Būve

Ziemeļu šķērsojuma projektu turpinās, taču nav skaidrības par termiņiem

Dienas Bizness, 08.04.2015

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā aprīlī pavēstītais Rīgas domes (RD) Pilsētas attīstības departamenta lēmums tomēr neslēgt līgumu par Ziemeļu transporta koridora 3. un 4. posma tehniskā projekta izstrādi raisa jautājumu, kas ar projektu notiks turpmāk un cik reāla vispār ir tā realizācija tuvākajos gados. Pašvaldības atbildīgās amatpersonas gan saka, ka nav pamata bažām par projekta kavēšanos, trešdien raksta laikraksts Diena.

Ziemeļu šķērsojumam ir sava mājaslapa, kurā joprojām apgalvots, ka projekta plānotais būvniecības sākšanas laiks ir 2015.–2018. gads, bet būvniecības pabeigšanas termiņš – apmēram 2022. gads. Par to, ka līgums par projekta izstrādi šogad tomēr netiks slēgts, oficiālajā mājaslapā gan nav ne vārda.

Oficiālais iemesls, kāpēc līgumu nolemts tomēr neslēgt, ir šaubas par to, vai līdz 31. decembrim var paveikt visus darbus, kuriem piesaistīts arī Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums. Piemēram, saskaņojuma saņemšanu no inženierkomunikāciju turētājiem un nekustamo īpašumu īpašniekiem var nepaspēt noteiktajā termiņā, tāpēc daļu no izdevumiem varētu uzskatīt par neattiecināmām izmaksām, ko nāktos apmaksāt no Rīgas pašvaldības budžeta. 3. un 4. posma projektēšanai bija plānots ņemt 2,8 miljonu eiro aizdevumu no Valsts kases vai cita aizdevēja. Taču to neprasīs, pirms nebūs gūts apstiprinājums ES finansējuma piesaistei.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR) Dienai atzīst, ka iespēja iegūt Eiropas līdzfinansējumu ir parādījusies, jo ne visas ES dalībvalstis spējušas apgūt tām piešķirtos līdzekļus. Tomēr 3. un 4. kārtas projekts, kas attiecas uz Daugavas kreiso krastu, ir pārāk sarežģīts, lai to veiktu pusgadā. Turklāt 4. kārtai plānots iziet ārpus Rīgas pašvaldības robežām. «Mēģinājām startēt tur, kur citi nav spējuši, taču mēs būtu vainīgi, ja kaut kas neizdotos,» atzina A. Ameriks, uzsverot, ka līdzekļus projekta izstrādei var prasīt nākamajā sešu gadu periodā, kas sāksies nākamgad. Savukārt RD Pilsētas attīstības departamenta Sabiedrisko attiecību vadītāja Lineta Mikša rakstiski sagatavotajā atbildē Dienai bija visai piesardzīga par iespējamo līdzekļu piesaisti nākotnē: «Tā kā finansējuma piesaistē ir iesaistīti daudzi mainīgi faktori, tad uz doto brīdi nebūtu korekti izteikt prognozes par iespējām projektam arī nākotnē piesaistīt ES līdzfinansējumu.» Viņa arī uzsver, ka 3. un 4. posma īstenošanas grafiku vēl precizēs, kaut kopējās Ziemeļu transporta koridora īstenošanas ieceres netikšot ietekmētas.

Plašāk lasiet rakstā Projekts plauktā neiegulšot trešdienas, 8.aprīļa laikrakstā Diena (7.lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru