Jaunākais izdevums

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen sagaida, ka tam var nākties ASV atpirkt aptuveni 115 000 dīzeļautomobiļu, kurus ietekmējis vērienīgais izmešu falsificēšanas skandāls, ceturtdien vēsta laikraksts Sueddeutsche Zeitung.

Atsaucoties uz informācijas avotiem uzņēmumā, laikraksts norāda, ka Volkswagen varētu nākties atpirkt aptuveni piektdaļu no ietekmētajiem automobiļiem ASV, kas kopumā veido aptuveni 580 000.

Autoražotājs komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Sueddeutsche Zeitung raksta, ka šo atpirkšanu varētu īstenot ar skaidras naudas maksājumiem vai īpašniekiem apmaiņā tiktu piedāvātas jaunas automašīnas ar ievērojamu atlaidi.

Laikraksts vēsta, ka ASV varasiestādes lēmumu šajā jautājumā pieņems janvārī.

Kā ziņots, Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Tādējādi šie automobiļi emitē lielāku par atļauto kaitīgo izmešu apjomu, kas saistīts ar smogu un dažādām veselības problēmām.

Tikmēr ASV valdība pirmdien iesūdzēja tiesā Volkswagen par sistemātisku valsts gaisa piesārņojuma prasību pārkāpšanu.

ASV Tieslietu ministrijas iesniegtajā civillietā Volkswagen var tikt piemērots naudassods līdz pat 20 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS ABLV Bank Likvidācijas komiteja pieņēmusi lēmumu dzēst daļu bankas emitētās parastās un subordinētās obligācijas, kuras atrodas sabiedrības īpašumā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Obligāciju dzēšana tiek veikta saskaņā ar Obligāciju emisijas prospektu noteikumos paredzētām emitenta tiesībām dzēst pirms termiņa sākotnējā izvietošanā nepārdotu vai otrreizējā tirgū iegādātu obligāciju daļu, kā rezultātā tiek samazināts publiskā apgrozībā esošais likvidējamās sabiedrības emitēto obligāciju skaits.

Obligāciju dzēšanai saņemta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likvidējamajā sabiedrībā iecelto pilnvarnieku atļauja.

Obligāciju dzēšana paredzēta 2018.gada 4.jūlijā.

Dzēstas tiks sekojošas obligācijas:

ISIN

Sērija (Programma)

Valūta

Emisijas kopējais apjoms

Nomināls Likvidējamās sabiedrības portfelī

Emisijas kopējais apjoms pēc dzēšanas, mlj eiro

Subordinētās obligācijas

LV0000801124

ABLV SUB USD 180323

USD

20,000,000

8,826,000

11,174

LV0000801173

ABLV SUB USD 270623

USD

20,000,000

18,247,000

1,753

LV0000801181

ABLV SUB EUR 270623

EUR

20,000,000

7,391,100

12,608

LV0000801223

ABLV SUB USD 231023

USD

15,000,000

8,732,700

6,267

LV0000801520

ABLV SUB EUR 271024

EUR

20,000,000

4,826,900

15,173

Parastās obligācijas

LV0000802080

ABLV FXD EUR 110718

EUR

20,000,000

13,655,000

6,345

LV0000802072

ABLV FXD USD 110718

USD

75,000,000

29,597,000

45,403

LV0000802163

ABLV FXD USD 311018

USD

75,000,000

21,019,000

53,981

LV0000802171

ABLV FXD EUR 311018

EUR

20,000,000

13,602,000

6,398

LV0000802239

ABLV FXD USD 270219

USD

75,000,000

10,031,000

64,969

LV0000802247

ABLV FXD EUR 270219

EUR

20,000,000

13,480,000

6,520

LV0000802270

ABLV FXD USD 030719

USD

75,000,000

3,133,000

71,867

LV0000802288

ABLV FXD EUR 030719

EUR

20,000,000

12,733,000

7,267

LV0000802320

ABLV FXD USD 271019

USD

75,000,000

5,005,000

69,995

LV0000802338

ABLV FXD EUR 271019

EUR

20,000,000

9,362,000

10,638

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen bijis labs gads

Ilze Žaime, 21.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto ražotāji paredz strauju elektrisko automobiļu ienākšanu Baltijas tirgū. Ja 2019.gadā no "Volkswagen" piegādātajiem automobiļiem Baltijā tikai 1% bijuši elektroauto, tad 2020.gadā tie varētu būt jau 6%. Savukārt, spriežot pēc šobrīd visā Eiropā vērojamām tendencēm, 2021.gadā šis apjoms varētu sasniegt pat 42%.

Šādas nākotnes perspektīvas tika iezīmētas "Moller Baltic Import" rīkotajā preses pasākumā.

Lai panāktu šādu izaugsmi, "Volkswagen" šogad tirgu iepazīstinās ar vairākiem jauniem auto modeļiem un to elektriskajām versijām. Pavasara sākumā tirgū nonāks pilnībā digitāls un arī ar hibrīda dzinēju aprīkots "Golf 8", kuram vasaras vidū sekos elektriskais "ID.3". Rudenī Baltijā būs pieejams atjaunotais "Arteon", tostarp jaunā "Shooting Brake" versija, kurai sekos pieprasītākā "Volkswagen" apvidus automobiļa - "Tiguan" - uzlabotā versija. "Volkswagen" gadu noslēgs ar pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa "ID. SUVe" un "Golf 8 Variant" tirdzniecības uzsākšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas patērētāji tiesā iesniedz kolektīvu prasību pret Volkswagen

LETA/AFP, 01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas patērētāju grupas ceturtdien tiesā iesniegušas valstī pirmo kolektīvo prasību saistībā ar autobūves koncerna «Volkswagen» tā dēvēto dīzeļgeitas skandālu.

Patērētāju asociācija VZBV norāda, ka šajā prasībā patērētāji apsūdz «Volkswagen» par tīša kaitējuma nodarīšanu klientiem, autoražotājam uzstādot programmatūras, kas sniedz maldīgu informāciju par kaitīgo izmešu apjomu.

VZBV un Vācijas lielākais autoklubs ADAC aizsācis šo ASV stila kolektīvo tiesas prāvu, iesniedzot prasību Braunšveigas augstākajā tiesā. Saskaņā ar juridiskajām vadlīnijām sākotnējā prasība pārstāvēs vien desmit neapmierinātus «Volkswagen» automašīnu īpašniekus.

Ja tiesneši šo tiesa prāvu uzskatīs par ticamu, un šāds lēmums varētu tikt pieņemt ne ilgāk kā divu nedēļu laikā, tad tieslietu varasiestādes ļaus tai pievienoties arī citiem. Šai prāvai drīkstēs pieteikties ikviens, kurš, sākot no 2008.gada novembra, iegādājies «Volkswagen», «Audi», «Škoda» vai «Seat» zīmola automašīnas, kas aprīkotas ar «EA 189» dīzeļdzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada janvārī Konkurences padome (KP) apsūdzēja Volkswagen markas automašīnu tirgotājus karteļa veidošanā, piemērojot aptuveni 7,6 miljonus eiro lielu naudas sodu.

Tā sauktais e-pastu skandāls šobrīd ir viena no nedaudzām KP lietām, kas tiesā ir zaudēta. Neraugoties uz intensīvu tiesas procesu, skaidrība par to, ko var rakstīt e-pastos un ko nē, līdz galam nav radusies.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Galvenais KP rekordlielā administratīvā soda uzlikšanas pamatojums Volkswagen dīleriem un importētājam ir e-pastu saziņa par iepirkumiem, kuros tie piedalās. Pēc tiesas ir skaidrs, ka, lai arī saziņa starp uzņēmumiem ir bijusi, īsti nav atrastas karteļa pazīmes, sodu nebūs vai būs daudz mazāki. Par klienta aizstāvību lietā Dienas Bizness aicināja pastāstīt advokātu biroja Vilgerts zvērinātas advokātes Deboru Pāvilu un Jūliju Jerņevu, kuras Rīgas Administratīvajā apgabala tiesā pārstāvēja Volkswagen automašīnu importētāju Baltijā SE Moller Baltic Import un tā trīs grupas uzņēmumus – dīlerus – SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Latvia un SIA Moller Auto Ventspils. Vēl divi Volkswagen dīleri – SIA SD Autocentrs un SIA Ripo Autocentrs – ir neatkarīgi, ar Moller grupu nesaistīti uzņēmumi, kurus juristes piemin tikai tādēļ, ka lieta ir saistīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" rūpnīcās pakāpeniski tiek atsākta automašīnu ražošana.

20. aprīlī darbu atsāks "Volkswagen" vieglo automašīnu rūpnīcas Cvikavā (Vācija) un Bratislavā (Slovākija), bet pārējās ražotnes Vācijā, Portugālē, Spānijā, Krievijā un ASV – nedēļā no 27. aprīļa.

No 27. aprīļa darbu ar samazinātu ražošanas jaudu atsāks arī "Volkswagen" komercautomobiļu ražotnes Hannoverē (Vācija), kā arī Poznaņā un Vžesņā (Polija).

Pēdējās trīs nedēļas "Volkswagen" ir gatavojies ražošanas atsākšanai. Papildus visaptverošai darbinieku veselības aizsardzības pasākumu izstrādei, uzņēmums ir uzsācis arī piegādes ķēžu atjaunošanu. "Volkswagen" rūpnīcas visā pasaulē atsāks ražošanu atbilstoši pašreizējai rezerves daļu pieejamībai, valdību prasībām, pārdošanas tirgu attīstībai un no tā izrietošajiem rūpnīcu darbības režīmiem. Neatkarīgi no šīm norisēm galvenā prioritāte būs stingra darbinieku veselības aizsardzības pasākumu ievērošana, akcentē autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties ar jaunākajiem zīmolu modeļiem, neizejot no savām mājām.

Tiešsaistes autosalonā attālināti var izpētīt nesen klajā laisto 100% elektrisko "Audi e-tron Sportback" apvidus auto, astotās paaudzes "Volkswagen Golf" un jaunāko papildinājumu komercauto segmentā – "Volkswagen Multivan 6.1." busiņu.

VIDEO: Autoserviss dodas uz mājām 

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka...

"Mēs esam pieejami tur, kur mūsu klienti mūs vēlas sastapt. Mājās vai klātienē dīleru centrā – mūsu mērķis ir nodrošināt daudzpusīgu pieredzi. 360 grādu digitālais autosalons ir iespēja virtuāli apmeklēt "Audi" un "Volkswagen" dīlercentrus un iepazīt jaunākos modeļus attālināti.

"Tas papildinās arī mūsu pārstāvēto zīmolu interneta veikalu, kura atklāšana gaidāma drīzumā. Jau šobrīd savu "Volkswagen" automašīnu ir iespējams rezervēt, taču tuvākajās dienās tiks pievienota arī apmaksas iespēja," stāsta "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Autotirdzniecības nākotne ir internetā 

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās...

"Volkswagen" un "Audi" tiešsaistes autosalonā šobrīd iespējams apskatīt trīs modeļus, bet piedāvājums tiks papildināts līdz ar jaunu automašīnu nonākšanu tirgū. Tagad, neizejot no mājām, ir iespējams aplūkot ikvienu automašīnas detaļu – interjera un eksterjera dizainu, kā arī risinājumu funkcionalitāti un augstākās tehnoloģijas, kuras "Volkswagen" un "Audi" piedāvā tirgū.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group" AS (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet "Volkswagen" automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā novērojam intereses pieaugumu tieši privāto automašīnu segmentā – ja iepriekš pārliecinošs līderis bija komercklients, tad tagad arvien lielāka interese par jaunu automašīnu iegādi ir privātpersonām, biznesa portālam db.lv stāsta auto tirgotāja Moller Auto (pārstāv Volkswagen un Audi) valdes loceklis Gundars Ruža. Volkswagen flagmanis Touareg šonedēļ uzsācis savu Baltijas tūri, mērķējot uz klientiem, kuri alkst pēc droša un jaudīga pārvietošanās līdzekļa, kas vienlaikus kalpo arī kā statusa apliecinājums.

Volkswagen pārstāve Aleksandra Kostjukoviča stāsta, ka saskaņā ar tirgus datiem SUV ir šā brīža pieprasītākais auto segments gan Latvijā, gan arī citās Baltijas valstīs. 2018. gada pirmajā pusgadā 44,5% no visām jaunajām reģistrētajām pasažieru automašīnām ir SUV segmenta auto. Otrā populārākā izvēle ir hečbeki (23%).

Sekojot līdzi šīm tirgus tendencēm, šogad Volkswagen fokusējas uz attīstību apvidus automobiļu segmentā. 2018. gads iesākās ar jauna pilsētas krosovera T-Roc nonākšanu tirgū strauju izaugsmi piedzīvojošajā A0 segmentā. Drīzumā tirgū būs pieejams Touareg. Līdz 2018. gada beigām tiks prezentēts arī SUV saimes mazākais modelis, kas klientiem Baltijas valstīs būs pieejams no 2019. gada sākuma. Tādējādi līdz 2018. gada beigām tiks piedāvāts visu laiku plašākais Volkswagen SUV produktu portfelis ar kopumā pieciem dažādiem automobiļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Volkswagen vadītājs ASV atkāpies no amata saistībā ar izmešu skandālu

LETA, 10.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna Volkswagen ASV grupas vadītājs Maikls Horns atkāpies no amata saistībā ar izmešu manipulāciju skandālu, ceturtdien paziņojis uzņēmums.

Horns sāka strādāt Volkswagen 1990.gadā, bet 2014.gada janvārī kļuva par Volkswagen meitasuzņēmuma Volkswagen Group of America vadītāju. Viņa atkāpšanās pēc abpusējas vienošanās ar kompāniju stājas spēkā nekavējoties.

«Es gribu personīgi pateikties Maiklam Hornam par lielo darbu, ko viņš izdarījis šim zīmolam un ar dīleriem Savienotajās Valstīs,» sacīja zīmola Volkswagen Passenger Cars vadītājs Herberts Dīss.

Volkswagen septembrī atzina, ka tā dīzeļautomobiļi Volkswagen, Audi un Porsche, kas reklamēti kā videi draudzīgi, bija slepeni aprīkoti ar īpašu programmatūru, kas pārbaudēs ļauj uzrādīt normām atbilstošu izmešu līmeni, lai gan reālas braukšanas apstākļos tas ir lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eksperts: Amerikā aizsācies Volkswagen skandāls ir tikai redzamākā aisberga daļa

Dienas Bizness, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieķerts apzinātā krāpniecībā ir tikai viens – jau pieminētais ražotājs –, bet es nupat lasīju neatkarīgu pētījumu par daudzām citām automašīnu markām, un ir konstatēts, ka veselai virknei citu ražotāju auto bijusi piecas līdz 10 un pat vairāk reizes liela atšķirība starp dokumentos uzrādītajiem parametriem un reālajā dzīvē – mašīnu lietojot – konstatētajiem. Līdz ar to Amerikā aizsācies Volkswagen skandāls ir tikai redzamākā aisberga daļa, intervijā laikrakstam Diena atzīst Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Fragments no intervijas

Pasaulē izvērsies skandāls par to, ka Volkswagen automašīnās tikuši īpaši pieregulēti vadības bloki, kas ļāvuši krāpties ar reālo izmešu daudzumu. Kā tas var ietekmēt automašīnu lietotājus Latvijā?

Volkswagen bija līdz 7. oktobrim jāsniedz skaidrojums valdībai par to, cik daudz šādu automašīnu ir un kāds ir plāns šī jautājuma risināšanā. Tajā skaitā arī par to, kāda būs atsaukumu kārtība, lai novērstu attiecīgo nepilnību.

Kad par to tiks informēta sabiedrība?

Kā mani informējuši importētāji, ir sagaidāms, ka tas varētu būt oktobrī. Zināms, ka tas attiecas uz 5000 automašīnām, kuras jaunas pirktas Latvijā, jautājums, protams, cik daudzas vēl ir ievestas kā mazlietotas. Tiek ziņots, ka Volkswagen veidos atsevišķu mājaslapu internetā, kur lietotāji varēs ievadīt sava auto šasijas numuru un noskaidrot, vai viņu automašīna ir pakļauta atsaukumam un, ja ir, tad kādas būtu tālākās darbības. Paredzams, ka caur CSDD katras šādas automašīnas īpašnieks saņems arī vēstuli ar uzaicinājumu vērsties pie ražotāja pārstāvjiem, lai novērstu konstatēto problēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vienā no lietām atceļ KP lēmumu par naudas soda piemērošanu Volkswagen tirgotāju kartelim

LETA, 12.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa 7.aprīlī vienā no izdalītajām lietām atcēla Konkurences padomes (KP) lēmumu daļā par soda piemērošanu automašīnu Volkswagen oficiālo dīleru un importētāju strīdā saistībā ar aizliegtu vienošanos.

Konkrētā lieta tika izdalīta un ierosināta, pamatojoties uz "Harald A.Moller AS", "Moller Auto Baltic AS" un "Heinz Wilke Autohandel GmbH" pieteikumu par KP 2014.gada 15.decembra lēmuma atcelšanu daļā.Minētajā lietā ar Administratīvās apgabaltiesas 7.aprīļa spriedumu apmierināts "Harald A.Moller AS" pieteikums un atcelts ar tā pieņemšanas dienu KP lēmums daļā, ar kuru pieteicējam uzlikts naudas sods 2 079 813 eiro solidāri ar SE "Moller Baltic Import".Tāpat apmierināts "Moller Auto Baltic AS" pieteikums un atcelts ar tā pieņemšanas dienu KP lēmums daļā, ar kuru uzņēmumam uzlikts naudas sods 4825,99 eiro apmērā solidāri ar SIA "Moller Auto Krasta", 1025 eiro solidāri ar SIA "Moller Auto Ventspils" un 1 216 738 eiro solidāri ar SIA "Moller Auto Latvia".Tāpat tiesā apmierināts "Heinz Wilke Autohandel GmbH" pieteikums un atcelts ar tā pieņemšanas dienu KP lēmums daļā, ar kuru "Heinz Wilke Autohandel GmbH" uzlikts naudas sods 960 371 eiro apmērā solidāri ar "Moller Auto Krasta" un 204 078 eiro apmērā solidāri ar "Moller Auto Ventspils".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Piejūras īpašumu cenas Latvijā apsteidz Lietuvu, bet atpaliek no Igaunijas

Zane Atlāce - Bistere, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piejūras pilsētas Jūrmala, Tallina, Klaipēda, un Palanga Baltijas valstīs pēdējos gados izpelnās arvien lielāku ne vien tūristu, bet arī nekustamā īpašuma pircēju interesi, liecina RIA.com Marketplaces apkopotā informācija.

Vislētāk pie nekustamā īpašuma piejūrā – ne vairāk kā trīs kilometrus no krasta, var tikt Lietuvā, bet Latvijā māja 140 m2 platībā maksā vidēji 210 tūkstošus eiro, kamēr dzīvoklis –150 tūkstošus eiro. Cenas Latvijā un Lietuvā nedaudz atpaliek no līdzīgu nekustamo īpašu cenām Igaunijā. Piejūras īpašumu cenām Baltijas valstīs augot, ārvalstu pircēji arvien biežāk lūkojas arī Ukrainas virzienā.

Latvijā, saskaņā ar nekustamo īpašumu sludinājumu vietnē city24.lv atrodamo informāciju, šī mēneša sākumā tika pārdoti kopumā 10 015 objekti – 7876 dzīvokļi un 2139 mājas. Lielākā daļa šo īpašumu atrodas Rīgā un tās priekšpilsētās. Jūrmalā pārdošanā jūras tuvumā (ne vairāk kā trīs kilometrus no jūras) bija 862 dzīvokļi un 467 mājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» vadītājs Matiass Millers otrdien pauda pārliecību, ka dīzeļdzinēji piedzīvos atgriešanos globālajā automobiļu tirgū, neskatoties uz vērienīgo kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

«Es ne tikai ceru, ka dīzeļdzinēji neizmirs, bet es esmu pārliecināts, ka dīzeļdzinēji piedzīvos renesansi,» žurnālistiem Berlīnē sacīja Millers.

Lai arī «Volkswagen» šobrīd īsteno vērienīgu programmu, lai attīstītu jaunus elektriskos un hibrīda modeļus, «mēs radīsim tehniskos apstākļus, lai pašreizējie piedziņas koncepti un elektrisko automobiļu koncepti spētu līdzāspastāvēt,» norādīja Millers.

Nākamo piecu gadu laikā «Volkswagen» plāno tērēta vairāk nekā 34 miljardus eiro izpētei un izstrādei, kā arī investīcijām, lai attīstītu nākotnes projektus, kas paredz gan elektriskos, gan autonomās vadības automobiļus.

Taču šajā pašā laika periodā uzņēmums arī investēs vairāk nekā 90 miljardus eiro tradicionālajos dīzeļa, benzīna un gāzes dzinējos, jaunās paaudzes iekšdedzes dzinējiem tirgū nonākot jau nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Volkswagen atstādina administratoru saistībā ar pērtiķu izmantošanu testos

LETA, 31.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Noslēgtā konteinerā tika ievietoti desmit pērtiķi, kuriem četras stundas nācās ieelpot izplūdes gāzes no Volkswagen automašīnas.

Vācijas autobūvnieks Volkswagen otrdien paziņoja par sava administratora atstādināšanu pēc plašas sabiedrības kritikas, kuru izpelnījās pērtiķu izmantošana testos par dīzeļdegvielas izplūdes gāzu ietekmi uz veselību.

Kompānija otrdien paziņoja, ka Tomass Štegs, kura pārziņā bija attiecības ar valdību un ilgtspējība, pēc paša lūguma ir atstādināts no amata pienākumiem.

Paziņojumā teikts, ka kompānija «izdara pirmos secinājumus», izmeklējot Eiropas izpētes grupas vides un veselības jomās transporta sektorā (European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector - EUGT) darbību. EUGT savulaik izveidoja autoražotāji Volkswagen, Daimler un BMW, bet tagad šī institūcija vairs nedarbojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šeible: Es nesaprotu prēmiju izmaksu krīzes skartā Volkswagen vadītājiem

LETA, 02.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas finanšu ministrs Volfgangs Šeible paudis neizpratni, kā autobūves koncerna Volkswagen vadītāji var aizstāvēt sev pienākošās prēmijas pēc vērienīgā kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandāla, kura dēļ autoražotājs nonācis smagā krīzē, liecina svētdien laikrakstā Die Welt publicētā intervija.

Šādu kritiku ministrs izteicis pēc tam, kad Volkswagen atklāja, ka uzņēmuma augstākā līmeņa vadītāji par 2015.gadu kopumā saņems 63,2 miljonus eiro, neskatoties uz apjomīgajiem zaudējumiem, kas radušies šī skandāla dēļ.

Es nesaprotu, kā jūs varat novest Frankfurtes akciju biržā kotētu uzņēmumu krīzē, kas apdraud tā pastāvēšanu, un pēc tam publiskajās debatēs aizstāvēt sev pienākošās prēmijas, intervijā sacīja Šeible. "as norāda, ka kaut kas nav kārtībā.

Pēc plašas kritikas Volkswagen uzraudzības padome paziņoja, ka iesaldēs 30% no valdes locekļu 2015.gada prēmijām, paredzot to iespējamu izmaksu pēc trīs gadiem atkarībā no kompānijas finanšu rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen autovadītājiem ASV dīzeļgeitas lietā maksās vēl 1,2 miljardus dolāru

LETA, 01.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen paziņojis, ka izmaksās 1,2 miljardus dolāru (1,1 miljardu eiro) aptuveni 78 000 ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu īpašnieku ASV, tai esot pēdējai klientu grupai, kurai izmaksātas kompensācijas tā dēvētajā dīzeļgeitas skandālā.

Ar trīs litru dīzeļdzinējiem aprīkotu Volkswagen, Audi un Porsche īpašniekiem ASV tiks piedāvāta šo automobiļu atpirkšana vai remonts, kā arī naudas izmaksa.

Šī vienošanās kopējo kompensāciju apjomu, ko uzņēmums piekritis izmaksāt ASV saistībā ar šo skandālu, palielina līdz vairāk nekā 23 miljardiem dolāru.

Kopīgi ar jau esošo programmu, kas aptver ar divu litru dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu īpašniekus, šī vienošanās paredz, ka «visiem mūsu klientiem ar ietekmētajiem automobiļiem ASV būs pieejams risinājums,» norāda Volkswagen.

Jaunāko plānu vēl nepieciešams apstiprināt tiesai, un tas aptver aptuveni 58 000 Volkswagen, Audi un Porsche automašīnu, kas ražotas no 2013.gada līdz 2016.gadam, kā arī vēl 20 000 Volkswagen un Audi automobiļu, kas ražotas no 2009.gada līdz 2012.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lietas sarežģītības dēļ pagarina sprieduma sagatavošanu lietā par 7,6 miljonu eiro soda piemērošanu Volkswagen tirgotāju kartelim

LETA, 29.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa šodien līdz 28.februārim pagarināja sprieduma sagatavošanu automašīnu Volkswagen oficiālo dīleru un importētāju strīdā ar Konkurences padomi (KP) par 7,6 miljonu eiro sodu par aizliegtu vienošanos.

Tiesā aģentūrai LETA paskaidroja, ka sprieduma sagatavošanu nācās pagarināt lietas sarežģītības dēļ.

Sešiem uzņēmumiem - SIA SD Autocentrs, SIA Ripo Autocentrs, SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Ventspils, SIA Moller Auto Latvia un Volkswagen importētājam Baltijas valstīs SE Moller Baltic Import - par dalību pārkāpumā KP piemēroja naudas sodu kopumā 7 635 183 eiro apmērā. Savukārt viens uzņēmums iecietības programmā tika pilnībā atbrīvots no soda, jo tā sniegtā informācija ļāva KP atklāt pārkāpumu.

Tostarp Moller Baltic Import piemērots 5 050 542 eiro naudas sods, Moller Auto Latvia - 1 216 739 eiro, Moller Auto Krasta - 965 197 eiro, Moller Auto Ventspils - 205 104 eiro, SD Autocentrs - 124 915 eiro, Ripo Autocentram - 72 684 eiro. Sods SD Autocentram samazināts par 10%, jo uzņēmums atzina dalību pārkāpumā, piekrita KP argumentiem un apņēmās tos nepārsūdzēt tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen prezentē jaunu stratēģiju izmešu skandāla radītās krīzes pārvarēšanai

LETA, 20.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen, kas saskāries ar vērienīgu kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandālu un akciju cenu kritumu, piektdien prezentēja stratēģijas plānu, lai palīdzētu uzņēmumam atgūties no pašreizējās krīzes.

Ja mēs veiksim nepieciešamos pasākumus un darīsim to pareizi, tad mūsu uzņēmumam ir izredzes uz nākotni. Esmu par to pārliecināts, norādīja Volkswagen vadītājs Matiass Millers, prezentējot Volkswagen Strategy 2025 plānu.

Šajā plānā ietverti solījumi vairāk uzmanības pievērst kompānijas zīmoliem, restrukturizēt uzņēmuma hierarhiju, koncentrēties vairāk uz elektriskajiem automobiļiem un digitalizāciju, kā arī palielināt ienākumus.

Jūs nevarat vadīt šāda izmēra, starptautiskas struktūras un sarežģītības uzņēmumu ar vakardienas principiem un uzbūvi, lai arī cik veiksmīga tā nebūtu, skaidroja Millers.

Viņš arī norādīja uz nepieciešamību īstenot izdevumu samazinājumus, ņemot vērā paredzamo 11 miljonu automobiļu atsaukšanu skandāla dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tiesa Vācijā liek Volkswagen lielākajam akcionāram Porsche SE segt dīzeļgeitas radītos zaudējumus

LETA, 24.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Štutgartes tiesa trešdien uzdevusi Vācijas autobūves koncerna «Volkswagen» lielākajam akcionāram - holdingkompānijai «Porsche SE» - daļai investoru segt zaudējumus, kas radušies tā dēvētā dīzeļgeitas skandāla dēļ.

Tiesa divās lietās devusi rīkojumu kopā izmaksāt 47 miljonus eiro, norādot, ka «Porsche SE» nav laikus informējusi investorus par kaitīgo izmešu datu falsificēšanas programmatūru, kas tika uzstādīta miljoniem «Volkswagen» automobiļu.

«Volkswagen» 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.

Pēc šīs informācijas publiskošanas «Volkswagen» akcijas cena turpmākajās dienās nokritās par vairāk nekā 40%, bet «Porsche SE» akcijas vērtība saruka par 30%.

Tiesas lēmumā teikts, ka vairāk nekā gadu pirms «dīzeļgeitas» skandāla nākšanas atklātībā - 2014.gada maijā - toreizējam «Volkswagen» vadītājam Martinam Vinterkornam nosūtītajam ziņojumam bija jāmudina uzņēmumus informēt tirgus par finanšu riskiem, kas saistīti ar kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Volkswagen papildinājis savu modeļu piedāvājumu ar sportisku jaunpienācēju pilsētas krosoveru kategorijā – T-Roc.

T-Roc ir būvēts uz MQB platformas un Volkswagen modeļu klāstā tiek pozicionēts segmentu zemāk nekā Tiguan. T-Roc ir 4,234 mm garš (par 252 mm īsāks nekā Tiguan) un tā riteņu garenbāze ir 2,603 mm. Pateicoties garākai riteņu bāzei, automašīna ir viena no lielākajām savā klasē – salonā ērti jutīsies pieci pasažieri, savukārt bagāžnieka ietilpība ir no 445 līdz 1,290 litriem (ar nolaistiem sēdekļiem).

Šis modelis ir pirmais Volkswagen krosovers, kuru ir iespējams brīvi konfigurēt ar atšķirīgām jumta un virsbūves krāsu variācijām. Pēc vēlēšanās arī salona interjera apdares paneļus var izvēlēties kontrastējošās krāsās, kas sader ar sēdekļu apdari. Automašīnu iespējams pasūtīt ar jaunās paaudzes pilnībā digitālo mērinstrumentu paneli Active Info Display, kā arī 8.0 collu lielu informācijas un izklaides sistēmu. Pēc izvēles T-Roc var papildināt arī ar augstas kvalitātes 300 vatu Beats skaņas sistēmu un savā klasē lielāko (870 mm x 1,364 mm) panorāmas lūku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk valstu un pilsētu pasaulē sāk domāt, kā ierobežot automašīnu ar dīzeļdzinējiem izmantošanu. Tomēr Austrumeiropa un Ziemeļāfrika ir tās pasaules daļas, kur šāda veida importēto automašīnu skaits ir liels. Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī 86% no importētajām automašīnām bija aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, Dienas Bizness rīkotajā ikgadējā autoforumā Auto 2018 norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Viņš pauž bažas, ka Austrumeiropa var kļūt par noieta tirgu šīm vecajām automašīnām un var traucēt sasniegt CO2 mērķus līdz 2030. gadam.

Vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu?

Arī SIXT vadītājs Latvijā Arnis Jaudzems norāda, ka pastāv iespēja, ka vecās automašīnas plūdīs uz Latviju. To cena kritīsies un, raugoties no ekonomiskā skatu punkta, var priecāties, bet jautājums ir, vai Latvija vēlas kļūt par šādu atkritumu tirgu. Iespējams, ka ir jāievieš stingrāki nodokļi attiecībā uz dažādiem izmešiem, ko rada šādas automāšinas. Līdz ar to ar dīzeļdzinēju aprīkotie auto būs lētāki, bet no otras puses – kļūs dārgāki. Jau šobrīd lielās līzinga kompānijas Vācijā apdomā vai finansēt dīzeļdzinēja automašīnu iegādi, piebilst A. Jaudzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Volkswagen Touareg ir spilgts mūsdienu produkts ar elegantu stāju, labām manierēm un virtuāliem risinājumiem, kas tik iespaidīgos apmēros pagaidām vēl nav redzēti nevienā citā premium SUV modelī

Kopš 2002. gada VW Touareg ir uz palikšanu ielauzies t.s. lielo premium SUV modeļu klubiņā, kur apgrozās tādas personības kā BMW X5, Audi Q7 vai Porsche Cayenne. Trešās paaudzes Touareg ir kļuvis vēl īpašāks auto, jo tam «zem ādas» paslēpts viss labākais un modernākais, kas šobrīd ir Volkswagen koncerna rīcībā, attiecīgi pārspējot tās iespējas, kas ir pat radniecīgajos Audi Q7 vai salīdzinoši nesen prezentētajā Porsche Cayenne modelī.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Vieglāks, lielāks, ērtāks un nesalīdzināmi digitālāks. Pirms divdesmit gadiem daudzās mājsaimniecībās Latvijā nebija tik daudz un tik lielu TV ekrānu, kādi tie ir jaunajā Touareg modelī. Par košo ekrānu izšķirtspēju un lielisko grafiku pat nerunāsim. Pēc iesēšanās salonā sākotnējais mulsums, ieraugot digitālo «raķešu palaišanas» vadības centru, drīz vien izzūd, jo saskarne ir ļoti intuitīva un lietošanas algoritms saprotams, tāpēc drīz vien visu var viegli manipulēt un sakārtot pēc paša vēlēšanās. Nestāstīsim, ko visu var uzinstalēt, pielāgot, personificēt, kādi tik elektroniskie palīgi nav Touareg rīcībā, tomēr nevar nepieminēt, ka beidzot arī Touareg jaunie krēsli ir kļuvuši īpaši draudzīgi pilota un blakussēdētāja mugurām, par ko ir saņēmuši vācu muguras dakteru īpašo AGR sertifikātu. Tajos sēdēšana patiešām ir patīkama. Pieliekot klāt daudzpusīgos regulējumus un pat masāžas funkcijas, ikviens pilots sajutīsies šeit īpaši gaidīts un apmīļots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves uzņēmums «Volkswagen» ceturtdien paziņoja, ka tas 2019.gadā beigs ražot slavenos «vabolītes» formas automobiļus, bet pirms tam izlaidīs divus pēdējos šādu automobiļu modeļus.

Šis lēmums pieņemts laikā, kad «Volkswagen» liek uzsvaru uz elektromobiļu un uz ģimenēm orientētu lielāku automašīnu būvēšanu, sacīja «Volkswagen Group of America» vadītājs Hinrihs Vebkens.

Viņš tomēr neizslēdza iespēju, ka «vabolīte» kādreiz var pieredzēt atdzimšanu, un atsaucās uz kompānijas 2017.gada lēmumu izlaist mainīta modeļa «Volkswagen Bus».

«Nekad nesaki »nekad«,» teica Vebkens savā paziņojumā.

«Volkswagen» plāno piedāvāt divus pēdējos «vabolīšu» modeļus – gan kupejas tipa automobili, gan spēkratu ar paceļamu jumtu. Šie modeļi ietvers atsauces uz agrākām versijām, un to cena būs no 23 045 ASV dolāriem uz augšu.

«Vabolītes zaudēšana pēc trim paaudzēm, apmēram septiņiem gadu desmitiem, izraisīs daudz emociju no vabolītes daudzo uzticamo fanu puses,» sacīja Vebkens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā Vācijas policija arestējusi vienu no Porsche vadītājiem

LETA, 20.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas policija aizturējusi vienu no Vācijas luksusa automašīnu ražotāja «Porsche» vadītājiem saistībā ar izmeklēšanu kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā.

«Porsche» direktors Olivers Blūme informējis darbiniekus, ka Štutgartes prokuratūra arestējusi vienu no vadītājiem,« norādīja uzņēmuma preses pārstāvis.

Kompānija šī vadītāja vārdu nemin, taču laikraksts »Bild« un izdevums »Wirtschaftswoche« vēsta, ka aizturētais ir Jergs Kerners. Viņš ir par »Porsche« dzinēju izstrādes nodaļu atbildīgais inženieris, kurš iepriekš strādāja uzņēmumā »Audi«, kad 2015.gadā atklātībā nonāca kaitīgo izmešu falsificēšanas skandāls.

Jau ziņots, ka Vācijas policija trešdien veica kratīšanu divu augsta līmeņa Vācijas luksusa automašīnu ražotāja »Porsche« vadītāju un viena bijušā uzņēmuma darbinieka īpašumos saistībā ar izmeklēšanu kaitīgo izmešu falsificēšanas lietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi automobiļu izplatītājs Latvijā, Lietuvā un Volkswagen automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs Moller Baltic Import (MBI) 2017. gadā uzrādījis labus rezultātus un uzņēmumam pagājušais gads bijis veiksmīgākais tā pastāvēšanas vēsturē, Baltijas valstīs pārdodot 10 000 Audi, Volkswagen vieglo un komercautomobiļu.

Kompānijas apgrozījums sasniedzis 232 miljonus eiro.

Baltijas valstīs Volkswagen spējis sasniegt 20% izaugsmi, klientiem piegādājot 6991 automobili un nodrošinot 10,3% tirgus daļu. Neskatoties uz samērā nelielu tirgus izaugsmi Latvijā, Volkswagen pārdošanas apjoms (+7,5%) pērn pieaudzis vairāk nekā trīs reizes straujāk par tirgu kopumā (+2,1%). Spēcīgos darbības rezultātus Baltijā galvenokārt veicināja Tiguan, Passat un Golf modeļu tirdzniecība, kas veidoja 67% no kopējā pārdošanas apjoma.

Šogad Volkswagen fokusējas uz attīstību apvidus automobiļu (SUV) segmentā.

Pērn Latvijā kopumā tika pārdoti 379 jauni Audi automobiļi,saglabājot savas tirgus pozīcijas. Tikmēr Q7 modeļu pārdošanas apjoms Latvijā palielinājās par 56%, bet A6 modeļu tirdzniecība par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru