Transports un loģistika

Zem Latvijas karoga bijušais Lietuvas kuģis

, 13.12.2006

Jaunākais izdevums

Zem Latvijas karoga piereģistrēts bijušais Lietuvas kuģis Tor Neringa. Novembrī kuģi savā īpašumā iegādājusies SIA Batavia. Reģistrējot kuģi, tam tika saglabāts līdzšinējais vārds. Tor Neringa pierakstīts Rīgas ostā, Db.lv informēja JA sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne.

Tor Neringa ir 1975. gadā Norvēģijā būvēts rolkeris ar bruto tilpību 12494 tonnas. Kuģa garums - 153,15 metri, platums - 21 metrs, sānu augstums - 14,40 metri, kuģa dzinēju jauda - 8832 kW.

Pēc reģistrācijas Latvijas jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekcija veica Tor Neringa karoga valsts kontroli. Kontroles laikā tika apsekots kuģa korpuss, mehānismu un iekārtu stāvoklis, signāllīdzekļi, radio aprīkojums un glābšanas līdzekļi, kā arī novērtēts ugunsdrošības, piesārņojuma novēršanas un navigācijas aprīkojums un pilnībā kontrolēta kuģa un komandas dokumentācija. Kontroles laikā vairākkārt notika mācību trauksmes, īpašu uzmanību pievēršot apkalpes spējai un prasmei darboties ārkārtas situācijās.

Vienlaicīgi Kuģu un ostas aizsardzības inspekcijas inspektori pārbaudīja kuģa atbilstību ISPS kodeksa prasībām.

Karoga valsts kontrole notika Zviedrijas ostā Gēteborgā.

2006. gadā Latvijas Kuģu reģistrā no jauna reģistrēti pieci SOLAS konvencijas kuģi - kuģi, kuru bruto tilpums pārsniedz 500 tonnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pārbaudīti 26,4% ārvalstu kuģu

, 17.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Jūras administrācijas (JA) Kuģošanas drošības inspekcijas (KDI) inspektori 2006. gadā veikuši ostas valsts kontroli 477 no 1810 Latvijas ostās ienākušajiem ārvalstu kuģiem, Db.lv informēja JA. Pavisam Latvijas ostās ārvalstu kuģi iebraukuši 7266 reizes (lielākā daļa kuģu vairākkārt).

Parīzes memorands, par kura pilntiesīgu dalībvalsti Latvijas kļuva 2005. gadā, nosaka, ka jākontrolē ne mazāk kā 25% no dalībvalsts ostās ienākošajiem ārvalstu kuģiem. Latvijas inspektori pērn pārbaudījuši 26,4% ārvalstu kuģu.

Pārbaužu rezultātā aizturēti 6 ārvalstu kuģi. 16. janvārī Rīgas ostā aizturēts Belizes karoga sauskravas kuģis Rona, kura naftu saturošo ūdeņu filtrēšanas iekārtas nebija darba kārtībā. Kuģis atbrīvots 29. janvārī.

24. aprīlī Rīgā aizturēts Kipras karoga kuģis Pontonikis, uz kuģa nestrādāja avārijas ugunsdzēsības sūknis. Kuģis atbrīvots 27. aprīlī.

27. aprīlī Rīgā aizturēts Antigva Barbudas karoga kuģis Uppland – darba kārtībā nebija naftu saturošo ūdeņu filtrēšanas iekārtas un neapkalpojamo mašīntelpu signalizācija. Pēc atklāto pārkāpumu novēršanas kuģis tajā pašā dienā tika atbrīvots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Zilo karogu pretendē 9 peldvietas un osta

, 13.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Nacionālās žūrijas lēmumiem uz starptautiskās Zilā Karoga starptautiskās žūrijas vērtēšanu izvirzītas deviņas peldvietas un viena jahtu osta.

Ir noslēgusies Latvijas kandidātu vērtēšana starptautiskās vides balvas – Zilais Karogs iegūšanai, Db.lv informēja Zilā Karoga nacionālā koordinatore Ieva Ulme. Nacionālās peldvietu un jahtu ostu izvērtēšanas Komisijas (Zilā Karoga Nacionālās žūrijas) sēdē 12.martā tika izvērtēti Latvijas pašvaldību un jahtu ostu pieteikumi Zilā Karoga iegūšanai. Visticamāk, ja starptautiskā žūrija lems līdzīgi, Latvijas peldvietām un jahtu ostām šogad tiks piešķirtas jau desmit šīs tūrisma sektorā visatpazīstamākās vides balvas.

Saskaņā ar Nacionālās žūrijas lēmumiem uz starptautiskās Zilā Karoga starptautiskās žūrijas vērtēšanu tika izvirzītas deviņas peldvietas un viena jahtu osta. Bez papildu procedūrām uz starptautisko žūriju tiks izvirzītas Liepājas pilsētas, Ventspils pilsētas, Engures pagasta Abragciema peldvietas, divas Daugavpils pilsētas Stropu ezera peldvietas, kā arī Jūrmalas pilsētas Bulduru, Majoru un Jaunķemeru peldvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā spēkā esošais karoga pacelšanas pienākums pie privātpersonām piederošajām ēkām pārkāpj cilvēka pamattiesības – tiesības brīvi paust savus uzskatus.

To, pabeidzot pārbaudes lietu, atzinumā norādījis Tiesībsargs Romāns Apsītis. Lai gan šis atzinums izplatīts 1. aprīlī, Tiesībsarga biroja sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Brance Db apgalvoja, ka paziņojums nav domāts kā aprīļa joks. Pēc Tiesībsarga secinātā, obligāta karoga pacelšana ir pretrunā ar Satversmes 100. pantu un Eiropas Cilvēktiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvenciju.

Šis atzinums skatāms kontekstā ar iepriekš izskanējušo un šodien noraidīto Rīgas domes ieceri ar laiku noteikt par obligātu Rīgā arī privātpersonām svētku dienās pacelt Rīgas pilsētas karogu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Oficiāli atklāts valsts simtgadei veltītais karoga masts uz AB dambja

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinīgā dāvinājuma ceremonijā trešdien, 18. oktobrī Rīgā uz AB dambja tika atklāts valsts simtgadei veltītais monumentālais Latvijas karoga masts, kas ir 60 metrus augsts, un tajā plīvojošā Latvijas karoga izmēri sasniedz 20 x 10 metrus, informē Rīgas domē.

Monumentālais Latvijas karoga masts tapis kā veltījums valsts simtgadei no biedrības Latvijas karogs. Turpmāk masta apsaimniekošanas un uzturēšanas darbus nodrošinās Rīgas pašvaldība.

«Biedrības Latvijas karogs vārdā vēlos izteikt milzīgu atzinību un cieņu visiem projekta īstenošanā iesaistītajiem – iedzīvotājiem, kuri ar savu aktivitāti un aizrautību pierādīja, ka šī ideja ir svarīga mums visiem, mecenātiem, bez kuriem monumentāla Latvijas karoga masta izbūve Rīgā nebūtu bijusi iespējama un Rīgas domei par pretimnākšanu un vēlmi sadarboties šajā nozīmīgajā projektā,» teica biedrības Latvijas karogs valdes priekšsēdētājs Rihards Kols.

Latvijas karogs ir ilgtermiņa projekts, kurā līdz Latvijas simtgades sagaidīšanai 2018. gadā ir iecerēts izvietot monumentālus valsts karogus gan Rīgā, gan Latvijas novados. Monumentālie Latvijas karogi jau ir izbūvēti Ogrē, Smiltenē, Valkā un Limbažos. To uzstādīšana vēl tiek plānota Siguldā, Alūksnē, Liepājā un Valmierā. Novados karoga mastu izbūve tiek realizēta gan par ziedotāju, gan pašvaldību līdzekļiem. Rīgā projekts ir realizēts par privātiem ziedojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Noslēgusies monumentālā Latvijas karoga pamatu izbūve Rīgā

Lelde Petrāne, 07.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir noslēgusies monumentālā Latvijas karoga pamatu izbūve Rīgā, AB dambī. Karoga pamatos svinīgi tika iemūrēta kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm.

Kapsulā līdz ar vēstījumu nākamajām paaudzēm tika ievietota informācija par Latvijas karoga vēsturi.

Karoga masts tiks balstīts uz septiņiem ieurbtiem pāļiem vairāk nekā 23 metru dziļumā. Tagad virs pāļiem ir izbūvēts monolīti betonēta dzelzsbetona pamatu režģžogs, kas kalpos kā pamats 60 metrus augstajam karoga mastam. Pamatu izbūvi realizējis uzņēmums SIA Monolīts SAG.

Plānots, ka jau drīzumā tiks uzsākti visi darbi saistībā ar 60 m augstā karoga masta piegādi, uzstādīšanu un nepieciešamajiem inženierkomunikācijas darbiem. Šo darbu posmu realizēs uzņēmums RECK.

Projekta ietvaros līdz Latvijas simtgades sagaidīšanai 2018. gadā ir iecerēts izvietot Latvijā augstāko monumentālo Latvijas valsts karogu uz AB dambja Rīgā. Monumentālus valsts karogus plānots izvietot arī Latvijas novados, aicinot projektā iesaistīties pašvaldības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā atklās peldsezonu ar Zilo karogu pacelšanu

Vēsma Lēvalde, Db, 20.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 7. jūnijā,pirmo reizi jūras karstā pie Liepājas pacels divus no pavisam Liepājai piešķirtajiem četriem Zilajiem karogiem. To var uzskatīt par faktisko pludmales sezonas atklāšanu.

Zilā karoga pacelšana notiks Bērnu un jauniešu pludmales festivāla ietvaros. Šajā dienā liepājnieki un ikviens pilsētas viesis varēs arī piedalīties Bērnu un jauniešu pludmales festivālā, vērot poverliftinga un vindsērfinga sacensības. Karoga pacelšanas ceremonija plkst. 11.00 pie Glābšanas stacijas sāksies ar Nila Īles un perkusionistu studijas African ambient un folklora kopas Baļķi koncertu. Pēc tam, kad Zilais karogs būs uzvijies mastā pie Glābšanas stacijas, visi pludmales apmeklētāji tiks aicināti kājām doties uz Dienvidrietumu pludmali, kur notiks indiāņu rituāls Karstās pēdas. Dienvidrietumu pludmale Zilo karogu šogad ir saņēmusi pirmo reizi. Abos Zilā karoga pacelšanas pasākumos piedalīsies pašvaldības, Vides ministrijas un Zilā karoga žūrijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā pirmais zem Latvijas karoga reģistrēts SIA Irbe BL iegādātais sauskravas kuģis Irbe Loja. Kuģis būvēts 1990. gadā Austrālijā. Līdz šim kuģis ar vārdu Angola Express zem Antigva Barbudas karoga veica pārvadājumus Āfrikas piekrastē.

Pēc kuģa reģistrācijas Latvijas Kuģu reģistrā uz Keiptaunu (Dienvidāfrikā) devās Latvijas Jūras administrācijas (JA) Kuģošanas drošības inspekcijas (KDI) vecākais inspektors kapteinis Alberts Evertovskis, lai veiktu sākotnējo karoga valsts kontroli, kā arī JA Kuģu un ostu aizsardzības inspekcijas (KOAI) vadītājs Harijs Arnicāns, lai pārbaudīta kuģa atbilstību ISPS (Starptautiskajam Kuģu un ostu aizsardzības) kodeksa prasībām, Db.lv informēja JA.

"Kuģis ir salīdzinoši jauns, taču iepriekšējais īpašnieks pēdējos gados nav ieguldījis pietiekami daudz līdzekļus kuģa apkopē. Kuģa korpuss ir labā stāvoklī, taču atsevišķas konstrukcijas ir aprūsējušas. Ir arī citi trūkumi, kas gan tieši neietekmē kuģošanas drošību. Taču jaunais īpašnieks saprot, ka Eiropas reģionā ar šādu kuģi kuģot nevar, tādēļ pagaidām, kamēr visi konstatētie trūkumi tiks novērsti, kuģis turpinās strādāt līdzšinējos maršrutos. Daļu trūkumu apkalpe novērsa jau turpat uz vietas. Keiptaunā ir laba remonta bāze, tur arī dzīvo iepriekšējais kuģa kapteinis, kurš labprāt sniedz nepieciešamo atbalstu jaunajai - Latvijas apkalpei," stāsta A. Evertovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaunā Tallink Grupp kuģa MyStar krustmāte būs Igaunijas prezidente

Db.lv, 12.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Videi draudzīgais kuģis Baltijas jūrā MyStar, kuru pasūtīja Tallink Grupp, un kas pašlaik tiek būvēts Rauma Marine Constructions (RMC) kuģu būvētavā Somijā, tiks pabeigts 2022. gadā.

Tradicionālās kuģa kristības plānotas 2021. gada 12. augustā, un par kuģa krustmāti ir izvēlēta Igaunijas Republikas prezidente Kersti Kaljulaida.

Kuģa MyStar kristību pasākuma ietvaros kuģis pēc kristību ceremonijas tiks nolaists ūdenī, kas ir vēl viens būtisks un svarīgs pavērsiens kuģa būvniecības gaitā, tādējādi pārbaudot uz sauszemes būvētā kuģa gatavību un tā peldspēju.

Kuģa nolaišana ūdenī notiks kuģu būvētavas sausajā dokā, kur kuģis vēl tiek būvēts. Ceremonijas laikā goda viesi svinīgi atver vārstus, lai piepildītu doku ar ūdeni, kurā atrodas kuģis. Pēc kuģa kristīšanas un nolaišanas ūdenī, kuģa būvniecības darbi, kas līdz šim notika kuģa ārpusē, tagad noritēs kuģa iekšpusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā mērogā uzsākta kravas kuģa Arctic Sea meklēšana. Kuģis mīklainos apstākļos pazudis brīdī, kad tas šķērsojis Lamanša šaurumu, ziņo Independent.

Tiek uzskatīts, ka šis ir pirmais nolaupītais kuģis mūsdienās, kas nolaupīšanas brīdī atradies Lamanša šaurumā. Independent vēsta, ka kuģa īpašnieki nāk no Latvijas, taču ne Liepājas, ne Ventspils ostas uzņēmēji nevarēja Db sniegt nekādu informāciju par kuģi, apšaubot Independent rakstīto, ka tas bijis Latvijas kuģis.

Maltā reģistrētais Latvijas kuģis ar 15 cilvēku apkalpi un 1 miljona sterliņu mārciņu vērtu kokmateriālu kravu pazuda šī gada jūlija beigās. Tas bija ceļā no Somijas uz Alžīriju.

Tagad tiek uzskatīts, ka laikā, kad Lielbritānijas krasta apsardze sazinājās ar kuģi, runātājs bijis viens no nolaupītājiem, vai arī kāds no kuģa apkalpes, kuram tobrīd, iespējams, draudēts ar ieroci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink Grupp meitasuzņēmums AS Tallink Latvija ir noslēdzis līgumu ar Holland Norway Lines BV par kuģa Romantika ilgtermiņa fraktēšanu.

Fraktēšanas līgums stāsies spēkā pēc tam, kad to tuvākajā laikā apstiprinās saistītie finanšu partneri. Kuģis, kas darbojas ar Latvijas karogu, fraktētājam tiks nodots 2022. gada martā, un līguma nosacījumi paredz nomas periodu uz 3 gadiem ar iespēju līgumu pagarināt uz vēl 1+1 gadu. Plānots, ka Holland Norway Lines kuģi ekspluatēs starptautiskos maršrutos starp Norvēģiju un Holandi.

Kuģis Romantika tiek fraktēts bez uzņēmuma apkalpes un apkopes.

Pirms Covid-19 pandēmijas kuģis Romantika kursēja maršrutā Rīga – Stokholma, taču kopš šī gada jūlija sākuma kuģis tika nosūtīts īstermiņa fraktā uz Maroku. Savukārt no šī gada 15. oktobra kuģis atrodas īstermiņa fraktā Glāzgovā, Skotijā, kur nodrošina izmitināšanu globālās klimata konferences COP26 dalībniekiem. Plānots, ka kuģis atgriezīsies Tallinā novembra vidū, taču, ņemot vērā, ka uzņēmums neplāno atjaunot Rīga – Stokholma maršrutu vismaz līdz 2022. gada pavasarim, kuģis paliks Tallinas ostā līdz frakta sākumam saskaņā ar noslēgto līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šogad Zilie Karogi piešķirti 14 peldvietām un jahtu ostām

, 08.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Starptautiskās Zilā Karoga žūrijas sēdes lēmumiem, šogad Latvijā plīvos 14 Zilie Karogi – vienpadsmit no tiem peldvietās un trīs jahtu ostās.

Zilā Karoga (ZK)ekosertifikāts peldvietu kategorijā Latvijai piešķirts – Ventspils pilsētas peldvietai, Liepājas pilsētas peldvietām (dienvidrietumu pludmale, pludmale pie stadiona, iekšzemes peldvieta sporta un atpūtas takā Beberliņi), Jūrmalas pilsētas Majoru un Jaunķemeru peldvietām, Daugavpils pilsētas peldvietām Stropu ezers un Stropu vilnis, Engure pagasta Abragciema kempinga peldvietai, kā arī Rīgas pilsētas Vecāķu un Vakarbuļļu peldvietām.

Zilā Karoga ekosertifikāts jahtu ostu kategorijā Latvijai piešķirts – SIA Ziemeļeiropas jahtu aģentūras Rietumu krasts jahtu piestātnei Pāvilosta Marina, SIA Odyssey Ventspils jahtu ostai, kā arī Liepājas jahtu centram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noslēdzas Zilā karoga sezona Ventspils pludmalē

Vēsma Lēvalde [email protected], 14.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15. septembrī ar Zilā karoga nolaišanu tiek slēgta peldsezona Ventspils pilsētas pludmalē, informē Ventspils dome. Sezona aizvadīta veiksmīgi - nopietnu negadījumu nav bijis, apgalvo informācijas sniedzēji. Pateicoties siltajai vasarai, Ventspils pilsētas pludmalē apmeklētāju bijis daudz - atpūta pie jūras bijusi iecienīta gan pašu ventspilnieku, gan tās viesu, to skaitā ārvalstu tūristu vidū. Īpaši bieži pludmalē dzirdēta lietuviešu valoda. Kā īpašs apliecinājums Ventspils pilsētas pludmales kvalitātei un tās uzturēšanā ieguldītajam darbam ir š.g. 22. jūlijā Ventspili apmeklējušās Zilā karoga kustības starptautiskās kontrolieres Suzannas Pripas Madsenas (Susanne Prip Madsen) no Dānijas vērtējums - pludmale atbilst visiem Zilā karoga pludmalēm noteiktajiem kritērijiem. Ventspils pilsētas pludmale šosezon atzīta par Latvijas labāko Zilā karoga pludmali. 1999. gadā Ventspils pludmale bija pirmā Baltijas valstīs, kas saņēma Zilo karogu. No brīža, kad Latvija iesaistījās Zilo karogu kustībā, Ventspils pludmale Zilo karogu ir saņēmusi katru gadu. Šogad Ventspils pilsētas pludmalē Zilais karogs plīvoja jau astoto reizi. Zilā karoga programma ir viena no piecām globālā Vides izglītības fonda (FEE) programmām. Tā tiek realizēta jau gandrīz 20 gadus un šajā laikā kļuvusi par pasaulē populārāko tūrisma ekosertifikācijas modeli. Zilā karoga kampaņa balstās uz 29 izvirzītiem stingriem kritērijiem ūdens kvalitātes, vides pārvaldes, vides informācijas un izglītības, labiekārtojuma un servisa jomās, kuri jāizpilda, lai varētu pretendēt uz ekosertifikāta - Zilā karoga iegūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) glabāšanas un regazifikācijas kuģis pastāvīgi atradīsies Inko, Somijā, nevis Paldiskos, Igaunijā, pirmdien paziņoja Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministre Rīna Sikuta.

"Šodien mēs patiešām esam panākuši vienošanos šajā jautājumā," sacīja Sikuta Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR pēc tam, kad kopā ar Somijas ekonomikas ministru Miku Lintiki bija apmeklējusi Paldiskus, kur, tāpat kā Inko, tiek būvēts LNG terminālis.

Tas, ka termināļa kuģis atradīsies Somijā, viņai bijis skaidrs jau jūlijā, kad viņa stājusies ministres amatā, atzina Sikuta.

"Igaunija agrāk pabeigs savas piestātnes būvi, un mūsu stratēģiskās intereses ir, lai kuģis būtu šeit," sacīja ministre.

Pavasarī Igaunija un Somija vienojās, ka kuģis atradīsies tur, kur vispirms tiks pabeigti termināļa būvdarbi. Paldiskos tos paredzēts pabeigt novembra sākumā, bet Inko - decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) speciālisti pēc februārī veiktās apskates secinājuši, ka Pāvilostas «māja-kuģis» ir atzīstama par būvi, aģentūru LETA informēja BVKB pārstāve Elīna Korba.

BVKB gan norāda, ka objekta uzraudzība neietilpst BVKB un tās būvinspektoru kompetencē, līdz ar ko BVKB pašvaldībai sniegtais viedoklis nav saistošs un pašvaldība to var izmantot pēc saviem ieskatiem.

BVKB, saņemot lūgumu no Pāvilostas novada pašvaldības, 12.februārī apsekoja objektu, lai sniegtu savu atzinumu par to, vai dzelzsbetona grodu akas, uz kurām novietots objekts, uzskatāmas par būvēm Būvniecības likuma izpratnē. Apskates laikā BVKB konstatēja, ka uz astoņiem dzelzsbetona aku grodiem, kas ir piepildīti ar betonu, ir novietots debarkaders «Antra». Grodi ir novietoti uz dabīgās pamatnes un to iedziļinājums gruntī ir aptuveni 10-15 centimetri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Latvijas valsts karogs

Gunta Kursiša, 15.11.2013

Uzņēmums Latvijas tekstils pie karogu šūšanas nonāca pirms aptuveni pieciem gadiem, iegādājoties šūšanas darbnīcu Tukumā. Tur jau iepriekš tika šūti karogi, tādēļ uzņēmuma īpašnieks turpinājis iesākto ceļu. «Karogu ražošanā nav sarežģīta šūšanas tehnoloģija, tas ir diezgan viegli ražojams produkts,» atzīst uzņēmuma vadītājs Oskars Polmanis, tajā pašā laikā norādot, ka valsts simbola ražošana «uzliek ļoti augstu latiņu».

Foto: Gunta Kursiša, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Iegādājoties karogu, cilvēki nepērk tikai krāsainu auduma gabalu, bet arī pienākumu, lepnumu, iespēju apliecināt savu nacionalitāti,» Db.lv stāstīja SIA Latvijas tekstils valdes loceklis Oskars Polmanis. Valsts svētku noskaņās Db.lv devās uz uzņēmuma ražotni Tukumā - lai redzētu, kā tiek ražots viens no Latvijas valsts nozīmīgākajiem simboliem.

«Karogu pārdot ir viegli, jo nevienam nav jāpaskaidro, kāpēc ir vajadzīgs karogs. Visi labi zina, ko ar to darīt un kādos nolūkos to drīkst vai nedrīkst lietot,» norāda O. Polmanis.

«Septembris, oktobris un novembris mums viennozīmīgi paiet sarkanbaltsarkanās krāsās,» runājot par šūšanas un dizaina ražotni, norāda tās vadītājs. Tuvojoties svētkiem, pieprasījums pēc karogiem ievērojami aug, taču vadība mēģina šo sezonalitāti «izlīdzināt» ar dažādām mārketinga aktivitātēm arī citos gada laikos. Pieprasījums pēc karogiem aug ne vien pirms valsts svētkiem, bet arī sākoties mācību gadam, kad karogus mastā «atsvaidzināt» vēlas skolas un citas izglītības iestādes. Savukārt pavasarī karogus iegādājas, lai nomainītu vecos, kas jau nolietojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūras negadījumi 2006. gadā

, 11.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gadā ir reģistrēti 14 jūras negadījumi, kuros iesaistīti Latvijas karoga kuģi vai arī ārvalstu kuģi Latvijas jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos. Četri no šiem negadījumiem tiek klasificēti kā smagi, par kuriem Latvijas Jūras administrācijas (JA) Avāriju izmeklēšanas nodaļas (AIN) inspektori ir veikuši izmeklēšanu un sagatavojuši Ziņojumus par negadījuma izmeklēšanu. Pārējie 10 ir klasificēti kā incidenti, kuros nav cietuši cilvēki un kuģiem nav konstatēti bojājumi.

Naktī no 17. uz 18, februāri Baltijas jūrā, netālu no Bornholmas salas (Dānija), izcēlās ugunsgrēks Latvijas zvejas kuģa BĒRZUPE mašīntelpā. Pēc neveiksmīga mēģinājuma nodzēst ugunsgrēku, kuģa apkalpe atstāja kuģi un pārgāja uz glābšanas plostu. Kapteinis lūdza palīdzību Dānijas Karsta apsardzei. Dānijas glābšanas kuteris BĒRZUPE apkalpi nogādāja Roenne ostā (Dānija). Ugunsgrēku likvidēja Dānijas Jūras spēku kuģis un zvejas kuģis. Pēc negadījuma z/k BĒRZUPE un tā apkalpe tika transportēta uz Liepāju.

23. februārī Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, notika Igaunijas zvejas kuģa EMMA sadursme ar Latvijas zvejas kuģi PĒRSE. Sadursmē z/k PĒRSE guva kreisā borta apšuvuma vertikāla virziena plīsumu. Kuģis zaudēja jūrasspēju. Cilvēki negadījumā necieta, apkārtējā vide piesārņota netika. Z/k EMMA guva nenozīmīgu priekšvadņa krāsojuma nobrāzumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2006. gadā - 14 jūras negadījumi

, 11.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2006. gadā ir reģistrēti 14 jūras negadījumi, kuros iesaistīti Latvijas karoga kuģi vai arī ārvalstu kuģi Latvijas jurisdikcijai pakļautajos ūdeņos. Četri no šiem negadījumiem tiek klasificēti kā smagi, par kuriem Latvijas Jūras administrācijas (JA) Avāriju izmeklēšanas nodaļas (AIN) inspektori ir veikuši izmeklēšanu un sagatavojuši Ziņojumus par negadījuma izmeklēšanu, Db.lv informēja JA.

Pārējie 10 ir klasificēti kā incidenti, kuros nav cietuši cilvēki un kuģiem nav konstatēti bojājumi.

Naktī no 17. uz 18, februāri Baltijas jūrā, netālu no Bornholmas salas (Dānija), izcēlās ugunsgrēks Latvijas zvejas kuģa BĒRZUPE mašīntelpā. Pēc neveiksmīga mēģinājuma nodzēst ugunsgrēku, kuģa apkalpe atstāja kuģi un pārgāja uz glābšanas plostu. Kapteinis lūdza palīdzību Dānijas Karsta apsardzei. Dānijas glābšanas kuteris BĒRZUPE apkalpi nogādāja Roenne ostā (Dānija). Ugunsgrēku likvidēja Dānijas Jūras spēku kuģis un zvejas kuģis. Pēc negadījuma z/k BĒRZUPE un tā apkalpe tika transportēta uz Liepāju.

23. februārī Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, notika Igaunijas zvejas kuģa EMMA sadursme ar Latvijas zvejas kuģi PĒRSE. Sadursmē z/k PĒRSE guva kreisā borta apšuvuma vertikāla virziena plīsumu. Kuģis zaudēja jūrasspēju. Cilvēki negadījumā necieta, apkārtējā vide piesārņota netika. Z/k EMMA guva nenozīmīgu priekšvadņa krāsojuma nobrāzumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Īrijā arestēta Latvijas kuģa apkalpe kļūst par ķīlniekiem

, 10.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar neoficiālu informāciju Īrijā Grīnoras (Greenor) ostā arestēts Latvijas karoga kuģis Fortuna 1. Saskaņā ar Jūras administrācijas sniegto informāciju kuģa īpašnieks izmanto apkalpi kā ķīlniekus.

Saskaņā ar neoficiālu informāciju Īrijā Grīnoras (Greenor) ostā arestēts Latvijas karoga kuģis Fortuna 1. Latvijas Jūras administrācija (JA) nosūtījusi vēstuli kuģa īpašniekam SIA Spaider, kurā pieprasa sniegt paskaidrojumus par kuģa arestēšanas iemesliem, kā arī informāciju par to, kā īpašnieks gatavojas atrisināt ap kuģi samilzušās problēmas.

Fortuna 1 Īrijas ostā ir aizturēts jau no aprīļa sākuma, kad Īrijas Ostas valsts kontrole atklāja vairākas neatbilstības starptautiskajām kuģošanas drošības prasībām. Ostas valsts kontrole Īrijā tika veikta pēc tam, kad sāka streikot kuģa apkalpe, kam nebija izmaksātas algas.

Taču Fortuna 1 īpašnieka vainas dēļ kuģim esot arī citas problēmas. Piemēram, jau divas kuģu menedžmenta kompānijas atteikušās no sadarbības ar SIA Spaider, jo īpašnieks nepilda norunas un līguma nosacījumus, līdz ar to šobrīd nav sertificētas kompānijas, kas būtu gatava uzņemties pildīt ISM kodeksa prasības attiecībā uz Fortuna 1. Savukārt klasifikācijas sabiedrība Russian Maritime register of shipping tehnisko neatbilstību dēļ ir anulējusi kuģa konvenciālos dokumentus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tallink domā izvērsties arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās

Egons Mudulis, 18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallink liek uzsvaru uz jaunu, efektīvu floti; pamatbiznesu – jūras pārvadājumus – saglabās, bet domā par izvēršanos arī viesnīcu un mazumtirdzniecības jomās.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Pāvo Nogene (Paavo Nõgene). Kompānija šogad atzīmē 30. jubileju, bet Rīgas‒Stokholmas līnijai paliek 13 gadi.

Fragments no intervijas

airBaltic tiek saukts par Latvijas nacionālo lidsabiedrību. Kā Tallink tiek uztverts Igaunijā, kā cilvēki to uzlūko?

Patiesībā Tallink ir lielākā Igaunijas kompānija ar 950 milj. eiro ieņēmumiem pērn. Esam lielākais darba devējs. Kompānijai ir 7500 darbinieku, esam labākais darba devējs privātajā sektorā, kā pērn atklāja (Kantar Emor) pētījums. Pirmo vietu kopumā ieņēma valstij piederošā enerģētikas kompānija Eesti Energia. Tallink ir sava veida nacionālais mantojums. Uzņēmums attīstījās ļoti strauji, 2006. gadā Tallink nopirka Silja Line – somu nacionālo mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Rīgā pirmo reizi piestājis luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth

Zane Atlāce - Bistere/Laura Mazbērziņa, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Pasažieru ostā otrdien, 19.jūnijā pirmo reizi piestājis kuģu kompānijai Cunard piederošais leģendārais luksusa kruīza kuģis Queen Elizabeth, kuru savulaik iesvētījusi Apvienotās Karalistes karaliene Elizabete II.

Kruīza kuģis uz Rīgu atvedis 2503 tūristu. Okeānu milzis uzbūvēts 2010. gadā Itālijā un ir Panamax tipa kruīza kuģis (Vista Class).

Queen Elizabeth kuģis ir 249 metrus garš, uz tā ir 12 klāji un 1043 kajītes, restorāni, divstāvīga bibliotēka, golfa laukums, teātris, deju zāles un pat morgs. Uz kuģa strādā 900 darbinieki.

2018.gada kruīzu sezonā Rīgas ostā pirmo reizi ienāk tādi kuģi kā Azamara Journey, MSC Orcherstra, Queen Elizabeth, Silver Spirit un TUI Discovery.

Rīgas Brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Šabovica Db.lv norāda, ka kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko atpūtai ik gadu izmanto ap 23 miljoniem pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot aizvien jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spānijas pilsētā Malagā prezentēts pasaulē lielākais, Royal Caribbean kompānijai piederošais kruīza kuģis Symphony of the Seas.

Peldošais milzis var uzņemt 6360 pasažierus un 2200 apkalpes locekļus. Uz kuģa atrodas ūdens atrakcijas parki, baseini, bāri, kuros dzērienus servē arī roboti, restorāni, daudzas citas aktīvās atpūtas iespējas u.c..

Pirmajā kruīzā kuģis dosies 7. aprīlī. Plānots, ka kuģis bāzēsies Barselonā un savā pirmajā sezonā veiks septiņu dienu kruīzus Vidusjūrā. Rudenī, oktobra beigās kuģis atgriezīsies Malagā.

Līdz šim pasaules lielākā kruīza kuģa tituls piederēja 226 963 tonnas smagajam Harmony of the Seas. Symphony of the Seas ir par 3000 tonnām smagāks.

LASI VĒL:

FOTO: Ieguldot miljardu dolāru, uzbūvēts lielākais kruīza kuģis pasaulē

FOTO: Pasaulē lielākais kruīza kuģis dodas izmēģinājuma braucienā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais cauruļvadu iegremdēšanas kuģis Solitaire ir izpeldējis zem Dānijas Lielās Joslas tilta, lai tālāk dotos uz vietu, kur Nord Stream projekta ietvaros kuģis iegremdēs 342,5 kilometru garu dabasgāzes cauruļvadu posmu, ziņo projekta Nord Stream attīstītāji.

Kompānijas Allseas kuģis Solitaire cauruļvadu iegremdēšanu veiks gan Krievijas ūdeņos, gan Somijas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā. Šī Baltijas jūras daļa cauruļvada iegremdēšanai ir vissarežģītākā, jo tā jau ir pārslogota, turklāt šajā reģionā agrāk izvietotas arī mīnu līnijas.

Eksperti norāda, ka Solitaire ir ideāls kuģis cauruļvadu iegremdēšanai šādos apstākļos, jo kuģis savā darbā neizmanto enkurus, tādējādi jūras gultnei pieskaras tikai pats cauruļvads.

Solitaire ir aprīkots ar desmit reaktīvajiem dzinējiem, kā arī integrētu dzinēju, kas speciāli paredzēts, lai kuģis varētu noturēt savu pozīciju bez enkura palīdzības. Proti, šis dzinējs ļauj saglabāt kuģa atrašanās vietu pat par spīti vējam, viļņiem un straumei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts svētkos Rīgas ostā iedzīvotājiem būs iespēja apmeklēt NATO valstu karakuģus, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

18. un 19.novembrī no plkst.13 līdz 16 Rīgas Pasažieru ostā iedzīvotājiem atvērti apskatei būs NATO 1.pastāvīgās jūras pretmīnu grupas kuģi. Grupas sastāvā šobrīd ir astoņu valstu kuģi - Latvijas mīnu kuģis Imanta, Vācijas štāba kuģis Elbe, Lietuvas patruļkuģis Skalvis, Igaunijas mīnu kuģis Sakala, Lielbritānijas mīnu kuģis Grimsby, Nīderlandes mīnu kuģis Willemstad, Belģijas mīnu kuģis Narcis un Norvēģijas mīnu kuģis.

NATO 1.pastāvīgā jūras pretmīnu grupa Igaunijas Jūras spēku komandkapteiņa Johana Eliasa Seljamā vadībā ieradīsies Rīgas ostā ceturtdien, 17.novembrī. Grupa uzturēsies Rīgā līdz pirmdienas rītam.

Grupa ir sākusi sprādzienbīstamu priekšmetu neitralizēšanas operāciju veikšanu un turpinās pēc Otrā pasaules kara palikušo mīnu meklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Papildināta - Kuģis vai māja: tiesa publisko fotogrāfijas

Zane Atlāce - Bistere, 19.01.2018

Valsts vides dienesta veiktā fotofiksācija administratīvā pārkāpuma konstatēšanas laikā 2011. gada nogalē.

Avots: Administratīvās rajona tiesas Liepājas tiesu nams

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pretēji izskanējušajai informācijai, tiesa konkrētajā lietā nelēma par to, vai ziņu fotoattēlā redzamā māja būtu kuğis.

Pretēji izskanējušajai informācijai, ka Pāvilostas novada Sakas pagasta pludmales stāvkrastā uzceltais atpūtas nams juridiski atzīts par kuģi, tiesa konkrētajā lietā nelēma par to, vai ziņu fotoattēlā redzamā māja būtu kuğis. Laikā, kad tiesa taisīja spriedumu, māja nemaz nebija uzcelta, teikts Latvijas Administratīvo tiesnešu biedrība (LATB) paziņojumā.

LATB valdes priekšsēdētāja Lauma Paegļkalna norāda, ka lietas ietvaros, pretēji presē izskanējušai informācijai, pēc būtības netika vērtēts jautājums par to, vai attiecīgā konstrukcija ir māja vai kuģis, jo par to lietā strīda nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz otrdienu jūrā pie Kaltenes uz sēkļa uzskrējis Latvijas zvejas kuģis "Kate", piecu cilvēku apkalpe ir evakuēta, taču pastāv dīzeļdegvielas noplūdes risks.

Negadījums noticis nepilnu kilometru no krasta, liecina Krasta apsardzes sniegtā informācija. Kā atzīmēja Ulbina, viena no iespējamām versijām, kādēļ kuģis izbraucis krastā, ir cilvēciskais faktors, aģentūrai LETA pastāstīja Aizsardzības ministrijas Militāri publisko attiecību departamenta pārstāve Liene Ulbina.

Zvejas kuģa apkalpe izglābta ar jaunā patruļkuģa Skrunda palīdzību, informēja Ulbina. Pašlaik uz notikuma vietu norīkots Rīgas ostā dežurējošais kuģis Klints ar mērķi novērot situāciju, kas ir bīstama videi, jo uz kuģa ir deviņas tonnas dīzeļdegvielas un pastāv tās noplūdes risks.

Patlaban speciālisti gatavojas dīzeļdegvielas atsūknēšanai no kuģa, un tikai pēc tam kuģi izvilks krastā, kad arī izmeklētāji varēšot kuģi apskatīt un izdarīt jau konkrētus secinājumus, sacīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja direktors Ivars Gaveika.

Komentāri

Pievienot komentāru