Mazumtirdzniecība

Zara māteskompānijas peļņa aug par trešdaļu

Gunta Kursiša, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Šā gada pirmajā pusē apģērbu mazumtirgotājas Zara māteskompānijas Inditex peļņa pieaugusi par 32%, raksta Reuters.

Inditex, pasaules lielākais apģērbu mazumtirgotājs, palielinājis savu tirgus daļu pašmāju tirgū Spānijā, kā arī paplašīnājis klientu loku attīstības tirgos un interneta vidē.

Inditex, kam pieder arī tādi zīmolu veikalu tīkli kā Massimo Dutti, Breshka un Oysho, šā gada pirmajos sešos mēnešos nopelnīja 944 milj. eiro, pārspējot Reuters apkopotās baņķieru un brokeru izteiktās prognozes – 905 milj. eiro peļņu pirmajā pusgadā.

Analītiķi no Societe Generale Inditex sasniegumus novērtē pozitīvi, skaidrojot, ka galvenais dzinējspēks peļņas kāpumam ir «ātrā mode» (Fast fashion) un straujš interneta pārdošanas apjomu pieaugums.

Kopumā Inditex ieņēmumi minētajā laika posmā veidoja 7,2 miljardus eiro, EBITDA – 1,6 miljardus eiro. Salīdzinājumam – iepriekš tika prognozēti ienākumi 7,1 miljarda eiro apmērā un EBITDA 1,6 miljardu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aģentūras Bloomberg miljardieru indeksa jaunākajiem datiem Spānijas Inditex lielākais akcionārs Amansio Ortega ar 39,5 miljardu dolāru vērtu privāto rocību kļuvis par bagātāko cilvēku Eiropā. Arī viņa modes veikalu kompānija Inditex, kuras zīmoli Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti un citi pazīstami arī Latvijā, šogad izcēlusies ar ievērojamu ekonomisko rādītāju kāpumu.

Galīcijas pilsētā Lakorunjā bāzētās kompānijas un tās ilggadējā vadītāja (A. Ortega aizgāja no amata pērn jūlijā, paturot 59% akciju) pašreizējo panākumu atslēga ir atkarības mazināšana no pašmāju tirgus. 2012. gada pirmajā ceturksnī šis jau tā pasaulē lielākais apģērbu pārdevējs pamanījies peļņu gada griezumā paaugstināt par 30%. Naudas izteiksmē tas, ieskaitot aprīli, ir 432 miljoni eiro.

Pašlaik Spānijas tirgus veido vien 22% Inditex apgrozījuma, bet 45% nāk no jaunattīstības ekonomikām. Lai gan visvairāk Inditex piederošo zīmolu veikalu aizvien ir Eioropā – vairāk nekā 4300, biznesa uzsvars aizvien vārāk tiek likts uz pārējo pasauli. Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā kompānijai 400 veikalu, Āzijā – gandrīz 900. Septembrī plānots Ķīnā atvērt arī interneta veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Zara īpašniecei Inditex Eiropas lietusgāžu dēļ zemākie rādītāji četru gadu laikā

Gunta Kursiša, 12.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visā Eiropā mazumtirgotāju tirdzniecības apjomus iedragājuši sliktie laikapstākļi, kas atturējuši patērētājus no vasaras apģērba iegādes. Lielākās apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas Inditex ceturkšņa izaugsme gada griezumā ir zemākā pēdējo četru gadu laikā, vēsta BBC.

Inditex peļņa laika posmā no šā gada februāra līdz aprīlim bija vien par 1,4% lielāka nekā pirms gada, un tas ir vājākais apģērbu mazumtirgotāja izaugsmes rādītājs pēdējo četru gadu laikā.

Tāpat apģērbu pārdošanā izaugsmi nepieredzēja Inditex sāncesis Hennes & Mauritz (H & M) – maijā pārdošanas apjomi bijuši tikpat lieli kā pirms gada, un uzņēmums norāda, ka tas noticis, vājo rezultātu Eiropā dēļ.

Inditex pārdošanas apjomus negatīvi ietekmēja ne vien aukstie laikapstākļi, bet arī valūtas svārstības.

Inditex ir tādu zīmolu kā Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home un Uterque īpašniece. Kopumā Inditex ir vairāk nekā seši tūkstoši veikalu 86 tirgos, tai skaitā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga pagarina sadarbību ar Inditex līdz 2016. gadam

Žanete Hāka, 17.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group vienojies ar starptautisko apģērbu mazumtirgotāju Inditex par franšīzes līguma pagarināšanu līdz 2016. gadam, liecina paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Līgums pagarināts tādiem zīmoliem kā Zara, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius un Massimo Dutti.

Abu uzņēmumu sadarbība sākās 2004. gadā, un franšīzes līgumi tika pagarināti 2008. un 2011. gadā. Pirmais Zara veikals Baltijas valstīs tika atvērts 2004. gada augustā, bet pirmais Bershka veikals – 2006. gada februārī. Šā paša gada augustā Baltijas valstīs atklāja pirmo Pull and Bear veikalu, bet 2008. gada aprīlī – Stradivarius. Savukārt 2011. gada augustā Baltijā sāka darboties pirmais Massimo Dutti veikals.

Patlaban Apranga pieder 38 Inditex tīkla veikali – desmit Zara, astoņi Bershka, astoņi Pull and Bear un seši Stradivarius un Massimo Dutti katram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola Zara īpašnieks Inditex šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās jūlijā, strādāja ar 1,36 miljardu eiro tīro peļņu, un tas ir par 9% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājusi uzņēmuma darbības izvēršana pasaulē un pārdošanas apjoma kāpums.

Inditex tirdzniecības apjoms pusgadā palielinājies par 11,5% un sasniedzis 11,67 miljardus eiro.Kompānija finanšu rezultātus par otro ceturksni vien nepublisko, taču salīdzinājums ar pirmajā ceturksnī gūtajiem 654 miljoniem eiro liecina, ka peļņa veidojusi aptuveni 712 miljonus eiro.

Uzņēmums vēsta, ka pirmajā pusgadā tas jaunus veikalus atvēris 35 valstīs, kopējam veikalu skaitam 94 valstīs sasniedzot 7405.

Inditex pieder arī Bershka, Stradivarius un citi zīmoli.

Vairāku Inditex zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais apģērbu koncerns Inditex, kuram visā pasaulē ir ap 6 000 veikalu un 13 no tiem atrodas Latvijā, ieskaitot zīmolus Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear un Massimo Dutti, pilnībā atsakās no kažokādu tirdzniecības.

Kompānija par iemeslu šādam solim min ētiskus apsvērumus.

Inditex ir pievienojies programmai Fur Free Retailer un parakstījis vienošanos par kažokādu nepārdošanu savos veikalos. Apvienība Fur Free Alliance, kas vada šo programmu, pauž gandarījumu par Inditex lēmumu.

Programmai Fur Free Retailer ir pievienojušies jau 300 zīmolu.

Fur Free Alliance ir starptautiska dzīvnieku aizsardzības organizāciju apvienība, kuras mērķis ir pārtraukt dzīvnieku izmantošanu un nogalināšanu viņu kažoku dēļ.

Latvijā Fur Free Retailer programmu pārstāv organizācija Dzīvnieku brīvība, kas pērn pievienojās Fur Free Alliance, bet šī gada janvārī kopā ar lielākajām Latvijas dzīvnieku un vides aizsardzības organizācijām līdzdibināja apvienību Sabiedrība pret kažokādām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola Zara īpašnieks Inditex pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 2,88 miljardu eiro tīro peļņu un tas ir par 15% vairāk nekā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājuši īstenotie pasākumi darbības paplašināšanai.

Turklāt kompānijas tirdzniecības apjoms biznesa gadā palielinājies par 15,4% un sasniedzis 20,9 miljardus eiro.

Inditex arī norāda, ka biznesa gadā tas atvēris 330 veikalus, to kopējam skaitam tagad 88 tirgos nedaudz pārsniedzot 7000.

Uzņēmums šogad plāno atvērt veikalus arī Vjetnamā, Jaunzēlandē, Paragvajā, Arubā un Nikaragvā.

Inditex pieder arī Bershka, Stradivarius un citi zīmoli.

Vairāku Inditex zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola «Zara» īpašnieks «Inditex» pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās janvārī, strādāja ar 3,37 miljardu eiro tīro peļņu, un tas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājis pārdošanas apjoma un investīciju kāpums.

«Inditex» tirdzniecības apjoms biznesa gadā palielinājies par 9% un sasniedzis 25,34 miljardus eiro.

Uzņēmums vēsta, ka šajā periodā tas atvēris 183 jaunus veikalus, kopējam veikalu skaitam sasniedzot 7475.

«Inditex» pieder arī «Bershka», «Stradivarius» un citi zīmoli.

Vairāku «Inditex» zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atverot jaunus veikalus un investējot tiešsaistē, pirmajā pusgadā palielinājusies apģērbu mazumtirgotājas Inditex peļņa, ziņo BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs strādājis ar 1,26 miljardu eiro peļņu, kas gūta sešos mēnešos - līdz 31. jūlijam. Tas iezīmē pieaugumu par 8%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.

Pārdošanas apjomi pakāpušies no 9,4 miljardiem eiro līdz 10,5 miljardiem eiro, veidojot pieaugumu par 11%.

Grupas apģērbus tagad tiešsaistē var iegādāties 40 pasaules valstīs.

Inditex darbojas, izmantojot astoņus zīmolus 90 pasaules valstīs, ieskaitot arī populāros Pull&Bear, Massimo Dutti un Bershka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Veikalu Zara īpašniece par spīti eiro krīzei turpina labi pelnīt

Lelde Petrāne, 13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas Inditex, pasaulē lielākā apģērbu mazumtirgotāja, tīrā peļņa trīs mēnešos - līdz 30. aprīlim, palielinājusies par 30% līdz 432 miljoniem eiro, ziņo BBC.

Kompānija, kam pieder Zara un vairāki citi zīmoli, tostarp Massimo Dutti, Pull & Bear un Bershka, paziņojusi, ka peļņas palielināšanās saistāma ar starptautisko izaugsmi.

Apgrozījums audzis par 15% līdz 3,4 miljardiem eiro, kam palīdzējusi ekspansija Gruzijā, Bosnijā un Ekvadorā.

Inditex septembrī Ķīnā atklās Zara zīmola tiešsaistes veikalu.

Societe Generale analītiķe Anne Kritčlova lēš, ka apgrozījums, no kura atņemta jauno veikalu ietekme, pieaudzis par vismaz 6%.

«Tas ir turpinājies pirmajās sešās otrā ceturkšņa nedēļās, maijā un pusē jūnija, kas, domājot par eiro krīzi, ir pārsteidzoši,» viņa teikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zara īpašnieks pērn nopelnījis 2,4 miljardus; pelņas pieaugums - niecīgs

Lelde Petrāne, 19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inditex, Spānijas modes gigants, kam pieder arī Zara zīmols, paziņojis, ka tā peļņa 2013. gadā augusi visai maz, vēsta BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs informējis, ka tīrā peļņa 12 mēnešos - līdz janvāra beigām, pieaugusi tikai par 1% līdz 2,4 miljardiem eiro.

Inditex pieder arī tādi zīmoli kā Massimo Dutti, Bershka un Pull and Bear.

Pārdošanas apjomi palielinājušies par 5%, bet pārdošanas apjomu pieaugums Eiropā, atskaitot Spāniju, bijis vien 0,5% apmērā. Savukārt, zīmols Zara Home uzrādījis strauju pārdošanas apjomu pieaugumu - par 29%.

2013. gadā Inditex atklāja 331 jaunu veikalu, un tagad tam pieder 6340 veikali 87 valstīs, tai skaitā Latvijā. Kompānija turpina paplašināt arī darbību interneta tirdzniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Desmit pasaules bagātākie cilvēki

Žanete Hāka, 17.09.2015

1. Bils Geitss

Kopējā bagātības vērtība: 80,6 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: -6 miljardi dolāru

Foto: Reuters/Scanpix

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad pasaules lielākais apģērbu mazumtirdzniecības veikals Inditex SA paziņoja par strauju pārdošanas apjomu pieaugumu, tā akcijas cena palēcās par 6%, tādējādi palielinot Spānijas modes karaļa Amancio Ortega bagātību par 3,7 miljardiem ASV dolāru, raksta Bloomberg.

A. Ortega jūnijā bagātības ziņā pārspējis ASV investīciju guru Vorenu Bafetu, kļūstot par pasaulē otro bagātāko cilvēku, un patlaban atrodas vien 9,5 miljardu dolāru attālumā no pasaules bagātākās personas – Microsoft dibinātāja Bila Geitsa, liecina Bloomberg miljardieru indekss.

A. Ortega sāka celt savu Spānijas modes impēriju kopā ar savu ģimeni 1963.gadā, savā mājā ražojot sieviešu halātus un citas drēbes. Pirmo Zara veikalu viņš atvēra 1975.gadā un pēc desmit gadiem nodibināja Inditex.

Kompānija akcijas biržā sāka kotēt 2001.gadā, un kopš tā laika viņš dividendēs ir iekasējis vairāk nekā 4 miljardus eiro dolāru, no kurām lielāko daļu investējis komercīpašumos lielākajās ASV un Eiropas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ukrainas un ārvalstu uzņēmumi pamet Krimu

LETA--UNIAN, 08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Krievijas īstenoto Krimas aneksiju, vairāki Ukrainas un starptautiskie uzņēmumi pārtrauc darbu pussalā.

Ukrainas mazumtirdzniecības koncerns MTI Krimā slēdzis piecus apavu veikalus Intertop. MTI pārstāvji norāda, ka šobrīd neesot zināms, vai Intertop atsāks darbu Krimā.

Kā vēstīts, pagājušajā nedēļā par darbības pārtraukšanu Krimā paziņoja ASV ātrās ēdināšanas ēstuvju tīkls McDonald's, 3. aprīlī slēdzot ēstuves Simferopolē, Sevastopolē un Jaltā.

Savukārt Spānijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums Inditex atlicis plānoto veikala atklāšanu Simferopoles tirdzniecības un izklaides centrā Meganom. Inditex veikalu Simferopolē bija paredzēts atklāt jau 21.martā.

Inditex Ukrainas struktūrvienības pārstāvji sīkākus komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā atvērts pirmais Inditex grupā ietilpstošais Oysho zīmola veikals, liecina Apranga Group paziņojums Nasdaq Vilnius.

Veikals atvērts Viļņā, Akropolis tirdzniecības centrā un tā kopējā platība ir 340 kvadrātmetri.

Oysho veikalos varēs iegādāties tādas preces kā apakšveļu, sporta tērpus, pludmales tērpus, nakts apģērbu, apavus un aksesuārus.

Oysho pasaulē kopumā ir 674 veikali, no kuriem 190 atrodas Spānijā. Oysho zīmols radīts 2001.gadā. Zīmols pieder Inditex Group, kurā ietilpst septiņi zīmoli: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home un Uterqüe.

Oysho tīklu Baltijas valstīs attīstīs Apranga Group.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Planētas bagātāko trijnieks nemainīgs - Slims, Geits, Bafets

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā pasaules bagātākie cilvēku savas bagātības kopumā audzējuši par 241 miljardu ASV dolāru, aplēsis Bloomberg Billionaires Index, kas apkopo datus par planētas simts bagātākajiem cilvēkiem.

Kopējā pasaules 100 bagātāko cilvēku īpašumu vērtība aizvadītā gada 31. decembrī aplēsta 1,9 triljonu ASV dolāru apmērā. «Aizvadītais gads miljardieriem bija veiksmīgs. Šogad viņi turpinās meklēt investīciju iespējas visā pasaulē,» Bloomberg skaidroja Red Apple Group īpašnieks, miljardieris Džons Katsimatidis (John Catsimatidis).

Ar vislielāko bagātības pieaugumu aizvadītajā gadā var lepoties Spānijas miljardieris, tirdzniecības ķēdes Inditex, kurai pieder veikalu tīkls Zara, dibinātājs Amaniko Ortega. Viņa bagātības šogad pieaugušas par 22,2 miljardiem, sasniedzot 57,5 miljardus ASV dolāru. Par savas bagātības kāpumu viņš var pateikties Inditex akciju vērtības pieaugumam par 66,7% gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

H&M, pasaulē otrs lielākais apģērbu mazumtirgotājs, šodien paziņojis, ka nāks klajā ar sievietēm domātu veikalu ķēdi septiņās Eiropas pilsētās. Tādējādi mazumtirgotājs cer piesaistīt jaunus klientus, ziņo thelocal.se.

Jaunais modes zīmols & Other Stories piedāvās sievietēm kurpes, somas, aksesuārus un apģērbus.

«Pavasarī tiks atklāti pirmie & Other Stories veikali Barselonā, Berlīnē, Kopenhāgenā, Londonā, Milānā, Parīzē un Stokholmā,» liecina mazumtirgotāja paziņojums.

Zīmols būs pieejams arī interneta veikalos Beļģijā, Dānijā, Somijā, Francijā, Vācijā, Itālijā, Nīderlandē, Spānijā, Zviedrijā un Lielbritānijā.

Jāatgādina, ka 2011. gadā H&M kā pasaulē lielākā apģērbu mazumtirgotāja vietu ieņēma Spānijas konkurents Inditex, zīmola Zara īpašnieks. Inditex spējis ātrāk izplesties jaunajos tirgos. Vēl viens Spānijas grupas panākumu iemesls ir bijis lielāks zīmolu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M apgūst jaunus tirgus

Jānis Rancāns, 10.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada rudenī Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājs Hennes and Mauritz (H&M) atvērs veikalu Serbijas galvaspilsētā Belgradā, kā arī plāno ieiet Čīles, Igaunijas, Lietuvas un, izmantojot franšīzi, arī Indonēzijas tirgos.

Aizvadītā gada decembrī kompānija pavēstīja, ka novembrī, salīdzinot ar attiecīgu laika posmu pirms gada, par 7% palielinājušies tās tirdzniecības apjomi.

Kompānijas finanšu gada ceturtajā ceturksnī, kas ilga no 1. septembra līdz 30. novembrim, H&M tirdzniecības apjomi auguši par 9%, salīdzinot ar attiecīgu periodu pirms gada.

2011. gadā H&M apsteidza Spānijas kompānija Inditex, zīmola Zara īpašnieks, un ieņēma pasaules lielākā apģērbu mazumtirgotāja vietu. Inditex panākumu pamatā bijusi spēja ātrāk izplesties jaunajos tirgos, kā arī lielāks zīmolu skaits.

Db.lv jau ziņoja, ka H&M trešdien pavēstīja, ka nāks klajā ar sievietēm domātu veikalu ķēdi septiņās Eiropas pilsētās. Jaunais modes zīmols & Other Stories piedāvās sievietēm kurpes, somas, aksesuārus un apģērbus. Mazumtirgotājs norādījis, ka pirmo & Other Stories veikali tiks atvērti Barselonā, Berlīnē, Kopenhāgenā, Londonā, Milānā un Stokholmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zara īpašniecei vērienīgs peļņas kāpums, pateicoties Austrumeiropai

Lelde Petrāne, 13.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zara īpašniece Inditex, kas ir lielākā apģērbu mazumtirgotāja pasaulē, atkal paziņojusi par peļņas kāpumu, ko veicinājusi pārdošana Austrumeiropā un tās jaunais interneta veikals Ķīnā, ziņo BBC.

Peļņa 2012. gadā pieaugusi par vairāk nekā 22% līdz 2,3 miljardiem eiro.

Rezultāti gan nedaudz atpaliek no analītiķu lielajām cerībām, un pēc to paziņošanas akciju cena samazinājusies.

Kompānija arī paziņojusi par plāniem atvērt vairāk nekā 440 veikalus 2013. gadā.

Atšķirībā no dažiem saviem Eiropas kolēģiem Inditex - kam pieder arī zīmoli Massimo Dutti, Bershka un Pull and Bear - pēdējos gados strādājusi ar samērā iespaidīgiem rezultātiem. Tas sasniegts, izplešoties Āzijā un palielinot tirdzniecību tiešsaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Izstrādāta apģērbu zīmola Zara aplikācija Android operētājsistēmas viedtālruņiem

Lelde Petrāne, 05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu dinamiskais dzīvesveids ir būtiski mainījis arī iepirkšanās paradumus. Lai padarītu iepirkšanos vēl ērtāku un palīdzētu izvēlēties saskaņotu garderobi, apģērbu zīmols Zara radījis savu aplikāciju viedtālruņiem, kas darbojas uz Android operētājsistēmas bāzes.

Pirmos sešus mēnešus aplikācija būs pieejama ekskluzīvi Samsung Apps aplikāciju veikalā visiem Samsung viedtālruņu un planšetdatoru lietotājiem.

Zara aplikācijā atspoguļotas jaunākās modes tendences, ko piedāvā Zara Woman, TRF, Men un KIDS kolekcijas.

Ar aplikācijas palīdzību varēs arī noskanēt preču svītrkodus, lai atrastu konkrēto preci aplikācijā. Ja veikalā nebūs pieejams pircējam nepieciešamais apģērba izmērs vai krāsa, aplikācija palīdzēs atrast tuvāko Zara veikalu sekmīgai pirkuma veikšanai.

Atsevišķās valstīs aplikācija nodrošinās arī ērtu iepirkšanos Zara interneta veikalā (Baltijas valstīs šis pakalpojums pagaidām nav pieejams).

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness, 27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Viļņā atklāts lielākais Zara veikals Baltijas valstīs

LETA, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņā tirdzniecības un izklaides centrā Ozas ceturtdien atklāts lielākais un modernākais Zara veikals Baltijas valstīs, vēsta Vz.lt.

Kā paziņojusi uzņēmumu grupa Apranga, kas pārstāv šo zīmolu, jaunā veikala platība ir gandrīz 2300 kvadrātmetru, bet interjera risinājumi līdzinās Zara veikaliem Ņujorkā, Londonā, Madridē, Parīzē un Honkongā.

Kopumā Baltijas valstīs darbojas 11 Zara veikali. Kompānija neatklāj, cik investējusi jaunajā Viļņas veikalā.

«Šajā tirdzniecības centrā mums tagad ir pieci veikali,» pastāstījis Apranga ģenerāldirektors Rimants Pervenecks. «Nākotnē šeit saskatām perspektīvas arī citiem projektiem».

Ozas kompānijas ECE Projektmanagement Vilnius ģenerāldirektore Inga Navickaite norādījusi, ka tirdzniecības centrā Ozas izveidojies plašs modes zīmolu piedāvājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M atvēris pirmo veikalu Igaunijā

Gunta Kursiša, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hennes and Mauritz (H&M) atvēris savu pirmo veikalu Igaunijā, kā arī sola turpināt paplašināties Baltijas valstīs, vēsta Igaunijas medijs ERR.

Pirmais H&M veikals atrodas Tallinā, tirdzniecības centrā Rocca al Mare, un tas tika atklāts šīs nedēļas ceturtdienā.

Kopumā šogad Igaunijā H&M plāno atvērt divus veikalus, bet Rīgā plānota vēl četru jaunu veikalu atklāšana.

Jau rakstīts, ka pirmos divus veikalus Rīgā H&M atvēra pērn rudenī. Latvijā pirmais H&M veikals pērn tika atvērts tirdzniecības centrā Galerija Centrs, bet vēlāk - arī t/c Alfa. Kopējās investīcijas abu veikalu izveidē bijušas aptuveni 3,5 miljonu latu apjomā. Šogad augustā atvērts arī pirmais veikals Lietuvā, Viļņā.

Jau rakstīts, ka šā gada ceturksnī, kas noslēdzās maija beigās, H&M grupas peļņa ir sarukusi par 11% līdz 4,66 miljardiem zviedru kronu (722 miljoniem ASV dolāru). Arī uzņēmuma Spānijas sāncensis, Zara tīkla īpašnieks Inditex pagājušajā nedēļā ziņoja par sliktākajiem pirmā ceturkšņa ienākumiem pēdējo četru gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai start-up dibinātājiem nepieciešama augstākā izglītība?

Ilona Baumane-Vītoliņa, Rīgas Stradiņa universitātes docētāja, 07.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp pasaules veiksmīgākajiem un turīgākajiem cilvēkiem netrūkst tādu uzņēmēju, kuri, būvējot savas biznesa impērijas, iztikuši bez akadēmiskajām zināšanām. Pie drop-out saraksta pieder gan Bils Geitss, Marks Cukerbergs, Ričards Brensons un Stīvs Džobss, gan pašmāju inovatīvais mežu nozares uzņēmējs Gundars Skudriņš. Vaicāts par izglītības nozīmi savā dzīvē, arī datu vizualizācijas stārtapa infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts intervijā žurnālam Klubs atzīst, ka bakalaura studijas datorgrafikā ilgušas septiņus gadus un veselu gadu viņš vilcis garumā tādu lietu kā aiziešanu pakaļ diplomam. Vai tas nozīmē, ka nākamajiem biznesa ģēnijiem augstākā izglītība nav nepieciešama?

Runājot par tiem starptautiskajiem biznesa guru, kam nav augstākās izglītības, bieži aizmirst pieminēt, ka daudzi no viņiem jau vidusskolas gados ir izcēlušies ar neparastām spējām un dotībām. Marks Cukerbergs, piemēram, pirms iestāšanās Hārvardas Universitātē lasīja Homēra darbus sengrieķu valodā, pārvaldīja latīņu un mandarīnu valodu, kā arī bija labs paukotājs.

Jāņem vērā arī tas, ka daļa slaveno pasaules uzņēmēju ir cēlušies no visai nelabvēlīgām ģimenēm vai vismaz izjutuši nopietnu naudas trūkumu bērnībā, kas ir kalpojis par stimulu pārvarēt grūtības un izsisties. Piemēram, Amansio Ortegam, Inditex apģērbu impērijas īpašniekam, kurš pārvalda tādus zīmolus kā Zara un Massimo Dutti, nācās 13 gadu vecumā pamest skolu, jo ģimene bija pārāk nabadzīga, lai varētu atļauties izglītot savu atvasi. Arī vairāki ASV pārtikas nozares magnāti, piemēram, miljardieri Karls Lindners (American Financial Group un United Dairy Farmers dibinātājs) un Deivids Merdoks (Dole Food Company īpašnieks) ap 13–14 gadiem ir pametuši skolu, lai varētu uzsākt darbu un palīdzētu savām ģimenēm. Vai tas nozīmē, ka biznesa veiksmes nosacījums ir grūta bērnība? Arī ne! Pārsvarā šādās izejas pozīcijās nonākušos cilvēkus piemeklē sociāli nelabvēlīgs dzīves gājums ar dažādām postošām atkarībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Microsoft līdzdibinātājs un filantrops Bils Geitss atkarojis pasaulē bagātākā cilvēka statusu no Meksikas miljardiera Karlosa Slima, liecina Bloomberg Billionaires Index, kas apkopo datus par planētas 100 bagātākajiem cilvēkiem, aplēses.

Microsoft dibinātājs saraksta galvgalī atgriezies pirmo reizi kopš 2007. gada. Saskaņā ar Bloomberg aplēsēm B. Geitsa rīcībā ir 72,7 miljardus ASV dolāru liela bagātība. Salīdzinājumā ar aizvadīto gadu tā pieaugusi par 16 procentiem.

Otrajā vietā planētas bagātāko cilvēku sarakstā iekļuvis Meksikas telekomunikāciju magnāts Karlos Slims, kura ietekmi apdraud valsts valdības plāni par nozares deregulāciju. K. Slima rīcībā ir 72,1 miljards ASV dolāru.

Tikmēr par trešo pasaules bagātāko cilvēku atzīts Berkshire Hathaway īpašnieks Vorens Bafets. Saskaņā ar Bloomberg Billionaires Index aplēsēm, V. Bafeta rīcībā ir 59,6 miljardu ASV dolāru liela bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Britu aktīvisti pieprasa H&M neizmantot Uzbekistānas vergu novākto kokvilnu

Gunta Kursiša, 17.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu aktīvisti uzsākuši kampaņu pret Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības gigantu H&M, pieprasot, lai uzņēmums pārstāj izmantot kokvilnu, kas Uzbekistānā novākta, izmantojot piespiedu darbu, ziņo thelocal.se.

H&M, kas ir pasaules otrs lielākais apģērbu mazumtirgotājs, ir viena no simts kompānijām, kas pagājušogad parakstījusi starptautisku solījumu «apzināti» neizmantot Uzbekistānas kokvilnu savu apģērbu ražošanā. Tomēr aktīvisti norāda, ka viņi grib panākt vēl vairāk: «Mēs vēlamies zināt, kas tieši ir darīts lietas labā, lai pārliecinātos, ka Uzbekistānas kokvilna patiešām nenonāk viņu tirdzniecības ķēdēs,» pauda tiesību aizstāvju grupas Anti-Slavery International pārstāve Joanna Evarta-Džeimsa (Joanna Ewart-James).

Diskusijās, kas norisinājās pēdējo divu mēnešu laikā, H&M noraidījusi aktīvistu pieprasījumu apturēt esošos līgumus par Uzbekistānas kokvilnas piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms nepilna gada daudzi lieli multinacionāli zīmoli uz Baltijas tirgu noraudzījās nicīgi, teikdami, ka te nu tiem neatmaksājas vērt vaļā savas pārstāvniecības. Tagad situācija mainījusies par 180 grādiem.

Izmantojot tirgus pārkārtošanos, cits pēc cita zīmoli paziņo par ienākšanu Baltijā. Vieni beidzot sagaidījuši iespēju atvērt veikalu atbilstošā vietā, citus franšīzes ceļā atveduši savu biznesu paplašināt alkstoši uzņēmēji.

Šī gada sākumā par veikalu atvēršanu Latvijā paziņojuši vairāki plaši pazīstami zīmoli, piemēram, spāņu Massimo Dutti, britu Burberry, poļu CCC, bet, iespējams, vispārsteidzošākais jaunpienācējs Latvijas apģērbu tirgū būs zviedru Hennes & Mauritz (H&M), kas vēl pagājušajā vasarā LD sacīja, ka mūsu tirgus šīs kompānijas tuvākajos ekspansijas plānos neietilpst. Saistībā ar plānu maiņu H&M runasvīrs atbildē LD ir lakonisks: «Mums vienmēr ir svarīgi atrasties labākajā iespējamajā vietā, un tagad, kad esam atraduši piemērotu atrašanās vietu, esam izlēmuši atvērt savu pirmo veikalu Rīgā.»

Komentāri

Pievienot komentāru