Jaunākais izdevums

Visejošākais darbinieku darba vietā zagto preču topā ir biroja papīrs, un īpaši bieži tas zūd pavasara mēnešos, kad augstskolās jānodod diplomdarbi, atsaucoties uz drošības pakalpojumu kompānijas G4S aptauju, piektdien vēstīja LNT raidījums 900 sekundes.

Bieži no birojiem pazūd arī lineāli, pildspalvas un dzēšgumijas.

«Pirmajā brīdī liekas tāds sīkums. Daudz uzņēmumi uzsvēra, ka tās nav nopietnas lietas. Bet citā jautājumā jautājām, cik no preču apgrozījuma varētu tikt izlietots nelietderīgi vai nozagtas, un uzņēmumi apstiprināja, ka tie ir 10-20% no viņu apgrozījuma,» stāstīja drošības eksperts, G4S pārstāvis Jānis Ābele.

Tātad sanāk, ja summa, kas tika maksāta par nozagtajām precēm, ir 500 eiro mēnesī, tad gadā tie jau būtu 6000 eiro vienā uzņēmumā.

Vēl darbinieki mēdz zagt mazgāšanas līdzekļus un, lai neizskatītos aizdomīgi, iepilda tos citā traukā. Savukārt, piemēram, pārtikas ražošanas uzņēmumos gaļu uzliekot uz vēdera, aptinot skoču un uzliekot virsū drēbes.

Parasti uzņēmuma vadītāji par šādu pārkāpumu izrāda brīdinājumu un tikai retos gadījumos atlaiž no darba, taču cita situācija ir, kad zādzība notiek uzņēmumā, kur ražo ko garšīgu. Tad darba devēji gandrīz bez brīdinājuma atlaiž no darba bez jebkādiem sirdsapziņas pārmetumiem. Taču uzņēmumu vadītāji policiju šādu lietu risināšanā neiesaista.

Tikmēr sociālās psiholoģijas eksperti uzskata, ka, nevēršoties policijā, uzņēmumu vadītāji tādā veidā aizsargā arī savu reputāciju.

«Ja tagad sāksies darīšana ar policiju, citi arī uzzinās, kā to var darīt. No otras puses, ja tas izskanēs publiski, tad domās, kas jūs esat par vadītāju komandu, ja jūsu organizācijā kaut kas var notikt,» skaidroja Ivars Austers, Latvijas Universitātes sociālās psiholoģijas profesors.

Savukārt cilvēki, kuri zog darba vietās, visticamāk, mierina sevi ar domu, ka darījuši ko tādu, lai cīnītos ar netaisnīgumu savā darba vietā - tā vērtē eksperti. Un, jo vieglāk uzbūvēt abstraktas domāšanas kategorijas, piemērām, nevis zogu, bet atjaunoju taisnīgumu, jo vieglāk šo robežu pārkāpt un kļūt par zagli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Profesionāla interjera dizainere iekārto “IPS Baltics” biroju, atspoguļojot jaunākās tendences

Sadarbības materiāls, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.

“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevumi par kancelejas precēm līdz ar administratīvo slogu būtiski samazinās tiem valsts resoriem, kas e-vides iespējas paplašina mērķtiecīgi, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Gada griezumā biroja precēm atvēlētie tēriņi iestāžu vidū būtiski atšķiras. Likumsakarīgi, ka lielākās tērētājas par kancelejas precēm ir darbiniekiem bagātākās ministrijas, piemēram, Zemkopības (ZM) un Finanšu ministrija (FM). Kamēr Veselības ministrija plāno šim mērķim šogad tērēt 5,3 tūkst. eiro, Ārlietu ministrija (ĀM) atvēl turpat sešas reizes lielāku summu.

Vadošie valsts resori lielākoties izmanto Elektronisko iepirkumu sistēmas (EIS) sniegtās iespējas, lai iepirktu kancelejas preces. EIS darbojas līdzīgi kā interneta veikals – katalogos iestādes iegādājas biroja papīru un citas nepieciešamās preces. Iepirkumu sarakstus parasti veido, sekojot pieprasījumam no darbiniekiem, atzīmē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Kļaveniece. Piemēram, Ārlietu ministrija (ĀM) sīkpreču iegādei veikusi iepirkumu, lai iegādātos preces diviem gadiem. Konkursā uzvarējis uzņēmums Daiļrade ekspo, ar kuru noslēgts līgums par summu 42 tūkst. eiro (bez PVN). Pirms preču iegādes Valsts kancelejā (VK) tiek aptaujāti departamenti par vajadzībām un veikta iepriekšējo gadu pieprasījuma un patēriņa analīze, papildina VK komunikācijas departamenta vadītāja vietniece Zaiga Barvida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luminor piešķīrusi finansējumu 1,05 miljonu eiro apmērā uzņēmumam SIA Centrum Europa, kas nodarbojas ar skolas un biroja kancelejas preču vairumtirdzniecību. Finansējums tiks izmantots noliktavas telpu ierīkošanai un remontam, kā arī apgrozāmo līdzekļu nodrošināšanai.

SIA Centrum Europa izplata plašu augstas kvalitātes kancelejas preču klāstu skolai un birojam, un lielāko daļu preču krājumu uzņēmums glabā muitas noliktavā, un ir nepieciešams laiks, lai preces nogādātu līdz klientiem. Jaunais nekustamais īpašums, ko plānots remontēt un iekārtot atbilstoši uzņēmējdarbības specifikai, kalpos kā papildu noliktava preču uzglabāšanai.

“Uzņēmuma darbības laikā esam izveidojuši teicamu piegādātāju un pircēju bāzi, kas mums nodrošina stabilas pozīcijas tirgū. Pēc pandēmijas ierobežojumu atcelšanas izglītības iestādes un biroji atsāka ierasto darbu, kas ir vairoja pieprasījumu arī pēc kancelejas precēm. Mūsu jaunā noliktava sniedz iespēju ne tikai ātrāk apkalpot pasūtītājus Eiropā, bet arī efektīvāk apkalpot tos klientus, kuri veic mazākus pasūtījumus, tādēļ mums ir svarīgi to arī atjaunot teicamā tehniskā stāvoklī un iekārtot atbilstoši biznesa vajadzībām,” stāsta SIA Centrum Europa vadītājs Valentīns Kiļdjaškins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

5 zelta likumi, kas palīdzēs ietaupīt laiku un finanses, atjaunojot biroja interjeru

Sadarbības materiāls, 02.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laiks, kad uzņēmumu telpas bija lietišķas un nemājīgas, ir palicis pagātnē. Cilvēki, kas ilgstoši strādājuši mājās, sagaida līdzīgas ērtības un mājīgumu arī birojā. Tomēr tas nenozīmē, ka jāsteidz pilnībā renovēt telpas un jāpērk no jauna viss iekārtojums. Mainīt telpas koptēlu un ērtības ir iespējams arī pavisam vienkārši, neiztērējot tam veselu bagātību. IKEA interjera dizainere Linda Ribaka-Orlova iesaka vienkāršus veidus un dalās ar padomiem, kā mainīt biroja interjeru.

Pirmais likums: apdomā zonējumu

Atvērta plānojuma biroji joprojām ir modē, tomēr interjera dizainere iesaka kārtīgi apdomāt zonējumu, īpaši tad, ja biroju iekārto no jauna vai maina veco iekārtojumu.

“Zonējums ir īpaši nozīmīgs telpās, kam ir vairākas funkcijas, piemēram, birojos, kur ir jāiekārto darba vietas, atpūtas stūrītis, jāsagaida klienti, jāeksponē preces un tamlīdzīgi. Zonējums palīdz ieviest telpā kārtību un centrē noteiktas aktivitātes konkrētās vietās. Kad telpu sadala zonās, uzreiz kļūst skaidrs, kādu mēbeļu, organizēšanas risinājumu vai sīkumu pietrūkst konkrētajās vietās, tāpēc vairs nav spiediena visu pirkt no jauna – var vienkārši piepirkt klāt dažas lietas un ietaupīt,” saka dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krievijas ražojumi caur iepirkumiem varētu būt vairākās valsts un pašvaldību iestādēs

LETA, 25.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijā ražotās pārtikas preces caur publiskajiem iepirkumiem varētu būt nonākušas vairākās valsts un pašvaldību iestādēs, līdzīgi kā tas noticis "Latvijas Televīzijas" (LTV) gadījumā, kas iepriekš ziņoja par Krievijā ražotā zīmola "Greenfield" tējas piegādi.

LTV iepirkumā tēja tika piegādāta no SIA "Lanekss", kuras pārstāvji norādīja, ka tā tiek iepirkta no cita Latvijā reģistrēta uzņēmuma - SIA "Tabakas nams grupa". Pārskatot preču sortimentu, "Lanekss" konstatējis, ka tās piedāvājumā ir arī majonēzes un mērces, kuru izcelsmes valsts ir Krievija, kā arī Baltkrievijā ražotas konfektes un vafeļu tortes.

"Lanekss" valdes locekle Ņina Siliņa norādīja, ka mērces un majonēzes uzņēmums ir iepircis no SIA "Avi Trade", savukārt saldumus no Baltkrievijas piegādājis SIA "Sapnis-L".

Taujāta par to, vai Krievijā ražotās preces piegādātas ne tikai LTV, bet arī citām valsts un pašvaldības iestādēm, Siliņa pauda, ka patlaban nevar sniegt konkrētu atbildi, jo nepieciešams laiks, lai pārskatītu pārtikas piegādes sortimentu saistībā ar iepirkumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbs mājās ir kļuvis par daudzu cilvēku ikdienu, un šāds strādāšanas modelis bija iecienīts arī pirms pandēmijas. Tāpēc aktuāls ir jautājums – kā iekārtot ergonomisku. ērtu un pievilcīgu biroju savā mājoklī? To lūkosim noskaidrot raksta turpinājumā!

Galdam ir svarīgs pareizais izmērs, forma un aprīkojums

Strādāt pie ļoti neliela biroja galda var būt visai neērti, it īpaši, ja darbam tiek izmantots kas vairāk par datoru un pierakstu blociņu, savukārt pārāk liels galds var neietilpt telpā vai padarīt tās interjeru visai savādu. Tāpēc sākt vajadzētu ar piemērota galda izvēli, pirms tam izmērot, kāds konkrētajā telpā un vietā būtu optimāls galda izmērs.

Ja galdu paredzēts novietot kādā no telpas stūriem, lieliska izvēle ir stūra galds, kas ļauj efektīvi izmantot telpu un rada plašuma sajūtu. Tradicionālajam galdam četrstūra formā savukārt ir kāda cita būtiska priekšrocība, proti, to būs iespējams novietot, kur vien sirds kāro – ja biroja telpas iekārtojumu vairāk vai mazāk regulāri vēlaties mainīt, šī būs pareizā izvēle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izplatības ierobežošanai valdība ceturtdien lēma par stingrāku ierobežojumu ieviešanu no 21.decembra.

Laika posmā no sestdienas, 19.decembra līdz 11.janvārim tirdzniecībā katru dienu tiks piemērots regulējums, kas līdz šim attiecās uz brīvdienām un svētku dienām, vienlaikus tiks paplašinātas iegādājamās preču grupas, ko šajā laikā drīkstēs tirgot, paredz ceturtdien valdībā pieņemtie grozījumi rīkojumā par ārkārtējās situācijas izsludināšanu.

Varēs darboties tirdzniecības vietas, kurās drīkst tirgot šādas preču grupas - pārtikas preces, higiēnas preces, pirmās nepieciešamības saimniecības preces, tabakas izstrādājumus, augu smēķēšanas produktus, elektroniskās smēķēšanas ierīces un to šķidrumus, dzīvnieku barību un preces, preses izdevumus, sabiedriskā transporta biļetes, mutes un deguna aizsegus un individuālos aizsardzības līdzekļus, pašu ražoto lauksaimniecības produkciju, mobilo telefonu priekšapmaksas kartes, kā arī ziedus un Ziemassvētku eglītes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas reģiona tūrisma informācijas birojā nopērkams pilsētas jaunais, «lieliskais mārketinga instruments» - Liepājas Dāvanu kartes 5, 10, 20 un 50 eiro vērtībā. Tās izmantojamas dažādās atpūtas vietās Liepājā – naktsmītnēs, restorānos un kafejnīcās, teātrī, aktīvās atpūtas centros, SPA un citur.

«Dāvanu karte ir Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja ideja, ņemot par piemēru lielveikalu modeli, kas piedāvā iegādāties noteiktu tirgotāju - lielveikalu apakšnomnieku - preces un pakalpojumus. Dāvanu karte kalpo gan kā atpazīstamības veicināšana pašam lielveikalam, gan kā apgrozījuma palielināšanas rīks apakšīrniekiem. Šajā gadījumā Liepājai, protams, interesē atpazīstamība, un dāvanu karte ir kā lielisks mārketinga instruments, popularizējot pašu pilsētu. Tajā pašā laikā dāvanu karte kalpos būtiskākajam - tūrisma uzņēmēju apgrozījuma palielināšanai,» biznesa portālam db.lv stāsta Liepājas reģiona tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

220.lv pārstāvis: nevajadzētu sacīt, ka iegādāties preces internetā vienmēr ir lētāk

Dienas Bizness, 06.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Par šo tēmu varētu uzrakstīt zinātnisku disertāciju, bet principā galvenā atšķirība ir tā, ka Latvijas iedzīvotāji vairāk pērk tehniku, respektīvi, atvēl vairāk naudas tam, lai iegādātos jaunu, labu tehniku,» tā, vaicāts, kā atšķiras patērētāju gaume Baltijas valstīs, laikrakstam Diena sacījis e-komercijas nozares uzņēmējs, interneta veikala 220.lv valdes loceklis Roberts Ziminskis.

«Rodas arī iespaids, ka Latvijā cilvēki vairāk nodarbojas ar sportu - vismaz mūsu pārdošanas rādītāji to parāda. Latvijā daudz pērk velosipēdus un citas ar sportiskiem hobijiem saistītās preces. Vēl var teikt, ka pircēji Latvijā biežāk izvēlas kvalitatīvas preces un pazīstamus zīmolus, pircēji Lietuvā ir pragmatiskāki attiecībā uz naudas tērēšanu, tomēr var sacīt, ka patērētājs Latvijā ir gudrs un labi saprot, ka reizēm gadās tā, ka skopajam jāmaksā divreiz,» viņš skaidrojis.

Runājot par to, kāda ir vidējā pirkuma summa, Ziminskis stāstījis: «Kopumā par gadu runājot, vidējā pirkuma summa ir ap 60 eiro. Vidējo summu par vienu pirkumu ietekmē sezona, respektīvi, gadalaiks. Jau jūlija beigās jūtams, ka cilvēki sāk gatavoties skolai un virtuālajā vidē pērk mugursomas un dažādas preces jaunajam mācību gadam, piemēram, kancelejas preces, datortehniku, mobilos tālruņus, bet vidējā pirkuma summa ir mazāka, nekā bija vasaras sākumā, kad daudzi internetā pērk batutus un ar dārzkopību saistītas preces. Tuvojoties Jaunajam gadam, arī parasti aug vidējā pirkuma summa, sasniedzot pat vairākus simtus eiro, teiksim 600.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kvalitatīvi produkti ir ikviena, uz attīstību vērsta, uzņēmuma mērķis. Taču, kā nodrošināt nemitīgi augstu produktu atbilstību kvalitātes standartiem? Palielinoties preču klāstam un sortimentam, pieaug arī kritēriju daudzums, kā izvērtēt produktu atbilstību. Tādēļ, jo īpaši svarīgi ir laicīgi izstrādāt vadlīnijas un stratēģiju, kā nodrošināt efektīvu un regulāru kvalitātes kontroli sākot no izejmateriālu iegādes, līdz pat produktu piegādēm klientiem.

Vienādi augstas prasības visiem produktiem

Aptuveni vienu trešdaļu no AJ Produkti sortimentā esošajiem produktiem, mēs ražojam savās rūpnīcas, bet pārējo piegādā ražotāji galvenokārt no Zviedrijas vai citām Eiropas valstīm. Tomēr pirms iekļaušanas mūsu produktu klāstā, neatkarīgi no to izcelsmes, ikvienu no jaunajiem produktiem rūpīgi izvērtē mūsu kvalitātes atbilstības nodaļa. Nevienam produktam, pat ne mūsu ražotajiem produktiem, netiek pieļautas atkāpes no kvalitātes standartiem. Daudzus mūsu ražotos un piegādātāju nodrošinātos jaunos produktus pirms iekļaušanas produktu klāstā ir pārbaudījis arī neatkarīgs, akreditēts testēšanas institūts. Tas sniedz mums papildu pārliecību par kvalitātes produktu atbilstību mūsu un mūsu klientu prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglprātība un skopums liedz ieguldīt eksportā saskaņā ar riska izvērtējumu; apdrošināšana risinātu virkni problēmu

Sākot ar pilnīgi liekiem un pat muļķīgiem uzņēmējdarbības riskiem un beidzot ar Latvijas tirdzniecības bilances izkļūšanu no hroniski negatīvajiem rādītājiem – tik plaša spektra risinājumu spēj dot eksporta kredītrisku vadības instrumenti. Neinformētība par tiem Latvijā ir kritiski augsta. Tā secināts attīstības finanšu institūcijas Altum un DB rīkotajā ekspertu diskusijā Riski eksporta tirgos un priekšizpētē.

Priekšapmaksas bremze

Jau pēc gadiem ilgušiem valsts atbalsta pasākumiem eksportētājiem no jaunu tirgu meklējumiem, biznesa sākšanas līdz apjomīgām kredītgarantijām uzņēmēju neinformētība par to, kā arī neticīga attieksme pret šādiem finanšu instrumentiem Latvijā ir ļoti augsta. Dažādās auditorijās tā ir atšķirīga. DB aptaujas rezultāti ir redzami grafikā, un Altum dati ir līdzīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viltotas preces, galvenokārt apģērbi, Eiropas ekonomikai gadā rada zaudējumus 16 miljardu eiro apmērā, paziņojis Eiropas Savienības (ES) Intelektuālā īpašuma birojs.

Viltojumu dēļ tiek zaudētas arī gandrīz 200 000 darbavietu, aplēsis birojs.

Secinājumi, kas balstīti uz datiem no 2018. līdz 2021.gadam, liecina, ka viltojumi vislielākos zaudējumus rada apģērbu nozarei, - aptuveni 12 miljardus eiro gadā jeb 5,2% no nozares kopējiem ieņēmumiem, norāda aģentūra.

Viltota kosmētika rada trīs miljardus eiro lielus zaudējumus, bet rotaļlietas - vienu miljardu eiro. Taču ES Intelektuālā īpašuma birojs brīdināja, ka "viltošanu, tāpat kā jebkuru nelikumīgu darbību, nevar precīzi izmērīt". Biroja secinājumi balstās uz policijas konfiscēto preču skaitu, kā arī uz eiropiešu aptaujām, kurās zināma daļa atzina, ka pirkuši viltotas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā 46% jauniešu apzināti iegādājās viltojumus un 25% apzināti piekļūst pirātiskam saturam

Db.lv, 10.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 46% jauniešu apzināti iegādājās viltojumus un 25% apzināti piekļūst pirātiskam saturam, liecina Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) pētījums par jauniešu attieksmi pret intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumiem pēcpandēmijas periodā.

Pētījumā konstatēts, ka vairāk nekā puse (52%) aptaujāto eiropiešu vecumā no 15 līdz 24 gadiem pagājušajā gadā tiešsaistē ir iegādājušies vismaz vienu viltotu produktu gan apzināti, gan nejauši. Savukārt trešdaļa (33%) apgalvo, ka ir piekļuvuši digitālajam saturam no nelegāliem avotiem. No tiem, kuri to darīja apzināti, 37% iegādājās viltotu produktu un 21% izmantoja, atskaņoja, lejupielādēja vai straumēja saturu no nelegāliem avotiem. No otras puses, 60% Eiropas jauniešu norāda, ka dod priekšroku digitālajam saturam no legāliem avotiem, salīdzinot ar 50% 2019. gadā. Latvijā šis īpatsvars ir tikai 46% jauniešu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Katra krīze kā jauns grūdiens attīstībai

Jānis Goldbergs, 26.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT preču un elektronikas vairumtirgotājs ELKO Grupa augot kopš 1993. gada ir pieredzējis visas finanšu krīzes un izmantojis visus pieejamos finansēšanas veidus Latvijā.

Stāstu par uzņēmuma izaugsmi, darbību vērtspapīru tirgū, izmantotiem banku pakalpojumiem un citiem finanšu instrumentiem Dienas Bizness aicināja stāstīt ELKO Grupa direktoru Svenu Dinsdorfu.

Uzņēmums dibināts 1993. gadā. Vai varat īsumā pastāstīt vēsturi, kā tas sākās un kādi bija lielākie izaicinājumi?

Jā, nupat uzņēmumā svinējām 30 gadu jubileju. Pirmsākums ir tipisks garāžas stāsts. Īsumā – Latvijas studenti vienkārši sāka tirgot elektroniku. IT preces bija pieprasītas, un tā sakrita, ka kādam bija kontakti, kādam studijas Vācijā, kādam komunikācijas spējas. Pieprasījums bija tas, kas diktēja uzņēmuma rašanos, un vārds pa vārdam, darījums pēc darījuma, bizness sākās. Skaidrs, ka tirgū bija milzu caurums tajā laikā – IT preču valstī praktiski nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jumtu vairumtirdzniecības bāze SIA “Vinteko” šogad investēs vairāk kā 2,5 miljonus eiro jaunas noliktavas un biroja telpu būvniecības projektā Rīgā, no tiem 1,8 miljoni eiro ir SEB bankas piešķirtais finansējums.

SIA “Vinteko” jau vairāk kā 10 gadus darbojas jumtu tirdzniecības sfērā, sadarbojoties ar Eiropas lielākajām jumtu segumu ražotnēm un Latvijas vadošajiem būvmateriālu tirgotājiem, arhitektiem un būvniecības speciālistiem. Ar jaunās noliktavas un biroja ēkas būvniecību uzņēmums vēlas spert būtisku soli savā attīstībā.

“Pieaugot apgrozījumam, īpaši pēdējo divu gadu laikā, esošās telpas ir kļuvušas krietni par mazu, kā arī uzņēmuma tālākai attīstībai ir nepieciešama lielāka platība. Jaunajā projektā plānots uzbūvēt noliktavas un biroja ēku ar kopējo platību 1520 m2 , kā arī teritorijā esošu vēl vienu atsevišķu biroja ēku 44,3 m2 platībā,” stāsta Juris Ošāns, SIA “Vinteko” valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

A-Birojs iegādājas Baltijas Biroju Serviss biznesu

Db.lv, 14.02.2022

SIA “A-Birojs” valdes loceklis Artūrs Dombrovskis (no labās) un “Baltijas Biroju Serviss” valdes priekšsēdētājs Kristaps Konevāls.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā SIA “A-Birojs” iegādājies SIA “Baltijas Biroju Serviss” biznesu. Šis pirkums ļaus kāpināt “A-Birojs” biznesa kapacitāti, 2022. gadā par 30% palielinot apgrozījumu, tam sasniedzot 12,5 miljonus eiro.

Savukārt par 25% palielinātais klientu skaits paplašina “A-Birojs” tirgus daļu, iegūstot līdera pozīcijas darba vides risinājumu segmentā.

“A-Birojs” nodrošina darba vides risinājumu pakalpojumu portfeli, ikdienā apkalpojot vairāk nekā 8500 uzņēmumus, kā arī valsts un pašvaldības iestādes.

SIA “A-Birojs” valdes loceklis Artūrs Dombrovskis atzīst, ka darījums ar “Baltijas Biroja Serviss” ir likumsakarīgs solis uzņēmuma attīstībā, lai sniegtu lielāku vērtību klientiem un lai realizētu uzņēmuma stratēģisko mērķi kļūt par līderi darba vides risinājumu segmentā Latvijā.

Šis darījums ir ļāvis ne tikai palielināt piedāvātā pakalpojumu un preču portfeļa konkurētspēju, bet arī stiprināt tirgus pozīcijas biroja tehnikas nomas, servisa un drukas iekārtu izejmateriālu ražošanas segmentā, kurā līdz šim “Baltijas Biroju serviss” bijis viens no lielākajiem spēlētājiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pagājušais gads neiezīmējās ar lielām ekonomiskām krīzēm un gan Latvijā, gan arī pasaulē ekonomikā valdīja nosacīta stabilitāte, tomēr par pietiekami aktīvu izaugsmi arī nevaram runāt. Līdzīgas tendences prognozējamas arī šogad, un liela izaugsme vismaz pirmajā pusgadā nav gaidāma. Aizvadītajā gadā Latvijas industriālo un biznesa parku platības ir nedaudz palielinājušās. Kopumā gada laikā valstī ir nodoti ekspluatācijā daži desmiti tūkstošu no jauna uzbūvētu kvadrātmetru šajā segmentā. Lielākajai daļai šo objektu ir būtiska vienojoša pazīme, tie ir jau Latvijā darbojošos un pieredzējušu biznesa un industriālo parku operatoru attīstīti projekti, kuriem ir profesionāli izstrādāti biznesa plāni ar diezgan precīzi iezīmētu konkrētu jauno klientu loku.

2016. gads biznesa parkam Abava ļoti vienmērīgs

„Tas ir stāsts, kas šobrīd notiek Latvijas ekonomikā. Ekonomikas attīstība notiek, taču pēc vidējiem rādītājiem būtiski lēnāk, nekā varētu vēlēties. Piemēram, IKP pieaugums ir mazāks, nekā tika prognozēts, un šos globālos procesus katrs atsevišķais uzņēmums faktiski nevar ietekmēt, bet var censties tiem pielāgoties. Arī šādā relatīvi stagnējošā situācijā ir uzņēmumi, kuriem izdodas attīstīties un sasniegt cienījumus rezultātus. Svarīgi šīs jomas paturēt fokusā, lai varētu koncentrēties uz pozitīvo un veiksmīgo ,” skaidro SIA Abava līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Rolands Gritāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesa sākusi skatīt tabakas izstrādājumu vairumtirgotājs "Pro Vape" prasību par 5000 eiro morālā kaitējuma piedziņu saistībā ar reputāciju aizskarošu, nepatiesu ziņu izplatīšanu, 12.oktobrī vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Prasība pret Rīgas Austrumu slimnīcas plaušu ārstu Alvilu Kramu vērsta par sabiedrisko mediju portāla "Rus.lsm.lv" sižetu. Tajā žurnālists Daniils Smirnovs atklāja, ka, tirgojot aromatizētās bezdūmu e-cigaretes, netiek ievēroti visi tirgošanas nosacījumi.

Tirgotāji reportāžā skaidroja, ka reklāmas plakātu nejauši apskatei izstūmusi apkopēja. Sižetā intervēts ārsts Krams. Viņš uzsvēra, ka pārkāpumus redz pats un ka elektroniskās cigaretes ir bīstamas, un smēķēšana var izraisīt priekšlaicīgu nāvi.

"Toksiskas vielas tirgotājs iesūdz tiesā ārstu, kurš publiski ir aicinājis tirgotājus un valsts institūcijas ievērot likumu! Tas ir bīstams signāls visai medicīnas nozarei un sabiedrībai, ka ārstam mēģina aizliegt izteikt viedokli un brīdināt sabiedrību. Tas ir unikāls tiesas process visas Eiropas Savienības kontekstā," apgalvoja Krams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cilvēki visdrošāk personīgu informāciju atklāj bankām, mediķiem un policijai

Zane Atlāce - Bistere, 03.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu personas datu izmantošanas jomā iedzīvotāji visvairāk uzticas bankām (41%), veselības aprūpes iestādēm (39%), tiesībsargājošām institūcijām (36%) un vietējām pašvaldībām (33%), liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG pētījums par patērētāju attieksmi pret privātumu un personīgo datu izmantošanu.

Krietni mazāk cilvēki uzticas sociālajiem medijiem (13%), mazumtirdzniecības uzņēmumiem (14%), spēļu industrijai (14%) un lielveikaliem (17%). Kopumā cilvēki daudz labprātāk dalās ar informāciju par dzimumu, izglītību un etnisko izcelsmi, savukārt informāciju par ienākumiem, ārstniecību vai dzīvesvietu sniedz daudz nelabprātāk. Iedzīvotāji daudz brīvāk sniedz savu personīgo informāciju, ja tas viņiem šķiet izdevīgi – ir iespējams pretī saņemt noderīgu vai lētāku pakalpojumu vai preci, tomēr arī šajā jomā cilvēki kļūst zinošāki un piesardzīgāki un ne vienmēr piekrīt savu personas datu apmaiņai pret kādu «labumu» vai pēc savu personas datu nodošanas izsaka iebildumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu apģērbu, apavu un aksesuāru ražošanas nozare Latvijā viltojumu dēļ zaudē vairāk nekā 70 miljonus eiro, liecina Iekšējā tirgus saskaņošanas biroja (ITSB) pētījums.

Tas ir 22,5% no nozares kopējā pārdošanas apjoma valstī.

Igaunijā zaudējumi mērāmi 32 miljonu eiro apmērā jeb 11,7% no kopējā pārdošanas apjoma, savukārt Lietuvā - 83 miljonu eiro apmērā jeb 23% no kopējā pārdošanas apjoma.

Kopumā Eiropas Savienībā (ES) šajā nozarē tiek nodarīti vairāk nekā 26 miljardu eiro lieli zaudējumi katru gadu, kas ir gandrīz 10% no nozares kopējā pārdošanas apjoma 28 ES dalībvalstīs.

Zaudējumus var pārvērst arī 363 000 zaudētās darbvietās, jo legālie ražotāji un izplatītāji saražo un pārdod mazāk preču un līdz ar to viņi nodarbina mazāk darbinieku.

No viltojumiem cieš arī sabiedrība. Patērētājs tiek maldināts, kā rezultātā kārotās preces vietā tiek iegādāts viltojums, kura kvalitāte neatbilst gaidītajam. Iegādātā prece bieži vien izrādās nelietderīgi iztērēta nauda, jo viltotās preces ražo, neievērojot līdzvērtīgus kvalitātes standartus. Viltotās preces var nopietni apdraudēt arī veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments (EP) pirmdien pieņem pozīciju jauniem noteikumiem par preču remontēšanas veicināšanu, informēja EP deputātes Ineses Veideres (JV) birojā.

Politiķe, kura EP Vides komitejā piedalījās noteikumu izstrādē, akcentē, ka jaunie noteikumi ļaušot gan ietaupīt, gan samazināt radīto atkritumu daudzumu, kā arī veicināšot uzņēmējdarbību un radīšot jaunas darbavietas, īpaši mazajos un vidējos uzņēmumos.

EP deputāte uzsver, ka viens no aprites ekonomikas pamatprincipiem ir lietu atkārtota izmantošana. Viņa norāda, ka cilvēki izvēlas bojātas sadzīves preces nomainīt uz jaunām, nevis remontēt, jo remonts nav iespējams vai ir nesamērīgi dārgs.

"Rezultātā mēs radām atkritumus daudz ātrākā tempā, nekā tos pārstrādājam. Piemēram, elektronikā, kas ir visstraujāk augošais atkritumu avots, pārstrādāti tiek mazāk nekā puse - 40%. Zinu, ka cilvēki labprāt vēlētos savas preces un mājas ierīces labot, nevis pirkt jaunas, bet bieži tas nav iespējams. Turklāt šķērslis ilgtspējīgam patēriņam ir bijis arī negodīgi ražotāju paņēmieni, ražojot ierīces tā, lai pēc noteikta laika tās vairs nedarbotos,” pauž politiķe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Investēs 3,3 miljonus eiro PROMO Cash&Carry veikala izveidē Liepājā

Zane Atlāce - Bistere, 03.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Distribūcijas un vairumtirdzniecības uzņēmums Sanitex šonedēļ uzsāk specializētā veikala PROMO Cash&Carry būvniecību Liepājā, Parka ielā 11. Šis būs jau piektais šāda tipa veikals PROMO Cash&Carry tirdzniecības tīklā un vienīgais Kurzemes reģionā.

Līdz ar veikala atklāšanu, kas paredzēta 2017. gada pavasarī, Liepājas pilsētā tiks nodrošinātas aptuveni 35 jaunas darba vietas, stāsta SIA Sanitex valdes loceklis Kārlis Ābele. Veikala izveidē plānots ieguldīt 3.3milj. eiro, piebilst PROMO Cash&Carry mārketinga vadītāja Irina Cvetkova.

Vairāk nekā 3000 kvadrātmetru lielajā tirdzniecības zālē tiks izvietotas aptuveni 12 000 dažādas preces – pārtikas preces, atdzesēti un saldēti produkti, augļi, dārzeņi, dzērieni, profesionālā ķīmija, trauki, dzīvnieku barība, plašs vīna un stipro alkoholisko dzērienu klāsts, kā arī Premium klases produkti, kā piemēram, dažādu valstu garšvielas, eksotisko dzīvnieku gaļas produkti, saldēti konditorejas izstrādājumi, arī bezglutēna, vairāk kā 100 craft alus veidi no visas pasaulēs un daudzas citas preces pilnam biznesa nodrošinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Preču zīmju aizsardzība

Linda Reneslāce - ZAB Sorainen zvērināta advokāta palīgs, 31.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumi, kas darbojas, lai radītu inovatīvu produktu vai biznesa modeli, bieži vien atliek juridisku jautājumu risināšanu uz vēlāku laiku, jo uzskata, ka tie vēl nav aktuāli, to risināšana ir pārāk dārga vai nebūtiska. Tomēr ir atsevišķi jautājumi, kuru laicīga atrisināšana novērš juridiskus riskus, kas citādi negatīvi ietekmē biznesa turpmāko attīstību. Viens no tādiem ir preču zīmju reģistrācija.

Preču zīme, kas biznesa vidē saukta par zīmolu, ļauj atšķirt viena uzņēmuma preces un pakalpojumus no cita uzņēmuma precēm un pakalpojumiem. Lai arī sākotnēji jaunuzņēmuma lielākā vērtība ir tā radītais produkts vai biznesa modelis, arī preču zīmes izvēlei un aizsardzībai jāpievērš tikpat liela uzmanība.

Ja jaunuzņēmums ir reģistrējis preču zīmi, tas var liegt šo preču zīmi izmantot citām personām. Pretējā gadījumā var gadīties, ka jaunuzņēmums izmanto preču zīmi, kas līdzīga citas personas reģistrētai preču zīmei, un attiecīgi šī persona varēs tiesas ceļā liegt to izmantot. Otrkārt, cita persona var pati sākt izmantot jaunuzņēmuma preču zīmi, taču jaunuzņēmums nevarēs tam iebilst, jo savu preču zīmi nav reģistrējis. Izņēmums, kad preču zīmi tās aizsardzībai var apsvērt nereģistrēt, ir, ja tā ir «plaši pazīstama», t.i., preču zīme ir tik populāra, ka patērētāji varētu uzskatīt cita uzņēmuma preces vai pakalpojumus par jaunuzņēmuma precēm un pakalpojumiem. Lai novērstu minētos riskus, jaunuzņēmumam ir jāveic vairākas darbības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāji vēlas ieguldīt naudu jaunos, inovatīvos produktos, tādēļ uzņēmumiem ātrā tempā jāspēj izstrādāt iespējām aizvien bagātākas elektroierīces, rāda pētījumi.

Tuvākajos gados elektronikas ražotāji sadarbosies aizvien ciešāk, apvienos prasmes, lai kopīgi radītu inovatīvus produktus. Šādu nākotnes tendenci šā gada aprīļa nogalē Andalūzijā notikušajā patērētāju elektronikas un sadzīves tehnikas izstādes IFA globālajā preses konferencē ieskicēja tās rīkotāji.

Lai arī IFA Berlīnē tradicionāli notiek septembra pirmajās dienās, globālajā preses konferencē jau pavasarī masu mediji tiek iepazīstināti ar nozares aktuālajām tendencēm. Un šogad svarīgākā ir kopīga inovāciju ražošana.

Nauda no blakus produktiem

Kompetenču apvienošana kopīga mērķa īstenošanai gan nav jauna. Uzņēmumi jau desmitgadēm ilgi atsevišķos projektos sadarbojušies pat ar konkurentiem, lai radītu tehnoloģijas vai produktus, kas vienatnē nav bijis pa spēkam. Taču tagad šī tendence tehnoloģiju nozarē pieņemšoties spēkā, un tam ir loģisks pamatojums. Daudzās jomās pamatprodukti, kā viedtelefoni, televizori, biroja tehnika, sadzīves tehnika, ir noslīpēti ļoti augstā līmenī. Patērētāji ar tiem ir apmierināti un iegādājušies visu nepieciešamo. Šī iemesla dēļ tirgus aug ļoti lēni, un ražotājiem jāmeklē jauni veidi, kā padarīt produktus pievilcīgākus. Piesaistot citu jomu uzņēmumus, ražotāji meklē iespējas, kā padarīt produktus interesantākus vai kā izstrādāt labākus aksesuārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērniem nepieciešamo apģērbu un kancelejas preces vecāki sāka iegādāties jau jūlijā; studenti vairs nepērk klades, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šogad vecāki savus bērnus skolas gaitām sākuši gatavot ātrāk nekā citus gadus. Atsevišķi uzņēmumi DB norāda, ka skolai vajadzīgās preces kļuvušas pieprasītas uzreiz pēc Jāņiem. Visticamāk, tas ir saistīts ar rūgto pieredzi citos gados, kad augusta beigās veikali bijuši klietnu pārpildīti.

Arī lielveikalu ķēdes Rimi Latvia pārstāve Inga Bite norāda uz šo tendenci. Pastiprināts pieprasījums pēc kancelejas precēm sācies jau jūlijā: «Pērn vislielākais pieprasījums pēc skolas precēm bija novērojams augusta pēdējā un septembra pirmajā nedēļā, taču šogad vecāki bērnu drēbes, skolas somas un citas preces iegādājās, sākot no augusta sākuma.» Viņa skaidro, ka, salīdzinot ar ikdienas pieprasījumu, pirms mācību gada sākuma aktīvākajos periodos pieprasījums pēc skolas precēm var pieaugt pat vairākas reizes. Tiek prognozēts, ka aktīva gatavošanās skolai var turpināties līdz pat septembra vidum.

Komentāri

Pievienot komentāru