Jaunākais izdevums

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air atklājusi jaunāko galamērķi lidojumiem no Latvijas – uz Eilatu Izraēlā, informē aviosabiedrībā.

Reisi paredzēti divas reizes nedēļā. Jaunā maršruta pašreizējais ceļojuma laiks ir no 2019. gada 28. oktobra līdz 2020. gada 27. martam.

Jaunais maršruts savienos Rīgu ar kūrortpilsētu – Eilatu, ostas pilsētu Izraēlas galējos dienvidos. Tā atrodas Negevas tuksnesī pie Sarkanās jūras Akabas līča. Dienvidos no Eilatas atrodas Ēģiptes pilsēta Tāba, bet austrumos – Jordānijas ostas pilsēta Akaba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Wizz Air pārtrauks lidojumus uz četriem galamērķiem no Rīgas

LETA, 26.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air" no 1.jūnija pārtrauks lidojumus uz četriem galamērķiem no Rīgas, apstiprināja "Wizz Air" pārstāvis Andrāšs Rado.

Konkrētus maršrutus, uz kuriem lidsabiedrība pārtrauks lidojumus, Rado gan neatklāja, tomēr "Wizz Air" mājaslapā nav iespējams no 1.jūnija rezervēt biļetes uz Reikjavīku, Bergenu, Barselonu un Telavivu.

Rado skaidroja, ka ir nolemts no šā gada 1.jūnija mainīt galamērķu tīklu no Rīgas lidostas. Lidsabiedrība plānojusi pārvietot vienu lidmašīnu no Rīgas lidostas, tā pārdalot vietu skaitu uz citiem maršrutiem. "Wizz Air" par 18% samazinās pašreizējo vietu skaitu Latvijas galvaspilsētā, bet lidsabiedrība no Rīgas turpinās lidojumus deviņos no 13 pašreizējiem maršrutiem, ieskaitot populāros Londonas, Dortmundes un Eindhovenas reisus, pauda Rado, konkrēti neatklājot, kuros maršrutos lidojumi tiks pārtraukti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrāleiropas un Austrumeiropas zemizmaksu lidsabiedrība Wizz Air Holdings Plc šodien paziņoja, ka Indigo Partners vienošanās ietvaros ir parakstījusi saprašanās memorandu ar Airbus S. A. S., lai iegādātos 20 Airbus lidmašīnu A321XLR.

Šis pasūtījums tiks piegādāts triju gadu laikā, sākot no 2023. gada. Lai nodrošinātu pilnīgu saderību ar pašreizējo Wizz Air avioparku, variants A321XLR tiks ekspluatēts ar 239 sēdvietām tāpat kā A321neo. Turklāt lidmašīnas XLR var izmantot Wizz Air pašreizējā tīklā ar tādu pašu efektivitāti. Pasūtījuma pabeigšana ir attiecīgi jāapstiprina Wizz Air akcionāriem.

«Ņemot vērā A321XLR palielināto lidojuma tālumu, tas sniedz Wizz Air nozīmīgu iespēju tālāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašreiz nav sasniedzami. Pašlaik mēs lidojam vairākos 5–6 stundas ilgos maršrutos, bet XLR paplašinās mūsu piedāvājumu uz 7–8 stundas ilgiem maršrutiem,» sacīja Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas nodrošinātājs SIXT ir parakstījis sadarbības līgumu ar lidsabiedrību Wizz Air.

Ceļotājiem šī sadarbība ļaus vienkārši un ērti būt mobiliem galamērķos. Kad klienti iegādājas lidmašīnas biļeti, izmantojot Wizz Air tīmekļa vietni vai mobilo lietotni, notiek piekļuve visam SIXT autoparkam galamērķī.

SIXT sola sniegt pasažieriem individuālus piedāvājumus katrā cenu kategorijā.

SIXT un Wizz Air sadarbība ir spēkā visā pasaulē gandrīz visos lidsabiedrības galamērķos 44 valstīs. SIXT kļūs par sadarbības partneri arī Wizz Air programmā Flight Credit.

SIXT ir pārstāvēts aptuveni 110 valstīs visā pasaulē. SIXT grupas gūtie ieņēmumi 2018. gadā bija 2,93 miljardi EUR, un tā ir viena no ienesīgākajām mobilitātes pakalpojumu sniedzējām pasaulē. Grupas mātesuzņēmums SIXT SE kopš 1986. gada ir iekļauts Frankfurtes fondu biržas sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air 7.martā Hamburgā saņēmusi pirmo no 256 pasūtītajām Airbus lidmašīnām neo, informē aviokompānijā.

Jaunās paaudzes Airbus lidmašīnai A321neo ir divi Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru un visplatākais vienejas salons ar 239 sēdvietām vienas klases konfigurācijā.

Wizz Air pārvalda 108 Airbus lidmašīnu A321 un A320 parku visā Eiropā. Kopā ar 5 lidmašīnu A321ceo un 256 lidmašīnu A321neo un A320neo pasūtījumu Wizz Air ir Airbus lielākais šī veida gaisa kuģu pircējs pasaulē.

A320neo un šīs lidmašīnu saimes atvasinājumos pirmajos ir ieviestas jaunākās tehnoloģijas, tostarp jaunas paaudzes dzinēji un nozarē par etalonu atzīta salona konstrukcija, kas atsevišķi nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. Turklāt A321neo ir ievērojami draudzīgāks videi ar trokšņa līmeņa samazinājumu par gandrīz 50% salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām. Kopš ieviešanas ekspluatācijā 2016. gada sākumā Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru pierādījuši spēju samazināt degvielas patēriņu par 16% un slāpekļa oksīda izplūdi par 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija "Wizz Air" no 2020. gada 16. marta līdz 2020. gada 3. aprīlim ir atcēlusi visus lidojumus uz Norvēģiju un no tās. Tas darīts saistībā ar Norvēģijas varas iestāžu veiktajiem pasākumiem, lai samazinātu koronavīrusa izplatību.

Pasažieri, kuru lidojumus ietekmē šīs pārmaiņas un kas ir iegādājušies biļetes tieši vietnē wizzair.com vai lidsabiedrības mobilajā lietotnē, tiks automātiski informēti ar e-vēstuli.

120% no sākotnējās cenas automātiski tiks augšupielādēti klienta "WIZZ" kontā, kuru 24 mēnešu laikā varēs izmantot "Wizz Air" pakalpojumu iegādei. Pasažieri var izvēlēties arī skaidras naudas atmaksu, tās atgriešana prasīs ilgāku laiku, un klienti par nepieciešamajām bankas darbībām tiks informēti atsevišķā e-vēstulē. Šajā gadījumā klienti varēs saņemt tikai 100% no sākotnējās cenas.

Pasažieriem, kas iegādājušies biļetes caur tūrisma aģentūrām, tostarp tiešsaistes tūrisma aģentūrām, ir jāsazinās ar uzņēmumu, kurā ir pirktas biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Wizz Air, Ungārijā, Budapeštā, atklājusi jaunu, 3800 kvadrātmetru plašu mācību centru, informē uzņēmuma pārstāvji.

Wizz Air mācību centru uzbūvējis Ungārijas lielākais nekustamo īpašumu uzņēmums WING, un tajā atrodas divi Airbus A320 CAE 7000XR sērijas pilnie lidojumu trenažieri. Saskaņā ar 10 gadu līgumu CAE sniedz Wizz Air arī mācību centra ekspluatācijas pakalpojumus, nodrošinot lidsabiedrībai mācību iekārtu komplekta darbību un uzturēšanu jaunajā objektā. Mācību centrā būs arī TFCsalona ārkārtas evakuācijas trenažieris, kā arī Flame Aviationnākamās paaudzes ugunsdzēsības trenažieris V9000 Commander. Tas ir mācību komplekss, kur var mācīties gan piloti, gan stjuarti.

Pilnīgi noslogots, mācību centrs var uzņemt līdz 300 izglītojamo dienā no visa Wizz Air tīkla un nodrošināt mācību nodarbības, kā arī pilotu un stjuartu treniņus. Mācību piedāvājumā ir arī sākotnējās un periodiskās mācības uz zemes un tipa kvalifikācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" otrdien paziņoja, ka tuvākajās nedēļās plāno atjaunot lidojumus no Vīnes uz 20 galamērķiem.

Pirmie galamērķi, uz kuriem lidojumi tiks sākti 1.maijā, būs Saloniki, Dortmunde, Lisabona, Oslo un Eindhovena, norāda aviokompānija.

Maijā paredzēts atjaunot lidojumus arī uz citiem galamērķiem, tostarp Romu, Milānu, Tenerifi un Valensiju.

"Wizz Air" gan brīdina, ka, ņemot vērā straujās izmaiņas ceļojumiem noteiktajos ierobežojumos, galamērķu saraksts var tikt koriģēts.

Tāpat aviokompānija norādīja, ka īstenos vairākus pasākumus, lai samazinātu inficēšanas riskus, tostarp katru nakti tiks dezinficētas lidmašīnas, noteikta fiziskā distancēšanās pasažieru reģistrēšanās un iekāpšanas lidmašīnā laikā, kā arī lidmašīnās piedāvātas higiēniskās salvetes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālija piespriež naudassodus Ryanair un Wizz Air par rokas bagāžas ierobežojumiem

LETA--DPA, 22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences pārvalde (AGCM) ceturtdien piesprieda naudassodus zemo cenu aviokompānijām «Ryanair» un «Wizz Air» par to ieviestiem rokas bagāžas izmēru ierobežojumiem.

AGCM paziņoja, ka papildu maksa par lielāku rokas bagāžu, ko abas kompānijas ieviesa pērn, ir negodīga komercprakse.

Iespēja ņemt līdzi salonā saprātīga izmēra rokas bagāžu kā daļa no standarta biļetes cenas ir «būtisks pakalpojums», par kuru nevajadzētu noteikt papildu maksu, konstatēja AGCM.

Konkurences pārvalde piesprieda «Ryanair» naudassodu trīs miljonu eiro apmērā, bet «Wizz Air» – viena miljona eiro apmērā.

Abiem uzņēmumiem tika dotas 60 dienas laika, lai mainītu savu bagāžas politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta pērn apkalpojusi piecus miljonus pasažieru, kas ir jauns rekords Lietuvas galvaspilsētas lidostā, paziņoja Lietuvas valstij piederošais lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Lidostas vadītājs Daiņus Čuplis sacīja, ka pasažieru skaits lidostā pērn sasniedzis jaunu rekordu un "ir sasniegts mērķis, kas mums ir ļoti nozīmīgs un ļauj turpināt plānot darbību jaunos apmēros".

Viņš norādīja, ka ceturtajā ceturksnī pasažieru plūsma pieauga saistībā ar "Wizz Air" oktobrī sāktajiem reisiem uz Eilatu Izraēlā, kā arī svētku brīvdienu lidojumiem. 2020.gadā Viļņas lidosta plāno vēl aktīvāku pasažieru plūsmu.

Pavasarī no Viļņas tiks piedāvāti reisi uz septiņiem jauniem galamērķiem: "airBaltic" sāks reisus uz Hamburgu, Cīrihi, Gēteborgu, Dubrovniku un Rijeku, savukārt "Wizz Air" sāks reisus uz Zaporožji un Erevānu.

Šogad Viļņas lidosta plāno sākt jaunā izlidošanas termināļa ēkas būvniecību, pirmajā pusgadā gaidāma jaunā VIP termināļa atklāšana, kā arī lidmašīnu perona rekonstrukcija. 2018.gadā Viļņas lidostā apkalpoja 4,9 miljonus pasažieru, bet visās trīs Lietuvas lidostās - 6,3 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir gan skaidrs, ka tas nav īsā laikā atrisināms jautājums, bet ir visai garš un dārgs process, taču šajā virzienā ir jāstrādā jau šodien, Latvijas Aviācijas domnīcas (LAD) septītajās brokastīs norādīja Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) valdes loceklis Artūrs Kokars.

Šorīt nozares komersanti diskutēja par pasažieru pārvadājumiem un tūrismu, apskatot divus attīstības virzienus: lidojumu galamērķu savienojamības attīstība no Latvijas valsts nozīmes civilās aviācijas lidlaukiem un aviācijas infrastruktūras uzturēšana un attīstība pasažieru apkalpošanas kvalitātes paaugstināšanai.

Viens no Latvijas tūrisma attīstības pamatnostādņu 2014.‒2020. gadam rīcības virzieniem ir veicināt konkurētspējīgu tūrisma produktu attīstību, atbalstot jaunu, inovatīvu, ar augstāku pievienoto vērtību tūrisma produktu izstrādi, tostarp attīstot infrastruktūru tūrisma izaugsmei, norāda LAD. Augstākas pievienotās vērtības tūrisma pakalpojumu patērētāji ir maksātspējīgi ārvalstu tūristi, kas nokļūšanai uz tūrisma galamērķi galvenokārt izmanto gaisa transportu. Līdz ar to tūrisma nozare Latvijā – tāpat kā citur pasaulē ‒ ir ļoti atkarīga no gaisa transporta pieejamības un kvalitātes. Apmēram 45% (800 tūkst.) no visiem tūristiem 2016. gadā nokļūšanai Latvijā izmantoja gaisa transportu un vidēji tērēja 62 eiro diennaktī, kas ir vairāk nekā citi ceļotāji (54 eiro), liecina LAA pētījuma dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa mana būtība staro ikreiz,kad ir izvēlēts galamērķis jauniem piedzīvojumiem un nopirkta lidmašīnas biļete, jo ir skaidri zināms, ka katrā ceļojumā ir iespēja paplašināt savu redzesloku un augt kā personībai, pilnveidoties un transformēties.

Šoreiz kā galamērķis tika izvēlēta Gruzija. Biju dzirdējusi sajūsmas stāstus par Gruziju, bet centos veidot pati savu priekšstatu.

Biļetes par 60 eiro turp un atpakaļ iegādājos oktobra vidū, bet ceļojumā devos novembra beigās, izmantojot aviokompānijas Wizz Air reisu uz Kutaisi lidostu Gruzijā. Lai gan Kutaisi atrodas aptuveni 230km attālumā un trīs ar pusi stundu braucienā no Gruzijas galvaspilsētas Tbilisi, tomēr šāds lidojuma galamērķis, manuprāt, ir daudz izdevīgāks.

Ceļojumā devos kopā ar draudzeni. Pirmo nakti pavadījām Kutaisi. Aptuveni nedēļu pirms lidojuma naktsmājas atradām interneta vietnē Airbnb un tās divām personām izmaksāja aptuveni 16 eiro. Savukārt, taksis no lidostas līdz Kutaisi centram - aptuveni 8 eiro par gandrīz 25 kilometriem. Jāsaka gan, ka ir cena tūristiem un Gruzijā droši var kaulēties. Kutaisi es noteikti neieteiktu kā vietu, kurā uzkavēties ilgāk par vienu dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas lidostā iecerēts par diviem miljoniem būvēt jaunu pasažieru termināli

LETA, 25.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas lidostā iecerēts būvēt jaunu pasažieru termināli, kas varētu izmaksāt apmēram divus miljonus eiro, pavēstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes Biznesa attīstības daļas vadītājs Gints Ginters.

Viņš teica, ka pasažieru termināli nepieciešams būvēt, lai nodrošinātu mūsdienīgu un ērtu pasažieru un bagāžas apkalpošanu esošajam Latvijas nacionālās aviokompānijas «airBaltic» reisam, plānotajiem reisiem nākotnē un čarterreisiem.

«Termināls ir viens no priekšnosacījumiem, lai mēs varētu pilnvērtīgi turpināt sarunas ar aviokompānijām kā «Ryanair», «Wizz Air», «Norwegian» un citiem, kuru flote sastāv no lielāka izmēra gaisa kuģiem,» pauda Ginters, atzīmējot, ka orientējoši termināla izmaksas varētu būtu ap diviem miljoniem eiro.

Viņš arī piebilda, ka «airBaltic» nākotnē plāno pāriet tikai uz «Airbuss A220-300», kam esošais termināls ir par mazu.

Komentāri

Pievienot komentāru