Jānis Vība

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Virši-A stiprinās klātbūtni Rīgā un Pierīgā 

Viens no Virši-A tuvākās nākotnes mērķiem ir stiprināt klātbūtni Rīgā un Pierīgā

Rūta Lapiņa, 2018. gada 15. marts plkst. 10:26
Tevi varētu interesēt

To intervijā atklāj degvielas tirgotāja Virši-A izpilddirektors Jānis Vība, kurš šajā krēslā sēdies pagājušā gada nogalē. Dienas Biznesam viņš stāsta par izaicinājumiem jaunajā amatā, atklāj kompānijas 2017. gada finanšu rezultātus un savu redzējumu par uzņēmuma attīstību.

Virši-A izpilddirektora amatā esat kopš 2017. gada novembra. Kādi ir izaicinājumi?

Nozare un arī organizācija ir ļoti dinamiska, tāpēc uzņēmumam ir jābūt nemitīgā attīstībā. Tiklīdz apstājies, būtībā jau sāc zaudēt. Viens no lielajiem izaicinājumiem ir uzturēt šo nemitīgo attīstības tempu, likt komandai sajust mērķi, uz kuru ejam, lai visi kopā strādātu kā tāds Šveices pulkstenis.

Protams, bez iekšējiem procesiem arī ārējie faktori ir pietiekami izaicinoši, piemēram, akcīzes nodokļa politika. Tāpat vienmēr jābūt modriem, jāskatās, vai tirgū potenciāli nevar notikt kāda kustība, parādīties jauns dalībnieks vai notikt kāda tirgus spēlētāju konsolidācija. Tie ir ārējie faktori, kurus ir ļoti grūti prognozēt, bet kuri vienmēr ir jāvēro un jāspēj ātri reaģēt.

Kāds priekšstats par uzņēmumu un nozari radies pirmajos mēnešos?

Nozare ir dinamiska – tāds ir pirmais priekšstats. Tā ir piesātināta konkurences ziņā, kas arī sagādā pietiekami lielus izaicinājumus. Latvijas tirgū, kur dominē divas ārvalstu kompānijas, mums kā vietējā kapitāla uzņēmumam ir jāspēj ļoti ātri darboties un reaģēt, lai palielinātu savu tirgus daļu, un to mēs arī darām – strādājam pie esošās stratēģijas īstenošanas un plānojam dažādas novitātes, kas veicinātu šīs stratēģijas izpildi.

Ko paredz esošā uzņēmuma stratēģija?

Tā paredz vairākus mērķus, no kuriem viens ir stiprināt Virši-A klātbūtni Rīgā un Pierīgā. Tas nozīmē, ka aktīvi plānojam palielināt savu pārstāvniecību šajā reģionā. Pašlaik esam finiša taisnē, lai sāktu pilnvērtīgu darbību Rumbulā. Līdz gada beigām plānojam atklāt Virši-A stacijas vēl 1–2 vietās, kurās šobrīd neesam pārstāvēti.

Virši-A stratēģija paredz trīs attīstības modeļus, kas ietver DUS pārpirkšanu no citiem komersantiem, būvniecību, kā arī sadarbību ar partneriem uz franšīzes pamata. Īstenojam visus no šiem modeļiem, neviens no tiem nav izslēgts. Tostarp Rumbulā esam īstenojuši pārpirkšanas modeli. Sarunu gaitā nonācām pie abpusēji izdevīga risinājuma, kā pārņemt darbību līdzšinējā Dinaz tīkla stacijā, to attiecīgi modernizējot. Savukārt plānotās stacijas, kas varētu papildināt tīklu šogad, varētu tikt uzbūvētas no jauna.

Vai Virši-A varētu pārņemt kādu no nelielajiem DUS tīkliem?

Šobrīd stratēģiski raugāmies uz dažādiem attīstības scenārijiem, taču, kuru no tiem realizēsim, rādīs laiks.

Plašāk lasiet intervijā Raugās uz dažādiem attīstības scenārijiem ceturtdienas, 15. marta, laikrakstā Dienas Bizness!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 31. oktobris plkst. 16:08

Pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot tīkla paplašināšanu,...

2016. gada 10. augusts plkst. 13:37

Degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A spēris soli privātā preču zīmola attīstīšanā,...

2016. gada 20. jūlijs plkst. 14:00

Pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A, turpinot degvielas uzpildes staciju (DUS) tīkla...

2016. gada 04. jūlijs plkst. 10:50

Ar šā gada jūliju pašmāju degvielas tirgotājs AS VIRŠI-A ir kļuvis par...

2016. gada 15. februāris plkst. 11:14

Autovadītājs, iegādājoties degvielu Latvijas degvielas uzpildes stacijās, nopērk to par noteiktu...

Nepalaid garām

Lielu interesi par basketbolu raisījis Eiropas čempionāts, pēc kura Individuālās sagatavošanas...

Jūlija beigās durvis vērs 25 milj. eiro vērtā Valsts Ventspils Mūzikas vidusskola...

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī...

Mēbeļu veikals–noliktava Likvy LV Jūrkalnes tehnoloģiskajā parkā ir atvērts tikai izpārdošanas...

Rīgā plānots ieviest jaunu aplikāciju Flipix, kas apmaiņā pret reklāmu noskatīšanos sniegs...

Kamēr lielajiem uzņēmumiem uzrādīt strauju izaugsmi ir salīdzinoši grūti, mazāki uzņēmumi,...

No šīs sadaļas
2018. gada 15. marts plkst. 10:04

Yandex.Taxi sācis darboties Rīgā – Latvija kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības valsti,...

2018. gada 14. marts plkst. 17:30

Lai iedzīvotāji par ūdenssaimniecības pakalpojumiem - ūdensapgādi un kanalizāciju maksātu atbilstoši...

2018. gada 14. marts plkst. 16:09

SIA Omniva pārdošanas ieņēmumi Latvijā 2017. gadā pieauga par 58%, sasniedzot 4,01 miljonus eiro,...

2018. gada 14. marts plkst. 13:27

Šodien Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā uzklausīšanas sanāksmē...

2018. gada 13. marts plkst. 16:47

Latvijas Jūras medicīnas centrs (LJMC) neplāno pārdot visus tam piederošos īpašumus, un nesen...

2018. gada 13. marts plkst. 9:32

Lielākā grāmatvežu neapmierinātība saistās ar jauno kārtību darba algas aprēķināšanā,...

2018. gada 13. marts plkst. 8:39

Papildu problēmu radot tas, ka nodokļu izmaiņās joprojām pastāv vairākas neskaidrības, kas prasa papildu paskaidrojumus.

2018. gada 12. marts plkst. 11:45

Uzņēmums Mobilly sācis piedāvāt jaunu pakalpojumu – Mobilly Automatic jeb iespēju autostāvvietu...

2018. gada 09. marts plkst. 12:27

Ātrās ēdināšanas uzņēmums McDonald's Rīgā testa režīmā sācis nodrošināt ēdiena piegādes,...

2018. gada 09. marts plkst. 11:05

Konkurences padome (KP) un Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atkārtoti aicina Rīgas...