Jaunākais izdevums

Latvijā bārus un kafejnīcas lielākoties apmeklē īpašos gadījumos, tomēr vinotēkai Fiesta ir izdevies iegūt lojālus klientus.

«Neesam populārākais bārs, bet nevaram sūdzēties – mums ir sava publika. Uz dažām vietām iet tikai tad, kad tur ir kāds notikums, piemēram, koncerts. Uz citām iet vienkārši pasēdēt, parunāt – mēs esam tāds bārs,» saka Ksenija Ščedrova, vinotēkas Fiesta (SIA Vino.lv) līdzīpašniece.

Kopš atklāšanas pirms diviem gadiem Fiesta ir veidojusies kā satikšanās vieta un vīns ir tās papildinājums. «Šis ir nevis klubs vai bārs, bet vīna bārs kopā ar iespēju izklaidēties. Pie mums dejo arī uz galdiem, tas ir OK. Cilvēki zina, ka var te atnākt un būt tādi, kādi viņi ir, un uzvesties dabiski. Neviens neteiks, ka tu slikti uzvedies. Protams, visam ir savas robežas,» viņa gan piebilst.

Fiesta atvēra laikā, kad Rīgā vēl nebija daudz vinotēku, šis apzīmējums bija samērā jauns. Tagad šādu vietu ir krietni vairāk. «Vīns ir viegls dzēriens, alternatīva alum. Diez vai darbadienas vakarā dzersi degvīnu, tas būtu pārāk «nopietni». Taču pasēdēt mājīgā atmosfērā ar vīna glāzi ir patīkami. No vienas puses uzsvars uz vīnu ir aristokrātisks, no otras – glāzi šī dzēriena var atļauties jebkurš. Vīns rada īpašu atmosfēru,» uzskata K. Ščedrova.

Atvērt vinotēku krīzes laikā nebija viegli, taču šo soli viņa nenožēlo: «Pieredze ir vērtīgākais, kas mums ir. Tā dod spēku dzīvot tālāk un arī spēju tikt galā ar sarežģītām situācijām.» Uzņēmējdarbība neesot viegla nodarbe, taču viņu tajā notur azarts un cilvēki, kurus vinotēka esot «pieradinājusi».

Ārzemēs ir bāri, uz kuriem vieni un tie paši cilvēki iet gandrīz katru dienu. Savukārt Latvijā cilvēki bārus, kafejnīcas un restorānus apmeklē izņēmuma gadījumos – ja tur notiek kāds pasākums, piemēram, koncerts, ir kāda svētku reize vai nozīmīgs notikums. Pie mums cilvēki visdrīzāk aicinās viens otru ciemos uz mājām, nevis uz tuvējo bāru pasēdēt un aprunāties. K. Ščedrova pieļauj, ka tam ir ne vien finansiāls, bet arī kāds iekšējs, vēsturisks iemesls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Veicināt domāšanu, ne tikai popularizēt vīnu

Dace Kaminska, 18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Winiveria Vinoteca ir vinotēka, kurā tirgo vienīgi Gruzijas vīnu; šo vietu mēdz saukt arī par gruzīnu kultūras namu.

Latvijā rudenī ir aktuālas kartupeļu talkas, Gruzijā tā ir vīnogu ievākšana un vīna darīšana. Iespējams, tas, ka mentalitātes ziņā latvieši uzskatāmi par vēsiem, bet gruzīni par karstiem, ir iemesls draudzīgajām un siltajām attiecībām valstu starpā. Lai iegūtu draugus, jā, draugus nevis paziņas, uz Gruziju pietiekot aizbraukt vienu reizi. Winiveria Vinoteca līdzīpašniece Antra Leimane ar draugiem vairākkārt apciemoja Gruziju. Tā kā ikviens ceļojums agri vai vēlu ved uz vīna darītavu, Antrai radās ideja dalīties ar Gruziju arī Latvijā. Lai gan vīns Antrai nešķita vienkāršs produkts, ko tirgot Latvijā, viņa tomēr nolēma riskēt. Iedvesmoja arī jauniegūtais paziņa - erudīts un cienīts gruzīnu vīndaris, kuram pieder Winiveria Gruzijā. Lai vīnu izplatītu, pirmo pusgadu Antra ar domubiedriem meklēja vairumtirdzniecības partnerus, tomēr lielie alkohola tirgotāji nemaz nav bijuši tik pretimnākoši. «Ielauzties ir tik grūti, lielākoties viss notiek uz personīgu kontaktu pamata. Nebijām gatavi savu vīnu kaut kur «piespert» klāt, tas ir pārāk kvalitatīvs,» uzskata Antra. Patlaban Winiveria vīns tomēr ir baudāms viesnīcā Gutenbergs, Vīna studijā, kā arī pašu veidotajā gruzīnu vinotēkā Rīgas klusajā centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Fiesta ir izaudzis izmēros, nobriedis raksturā, bet galvenais – ar savu daudzpusīgo attīstību ir pamatojis savu līdera statusu

Mazās klases etalons un Eiropā populārākais jaunais auto modelis komentārus neprasa. Tas ir lielisks dažādos griezumos. Teicamas gaitas īpašības, precīzi izraudzīta motoru gamma un milzum daudz dažādu modernu atbalsta sistēmu, par ko var sapņot ikvienas klases modelis. Turklāt viena litra turbomotori, kas vairākus gadus pēc kārtas iegūst Engine of the Year titulu, pagaidām nav sagaidījuši sev līdzīgus pretiniekus. Jaunākās paaudzes Ford Fiesta nule kā ir piezemējusies Latvijas tirgū, un tā bāzes trīs durvju modeļa cena būs, sākot no 11 300 eiro, bet piecdurvju – sākot no 12 200 eiro.

Tiem, kas nesirgst ar izmēru māniju un kuriem ir vēlēšanās tikt pie žiperīga un labi braucoša mazauto, Ford Fiesta būs ideāla izvēle. Ar nožēlu var prognozēt, ka tāda ažiotāža, ar kādu Fiestu sagaida Rietumeiropā, pie mums noteikti nedraud. No otras puses, nav jau arī tā, ka mazus auto pie mums neievēro vispār. Tomēr tie ir aptuveni 9% no kopējā tirgus, un salīdzinājumā ar 2016. gada pirmo pusgadu šogad tiem ir neliels pieaugums. Protams, lauvas tiesu sagādā firmu un uzņēmumu pirkumi, taču jāņem vērā, ka Ford Fiesta rīcībā ir daudz dažādu ekstru, lai iekārdinātu arī privātos pircējus. Atliek minēt kaut vai faktu, ka jaunā Fiesta piedāvās 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, aklās zonas informācijas sistēmu, perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Zolitūdē iepretim sabrukušajai Maxima atklāts jauns tirdzniecības centrs

Dienas Bizness, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Imantas 15. līnijā 7 šodien tiek atvērts jauns, 4000kvm plašs tirdzniecības centrs, kurā darbosies 12 veikali un kas nodrošinās kopumā ap 130 jaunas darba vietas apkārtējā rajona iedzīvotājiem, informē SIA Nekustamo īpašumu projekti pārstāvji.

Līdztekus enkurnomniekam – Rimi hipermārketam – šajā tirdzniecības centrā darbosies Lāču maizes un Iļģuciema kvasa specializētie veikali, Vinotēka, zoo preču veikals Dino Zoo, Mēness aptieka, Pasaules optika, grāmatnīca Mnogo Knig, ziedu veikals Palete, kosmētikas, parfimērijas un sadzīves ķīmijas preču veikals Multilukss. T/c apmeklētājiem būs iespēja izmantot arī finanšu pakalpojuma centra un ķīmiskās tīrītavas sniegtos pakalpojumus.

«Iecere par tirdzniecības centra izveidi šajā vietā radās jau pirms astoņiem gadiem, taču projekta īstenošanu uz laiku aizkavēja ekonomiskā krīze. 2012. gadā tika sākta ēkas projektēšana, kurai tika piesaistīti labākie arhitekti un būvnieki,» stāsta SIA Nekustamo īpašumu projekti valdes loceklis Vladislavs Balaņenkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Viesnīcā Pullman Riga Old Town atklāts restorāns EQUUS

Zane Atlāce - Bistere, 12.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen atklātajā Vecrīgas viesnīcā Pullman Riga Old Town atvērts restorāns EQUUS, kas piedāvā latviešu klasisko virtuvi apvienojumā ar skandināvu virtuvi.

Restorāna nosaukums, kas tulkojumā no latīņu valodas nozīmē zirgs, izvēlēts atbhilstoši atrašanās vietai - 18.gadsimtā ēkā atradās Barona Minhauzena zirgu stallis.

Restorānā ir atvērtā virtuve, kur viesiem var vērot ēdiena pagatavošanu uz Josper Grilla. Darbojas arī tējnīca un vinotēka.

Restorāna atklāšanā viesus sagaidīja šefpavāre Svetlana Riškova, restorāna vadītājs Normunds Trunte, tējas meistars Jurijs Podusovs, Ēdienu un dzērienu nodaļas vadītājs Pēteris Ozols un viesnīcas ģenerāldirektors Valdis Vanadziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā ir renovētas bijušās rūpnīcas VEF telpas, kas atrodas Brīvības gatvē, – tur mīt vairāki IT uzņēmumi, nozare šo teritoriju jau sākusi dēvēt par vietējo Silīcija ieleju. Attīstās arī pārējā VEF teritorija, tostarp Bērzaunes iela

Tā savieno Rīgas galveno artēriju – Brīvības gatvi un vienu no lielākajiem tirdzniecības centriem Domina Shopping. Bērzaunes ielā darbojas dažādi uzņēmumi – gan nekustamo īpašumu attīstītāji, gan juridisko pakalpojumu sniedzēji, skaistumkopšanas salons, pusdienu restorāns un citi. Laba vīna cienītājus gaida vinotēka, bet saldumu mīļotājus priecē Tortes fabrikā ceptās kūkas un našķi. Tie, kuri vēlas bez maksas atbrīvoties no lietošanai nederīgām elektroniskām ierīcēm un videi bīstamām precēm, var apmeklēt atkritumu savākšanas laukumu.

Visu rakstu Vefiņš pārtop par biznesa rajonu lasiet 12. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Bizness Trokšņu ielā: Piesaista Zviedru vārti un sargā spoki

Kristīne Stepiņa, 17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trokšņu iela ir ne tikai viena no īsākajām un šaurākajām, bet arī klusākajām ieliņām Vecrīgā. Tomēr ar Torņa ielu to savieno Zviedru vārti, un tūristu pieplūdums tur ir garantēts

Trokšņu ielā mājo pārsvarā radošo profesiju pārstāvji, tur atrodas arhitektu birojs, mākslas galerija, zīmēšanas un gleznošanas studija, mājīgi iekārtojusies vinotēka un ziemas dārzā viesus gaida labais tētis. Ar mecenātu Teterovu finansiālu atbalstu Trokšņu ieliņa ir tikusi pati pie sava Rēga. Par spoku trūkumu šajā Vecrīgas pusē sūdzēties nevarētu, arī Rāmera torņa muzejā dzīvo kāda dīvaina radība, kas šad un tad atgādina par savu klātbūtni.

Savulaik bagāto viduslaiku tranzītpilsētu Rīgu no iebrucējiem sargāja aizsargmūris ar 25 torņiem, no tiem līdz mūsdienām ir saglabājušies tikai divi – Pulvertornis un Rāmera tornis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Vinotēku niša Latvijā ir tuvu pārsātinājumam

Linda Zalāne, 20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā durvis vērusi ne viena vien vinotēka, šī tirgus niša ir tuvu pārsātinājumam, norāda nozares pārstāvji .

Vīna kultūra Latvijā iet plašumā, ko veicinājis fakts, ka cilvēki vairāk ceļo, gūst plašākas zināšanas par šo dzērienu, aktīvi apmeklē vīna kursus. Vīna baudīšana kļuvusi arī par sava veida modes lietu.

Vinotēku popularitātes vilnis sākot atgādināt 90.gadu vidu, kad viens aiz otra uzradās mazie vīna veikali. «Ne viens vien uzņēmējs saskata biznesa iespēju, taču konkurence ir spēcīga. Nopietnie spēlētāji paliks, bet būs vinotēkas, kas savas durvis vērs ciet,» uzskata vinotēkas deVino direktors Valts Grīnbergs. Viņš bažījas par vinotēku nākotni, jo Saeima grasoties pieņemt stingrākus normatīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēja Līva Jaunozola dara vairākas lietas vienlaikus – vada moderno Latvijas preču veikaliņu Popup Store Vecrīgā, ik pa laikam ļauj satikties pāris tūkstošiem meiteņu Andelē mandelē, kuras grib tikt vaļā no savām vecajām drēbēm un iegūt jaunas, bet nesen viņa ir atvērusi kafejnīcu Rasols, kur Cēzara salātu vietā centrālo vietu ieņem šis ēdiens. Visam pa vidu auklē astoņus mēnešus mazo meitiņu.

Kad tikāmies pirmoreiz pirms septiņiem gadiem, tu strādāji par mākleri un bija tāds fikso randiņu projekts. Ko dari tagad?

Cik tas bija sen! Tagad esmu pievērsusies kafejnīcu biznesam, precīzāk – hobijam. Sen jau gribējās to izmēģināt un, manuprāt, labākā lieta, kā kaut ko piedzīvot, ir reāli to izdarīt. Rasols ir maza telpa, skaidrs koncepts un tādējādi tas ir paceļams projekts, nevis 400 m2 plašs restorāns. Tad tas būtu skarbs bizness, bet te mazā formātā var ielikt savu dvēselīti iekšā. Iepriekš te bija vinotēka ar savām ieražām, interjeru un sajūtām, tāpēc bija grūti šajā vietā izveidot kaut ko jaunu. Pusgadu nesapratu, kurā virzienā skriet, jo it kā varējām atvērt durvis un kafejnīca strādātu, taču tajā pašā laikā man nepatika vairākas lietas, un beigās ilgi visu pārveidojām, lai būtu tā, kā tagad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atverot vinotēku ārpus centra, jārēķinās, ka tai neplūdīs garām lielas cilvēku masas un arī tūristi nebūs bieži viesi. Taču tad ir iespēja klientiem piedāvāt no pilsētas atšķirīgu atmosfēru – baudīt vīnu, sēžot piemājas dārzā.

Pirms gada Teikā durvis vēra vinotēka Vīna un gaismas ieleja. Nosaukumā vārds «gaisma» ietverts racionālu apsvērumu dēļ – sākotnējā biznesa ideja bija tirgot skandināvu dizaina gaismas ķermeņus. «Kopā ar otru uzņēmuma līdzīpašnieku Jāni Lapiņu, kura ģimenei pieder šī privātmāja, jau iepriekš bija idejas par kopīgiem projektiem. Šī bija viena no tādām – atvērt interneta veikalu, kurā tirgot gaismas ķermeņus, daļu mājas izmantot kā veikalu, kurā klienti var produktus apskatīt klātienē. Māja, dārzs un tās atrašanās vieta daudz pateica priekšā, un pavisam nejauši nonācām pie idejas veidot vinotēku, bet lampas ir palikušas otrā plānā,» stāsta Vīna un gaismas ielejas līdzīpašnieks Valdis Rozenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen papildinājis savu modeļu piedāvājumu ar sportisku jaunpienācēju pilsētas krosoveru kategorijā – T-Roc.

T-Roc ir būvēts uz MQB platformas un Volkswagen modeļu klāstā tiek pozicionēts segmentu zemāk nekā Tiguan. T-Roc ir 4,234 mm garš (par 252 mm īsāks nekā Tiguan) un tā riteņu garenbāze ir 2,603 mm. Pateicoties garākai riteņu bāzei, automašīna ir viena no lielākajām savā klasē – salonā ērti jutīsies pieci pasažieri, savukārt bagāžnieka ietilpība ir no 445 līdz 1,290 litriem (ar nolaistiem sēdekļiem).

Šis modelis ir pirmais Volkswagen krosovers, kuru ir iespējams brīvi konfigurēt ar atšķirīgām jumta un virsbūves krāsu variācijām. Pēc vēlēšanās arī salona interjera apdares paneļus var izvēlēties kontrastējošās krāsās, kas sader ar sēdekļu apdari. Automašīnu iespējams pasūtīt ar jaunās paaudzes pilnībā digitālo mērinstrumentu paneli Active Info Display, kā arī 8.0 collu lielu informācijas un izklaides sistēmu. Pēc izvēles T-Roc var papildināt arī ar augstas kvalitātes 300 vatu Beats skaņas sistēmu un savā klasē lielāko (870 mm x 1,364 mm) panorāmas lūku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KIA Stinger cenas Latvijā no Vācijas atšķirsies par 6 līdz 8 tūkstošiem eiro

Aldis Zelmenis, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Stinger ir negaidīti atraktīvs auto. Tas eleganti izskatās, tam ir jaudīgi motori, pilnpiedziņa un vajadzīgās manieres, lai kļūtu ne tikai par KIA «imidžmeikeru», bet lai atļautos pabojāt nervus premium klases modeļiem

Jau pats nosaukums ir intriģējošs un liek noprast, ka šim KIA aiz ādas ir kaut kas vairāk nekā ikdienišķajiem KIA modeļiem. Tā tas arī ir. Sāksim ar to, ka Baltijā KIA Stinger tiks pasniegti tikai lepnākajos GT Line un GT izpildījumos, tikai komplektā ar AWD pilnpiedziņu un tikai ar «dusmīgākajiem» motoriem. Stinger tehniskajā arsenālā ir arī klasiskās piedziņas modifikācijas, bet tās Latvijā nebūs prioritāte, taču autoentiuzistiem, kas ļoti vēlēsies tieši šādu Stinger, pašmāju KIA tirgotāji neatteikšot.

Vizuāli viens no pievilcīgākajiem un atraktīvākajiem Gran Tourismo modeļiem par saprātīgu cenu. Ērts un funkcionāls vadības panelis ar lielām un parocīgām pogām – tāds, lai pat tuklākie pirksti trāpītu precīzi mērķī. Starp citu, pogu izkārtojums uz viduskonsoles centrālās daļas attālināti atgādina BMW un Audi modeļu salonos redzēto noformējumu, bet trīs centrālās ventilācijas lūkas signalizē par Mercedes dizaina stilu un arī izpildījumu. Sportiska multifunkcionāla stūre, ērti krēsli īpaši GT versijai. Salonā viss ir pa rokai, nekas nekaitina. No Stinger modifikāciju piedāvājuma, sākot jau no šī gada novembra pie mums tiks tirgots 2,2 CRD 200 ZS jaudīgs dīzelis. Pasniegts GT Line aprīkojumā, tā cena Latvijā būs 45 900 eiro. Savukārt GT modifikācija ar Brembo bremzēm, sportiskākiem un arī ērtākiem krēsliem un vēl daudziem citiem labumiem maksās 49900 eiro. GT modeļa saldākā sastāvdaļa būs 370 ZS jaudīgs V6 benzīnmotors, toties gan dīzeļmotora, gan benzīnmotora zirgsspēku ganāmpulka savaldīšanai darbs tiks uzticēts astoņpakāpju automātam. Būtiski ir piebilst, ka šīs Stinger cenas būs aptuveni par 6 līdz 8 tūkst. eiro zemākas, nekā par Stinger tiek prasīts, piemēram, Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Uzzini, kuri ir 2014.gada labākie auto What Car? skatījumā

Lelde Petrāne, 09.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 37.gadskārtējā What Car? balvu pasniegšanas ceremonijā par 2014.gada labāko auto atzīts jaunākās paaudzes Nissan Qashqai. Pērn šis tituls tika Audi A3 Sportback, bet vēl gadu iepriekš - Volkswagen Up.

Šī ir pirmā reize, kad par uzvarētāju tiek atzīts Nissan zīmola pārstāvis. Lielbritānijā ražotais, jaunākās paaudzes Qashqai ieguva arī labākā mazā apvidus auto titulu.

Žurnāla What Car? galvenais redaktors Čass Halets atzinis, ka «jaunais Qashqai ienes izcilību un eleganci segmentā, kurā netrūkst kārdinošu piedāvājumu. Qashqai piedāvā zemas lietošanas izmaksas apvienojumā ar augstas klases komfortu, trokšņu izolāciju, ietilpību un drošību».

BMW ieguva divas godalgas – 435i tika iecelts labākās kupejas godā, bet jaunais BMW i3 tika atzīts par labāko videi draudzīgo auto. Arī Audi svinēja dubultuzvaru – A3 sedans ieguva balvu kā labākais biznesa auto, bet A3 kabriolets – kā gada labākais kabriolets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi pieaug par 7,6%

Žanete Hāka, 18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februārī Eiropā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi palielinājušies par 7,6%, jo ekonomikas atveseļošanās reģionā un cenu samazinājumi ir veicinājuši pieprasījumu pēc jauniem automašīnu modeļiem, raksta Bloomberg.

Tādējādi automašīnu pārdošanas apjomi aug jau sesto mēnesi pēc kārtas. Reģistrāciju skaits pieauga līdz 894,7 tūkstošiem transportlīdzekļu, salīdzinot ar 831,37 tūkstošiem iepriekšējā gada attiecīgajā mēnesī. Divu mēnešu pārdošanas apjomi pakāpās par 6,3% līdz 1,86 miljoniem automašīnu.

Eiropas lielākais autoražotājs Volkswagen pārdeva par 7,2% vairāk automašīnu, jo pircējiem iegādājās jaunās Audi A3 versijas un Q7 modeļus. Renault pārdošanas apjomus audzējis vēl straujāk – par 12%.

«Pieprasījums tik ilgi ir bijis zems, ka tagad tas var tikai augt,» norāda International Strategy & Investment Group analītiķis Ēriks Hausers. Viņš uzsver, ka pārdošanas apjomu kāpumu veicinās automašīnu nomaiņa, jo daudziem transportlīdzekļiem beidzas līzinga termiņš, un rekordliels skaits auto ir 3-5 gadus veci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Prezentēts auto ceļotājiem - Volkswagen California XXL ar augsto jumtu, virtuvi un vannasistabu

Lelde Petrāne, 17.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas pilsētā Hannoverē prezentēts Volkswagen California XXL dzīvojamo automobiļu prototips. Modelis, kam par pamatu ņemta Crafter riteņu garenbāze un fiksēts jumta pamats, ir aprīkots ar augsto jumtu, virtuvi un vannasistabu, un tas sniedz ieskatu Crafter dzīvojamo automobiļu nākotnē.

Automobiļa virsbūve un salona izkārtojums piedāvā daudz vietas California XXL iekšpusē, tostarp ērtu gultu, kas ir aptuveni 2 metrus gara. Papildus tam plaša, atdalīta dzīvojamā telpa piedāvā kustības brīvību. Daudz vietas nodrošina arī aizmugurējais sēdeklis un priekšējie sēdekļi, kurus var pagriezt par 180 grādiem. California piedāvā virtuvi, kurā ir plīts ar diviem riņķiem, ledusskapis, izlietne un izvelkama galda virsma. Pateicoties spēkrata lielajiem izmēriem, komfortu uzlabo pārdomāti veidota vannasistaba ar dušu un labierīcībām.

Plašāka informācija par jauno California XXL konceptautomobili būs pieejama tā pasaules pirmizrādes ietvaros: tā atklāšana paredzēta Caravan Salon izstādē Diseldorfā, kas norisināsies no 26. augusta līdz 3. septembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Noskaidroti Dienas Biznesa lasītāju iecienītākie auto zīmoli

Uldis Andersons, 22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā turpinās BMW uzvaras gājiens. Zīmols pirmo vietu ieguvis trešo gadu pēc kārtas, teikts Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas ceturtdien, 21.aprīlī, tika prezentēts Auto nozares forumā.

Gluži tāpat kā pirms gada Dienas Biznesa lasītāju mīlētāko auto zīmolu pirmais piecinieks ir palicis akurāt tāds pats, ja vien neskaita Mercedes Benz rokādi – lēcienu no 5. uz 3. vietu, attiecīgi pastumjot par pozīciju zemāk pērnā gada balsojumā 3. un 4. vietu ieguvušos Volvo un Volkswagen.

Mazliet izbrīna Ford lejupslīde, jo Latvijas tirgū šis demokrātiskais zīmols gozējas vidusmēra autobraucēju popularitātes saulītē jau no tālā 90. gadu sākuma, kad Latvijas autobraucēju sirdis sāka iekarot pirmie tolaik vēl mazlietotie Granada, Fiesta, Sierra, Scorpio u.c. modeļi.

Nevar nepamanīt Land Rover, Jeep, Bentley un Porsche pamatīgo kāpienu pa popularitātes trepēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Londonā incidentā pie parlamenta iesaistītās automašīnas vadītājs aizturēts aizdomās par terorismu

LETA/DPA, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīrietis, kurš otrdien Londonā ar automašīnu ietriecās barjerās pie Lielbritānijas parlamenta ēkas, aizturēts aizdomās par terorismu, paziņojusi policija.

Policijas paziņojumā norādīts, ka sudrabkrāsas «Ford Fiesta» automašīna «sadūrās ar vairākiem velosipēdistiem un gājējiem, pirms ietriecās barjerās pie parlamenta ēkas».

Bruņoti policisti aizturēja šoferi, kas ir vecumā no 27 līdz 30 gadiem. Viņš tika nogādāts policijas iecirknī uz nopratināšanu.

«Viņš tika aizturēts aizdomās par terorismu,» paziņoja policija.

Jau vēstīts, ka Londonā barjerās pie parlamenta ēkas šorīt ietriecās automašīna, ievainojot divus cilvēkus, taču viņu dzīvībai briesmas nedraud.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī Eiropas jauno automašīnu pārdošanas apjomi turpināja pieaugt jau piekto mēnesi pēc kārtas, jo eirozonas valstu ekonomikas atveseļošanās veicināja pieprasījumu pēc tādiem modeļiem kā Volkswagen Golf un Audi A3, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrāciju skaits gada laikā pieauga par 5,2% līdz 967,8 tūkstošiem transportlīdzekļu. Decembrī skaits pieauga par 13%. Šis ir ilgākais pieaugums kopš 2010.gada marta, kad jaunu auto reģistrāciju skaits auga 10 mēnešus pēc kārtas.

Autoražotāji šajā gadā paredz pakāpenisku atdzīvošanos Eiropas automašīnu tirgū, atgūstoties no pērn piedzīvotā pieprasījuma krituma līdz zemākajam līmenim kopš 1995.gada.

Izaugsmi Eiropā lielā mērā veicināja pieprasījums pēc Volkswagen jaunajiem modeļiem, kā arī Audi zīmola automašīnām, Renault Captur, Dacia Sandeo un Ford Motor mazās automašīnas Fiesta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Londonā barjerās pie parlamenta ēkas ietriekusies automašīna

LETA--AFP/BBC/DPA, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā barjerās pie parlamenta ēkas otrdien ietriekusies automašīna, ievainojot trīs cilvēkus, ziņo Lielbritānijas policija un mediķi.

Automašīnas vadītājs tika aizturēts uzreiz pēc incidenta, kas notika plkst.9.37 pēc Latvijas laika, un viņš tiek turēts aizdomās par terorismu.

Ātrās palīdzības dienests vēsta, ka slimnīcā nogādāti divi cietušie, no kuriem viens guvis nopietnus ievainojumus, taču viņa dzīvībai briesmas nedraud.

Trešajam cietušajam medicīniskā palīdzība sniegta notikuma vietā.

Notikušā izmeklēšanu pārņēmusi Skotlendjarda pretterorisma vienība, taču pārbaudītas tiek arī citas versijas.

Britu sabiedriskās raidorganizācijas BBC darbinieks, kas redzējis notikušo, pastāstījis, ka sudrabkrāsas vieglā automašīna «Ford Fiesta» sākotnēji iebraukusi pretējā kustības joslā un ietriekusies velosipēdistos, kas stāvējuši pie sarkanās gaismas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vēlmēm nevajag kautrēties, kāzu viesi būs priecīgi, ja jaunais pāris dos mājienu, ko vēlas saņemt kā dāvanu kāzās, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Kaut arī jaunajam pārim ir prieks par glīti iesaiņotu dāvanu kasti ar ikdienā noderīgu priekšmetu tajā, vairāk gaidīta mūsdienās ir tieši finansiālā dāvana, ko arī var skaisti noformēt. Ārvalstīs dara vēl vienkāršāk – norāda konta numuru, uz kuru pārskaitīt dāvanai paredzēto naudu. Vēl viena no iecienītām metodēm, kas pagaidām Latvijā nav īpaši populāra, ir īpašas mājaslapas izveide ar nepieciešamo dāvanu sarakstu, kur aicinātie viesi izvēlas, kuru no tām viņi dāvinās.

Senos laikos latvieši kāzās dāvāja tādas lietas kā maizes kukuli vai citus produktus, vēl iecienītas bija villaines, krekli un citas svētku drēbes, liecina dažādos avotos apkopotā informācija. Laika gaitā tradīcijas ir mainījušās un priekšroka tiek dota citām dāvanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aldaris saņēmis pirmos automobiļus, kas aprīkoti ar izelpas pārbaudes sistēmu

Lelde Petrāne, 06.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Aldaris» ir saņēmis pirmos 11 no kopumā 67 jaunajiem transportlīdzekļiem, kas ir aprīkoti ar vadītāja izelpas pārbaudes sistēmu. Automašīnas tika iegādātas vienā no pēdējo gadu Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem un tiks izmantotas uzņēmuma darbinieku darba pienākumu pildīšanas nolūkos visā Latvijā.

«Ātra, droša un ērta darbinieku pārvietošanās ir ļoti būtiska veiksmīgai uzņēmuma darbībai, jaunās Ford automašīnas pilnā mērā apmierina šo vajadzību. Cik zinām, «Aldaris» ir pirmais uzņēmums alus un bezalkoholisko dzērienu ražošanas nozarē Latvijā, kas savā autoparkā ievieš sistēmu, kas ļauj automašīnu iedarbināt tikai pēc izelpas testa veikšanas. Vēlamies rādīt piemēru un iedrošināt arī citas kompānijas izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai uzlabotu drošību uz ceļiem,» norāda AS «Aldaris» valdes locekle Sigita Ozola.

SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 2017. gada novembrī piešķīra 4,3 miljonus eiro starptautiskajam koncernam «Carlsberg», kuru Latvijā pārstāv «Aldaris», lai finansētu «Carlsberg» grupas autoparka modernizēšanu Baltijas valstīs. Šis ir viens no Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem pēdējo gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Norvēģijas ciemā divus gadus neviens nav pieskāries aizmirstai, 100 tūkstošus vērtai laivai

Lelde Petrāne, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir grūti nepalielīties, ja tavā īpašumā ir 100 tūkstošus ASV dolāru vērta jahta. Taču kāds bagātnieks piemirsis, ka viņam tāda pat pieder, vēsta CNN.

Divus gadus 10 metrus garā Rinker 342 Fiesta Vee atradusies Zviedrijas ūdeņos, bet tās īpašnieks nebija atrodams.

Atslēgas bija piesietas pie klāja margām visiem redzamā vietā, laivas mistēriju Norvēģijas Stromstad ciemā padarot vēl dziļāku.

«Jūs varētu vienkārši tajā iekāpt un aizbraukt. Bet nē, neviens to nedarīja,» stāstījis apgabala policijas inspektors Kristers Fuksborgs. Līdz ar to šī varētu būt viena no pasaulē godīgākajām vietām.

Tā kā nesamaksātās pietauvošanās izmaksas auga, parādījās arī bažas, ka ar laivas īpašnieku varētu būt noticis kaut kas slikts. Neviens viņu nekad nebija redzējis.

Viena no nedaudzajām policijas rīcībā esošajām liecībām par īpašnieku bijuši Norvēģijas dokumenti ar 2008. gada datumu, kas atradās laivā. Policija izlēmusi izmantot sociālo mediju sniegtās iespējas un ievietojusi informāciju par laivu vietnē Facebook. Par to, savukārt, ieinteresējusies Norvēģijas prese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV darbu sākusi viena no valsts četrām lielākajām autoizstādēm – Losandželosas autošovs. Šā gada izstāde apmeklētājus priecē ar vairākām jaunām auto nozares debijām.

Izstādē demonstrētas ilgi gaidītas automašīnas - ar pārstrādātu dizainu apveltītā Toyota RAV4, Porsche Cayman jaunākais modelis, četri jauni Vācijas autoražotāja Audi modeļi un jaunākais Ford Fiesta konceptmodelis. Savus jaunākos modeļus demonstrēja arī tādas kompānijas kā Jaguar, Mercedes – Benz u. c.

Losandželosas autošovs sācies arī ar pozitīvām vēsmām. ASV autobūves kompānijas General Motors vadītājs Marks Reuss (Mark Reuss) norādījis, ka nozare ASV ir atguvusies no ekonomiskajām nepatikšanām un patlaban tās ilgtspējīgā darbība nodrošina lielākas investīcijas inovatīvos produktos. Viņš arī norādīja, ka, neskatoties uz augstajām degvielas cenām, patērētāji joprojām automašīnās meklē uzticamību un izturību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gadā auto zādzību skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir palielinājies un pērn kopā nozagti auto 6,98 miljonu eiro vērtībā. Zagtākās automašīnu markas pārliecinoši ir bijušas Volkswagen, Audi un Toyota, bet zagtākie automašīnu modeļi nemainīgi ir Volkswagen Golf, Transporter un Passat, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Pēc Autonams apkopotajiem datiem, visbiežāk tiek zagtas tās automašīnas, kurām ir plašs noieta tirgus un tās rezerves daļām ir liels pieprasījums, līdz ar to šo produktu ir viegli realizēt tālāk melnajā tirgū.

2014.gada zagtāko auto Top10 aplūkojams raksta galerijā!

Salīdzinot ar 2013.gadu, saraksta pirmās divas vietas ir saglabājušās nemainīgas - jau otro gadu pēc kārtas visbiežāk tiek zagtas automašīnas Volkswagen un Audi. Volkswagen markas zagto auto skaits pērn palielinājies par nepilniem 4%. Gandrīz uz pusi palielinoties zādzību skaitam, saraksta 3.vietā ierindojas Toyota markas automobiļi. Gadu iepriekš šīs markas auto bijuši vien 5. zagtākie auto Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru