reida» gan esot tapuši vairāk nekā 500 jauni autoservisi, ziņo LETA, līdz ar to aina nav gluži tik drūma, ka aptuveni divarpus tūkstoši no aizvērto autoservisu darbiniekiem tagad būtu bezdarbnieki, taču jebkurā gadījumā VID vadītājas minētā statistika ir gana daiļrunīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pastiprināta uzmanības pievēršana autoservisiem piespiedusi palielināt darbinieku vidējo algu par 52 eiro mēnesī. Vienlaikus sadārdzinājušās arī atsevišķu pakalpojumu cenas autoservisos, trešdien raksta laikraksts Neatkarīgā Rīta Avīze.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone informēja, ka autoservisu nozares uzraudzības un kontroles pasākumu rezultātā 2014. gada jūlijā un augustā vidējā darba samaksa šajā nozarē palielinājusies par 496,49 tūkstošiem eiro. Vidēji viens nodokļu maksātājs ir palielinājis darba algu par 52 eiro. Pastiprināto pārbaužu dēļ jūlijā un augustā, salīdzinot ar jūniju, par 4,9% jeb 378 vietām palielinājies oficiālo darba vietu skaits autoservisos. Kopumā laikā no šā gada 27. jūlija līdz 27. oktobrim automobiļu apkopes un remonta nozarē reģistrēti 305 jauni nodokļu maksātāji, no tiem 91 juridiskā persona, 214 fiziskās personas, kā arī pieci individuālie komersanti. I. Pētersone uzskata, ka šie sasniegtie rezultāti liecinot par izvēlētās stratēģijas pareizību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nebūdami apmierināti ar autoservisu darbu, Alfrēds Lazdiņš un Kaspars Roznieks izlēmuši piedāvāt iespēju pieteikt problēmu internetā, kur tavsserviss.lv atradīs tās risināšanai piemērotāko servisu

«Ideja par šādu portālu man bija jau pirms vairākiem gadiem, jo katru reizi, kad apmeklēju autoservisu, saprotu, ka kaut kas nav kārtībā un kaut ko vajadzētu pamainīt. Jebkurš, kurš brauc ar auto, sastopas ar remontu un nereti secina, ka atkal jau ar kaut ko ir neapmierināts – auto netiek salabots laikā, jāatgriežas servisā vēlreiz, cena ir bijusi pārspīlēta vai arī cilvēks vienkārši nezina, par ko ir samaksājis. Katrs nākamais remonts, ja vien nav atrasts uzticams autoserviss, saistās ar galvassāpēm – cilvēki nezina, kur vērsties, baidās pārmaksāt. Tāpēc katru reizi paiet ilgs laiks, apzvanot paziņas. Mēs vēlamies mainīt autoservisu nozari Latvijā, palīdzēt cilvēkiem atrast īsto uzņēmumu, lai nebūtu jāuztraucas par to, uz kurieni mašīna tiek atvesta, un lai nav jātērē laiks servisa meklēšanā, aptaujājot paziņas,» saka Alfrēds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka šī krīze ir iespēju laiks, tikai jābūt gataviem mainīties un meklēt jaunus risinājumus.

Tāpēc kopš aprīļa, ņemot vērā Covid-19 uzliesmojuma radīto situāciju, autoservisu tīkls radis risinājumu, kā nezaudēt klientus un ieviesis piedāvājumu bez maksas aizbraukt pakaļ klientu automašīnām, kurām nepieciešams remonts, un pēc apkopes tās nogādāt atpakaļ.

SIA "Gros Auto Grupa" pakalpojumu "Aizvedam/atvedam" ieviesusi, respektējot klientu vēlmi nedoties ārā no mājām un neapmeklēt sabiedriskas vietas, piemēram, autoservisus. Pakalpojums pagaidām ir pieejams Rīgā, Jūrmalā un Kuldīgā, kur atrodas arī uzņēmuma autoservisi, taču uzņēmuma pārstāvis Māris Feldbergs teic, ka, vadoties pēc pieprasījuma, pakalpojums varētu tikt attīstīts arī plašākā teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BTA peļņa sasniedz 1,1 miljonu eiro

Žanete Hāka, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AAS BTA Baltic Insurance Company Baltijas valstīs parakstīto bruto apdrošināšanas prēmiju apjoms pirmajā ceturksnī pieaudzis par 3,4 %, sasniedzot 31,3 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Neraugoties uz BTA izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību pieaugumu par 10 %, BTA peļņa šī gada pirmajā ceturksnī sasniegusi 1,1 miljonu eiro.

Līdzīgi kā pērn, arī šī gada pirmajā ceturksnī saglabājas pozitīva tendence – Baltijas valstīs turpina palielināties parakstīto bruto apdrošināšanas prēmiju apjoms brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos. Šī gada pirmajā ceturksnī BTA kopumā brīvprātīgajos apdrošināšanas veidos parakstīja bruto apdrošināšanas prēmijas 21,1 miljona eiro apmērā, kas ir par 5 % vairāk nekā 2015. gada pirmajā ceturksnī. Vislielāko bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugumu BTA sasniedza KASKO (+14 %), veselības apdrošināšanā (+9 %) un vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā (+5 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Biedē ar melno sarakstu

Māris Ķirsons, 05.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība noteiks sarakstu ar nozarēm, kurās nevarēs strādāt mikrouzņēmumu nodokļa (MUN) maksātāji, ceturtdien raksta Dienas Bizness.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes rezultāts. Smagas diskusijas bija saistībā ar to, kādu sarakstu vajadzētu veidot – melno (ar nozarēm, kurās MUN maksātāji nevarētu strādāt) vai balto (kurās varētu strādāt). Komisijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis rosināja izveidot tā dēvēto balto sarakstu, kurā valdība noteiktu nozares, kurās varētu darboties MUN maksātāji, savukārt Saeimas deputāts Edgars Putra aizstāvēja pretējo pieeju.

Saeimas deputāts un bijušais LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš aicināja arī iezīmēt kritērijus, pēc kuriem kādā nozarē turpmāk būtu liegts strādāt MUN maksātājiem. Lai arī K. Šadurskis norādīja, ka pašlaik zināmu iemeslu dēļ skaļi par šīm darbības jomām nerunā, jo tās nemaz nav noteiktas. Tomēr diskusija vedināja domāt, ka tādas varētu būt grāmatvedība, kā arī juridisko un biznesa konsultāciju pakalpojumu sniegšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma attīstītāju alianse (NĪAA) augustā uzsāka balto karogu akciju, reaģējot uz plānotajām nekustamā īpašuma kadastra vērtību izmaiņām, kas draudēja ar nesamērīgu nodokļa lēcienu. Nozares viedoklis tika sadzirdēts, un, progresējot sarunām ar valsts pārvaldes institūcijām, nekustamā īpašuma attīstītāji, investori un īpašnieki pārtrauc miermīlīgo protesta akciju, noņemot vairāk nekā 100 izkārtos baltos karogus.

NĪAA norāda, ka valdībā, sadarbojoties ar nozares pārstāvjiem, ir sākts aktīvs un mērķtiecīgs darbs pie tā, lai krasas nekustamā īpašuma nodokļa izmaiņas nenotiktu, un Latvijā tiktu nodrošināts konkurētspējīgs nodokļa maksājums.

Ar balto karogu akcijas palīdzību nozares pārstāvji vērsa lēmumpieņēmēju uzmanību uz Valsts zemes dienesta izstrādātās īpašuma kadastrālās vērtēšanas metodikas nepilnībām un no tās izrietošajām sekām uz nekustamā īpašuma nodokļa maksājumiem. Lai tuvākajos gados gaidāmās izmaiņas nevis sagrautu Latvijas konkurētspēju nekustamā īpašuma tirgū, bet to veicinātu, šobrīd NĪAA biedri iesaistās divās darba grupās – Finanšu ministrijas darba grupā par nekustamā īpašuma nodokli un Valsts zemes dienesta darba grupā par kadastrālo vērtību vērtēšanas metodiku. Tādējādi nozares pārstāvjiem ir iespēja paust savu viedokli nozares sakārtošanā, lai jaunās kadastra vērtības un nekustamā īpašuma nodokļa aprēķina modelis radītu pozitīvu vidi īpašumu attīstībai Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācija (LPUF) 9.jūnijā, tikšanās laikā ar Finanšu ministrijas (FM) pārstāvjiem, aicinās to pēc iespējas drīzāk ieviest tā saucamo uzņēmumu balto sarakstu, lai tādā veidā atbalstītu tos uzņēmumus, kas godīgi un apzinīgi maksā valstij nodokļus.

«Valdības, ministriju un VID līmenī daudz tiek runāts par uzņēmumu melno sarakstu, kas nozīmē šajā sarakstā esošajiem uzņēmumiem pastiprinātu VID uzmanības pievēršanu un daudz regulārākas pārbaudes. Tai pat laikā tikpat nepieciešams ir izveidot arī otru grupu – tā dēvēto balto sarakstu ar uzņēmumiem, kuru grāmatvedība ir caurspīdīga un notiek godīga un apzinīga nodokļu maksāšana valstij,» akcentē LPUF valdes priekšsēdētājs Uldis Ronis.

Šie uzņēmumi ir pelnījuši noteiktus atvieglojumus administratīvā un nodokļu sloga mazināšanai, piemēram, īpašākus nodokļu nomaksas risinājumus un reverso PVN, dažādos jautājumos lielāku pretimnākšanu no valsts un VID puses, ir pārliecināts U. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Turpinās izaugsme personu apdrošināšanas veidos

Žanete Hāka, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1. ceturksnī Latvijas iekšējais apdrošināšanas tirgus (neskaitot ārzemēs parakstīto prēmiju apjomu) pieaudzis par 6,5% un kopumā apdrošināšanas sabiedrības parakstījušas prēmijas 97,6 miljonu eiro apmērā, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas dati.

Izmaksāto atlīdzību apjoms, salīdzinot ar pērnā gada 1. ceturksni, palielinājies par 10,7% un kopumā atlīdzībās izmaksāti 53,7 miljoni eiro

LAA prezidents J. Abāšins: «Par spīti izaicinošajai ģeopolitiskajai situācijai, apdrošināšanas tirgus uzrāda visnotaļ labus izaugsmes ciparus. Turpinās izaugsme personu apdrošināšanas veidos, kas ir pozitīvs signāls. Kā jau prognozēts, strauji pieaug mūža pensijas saņēmēju skaits, kas liecina arī par uzticību apdrošināšanas nozarei. Atlīdzību pusē izaugsme ir vēl straujāka, ko visvairāk ietekmē praktiski nepārtrauktā cenu celšanās medicīnas un autoservisu nozarēs un pieaugošais klientu prasīgums.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvnieku lieta LU radīs 1,7 miljonu zaudējumus

Db.lv, 06.03.2023

Situācija, kurā nonākusi Latvijas Universitāte, vērtēja kā visnotaļ īpatna, ņemot vērā, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra jau 2021. gada septembrī pieņēma lēmumu piemērot universitātes iepirkumam Akadēmiskā centra Torņakalnā 2. kārtai (Zinātņu centra ēkai) finanšu korekciju 25% apmērā no piešķirtā ES fondu finansējuma. Skaitliski tas nozīmē, ka būvniekiem nelabvēlīga tiesvedības iznākuma būvnieku karteļa lietā rezultātā Latvijas Universitātei būs automātiski jāatmaksā aģentūrai saņemtais finansējums teju 1,7 miljonu apmērā. Tas tātad būs jāatmaksā no publiskajiem līdzekļiem.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties tā dēvētās būvnieku lietas, kurā Konkurences padome (KP) sodījusi 10 būvniekus par dalību kartelī, izskatīšanai Administratīvajā tiesā, klajā nāk jauni fakti un blaknes, kas saistīti gan ar tiesas procesu, gan ar pašu lēmumu, iespējamajiem pārkāpumiem un neatbilstībām.

Šobrīd, faktiski jau ir skaidrs, ka būvnieku lieta Latvijas Universitātei (LU) radīs apmēram 1,7 miljonu zaudējumus, liecina tiesas materiāli.

Jau iepriekš ir izskanējis viena no būvniekiem "Velves" īpašnieka “MN Holding” no Konkurences padomes atšķirīgs viedoklis par "Velves" izlīguma slēgšanas ar KP apstākļiem. Atgādinājumam, "Velve" ir viens no būvniekiem, kura darbībās padome konstatēja karteli, bet kurš pamanījās pašā pēdējā brīdī ielēkt vilciena pēdējā vagonā - noslēgt ar padomi izlīgumu un tāpēc tam bija jāmaksā mazāks naudas sods kā arī tas izvairījās no lieguma piedalīties publiskajos iepirkumos. Kamēr padome to pamato ar Velves iesniegtajiem papildus pierādījumiem, pati Velve apgalvo, ka nekādus papildus pierādījumu nav sniegusi. Uz šīm padomes un "Velves" īpašnieka pretrunām par vieniem un tiem pašiem apstākļiem lietā tiesai norāda arī lietas dalībnieki, uzskatot par pretrunīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) plāno veikt kontroli 800 autoservisos, šodien Saeimā rīkotajā konferencē par nodokļiem sacīja VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.

Iepriekš VID aicināja autoservisus brīvprātīgi novērst pārkāpumus nodokļu aprēķinu jomā un deklarēt gan saimnieciskās darbības ieņēmumus, gan darbiniekus, gan darbiniekiem aprēķinātās algas pilnā apmērā.

Patlaban vēl pilnībā nav apkopota informācija par periodu, kad autoservisiem bija dota iespēja sakārtot darbu. Tomēr sākotnējā informācija rāda, ka 182 komersanti ir piereģistrējuši dažnedažādus darbības veidus un ir radīti jauni uzņēmumi, kā arī nozarē nodarbināto darba alga augusi par 5,1%, kas uz katru nodarbināto ir 17 eiro, informēja Pētersone. Šīs izmaiņas panāktas, strādājot ar autoservisu nozares uzņēmumiem tikai caur publisko telpu. Tagad VID ķersies pie kontroles pasākumiem, un plānots kontrolēt aptuveni 800 uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

VVD autoservisos visā Latvijā atklāj būtiskus vides aizsardzības prasību pārkāpumus

Žanete Hāka, 13.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienests (VVD) turpina autoservisu pārbaudes kampaņu visā Latvijā, informē VVD.

10. un 11.decembrī Daugavpils reģionālās vides pārvaldes (RVP) inspektori veica kampaņveida pārbaudes Jēkabpils un Daugavpils pilsētās, kuru laikā tika kontrolēta vides aizsardzības prasību ievērošana transportlīdzekļu remontdarbnīcās (autoservisos).

Daugavpils pilsētā pārbaudes tika veiktas sadarbībā ar Daugavpils pilsētas pašvaldības policijas darbiniekiem. Kampaņas laikā tika apsekoti 16 autoservisi, no kuriem 10 autoservisos tika konstatēts, ka piesārņojošā darbība tiek veikta bez C kategorijas apliecinājumiem, kā arī vienlaikus 3 autoservisos atklāti rupji pārkāpumi atkritumu apsaimniekošanas jomā – uzkrāts liels daudzums nolietotu riepu, kā arī bīstamie atkritumi un veikta neattīrītu notekūdeņu novadīšana vidē - , par kuriem ierosinātas lietvedības par administratīvo pārkāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir audzis to uzņēmumu skaits, kuri kā vienīgo vai kā vienu no nodarbošanās veidiem norādījuši auto apkopi un servisu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Autoservisu nozare ir viena no tām Latvijā, kurā pastāv augsts nenomaksāto nodokļu risks, aplokšņu algu īpatsvars un līdz ar to arī raksturīga darbošanās ēnu ekonomikā. Tāpēc laika posmā no 2014. gada līdz pat 2016. gadam Valsts ieņēmumu dienests (VID) pastiprināti vētīja autoservisus, mudināja pelēkajā zonā esošos iznākt legālajā tirgū un maksāt nodokļus.

Šā gada pavasarī Latvijā bija 2259 uzņēmumi, kas kā vienīgo vai vienu no saviem nodarbošanās veidiem bija norādījuši automobiļu apkopi vai remontu. Savukārt šobrīd šādu uzņēmumu skaits ir sasniedzis jau 2607, liecina SIA Lursoft dati. Var būt tā, ka komersantu skaits ir palielinājies, jo daži ir legalizējuši savu darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru