Jānis Andiņš

Foto: Kristaps Kalns, Dienas mediji

Veloceļus Rīgā pagarinās vēl par 27 kilometriem 

Jaunā veloinfrastruktūras attīstības koncepcija paredz Rīgas mikrorajonus savienot ar pilsētas centru un K. Barona ielā samazināt autosatiksmi, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Dienas Bizness, 2015. gada 31. augusts plkst. 11:32

Rīgas kā pilsētas infrastruktūru izmanto ne tikai aptuveni 641 tūkstotis tās iedzīvotāju. Aplēses liecina, ka regulāri uz galvaspilsētu strādāt, mācīties, atpūsties brauc aptuveni miljons 200 tūkstošu Latvijas iedzīvotāju. «Pilsētas attīstību iespējams veicināt, uzlabojot ne tikai ekonomiskos apstākļus, bet nodrošinot labus sociālos un vides apstākļus. Lai risinātu autotransporta plūsmas intensitātes, kā arī auto radītā gaisa piesārņojuma problēmas Rīgas centrā, būtiski ir attīstīt maģistrālo apvedceļu tīklu. Veloinfrastruktūras attīstīšana vien neatrisinās visas problēmas,» uzskata Rīgas domes Satiksmes departamenta Projektēšanas dokumentācijas nodaļas vadītāja vietnieks Jānis Andiņš, kurš ir strādājis pie Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepcijas 2015.–2030. gadam.

Lai gan sabiedrībā nav viennozīmīgas attieksmes, kā būtu jāvirza riteņbraucējiem ērtas un drošas infrastruktūras izveide, J. Andiņš, pats būdams velobraucējs, kurš ik dienu ar divriteni pa pilsētu pieveic vismaz 16 kilometru, ir pārliecināts, ka veloinfrastruktūras sakārtošana ir būtiska, lai pilsētā attīstītos velokustība. «Novērojumi liecina, ka jaunus veloceliņus riteņbraucēji aktīvi sāk lietot otrajā trešajā sezonā. Piemēram, Skolas ielā pirmajā gadā uz veloceliņa braucēju teju nebija, tagad tas tiek izmantots intensīvi. Parasti trešajā sezonā var sākt izteikt objektīvus vērtējumus, vai konkrētā veloceliņa projekts ir bijis veiksmīgs,» uzskata J. Andiņš.

Velosatiksmes koncepciju nākamajiem 15 gadiem Rīgas dome izstrādājusi, sadarbojoties ar biedrības Latvijas Riteņbraucēju apvienība aktīvākajiem pārstāvjiem un SIA Toma Kokina birojs, kurā 2014. gadā tika izstrādāts velojoslu projekts, kas jau realizēts Lāčplēša, Dzirnavu un Elizabetes ielā.

Kā norāda J. Andiņš, pirms tam Rīgas attīstības un plānošanas dokumentos veloinfrastruktūras attīstības ieceres nebija pilnīgas un vienotas. «Nebija vienota dokumenta, kas aptvertu visu pašvaldību, nosakot attīstības virzienus un mērķus integrētai velosatiksmes attīstībai Rīgas ielu plānojumā,» norāda J. Andiņš un turpina: «Jaunajā koncepcijā veloinfrastruktūras attīstības prioritāte ir savienot Rīgas mikrorajonus ar pilsētas centru – daļēji tas jau izdarīts –, kā arī attīstīt veloinfrastruktūru pašā pilsētas centrā, jo gan autoplūsmas sastrēgumu, gan gaisa piesārņojuma problēmas visizteiktākās ir centrā. Arī pieprasījums pēc velojoslām vislielākais ir tieši centrā.»

Materiāls tapis ar Latvijas Vides aizsardzības fonda finansiālu atbalstu

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2010. gada 03. jūnijs plkst. 18:50

Liepājas Pašvaldības policija tuvākajā laikā plāno iegādāties sešus velosipēdus,...

2010. gada 27. aprīlis plkst. 13:43

Līdz šā gada jūlijam paredzēts pabeigt veloceliņa būvniecību no Rīgas centra līdz...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri,...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2015. gada 31. augusts plkst. 10:28

Būvniecības valsts kontroles biroja vadītāja Pētera Druķa krimināllieta tikusi līdz prokuratūrai
...

2015. gada 31. augusts plkst. 9:52

Valsts vides dienests (VVD) noraida SIA Skonto Būve un tā pārstāvju Viktora...

2015. gada 28. augusts plkst. 16:18

Jau trešo nedēļu šosejas Jelgava–Staļģene–Code (P94) trešajā...

2015. gada 28. augusts plkst. 15:24

Rīgas pilsētas būvvalde ir pieņēmusi ekspluatācijā Latvijas Universitātes (LU) Dabaszinātņu...

2015. gada 25. augusts plkst. 17:00

Otrdien ar profesionālu alpīnistu palīdzību no Rīgas Doma torņa smailes nocelts gailis...

2015. gada 25. augusts plkst. 15:28

Velosipēdu novietne ar saules baterijām elektroierīču uzlādei Pilsrundālē, savdabīgas formas...

2015. gada 25. augusts plkst. 9:42

Atteikšanās no valsts kontroles būvniecībā bija kļūda, taču atjaunotajai inspekcijai pašlaik...

2015. gada 24. augusts plkst. 17:18

Liepājas Starptautiskajā lidostā paveikts ievērojams darbu apjoms, lai tuvotos regulāru lidojumu...

2015. gada 24. augusts plkst. 15:11

Ukrainas nekustamo īpašumu projektu attīstītājs Wisher Enterprise sācis viesnīcas Ibis...

2015. gada 21. augusts plkst. 16:53

SOIA Ceļu, tiltu būvnieks š reģistrējis jaunu komercķīlu 1,4 miljonu eiro vērtībā,...