Jaunākais izdevums

Pirmo reizi 18 gadu laikā kopš kompānijas dibināšanas interneta kompānija Yahoo lēmusi par labu logotipa maiņai, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

«Mēs vēlējāmies logo, kas paliek uzticīgs mūsu «saknēm», tomēr parāda mūsu produktu evolūciju,» teikts Yahoo paziņojumā.

Lai piesaistītu lielāku uzmanību vizuālajām pārmaiņām, 30 dienu laikā ik dienas Yahoo savā interneta vietnē prezentēja kādu no jaunā logotipa variantiem.

Jaunais logotips ir tikai viena no pārmaiņām, ko piedzīvo Yahoo Inc., kopš par uzņēmuma vadītāju pirms 14 mēnešiem kļuva Marisa Meiere (Maris Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

Kopš M. Meieres ienākšanas kompānijā jau ir «uzposta» Yahoo mājas lapa, e-pasta un Flickr fotogrāfiju dalīšanās pakalpojums, kā arī strādāts pie mobilo telefonu lietotāju piesaistes.

Šā gada jūlijā Yahoo kļuvusi par apmeklētāko ASV mājaslapu, pārspējot Google, liecina comScore dati. Aizpagājušajā mēnesī Yahoo apmeklēja 196,6 miljoni unikālo apmeklētāju, salīdzinot ar 192,3 miljoniem Google apmeklētāju. Šī ir pirmā reize, kad Yahoo atgriežas pirmajā vietā ASV kopš 2011. gada maija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo pārtraucis darbību Ķīnā

Žanete Hāka, 02.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo pārtraukusi ziņu un sabiedrisko pakalpojumu portāla darbību Ķīnā. Tas noticis mēnesi pēc tam, kad kompānija izbeidza sniegt e-pasta pakalpojumus šajā valstī, raksta BBC.

Patlaban Yahoo Ķīnas portālā atrodama atvadu ziņa, kura pārsūta interneta lietotāju uz vienu no kompānijas Alibaba mājaslapām, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā.

Atvadu ziņā Yahoo skaidro, ka tā «pielāgo savu darbības stratēģiju». Tāpat paziņojumā tiek skaidrots, ka darbinieki, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā, turpinās darbu kompānijā Alibaba. Yahoo arī pateicas lietotājiem par atbalstu.

Jāpiebilst, ka Ķīnas tirgū uzņēmumam ir asa konkurence. Ķīnā ļoti populāri ir citi sociālie tīkli, piemēram, Twitter līdzīga platforma, ko piedāvā Weibo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo par 1,1 miljardu gatavojas pirkt «ieroci» cīņai pret Google un Facebook

Jānis Rancāns, 20.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta kompānijas Yahoo valde atbalstījusi plānu par 1,1 miljardu dolāru iegādāties tiešsaistes blogu servisu Tumblr. Paredzams, ka tas varētu kļūt par lielāko kompānijas darījumu kopš 2012. gada jūlija, kad par izpildirektori kļuva Marisa Meijere.

Lai gan iespējamo darījumu neviena no iesaistītajām pusēm nav komentējusi, tiek pieļauts, ka saskaņā ar darījuma noteikumiem, Tumblr turpinās darbu kā neatkarīga struktūrvienība, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Wall Street Journal. Paredzams, ka kompāniju turpinās vadīt tās dibinātājs Deivids Karps.

Analītiķi uzskata, ka, iegādājoties Tumblr, Yahoo iegūs lielāku ietekmi sociālo mediju nozarē, ko izmantos, lai piesaistītu jauniešu auditoriju, cīnoties ar tādiem milžiem kā Google un Facebook.

Gadījumā, ja Tumblr iegāde notiks kā plānots, tas būs lielākais sociālo mediju kompānijas pārņemšanas darījums pēdējo gadu laikā, pārsniedzot arī Facebook viena miljarda ASV dolāru lielo Instagram iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Yahoo palielina akciju atpirkšanas programmu par diviem miljardiem dolāru

LETA, 27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo valsts regulatoriem paziņojis, ka tērēs vēl divus miljardus dolāru (1,8 miljardus eiro), lai atpirktu savas akcijas.

Jaunā akciju atpirkšanas programma, kuru apstiprinājusi kompānijas direktoru valde, ilgs līdz 2018.gada martam, teikts "Yahoo" iesniegumā ASV Vērtspapīru un fondu tirgus komisijai (SEC).

Yahoo norāda, ka iepriekšējā akciju atpirkšanas programmā, kas tika apstiprināta 2013.gada beigās un kuras apjoms veido piecus miljardus dolāru, atlikuši vēl aptuveni 726 miljoni dolāru, un kompānija tos iztērēs līdz nākamā gada beigām.

Uzņēmuma vadītāji jau vairākkārt uzsvēruši uz savu ieceri atpirkt akcijas un akckonāriem izmaksāt dividendes, izmantojot ienākumus, kas gūti no investīcijām Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijā Alibaba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta gigants Yahoo otrdien paziņoja, ka plāno atdalīt sev piederošo 15% Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijas Alibaba akciju daļu jaunā uzņēmumā, tādējādi akcionāriem ietaupot vairākus miljardus dolāru nodokļu maksājumos.

Jaunajam uzņēmumam ar nosaukumu SpinCo piederēs visi Yahoo 384 miljoni Alibaba akciju, kuru pašreizējā vērtība veido 40 miljardus dolāru.

Savukārt SpinCo akcijas tiks sadalītas starp Yahoo akcionāriem. Šos pasākumus paredzēts īstenot šā gada ceturtajā ceturksnī.

Yahoo 2005.gadā iegādājās 40% Alibaba akciju, par tām samaksājot vienu miljardu dolāru. Deviņus gadus vēlāk Alibaba īstenoja debiju Ņujorkas fondu biržā, realizējot pasaulē visu laiku lielāko akciju sākotnējo piedāvājumu (IPO).

Kopš tā laika akcionāri, jo sevišķi Ņujorkā bāzētais hedžfonds Starboard Value mudinājis Yahoo dalīties gūtajos ienākumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta kompānija Yahoo pirmdien paziņoja, ka mainīs nosaukumu uz Altaba, bet tās vadītāja Marisa Meiere atstās uzņēmuma padomi pēc tam, kad tiks pabeigts darījums ar telekomunikāciju kompāniju Verizon.

No Yahoo padomes aizies vēl pieci tās locekļi. Meiere tomēr arī pēc padomes pamešanas turpinās vadīt Yahoo.

Yahoo ir noslēgusi vienošanos par savas pamatdarbības aktīvu pārdošanu Verizon. Darījuma summa ir 4,83 miljardi ASV dolāru (4,59 miljardi eiro).

Yahoo jaunais nosaukums būs Altaba. Kompānijas galvenie atlikušie aktīvi būs 15% akciju Ķīnas interneta tirdzniecības kompānijā Alibaba un 35.5% akciju Yahoo Japan.

Darījuma pabeigšana tomēr ir apdraudēta pēc tam, kad Yahoo pērn atklāja, ka piedzīvojusi hakeru uzbrukumus, kuros nozagti lietotāju dati.

Pastāv iespēja, ka Verizon var atteikties no darījuma vai samazināt tā cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo par vairākiem desmitiem miljonu nopirkusi filmu veidošanas start-up

Gunta Kursiša, 03.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija iegādājusies start-up Qwiki, kas izstrādājis lietojumprogrammu, ar kuras palīdzību fotogrāfijas, mūzikas ierakstus un videoklipus var automātiski pārvērst nelielās «filmās», ziņo BBC.

Yahoo neatklāj Qwiki iegādes izmaksas, taču tiek lēsts, ka darījums varētu būt 40 – 50 miljonu ASV dolāru apjomā.

Yahoo patlaban lūko pēc jaunām iespējām, kas ļautu kompānijai pārspēt sāncenšus Google un Facebook. Nesen Yahoo iegādājās arī blogošanas vietni Tumblr un Bignoggings Productions, kas izstrādā lietojumprogrammas iPhone viedtālruņiem.

Yahoo ir viena no pirmajām kompānijām, kas apguva interneta tirgu un, tam uzplaukstot, Yahoo savulaik piedzīvoja ziedu laikus. Taču pēdējo gadu laikā, pieaugot konkurencei starp tehnoloģiju uzņēmumiem un arvien nozīmīgākiem kļūstot sociālajiem medijiem, Yahoo nozīme nozarē būtiski samazinājusies. Šā gada pirmajā ceturksnī Yahoo gan atkal uzrādījis peļņas kāpumu par 38%, un šā gada pirmajos trīs mēnešos kompānija nopelnīja 390 miljonus ASV dolāru. Uzņēmuma apgrozījums gan krities par 6,6% un pirmajā ceturksnī veidoja 1,14 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlijā Yahoo kļuvusi par apmeklētāko ASV mājaslapu, pārspējot Google, citējot comScore datus,raksta usatoday.com.

Pagājušajā mēnesī Yahoo apmeklēja 196,6 miljoni unikālo apmeklētāju, salīdzinot ar 192,3 miljoniem Google apmeklētāju.

Šī ir pirmā reize, kad Yahoo atgriezas pirmajā vietā ASV kopš 2011. gada maija.

Apmeklētāju skaitā netiek iekļauti dati no Tumblr, ko Yahoo šajā gadā iegādājās par vienu miljardu ASV dolāru.

Yahoo atgriešanās pirmajā vietā ir vēl viena jaunās uzņēmuma vadītājas Marisas Meijeres uzvara. Kopš viņas stāšanās amatā Yahoo vērtība ir gandrīz dubultojusies.

Apmeklētāko lapu pieciniekā iekļuvusi arī Microsoft properties, Facebook un AOL.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tumblr dibinātājs saņems 110 miljonus dolāru, lai paliktu kompānijā

Jānis Rancāns, 09.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Yahoo maksās tiešsaistes blogu servisa Tumblr dibinātājam Deividam Karpam 110 miljonus lielu kompensāciju naudā un akcijās, ja viņš turpinās vadīt Tumblr vēl nākamos četrus gadus.

Vienošanās par kompensāciju iekļauta miljards ASV dolāru vērtajā darījumā, ar kuru maijā Yahoo pārņēma Tumblr. Yahoo vadītāja Marisa Meijere solījusi, ka pēc Tumblr pārņemšanas, tajā netiks veiktas radikālas izmaiņas, lai tādējādi neaizbaidītu lietotājus, kas bijuši visai skeptiski noskaņoti par darījumu. Tādējādi Tumblr turpinās baudīt plašu autonomiju un to vadīs iepriekšējā vadība.

Informācija par D. Krapa apjomīgo kompensāciju atklāta darījuma aprakstā, kas iesniegts ASV Vērtspapīru un biržu komisijas izskatīšanai. Vienlaikus iesniegtajos dokumentos minēts, ka pārņemšanas brīdī Tumblr rīcībā bijuši tikai 16,6 miljoni ASV dolāru, liecinot par to, ka tā atradusies uz zaudējumu ciešanas sliekšņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, vai vēlaties atstāt labu pirmo iespaidu vai radīt patīkamu vidi klientiem, darbiniekiem un viesiem, grīdas ir ārkārtīgi svarīga zona, lai arī nereti tiek piemirsta. Jūsu telpu grīda ne tikai parāda uzņēmuma attieksmi pret tīrību, bet arī var tikt izmantota mārketinga nolūkos. Visvienkāršāk to paveikt ar dizaina un logo paklājiem, kas jau no pirmajiem soļiem telpā radīs personalizētu un patīkamu vidi, pievērsīs uzmanību un darbosies kā reklāma. Lasiet tālāk un uzziniet vairāk!

Kādas ir paklāju priekšrocības?

Nereti šķiet, ka paklāju tīrīšana un kopšana ir laikietilpīga, kā arī paklāji ātrāk nodilst, tādēļ telpās, kur tiek pieņemti apmeklētāji, labāk vienkārši izvēlēties viegli kopjamu grīdas segumu. Tas ir mīts. Patiesībā ir gluži otrādi – kvalitatīvi paklāji kalpo ilgi, kā arī to apkopi var uzticēt profesionāļiem. Maināmiem paklājiem telpās ir daudz priekšrocību:

- Savāc netīrumus ieejas zonā, līdz ar to tie netiek ienesti tālāk pārējās telpās.

- Novērš iespēju paslīdēt uz slapjas vai nesen mazgātas grīdas.

- Slāpē trokšņus, padarot vidi akustiski patīkamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo apsver iespēju pārdot savu interneta biznesu

Žanete Hāka, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmuma Yahoo valde tikšanās laikā apsvērs iespēju pārdot kompānijas interneta biznesu, atsaucoties uz uzņēmumam tuvu stāvošu personu teikto, raksta The Wall Street Journal.

Valde diskutēs, vai palikt pie plāna pārdot kompānijas daļu Alibaba Group Honding, vai atrast pircēju Yahoo interneta biznesam, vai īstenot abus variantus.

Yahoo pārstāvji atteikušies komentēt šo informāciju.

Kompānijas vadītāja Marisa Meijere plāno noslēgt kompānijas stratēģijas maiņu līdz janvārim, un solījusi investoriem sniegt jaunāko informāciju par turpmāko rīcību saistībā ar vārguļojošo interneta portālu. Patlaban M. Meijere sastopas ar spiedienu, ko veic investors Starboard Value, un kas iepriekšējā mēnesī draudējis ar pilnvaru maiņu, ja viņa neveiks būtiskas izmaiņas plānos.

Vairāk nekā trīs gadu vadīšanas laikā M. Meijere nav veikusi būtiskas izmaiņas kompānijas darbībā, un paredzams, ka šajā gadā tās apgrozījums saruks par 8%. Šogad Yahoo akcijas cena ir samazinājusies par 33%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV telekomunikāciju operators Verizon Communications Inc. nolēmis iegādāties interneta portālu Yahoo par 4,8 miljardiem dolāru, vēsta Reuters.

Par šādu cenu tiks iegādāts interneta bizness Yahoo!, kā arī tiks pārņemts nekustamo īpašumu bizness.

Yahoo! plāno saglabāt savas daļas Alibaba Group Holding Ltd (15%) un Yahoo Japan Corp. (35,5%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas logo konkursā uzvarējušais darbs tomēr nekļūs par galvaspilsētas simbolu

Dienas Bizness, 02.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas logo konkursa vērtēšanas komisija par uzvarētāju atzinusi logo ar devīzi Rīga – šeit cilvēki satiekas, informē Rīgas dome. Šo logo plānots izmantot pilsētas noformējumā dažādos svētkos, tomēr par pastāvīgu Rīgas logo tas nekļūs.

Darba autors ir jelgavnieks Igors Bičkovs. Konkursa vērtēšanas komisijas locekle, Latvijas Kultūras akadēmijas rektore Rūta Muktupāvela 15. decembrī pirms Rīgas domes sēdes pasniegs I.Bičkovam apbalvojumu par iegūto 1.vietu.

Konkursa uzvarētāja noteikšanā sakrita gan žūrijas komisijas, gan iedzīvotāju vērtējums sociālā tīkla Facebook Rīgas domes kontā. Par darbu Rīga – šeit cilvēki satiekas tika atdotas 1967 balsis.

Taču visvairāk cilvēku izmantoja piedāvāto variantu – neatbalstīt nevienu no piedāvātajiem logo. Šādu izvēli pauduši 4447 sociālo tīklu lietotāji. Ņemot vērā lielo skaitu balsotāju, kas izteikušies pret visiem piedāvātajiem variantiem, uzvarējušais darbs nekļūs par Rīgas oficiālo logo, nolēma žūrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Nacionālās drošības aģentūra (NSA) ielauzusies tādu interneta gigantu kā Google un Yahoo komunikāciju kanālos starp datu centriem, kas izmantoti e-pastu plūsmai.

Laikraksta The Washington Post rīcībā nonākuši bijušā ASV specdienestu darbinieka Edvarda Snoudena nopludināti dokumenti, kas liecina par šādām NSA darbībām, vēsta Reuters. Dokumenti demonstrē, ka NSA daudz lielākos apmēros, nekā ticis uzskatīts līdz šim, izmantojusi likumdošanas trūkumus, kas regulē tās darbību ārvalstīs, lai veiktu ASV kompāniju izspiegošanu.

NSA darbību, kas vērsta attiecībā pret informācijas iegūšanu no Google un Yahoo, ASV regulē stingri noteikumi, taču, tā kā ievērojama daļa interneta gigantu datu centru atradusies ārvalstīs, noteiktā pārraudzība neattiekusies uz šīm darbībām. Lai veiktu e-pastu plūsmas novērošanu, NSA bija izveidojusi speciālu programmu, kurai ticis dots kodēts nosaukums MUSCULAR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Tumblr pirmais darbinieks Marko Arments (Marco Arment) tikko ieguvis daudz naudas. Precīzāk - viņš to drīz iegūs. Yahoo nauda vēl nav ieripojusi viņa bankas kontā, bet, kad tas notiks, pēc paša Armenta domām, viņa dzīve radikāli nemainīsies, raksta Business Insider.

Viņš apgalvo, ka viņa bagātība - miljoniem dolāru - no vairāk nekā miljardu ASV dolāru vērtā darījuma ar Yahoo, ņemot vērā viņa dzīves uztveri, varētu pat radīt neērtības.

Arments skaidrojis, ka viņš būšot «briesmīgi» bagāts, jo viņš nevēlas pirkt daudz mantu. Arments esot minimālists. Piemērs: viņam bija divas automašīnas, bet viņam tas nepatika, tāpēc no vienas bija jātiek vaļā. «Es ienīstu visus tos mēslus,» Arments saka par lietām, kuras lielākā daļa cilvēku alkst iegādāties.

Kā norāda Arments, kad iegādājas daudz lietu, tad par to visu ir arī jārūpējas, un tas kļūst par neparedzētu šķērsli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV interneta tehnoloģiju kompānija Mozilla Corporation trešdien paziņoja, ka tās interneta pārlūks Firefox ASV teritorijā turpmāk kā noklusēto meklēšanas programmu izmantos nevis kompānijas Google, bet gan Yahoo! izstrādāto programmu.

Google meklēšanas programma bija noklusētais variants sērfošanai internetā ar Mozilla Firefox kopš 2004.gada, bet no decembra šo Google lomu ASV pārņems Yahoo!, paziņoja Mozilla vadītājs Kriss Bērds. Partnerība ar Yahoo! ir noslēgta uz pieciem gadiem.

Bērds paziņoja, ka kompānija pieņem «lokālāku un elastīgāku pieeju, lai palielinātu izvēli un inovācijas vispasaules tīmeklī».

Krievijā Firefox sāks izmantot vietējo interneta meklētāju Yandex, bet Ķīnā - interneta meklētāju Baidu.

Bezmaksas interneta pārlūks Firefox ir trešais populārākais pārlūks pasaulē pēc kompānijas Google izstrādātā pārlūka Chrome un kompānijas Microsoft pārlūka Internet Explorer.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) atlaidi nepiemēros ziedotājiem, kas pārkāps sava uzņēmuma zīmola vai logo izvietošanas ierobežojumus, šodien Nevalstisko organizāciju (NVO) un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomi informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāve Astra Kaļāne.

Viņa informēja NVO pārstāvjus, ka 2018.gadā līdz ar jauno nodokļu politiku spēkā stāsies arī izmaiņas UIN atvieglojumu piemērošanā ziedojumiem.

Jaunais regulējums paredz, ka ziedojumu saņēmēju loks saglabājas līdzšinējais. Turpretī ziedotājiem būs iespēja izvēlēties pārskata gada ietvaros vienu no trim atvieglojuma variantiem.

Pirmais variants paredz, ka ar UIN neapliek ziedoto summu, kas nepārsniedz 5% no iepriekšējā pārskata gada peļņas pēc aprēķinātajiem nodokļiem. Otrais variants paredz ar UIN neaplikt ziedoto summu, kas nepārsniedz 2% no iepriekšējā pārskata gadā darba ņēmējiem aprēķinātās bruto darba samaksas. Savukārt trešais variants paredz, ka ar UIN apliekamajā bāzē iekļauj ziedoto summu, bet par dividendēm aprēķināto UIN ir tiesības samazināt 75% apmērā no ziedotās summas, bet ne vairāk kā 20% no aprēķinātās UIN summas par dividendēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš NP Foods iegādes norvēģu uzņēmumu grupa Orkla kompānijā Orkla Confectionery & Snacks Latvija ieguldījuši vairāk nekā desmit miljonus eiro un neplāno apstāties

Pirms pusotra gada notika vērienīgs darījums Latvijas saldumu biznesā – SIA NP Foods un zīmoli Laima, Selga, Staburadze, Ādažu čipsi un Pedro nonāca pārtikas nozares milža Orkla paspārnē. Par izmaiņām uzņēmuma dzīvē stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija vadītājs Ēriks Smits-Hansens (Erik Smith-Hansen).

Fragments no intervijas:

Iepriekš Laimai un citiem zīmoliem bija izteikti laba reputācija. Vai tā ir mainījusies?

Ikmēneša tirgus daļas apskats par augustu, ko veic Nielsen, liecina, ka mums ir jauns rekords šokolādes tāfelīšu tirgū – 42,6%, un tas Laimai ir rekords. Domāju, ka patērētājs redz, kā zīmols izskatās plauktos, novērtē, kā garšo, un faktam, kas ir īpašnieks, nevajadzētu būt īpaši svarīgam aspektam. Taču, ja tam ir nozīme, ceru, ka mūs redz kā labu īpašnieku. Protams, Laimai ir īpašs pozicionējums Latvijā, un nevienam citam zīmolam tāda nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Ekonomikas un kultūras augstskolas un Alberta koledžas līdzīpašnieci Annu Saltikovu

Lelde Petrāne, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Anna Saltikova, Ekonomikas un kultūras augstskolas (EKA) līdzīpašniece, valdes priekšsēdētāja, kā arī Alberta koledžas līdzīpašniece, valdes locekle.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Jau bērnībā sapņoju, ka man būs savs bizness. Pēc profesijas esmu juriste un pēc vecākā dēla piedzimšanas meklēju iespējas, kā rūpes par mazu bērnu savienot ar profesionālu darbošanos. Radās iespēja reizi nedēļā lasīt lekcijas un man tas ļoti iepatikās. Tā dzīve parādīja, kurā nozarē iesaistīties biznesa veidošanā. Strādāju izglītības nozarē tādēļ, ka tā ir mana sirds lieta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Būvuzņēmums Restaurators valdes priekšsēdētāju Mareku Mamaju

Lelde Petrāne, 24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Mareks Mamajs, AS Būvuzņēmums Restaurators valdes priekšsēdētājs. «Mēs noteikti varam palepoties ar to, ka AS Būvuzņēmums Restaurators šobrīd ir ne tikai vecākais un štata restauratoru ziņā lielākais, bet arī tradīcijām bagātākais mākslinieciskās restaurācijas uzņēmums Latvijā. Iespējams, ka mēs pat esam vienīgie, kas tā droši var teikt, ka strādājam kopš 1951.gada. Un tie nav tikai tukši vārdi vien. Piemēram, nozarē pazīstamais restaurācijas darbu vadītājs un mūsu kolēģis Valdis Uzariņš pagājušā gada nogalē nosvinēja 40 gadu jubileju, kopš viņš strādā šajā uzņēmumā. Manuprāt, tas ir rādītājs,» norāda M. Mamajs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju 20 gadiem AS «Sadales tīkls» pieņēmusi lēmumu mainīt darbinieku darba apģērbu un līdz šim tik ierastais bordo krāsas darba apģērbs tiks nomainīts uz spilgti dzeltenu, augstas redzamības darba apģērbu, kas kalpos darbiniekiem visos laika apstākļos un nodrošinās arī aizsardzību pret elektriskā loka iedarbību, informē uzņēmumā.

Šogad AS «Sadales tīkls» elektromontieriem plāno iegādāties 750 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku. Vidējās darba apģērba komplekta izmaksas ir 503 eiro vienam darbiniekam, kas ir par 10% mazāk kā līdz šim, kad vienam darbiniekam bija nepieciešams darba apģērba komplekts ar 15 dažādām apģērba vienībām. Kopumā elektromontieru vajadzībām paredzēts iegādāties aptuveni 1 315 darba apģērbu komplektus ar aizsardzību pret elektrisko loku, ko AS «Sadales tīkls» iegādāsies līdz 2020. gada beigām, Db.lv informēja uzņēmuma preses sekretāre Tatjana Smirnova.

Jaunie darba apģērbi tiks ieviesti pakāpeniski līdz 2022. gadam un līdz tam laikam tiks izmantoti abi – gan jaunie spilgti dzeltenie, gan arī līdz šim izmantotie bordo krāsas darba apģērbi. AS «Sadales tīkls» darbiniekus jaunajā darba apģērbā var identificēt pēc uzņēmuma logo, kas melnā krāsā izvietots krūšu zonā un uz muguras, darbinieka apliecības, kas šaubu gadījumā jālūdz uzrādīt, un uzņēmuma transportlīdzekļa, uz kura jābūt AS «Sadales tīkls» logo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Pica Rīga līdzīpašnieci Evu Brodu – Bērziņu

Lelde Petrāne, 19.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Pica Rīga līdzīpašniece Eva Broda – Bērziņa.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Neskatoties uz to, ka ēdināšanas jomā iepriekš nekad nebiju strādājusi, es vienmēr esmu zinājusi, ko vēlos sagaidīt no laba restorāna - zinošu un prasmīgu personālu, sezonālu ēdienkarti, mājīgu atmosfēru, pārdomātu dzērienu karti un dažādus sīkumus, kas spēj mani pārsteigt un justies īpašai.

-Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Mani iepriecina tas, ka ne tikai Rīgā, bet arī mazpilsētās ir atvērti daudz un dažādi restorāni, kafejnīcas un bāri. Prieks, ka īpašnieki īpaši piedomā pie interjera dizaina un ēdienkartes. Brīvdienās bieži kopā ar vīru aizbraucam pusdienās uz restorāniem, kas atrodas Kuldīgā, Cēsīs vai Tērvetē. Mūsu ikdienu krāsaināku padara dažādas gastronomiskās performances, piemēram, Gundegas Skudriņas rīkotie vakariņu cikli Gadalaiki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Db.lv lasītāji norāda uz zīmolu Laima un Leica vizuālo identitāšu līdzību

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu zīmols Laima vakar pavēstīja, ka, stiprinot zīmola konkurētspēju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte. Taču portāla Db.lv lasītāji pauž izbrīnu par Laimas jaunās identitātes līdzību ar zīmola Leica logo. Arī tajā balti burti izvietoti uz sarkana apļa.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Inese Blaune, vaicāta, vai logo līdzība neradīs kādas problēmas turpmākajā darbībā, kā arī, vai, izstrādājot jauno logo, bija zināma šī līdzība, biznesa portālam Db.lv sniedza sekojošu skaidrojumu:

«Izstrādājot saldumu zīmola Laima jauno vizuālo identitāti, veicām apjomīgu izpēti. Viens no tās mērķiem bija salīdzināt zīmola vēsturisko un mūsdienu nozīmi. Rezultātā tika pieņemts lēmums apvienot elementus no trim nozīmīgiem Laimas periodiem. Pamatā saglabāts lakoniskais mūsdienu raksts, kas papildināts ar vijīgo līniju no pirmā Laimas logotipa, kas radīts vēl pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Līnija zīmei piešķir atraktivitāti un reizē pauž atvērtību, atdarinot smaidu. Arī logo krāsas izvēle ir likumsakarīga, jo tieši sarkanā ir bijusi Laimai raksturīgā krāsa vairāk nekā 40 gadus tās pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru