100 miljonu latu Kohēzijas Fonda līdzfinansējuma, kas bija domāts jaunu vilcienu iegādei, pārdale citiem dzelzceļa infrastruktūras projektiem tiks veikta pēc 30. marta, ja mediācijas procesa gaitā netiks izdarītas izmaiņas VAS Pasažieru vilciens (PV) un spāņu ražotāja Construcciones y Auxiliar de Ferrocariles S.A. (CAF) noslēgtajā līgumā, nolēma valdība.
Pasažieru vilciena vadībai bija izdevies pāliecināt valdības loceļus par progresu sarunās, tādējādi dodot cerību, ka jauno vilcienu iepirkms vēl ir iespējams. DB jau rakstīja, ka 2013. gada marta sākumā mediācijas procesa ietvaros panāktā konceptuāla vienošanās starp PV un CAF par 2012. gada 2. aprīļa piegādes un uzturēšanas līgumu nav atbilstoša konkursa par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi nolikuma nosacījumiem un normatīvo aktu prasībām. Tādēļ pastāv risks, ka šis ES fondu projekts neiegūs piešķirto Kohēzijas fonda (KF) līdzfinansējumu 100 milj. Ls apmērā. Tajā gadījumā, ja līdz mediācijas procesa beigām šā gada 30. martā netiks parakstīti līguma labojumi, kas atbilstu konkursa nolikumam, nauda tiks piešķirta citiem infrastruktūras projektiem.
Lai nezaudētu piešķirto KF līdzfinansējumu, ar Eiropas Komisiju saskaņots provizorisks priekšlikums pārdalīt 78,58 milj. Ls aktivitātei «TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība», valdībai ziņoja Satiksmes ministrija. Proti, nauda tiktu alternatīvo dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai – Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstībai un Rail Baltica projektam.
Jāatgādina, ka līgums tika noslēgts par 34 elektrovilcienus un 7 dīzeļvilcienu iepirkšanu un uzturēšanu, kopumā par 403,9 milj. eiro, tostarp vilcienu kopējā cena bija 201,3 milj. eiro, bet to uzturēšana 202 milj. eiro. Kopējā iepirkuma summa bija plānota 610,8 milj. eiro, tostarp papildus bija iespēja iegādāties 16 dīzeļvilcienus un veikt to uzturēšanu, ja tam būtu nepieciešamais finansējums – 105,9 milj. eiro.