Citas ziņas

Ventspilnieki uz Štrālzundi sūtīs sāli ielu kaisīšanai

Vēsma Lēvalde, Db, 04.02.2010

Jaunākais izdevums

Atsaucoties uz Ventspils sadraudzības pilsētas Štrālzundes (Vācija) lūgumu palīdzēt atrisināt krīzes situāciju apgādē ar sāli (nātrija hlorīdu) ielu kaisīšanai, Ventspils Labiekārtošanas kombināts, izmantojot savus biznesa partnerus, piegādās sadraudzības pilsētai 130 tonnu sāls.

Štrālzundes pašvaldība ir vērsusies Ventspils pilsētas pašvaldībā ar lūgumu palīdzēt atrisināt problēmas šī gada aukstās un dziļās ziemas dēļ. «Situācija ir patiesi dramatiska. Kopš decembra pie mums ir bijis ļoti daudz sniega, un tādēļ šobrīd mums trūkst sāls (nātrija hlorīda), ko kaisīt uz sniegotajām un apledojušajām ielām. Visi sāls krājumi mūsu apkaimē ir beigušies, un ir gaidāma atkārtota snigšana,» vēstulē Ventspils pilsētas pašvaldībai raksta Štrālzundes pilsētas mērs Dr. Aleksandrs Badrovs. Tā kā Ventspils Labiekārtošanas kombinātam ir noslēgts ilgtermiņa līgums par sāls piegādi ar SIA Oil Logistic, kas šo ielu kaisāmo materiālu ieved no Baltkrievijas, tad ventspilnieki apņēmušies palīdzēt Vācijas pašvaldībai, Db skaidroja Ventspils domē. Jau tuvākajā laikā sadraudzības pilsētai Štrālzundei Ventspils uzņēmēji piegādās 130 tonnas sāls, par ko norēķināsies Štrālzundes pašvaldība. Vācijā ir aizliegts lietot radžotās riepas, tāpēc ielu kaisīšana tur ir ir īpaši aktuāla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grozījumi tā sauktajos «Skolas bulciņu likumos» praksē tiek ieviesti godprātīgi. Ēdnīcu pavāres rūpīgi no ēdienkartēm izslēdz tomātu pastu un majonēzi, bet skolu kafejnīcās bulkas no plauktiem pazudušas. Bērni likumu apiet katrs pa savam, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Vecāku nopirktas bulkas skolēni nu stiepj līdzi jau tā smagajās somās, savukārt kabatās - maisiņi ar sāli. To, ka ēdienam pietrūkst tikai sāls, Kalvenes pamatskolas vecāko klašu zēni sapratuši jau tūdaļ jaunā gada pirmajā ēdienreizē, bet nākamajās pusdienās bijuši līdzi maisiņi ar sāli. «Nu viņi saber tur tik daudz, ka tiešām sāku baiļoties. Viss galds ar sāli nokaisīts. Ko darīsi, tas tagad ir aizliegtais auglis un... kas pusaudžiem ir aizliegts, to viņi grib ar dubultu spēku,» par saviem novērojumiem pastāsta Kalvenes pamatskolas ēdnīcas šefpavāre Dagrita Medisa. Savukārt Aizputes vidusskolā privātās kafejnīcas vadītāja Liene Freidenfelde no plauktiem izņēmusi visas bulciņas, kuras nāca no ceptuves pāri ielai. «Bulkām nebija ne vainas,» saka kafejnīcas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Slēgs satiksmi Krišjāņa Valdemāra ielas posmā

Lelde Petrāne, 24.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem svētdien, 28.augustā no plkst.5.00 līdz plkst.20.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Kronvalda bulvāra līdz Kalpaka bulvārim.

Sakarā ar ielas posma slēgšanu tiks ieviestas izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršrutos:

- 1.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 3.maršruta trolejbusi no Sarkandaugavas kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, tālāk pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Brīvības bulvāri, Raiņa bulvāri un tālāk pa maršrutu;

- 5.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 12.trolejbusu maršruts būs slēgts;

- 19.maršruta trolejbusi kursēs no galapunkta Ziepniekkalns pa maršrutu līdz Inženieru ielai, tālāk pa Inženieru ielu, Raiņa bulvāri un atpakaļ. No galapunkta Pētersalas iela maršruts būs slēgts;

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rīgas dome iesaka maršrutus Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ slēgtā posma apbraukšanai

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas pusdienlaikā uz Vanšu tilta jau tikusi apgrūtināta transportlīdzekļu satiksme un Rīgas dome aicināja autovadītājus izmantot Akmens tiltu, uz kura satiksmes plūsma ap pusdienlaiku ritējusi raiti.

Ap plkst. vieniem dienā satiksme uz abiem tiltiem ir normalizējusies, Db.lv norādīja domes pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņā pauda, ka nevar viennozīmīgi apgalvot, ka satiksme uz Vanšu tilta bijusi apgrūtināta gaidāmās Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ.

Tāpat Rīgas domes Satiksmes departaments publicējis karti ar maršrutiem, kā apbraukt slēgto 11. Novembra krastmalas posmu Jaunā Viļņa diskotēkas laikā.

Jāatgādina, ka saistībā ar mūzikas festivāla Jaunais Vilnis diskotēku laikā no 27. jūlija līdz 28. jūlija pulksten 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme 11. Novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR) licis nekavējoties, jau no šodienas slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, informēja Burovs.

Viņš norādīja, ka 17.maijā sanāksmē ar Valsts policiju un Būvniecības valsts kontroles biroju nolemts noteikt ierobežojumu, ka pār tiltu nevar kursēt transports virs 30 tonnām. Tā kā «Rīgas satiksmes» zemās grīdas tramvaji šo svaru pārsniedzot, pagaidām nolemts tramvaju kustību slēgt.

Pēc Burova teiktā, viņš patlaban dodoties uz operatīvo sanāksmi «Rīgas satiksmē", kurā tiks uzdots izvērtēt, vai pār tiltu iespējams laist, piemēram, vecāka modeļa tramvajus vai autobusus, kas svara kategorijā iekļaujas.

«Kamēr mums nav pārliecības par tilta tehnisko stāvokli, drošība ir primārais,» norādīja Burovs.

Vienlaikus pār tiltu virzienā prom no centra joprojām drīkst kursēt privātais transports.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan gadiem tiek runāts par ielās izkaisītā sāls nebūt ne pozitīvajiem efektiem, visticamāk, citu pretslīdes materiālu tuvākajā laikā neizmantos, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Katru gadu, iestājoties ziemai, sabiedrībā raisās diskusija par sāls izmantošanu ielu kaisīšanai. Cilvēki pauž sašutumu par sāls «sagrauztajiem» apaviem, sabojātajām automašīnu virsbūvēm un nodarīto kaitējumu pilsētā augošajiem kokiem. Šobrīd portālā manabalss.lv tiek vākti paraksti iniciatīvai Par pilsētas ielām bez sāls, lai šo ideju iesniegtu izskatīšanai Saeimā, vēl pietrūkst 3786 paraksti. Iniciatīvas autors ir Fīlips Kapustins. Iniciatīva piedāvā blīvi apdzīvotās vietās un pilsētās sāls vietā kaisīšanai izmantot smiltis. Tajā atzīmēts, ka pilnīgi nekaitīgu pretapledošanas materiālu nav, taču smiltis mazāk bojā apavus un automašīnu virsbūves nekā sāls. Ejot pastaigās ar mīluļiem, smiltis, atšķirībā no sāls, nerada kairinājumu mājdzīvnieku pēdām. Jāmin, ka pirmo reizi sāls ceļu pretapledojuma apstrādē izmantots pagājušā gadsimta 50. gados ASV, un pašlaik tas joprojām ir numur viens pretapledojuma reaģents visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

«Dienas bez auto» ietvaros slēgs satiksmi Stokholmas un Miera ielas posmā

Gunta Kursiša, 21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Mobilitātes nedēļas akcijas «Diena bez auto» ietvaros tiks slēgta trasnportlīdzekļu kustība Stokholma ielas posmā no Stendera ielas līdz Kokneses ielai, kā arī Miera ielas posmu no Brīvības līdz Palīdzības ielai.

Transportlīdzekļu kustība Stokholmas ielas posmā tiks slēgta 22. septembrī no pulksten 11 līdz pulksten 16.

Slēgto Stokholmas ielas posmu būs iespējams apbraukt pa Visbijas prospektu vai Klaipēdas ielu, Glika ielu un Kokneses prospektu, informē Satiksmes departaments. Braucot pa Kokneses prospektu, apbraukt slēgto Stokholmas ielas posmu varēs, veicot pagriezienu uz Glika ielu un tālāk veicot kreiso pagriezienu uz Klaipēdas ielu un Stendera ielu vai arī veikt kreiso pagriezienu uz Visbijas prospektu. Mežaparka ielu svētku laikā apmeklētāji varēs piedalīties veloparādē, kurā tiks vērtēti interesantākie braucamrīki, ekstravagantākais braucējs un košākā komanda. Tāpat notiks velosipēdu ātrbraukšanas un lēnbraukšanas mači, florbola un strītbola spēles, kā arī orientēšanās pasākums Mežaparkā un ielu slēpošanas sacensības un koncerts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra “Minska” nomnieks un attīstītājs SIA “APEX INVESTMENT” Rīgas domes vicemēram Edvardam Ratniekam apstiprinājis, ka no 14. marta sāksies centra galvenās izkārtnes “Minska” demontāžas darbi, kas varētu ilgt līdz šā gada 18. martam, informē Rīgas domē.

Pēc rīdzinieku saņemtajiem ierosinājumiem un plašsaziņas līdzekļu izrādītās intereses E.Ratnieks vērsās pie viena no tirdzniecības centra “Minska” nomniekiem- SIA “APEX INVESTMENTS” ar aicinājumu mainīt šā centra galveno izkārtni, atbilstoši šā brīža ģeopolitiskajai situācijai un stiprināt Rīgas pilsētvidi nacionālajās vērtībās.

“Baltkrievija jau vairāku gadu garumā atbalsta Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un ņemot vērā to, ka Latvija pēc šī notikuma atbrīvojas no vietvārdiem, simboliem un pieminekļiem, kuri simbolizē padomju varu, agresorvalsti un to sabiedrotos, tad arī Rīgas pilsētvidē nebūtu vēlami šāda veida nosaukumi, kas popularizē un rada šķietamu atbalstu Baltkrievijas ģeopolitiskajai nostājai. Rīgas pašvaldībai ir konsekventa un stingra nostāja pret Krievijas pilna mēroga militāro agresiju pret Ukrainu. Augsti novērtējam, ka uzņēmums ir vērsts uz sadarbību un apstiprinājis, ka demontēs tirdzniecības centra galveno izkārtni “Minska” un jau plāno darbības, lai šim centram piešķirt jaunu nosaukumu. “Minska” ir nozīmīga iepirkšanās vieta, kuru apmeklē daudz rīdzinieku, tāpēc būtiski ir mainīt šo nosaukumu,” atzīst Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme informē, ka no 1. jūlija tiks atklāts jauns autobusa maršruts – Nr. 60, kas brauks pa Dienvidu tiltu, savienojot Ziepniekkalnu ar Ķengaragu, informē Rīgas satiksme.

Jaunais maršruts būtiski atvieglos Bišumuižas, Ķengaraga, Valdlauču un Ziepniekkalna iedzīvotāju pārvietošanos un nodrošinās plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm. Braucot virzienā no Ķengaraga pasažieriem, būs iespēja ērti pārsēsties Ziepniekkalna, Bišumuižas un Valdlauču apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 19., 24. un 27. trolejbusa maršruts, 12., 23., 26., 40., 44., 46., 56. autobusa maršruts, 10. tramvaja maršruts. Braucot virzienā no Ziepniekkalna, Bišumuižas, Valdlaučiem pasažieriem būs iespēja ērti pārsēsties Ķengaraga apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 3., 7. un 9. tramvaja maršruts, 15., 31., 49. autobusa maršruts. Visi iepriekš minētie maršruti nodrošina plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz trīs nedēļām slēgs satiksmi Gustava Zemgala gatves posmā

Dienas Bizness, 05.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pirmdienas, 8.augusta, uz trīs nedēļām tiks slēgta satiksme Gustava Zemgala gatves posmā no Gaujas līdz Ķīšezera ielai, Db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departaments.

Transportlīdzekļu vadītāji, braucot Mežaparka virzienā pa Gaujas ielu, turpmāk aicināti šo ceļa posmu apbraukt pa pārvadu pār dzelzceļu G.Zemgala gatvē un tālāk turpināt ceļu pa Gaujas ielu, Rusova ielu uz Ķīšezera ielu.

Savukārt sabiedriskais transports tiks organizēts sekojoši: 9.autobuss uz centru kursēs pa maršrutu līdz Gaujas ielai, tālāk pa Gaujas ielu, Rusova ielu, Ķīšezera ielu un tālāk pa maršrutu. 48.autobuss uz Sarkandaugavu tiks organizēts pa maršrutu līdz Gaujas ielai, tālāk no Gaujas ielas pa Rusova ielu, Ķīšezera ielu, Gaujas ielu, G.Zemgala gatvi, Gaujas ielu, Rusova ielu, Ķīšezera ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā tiks slēgta Mazā Bezdelīgu iela

Lelde Petrāne, 23.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājiem jāņem vērā, ka no sestdienas, 28.janvāra, Rīgā būs slēgta satiksme Mazajā Bezdelīgu ielā.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods šodien preses konferencē iepazīstināja ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielu satiksmes mezgla rekonstrukcija īstenošanu, līdz šim paveikto un turpmāk veicamajiem būvdarbiem.

Kā akcentēja E.Strods, pagājušā gadsimta 80. gados, kad būvēja Vanšu tiltu, tilta kreisā krasta satiksmes organizācija netika realizēta pilnībā un projektu aiz Zunda kanāla neīstenoja. Satiksmes departaments tuvākajos gados plāno ievērojami uzlabot satiksmes organizāciju Daugavas kreisajā krastā pie Vanšu tilta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam paredzēta arī iespēja iedzīvotājiem nokļūt nacionālas vai reģionālas nozīmes centrā pa līdzenu un drošu autoceļu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un īsteno transporta politiku tikai attiecībā uz valsts autoceļiem. Attiecībā uz pašvaldību ielu un ceļu tīklu, kas veido 53% no visa kopējā autoceļu tīkla, vienotas politikas nav, secinājusi Valsts kontrole.

Pašvaldībām ik gadu mērķdotācijas veidā tiek piešķirti valsts budžeta līdzekļi vismaz 42 miljonu eiro apmērā, kas paredzēti ceļu un ielu infrastruktūras darbiem. Veicot revīziju Satiksmes ministrijā un piecās pašvaldībās – Valmieras un Jēkabpils pilsētā, Durbes, Jelgavas un Iecavas novadā -, Valsts kontrole konstatējusi, ka no šiem līdzekļiem tikai neliela daļa tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai.

Būtiski lielākā daļa naudas (visās pašvaldībās, izņemot Rīgas pilsētas pašvaldību, pēdējos gados sasniedzot pat 92% līdzekļu) tiek tērēta pasākumos, kuri nodrošina tikai ceļu tīkla uzturēšanu, ne attīstību. Saskaņā ar prognozēm 2016.gadā ceļu tīkla uzturēšanai atvēlētie līdzekļi pieaugs līdz 96%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Jaunjelgavā par 2,5 milj. Ls atjaunos tranzīta ielas

Gunta Kursiša, 02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunjelgavas novada dome noslēgusi atklātu iepirkumu konkursu par tranzīta maršruta ielu rekonstrukciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Par kopējo summu 2,568 miljoni latu Jaunjelgavā tiks rekonstruēta Jelgavas, Brīvības, Rīgas un Jēkabpils iela.

Iepirkumu konkursā tika iesniegti astoņi piedāvājumi, bet par uzvarētāju tika atzīta a/s Ceļu pārvalde – uzņēmums, kas piedāvāja viszemāko cenu.

Ielu rekonstrukcija notiks Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta «Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Jaunjelgavas pilsētā» ietvaros.

Jau vēstīts, ka projekti par tranzītielu sakārtošanu 20 Latvijas pilsētās tika apstiprināti 2010. gada jūlijā. Tranzītielu sakārtošanas darbus tika paredzēts īstenot par vairāk nekā 30 miljoniem latu, izmantojot ERAF līdzekļus, pašvaldību un valsts budžeta līdzfinansējumu. Iesniegtajos projektos pašvaldības iecerējušas rekonstruēt šādas ielas: Jēkabpilī - Neretas ielu, Līvānos – Rīgas ielu, Daugavpilī – tranzītielu A13 pilsētas teritorijā, Tukumā – Jelgavas ielu, Madonā veikt pilsētas tranzīta ielu rekonstrukcijas I kārtu, Dobelē - Brīvības ielu, Gulbenē veikt tranzītielu rekonstrukciju, Kārsavā – Vienības ielu, Krāslavā – Augusta un Rīgas ielas, Aucē – tranzīta maršrutu ielas, Alūksnē – Pils ielu, Cēsīs – Pētera ielu, Aknīstē – Augšzemes un Skolas ielas, tai skaitā arī tiltu pār Dienvidsusēju. Papildus apstiprināti vēl septiņi projekti, kas paredz rekonstruēt Daugavas ielu Smiltenē, Skolas ielu Ikšķilē, Latgales ielas posmu Ludzā, Valkas ielas posmu Strenčos, Bērzpils ielas posmu Balvos, Ventspils ielas posmu Kuldīgā un tranzīta maršruta ielas Jaunjelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Šīns par gājēju ielu Rīgā rosinātu pārveidot gan Tērbatas, gan Vaļņu ielu

BNS, 20.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par gājēju ielu Rīgā būtu jāpārveido gan līdz šim iecerēto Tērbatas ielu, gan Vaļņu ielu, uzskata nekustamo īpašumu kompānijas Latio valdes priekšsēdētājs Edgars Šīns.

Vērtējot ieceres Rīgā kādu ielu pārveidot par gājēju ielu, Šīns norādīja, ka namīpašnieki no tā tikai iegūst, taču lēmums par šādas ielas izveidošanu ir politisks.

Šīns klāstīja, ka svarīgi noteikt, kāds ir ielas pārveidošanas mērķis, piemēram, radīt atrakciju tūristiem, lai viņi gribētu atbraukt un iet pastaigāt, līdzīgi kā citās pilsētās.

«Ja mēs to gribam, tad gan Tērbatas, gan Vaļņu iela ir gana labas, un namīpašnieki par to tikaipriecāsies, jo tur vienmēr ir vairāk cilvēku, vairāk izdarību,» viņš sacīja, piebilstot, ka šādas ielas izveidošana gan prasa politisku uzdrīkstēšanos, drosmi un kapacitāti, atspēkojot dažādas bažas un pārmetumus, kā arī vienojoties ar tām sabiedrības grupām, kurām tas var radīt zināmas neērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas ūdens speciālistiem izdevies lokalizēt ūdensvada avāriju pie Brasas tilta, un bez ūdens ir daži nami avārijas vietai piegulošajos kvartālos. Taču avārijas seku likvidēšana turpinās un satiksme pār tiltu ir slēgta, vēsta Diena.lv.

Namiem, kuriem jorpojām nav ūdensapgāde, ir iespējas saņemt ūdeni no dzeramā ūdens autocisternas, kura novietota Upes un Miera ielas stūrī.

«Šobrīd skaidrs ir tas, ka slēgta vai daļēji slēgta būs satiksme pa Brasas pārvadu, tāpēc no rīta iedzīvotājiem un autobraucējiem vajadzētu rēķināties, ka nokļūšanai galamērķī būs jāizvēlas citi maršruti,» aicina Rīgas ūdens pārstāvis Arturs Mucenieks.

LNT raidījumā 900 sekundes A. Mucenieks informēja, ka pagaidām tilts ir pilnībā slēgts.

Brasas tilta rajonā notikušās ūdensvadu avārijas dēļ piektdien nekursēs arī 11. maršruta tramvajs, informē Rīgas satiksme. Pasažieru pārvadāšana 11. tramvaju maršrutā sākot no pirmajiem reisiem tiks nodrošināta ar autobusiem - izveidoti divi speciālie maršruti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils brīvostas industriālajā zonā strādājošajā uzņēmumā Bucher Municipal izgatavota pirmā automašīna, pie kuras pilnībā strādājuši ventspilnieki, informē Ventspils brīvostas pārvalde.

Pagājušajā nedēļā no uzņēmuma Bucher Municipal ražošanas līnijas noņemta pirmā gatavā automašīna, kas paredzēta ielu uzkopšanai, ar vismazāko tilpni no visām Ventspilī ražotajām – 1 m3. Tā ir pirmā automa¬šīna, kas ir pilnībā samontēta Vents¬pilī, norāda viens no uzņēmuma Bucher Municipal vadītājiem Mikus Brakanskis. Līdz šim uzņēmumā tika ražotas un montētas tikai atsevišķas ielu tīrāmo automašīnu komponentes – tilpnes atkritumu savākšanai jeb tā saucamās mucas, šasijas u.c., kas pēc tām tika nosūtītas mātesuzņēmumam Šveicē un ielu tīrāmo mašīnu izplatītājiem. Tiek plānots, ka turpmāk katru nedēļu no Ventspils uzņēmuma Bucher Municipal ražošanas līnijas nonāks viena līdz divas automašīnas, kas būs izgājušas cau¬ri pilnam ražošanas ciklam Ventspils ražotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ziemas periodā nav citas alternatīvas, kā kaisīt sāli vai nu arī atsevišķus ceļus atstāt ledū, kā tas, piemēram, ir Somijā, atzīst uzņēmuma Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.

Viņš skaidro, ka piemēram, Japānā, izmanto arī magnija sāli, kas ir dabai labvēlīgs, gandrīz kā mēslojums. Vienlaikus šis sāls ir piecas līdz sešas reizes dārgāks, nekā Latvijā lietotais. Ķīmisko savienojumu esot daudz, bet LAU izmanto lētāko. «Tas ir valsts lēmums, jo citas alternatīvas nav, ja nu vienīgi nekaisīt vispār. Somijā, piemēram, ļoti daudzi ceļi netiek kaisīti un stāv ledū,» skaidro Kononovs. Cilvēki braucot ar radžu riepām, brauc uzmanīgi, un neviens nesūdzoties, jo tādi ir spēles noteikumi.

Latvijā arī vairāki ceļi, īpaši D klasē un daži C klases ceļi, kas tiek atstāti ledū, ledus tiek rievots un sāls netiek izmantots. Ceļš esot slidens, un par to ir jābrauc nedaudz citādākām prasmēm un citādākā veidā - lēnāk un uzmanīgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komunālo automašīnu ražotāja Bucher Municipal Ventspils rūpnīcā atklātas divas jaunas montāžas līnijas. Turpmāk tieši Ventspilī taps jaunākās paaudzes divu un četru kubu ielu tīrāmās mašīnas, kas līdz šim tika ražotas Bucher Municipal Lielbritānijas un Šveices rūpnīcās, informē uzņēmuma pārstāvji.

Oktobrī Bucher Municipal, kas jau 12 gadus strādā Ventspils brīvostas industriālajā zonā, no ražošanas līnijas tika noņemta pirmā pilnībā Bucher Municipal Ventspils rūpnīcā saražotā komunālā automašīna C401. Šis notikums simboliski ievadīja jauna posma sākšanos Ventspils ražotnē – turpmāk tieši Ventspilī tiks ražotas kompaktās ielu tīrīšanas automašīnas CityCat2020 un C401.

CityCat2020 kompaktās ielu tīrīšanas mašīnas montāžas līnija uz Ventspili pārcelta no Bucher Municipal mātes kompānijas Šveicē, bet C401 kompaktā ielu tīrīšanas mašīnas montāžas līnija atsūtīta no Bucher Municipal uzņēmuma Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspilī ielu infrastruktīurā ieguldīti kārtējie miljoni

Vēsma Lēvalde, 16.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz divi miljoni latu ieguldīti Ventspils ielu infrastruktūrā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta Ielu infrastruktūras attīstība Ventspilī, I kārta ietvaros.

Projekts paredzēja Ventspils pilsētas ielu posmu rekonstrukciju vai jaunbūvi, kas ietvēra ūdensapgādes un kanalizācijas, un lietus ūdens kanalizācijas tīklu, ielu apgaismojuma, seguma ierīkošanu un teritorijas labiekārtošanu divpadsmit objektos. 11 mēnešu ilgajā projekta ieviešanas laikā ir izbūvēti 8 ielu posmi 1,9 km garumā, rekonstruēts 1 ielu posms 0,2 km garumā, kā arī izveidoti 3 publiskās infrastruktūras objekti 1,2 ha platībā, palielinot kopējo pilsētas ielu kopgarumu Ventspilī par 1,1%, bet labā un teicamā kvalitātē esošo pilsētas ielu īpatsvaru - par 1,2 %. Projekta realizācijai piesaistīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 1,2 miljoni latu apmērā, kā arī valsts atbalsts 65 tūkstoši latu apmērā. Ventspils pilsētas pašvaldība projekta realizācijā ir ieguldījusi 155 tūkstošus latu lielu finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ventspils pērnā gada pēdējā dienā paspējusi noslēgt 12 miljonus eiro vērtu ielu rekonstrukcijas projektu

Dienas Bizness, 02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada 31. decembrī noslēgta projekta «Ielu infrastruktūras attīstība Ventspilī, II kārta» īstenošana, kuras ietvaros Ventspilī kopš 2010. gada rekonstruēti vai no jauna izbūvēti 79 ielu posmi un publiskās infrastruktūras objekti gan pilsētas centrā, gan Ostgalā, gan Gāliņciemā, Kurpniekciemā, Čikstiņciemā, Jāņciemā, Žāžciemā, Krēķciemā un Zaķciemā.

Projekta kopējās investīciju izmaksas veido 12,1 miljoni euro (8,5 miljoni latu), tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 10,3 miljoni euro (7,2 miljoni latu) (84,79% no attiecināmajām izmaksām), valsts budžeta finansējums 273 tūkstoši euro (192 tūkstoši latu) jeb 2.25% no attiecināmajām izmaksām, savukārt pašvaldība Projekta īstenošanā ieguldījusi 1,6 miljonus euro (1,1 miljonus latu), kas veido 12,96% no Projekta attiecināmajām izmaksām.

Projekts īstenots ciešā saistībā ar ūdenssaimniecības attīstības projektu, lai vienlaicīgi ar ūdensvada un kanalizācijas tīklu izbūves un rekonstrukcijas darbiem ielu posmos tiktu nodrošināta kompleksa infrastruktūras sakārtošana – brauktuves, stāvvietas, ietves, apgaismojums un apstādījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairākām ielām Rīgā piešķirs, mainīs vai likvidēs nosaukumus

Dienas Bizness, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot adresācijas sakārtošanu galvaspilsētā, šodien, 7.jūlijā Rīgas domes deputāti sēdē nolēma piešķirt, mainīt vai likvidēt vairāku ielu nosaukumus.

Par Nordeķu ielu pārdēvēs Lielezeres ielas posmu no Dzirciema ielas ziemeļu virzienā līdz Slokas ielai. Dārza ielas posmu no Jūrmalas gatves līdz adresei Dzirciema iela 23 pārdēvēs par Usmas ielu.

Savukārt Sēlpils ielas atzaru līdz Purva ielai pārsauks par Veco Sēlpils ielu.

Ielas posmam no Mārupes ielas līdz zemes vienībai, kas pašreiz atrodas Mārupes ielā 19, piešķirs Gardenes ielas nosaukumu.

Fridriha Candera ielas nosaukums piešķirts ielai bez nosaukuma no Kalnciema ielas līdz Lielirbes ielai, nosakot Fridriha Candera ielas novietni no Smārdes ielas līdz Lielirbes ielai. Ielu bez nosaukuma no Mežmalas ielas līdz Rikšotāju ielai sauks Platones iela, nosakot šīs ielas novietni no Nīkrāces ielas līdz Rikšotāju ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru