Tehnoloģijas

Visma iegādājas Tildes Jumis

Anda Asere, 26.10.2020

SIA "Visma Latvia Holding" valdes locekle Ieva Meldrāja, SIA "Visma Enterprise" valdes priekšsēdētāja

Antra Zālīte, SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs un SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes loceklis Uldis Dzenis.

Foto: Andrejs Strokins

Jaunākais izdevums

Norvēģijas izcelsmes informācijas tehnoloģiju kompānija SIA "Visma Latvia Holding" paziņojusi par Latvijas grāmatvedības sistēmas "Tildes Jumis" ražotāja SIA "Jumis Pro" iegādi.

Darījuma summa netiek atklāta. Šī darījuma rezultātā SIA "Jumis Pro" pievienojas "Visma" grupai un kļūst par ceturto šīs kompānijas uzņēmumu Latvijā. SIA "Visma Latvia Holding" līdz darījuma noslēgšanai ietilpa trīs uzņēmumi - SIA "Visma Enterprise", SIA "Visma Consulting" un SIA "Visma Labs".

SIA "Jumis Pro" iepriekšējais dalībnieks un SIA "Tilde" valdes loceklis Uldis Dzenis skaidro, ka "Tilde" gūst arvien plašākus starptautiskus panākumus valodu tehnoloģiju jomā. Šajā virzienā ir milzīgas attīstības iespējas un "Tilde" vēlas uz to fokusēties pilnībā. "Grāmatvedības programmatūras biznesu esam veiksmīgi attīstījuši jau 26 gadus un ir pienācis brīdis, kad "Tildes Jumis" ir kļuvis par nobriedušu produktu, kas var pastāvēt neatkarīgi no "Tilde" pamatdarbības – lokalizācijas un valodas tehnoloģijām," viņš norāda. Savukārt SIA "Jumis Pro" valdes priekšsēdētājs Viesturs Slaidiņš spriež, ka pievienošanās "Visma" grupai dos iespēju Latvijā izstrādātās inovācijas nest tālāk pasaulē. "Jau šobrīd strādājam pie vairākiem risinājumiem, ko novērtēs kā finansisti, tā uzņēmuma vadītāji. Ļoti nopietni darbojamies pie grāmatvedības procesu automatizācijas, iesaistot mākslīgā intelekta risinājumus, kā arī padarām programmu vēl piemērotāku attālinātā darba vajadzībām. Uzņēmuma darbības stūrakmens joprojām būs ciešas saiknes uzturēšana ar klientiem, tajā skaitā izglītojošo pasākumu organizēšana un dalība mūsu produktu tapšanā," viņš saka.

"Visma" grupas vadītāja Merete Hvervena (Merete Hverven) uzsver, ka "Jumis Pro" izstrādātie produkti ir klientu augsti novērtēti un komanda ir talantīga, enerģiska un apņēmības pilna turpināt produkta attīstību. "Tagad "Visma" Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem varēs nodrošināt vēl labāku grāmatvedības un biznesa vadības risinājumu piedāvājumu," tā viņa.

Savukārt SIA "Visma Enterprise" valdes priekšsēdētāja Antra Zālīte norāda, ka "Visma" jau labu laiku ir izvērtējusi dažādas iespējas iegādāties vēl kādu uzņēmumu Latvijā. Kompānijai ir svarīgi, lai tā izstrādātajā produktā būtu izmantotas modernas tehnoloģijas, kā arī, lai tas būtu sevi jau tirgū pierādījis – par to vislabāk liecina klientu skaits un apmierinātība. "Jumis Pro" šiem kritērijiem atbilst, turklāt, tā kā tas darbojas mazo un vidējo uzņēmumu segmentā, labi papildina "Visma" produktu piedāvājumu Latvijā.

"Šis pirkums mums ļaus Latvijas tirgū piedāvāt klientiem plašāku izvēli un daudz precīzāk apmierināt dažādo organizāciju vajadzības. Līdz šim darījumam "Visma" piedāvājumā Latvijā bija viena resursu vadības sistēma – "Horizon". Tā ir pazīstama ar plašu funkcionalitāti un augstām pielāgošanas iespējām, tāpēc ir piemērota lielām un vidējām organizācijām, kā arī uzņēmumiem, kas plāno strauji attīstīties. Savukārt "Jumis Pro" produkti ir ļoti labi piemēroti nelieliem uzņēmumiem, kuru prasības pēc individuāliem pielāgojumiem nav augstas. Tas ir lielisks papildinājums "Visma" produktu portfelim un dos mums iespēju katram Latvijas uzņēmumam piedāvāt tam piemērotāko," ir pārliecināta A. Zālīte.

Vaicāta, kā uzņēmumi savā starpā integrēsies, A. Zālīte uzsver, ka mērķis nav integrācija, bet gan klientiem sniedzamā vērtība un šajā gadījumā katrs no uzņēmumiem var pilnvērtīgi izmantot savas priekšrocības darbojoties neatkarīgi. Šobrīd SIA "Jumis Pro" turpinās darbu kā atsevišķs uzņēmums, tikai ar citiem īpašniekiem. Komanda atradīsies "Visma" birojā Mārupē – jaunajās "Business Garden" telpās. "Pēc iespējas ātrāk sāksim strādāt pie tā, lai klientiem, kas interesējas par jaunas resursu vadības vai grāmatvedības sistēmas iegādi, varam saprotamā veidā izskaidrot atšķirības starp produktiem un palīdzēt izvēlēties piemērotāko," teic A. Zālīte.

Iecerēts, ka "Jumis Pro" komanda turpinās attīstīt savu mākoņrisinājumu, piedāvājot tajā arvien plašāku funkcionalitāti. Uzņēmumam ir arī iestrādes mašīnmācīšanās un mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošanā, ar mērķi palielināt grāmatvedības darbību automatizāciju. Tiks turpināta šo jomu attīstība, lai gan "Jumis Pro", gan "Horizon" lietotāji varētu izmantot jaunāko tehnoloģiju sniegtās iespējas.

2014. gadā Norvēģijas kompānija "Visma" iegādājās SIA "FMS". Tolaik uzņēmumā strādāja 200 darbinieki un tā apgrozījums bija 10,3 miljoni eiro. Šobrīd Latvijā ar "Visma" zīmolu darbojas trīs uzņēmumi, kuros strādā 385 darbinieki un kopējais apgrozījums 2019. gadā bija 19,4 miljoni eiro. "Lai gan lielākās darbinieku skaita un apgrozījuma izmaiņas ir saistāmas ar SIA "Visma Labs" izveidošanu, kas sniedz pakalpojumus citiem "Visma" uzņēmumiem ārvalstīs, arī "Visma" piedāvājums Latvijā ir pieredzējis nozīmīgas izmaņas – esam izveidojuši darbinieku pašapkalpošanās sistēmu "HoP", sākuši piedāvāt arī citus produktus personāla vadības jomā, kā arī audzējuši klientu skaitu," izaugsmi ilustrē A. Zālīte.

SIA "Jumis Pro" nodarbojas ar grāmatvedības sistēmas "Tildes Jumis" attīstību un uzturēšanu. Uzņēmuma komandā ir 16 cilvēki. "Tildes Jumis" sistēmās grāmatvedības uzskaite tiek veikta vairāk nekā desmit tūkstošos Latvijas uzņēmumu.

"Visma" uzņēmumu grupa Latvijā visplašāk ir pazīstama ar tās izstrādāto un izplatīto resursu vadības sistēmu "Visma Horizon". Tāpat kompānija Latvijā piedāvā biznesa inteliģences, sistēmu integrācijas un izstrādes risinājumus gan sabiedriskā, gan privātā sektora organizācijām.

"Visma AS" ir lielākais biznesa programmatūras ražotājs Ziemeļvalstīs. Grupā ietilpstošie uzņēmumi piedāvā IT risinājumus miljonam klientu deviņās valstīs, nodarbinot vairāk nekā 11 tūkstošus cilvēku. "Visma Group" apgrozījums 2019. gadā pārsniedza 1,5 miljardu eiro. Latvijā "Visma" ir tirgus līderis lokālo uzņēmuma resursu plānošanas risinājumu jomā. Ar kompānijas radīto IT risinājumu palīdzību savu uzskaiti organizē Latvijas Republikas ministrijas, pašvaldības, valsts iestādes, slimnīcas, kā arī daudzi lieli, vidēji un nelieli uzņēmumi. "Visma" uzņēmumi Latvijā nodarbina vairāk nekā 350 cilvēku – programmētājus, projektu vadītājus, analītiķus, konsultantus un citu profesiju pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums “Datakom” sadarbībā ar Latvijas IT klastera biedriem un partneriem radījis universālu datu integratoru, kas nodrošina datu tiešsaistes apmaiņu starp grāmatvedības sistēmu un mobilās “All-in-one” kases sistēmas “Tiki-Taka Pay” vadības portālu.

Kopš 2018. gada “Tiki-Taka Pay” izveidē un attīstībā “Datakom” investējis vairāk nekā 300 000 eiro.

Ar jaunizveidotā datu integratora palīdzību uzņēmumiem ir iespēja efektīvi un ātri analizēt savus datus, neuztraucoties par papildus izdevumiem. Tas bez maksas ir pieejams ikvienam uzņēmumam Latvijā, kas izmanto mazo un vidējo uzņēmumu vidū populārākās grāmatvedības sistēmas – “Visma Horizon” un “Jumis Pro”.

Jaunā datu integratora izveidē investēti 30 000 eiro. "Ikviens uzņēmums – vai tas ir liela veikalu tīkla turētājs vai neliela kafejnīca, ir pelnījuši strādāt efektīvi un analizēt sava uzņēmuma datus, neuztraucoties, ka tas būs slogs biznesam. Tāpēc šajā smagajā Covid laikā, vēloties nākt pretī uzņēmējiem, radījām rīku, kurš būs pieejams visiem “Visma Horizon” un “Visma Tildes JumisPRO” lietotājiem. Turklāt, neprasot par to maksu, kā par unikālu programmatūras izstrādi," stāsta “Datakom” inovāciju direktors Edijs Tanons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Attālināti strādājošajiem visvairāk traucējusi darbam nepiemērotā mājas vide

Db.lv, 12.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divus mēnešus ilgajā izolācijas periodā no mājām strādājošajiem nācies saskarties ar daudziem izaicinājumiem un neikdienišķām situācijām.

Vislielākie traucēkļi izrādījušies darbam nepiemērotā mājas vide, kas novērsusi uzmanību no darba lietām, nenormēts darba laiks un neparastā saziņa, liecina grāmatvedības un uzņēmuma vadības sistēmas "Tildes Jumis" veiktās uzņēmumu aptaujas rezultāti.

Līdz ar ārkārtējā stāvokļa izsludināšanu 12. marta vakarā liela daļa uzņēmumu ļāva saviem darbiniekiem strādāt no mājām. Tas tūkstošiem strādājošo pilnībā mainīja darba ritmu. Sākumā cilvēki priecājās par iespēju ilgāk gulēt un netērēt laiku ceļam, bet drīzumā iezīmējās attālinātā darba izaicinājumi.

Aptaujas rezultāti rāda, ka 22% aptaujāto visgrūtāk bija tikt galā ar koncentrēšanās problēmām, cauru diennakti atrodoties mājoklī, kur līdz tam nebija pierasts strādāt. Turklāt daudziem respondentiem telpas bija jādala ar citiem mājiniekiem, kuri arī strādāja vai pildīja skolas uzdevumus. Šie apstākļi lielā mērā ietekmēja darba laika robežu izplūšanu. Aptuveni 15% aptaujāto atzina, ka izolācijas mēnešos bijis grūti noteikt, kad darba diena sākas un kad beidzas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodokļu maksātāji no savas grāmatvedības sistēmas varētu iesniegt nodokļu un informatīvo deklarāciju datus automātiski, kā arī saņemt sev saistošos datus, kas uzkrāti Valsts ieņēmumu dienesta (VID) datubāzē, Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS) ir ieviests jauns risinājums – serviss saskarne Application Programming Interface jeb EDS API.

VID informātikas pārvaldes direktora vietniece Lita Marnauza norāda: "Laikmetā, kad uzņēmumu grāmatvedība tiek kārtota digitāli, ir svarīgi izprast uzņēmēju vēlmes un pilnveidot VID sniegtos elektroniskos pakalpojumus, pēc iespējas mazinot administratīvo slogu. EDS API ir vēl viens solis, kas vienkāršo uzņēmuma finansistu ikdienas darbu."

EDS API nodrošina nodokļu un informatīvo deklarāciju un pārskatu datu iesniegšanu tiešsaistē pēc System to System principa – nodokļa maksātāja grāmatvedības sistēmā uzkrātie dati tiešsaistē tiek nodoti VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmai, kur tie tiek pārbaudīti un pieņemti. EDS API izmantošana padara ātrāku un ērtāku it sevišķi liela apjoma datu iesniegšanu VID, tādējādi ievērojami samazinot uzņēmējiem administratīvo slogu nodokļu saistību izpildē. EDS API risinājums ir realizēts OpenApi 3.0 standartā, saglabājot esošo EDS dokumentu un pārskatu datu struktūru un saturu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gada Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka vietējo uzņēmumu un organizāciju interese un izpratne par atbildības un ilgtspējas principiem pieaug. Šogad kopējais novērtējuma dalībnieku sniegums sasniedza 75,4%, kas ir teju par 30% vairāk nekā pirmajā novērtējumā 2010. gadā.

Ilgtspējas indeksa augstākajai jeb platīna kategorijai šogad kvalificējās 19 uzņēmumi. Divi no tiem šo vērtējumu saņēmuši pirmo reizi – "LDz Cargo" un "Rīgas Siltums" pievienojās organizācijām, kas platīna kategoriju ieguvušas jau iepriekšējos gados: "Augstsprieguma tīkls", "Balta", "Baltic International Bank", "Cēsu alus", "Coca-Cola HBC Latvia", "Latvenergo", "Latvijas Autoceļu uzturētājs", "Latvijas dzelzceļš", "Latvijas Loto", "Rimi Latvia", Rīgas tehniskā universitāte, "Sadales tīkls", "SEB banka", "Schwenk Latvija", Starptautiskā lidosta "Rīga", "Swedbank" un "Ventspils reiss".

"Korporatīvajā vidē ilgtspēja jau sen nav modes tendence. Tas ir organizāciju dzīvesveids, kam ir ļoti nozīmīga ietekme gan uz to izaugsmi, gan sabiedrību, gan arī valsts un pasaules attīstību kopumā. Tāpēc pozitīvi vērtējams ir fakts, ka Latvijā aizvien vairāk organizāciju sāk domāt par ilgtspējīgu un atbildīgu uzņēmējdarbības praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Demontāža" uzsācis "Kimmel" alus darītavas ēku kompleksa daļēju demontāžu. Nojauktas tiek padomju laika piebūves, saglabājot kompleksa vēsturiskās ēkas, informē projekta attīstītāji.

Zviedrijas nekustamā īpašuma kompānija "Eastnine" vēsturisko alus darītavas "Kimmel" teritoriju par 9,5 miljoniem eiro iegādājās 2019.gada nogalē ar mērķi attīstīt daudzfunkcionālu kvartālu pilsētas centrā, kas būs pieejams ne tikai biroju, veikalu un pakalpojumu sektora nomniekiem, bet arī pilsētas iedzīvotājiem.

Eastnine par 9,5 miljoniem eiro iegādājusies vēsturisko Kimmel kvartālu  

Nekustamo īpašumu kompānija Eastnine par 9,5 miljoniem eiro iegādājusies vēsturisko alus darītavas...

Kopējā nojaucamo ēku platība ir 6825 m2 un demontāžas darbus plānots pabeigt līdz šā gada martam. Paralēli norisinās arī "Eastnine Kimmel" izsludinātais starptautiskais arhitektūras metu konkurss "Kimmel" kvartāla attīstības vīzijai. Tā rezultātus plānots paziņot aprīļa vidū.

Teritorijā iespējams attīstīt projektu 38 000 m2 apjomā, no kuriem 4000 m2 veido kultūras mantojuma platība, kas jāsaglabā. Turklāt plānojot jebkāda veida zemes darbus būvdarbu veikšanai, jāveic arheoloģiskā uzraudzība. Projekta attīstītāji norāda, ka teritorijai ir unikāls pilsētplānošanas raksturs Rīgas vēsturiskā centra kontekstā, kam ir redzams teritorijas slīpums virzienā uz Kr. Valdemāra ielu. Kopš 19.gadsimta ir bijusi savdabīga ēkas struktūras attīstība, kā rezultātā pašreizējā ķieģeļu un koka ēku līdzāspastāvēšana ir ar atšķirīgu stāvu skaitu, atšķirīgu vēsturisko un funkcionālo izcelsmi. Aptuveni 34 000 m2 platībā iespējams attīstīt jaunas, dažādu funkciju ēkas.

Projektu plānots attīstīt divās kārtas, no kurām pirmo paredzēts pabeigt 2024.gadā, bet visu projektu - 2026.gada sākumā.

Projekta attīstītāji informē, ka jau šobrīd ir liela interese no dažādu nozaru nomniekiem. Vēsturiskais "Kimmel" kvartāls aizņem lielāko daļu kvartāla starp Bruņinieku, Kr. Valdemāra, Stabu un Skolas ielām.

Tāpat "Eastnine" turpina darbu arī pie koka biroju ēkas "The Pine" attīstīšanas. Šī Baltijas mērogā unikālā projekta platība ir 16 900 kvadrātmetri un tā atradīsies Rīgā, Valdemāra ielā līdzās esošajai Alojas Biroji ēkai, kuras fasādi un interjeru plānots atjaunot, ņemot vērā "The Pine" jaunbūves dizainu.

Projekta autori ir dāņu arhitekti "Arrow Architects" un tas tapis sadarbībā ar Latvijas arhitektu biroju "ARHIS Arhitekti". Jaunās biroju ēkas būvprojektu paredzēts izstrādāt līdz 2021.gada vidum, lai saņemtu atļauju uzsākt būvniecību. A klases biroju ēka "The Pine" tiek plānota saskaņā ar WELL un LEED standartiem. "The Pine" tiek plānota kā ļoti energoefektīva ēka, kas ļaus ievērojami samazināt komunālo pakalpojumu izmaksas. Plānots likt uzsvaru uz atjaunojamo enerģijas avotu izmantošanu kopējā enerģijas piegādē, piemēram, izmantot saules paneļus, kas tiks izvietoti uz ēkas jumta. Kompānijas "Eastnine" mērķis - "The Pine" attīstīt kā pirmo nulles emisijas biroju ēku Baltijā, kas nozīmē, ka gada griezumā tā neradīs CO2 emisijas.

"Eastnine AB" ir Zviedrijas nekustamo īpašumu kompānija ar kopējo īpašumu vērtību 336 miljonu eiro apmērā. Uzņēmuma mērķis ir kļūt par ilgtermiņa modernu un ilgtspējīgu biroja ēku īpašnieku Baltijas valstu galvaspilsētās. "Eastnine AB" akcijas tiek kotētas "Nasdaq" biržā Stokholmā. Šobrīd "Eastnine" portfelī ir biroju ēkas Rīgā un Viļņā ar kopējo iznomājamo platību 115 000 kvm un tādiem nomniekiem kā "Danske Bank", "Telia", "Swedbank", "Visma", "Uber", "Webhelp", "sennder" u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru