Pakalpojumi

Veido jaunu e-komercijas paku piegādes tīklu 16 valstīs, ieskaitot Latviju

Lelde Petrāne, 15.03.2016

Jaunākais izdevums

Transporta un loģistikas kompānija Itella, paplašinot sadarbību ar DHL un Norvēģijas pastu, izveidos jaunu starptautisko paku piegādes tīklu 16 Eiropas valstīs, tajā skaitā Baltijas valstīs. Sadarbības ietvaros Itella turpmāk no šo valstu interneta veikaliem piegādās pakas klientiem Igaunijā, Latvija un Lietuvā, izmantojot jauno saņemšanas punktu tīklu Itella Parcel Shop. Savukārt nākotnē Baltijas valstu interneta veikali, atbilstoši vienādiem nosacījumiem visās valstīs, varēs piegādāt preces uz pārējām tīklā iekļautajām valstīm.

Laikraksts Dienas Bizness iepriekš vēstīja, ka Latvijā šis tīkls sāks darboties šā gada aprīlī.

Itella būtiski nostiprināšot savas pozīcijas starptautiskajā interneta veikalu loģistikas tirgū. Bez Latvijas, Igaunijas, Lietuvas un Somijas, šis tīkls ietver arī Zviedriju, Norvēģiju, Dāniju, Vāciju, Austriju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Nīderlandi, Beļģiju, Franciju un Luksemburgu. Jaunā sadarbības tīkla partneri būs Itella, kā Posti Group uzņēmums, kā arī DHL Parcel Europe, DHL Freight Sweden un Posten Norge ar meitasuzņēmumu Bring.

Rasma Saule, Itella Logistics izpilddirektore, komentē: «Turpmāk visu 16 valstu iedzīvotājiem izzudīs atšķirības paku piegādē pāri robežām. Piemēram, iedzīvotāji saņemtās preces varēs atgriezt, izmantojot to pašu piegādes veidu, neatkarīgi no tā, vai paka tika sūtīta uz Baltijas valstīm no Vācijas, Beļģijas vai Zviedrijas. Esam arī apņēmušies nodrošināt plašāko paku sūtījumu tīklu Baltijas valstīs ar vismaz 1200 paku pieņemšanas punktiem.»

Tīkls ietvers pavisam 43 000 apkalpošanas punktus, un tā apkalpoto strādājošo iedzīvotāju skaits pārsniegs 170 miljonus.

Itella ir starptautiska transporta un loģistikas kompānija ar centrālo biroju Somijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji attīstoties e-komercijas pakalpojumu segmentam, "DPD" grupas uzņēmumi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā plāno ievērojamas investīcijas infrastruktūras paplašināšanā.

Kopumā Baltijas valstīs plānoto investīciju apjoms sasniedz 7,3 miljonus eiro, no kuriem teju 2,5 miljonus eiro plānots ieguldīt DPD Latvija attīstībā. "DPD Latvija" plāno vairāk nekā 2,5 reizes palielināt paku skapju skaitu, izveidojot plašu DPD Pickup punktu tīklu ar vairāk nekā 200 Pickup paku skapjiem visā Latvijā.

"Līdz ar e-komercijas straujo attīstību pieaug sūtījumu apjoms, un iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas sev ērtu un uzticamu sūtījumu piegādes risinājumu. "DPD" grupas pērn veiktais pētījums* liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju izvēlas saņemt pasūtījumu piegādi uz paku skapjiem visā Latvijā. Ar katru gadu gan biznesa klientu, gan privātpersonu segmentā tiek novērots pieprasījuma pieaugums pēc sūtījumu nodrošināšanas caur automatizētiem paku skapju termināliem. Līdz ar to mērķtiecīgi plānojam līdz gada beigām attīstīt Pickup punktu tīklu visā Latvijā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem ērtu un kvalitatīvu sūtījumu saņemšanu," norāda Jānis Grants, "DPD" Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

DPD Latvija infrastruktūras attīstībā plāno ieguldīt ap 5 miljoniem eiro

Monta Glumane, 24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums DPD Latvija šovasar uzstādījis 21 jaunu automatizēto paku termināli jeb Paku Skapi. Pirmo reizi paku termināļi ierīkoti arī biznesa centros, informē DPD Latvija.

Uzņēmuma Paku Skapji paredzēti sūtījumu saņemšanai un nosūtīšanai. Modernizētie paku termināļi atrodas Rīgā un reģionos, tostarp trīs no tiem pirmo reizi ierīkoti biznesa centros - «Barons Kvartāls» un «Place Eleven» iekštelpās, kā arī biroju centrā «Jaunā Teika».

«Paku Skapji biznesa centros paver plašākas iespējas mūsu klientiem, kuri tagad var vienkārši saņemt un nodot savus sūtījumus, nepametot biroja ēku. Kā īpaši ērts risinājums tas kalpos mazajiem ražotājiem, vietējiem amatniekiem un māksliniekiem, kuri savus ražojumus no biznesa centra var uzreiz nosūtīt klientiem,» atzīmē «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants. «Vienlaikus turpinām attīstīt arī paku termināļu izvietošanu iekštelpās. Iekštelpu skapju priekšrocība ir tāda, ka arī krasas gaisa temperatūras svārstības, piemēram, liels karstums vai stiprs sals, tajos piegādātās preces nevar ietekmēt, kas dažkārt var būt svarīgi kosmētikai, elektronikai vai pārtikas precēm.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

No paku skapjiem Latvijā varēs veikt sūtījumus uz Pickup punktiem Eiropā

Lelde Petrāne, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» ir paplašinājis automatizēto terminālu jeb paku skapju iespējas. Turpmāk iedzīvotāji varēs no paku skapjiem Latvijā patstāvīgi veikt sūtījumus uz Pickup punktiem Eiropā, tostarp Lielbritānijā, Vācijā vai Beļģijā. Vienlaikus gada aktīvākajā sūtījumu veikšanas periodā uzņēmums aicina ikvienu savus plānotos iekšzemes un ārvalstu sūtījumus noformēt laikus.

Papildu līdzšinējai iespējai veikt sūtījumus no paku skapjiem uz Pickup tīkla punktiem Baltijā, tagad var nosūtīt pakas arī uz Pickup punktiem vairākās Eiropas valstīs. To vidū ir Lielbritānija, Vācija, Francija, Beļģija, Zviedrija, Dānija, Somija, Portugāle, Spānija un Luksemburga.

«Iepriekš Pickup tīklā bija iespējams piegādāt paku no automatizētajiem termināliem uz saņēmēju adresēm Eiropā, bet tagad esam galamērķiem pievienojuši arī Pickup punktus Eiropas valstīs. Pateicoties šai inovācijai, sūtītājs no paku skapja Daugavpilī var veikt sūtījumu uz paku skapi Spānijā. Esam būtiski paplašinājuši sūtījumu piegādes infrastruktūru, ņemot vērā mūsu klientu vajadzības, kā arī e-komercijas attīstības tendences,» stāsta «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien ērtāka, ātrāka un lētāka iepirkšanās internetā ir devusi iespēju ne tikai iedzīvotājiem un dažādu nozaru kompānijām tikt pie iekārotajām precēm un izdevīgākiem darījumiem, bet arī paku sūtījumu apkalpojošām kompānijām paplašināt savu biznesu un nopelnīt.

Pērn salīdzinājumā ar 2015. gadu Latvijā tika apkalpots apmēram par piekto daļu vairāk paku, un kurjerpasta kompāniju teiktais liecina, ka e-komercijas bums tuvākajā laikā nemitēsies. Vai Latvijas kompānijas šādai iepirkšanās paradumu maiņai ir gatavas?

Ja ir runa par globālo spēlētāju meitas kapitālsabiedrībām, tad droši vien var teikt, ka jā, jo savu saimnieku uzdevumā tās dara visu, lai efektivizētu darbību un aizņemtu pēc iespējas lielāku paku sūtījumu tirgus daļu gan šeit, gan citviet pasaulē. Nav gan gluži tā, ka pašiem komersantiem nekas nebūtu jādara un nauda tecētu kā pa reni. Nozares uzņēmumiem izaicinājumu netrūkst. Tā kā paku skaits aug griezdamies, kompānijām jādomā par piemērotas infrastruktūras izveidi. Tām ir attīstības plāni, bet ne visām viss projektu virzībā iet uz priekšu tik raiti, kā gribētos, citu iesaitīto pušu dēļ. Piemēram, izrādās, ka nav nemaz tik vienkārši tikt pie vajadzīgā zemes gabala loģistikas centra izveidei vispiemērotākajā vietā. Kurjerpasta uzņēmumiem nākas saskarties arī ar citu nozaru kompānijām raksturīgajiem šī brīža izaicinājumiem. Tā kā konkurence liela un klienti prasa zemas cenas, piesaistīt darbiniekus kļūst arvien grūtāk. Līdz ar to ir kompānijas, kas sliecas nākotnē dot priekšroku automatizācijai un robotizācijai. Lai neatpaliktu no konkurentiem, iedzīvotāju iepirkšanās paradumu maiņa liek nozares spēlētājiem investēt arī paku saņemšanas un nosūtīšanas automātu izveidē un ik pa reizei pavilkt uz zoba citus paku apkalpotājus par neloģiskas vietas izvēli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LPB Bank: attīstoties e-komercijai, pieaug arī e-vides riski

Jānis Goldbergs, 03.11.2020

LPB Bank Maksājumu karšu krāpniecisko operāciju novēršanas departamenta vadītāja Jekaterina Trifonova.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Covid-19 ierobežojumiem, visdažādāko nozaru uzņēmumi, pielāgojoties jaunajiem apstākļiem, uzsāka e-komercijas pakalpojumus - savus produktus vai pakalpojumus pārdodot internetā. Tirgotāji uzreiz apzinājās tiešo labumu – uzņēmējdarbības turpināšanu, tomēr ne vienmēr tiek izvērtēti riski e-komercijas jomā.

E-komercijas iespējas, riskus un jaunākās tendences Dienas Biznesam izklāstīja LPB Bank Maksājumu karšu krāpniecisko operāciju novēršanas departamenta vadītāja Jekaterina Trifonova.

Cik ilgi LPB Bank darbojas e-komercijas jomā?

LPB Bank darbojas vairāk nekā 12 gadus, pirms 10 gadiem banka uzsāka darbību e-komercijas jomā - iegūta Visa un Mastercard licence. Esam banka, kas piedāvā e-komercijas risinājumus bez starpniekiem. Bankas apgrozījuma un peļņas rādītāji aug un savu tālāko izaugsmi saskatām e-komercijas attīstības turpināšanā, piedāvājot aizvien jaunus pakalpojumus un iespējas. Tapāt piedāvājam plašu klasiskas bankas pakalpojumu klāstu – norēķinu kontus, maksājumu kartes, depozītus, kreditēšanu, līzingu un POS termināļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta Eksprespasts konkurē par iekārojamāko kumosu – e-komercijas sūtījumiem

Viens no augošākajiem Latvijas Pasta (LP) pakalpojumu segmentiem ir e-komercijas sūtījumi. Uzņēmuma kurjera pakalpojumu sniedzējs Eksprespasts sūtījumus piegādā uz 58 pasaules valstīm un no tikpat daudzām valstīm tos arī saņem piegādei Latvijas klientiem – tie ir daudzu un dažādu interneta veikalu un interneta tirdzniecības platformu sūtījumi. Patlaban LP klienti ir faktiski visi lielākie Latvijas internetveikali. Vienlaikus uzņēmumam ir daudz klientu, kas nav uzskatāmi par klasiskiem internetveikaliem, jo tirgo preces arī veikalā.

LP Eksprespasts piedāvā trīs dažādu kategoriju piegādes iespējas – sūtījumus pa Latviju, Baltiju vai visu pasauli. Atšķirībā no parastajiem pasta sūtījumiem eksprespasta sūtījumi interneta sistēmās ir izsekojami visā to piegādes ceļā, tiek piegādāti noteiktā termiņā arī uz ārvalstīm un tiek nodoti klientam rokās, ko apliecina paraksts. Eksprespasta sūtījumu segments ir viens no augošākajiem LP, liecinot par e-komercijas pieauguma tendencēm. Vidēji gadā eksprespasta sūtījumu skaits LP aug par aptuveni 15%. Savukārt kopš 2016.gada eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējušies saņemt LP sadarbības partnera Circle-K degvielas uzpildes stacijās, ir palielinājies par aptuveni 1000%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"MakeCommerce" maksājumu platformas klientu skaits šajā gadā Latvijā ir trīskāršojies un pieaudzis līdz 100.

"Pirmo gadu Latvijā varam raksturot ar stabilu izaugsmi. Mūsu mērķis ir tuvāko divu gadu laikā kļūt par pirmo izvēli ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas vēlas attīstīt e-komerciju," teic Ivars Erdmanis, "MakeCommerce" ("Maksekeskus" AS) vadītājs Latvijā.

Maksājumu platforma "MakeCommerce" palīdz kompānijām pieņemt maksājumus internetā. "Maksekeskus" AS ir Igaunijā licenzēta maksājumu iestāde, kas kopš šā gada ir pārstāvēta arī Latvijā. "Maksekeskus" AS ir "Omniva" ("Eesti Post" AS) meitas uzņēmums. Kopumā Baltijā jau gandrīz 2500 uzņēmumu e-komercijas attīstīšanai izmanto "MakeCommerce" maksājumu platformu.

I. Erdmaņa skatījumā veiksmīgas e-komercijas pamatā ir lietotājam draudzīgs internetveikala dizains, skaidri produktu apraksti, ātra un ērta piegāde, kā arī viegla apmaksa. "Ne velti katru gadu pieaug Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās ārzemju interneta veikalos. Tas zināmā mērā saistīts ar trūkstošu līdzīgu piedāvājumu no vietējo interneta veikalu puses," viņš apgalvo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

DPD pickup sūtījumu piegādes tīkla paplašināšanā investēs ap 5 miljoniem eiro

Rūta Lapiņa, 28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu pārvadātājs DPD līdz šā gada beigām paplašinās sūtījumu piegādes infrastruktūru Baltijas valstīs, uzstādot vismaz 20 jaunus paku skapjus. Savukārt divu gadu laikā uzņēmums plāno uzstādīt vairāk nekā 250 paku skapjus jeb automatizētos paku terminālus, investējot ap 5 miljoniem eiro, informē uzņēmuma konsultante sabiedrisko attiecību jautājumos Dita Bukovska.

No tiem vismaz 120 tiks uzstādīti jau nākamā gada laikā – 20 Latvijā un pa 50 Igaunijā un Lietuvā. Attiecīgi uzņēmums infrastruktūras attīstībā ieguldīs aptuveni 5 miljonus eiro.

«Pieaugot e-komercijas apjomiem, redzam, ka paaugstinās cilvēku prasības saņemt un veikt sūtījums sev ērtā laikā un vietā. Mūsu jaunākā pētījuma dati rāda, ka paku terminālu un «Paku Bode» punktu popularitāte ir augusi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, un paredzam, ka šī tendence turpinās vērsties plašumā. Attiecīgi plānojam arvien jaunus ieguldījumus pickup paku piegāžu tīkla attīstībā,» atzīmē «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Latvijā papildus jau esošajiem 138 DPD pickup tīkla punktiem līdz šā gada beigām tiks uzstādīti 5 jauni automatizētie paku termināli - pa vienam Rīgā, Valmierā, Jēkabpilī, Ventspilī un Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas konteineru terminālī, Rīgā, 20.maijā notika Ķīnas (Ninbo)-Latvijas pārrobežu e-komercijas centra atklāšanas ceremonija, kuras laikā pirmais kravas konteiners no jaunizveidotā e-komercijas centra ar krāsām no Rīgas laku un krāsu rūpnīcas tika nosūtīts uz Ninbo, Ķīnā, informē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) pārstāve Linda Eiduka.

«E-komercija pēdējo 10 gadu laiku ir kļuvusi par svarīgu starptautiskās ekonomikas sastāvdaļu, un Latvija ar savu stratēģiski izdevīgo atrašanās vietu spēj kalpot pārrobežu e-komercijas attīstībai Ķīnas un Eiropas valstu starpā. Redzu šeit izdevību arī Latvijas uzņēmumiem paplašināt tirgus iespējas uz Ķīnu, līdz ar centra izveidi palielinot tirdzniecības apjomus un dibinot plašāku sadarbību ar valstīm un tirdzniecības uzņēmumiem,» teica LIAA direktors Andris Ozols.

«Ķīna ir viens no lielākajiem Latvijas ārējās tirdzniecības partneriem Āzijā. Mūsu tirdzniecības apgrozījums un ieguldījumu plūsma pastāvīgi pieaug. Savukārt Ninbo ir galvenais spēlētājs Ķīnā pārrobežu e-komercijas attīstīšanā ar nozīmīgu pieredzi šajā jomā, līdz ar to Latvija ir ieguvusi atzītu un pieredzējušu partneri. Latvijā ir daudz unikālu un izcilu produktu, un esam gatavi paplašināt eksportu uz Ķīnu. Ķīnas-Latvijas pārrobežu e-komercijas centra atklāšana palielinās abu valstu ekonomisko sadarbību, kas jau tuvākajos gados ļautu sasniegt miljardu eiro,» teica Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Ēriks Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Zīmola DPD Latvija vēsture: viss sākās divistabu dzīvoklī

Laura Mazbērziņa, 31.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegāžu uzņēmums «DPD Latvija» maijā atzīmē savu 20. darbības gadu. Aizvadīto gadu laikā kopš dibināšanas uzņēmums ir piedzīvojis attīstību un bijis liecinieks pārmaiņām nozarē. Darbības trešās dekādes ieskaņā «DPD Latvija» plāno turpināt investēt «Pickup» tīkla attīstībā, uzstādot arvien jaunus paku skapjus sūtījumu saņēmējiem un nosūtītājiem.

Sākotnēji «DPD Latvija» telpas atradās divistabu dzīvoklī, kura platība bija vien 62 kvadrātmetri, taču tagad tās aizņem vairāk nekā 8000 kvadrātmetru.

Pašreizējā biroja ēka un termināls tika celti pilnībā no jauna, un atklāšana norisinājās 2007. gada 7. maijā. Kopumā celtniecība ilga aptuveni 9 mēnešus. Pirms tam uzņēmums atradās telpās gan Antonijas ielā, gan Rankas ielas apkaimē. Tagad jau 11 gadus uzņēmums tas mitinās Uriekstes ielā 8a. Uzņēmums pakāpeniski vairo savu atpazīstamību starptautiskajā līmenī un veido arvien plašāku sūtījumu piegādes tīklu. Kopējais «DPD Latvija» piegādāto paku apjoms 2017. gadā palielinājās par 11%, bet uzņēmuma apgrozījums kāpa par 22,9%, salīdzinot ar 2016. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No strauja interneta lielveikalu uzplaukuma un Blockchain tehnoloģijas izmantošanas norēķinos līdz digitālajai komercijai kā Eiropas darba tirgus veicinātājam, – ar plašu un vispusīgu skatu uz elektroniskās komercijas nozari Rīgā jau piekto gadu pēc kārtas notiek starptautisks forums eCom21.

Šis ir Baltijas valstīs lielākais e-komercijas forums, šogad to apmeklēs ap 600 dalībnieku, kuri vienlaikus kļūs arī par Latvijas 98. dzimšanas dienas svētku dalībniekiem (forums notiek 17. un 18. novembrī).

Forums kopš tā dibināšanas 2012. gada tiek rīkots ar Rietumu Bankas atbalstu.

Veidojas par reģionālu līderi

„Rīgas forumā ierodas ieinteresēti, aizrautīgi un drosmīgi uzņēmēji no visas pasules, kuri savu biznesu ir dibinājuši, veido un attīsta internetā. Runātāju un dalībnieku vidū ir cilvēki, kas ir saistīti ar elektroniskās komercijas nozari – finanšu, regulēšanas, likumdošanas, mārketinga, tehnoloģiju jomās, kā arī investori un komercbankas,“ stāsta eCom21 Organizācijas komitejas vadītājs Ruslans Stecjuks. Viņš atzīmē, ka ik gadu eCom21 dalībnieku skaits aug par aptuveni 15%, kas liecina, ka Rīgas forums ir pamanīts un novērtēts starp citām līdzīgām konferencēm Baltijas un Ziemeļvalstu reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaidrāka informācija par paku sūtījumu izmaksām varētu stiprināt patērētāju uzticēšanos pārrobežu tirdzniecībai un preču piegādei, informē Eiropas Parlaments.

Jaunie noteikumi, kurus Eiropas Parlaments (EP) apstiprināja ar 604 balsīm pret 80, 12 deputātiem atturoties, ir daļa no e-komercijas tiesību aktu paketes.

Paku pārrobežu piegādātājiem būs jāsniedz informācija par vairāku visbiežāk sniegto pakalpojumu izmaksām. Eiropas Komisija tās publicēs īpašā interneta vietnē, tā ļaujot patērētājiem un uzņēmējiem salīdzināt vairāku pakalpojumu sniedzēju iekšzemes un pārrobežu sūtījumu izmaksas dažādās dalībvalstīs un izvēlēties izdevīgāko piedāvājumu. Veicinot konkurenci, jaunie noteikumi varētu veicināt nepamatoti augstu cenu samazinājumu.

Saskaņā ar Eiropas Komisijas sabiedrisko apspriešanu divas trešdaļas patērētāju atteikušies no iecerēta pirkuma tiešsaistē, jo piegādes izmaksas izrādījušās pārāk augstas. Saskaņā ar 2015. gadā veikta pētījuma datiem pārrobežu sūtījumu izmaksas ir trīs līdz piecas reizes augstākas nekā tādu pašu iekšzemes sūtījumu izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

SPRK: Pasta nozarē jāveicina konkurence vēstuļu tirgos

Dienas Bizness, 06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot aktuālo pasta nozarē, secinājusi, ka nozares attīstībai nepieciešams pilnveidot pasta paku tirgus regulatīvo uzraudzību, kā arī būtu nepieciešams attīstīt piekļuves konkurenci vēstuļu tirgos, atverot universālā pasta pakalpojuma sniedzēja pasta tīklu.

Ņemot vērā vēstuļu apjoma samazināšanos un e-tirdzniecības pārvadājumu ietekmē pieaugošo paku skaitu, ir nepieciešama pasta paku tirgus stingrāka regulatīvā uzraudzība un vispusīgāki dati par to, lai gūtu pilnīgu, precīzu priekšstatu par universālo pasta pakalpojumu, pasta paku tirgu un pilnībā attīstītu digitālā vienotā tirgus potenciālu.

Neraugoties uz pilnīgu tirgus atvēršanu, konkurence vēstuļu tirgos ir attīstījusies lēni, un universālā pakalpojuma sniedzējs ir saglabājis lielāko tirgus daļu (89%). Pieaugot konkurencei vēstuļu tirgū, plašāk izplatīta ir tiešā piegāde, ko veic operatori, kas izveidojuši savu piegādes tīklu, lai sūtījumus piegādātu tieši pašiem saņēmējiem (Post Service, DPD, Omniva, ACD). Pamatojoties uz SPRK ekspertu teikto, būtu nepieciešams attīstīt piekļuves konkurenci atverot universālā pasta pakalpojuma sniedzēja pasta tīklu, proti, citi operatori pēc vēstuļu pirmreizējās šķirošanas nodod tās universālā pakalpojuma sniedzējam galīgai piegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore, 13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«DPD Latvija» jūnijā uzstādījis septiņus jaunus automatizētos paku terminālus jeb paku skapjus tirdzniecības vietās Cēsīs, Ogrē, Salaspilī, Bauskā, Siguldā, Tukumā un Ķekavā, informē uzņēmumā.

Šovasar piegāžu tīklam Latvijā papildus plānots pievienot vēl 11 paku skapjus Rīgā un reģionos. Kopumā šogad Baltijas valstīs paredzēts uzstādīt 120 jaunus automatizētos terminālus, bet divu gadu laikā DPD visā Baltijā plāno uzstādīt vismaz 250 jaunus paku skapjus, infrastruktūras attīstībā ieguldot aptuveni 5 miljonus eiro.

«Pieaugot sūtījumu apjomam, ko veicina gan e-komercijas straujā attīstība, gan iedzīvotāju ienākumu un mājsaimniecību patēriņa kāpums, paaugstinās arī klientu prasības pēc ātrām, ērtām un izdevīgām piegādēm,» uzsver «DPD Latvija» valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

«Sūtījumu skaits paku skapjos pērn četrkāršojās, salīdzinot ar gadu iepriekš. Paredzam, ka šī risinājuma popularitāte arvien pieaugs, un attiecīgi turpinām pilnveidot piegāžu tīklu visā valstī, pievienojot tam arvien jaunus punktus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī Izglītības un zinātnes ministrija 1.–4. klašu skolēnu ēdināšanai pašvaldībām pārskaitījusi gandrīz 700 tūkstošus eiro. Par brīvpusdienām paredzēto valsts finansējumu pārsvarā tiek sagatavotas pārtikas pakas. Tas ļauj risināt arī skolu tehnisko darbinieku un šoferu, ēdināšanas uzņēmumu nodarbinātības jautājumu.

Nauda nepazūd

Valsts budžeta dotācijas 1.–4. klašu skolēnu brīvpusdienām pašvaldības var izmantot tajās deklarēto sākumskolas vecuma bērnu no trūcīgām, maznodrošinātām vai daudzbērnu ģimenēm ēdināšanai. Par to informē Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Egita Diure. Ja brīvpusdienu nodrošināšanai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi vēl paliek neizmantoti, tos drīkst izlietot, lai ēdināšanu nodrošinātu arī 5.–9. klašu skolēniem, kas nāk no šīm pašām sociālajām grupām.

No šā gada 1. janvāra valsts sākumskolas vecuma bērnu ēdināšanu dotē 0,71 eiro apmērā – uz pusi mazāk nekā iepriekš. Lai pakalpojumu saglabātu vismaz līdzšinējā apjomā, pārējo summu pašvaldības sedza no sava maka. Ir arī novadi un pilsētas, kas brīvpusdienas nodrošina pilnīgi visiem izglītojamajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

DPD Latvija pērn pārvadājis 2,3 miljonus paku

Lelde Petrāne, 02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DPD Latvija apgrozījums 2016. gadā pieaudzis par 6.9%, salīdzinot ar 2015. gada datiem. Kopējais piegādāto paku apjoms pērn palielinājies par 5.4%, sasniedzot 2.3 miljonus.

«Aizvadītais gads DPD Latvija vērtējams kā pozitīvs, un galvenokārt to nodrošināja e-komercijas izaugsme Latvijā un Eiropā, ko apliecina arī ienākošo sūtījumu apjoma kāpums,» atzīmē DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Ainārs Gilis.

Vienotā Baltijas Pickup tīkla paplašināšanā pērn ieguldīti vairāk nekā 1.5 miljoni eiro. Papildus tīklā esošajiem, vairāk nekā 275 Paku Bode punktiem, lielākajās pilsētās uzstādīti 45 Paku Skapis punkti jeb automatizētie paku termināli.

Kopumā pagājušajā gadā DPD visā pasaulē piegādājis 1.1 miljardu paku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lovat" piedāvā platformu e-komercijas kompānijām pievienotās vērtības nodokļa (PVN) aprēķināšanai un deklarēšanai ES valstīs.

"Risinājums programmatūra samazina nodokļu uzskaites procesu vairāk nekā 20 reizes," apgalvo Olga Maksimova, "Lovat" dibinātāja.

Šobrīd uzņēmumam ir gandrīz simt maksājoši klienti un aptuveni tikpat to izmēģina. "Pērn gada pēdējā ceturksnī gandrīz 20 kompānijas, kas to izmēģināja, kļuva par maksājošiem klientiem," viņa teic. Iecerēts, ka nākotnē uzņēmuma lielākais tirgus būs Amerika, jo tur ir daudz e-komercijas kompāniju, kas pārdod savas preces pircējiem citās valstīs.

Nākamgad Eiropas Savienībā stāsies spēkā nodokļu reforma zemas vērtības precēm, kā rezultātā e-komercijas kompānijām būs jāaprēķina un jāmaksā PVN arī par zemas cenas precēm visās valstīs, kur ir to pircēji. "Mēs izmantojam tehnoloģijas, lai palīdzētu automatizēt šo procesu un globāliem tirgotājiem palīdzētu samazināt laiku un izdevumus, lai pielāgotos jaunajām prasībām," saka O. Maksimova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Taivānas pieredze e-biznesā – iespēja mums apvienot spēkus eksportā

Normunds Medens, 06.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrums un tam pielāgoti risinājumi – šāds iespaids par Taivānu rodas, jau izkāpjot no lidmašīnas galvaspilsētas Taipejas lidostā un nonākot lielpilsētas satiksmes plūsmā. Apstākļi, kad ikdienu daudziem nosaka temps un laiks ir zelta vērtē, mudinājis šīs Āzijas valsts iedzīvotājus attīstīt dažādus e-biznesa modeļus, par kuru pielietojamību der padomāt arī Latvijā.

Uz Taivānas dinamisko attīstību un ekonomisko potenciālu skaidri norāda skaitļi - 23 miljoni iedzīvotāju un iekšzemes kopprodukts 523 miljardu ASV dolāru apmērā, kas Taivānu stabili ierindo starp tā dēvētajiem Āzijas tīģeriem. Taivānas interneta biznesu, kura specifiku man nupat bija iespēja iepazīt e-komercijas semināra ietvaros šajā valstī, vislabāk var raksturot skaitļi: interneta lietotāji - 17,6 miljoni, kopējā interneta tirgus vērtība - 34 miljardi ASV dolāru, 40% no interneta pirkumos veiktajiem darījumiem nāk no ārvalstīm. Taivānieši vecumā līdz 30 gadiem galvenokārt iepērkas internetā. 45% no patērētājiem izmanto tiešo pārdevēja platformu, bet 25% iepērkas ar Facebook starpniecību. Taivāna pēc ASV un Lielbritānijas ieņem trešo vietu pasaulē interneta biznesa izmantošanā un attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

DHL Express sūtījumus var pāradresēt uz Pasta Stacijas termināļiem

Lelde Petrāne, 19.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DHL Express sācis sadarbību ar paku terminālu tīklu PastaStacija, kas paredz to, ka DHL Express klienti, saņemot informāciju par gaidāmo sūtījumu, var izvēlēties piegādi arī uz kādu no 53 PastaStacijas termināļiem jeb «servisa punktiem».

DHL Express pārdošanas un mārketinga direktors Artis Dekšenieks stāsta, ka sadarbība ar PastaStaciju sākta decembrī un klientu atsaucība ir lielāka nekā gaidīts. Divu nedēļu laikā 300 sūtījumi tika pāradresēti uz Pasta Stacijas termināļiem. Pārsvarā tie ir sūtījumi privātpersonām, nevis uzņēmumiem. Tās ir dažādas preces, kas ir pasūtītas ārzemju internetveikalos. Vairāk nekā 50% no DHL Express pakām tika izņemtas pirmo četru stundu laikā, bet 80% - pirmo astoņu stundu laikā, kas norāda uz to, ka cilvēki vēlas saņemt savus sūtījums arvien ātrāk.

PastaStacija izpilddirektore Austra Priede norāda: «Paku piegāde ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm un attiecīgi prasa arvien plašākus un elastīgākus risinājumus. Infrastruktūras dalīšana ir tikai loģisks solis, kas samazina izmaksas un paku piegādes laiku partneriem, bet klientiem dot ērtību izvēlēties sev piemērotāku piegādes veidu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ko jaunais gads nesīs sūtījumu piegādēs?

Jānis Grants - DPD Latvija valdes priekšsēdētājs, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un pasaulē turpinās strauja e-komercijas attīstība, un aizvadītais gads nav bijis izņēmums. Pieaugot sūtījumu apjomiem un mainoties klientu paradumiem, palielinās pieprasījums pēc dažādiem inovatīviem piegādes risinājumiem. Arī 2019. gadā varam gaidīt turpinājumu piegāžu modernizācijai un rūpēm par vidi.

Kā rāda DPD grupas veiktais pētījums, tikai 7,3% no Latvijas iedzīvotāju kopējā pirkumu skaita aizvadītajā gadā veikti tiešsaistē, tikmēr vidējais rādītājs Eiropā ir 11,5%. Neraugoties uz iepirkšanās paradumu atšķirībām Eiropas mērogā, 2018. gads sūtījumu piegādātājiem Latvijā ir bijis veiksmīgs. Saskaņā ar DPD Latvija datiem, vietējo sūtījumu apjoms ir pieaudzis vairāk nekā par 10% salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Vienlaikus būtiska pērn Latvijā saglabājās to tiešsaistes pircēju daļa (ap 28%), kuri preču iegādē dod priekšroku ārvalstu interneta veikaliem, piemēram, AliExpress, eBay, Amazon, Asos un citiem. Tiešsaistes pirkumu attīstība savukārt veicina pieprasījumu pēc arvien pieejamākiem un mūsdienīgākiem piegāžu pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādātājs DPD Latvija uzsācis piegādes tajā pašā dienā – šobrīd pakalpojums pieejams juridiskajām personām Rīgā Pickup tīkla ietvaros (automatizētie paku termināli un Paku Bode punkti). Mērķauditorija ir interneta veikali un citi uzņēmumi, kas klientiem piedāvā iegādāties preces tiešsaistē.

DPD sadarbībā ar Kantar TNS veiktajā aptaujā 68% Latvijas iedzīvotāju atzīmēja, ka iegādāties preces internetā viņus aizkavē pārāk ilgs piegādes laiks. Tāpat 88% aptaujāto atzina, ka piegādes iespējas tajā pašā dienā var kalpot par papildu stimulu pirkuma veikšanai tiešsaistes iepirkšanās vietnē.

Līdz ar «Pickup Same Day» pakalpojuma ieviešanu tiek īstenotas klientu un paku saņēmēju vēlmes pasūtītās preces piegādāt pēc iespējas īsākā laikā.

«Mūsdienu dinamiskajā dzīves ritmā sūtījumu saņēmēji kļūst prasīgāki attiecībā uz paku piegāžu termiņiem. Tās pašas dienas piegādes uzņēmumiem ļauj piepildīt arī vissteidzīgāko pircēju vēlmes un nodrošināt piegādi jau tās dienas ietvaros, kurā veikts pasūtījums. Tāpat jaunais pakalpojums ļauj nosūtītājam optimizēt savus noliktavu procesus,» komentē DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Itella Logistics: plānojam kļūt par Latvijas pasta lielāko konkurentu

Egons Mudulis, 17.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itella Logistics ienāks sūtījumu piegādes tirgū visā Latvijā; konkurence saasināsies, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar e-komercijas attīstību, arī Somijas pastam (SP) piederošā loģistikas kompānija SIA Itella Logistics (IL) šā gada aprīlī atvērs visās Baltijas valstīs savu pasta paku saņemšanas un nosūtīšanas (PUDO – Pick-Up and Drop-Off) tīklu, sarunā ar Dienas Biznesu norāda IL izpilddirektore lietuviete Rasma Saule, kas darbu uzņēmumā uzsākusi šā gada janvārī.

IL neplāno sadarboties ar valsts a/s Latvijas pasts (LP), norāda R. Saule. Gluži pretēji – IL iecerējis kļūt valsts uzņēmumam par lielāko konkurentu. Savukārt LP pats šobrīd neplāno pakomātu tīkla izveidi, jo, ņemot vērā klientu iepirkšanās paradumus, visbiežāk izvēlētais sūtījumu piegādes veids ir piegāde mājās, pasta nodaļās vai alternatīvos sūtījumu piegādes punktos, norāda LP Sabiedrisko attiecību speciāliste Eva Puriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā vēlas uzlabot pārrobežu paku sūtīšanu; Latvijā grib precizēt definīcijas, atvērt pasta tīklu citiem komersantiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Līdz ar straujo e-komercijas attīstību, Eiropas Savienībā (ES) aktualizējušies arī jautājumi, kas skar preču nosūtīšanu starp dažādām valstīm, izmantojot pasta pakalpojumus. Savukārt Latvijā pasta komersanti un valsts institūcijas rosina veikt izmaiņas likumdošanā, lai precizētu spēles noteikumus visiem tirgus dalībniekiem.

Lai mainītu esošo situāciju un uzlabotu konkurenci paku, preču piegādes sektorā, Eiropas Komisija (EK) šogad plāno nākt klajā ar likumdošanas priekšlikumiem. «Daudzi atturas no preču un pakalpojumu iegādes tiešsaistē, jo tas reizēm var būt nesamērīgi dārgi,» uz problēmām pārrobežu pirkumu jomā norāda Eiropas Parlamenta (EP) deputāta Krišjāņa Kariņa padomniece preses un komunikācijas jautājumos Ieva Zīberga. Kā iespējamais risinājums varētu būt piegādes punktu tīklu, paku centru un cenu salīdzinātāju izveide. Līdz ar šī sektora uzlabošanu arī uzņēmumi būs ieinteresētāki piedāvāt savas preces un pakalpojumus tiešsaistē citās ES valstīs, tādējādi gūstot pieeju visam 500 miljonu iedzīvotāju lielajam tirgum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas pastam nākamos divos gados kompensācijās no valsts budžeta būs nepieciešami papildu 6,714 miljoni eiro, lai 2020.gadā nodrošinātu abonēto pasta izdevumu piegādi, liecina šodien Ministru kabinetā apstiprinātā atbildes vēstule Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai «Par atbalstu drukātajiem medijiem».

Ministru kabineta (MK) sēdē otrdien tika atbalstīts Satiksmes ministrijas (SM) iesniegtais likumprojekts «Grozījumi Pasta likumā», kas paredz uz gadu līdz 2020.gada 31.decembrim pagarināt «Latvijas pasta» saistības par universālā pasta pakalpojuma (UPP) nodrošināšanu Latvijā, pagarinot arī pašreiz piemērojamo regulējumu par abonēto pasta izdevumu piegādes nodrošināšanu un to radīto zaudējumu kompensēšanu.

Tāpat tika atbalstīta atbildes vēstule Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, kurā norādīts, ka, pagarinot abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma finansēšanas modeli uz gadu, valsts budžetā jāierēķina papildu finansējums. SM bāzes izdevumos valsts budžeta programmā «Kompensācijas par abonētās preses piegādi un saistību izpildi» 2020.gadā pašreiz zaudējumu segšanai par 2019.gada otro pusgadu paredzēti divi miljoni eiro, bet kopā nākamgad zaudējumu segšanai par šī gada otro pusgadu un nākamā gada pirmo pusgadu nepieciešami 5,763 miljoni eiro. Savukārt 2021.gadā vajadzīgi 2,952 miljoni eiro, lai segtu zaudējumus 2020.gada otrajā pusgadā. Kopā nākamos divos gados SM budžeta programmā «Kompensācijas par abonētās preses piegādi un saistību izpildi» vajadzīgi papildu 6,714 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru