Transports un loģistika

«Zīda ceļš» atvērts

Oskars Prikulis [email protected], 27.12.2005

Jaunākais izdevums

Jau šajā pavasarī pa topošo autotransporta maršrutu, kas savieno Ķīnu ar Rietumeiropu un iet cauri Latvijai, jeb t.s. «zīda ceļu» varētu sākt plūst pirmās kravas. Starptautisko Latvijas autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš sarunā ar Db norādīja, ka šobrīd noritot aktīvs darbs pie «zīda ceļa» projekta un, lai arī konkrēti līgumi par kravu pārvadāšanu gan vēl neesot noslēgti, tomēr no potenciālo klientu puses esot liela interese par šo projektu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Organiskās sintēzes institūta zinātnieki nupat saņēmuši ES fondu atbalstu 561 tūkst. eiro apjomā, lai turpinātu pētniecību mākslīgā zirnekļu zīda iegūšanai

Zirnekļu zīds ir viens no augstvērtīgākajiem un izturīgākajiem dabas materiāliem. Tā džemperis varētu būt pat ložu necauršaujams, tai pat laikā ļoti viegls. Zirnekļu zīda augstvērtīgo īpašību dēļ tā pielietojuma amplitūda būtu no biomedicīnas līdz būvniecībai, taču zīda daudzums, ko tie saražo, ir gaužām niecīgs. Miljons zirnekļu četru gadu laikā rada tik daudz zīda, lai precīzi pietiktu vienam džemperim.

Turklāt šos dzīvniekus nevar audzēt krātiņos un izslaukt zīdu, kad rodas tāda vajadzība. Tie ir agresīvi un kanibāliski plēsēji, kas, ievietoti kopējā kastē, cits citu apēdīs. Tomēr zirnekļu zīda ieguve aizvien šķiet vilinoša, tāpēc atliek meklēt alternatīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par jauno Zīda ceļa iniciatīvu un to, kādēļ DHL vēlas sadarboties ar Latviju, intervijā DB stāsta DHL Global Forwarding Greater China pievienotās vērtības pakalpojumu vadītājs Zafers Engins

Fragments no intervijas, kas publicēta 21. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Kā jaunā Zīda ceļa un jostas (road and belt) iniciatīva ir izmainījusi starptautisko pārvadājumu ainavu? Kādas pārmaiņas tā sola kravu pārvadātājiem un klientiem?

Jaunā iniciatīva ir nozīmīga starptautiskās ekonomikas veicinātāja, tā palīdz valstīm attīstīt savstarpējos transporta savienojumus, padarot ātrāku un efektīvāku preču plūsmu starp tām. Kopsavelkot, jaunais modernais Zīda ceļš savieno Āziju un Eiropu, izmantojot dzelzceļu. Senos laikos tirdzniecība starp Āziju un Eiropu notika, izmantojot kamieļus, tagad mēs to darām pa dzelzceļu. Zīda ceļš ir veicinājis nozīmīgas pārmaiņas, jo tas sniedz papildus alternatīvas iespējas klientiem. Pašlaik no Ķīnas uz Eiropu jūras pārvadājumi no durvīm līdz durvīm ilgst piecas līdz septiņas nedēļas, gaisa pārvadājumi – vienu nedēļu, savukārt dzelzceļa pārvadājumi – divas līdz trīs nedēļas. Klienti nevēlas gaidīt teju septiņas nedēļas, preci vedot pa jūru, bet nevēlas maksāt arī augsto cenu par gaisa pārvadājumiem, tādēļ izvēlas dzelzceļu, kas ir ātrāks par kuģi, bet lētāks par lidmašīnu. Zīda ceļa dzelzceļa pārvadājumu mērķis ir pārvadāt kravas viena miljona TEU apmērā 2020. gadā, kas, manuprāt, ir viegli sasniedzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīna nākotnē var kļūt par vērienīgāko Krievijas gāzes pircēju

Dienas Bizness, 26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šogad maijā Maskavā, stiprinot Krievijas un Ķīnas ekonomisko sadarbību, tika parakstīti vairāki stratēģiski nozīmīgi dokumenti, daudzi eksperti par svarīgāko sarunu rezultātu uzskata abu lielvalstu līderu kopējo paziņojumu, ka Krievija un Ķīna koordinēs sadarbību, Maskavai virzot Eirāzijas Ekonomiskās savienības (EES), bet Ķīnai – Zīda ceļa ekonomiskās joslas (Silk Road Economic Belt) jeb Jaunā Zīda ceļa plānus, otrdien raksta laikraksts Diena.

Jāatgādina, ka Jaunā Zīda ceļa plānus 2013. gada septembrī izvirzīja tobrīd tikko Ķīnas līdera posteni ieguvušais Sji Dziņpins. Grandiozā projekta, kura īstenošanas kopējās izmaksas tiek lēstas 22 triljonu dolāru (19,71 triljona eiro) apmērā, ietvaros ir paredzēts izveidot transporta, tirdzniecības un enerģētiskos koridorus, kas savienotu Ķīnu ar Eiropu, kā arī ar Tuvajiem Austrumiem un Āfriku, kaut gan nozīmīgākais, protams, ir Eiropas virziens. Tirdzniecības apgrozījums starp Ķīnu un Eiropas Savienību pašlaik ir 700 miljardi dolāru gadā, un tiek prognozēts, ka jau 2020. gadā tas sasniegs triljonu dolāru gadā.

Zīda ceļa ekonomiskās joslas trīs topošie maršruti tiek dēvēti par XXI gadsimta Jūras Zīda ceļu, Dienvidu ceļu un Ziemeļu ceļu. Jūras Zīda ceļš vedīs caur Malakas šaurumu bet nākotnē – caur kuģniecības kanālu Birmā, Indijas okeānu un Suecas kanālu savienos Ķīnu ar Vidusjūru, Dienvidu ceļš vedīs caur Vidusāziju un Irānu vai Kaukāza valstīm un sniegsies līdz Turcijas piekrastei, bet Ziemeļu ceļš vedīs caur Kazahstānu un Krieviju – līdz Sanktpēterburgai, bet tā otrs atzars caur Baltkrieviju – līdz Vācijai. Pēdējais maršruts ir interesants arī Latvijas ostām un kravu pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jolanta Karele turpina latviskās identitātes iedzīvināšanu un zīda lakatiem ar etnogrāfiskiem zīmējumiem piepulcina arī apģērbu kolekciju

Savu biznesa ideju imidža dizainere Jolanta Karele sāka attīstīt 2015. gadā, kad kopā ar vīru izveidoja zīmolu Karels JJ un bagātīgo latviešu rakstu un zīmju pūralādi stilizētā veidā pārnesa uz zīda auduma, no kura pēc tam tiek šūti dažāda izmēra lakati. Kopš tā laika Jolantai lakatu zīmola attīstīšana no hobija pāraugusi par biznesu. «Lakatu darināšanu jau varu saukt par biznesu, bet apģērbu līnija ir attīstības stadijā, un šis projekts pagaidām peļņu nenes, jo visu nopelnīto ieguldām attīstībā, lai atgūtu sākotnējās investīcijas. Abi biznesi ir sadalīti – lakati ir tikai un vienīgi mans un vīra bizness, bet apģērba uzņēmumu attīstu ar vēl divām līdzīpašniecēm, ar kurām kopā esam dibinājušas uzņēmumu SIA Karels un partneri. Viņas nāca ar finansējumu, es – ar gatavu zīmolu Karels JJ, klientu bāzi un savu dizainu,» teic zīmola Karels JJ (SIA Jooole) īpašniece Jolanta Karele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uģis Magonis: Kāda būs Latvijas loma jaunajā zīda ceļā?

Uģis Magonis,
VAS Latvijas dzelzceļš prezidents, 20.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rekonstruēt leģendāro zīda ceļu mūsdienu versijā – tieši tik ambiciozi ir Kazahstānas un Ķīnas valdību plāni, kas efektīva sauszemes tranzīta koridora izveidi starp Centrālāziju un Rietumeiropu pēdējos gados padarījuši par vienu no nozares karstākajām tēmām.

Entuziastiskākie to pat salīdzinājuši ar potenciālu zelta dzīslu un nosacīts zelta drudzis pārņēmis daudzu valstu transporta nozarē strādājošos, kas nupat, pirms dažām dienām pulcējās Kazashtānas galvaspilsētā Astanā notikušajā starptautiskajā transporta un loģistikas forumā Jaunais zīda ceļš.

Kazahstāna vēlas kļūt par ievērojamu tranzīta mezglu uz globālās tranzīta skatuves un viņi ir sapratuši, ka ekonomikas uzplaukums nav iespējams bez valsts transporta artēriju stiprināšanas, tādēļ lielas ir ne tikai ambīcijas, bet arī plānotās investīcijas infrastruktūrā - līdz 2020. gadam ostās, lidostās, dzelzceļa infrastruktūrā Kazahstāna plāno investēt vairāk nekā 60 miljardus dolāru. Jaunā zīda ceļa reģionā dzīvo ap 3 miljardiem cilvēku, tādēļ visas valstis, caur kurām tas vijas, jau tērē un vēl plāno tērēt milzīgas naudas summas, lai modernizētu savu transporta infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) Ķīnas izveidotās «jaunā Zīda ceļa» iniciatīvas ietvaros aicina uzņēmējus izmantot iespēju, lai uzsāktu eksportu uz Ķīnu, informē LTRK.

Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) Ķīnas izveidotās Jaunā Zīda Ceļa Iniciatīvas ietvaros aicinauzņēmējus izmantot situāciju, lai uzsāktu eksportu uz Ķīnu. Lai to realizētu, jau nodrošināti veiksmīgi transporta kanāli, kā arī parakstīti nozīmīgi starpvalstu sadarbības līgumi nodokļu, investīciju un citos jautājumos.

LTRK informēja, ka pašreiz Latvija ir viena no aktīvākajām projekta dalībniecēm, kur savu atbalstu sadarbības veicināšanai ar austrumu valsti sniedz arī LTRK.

Lai nodrošinātu maksimāli ērtu partnerību, Ķīna un Latvija ir parakstījušas sadarbības līgumus par neierobežotu tirdzniecību, investīciju aizsardzību, nolīgumu par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu, tehnoloģisko sadarbību, gaisa satiksmes pakalpojumu nodrošināšanu u.c. Salīdzinājumā ar laiku, kad iniciatīva vēl nebija spēkā, importa preču skaits no Latvijas uz Ķīnu pieaudzis par 77%, padarot Ķīnu par otro lielāko tirdzniecības partneri ārpus Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spītējot racionālismam, mēs rudens un ziemas 2008/2009 modes sezonas karstumā meklējam risinājumus, kā šosezon vēl paspēt apģērbties atbilstoši pasaules modes galvenajām tendencēm. Nevienam nav iespējams paslēpties no ziņām par krīzes stāvokli gan valsts, gan personiskajā budžetā, tieši tādēļ ir vērts noskaidrot, vai, lieki nepārmaksājot un iekļaujoties saprātīgās izmaksās, tomēr varam atļauties vēl izskatīties stilīgi.

Eksperimenta ietvaros vispirms noskaidrojām, kādas ir šīs sezonas galvenās modes tendences, un apstaigājām Rīgas dizaineru veikalus, lai atrastu tām atbilstošākos garderobes priekšmetus un salīdzinātu to cenas ar mūsu iespējām. Visinteresantākais apmeklējums izrādījās nesen atvērtajā modes veikalā Roberto Verino uz Brīvības ielas 39. Bet vispirms par to, kā vīrietim un sievietei būtu jāizskatās šosezon.

Stila motīvi un krāsas

Viņam: gan pagājušā gada dizaineru gatavs valkāšanai skatēs rudenim un ziemai 2008/2009, gan šobrīd dizaineru veikalos redzamajās kolekcijās redzams, ka vīriešu mode atgriežas pie vīrieša birojā. Atkal modē ir klasiskais stils, galvenais motīvs šoreiz aizgūts no XIX gadsimta beigu britu un Šerloka Holmsa laikiem. Bet pretstatā Holmsa kunga striktajam un ieturētajam raksturam, šīs sezonas vīrietis ieguvis galēji romantisku tēlu. Modē ir rūtaini apģērbu gabali – žaketes, vestes, bikses, bet uzvalku topā atgriezies trīsdaļīgais komplekts, kur uzvalka auduma vestes vietā var un ir pat ieteicams izmantot trikotāžas vai cita auduma vesti. Vismaz uz kādu laiku trīs pogu žaketes nomainījušas žaketes ar divu vai vienas pogas aizdari. Ļoti aktuāli ir šaurie krekli un pār tiem valkātas adītas pieguļošas jakas jeb kardigāni, kuri dizaineru piedāvājumā nevis padara vīrieti vecāku, kā varētu sākotnēji šķist, bet tieši atsvaidzina tā ārieni un piedod tam pēc modes tendencēm nepieciešamo romantiskā džentlmeņa izskatu. Līniju ziņā vīrieša apģērbam jābūt noteiktam, precīzam un klasiski nevainojamam. Kungiem, kuri savu neatkārtojamo gaumi parāda apģērbu kombinācijās, patiks, ka šosezon modē ir ģērbšanās kārtu kārtās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FKTK brīdina Jauno Zīda ceļu par akciju neatļautu tirgošanu

Agnese Margēviča, 16.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome 16. aprīļa sēdē izteikusi brīdinājumu biedrībai Jaunais Zīda ceļš par Finanšu instrumentu tirgus likuma pārkāpumiem.

FKTK pieprasījusi akciju sabiedrībai Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa un biedrībai Jaunais Zīda ceļš izbeigt reklamēt akciju publiskā piedāvājuma izteikšanu publiskās sanāksmēs un masu informācijas līdzekļos. Kā nosacījums, lai cilvēks tiktu uzņemts biedrībā, izvirzīta prasība vispirms iegādāties akcijas, bet šāda akciju publiskā piedāvājuma izteikšanai nav saņemta FKTK atļauja.

Projekts Daugava-Latvijai paredz elektroenerģijas ražošanu no atjaunojamiem resursiem un kuģojama ūdens ceļa izveidi, kas savienos Baltijas, Melno un Kaspijas jūru pa Daugavas, Dņepras un Volgas upēm, mākslīgi izveidotiem ūdens ceļiem un hidrotehniskām būvēm. Projekta realizācijai izveidota akciju sabiedrība Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa un biedrība Jaunais Zīda ceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvieši copē ķīniešus

Dienas Bizness, 08.10.2015

Tiek prognozēts, ka Ķīnas-Baltkrievijas industriālais parks Lielais akmens būs viens no svarīgākajiem punktiem Zīda ceļā. Vērienīgā projekta izmaksas tiek lēstas astoņu miljardu eiro vērtībā, un to īsteno kompānija China Merchants Group. Lielais akmens mājvietu gatavs dot uzņēmumiem, kas pārstāvēs jebkuru no transporta veidiem. Latvijai šis projekts ir nozīmīgs, jo, iespējams, tieši mēs šiem uzņēmumiem būsim izeja uz Eiropas Savienību.

Foto: EPA/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnieši ar jaunu sparu sākuši attīstīt savu jauno Zīda ceļu. Ar milzīgām investīcijām projektos Baltkrievijā tā tālāk meklē izeju uz Baltijas jūru. Latvijas ostām un dzelzceļam jo īpaši svarīgi šajā momentā ir parādīt savu pievilcību, jo pastāv reāla iespēja, ka gardākos kumosus mums varētu nocelt Lietuva, ceturtdien vēsta laikraksts Diena.

Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā šajās dienās notiek ikgadējā starptautiskā izstāde Transports un loģistika. Tajā piedalījās arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība), va/s Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Ēriks Šmuksts un citi loģistikas nozares uzņēmumu pārstāvji. Dienaskārtībā šogad īpašu vietu ieņēma arī dažādas tikšanās ar Ķīnas pārstāvjiem, tomēr arī Lietuva nesnauda - izstādē kaimiņvalsts dzelzceļa stendā iespaidīgu šovu sniedza trīs izskatīgas vijolnieces, arī biznesa sarunās ar ķīniešiem lietuvieši mēģināja būt tikpat pamanāmi. Kā Dienai norādīja Lietuvas Dzelzceļa pārstāvji, tad pirmie sadarbības protokoli jau esot parakstīti. Tajā pašā laikā Latvijas amatpersonas mierina - šādiem protokoliem neesot izšķirošas nozīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) šodien apstiprinājusi 9.Saeimā ievēlēto deputātu sarakstu.

Saskaņā ar 9.Saeimas vēlēšanu rezultātiem 9.Saeimā ir ievēlēti deputāti no septiņu partiju un partiju apvienību deputātu kandidātu sarakstiem. Tautas partijai 9.Saeimā būs 23 deputāti, Zaļo un Zemnieku savienībai 18 deputāti, partijai Jaunais laiks 18 deputāti, Saskaņas Centram 17 deputāti, Latvijas Pirmās partijas un partijas Latvijas Ceļš vēlēšanu apvienībai 10 deputāti, Apvienībai Tēvzemei un Brīvībai/LNNK 8 deputāti un politisko organizāciju apvienībai Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā 6 deputāti.

Saskaņā ar CVK lēmumu 9.Saeimā ir ievēlēti:

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Eiropai nepieciešams savs «zīda ceļš»

Līva Melbārzde - DB galvenā redaktore, 29.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas valdība savā ceļā uz pasaules supervaru ir sasniegusi nākamo pakāpi. Ķīna vairs negrib būt tikai pasaules «fabrika», tā grib būt arī pasaules tehnoloģiskā līdere. Lai to uzskatāmi demonstrētu citām valstīm, Ķīna ir pagrābusies no savas bagātīgās vēstures lādes un izcēlusi no turienes leģendu par viduslaiku tirdzniecības āderi – zīda ceļu, pa kuru jau Marko Polo no Venēcijas ceļoja uz Ķīnu.

Tikai tas zīda ceļš, kas ir iezīmējies šodienas Ķīnas vadoņu vīzijās, ir daudz visaptverošāks. Tas ir paplašināts ar milzīgām infrastruktūras investīcijām – ceļos, dzelzceļa līnijās, avio savienojumos, kuģošanas maršrutos utt., un šajā jomā Ķīna ne tikai grib ciešāk savienot Eiropu ar Āziju, bet arī Ķīnu ar Āfriku.

Var nojaust, ka ar šo stratēģiju ķīnieši, protams, saista arī savas politiskās intereses – būt par pretpolu ASV uz starptautiskās skatuves, un šī mērķa vārdā ķīnieši ir gatavi tērēt simtiem miljardu dolāru vai eiro. Tikai nevajag domāt, ka šis dāsnums ir kāda īpašā labdarība. Par šiem ķīniešu ieguldījumiem citu valstu infrastruktūrā ir jāmaksā ar ekonomisku un politisku sadarbību, kā to jau rāda piemēri Dienvidaustrumāzijā un Āfrikā. Arī Eiropa te nebūs izņēmums, un ir naivi domāt, ka kredīti tiek altruistiski dāļāti bez konkrēta politiskā aprēķina. Turklāt arī Eiropā jau šī ķīniešu stratēģija strādā. Grieķijas ostas jau daļēji ir ķīniešu kontrolē. To papildinās dzelzceļa līnija no Serbijas uz Ungāriju, saprotams, aprīkota ar ķīniešu vilcieniem. Tagad acs uzlikta arī Dženovas ostām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Piena ceļš kopā ar Igaunijas kooperatīvu ieguldīs 100 miljonus eiro piena pārstrādes rūpnīcas izveidē Igaunijā

LETA, 20.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas piena ražotāju kooperatīvs «Piena ceļš» plāno apvienoties ar Igaunijas kooperatīvu «E-Piim»» un kopīgi par apmēram 100 miljoniem eiro būvēt piena pārstrādes rūpnīcu Igaunijā, kur pārstrādāt abu kooperatīvu biedru - Latvijas un Igaunijas zemnieku - pienu, pastāstīja lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības «Piena ceļš» valdes priekšsēdētājs Raimonds Misa.

Informācija oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis» liecina, ka «Piena ceļš» ir pieņēmusi lēmumu par reorganizāciju kopīgi ar Igaunijā reģistrētu kooperatīvo sabiedrību E-Piim, saplūstot ar Igaunijā jaundibināmo sabiedrību E-Piim Societas Cooperativa Europaea Limited. Misa skaidro, ka kooperatīvu apvienošanās mērķis ir stiprināt pārstrādi.

«»Piena ceļš» ir kooperatīvs, kurš kopš sākta gala ir atbalstījis savu pārstrādi - mums pieder uzņēmums «Jaunpils pienotava». Tagad kopā arī igauņiem celsim jaunu, lielu piena pārstrādes rūpnīcu Igaunijas vidienē,» reorganizācijas mērķus skaidroja Misa. Pēc viņa teiktā, projekts, kas paredz celt piena pārstrādes rūpnīcu, jau ir Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļu administrējošās iestādes apstiprināts un drīzumā varētu sākties rūpnīcas celtniecība. Investīciju projekta realizācijai nepieciešamos finanšu resursus nodrošinās abas puses, rūpnīcas būvniecībai tiks piesaistīt ES fondu līdzekļi, banku finansējums un arī privātu investoru līdzekļi, taču netiks ieguldīta zemnieku nauda. Kopumā rūpnīcas būvniecība izmaksās apmēram 100 miljonus eiro un tās celtniecībai būs atvēlēts vairāk nekā gads. Plānots, ka jaunā rūpnīca pārstrādās apmēram ceturto daļu no Latvijas un Igaunijas kopējā piena apmēra. Rūpnīca taps Igaunijā nevis Latvijā, jo Igaunijas puse projektu izstrādāja, saņēma tā realizācijai ES un Igaunijas valsts atbalstu, kā arī «E-Piim» ir izdevies rast ļoti labu noieta tirgu, piebilda Misa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No katra zīdtauriņa kāpura kokona iegūst ap kilometru pavediena.

Zīda iegūšanas process ir pietiekami sarežģīts un arī nežēlīgs. Mātīte, kas neredz un nelido, pēc pārošanās vairākas dienas dēj olas, pēc tam no olām izšķiļas kāpuri, kāpuri sāk baroties, ēdot zīdkoka lapas, bet pēcāk iekūņojas. Kāpurs groza galvu pa apli, tinot sev apkārt pavedienus. Pēc dažām dienām kokons ir gatavs, bet, lai pavedienu atritinātu, kokons ar visu kāpuru ir jānobeidz. Arī paši tauriņi iet bojā.

Patlaban atdzimušas cerības par Itālijas 1000 gadus senās zīda nozares atdzimšanu. Fotogrāfijas no Veneto reģiona skatieties raksta galerijā!

Zīdtauriņi savvaļā vairs nav sastopami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Imidža dizainere Jolanta Karele latvju rakstus apspēlē, radot auduma dizainu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Latviešu pūra lāde ir tik bagātīga. Aplūkojot vairākās grāmatās un internetā atrodamo informāciju, bija žēl, ka tik skaisti un spēcinoši raksti tiek aizmirsti. Tautas bagātību krātuvē atrodams krietni vairāk zīmju, ne tikai Lielvārdes jostas raksts un auseklītis. To vēlos parādīt un popularizēt,» stāsta Jolanta.

No kleitas līdz lakatiem

Pirmo impulsu – vēlmi apdrukāt audumu – viņa sajutusi pirms sešiem gadiem, kad Francijā kādā baznīcā ieraudzīja skaistu vitrāžu. «Man tā tik ļoti iepatikās. Vitrāžu sabildēju un gribēju uztaisīt tādu audumu. Atbraucu uz Latviju un sabēdājos, jo nebija iespējas to realizēt. Varēja pasūtīt tikai veselu auduma baķi ar vienu rakstu. Tas bija dārgi un nevajadzīgi. Nesen nejauši uzzināju, ka Latvijā ir uzņēmums, kas mazos apjomos apdrukā dabīga materiāla audumus. Pirms tam kaut ko uzdrukāt varēja tikai ierobežotā auduma laukumā. Mani interesē zīda, kokvilnas, viskozes auduma pilnīga apdrukāšana,» stāsta Jolanta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Azerbaidžānas Kultūras un Tūrisma ministrs Abulfazs Garajevs Romā, muzejā Museo della Civiltà Romana atklāja izstādi Azerbaidžāna – uguns zeme un Zīda ceļš (Azerbaigian - La Terra di Fuochi sulla Via della Seta). Izstādes koncepcijas un realizācijas autors ir Latvijas uzņēmums Dd studio.

Izstāde izveidota starptautiskās kultūras biennāles Romā Zīda ceļš ietvaros un būs skatāma līdz 15. aprīlim.

Azerbaidžānas izstāde muzejā Museo della Civiltà Romana iekārtota četrās pastāvīgās ekspozīcijas zālēs, tā ir veltīta Azerbaidžānas vēsturei, kultūrai un tautas lietišķajai mākslai. Azerbaidžāna ir viena no valstīm, caur kuru 5.-15. gs. gāja Zīda ceļš – starptautiskais tirdzniecības ceļš, kas savienoja Āziju un Eiropu, tādēļ arī biennāles organizatori uzaicināja Azerbaidžānu prezentēt valsts kultūrvēsturisko mantojumu.

Pirmās biennāles izstādes tika atklātas jau pagājušā gada oktobrī un notiek dažādos Romas muzejos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss: Latvija ir gatava aktīvi strādāt jaunā Zīda ceļa attīstīšanā

Dienas Bizness, 07.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7.oktobrī satiksmes ministrs Anrijs Matīss Minskā uzstājās ar runu plenārdiskusijā Baltkrievijas perspektīvas līdzdalībai projektā Zīda ceļa ekonomiskā josla, kurā uzsvēra Eirāzijas savienojamības nozīmi, informē Satiksmes ministrijā.

Ministrs dalījās ar Latvijas redzējumu par multimodālā transporta tīkla attīstību starp Eiropu un Āziju, uzsverot šo reģionu savienojamības lielo nozīmi, kas tiešā veidā ietekmē abu reģionu ekonomisko labklājību un ilgtspējīgu attīstību.

«Latvijas un Baltkrievijas attiecības tranzīta un dzelzceļa pārvadājumu jomā jau tradicionāli ir bijušas ļoti cieši saistītas. Abām kaimiņvalstīm ir ļoti līdzīgas intereses – attīstīt Eirāzijas sauszemes transporta koridoru un piedalīties jaunā Zīda ceļa veidošanās, tāpēc aicinu abas valstis sadarboties ciešāk šo mērķu sasniegšanai,» atzina Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā top? Amoralle apģērbs

Ilze Žaime, 06.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top zīmola "Amoralle" dabīgā zīda samta kimono "Vivid".

"Varbūt reti kurai tā ir ikdiena, bet pilnīgi noteikti tas ir iedvesmas avots," par saviem tērpiem saka Inese Ozola, uzņēmuma "Glamoralle" jeb zīmola "Amoralle" izveidotāja. Viņas darbs aug kopā ar klientu atbalstu un spēku, jo "Amoralles" pamatā ir sievišķība un mīlestība.

Šobrīd lielākais pieprasījums esot tieši pēc sievišķības apzināšanās, par ko zīmols dedzīgi iestājas. Tās ir gan sievišķīgas kleitas, plīvojoši zīda svārki, mežģīņu peņuāri, gan trenči, ar ko iedvesmot savu sievišķību un sagaidīt pavasari.

Zīmols jaunas kolekcija rada divas līdz astoņas reizes gadā. Papildus "Pavasaris/Vasara" un "Rudens/Ziema" kolekcijām top arī kapsulas kolekcijas limitētā daudzumā. Pēdējā no tām tapa sadarbībā ar veselīga dzīvesveida vēstnesi Annu Rozīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīnā prezentēs Latvijas tranzīta un loģistikas piedāvājumu

Dienas Bizness, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš no 18. līdz 26. maijam vadīs Satiksmes ministrijas (SM) organizēto uzņēmēju vizīti Ķīnā, lai veicinātu sadarbības iespējas abu valstu uzņēmumu starpā, informē ministrijas Komunikācijas nodaļa.

Vizītes ietvaros paredzēti vairāku industriālo, ekonomisko un tehnoloģisko zonu un loģistikas parku apmeklējumi Šanhajā, Čengdu un Čuncinas apgabalos un tikšanās ar tādiem uzņēmumiem, kā, piemēram, Hewlet Packard, Asus, Sony, Toshiba u.c.

Ministrijā norāda, ka starp Latviju un Ķīnu jau ilgstoši pastāv aktīvs politiskais dialogs un Ķīna šobrīd ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas valsts ārējās tirdzniecības partneriem. Vērtējot esošās sadarbības iespējas, Latvijas transporta nozares uzņēmumiem šobrīd ir aktīvi jādarbojas, lai uzsāktu praktisku dažādu projektu realizāciju. Tādēļ šobrīd sevišķi svarīgas ir Latvijas valsts pārstāvju, ekspertu un uzņēmēju vizītes Ķīnā, lai prezentētu Latvijas tranzīta un loģistikas sektora piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Projektu Rīga – Hersona kanāls vērtē kā absurdu

, 20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13. septembrī Vides ministrijā notika Daugavas upju baseinu apgabala konsultatīvās padomes (turpmāk padomes) ārkārtas sēde, kurā tika diskutēts par projektu Rīga – Hersona kanāls.

Sēde bijusi plaši apmeklēta un tajā piedalījās 53 dalībnieki, tajā skaitā 14 padomes locekļi, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūras sniegtā informācija medijiem.

Biedrības Jaunais Zīda Ceļš pārstāvji Valērijs Štamers un Ēriks Rozencveigs prezentējuši projektu, kas paredz, ka Baltijas jūra tiks savienota ar Melno jūru pa Daugavas, Zapadnaja Dvina un Dņepras upēm, mākslīgi veidotiem ūdensceļiem un hidrotehniskām būvēm.

Lai nodrošinātu jaunā tranzīta ceļa Daugava - Dņepra kuģošanas kanāla pietiekošu dziļumu, plānots uzbūvēt Krustpils, Jēkabpils un Daugavpils aizsprostus, kā rezultātā tiks applūdināti 797 ha lietderīgas zemes un tiks pārcelta 51. zemnieku sēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vides ministrs: projekts Rīga – Hersona kanāls nodarītu postu videi un cilvēkiem

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Tiktu iznīcinātas Eiropas nozīmes aizsargājamās teritorijas, palielinātos piesārņojums Daugavā un Baltijas jūrā, notiktu svešu zivju sugu invāzija Latvijā, pasliktinātos Rīgas dzeramā ūdens kvalitāte," šādas būtu sekas, ja tiktu īstenots projekts Rīga – Hersona kanāls, uzskata Vides ministrs Raimonds Vējonis

R. Vējonis ar sava padomnieka Didža Jonova starpniecību izplatījis paziņojumu medijiem, kurā izsaka savu viedokli par plānoto projektu. Paziņojuma teksts:

"Vides ministrs Raimonds Vējonis uzskata par absurdu biedrības Jaunais Zīda Ceļš ieceri īstenot projektu, kas paredz ar mākslīgu kanālu savienot Baltijas jūru ar Melno jūru pa Daugavas un Dņepras upēm. Lai nodrošinātu kuģošanu Daugavas - Dņepras kanālā plānots uzbūvēt Krustpils, Jēkabpils un Daugavpils aizsprostus, kā rezultātā tiktu applūdināti ap 800 ha lietderīgas zemes un pārceltas vairāk kā 50 zemnieku sētas. Tiktu veikti grandiozi celtniecības darbi, bagarēta Daugava.

Pilnīgi neprognozējamas būtu šāda projekta īstenošanas ekoloģiskās sekas. Tiktu iznīcinātas Eiropas nozīmes aizsargājamās teritorijas, palielinātos piesārņojums Daugavā un Baltijas jūrā, notiktu svešu zivju sugu invāzija Latvijā, pasliktinātos Rīgas dzeramā ūdens kvalitāte. Šāda tranzītceļa ekonomisko efektu R. Vējonis uzskata par dziļi apšaubāmu, jo tikai tā izveidošanas budžets vien vairākkārt pārsniegtu valsts gada budžeta apjomus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kravu apjoms no Baltkrievijas palielināsies

Jānis Goldbergs, 06.09.2018

Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs (no kreisās), Latvijas-Baltkrievijas Starpvaldību komisijas līdzpriekšsēdētāji, satiksmes ministrs Uldis Augulis un VAS "Latvijas dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakāpenisku kravu pārvadājumu pieaugumu starp valstīm paredz Latvijas – Baltkrievijas Starpvaldību komisijas ekonomiskās, zinātniskās un tehniskās sadarbības jautājumos 13. sēdes protokols, kuru ceturtdien 6. septembrī parakstīja Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis un Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministrs Anatolijs Sivaks.

«Īpaši sekmīgi sadarbības rezultāti ir dzelzceļa jomā. Aktīvi strādājam tieši Eirāzijas pārvadājumu attīstības sekmēšanā un nostiprināšanā. Šovasar parakstīju vienošanos par jaunu transporta koridoru – no industriālā parka Baltkrievijā uz Latvijas ostām un pretējā virzienā,» preses brīfingā par parakstīto vienošanos komentēja Latvijas satiksmes ministrs U. Augulis.

Savukārt Baltkrievijas satiksmes ministrs Anatolijs Sivaks šajā jomā uzsvēra Baltkrievijā būvējamā industriālā parka Lielais akmens sagaidāmo ietekmi, kā arī tranzīta kravu potenciālu pieaugumu nākošajos gados.

Noslēgtā vienošanās paredz turpināt kopīgu darbu pie pārvadājamo kravu apjoma palielināšanas no Baltkrievijas uz Latviju un otrādi, piesaistot papildu tranzīta kravas. Līdz šā gada augusta beigām savienojumā ar Baltkrieviju pa VAS Latvijas dzelzceļš infrastruktūru pārvadāti septiņi miljoni tonnu Baltkrievijas izcelsmes kravas, kas, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 63%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Žurnāls Forbes ir izveidojis 10 pasaulē lielāko tirdzniecības centru sarakstu. Esi jau kādreiz apmaldījies t/c ALFA? Tad pasaulē lielākajos tirdzniecības centros līdzi labāk ņemt karti.

1. South China Mall

Šis tirdzniecības centrs, kura platība ir 7,1 miljons kvadrātpēdu (660 044 kv.m.), atvērās 2005 gadā - gadu pēc tam, kad atvērās iepriekšējais pasaulē lielākais tirdzniecības centrs Golden Resources Mall. Šis centrs atrodas Ķīnas pilsētā Donguanā.

2. Golden Resources Shopping Mall

Šī t/c platība ir 6 miljoni kvadrātpēdu (557 784 kv.m.). Tas tika atvērts 2004. gadā. Šajā Pekinas t/c atrodas apmēram 1 000 mazumtirdzniecības iestādes.

3. Mall of Asia

Tirdzniecības centra platība ir 4,2 miljoni kvadrātpēdu (390 450 kv.m.) un tas atrodas Filipīnās. Šajā tirdzniecības centrā pircēji var pārvietoties ar nelielu tramvaju. Šis t/c tika atvērts 2006. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta fotogalerija - McDonald's jauna restorāna izveidē Imantā investējis 1,5 miljonus latu

Lelde Petrāne, 03.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Imantā, Kurzemes prospektā ātrās ēdināšanas restorānu ķēde McDonald's šodien atklāja Latvijā lielāko McDrive restorānu, kurā investēti 1,5 miljoni latu.

Atverot šo restorānu, radītas 40 jaunas darba vietas.

Šis restorāns pēc skaita ir devītais McDonald's restorāns Latvijā, un ar tā atvēršanu uzņēmums turpinot realizēt darbības paplašināšanas plānus Rīgā, Daugavas kreisajā krastā.

Kā norādīja McDonald's rīkotājdirektors Baltijas valstīs Tomašs Navrockis, paredzams, ka «ieguldīto investīciju atdeve būs augsta - Pārdaugava ir perspektīva vieta biznesam, turklāt McDrive ir vienīgais restorāns, kas strādā visu diennakti».

McDonald's pārstāvji stāstīja, ka McDrive restorānu standarts paredz vienu automašīnu apkalpot 60 sekundēs. Šā gada pirmajos desmit mēnešos četrus McDrive restorānus Rīgā apmeklējuši 2,9 miljoni cilvēku un vairāk nekā 520 000 automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā uzsākta Matīsa Kažas vesterna Kur vedīs ceļš uzņemšana. Filmas darbība risinās 19. gadsimta beigās, kad no baltvācu barona muižas īsi pirms kāzām pazūd topošā līgava.

Pirmais latviešu vesterns – tā savu debijas spēlfilmu Kur vedīs ceļš raksturo 23 gadus vecais režisors Matīss Kaža. Filmas galvenā varone ir Eva, baltvācu barona aizbildniecībā uzaugusi aristokrātiska jauniete. Īsi pirms paredzētajām kāzām Eva no muižas pazūd. Aizdomās par nolaupīšanu tur latviešu skrīveri Miku, un pazudušos jauniešus sāk meklēt barona rokaspuiši, vietējie žandarmi un citi spēki, katrs savu mērķu vadīti.

Režisors Matīss Kaža par filmas Kur vedīs ceļš uzņemšanu stāsta: «Šī nebūs tipiska kostīmfilma vai vēsturiska drāma. Mēs strādājam vesterna žanra ietvaros, un tomēr to pārveidojam pa savam. Tas būs vesterns Austrumeiropas mērcē, varētu to pat saukt par īsternu. Stāsts par pieaugšanu laikā, kurā par savu nākotni nevaram būt droši. Arī par cīņu pret netaisnību, tai skaitā koloniālismu, neiecietību, aizraušanos ar varu. It kā darbība risinās pusotru gadsimtu senā pagātnē, un tomēr tas ir par mūsdienām.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Par Latvijas uzņēmēju iespējām un neiespējām Kazahstānā

Alberts Sarkanis, Latvijas vēstnieks Kazahstānā, 24.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kazahstāna ir viena no visstraujāk attīstītām valstīm Centrālāzijā. Tanī pašā laikā valsts ģeogrāfiskais stāvoklis (kontinentāla valsts, tālu no lieliem pasaules tirgiem) jau nosaka, ka tā nav tradicionāla tirdzniecības nācija.

Der zināt, ka vārds kazahs senturku valodā nozīmē brīvs un neatkarīgs nomads. Latvijas uzņēmējiem, kas nu jau vairāk pieraduši pie skandināvu uzņēmējdarbības modeļa, vajadzētu atcerēties, ka Kazahstāna ir Āzijas valsts un tā jau ir «smalka lieta». Lai arī tiek reklamēts Zīda Ceļš, taču pagātnes romantikas te ir daudz vairāk nekā īstenībā. Pašlaik apkārt Zīda Ceļam tomēr ir valstis ar vēl joprojām sliktu transporta infrastruktūru un nedrošiem ekonomiskās attīstības rādītājiem. Bet Kazahstāna vairs nav gluži nabagais brālis, kas izmisīgi gaida palīdzību no bagāta onkuļa. Salīdzinājumam var minēt, ka 1999.gadā IKP uz vienu iedzīvotāju bija 1 138 $, bet 2009.gadā jau 9 340 $. Tas dabiski rada lielāku nacionālo pašapziņu un kritiskāku attieksmi pret ārzemnieku piedāvājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru