Jaunākais izdevums

Aptuveni pirms 700 gadiem Venēcijā satiksmei tika izmantotas vairāk nekā septiņi tūkstoši gondolu, liecina gondoljeru asociācijas Ente Gondola aplēses. Savukārt mūsdienās tās ir piekāpušās modernākiem satiksmes līdzekļiem un pilsētā ir kopumā tikai 433 gondolas, kuras galvenokārt izmanto tūristi.

Šo vienu no spilgtākajiem Venēcijas simboliem izgatavo vien dažas no ģimenēm, kuras šo arodu mantojušas no paaudzes paaudzē. Vienas gondolas radīšana ilgst aptuveni divus mēnešu, tomēr daudz ilgāks laiks nepieciešams, lai sagatavotu kokmateriālus.

Procesa laikā tiek izmantoti 280 dažādi koksnes veidi, ieskaitot liepu, ozolu, sarkankoku, riekstkoku, egli, lapegli un gobu. Galaprodukts maksā sākot no 38 tūkstošiem eiro. Gondolas tiek izgatavotas ievērojot simtgadīgas tradīcijas un tas pilnībā ir roku darbs.

Aģentūra Reuters ieskatās Venēcijas gondolu būvētavā, kurā tās ne tikai tiek izgatavotas, bet arī remontētas un uzlabotas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cīnoties ar masu tūrismu, Venēcijā no ceturtdienas ieviestas dienas biļetes.

Jaunā sistēma paredz iekasēt maksu no tūristiem, kuri vēlas iebraukt vēsturiskajā Itālijas pilsētā uz vienu dienu, un šī sistēma ir pirmā pasaulē, kas paredzēta, lai mazinātu masveida tūrisma spiedienu.

Apmeklētājiem, kas iebrauc UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļautajā pilsētā uz dienu, būs jāpērk piecu eiro biļete, un inspektori veiks pārbaudes uz vietas galvenajos iebraukšanas punktos.

Venēcija, kas tiek uzskatīta par vienu no skaistākajām pilsētām pasaulē, ir viens no populārākajiem tūristu galamērķiem, taču lielais apmeklētāju skaits rada pamatīgu slogu pilsētai un tās iedzīvotājiem.

Izmēģinājuma periodā vienas dienas biļetes būs nepieciešamas tikai 29 noslogotākajās dienās 2024.gadā, galvenokārt nedēļas nogalēs no maija līdz jūlijam. Mērķis ir pārliecināt vienas dienas ceļotājus apmeklēt Venēciju klusākos periodos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vētrās un lietusgāzēs Itālijā dzīvību zaudējuši vēl trīs cilvēki, līdz ar to kopējais bojāgājušo skaits stihijā, kas daudzviet valstī plosās kopš svētdienas, pieaudzis līdz deviņiem, otrdien vēsta ziņu aģentūra ANSA.

Dienvidtirolē glābšanas operācijas gaitā dzīvību zaudējis ugunsdzēsējs, bet kaimiņu provincē Trentīno dzīvību zaudējusi kāda sieviete.

Ugunsdzēsējs zaudējis dzīvību, kad viņam uzgāzies koks, savukārt sievietes līķi glābēji izcēla no zemes nogruvuma, kas izpostījis viņas māju.

Kāds kaitotājs gājis bojā Adrijas jūrā netālu no Rimini, kad spēcīgie vēji triekuši viņu pret klintīm.

Vētru dēļ Ligūrijā slēgta Dženovas lidosta, turklāt stihijas dēļ traucēta piekļuve kūrortam Portofīno, kas tagad nošķirts no pārējā reģiona.

Desmiti tūkstoši mājsaimniecību Ziemeļitālijā palikuši bez elektrības. Īstenojot piesardzības pasākumus, vairākās pilsētās, arī Romā, Neapolē un Venēcijā, slēgtas skolas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielajiem kruīzu kuģiem no 1.augusta būs aizliegts iebraukt Venēcijas centrā, otrdien paziņoja Itālija pēc gadiem ilgas brīdināšanas, ka šie kuģi var nodarīt nelabojamu postu vēsturiskajai pilsētai.

Lēmums par aizliegumu pieņemts dažas dienas pirms ANO Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (UNESCO) sanāksmes. UNESCO bija ierosinājusi pievienot Venēciju apdraudēto mantojuma objektu sarakstam.

"Šodien pieņemtais dekrēts ir svarīgs solis Venēcijas lagūnas sistēmas aizsardzībai," paziņoja Itālijas premjerministrs Mario Dragi pēc dekrēta pieņemšanas ministru kabineta sanāksmē.

Viņš piebilda, ka būtu jāpiešķir nauda, lai mazinātu šī aizlieguma ietekmi uz nodarbinātību.

Lielākie kuģi tiks novirzīti uz Venēcijas rūpniecisko ostu Margeru. Tas tomēr tiek uzskatīts par pagaidu risinājumu, un ministri aicināja izteikt idejas par jaunu pastāvīgu termināli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Venēcija nākamgad ieviesīs tūristu nodevu par vecpilsētas apmeklējumu

LETA/AFP, 24.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijas pilsētas pašvaldība ceturtdien paziņoja, ka nākamgad ieviesīs piecu eiro nodevu tūristiem par vecpilsētas apmeklējumu 29 noteiktās dienās, šādi mēģinot cīnīties pret tūrisma radīto slodzi.

Tūristiem, kas nav apmetušies pārnakšņot vecpilsētā, būs jāmaksā nodeva par ieeju pilsētas centrā laikā no plkst.8.30 līdz plkst.16.00.

Nodeva būs jāmaksā noslogotākajā tūrisma sezonā no 25.aprīļa līdz 5.maijam, kā arī pārējās nedēļas nogalēs maijā un jūnijā, un jūlija pirmajās divās nedēļas nogalēs.

Varas iestādes gadiem bija debatējušas par to, kā vislabāk regulēt miljoniem viesu pieplūdumu slavenajā lagūnas pilsētā. Ieejas biļešu ieviešana vairākkārt tika atlikta bažās par to, ka tā nopietni samazinās tūrisma ienākumus un traucēs kustības brīvību. Tās ieviešanai arī bija pretinieki pilsētas iedzīvotāju vidū.

Venēcijas pašvaldība septembrī nolēma, ka nodeva beidzot tiks ieviesta, pēc UNESCO brīdinājuma, ka tā varētu iekļaut Venēciju apdraudētā pasaules mantojuma sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Rīgā atklāj skatāmlūku uz Latvijas paviljonu Venēcijā

Dienas Bizness, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) un mākslinieki Katrīna Neiburga un Andris Eglītis t/c Galerija Centrs esošajā Rīdzenes ielā ceturtdien atklāja skulpturālu objektu-skatāmlūku, kas ir atsauce uz šī gada Latvijas paviljonu ARMPIT 56. Venēcijas mākslas biennālē.

Skulpturālais objekts ir kā pirkstu nospiedums vērienīgajai Latvijas ekspozīcijai Venēcijā. Tas kopā ar Latvijā pazīstamākā arhitektūras fotogrāfa Anša Starka fotogrāfijām, kas tapušas ekspozīcijas uzbūves laikā, ir centiens notvert Latvijas paviljona sajūtu un iedzīvināt to tepat Rīgā, norāda LLMC vadītāja Solvita Krese.

«Ņemot vērā, ka par Latvijas paviljonu saņemam tik daudz labu atsauksmju no visas pasaules un pirmajā mēnesī to apmeklējuši jau 26 tūkstoši mākslas skatītāju, mēs nolēmām sajūtu par ARMPIT ienest arī Rīgas pilsētvidē. Venēcija ir tālu, ne visiem sasniedzama, taču šeit – Rīdzenes ielā katrs var pienākt un ielūkoties skatāmlūkā, lai noķertu sajūtu par tur uzcelto Latvijas paviljonu,» par skulpturālo objektu stāsta S.Krese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas valdība ceturtdien paziņoja, ka lielie kruīza kuģi uz laiku tiks novirzīti prom no Venēcijas pilsētas centra uz Margeras rūpniecisko ostu.

Vides, kultūras, tūrisma un infrastruktūras ministri vienojās uz laiku kruīza kuģos novirzīt uz Margeru, "lai aizsargātu vēsturisko un kultūras mantojumu, kas pieder ne tikai Itālijai, bet pasaulei", teikts ministru kopīgajā paziņojumā.

Ministri arī aicināja iesniegt idejas, kā panākt kuģu piestāšanu ārpus Venēcijas lagūnas un "strukturālā un galīgā veidā atrisināt lielo kuģu tranzītu Venēcijā".

Strīdi par kruīza kuģiem Venēcijā ilgst gadiem.

To pretinieki norāda, ka milzīgie tūristu kuģi neiederas ainavā, apdraud vidi un veicina tūristu pūļu rašanos pilsētā, bet to aizstāvji norāda, ka tie pilsētā rada darba vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietavas un vētra, kas prasījusi vismaz 18 cilvēku dzīvības Itālijas salā Sardīnijā, sasniegusi Venēciju, appludinot pilsētu, vēsta pasaules mediji.

Venēcijā applūdis Svētā Marka laukums, kā arī pilsētas ieliņas. Venēciju applūšana apdraud vairākas reizes gadā.

Db.lv jau rakstīja, ka šoruden, oktobrī, Venēcija testēja 5,4 miljardus eiro vērtu barjeru sistēmu «Mozus». Tiek plānots, ka «Mozus» nākotnē sargās pilsētu no ūdens līmeņa celšanās. Ambiciozais inženierijas projekts ietver 78 pārvietojamu barjeru uzstādīšanu.

Ciklons skāris arī citas Itālijas daļas, ieskaitot valsts galvaspilsētu Romu. Turklāt paredzams, ka stihija nerimsies un tuvākajās dienās lietavas turpināsies.

Itālijas premjers Enriko Leta (Enrico Letta) valstī ir izsludinājis ārkārtas stāvokli. Tiek lēsts, ka dabas stihija skārusi aptuveni 20 tūkstošus cilvēku. Tik stipra vētra Itālijas salā Sardīnijā nebija piedzīvota vairākas desmitgades.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas sākās kā joks, bet ir radījis lielu interesi visā Eiropā. Dažas nedēļas pirms Sardīnijas pašvaldību vēlēšanām salas zobārsts An­drea Karūzo nāca klajā ar provokatīvu ideju: Itālijai vajadzētu pārdot Sardīniju Eiropas bagātākajai un mierīgākajai valstij – Šveicei, kas tādējādi iegūtu pieeju jūrai, bet Itālija par nopelnīto summu varētu nomaksāt valsts parādus un izkļūt no krīzes, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Priekšlikums pārveidot Sardīniju par 27. Šveices kantonu mēneša laikā Facebook esot piesaistījis 10 000 sekotāju. Idejas autors Karūzo kopā ar domubiedriem sastādījis politisko manifestu, kas iesniegts arī Itālijas Ministru kabinetam un paskaidro projekta pamatmērķi: «Vēlamies dzīvot normālā valstī, kas nodrošina saviem pilsoņiem iespēju strādāt un dibināt uzņēmumus, kurā ir skaidri un visiem vienādi likumi, stabila ekonomika un saprātīgi nodokļi.»

Sīkāk projekta rašanās iemesli izskaidroti interneta vietnē cantonmarittimo.com, kuras mērķis ir «apzināt Sardīnijas iedzīvotāju potenciālo vēlmi atdalīties no Itālijas un pievienoties Šveicei», raksta Latvijas Avīze. Vienlaikus Karūzo atzinis, ka lieliski saprot – Sardīnijas pievienošana Šveicei praktiski nav iespējama. «Tomēr mums patīk perspektīva apvienot sardīniešus vismaz vienā kopējā projektā un kopīgi aizstāvēties pret arābiem, ķīniešiem un krieviem, kas apsēduši mūsu salu un vēlas to pārvērst par savu koloniju. Zinām, ka no šīs valdības neko nesagaidīsim, tāpēc mēģinām organizēties paši, kaut vai tādā nerealizējamā, bet vienojošā projektā,» sacījis Karūzo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas arhitektūras gada balvu 2012 ieguvusi Saldus mūzikas un mākslas skola

NOZARE.LV, 19.05.2013

Latvijas Arhitektūras 2012. gada labāko darbu skates Gada balvas laureāts - Saldus mūzikas un mākslas skola.

Organizatoru foto.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas arhitektūras gada balvu 2012 ieguvusi Saldus mūzikas un mākslas skola, kuras projekta autori ir birojs MADE Arhitekti - Miķelis Putrāms, Linda Krūmiņa, Evelīna Ozola, Uldis Sedlovs un Liena Amoliņa.

Atzinības saņēma Likteņdārza skatu terase, kuras projekta autori ir Didzis Jaunzems un Laura Laudere sadarbībā ar Māru Ābeli un biroju Jaunromāns un Ābele, un Mākslas akadēmijas jaunais korpuss, kura autori ir SZK un partneri jeb Andis Sīlis, Guntis Ziņģis un Pēteris Kļava.

Divas atzinības tika Žaņa Lipkes memoriālajam muzejam, kura projekta autors ir Zaigas Gailes birojs.

Latvijas arhitektūras gada balvas 2012 finālā bija izvirzīts arī GlaxoSmithKline Latvia birojs Rīgā, būvniecības uzņēmuma Samrode biroja ēka Ventspilī, kā arī Ventspils pils interjers un ekspozīcija un Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs Zeimuļs Rēzeknē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija Venēcijas mākslas biennālē stāstīs par vīriešiem ar zelta rokām

Dienas Bizness, 04.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

56. Venēcijas mākslas biennāles Latvijas paviljona tēma un nosaukums būs veltīts pašdarbniekiem ar zelta rokām, kuri savās garāžās nododas jaunradei un eksperimentiem, nepretendējot uz augstās mākslas statusu, informē pasākuma rīkotāju pārstāve Marta Krivade.

Mākslas darbs būs tēlnieciski veidota būvju sistēma, kas caurausta ar videostāsta fragmentiem. Par tā iedvesmu un estētisko atsauci kalpo videoformātā fiksētas sarunas ar vīriešiem, kuri brīvo laiku pavada savam vaļaspriekam iekārtotās darbnīcās un radošā nošķirtībā. Izdevība ielūkoties privātās dzīves telpā mudinājusi māksliniekus izmantot garāžās dokumentēto vidi, lai Venēcijas izstādei veidotu šī savdabīgā mikrokosmosa atlējumu. Darbnīcas dunu mākslas darbā veido muzikāla kompozīcija, ko radījuši mūziķi Andris Indāns un Shipsi (Jānis Šipkēvics), sadarbojoties ar Rīgas Doma skolas zēnu kori un vīru kori Gaudeamus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušās tekstilfabrikas Boļševička teritorijā mākslinieki Katrīna Neiburga un Andris Eglītis šodien demonstrēja 56.Venēcijas mākslas biennāles Latvijas paviljona multimediālo instalāciju Armpit.

Vairāk nekā 80m² plašās multimediālās instalācijas sarežģīto konstrukciju dēļ tā vispirms uzbūvēta Latvijā. Lai arī mākslinieki uzsver, ka ARMPIT būvniecība noslēgsies Venēcijā un šodien redzamais darbs nav pilnībā pabeigts, tas rada priekšstatu par to, ko no 9. maija – 22. novembrim redzēs starptautiskais biennāles skatītājs Venēcijā.

Jau vēstīts, ka Latvijas paviljona tēma un nosaukums būs veltīts pašdarbniekiem ar zelta rokām, kuri savās garāžās nododas jaunradei un eksperimentiem, nepretendējot uz augstās mākslas statusu. Mākslas darbs būs tēlnieciski veidota būvju sistēma, kas caurausta ar videostāsta fragmentiem. Par tā iedvesmu un estētisko atsauci kalpo videoformātā fiksētas sarunas ar vīriešiem, kuri brīvo laiku pavada savam vaļaspriekam iekārtotās darbnīcās un radošā nošķirtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atklāj Latvijas paviljona 57. Venēcijas mākslas biennālē nosaukumu un ideju

Lelde Petrāne, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 14. decembrī, Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā ar īpašu performanci mākslinieks Miķelis Fišers piesaka Latvijas ekspozīcijas nosaukumu Kas slikts var notikt (What Can Go Wrong).

Mākslinieks saka, ka ekspozīcijas nosaukumu katrs var lasīt, kā vēlas – kā izbrīnu, jautājumu vai pareģojumu. Taču tas nemainīs to, ko viņš apņēmies: parādīt, kā dzīve uz Zemes tiek izniekota.

Latvijas paviljona stāsts līdz skatītājam nonāks Miķelim Fišeram raksturīgā veidā - «provokatīvos mākslas darbos, kuros ir mistiskas pasaules, sazvērestības teorijas, ezotērisku piedzīvojumu ilustrācijas, kas izmanto reālajā dzīvē labi pazīstamus nereālus tēlus – ķirzakcilvēkus, citplanētiešus, teiksmainus pusdievus, kā arī dokumentālus personāžus». Latvijas ekspozīcijas apmeklētāji Venēcijā šos tēlus iepazīs kokgrebumos, gaismas-skaņas instalācijā un lielizmēra gleznā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijas pilsētas dome otrdien nolēma, ka tūristiem zināmās dienās būs jāmaksā piecu eiro nodeva par vecpilsētas apmeklējumu, ja viņi tur nav apmetušies pārnakšņot.

Šī nodeva tiks ieviesta 2024.gada pavasarī un sākumā attieksies uz 30 noslogotākajām dienām, lai pamudinātu tūristus izvēlēties apmeklējumam mazāk populāras dienas. Precīzi datumi šīm 30 dienām vēl nav noteikti.

Itālijas ziemeļaustrumu piekrastes pilsēta Venēcija ir viens no populārākajiem tūristu galamērķiem visā pasaulē. Tur pašlaik ir nepilni 50 tūkstoši pastāvīgo iedzīvotāju, bet tūrisma sezonas laikā šo pilsētu reizēm apmeklē vismaz divas reizes vairāk tūristu.

Milzīgais apmeklētāju skaits, sevišķi to, kas ierodas ar kruīzu kuģiem un pavada Venēcijā tikai dažas stundas, lai apskatītu pilsētu, jau daudzus gadus ir radījis lielas problēmas.

Ieejas maksas noteikšanai tomēr ir pretinieki arī Venēcijas iedzīvotāju vidū, un lēmums par to vairākas reizes tika atlikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bieži plūdu skartā Itālijas pilsēta Venēcija sestdien veikusi pirmos testus 5,4 miljardus eiro vērtajai barjeru sistēmai, kas pazīstama kā Mozus. Tās uzdevums būs aizsargāt renesanses pilsētu no ūdens līmeņa celšanās, vēsta thelocal.it.

Ambiciozais inženierijas projekts ietver 78 pārvietojamu barjeru uzstādīšanu.

Apjomīgajā projektā, kuru pārrauga Venezia Nuova konsorcijs, iesaistīti piecdesmit uzņēmumi. Projektu gan skārušas tādas nedienas kā kavēšanās, ar vides aizsardzību saistīti jautājumi un skandāli.

Sistēmas pirmajos testos sestdien piedalījušās desmitiem amatpersonu, ieskaitot transporta ministru Mauricio Lupi. «Šis ir ļoti svarīgs un emocionāls brīdis,» sacījis Venēcijas mērs Džordžo Orsoni. Viņš arī īpaši uzsvēris, ka Venēcija «nav atrakciju parks, tā ir dzīva pilsēta».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai saglabātu Venēcijas etiķeti un tradīcijas, pilsētas dome aizliegusi vēsturiskajā centrā atvērt jaunas līdzņemamā ēdiena tirgotavas, tostarp kebabu veikaliņus.

Aizliegums pieņemts saskaņā ar jaunu likumu, kas šādus uzņēmumus atzinis par nesavienojamiem ar pilsētas kultūras mantojumu.Aizliegums attiecas arī uz kioskiem, kur pārdod picu šķēlēs līdzņemšanai.

Faktiski būs atļauts atvērt vienīgi saldējuma tirgotavas.Pilsētas domniece Frančeska da Villa, kura ierosināja aizliegumu, skaidroja, ka līdzņemamā ēdiena tirgotavu skaita pieaugums novedis pie pārtikas kvalitātes lejupslīdes un radījis negatīvu iespaidu par pilsētu.Noteikumu mīkstināšana pārtikas un dzērienu uzņēmumiem pēdējās desmitgadēs radījusi apdraudējumu gan Venēcijas videi, gan vēsturiskajam fonam, kā arī apdraud pilsētas autentisko identitāti.Uzņēmumiem, kas jau darbojas Venēcijas vēsturiskajā centrā, būs atļauts turpināt darbu, kamēr viņi ievēros jaunos noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīgā noslēgsies Eiropas vēsturisko automobiļu brauciens Amber Trophy

Dienas Bizness, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 26.jūnijā, ap plkst.13.30 Rīgas Rātslaukumā no saulainās Itālijas ieradīsies seno spēkratu brauciena Amber Trophy dalībnieki ar 20 elegantiem itāļu, vācu un angļu vēsturiskajiem automobiļiem, liecina Rīgas Motormuzeja pārstāvju sagatavotā informācija.

Starts seno spēkratu braucienam Amber Trophy tika dots 21. jūnijā gleznainajā Venēcijā, bet Rīga ir izraudzīta par brauciena finišu. Brauciena Amber Trophy maršruts ved pa seno Dzintara ceļu, kas savulaik savienoja Baltijas jūras piekrasti un seno Romas impēriju. Kopumā dalībniekiem jāpievar 2200 km, šķērsojot Austriju, Čehiju, Poliju un Lietuvu, lai nonāktu brauciena galamērķī – Rīgā.

Latvijas galvaspilsētā ieradīsies kopumā 20 vēsturiskie automobiļi, kas ražoti no 1950. līdz 1970.gadam. Rīgas iedzīvotājiem un viesiem būs iespēja apskatīt sportisko Alfa Romeo 2000 Touring Spider, Maserati Marek 3000 SS, Lancia Coupe 1,3 Monte Carlo, eleganto Jaguar XK 150 3,4 DHC un Lancia Flaminia Zagato, kā arī citus ekskluzīvus vēsturiskos automobiļus. Automobiļi Rātslaukumā būs apskatāmi no plkst.13.30 līdz 15.00.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas valdība ir apstiprinājusi plānus aizliegt kruīzu kuģu iebraukšanu rajonā ap Venēcijas pilsētas centru.

Ministru kabinets pēc trešdien notikušas sanāksmes paziņoja, ka vajadzētu izteikt priekšlikumus par enkurvietu būvēšanu lieliem pasažieru kuģiem un konteinerkuģiem attālāk no vēsturiskiem objektiem.

Attiecīgs dekrēts paredz, ka lieliem kuģiem vajadzēs piestāt ārpus Venēcijas lagūnas, sacīja kultūras ministrs Dario Frančeskini.

Tas arī atbildīs ANO kultūras organizācijas UNESCO prasībām.

Vairāki ministri pēdējā laikā jau ir izvirzījuši plānus par jaunu enkurvietu būvēšanu kruīzu kuģiem.

Kruīzu kuģi Venēcijā jau daudzus gadus ir pretrunīgi vērtēti. Kritiķi uzskata, ka milzīgie tūristu kuģi ir nepievilcīgs skats un vides apdraudējums, kā arī sekmē tūristu pūļus, bet aizstāvji uzsver, ka šī nozare nodrošina darbavietas Venēcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Rātslaukumā šodien no saulainās Itālijas ieradās seno spēkratu brauciena Amber Trophy dalībnieki ar 20 elegantiem itāļu, vācu un angļu vēsturiskajiem automobiļiem.

Starts seno spēkratu braucienam Amber Trophy tika dots 21.jūnijā gleznainajā Venēcijā, bet Rīga ir izraudzīta par brauciena finišu.

Brauciena Amber Trophy maršruts veda pa seno Dzintara ceļu, kas savulaik savienoja Baltijas jūras piekrasti un seno Romas impēriju. Kopumā dalībniekiem bija jāpievar 2200 km, šķērsojot Austriju, Čehiju, Poliju un Lietuvu, lai nonāktu brauciena galamērķī – Rīgā.

Latvijas galvaspilsētā ieradās kopumā 20 vēsturiskie automobiļi, kas ražoti no 1950. līdz 1970.gadam.

Braucienu Amber Trophy organizē seno spēkratu entuziasti no Itālijas ar Venēcijas domes atbalstu sadarbībā ar Rīgas Motormuzeju, Latvijas Antīko automobiļu klubu un Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sekretariātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

G20 finanšu ministri sestdien sanāksmē Venēcijā atbalstīja iecerēto transnacionālo kompāniju nodokļu reformu.

Reformas nolūks ir noteikt, ka uzņēmumi maksā nodokļus tajās valstīs, kurās gūst ieņēmumus, kā arī ieviest minimālo uzņēmumu ienākuma nodokļa likmi 15% apmērā.

Principiālu atbalstu šai reformai, kuras izstrādi koordinē Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD), paudušas jau 132 valstis.

"Mēs esam panākuši vēsturisku vienošanos par stabilāku un drošāku starptautisko nodokļu arhitektūru," teikts divu dienu sanāksmes noslēgumā izplatītajā ministru paziņojumā.

Reformas nolūks ir novērst to, ka valstis sacenšas par lielo uzņēmumu investīcijām, piedāvājot tiem zemākas nodokļu likmes.

Iecerēts, ka reforma stāsies spēkā 2023.gadā.

Tomēr pret minimālo uzņēmumu ienākuma nodokļa likmi 15% apmērā iebilst Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis Igaunija, Īrija un Ungārija. Ja šīs valsts nepiekritīs reformai, to nevarēs ieviest ES mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Termiņuzturēšanās atļauju piedāvāšanai Jūrmalā maina ēku izmantošanas mērķi, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Vairākās Jūrmalas vēsturiskajā centrā, valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa teritorijā un piekrastes tiešā tuvumā uzbūvētajās daudzstāvu viesnīcās, viesu mājās un atpūtas namos, kuri pēc projekta paredzēti tūristu izmitināšanai un atpūtai, izbūvēti dzīvokļi bagātiem pircējiem, secinājis laikraksts.

Jūrmalas aizsardzības biedrības pārstāvis Rihards Pētersons stāstījis, ka biedrība apsekojusi 30 šādi oficiāli nosauktus un pēdējos divos gados ekspluatācijā nodotus namus. No tiem 15 ir pārtapuši par daudzdzīvokļu namiem, bet 6 par atsevišķai ģimenei vai privātfirmām piederošu savrupmāju.

Daudzviet būvlaukumos, kur sākotnēji it kā bija paredzētas kādas sabiedriskas ēkas celtniecība, līdzās būvtāfelēm izvietotas dažādu firmu reklāmas, kas aicina iegādāties «ekskluzīvus dzīvokļus» vai «apartamentus», kas pēc oficiāliem dokumentiem patiesībā ir viesnīcu un atpūtas namu numuri, ko ēku īpašnieki drīkstētu vien izīrēt. Šādi uzrak­sti rotā, piemēram, jaunbūvi Jaunā ielā 80. Vienā norādīts būvobjekta nosaukums «Viesu nama jaunbūve», tā pasūtītājs ir uzņēmums JSA Group. Bet turpat blakus otrs uzraksts vēsta, ka Jaunā ielā 80 īpašnieks pārdod dzīvokļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex® 3000 TRL tiek izmantota jaunajā Piazza Candiani kultūras celtnē Venēcijā, pastāstīja uzņēmumā.

Filipo Kapriolo (Filippo Caprioglio) biroja dizainētā PIAZZA CANDIANI ir jauna tipa laicīgās mākslas celtne, kas ietver kinoteātri, bibliotēku un citas kultūras iestādes. Tā ir veidota privātās-publiskās partnerības projekta rezultātā un ir daļa no Centro Culturale Candiani, kas ir viens no Venēcijas centrālajiem kultūras centriem.

Atex® tiek plaši izmantota Kultūras celtnes ārējā noformējumā vairāk nekā 1200 m2 platībā. Kultūras spīdekļa noformējumā ir izmantota arhitektūras membrāna Atex® 3000 TRL, kas nakts stundās tiek izgaismota plašā krāsu gammā, tādējādi saplūstot ar senatnīgās pilsētas noskaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Facebook pētījums atklāj pārsteidzošus faktus par tīkla draudzības ķēdi

LETA--DPA, 17.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajā tīklā Facebook ikviens lietotājs ir vidēji 3,57 paziņu attālumā no jebkura cita lietotāja, noskaidrots jaunā pētījumā.

Facebook pārbaudīja pieņēmumu, ka katrs cilvēks caur ne vairāk kā sešām paziņām ir saistīts ar jebkuru citu cilvēku pasaulē. Taču sociālā tīkla pētījumā tika izskaitļots, ka tā lietotāju pulkā vidējais radītājs ir tikai 3,57.

Ungāru rakstnieks Friģešs Karinti teoriju pirmoreiz izklāstīja īsajā stāstā, kas izdots 1929.gadā. Tā no jauna tika popularizēta amerikāņu dramaturga Džona Guares 1990.gada lugā Six Degrees of Separation.

«Es kaut kur izlasīju, ka starp jebkuriem diviem planētas iedzīvotājiem ir ne vairāk par sešiem cilvēkiem,» teikts Guares darbā. «ASV prezidents un gondoljers Venēcijā. Ierakstiet, kādus vārdus gribat. Ka ikviens cilvēks ir kā durvis, kas paver ceļu uz jaunām pasaulēm. Seši cilvēki starp mani un ikvienu citu uz šīs planētas. Bet īstie seši cilvēki vēl jāatrod.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Venēcijā svētdien piestātnē ietriecies kruīza kuģis, vēsta Itālijas plašsaziņas līdzekļi.

Laikraksts «Corriere della Sera» ziņo, ka kompānijas «MSC Cruises» kuģim «MSC Opera» apstājies dzinējs un tas turpinājis virzīties uz priekšu pēc inerces. Divi velkoņi, kas kuģi ievilkuši ostā, mēģinājuši to apturēt, taču pārtrūkusi tauva starp vienu no velkoņiem un kruīza kuģi, un laineris ietriecies piestātnē un līdzās esošajā tūristu kuģīti.

Uz tūristu kuģīša «Michelangelo» viegli cietuši pieci cilvēki.

2011.gadā kuģim «MSC Opera» atrodoties Baltijas jūrā pie Gotlandes salas, pārtrauca darboties elektroapgādes sistēma un apstājās dzinēji. Kuģis tika aizvilkts uz Nīneshamnas ostu Zviedrijā un no tā tika evakuēti apmēram 1700 pasažieri.

Savukārt, 2010.gadā uz «MSC Opera» Lielbritānijas ostā Duvrā policija četru Latvijas un trīs Lietuvas valstspiederīgo kajītēs atrada 35 kilogramus kokaīna.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pāries uz vasaras lidojumu grafiku

Lelde Petrāne, 03.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic 29.martā pāries uz vasaras lidojumu grafiku un sāks piedāvāt vairākus galamērķus, kas savieno Baltijas reģionu ar Vidusjūras kūrortiem un citām vasaras atvaļinājumu vietām.

airBaltic 2016.gada 28.maijā sāks lidojumus jaunā maršrutā starp Rīgu un Reikjavīku. Vasaras sezonai airBaltic atjaunos vairākus sezonālus brīvdienu galamērķus ar uzlabotu grafiku – Nica (Francija), Malta, Baku (Azerbaidžāna), Atēnas (Grieķija), Saloniki (Grieķija), Roda (Grieķija), Dubrovniki (Horvātija), Rijeka (Horvātija), Burgasa (Bulgārija), Venēcija (Itālija), Olbia (Itālija) un Palma de Maljorka (Spānija).

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99.8% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru