Jaunākais izdevums

Viedtālruņu pārdošanas apjomi pasaulē trešajā ceturksnī samazinājušies par 8,4%, raksta 24/7 Wall St.

Pārdošanas apjomi sarukuši no 393,1 miljonam pirms gada līdz 360 miljoniem šogad.

Tirgus līdera Samsung pārdošanas apjomi sasniedza 72,3 miljonus, kas ir par 13,3% mazāk nekā pagājušā gada trešajā ceturksnī, kad tie bija 83, miljoni.

Apple zaudējis savu otro vietu Ķīnas kompānijai Huawei, neskatoties, ka Apple tirgus daļa augusi no 11,9% līdz 13%, jo Huawei pieaugums bijis straujāks – no 9,9% pērn līdz 14,4% šajā gadā.

Huawei pārdošanas apjomi pieauga par 32,5% - no 39,1 miljonam līdz 51,8 miljoniem, savukārt Apple pārdošanas apjomi – tikai par 0,4% - no 46,7 miljoniem līdz 46,9 miljoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī par lielāko viedtālruņu kompāniju pasaulē kļuvusi Ķīnas kompānija "Huawei", liecina jaunākie pētījumu kompānijas "Canalys" dati.

Otrajā ceturksnī uzņēmums pārdevis 55,8 miljonus viedtālruņu, kas gan ir par 5% mazāk nekā pirms gada, taču pārspēj gan "Samsung", gan "Apple" pārdoto viedtālruņu skaitu, tādējādi ieņemot pirmo vietu. Tajā pašā laikā eksperti pauž bažas, vai šis pārdošanas temps ir ilgtermiņā uzturams, ņemot vērā, ka lauvas tiesa jeb 70% no kopējiem pārdošanas apjomiem bijuši Ķīnā, savukārt importa apjomi gada laikā sarukuši par 27%.

Eiropā "Huawei" tirgus daļa sarukusi no 22% pirms gada līdz 16% otrajā ceturksnī, liecina "Counterpoint Research" dati.

"Samsung" palicis otrajā vietā, pārdodot 53,7 miljonus viedtālruņu, kas ir par 30% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" Baltijas valstīs 2019. gadā kopumā pārdevis vairāk nekā 800 tūkstošus mobilo ierīču, tostarp viedtālruņus, planšetdatorus, viedpulksteņus un citas.

""Samsung Electronics Baltics" mobilo ierīču segmentam 2019. gads bijis veiksmīgs – tas zīmīgs ar ieņēmumu pieaugumu jau trešo gadu pēc kārtas," teic Jurijs Bušmaks, "Samsung" IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

"Samsung" galvenajām viedtālruņu jeb flagmaņu sērijām, kurās ietilpst jaunākie "Galaxy S" un "Note" viedtālruņi, pārdošanas apjoms Baltijas valstīs 2019. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas esot līdz šim augstākais rezultāts gan "Galaxy S", gan "Note" sērijā.

Vērtējot Baltijas valstu mērogā, Latvijā pārdota aptuveni trešdaļa visu "Galaxy S10" sērijas viedtālruņu (31%), savukārt vispopulārākie tie bijuši Lietuvā (47%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņa izskats ir būtisks izvēles kritērijs, taču ne mazāk svarīgi ir izvērtēt arī ierīces veiktspēju un citus tehnoloģiskos faktorus jeb kas “lācītim vēderā”. Mūsdienās tālruņu lietotāji arvien vairāk uzmanību pievērš tieši materiālu kvalitātei un tālruņa funkciju atbilstībai ikdienas vajadzībām, tāpēc tehnoloģiju uzņēmuma Huawei eksperts dalās ar jaunāko viedtālruņu tehnoloģiskajām iespējām, kas noderēs katram lietotājam.

Pirmais iespaids – vizuālās sajūtas

Izvēloties jaunu ierīci vai jebkuru citu priekšmetu, pirmais izšķirošais kritērijs ir tieši vizuālais izskats un viss pārējais, ko varam novērtēt ar redzi un tausti. Ja pēc šī pirmā soļa sajūtas ir vairāk negatīvas, visticamāk dažādi iekšējie faktori nespēs pārliecināt potenciālo pircēju par pretējo. Tāpēc, meklējot jaunu viedtālruni, ir jāsāk ar pilnvērtīgu izskata analīzi – krāsas, materiāli, ergonomika, svars un arī dizains.

“Pirmais, kas parasti iekrīt acīs jebkuram no mums, ir atšķirīgs dizains. Piemēram, jaunais Huawei Mate 50 Pro ir pieejams īpašā oranžās vegānās ādas versijā, kas, pateicoties vieglajam stikla šķiedras materiālam, nodrošina mīkstu un ērtu satvērienu, vienlaikus saglabājot izcilu triecienizturību un elastību. Tādā veidā lietotājs var neuztraukties par ierīces korpusa nolietošanos pēc salīdzinoši neilga lietošanas laika,” stāsta Mikus Tillers, Huawei produktu apmācību vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā pārdot savu veiksmīgo biznesu

Gints Vilgerts - VILGERTS Partneris, M&A, 05.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu pārdot savu uzņēmumu par iespējami augstāku cenu, jāizdara mājas darbi. Parasti veicamo mājas darbu saraksts ir skaidrs, tomēr tas var kļūt garāks, kad potenciālie pircēji un konsultanti iesūtījuši pirmos komentārus.

Kopumā pārdošanas process aizņem apmēram 12 mēnešus. Svarīgi ir saprast, ka procesu nevajadzētu veikt pašiem procesa dalībniekiem (t.i. valdei vai akcionāriem). Īsumā par Latvijas uzņēmumu pārdošanas procesu varētu izvirzīt šādas tēzes:

1. Process jāvada profesionāļiem. Nav pieļaujams tas, ka vadošo lomu uzņēmuma pārdošanas procesā uzņemas valde vai pats akcionārs. Valdei un akcionāriem jābūt aktīvam dialogam ar padomdevējiem – juristiem un finansistiem. Valdei jārūpējas par biznesa turpināšanu, nevis jābūt daļai no procesa. Valdei agri vai vēlu radīsies interešu konflikts, jo par tās likteni, tostarp arī par motivācijas instrumentiem, lems jaunais kontrolpaketes īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas viedtālruņu ražotājs Xiaomi Corp 2020. gadā plāno laist tirgū vairāk nekā desmit 5G tālruņus, pavēstījis tā vadītājs Lei Juns, ziņo Reuters.

Xiaomi Ķīnas tirgū izjūt asu konkurenci ar Huawei Technologies. Pagājušajā mēnesī Xiaomi laida klajā Xiaomi Mi 9 Pro, uzņēmuma pirmo tālruni, kas atbalsta 5G un paredzēts vietējam tirgum.

Pēc Xiaomi vadītāja teiktā, pieprasījums pēc tālruņa pārsniedzis uzņēmuma prognozes un pat izraisījis problēmas piegādes ķēdē. Tas mudinājis Xiaomi nākamgad laist klajā 5G modeļus ar dažādiem cenu līmeņiem.

«Nozarē strādājošie baidās, ka nākamgad 4G modeļi vairs netiks pirkti. Šis ir solis bez izvēles iespējām,» viņš piebildis, paužot cerību, ka savu darbību 5G ieviešanā paātrinās arī mobilo sakaru operatori.

2019. gada otrajā ceturksnī Xiaomi daļa Ķīnas viedtālruņu tirgū bija 11,8%, kas ir mazāk nekā gadu iepriekš, kad tā bija 13,9%, liecina pētījumu firmas Canalys dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju uzņēmuma «Google» lēmums saraut saites ar Ķīnas elektroierīču ražotāju «Huawei», varētu skart Latvijas iedzīvotājus, ja abas puses nespēs vienoties, taču šādā gadījumā tas attieksies uz nākotnes iekārtām, bet ne tām, kas jau ir pieejamas tirgū, atzina mobilo sakaru operatoru pārstāvji.

«Tele2» pārstāvis Oskars Fīrmanis sacīja, ka «Google» un «Huawei» nesaskaņas nav ikdienišķa situācija, taču «Google» lēmums, ierobežot operētājsistēmu «Android», attiecas tikai uz nākotnes iekārtām, bet ne tām, kas jau ir saražotas un pieejamas tirgū. Tādēļ tiem klientiem, kuri pašlaik izmanto «Huawei» telefonus, nav pamata satraukties. «Mēs uzturam regulārus kontaktus ar Huawei pārstāvjiem un esam gatavi reaģēt, ja tas skars mūsu klientus,» viņš teica.

Fīrmanis piebilda, ka abu kompāniju nesaskaņas var skart Latvijas iedzīvotājus, ja netiks panākta vienošanās starp «Huawei» un ASV, un paliks spēkā visi tie ierobežojumi, kas ir publiski izskanējuši. Proti, tas var atsaukties uz jauno «Huawei» viedtelefonu modeļu pieejamību Latvijā. Patlaban gan izdarīt kaut kādus konkrētus secinājumus būtu pāragri, jo situācija faktiski mainās pa dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Salesforce Latvijā: kā atrast, piesaistīt un noturēt klientus

Jurģis Bakans, Bluelark Pārdošanas nodaļas vadītājs, 14.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panākumi ir labi pārdomātu lēmumu sekas.

Nav svarīgi, vai pārdodat dimantus vai izstrādājat datorprogrammatūru; vai pārdodat tieši uzņēmumiem vai piedāvājat pakalpojumus tūkstošiem privāto klientu, visi veiksmīgie uzņēmumi ievēro dažus vienotus noteikumus.

Tātad, kas mūsu Salesforce klientiem Okavango dimantu raktuvēs ir kopīgs ar vienu no Eiropas lielākajiem telekomunikāciju operatoriem?

Uzņēmējdarbības panākumu pamatā ir skaidri definēti uzņēmējdarbības procesi un efektīva uzņēmuma datu izmantošana.

Ir pagājuši laiki, kad CRM kalpoja kā piezīmju grāmatiņa klientu kontaktiem vai uzņēmējdarbības piezīmēm. Mūsdienās CRM ir vissvarīgākais instruments uzņēmējdarbības procesu vadīšanai un nenoteiktības novēršanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Top 5 viedtālruņu ražotāji pasaulē

Lelde Petrāne, 12.11.2019

Top 5 viedtālruņu kompānijas pasaulē un to tirgus daļas - tālāk galerijā!

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus izpētes kompānijas International Data Corp. (IDC) apkopotie dati sniedz informāciju par viedtālruņu tirgus izmaiņām pasaulē gada griezumā.

Šā gada trešajā ceturksnī pirmo trijnieku dala trīs viedtālruņu ražotāji - milži: Samsung, Huawei un Apple.

No Top 3 viedtālruņu ražotājiem, salīdzinot ar pagājušā gada trešo ceturksni, tirgus daļas ir augušas Samsung un Huawei, bet Apple tirgus daļa nedaudz samazinājusies.

Top 5 un viedtālruņu ražotāju tirgus daļas pasaulē - raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“ACC Distribution” atjaunošanas stratēģija ir ļāvusi uzņēmumam pārvarēt tirgus izaicinājumus

Sadarbības materiāls, 13.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“ACC Distribution”, viens no lielākajiem elektronikas vairumtirgotājiem Baltijas valstīs, 2022. gadā ieguva konsolidētos ieņēmumus 280 miljonu eiro apmērā un tīro peļņu 3,1 miljona eiro apmērā. Tas nozīmē attiecīgi 6% un 53% samazinājumu, salīdzinot ar 2021. gadu.

“Pagājušajā gadā viss tehnoloģisko iekārtu tirgus saskārās ar problēmām, ko izraisīja pārmērīgs preču piedāvājums un pieprasījuma samazināšanās, toties auga transportēšanas, noliktavu, algu un citas izmaksas. Enerģētikas krīze, rekordaugstā inflācija un vispārējā tirgus nenoteiktība koriģēja patērētāju reālos ienākumus un iepirkumu prioritātes. Neraugoties uz diezgan svārstīgo tirgus un ekonomisko situāciju, “ACC Distribution” saglabāja ilgtspējīgu peļņu, un mēs konsekventi turpinājām atjaunot savu produktu klāstu un modernizēt biznesa procesus. Plānojam, ka atjaunošanas stratēģijas īstenošana ļaus uzņēmumam augt arī tikpat izaicinošajā 2023. gadā,” norāda “ACC Distribution” izpilddirektors Žīmants Baušis (Žymantas Baušys).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Huawei pārspēj Apple, kļūstot par otro lielāko viedtālruņu ražotāju

Žanete Hāka, 03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Huawei Technologies šā gada pirmajā ceturksnī kļuvis par otro lielāko viedtālruņu ražotāju pasaulē, pārspējot Apple, raksta Bloomberg.

Tādējādi uzņēmums virzās uz savu mērķi no pirmās vietas nogāzt Samsung. Huawei Technologies piegādes apjomi pērn palielinājušies par 50%, un šī kompānija ir vienīgā no četrām lielākajām kompānijām, kas spējusi palielināt apjomus krītošajā viedtālruņu tirgū.

«Kopējais viedtālruņu tirgus rada izaicinājumus gandrīz visos pasaules reģionos, taču Huawei, neskatoties uz to, izdevies palielināt apjomus par 50%,» komentē IDC pārstāvis Raians Reits, kurš prognozē, ka lielāko ražotāju trijnieks šādā secībā turpinās saglabāties visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "Blackberry" viedtālruņu nākotne šobrīd nav skaidra, vēsta "CNN".

Elektronikas uzņēmums "TCL Communication", kas izgatavo "BlackBerry" viedtālruņus, paziņojis, ka partnerība ir beigusies un augustā tas pārtrauks "BlackBerry" zīmola mobilo ierīču pārdošanu.

"TCL" vairs nav tiesību "izstrādāt, ražot vai pārdot" jaunas "Blackberry" ierīces, teikts kompānijas paziņojumā. "TCL" turpinās atbalstīt esošās ierīces ar klientu un garantijas apkalpošanu līdz 2022. gadam.

Šobrīd nav informācijas, vai "BlackBerry" sadarbosies ar citu ražošanas uzņēmumu, lai turpinātu ierīču pārdošanu.

"TCL Communication" sadarbojās ar "BlackBerry" "KEY" sērijas viedtālruņu ražošanā, ieskaitot "BlackBerry KEYonne Motion", "KEY2" un "KEY2 LE".

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

FOTO: Apple prezentējis jaunākos iPhone11 un citus jaunumus

Zane Atlāce - Bistere, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju gigants «Apple» 10.septembrī prezentējis jauno viedtālruņu «iPhone 11» modeļus.

Vienlaikus uzņēmums nāca klaja ar plāniem nodrošināt straumēšanas un spēļu pakalpojumus, lai tādējādi pretotos ražojumu noieta kritumam globālajā viedtālruņu tirgū. Jaunais straumēšanas pakalpojums «Apple TV+» sāks darboties 1.novembrī vairāk nekā 100 valstīs par 4,99 dolāriem mēnesī. Plānots, ka klienti, kas pirks «iPhone», «iPad», «Apple TV», «iPod touch» vai «Mac», pirmo gadu varēs šo pakalpojumu izmantot bez maksas.

Tāpat kompānija plāno uzsākt interneta spēļu abonēšanas pakalpojumu «Apple Arcade», kas arī maksās 4,99 dolārus mēnesī un ietvers vairāk nekā 100 nosaukumu spēles «Apple» viedtālruņiem un datoriem, kuras būs pieejamas apmēram 150 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "ELKO Grupa" kļuvusi par viedtālruņu zīmola "realme" izplatītāju ̶ vairumtirgotāju Baltijas tirgū.

"realme" zīmola pirmsākumi meklējami 2018. gada vidū. Saskaņā ar "Counterpoint" pasaules viedtālruņu piegāžu statistiku 2020. gada 1. ceturksnī jaunizveidotais viedtālruņu zīmols ieņem 7. vietu.

Pēc panākumiem Āzijā, "realme" tagad raugās Eiropas virzienā, un pirms gada, 2019. gada jūnijā, oficiāli paziņoja par savu ienākšanu Eiropas tirgū.

"Mūsu mērķis ir atvest uz mūsu tirgiem jaunas tehnoloģijas. Šī "pirmās rokas" iespēja izplatīt "realme" to lieliski sasniedz. Produkts jau ir pierādījis sevi Āzijas tirgū," saka Baiba Indāne, "ELKO Grupa" zīmolu nodaļas vadītāja.

Sākumā produktu klāsts Baltijā ietvers modeļus: "realme 6"; "realme 6 Pro"; "realme X3", "realme X50 Pro" un "realme X50" ar iespēju paplašināt sortimentu ar citiem "realme" ekosistēmas produktiem, piemēram, viedpulksteņiem, austiņām un televizoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās prezentācijas laikā Barselonā Huawei izziņojis virkni jaunu 5G produktu, tostarp salokāmo viedtālruni "Huawei Mate Xs".

Jaunu sarakstā ir arī jaunākās paaudzes "Huawei Wi-Fi AX Series", 5G planšetdatoru "Huawei MatePad Pro 5G", papildinājumus "Huawei MateBook" klēpjdatoru sērijai, kā arī lietotņu platformu "Huawei AppGallery".

Nākamās paaudzes viedtālrunī Huawei Mate Xs ar salokāmo ekrānu atgriezusies populārā četrkāršā "SuperSensing Leica" kamera. Izmantojot tālruņa formas priekšrocības, kameras izvietotas gan priekšā, gan aizmugurē. Salokāmais ekrāns nodrošina vairākas jaunas funkcijas, kā, piemēram, Multi-Window un App Multiplier funkciju, kas noderēs tiem lietotājiem, kam ikdienā nepieciešama iespēja darīt vairākus darbus vienlaicīgi.

Lai radītu pilnvērtīgu ekosistēmu, kas atbalstītu visas Huawei ierīces un aptvertu visas scenāriju funkcijas, "Huawei" par svarīgu mērķi izvirzījis HMS (Huawei Mobile Servies) Core izstrādi. HMS Core ir rīku kolekcija, kas paredzēta Huawei partneriem un lietotņu izstrādātājiem, lai radītu jaunu un unikālu lietotņu pieredzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Samsung savu salokāmo viedtālruni tirgū laidīs septembrī

LETA--AFP, 25.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas elektronikas kompānija «Samsung» ceturtdien paziņoja, ka septembrī tirgū laidīs salokāmo viedtālruni, neskatoties uz tirdzniecības strīdu starp Dienvidkoreju un Japānu.

Japāna šomēnes ierobežoja vairāku pasaulē lielākajām elektronikas un viedtālruņu kompānijām svarīgu materiālu eksportu uz Dienvidkoreju. Ierobežojumi skar arī «Samsung», tādēļ analītiķi brīdinājuši, ka kompānija var nesaņemt viedtālruņu ražošanā nozīmīgas detaļas.

Lēmums bija atbilde uz Dienvidkorejas tiesas spriedumu, ka Japānas kompānijām, kas izmantoja piespiedu darbaspēku Otrā pasaules kara laikā, ir jāizmaksā kompensācija korejiešiem.

Japānas lēmums ir izraisījis starptautisku satraukumu par ietekmi uz pasaules tehnoloģiju piegādes ķēdēm un iespējamo cenu kāpumu visā pasaulē.

«Samsung» salokāmais viedtālrunis «Galaxy Fold» ir viens no gala produktiem, kurā tiek izmantota Japānas kompānijas «Sumitomo Chemical» ražotā ķīmiskā plēve, sacīja analītikas firmas «IHS Markit» pārstāvis Tadasi Uno.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju milzis Samsung slēdzis savu pēdējo mobilo tālruņu ražotni Ķīnā, šo lēmumu pamatojot ar konkurences saasināšanos no vietējo kompāniju puses, raksta Reuters.

Kompānija jau jūnijā samazināja ražošanas apjomus Huižou ražotnē, kā arī pēc tam apturēja vēl vienas rūpnīcas darbību, skaidrojot, ka pasaules lielākajā viedtālruņu tirgū konkurence kļūst aizvien asāka.

Dienvidkorejas tehnoloģiju gigants nav vienīgais ražotājs, kurš pieņēmis lēmumu pārcelt ražošanu projām no Ķīnas, kurā turpinās darbaspēka izmaksu pieaugums un ekonomikas izaugsmes bremzēšanās.

Arī Sony nesen paziņoja, ka slēdz Pekinas viedtālruņu ražotni un turpmāk tos izgatavos tikai Taizemē. Tajā pašā laikā Apple lielāko daļu savu produktu aizvien ražo Ķīnā.

Šā gada pirmajā ceturksnī Samsung daļa Ķīnas viedtālruņu tirgū saruka līdz 1%, salīdzinot ar aptuveni 15% 2013.gada vidū. Uzņēmuma vietu iekarojušas tādas kompānijas kā Huawei Technologies un Xiaomi Corp, liecina tirgus izpētes kompānijas Counterpoint dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas uzņēmums "Samsung Electronics" aptur savas produkcijas piegādes Krievijai tās uzbrukuma Ukrainai dēļ.

"Samsung" paziņoja izdevumam "Bloomberg", ka aktīvi seko līdz sarežģītajai situācijai, kas saistīta ar Krievijas karu pret Ukrainu.

"Samsung" aptur jebkādu eksportu uz Krieviju, sākot ar mikroshēmām un beidzot ar viedtālruņiem un sadzīves elektroniku, pavēstīja informēts ziņu avots.

"Mūsu domas ir ar visiem, kas cietuši, un mūsu prioritāre ir garantēt visu mūsu darbinieku un viņu ģimeņu drošību," teikts "Samsung" paziņojumā.

Uzņēmums ziedos 6 miljonus ASV dolāru, tai skaitā 1 miljonu dolāru par patēriņa elektroniku, humāniem pasākumiem reģionā, sevišķi palīdzot bēgļiem.

"Bloomberg" atzīmēja, ka "Samsung" ir vadošais viedtālruņu pārdevējs Krievijā ar tirgus daļu, kas nedaudz pārsniedz 30%. Viedtālruņu pārdošana Krievijā sastāda apmēram 4% no "Samsung" pasaules ienākumiem šajā segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vienu no pērnā gada nogales svētku visiekārotākajām dāvanām kļuvis viedtālrunis, liecina Latvijas Mobilā Telefona (LMT) aplēses.

Saskaņā ar LMT novērojumiem aizvadītajā gadā Latvijā iedzīvotāji tikuši pie rekordaugsta jaunu viedtālruņu skaita. Īpaši daudz viedtālruņu pārdoti svētku laikā. LMT vien pārdots tik daudz kā nekad iepriekš - proti, par 60% vairāk nekā citos 2018.gada mēnešos.

«Tādi rezultāti, protams, nav nekāds pārsteigums,» skaidro LMT tirdzniecības vadītājs Rinalds Kalniņš. «Viedtālruņi lielai daļai iedzīvotāju kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Telefons šobrīd vairs nav tikai saziņas ierīce, bet arī palīgs veselības aprūpē, darba instruments un arī naudas maks. Var paredzēt, ka šogad šis pieprasījums pēc viedtālruņiem tikai augs, jo jaunās banku drošības prasības Eiropas Savienībā aizvien sekmē viedtālruņa izmantošanu darījumu autentifikācijai kodu karšu vietā. Kā zināms, interneta banku kodu kartes būs derīgas vairs tikai līdz 2019. gada 1. septembrim, bet būtiski pārskaitījuma ierobežojumi kodu kartēm ir spēkā jau no šā gada sākuma, mudinot aizvien vairāk iedzīvotāju kā labāko alternatīvu ierastajām kodu kartēm izvēlēties Smart ID lietotni viedtālrunī.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Mazumtirdzniecības apjomi noslīd līdz zemākajam līmenim kopš 2022. gada sākuma

Db.lv, 02.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības apjomi Latvijā turpina samazināties. Šā gada augustā tie bijuši par 2,7% zemāki nekā gadu iepriekš, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Arī salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, apjomi samazinās jau trešo mēnesi pēc kārtas, augustā sarūkot par 0,4%. Šā gada augustā samazinājumu noteica gan pārtikas, gan nepārtikas preču noieta sarukums attiecīgi par 2,7% un 3,4%, savukārt degviela tirgota par 1,2% mazāk nekā pērn augustā. Apjomi pēdējo reizi tik zemā līmenī bijuši 2022. gada janvārī, ko nosaka gan joprojām augstās cenas gan pārtikas, gan nepārtikas precēm, gan arī kredītu procentu likmju kāpumi, samazinot iedzīvotāju brīvo līdzekļu apjomus. Arī Latvijas Bankas apkopotā statistika liecina, ka mājsaimniecību noguldījumi samazinās kopš šā gada janvāra.

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos mazumtirdzniecības apjomi sarukuši par 2,1%, ko noteica pārtikas tirgoto apjomu sarukums par 5% un nepārtikas preču mazumtirdzniecības samazinājums par 2,1%, savukārt degvielas mazumtirdzniecības apjomi pieauguši par 3,9%. Pārtikas mazumtirdzniecības apjomi savu augstāko punktu sasniedza 2022. gada aprīlī, veidojot augstu bāzi pirmajā pusgadā, kas līdz gada beigām vienmērīgi samazināsies. 2023. gada ievadā pārtikas mazumtirdzniecībā bija krasas svārstības, apjomiem gan palielinoties gan samazinoties, bet kopš aprīļa nozīmīgu izmaiņu apjomos nav. Savukārt degvielas tirdzniecībā, gluži pretēji – zemākie degvielas tirdzniecības apjomi bijuši 2022. gada aprīlī (veidojot zemu bāzi), taču pēc tam sekoja apjomu palielināšanās līdz 2023. gada janvārim, kad apjomi atkal sāka samazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Ierobežojumu mīkstināšana aprīlī ievērojami uzlabo mazumtirdzniecības rādītājus

Db.lv, 28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publicētie Centrālās statistikas pārvaldes dati uzrāda strauju mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumu šā gada aprīlī, apjomiem (salīdzināmajās cenās) palielinoties par 15,6% salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu, informē Finanšu ministrija.

Tik straujš pieaugums jau tika gaidīts, un to ietekmēja gan pagājušā gada zemā bāze, ieviešot stingrus ierobežojumus pandēmijas mazināšanai, gan tirdzniecības ierobežojumu mīkstināšana ar šā gada 7. aprīli.

Visstraujākais pieaugums šā gada aprīlī salīdzinājumā ar pērna attiecīgo periodu ir nepārtikas preču tirdzniecībā (bez degvielas), apjomiem pieaugot par 25,9%, ko labvēlīgi ietekmēja tirdzniecības ierobežojumu mīkstināšana ar aprīļa sākumu, ļaujot atsākt darbību veikaliem ārpus lielajiem tirdzniecības centriem, ievērojot epidemioloģiskos drošības pasākumus. Strauji pieauga informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 57,1%), mājsaimniecības elektroierīču (par 24,4%), metālizstrādājumu, būvmateriālu un santehnikas (par 12,4%), kultūras un atpūtai paredzēto preču (par 26,3%) pārdošanas apjomi. Tirdzniecības ierobežojumu mīkstināšanas iespaidā kāpuši apjomi apģērbu un apavu un stendu/tirgu mazumtirdzniecībā, attiecīgi par 45,9% un 44,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī maija pirmajā pusē turpinās daudzu pasaulē visvairāk izmantoto izejvielu cenu pieaugums.

Piemēram, Ķīnai piegādājamās 62% dzelzs rūdas vērtība, kas ir šī tirgus etalons, maijā vien ir palēkusies par piekto daļu un sasniegusi 215 ASV dolārus par tonnu, kas ir jauns rekords. Savukārt kopš pagājušā gada sākuma dzelzs rūdas vērtība ir palēkusies jau par 135%, liecina pieejamie dati.

Visi apcer pasaules ekonomikas atveseļošanos pēc pandēmijas, kas sev komplektā jau nes un, visticamāk, turpinās nest milzīgu dažādu izejvielu patēriņu. Lai kaut ko saražotu, parasti nepieciešami metāli – straujāka pasaules ekonomika un, piemēram, infrastruktūras atjaunošana nozīmētu papildu pieprasījumu pēc tērauda, kam savukārt nepieciešama dzelzs rūda. Liela loma vispārējā cenu pieaugumā ir arī valdību un centrālo banku bezprecedenta stimulēšanās pasākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Olainfarm» provizoriskie 2018. gada septiņu mēnešu konsolidētie pārdošanas rezultāti uzrāda 4% pārdošanas pieaugumu attiecībā pret 2017.gada atbilstošo periodu, sasniedzot 70,6 miljonus eiro, informē uzņēmums.

Šā gada pirmajos septiņos mēnešos «Olainfarm» grupas lielākie realizācijas tirgi ir bijuši Latvija (29%), Krievija (28%), Baltkrievija (13%) un Ukraina (10%).

Kā liecina konsolidētie septiņu mēnešu pārdošanas dati, pozitīvu ietekmi uz koncerna darbības rezultātu ir atstājusi pārdošanas apjomu palielināšana Latvijas tirgū (+22%), kam par pamatu ir kalpojuši veiksmīgie «Olainfarm» un koncerna meitas uzņēmumu darbības rezultāti, kā arī 13% apgrozījuma pieaugums Baltkrievijas un 17% kāpums Ukrainas tirgos. Lai arī pārdošanas apjomi Krievijas tirgū piedzīvojuši lejupslīdi (-11%), Krievija saglabā savu pozīciju kā otrs lielākais «Olainfarm» grupas realizācijas tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

VIDEO: Huawei cer uz vairāk nekā 20% tirgus daļu Latvijā

Ilze Žaime, 23.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti tehnoloģiju uzņēmuma «Huawei» globālajai krīzei un tai sekojošajam tirgus satricinājumam, kas ir veicinājis pārdošanas apjoma sarukšanu, «Huawei» pārdošanas apjomi kopumā pēdējos gados gan globāli, gan arī Latvijā ir uzrādījuši augošu tendenci.

2018. gadā «Huawei» Latvijas tirgū bija trešais lielākais viedtālruņu zīmols, 2019. gadā – otrs lielākais. Uzņēmuma Mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā Gunta Kursiša biznesa portālam db.lv apgalvo: «Klientu skaits aug. 2019. gads sākās ar augšupejošu pārdošanas tendenci, un uzņēmums paredz, ka šā gada trešajā un ceturtajā ceturksnī mēs pie tās atgriezīsimies – «Huawei» prognozes liecina, ka jau jūlijā un augustā Latvijā «Huawei» tirgus daļa atkal būs virs 20%».

Jāatgādina, ka pēc ASV valdības paziņojuma 2019. gada maijā par aizliegumu sadarboties ar uzņēmumu, kas balstīts uz aizdomām par «Huawei» ražoto tehnoloģiju izmantošanu spiegošanā, ASV interneta kompānija «Google» paziņoja, ka pakāpeniski samazinās sadarbību ar «Huawei», kas savās viedierīcēs izmanto «Google» operētājsistēmu «Android». Vēlāk gan tika skaidrots, ko tieši tas nozīmē patērētajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru