Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie ceturkšņa preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2007 rezultāti liecina, ka periodā Ziema 2007 vismaz vienu no 284 pētījumā iekļautiem preses izdevumu pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši 96 % no aptaujātajiem respondentiem.
Salīdzinot ar diviem iepriekšējiem pētījuma periodiem Rudens 2006 un Vasara 2006, kopējais lasītāju skaits ir saglabājies nemainīgs.
Analizējot preses izdevumu lasīšanu pa izdevumu kategorijām, 2007. gada ziemas periodā ir vērojams žurnālu lasītāju skaita neliels pieaugums. Jaunākie dati liecina, ka kaut vienu nedēļas žurnālu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši 45 % Latvijas iedzīvotāju 15 līdz 74 gadu vecumā (Rudens 2006 periodā - 43 %). Tikpat – 45 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu mēneša žurnālu mēnesī (Rudens 2006 periodā – 43 %). 28 % Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu ceturkšņa žurnālu ceturksnī (Rudens 2006 periodā – 22 %). TNS Latvia preses un interneta projektu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka ceturkšņa žurnālu lasītāju skaita palielinājums izskaidrojams ar izdevuma Pasta avīze lasītāju skaita pieaugumu.
Neliels lasītāju skaita pieaugums ir vērojams arī laikrakstu pielikumiem. 2007.gada ziemas periodā 32 % jeb 1/3 daļa Latvijas iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši kaut vienu laikraksta pielikumu nedēļā. Lasītāju skaita pieaugumu šajā izdevumu kategorijā ir ietekmējis laikraksta Subbota jaunais pielikums Subbota Plus.
Preses auditorijas pētījuma 2007. gada ziemas perioda dati liecina, ka laikā no 2006. gada 16. oktobra līdz 2007. gada 4. februārim vidēji viens Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem izlasīja vidēji 6,1 preses izdevumu. Salīdzinoši ar iepriekšējo pētījuma periodu Rudens 2006, būtiskas izmaiņas nav novērotas. Vidēji viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1,4 mēneša žurnālus vidēji mēnesī. Tāpat viens Latvijas iedzīvotājs izlasa 1 nedēļas žurnālu, 0,9 nedēļas laikrakstus, 0,8 laikrakstu pielikumus vidēji nedēļā, savukārt vidēji dienā tiek izlasīti 0,7 dienas laikraksti. Aplūkojot lasīto preses izdevumu vidējā skaita dinamiku uz vienu Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā, lasīšanas kritums ir novērojams laikrakstu pielikumiem. Viens no iespējamiem tā iemesliem ir tendence arvien vairāk laikrakstu pielikumu pārveidot par žurnāliem.
Analizējot lasītāko izdevumu TOP 10, joprojām turpinās bezmaksas izdevumu triumfs gan Latvijā kopumā, gan atsevišķās mērķa grupās. Latvijā kopumā lasītāko izdevumu TOP 10 pirmajā vietā ierindojas Pasta Avīze, otrajā vietā atstājot 5 min. Rīgā TOP10 pirmo vietu ieņem reklāmas avīze Rīgas Santīms. Savukārt mērķa grupā latvieši TOP10 par trīs vietām ir pakāpies mēneša žurnāls Santa , par vienu vietu -Diena, Ievas Stāsti, Sestdiena. Mērķa grupā cita tautība TOP10 pirmās divas vietas nemainīgi ieņem televīzijas programmas - TV televizionnaja programma un TeleProgramma s djadjei Misei.
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Ziema 2007 tika veikts laika periodā no 2006.gada 16. oktobra līdz 2007. gada 4.februārim. Ar datorizētās intervijas (CAPI) palīdzību visā Latvijā tika aptaujāti 2965 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.