Zīmola Drogas vēsture: pirmais pašapkalpošanās veikals Latvijā

2018. gada 17. decembris plkst. 12:49
Dalies ar šo rakstu

Šā gada decembrī AS Drogas svin 25 gadu jubileju, kopš tika atklāts pirmais veikals Drogas Rīgā, Dzirnavu ielā.

Vēsturiskās fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Kosmētikas un sadzīves preču veikalu tīkla Drogas attīstība aizsākās tieši pirms 25 gadiem. «Spēks ir komandā, un cilvēki ir mūsu lielākā vērtība,» norāda AS Drogas pārstāve Ilze Kirstuka-Ščeglova.

1993. gada 10. decembrī Rīgā, Dzirnavu ielā 57 tika atvērts pirmais veikals Drogas, kas vienlaikus bija arī pirmais pašapkalpošanās veikals Latvijā. Tas tirdzniecības vidē ienesa jaunas vēsmas, jo klientiem tika piedāvātas ērtības, kas līdz šim bija sastopamas tikai veikalos ārzemēs. Interesanti, ka vēsturiskajā ēkā, kurā atvērts pirmais veikals, pašlaik atrodas AS Drogas birojs.

Piecus gadus vēlāk AS Drogas atvēra arī pirmo veikalu ārpus Rīgas – Jelgavā, aizsākot vērienīgu paplašināšanos ārpus galvaspilsētas, savukārt 2001. gadā uzsāka savu darbību Lietuvā, kļūstot par pirmo Latvijā radīto veikalu tīklu, kas spēris savu kāju pāri valsts robežām.

Šodien AS Drogas ar 88 veikaliem Latvijā un 54 veikaliem Lietuvā ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls Baltijā skaistumkopšanas, veselības, higiēnas un sadzīves preču segmentā, kopumā nodarbinot vairāk nekā 1 300 darbinieku. 2004. gadā AS Drogas kļuva par daļu no starptautiskā konglomerāta Hutchison Whampoa Limited (CK Hutchison priekšgājēja), pievienojoties tā mazumtirdzniecības un ražošanas grupai A.S. Watson Group, kas ir lielākais starptautiskais mazumtirgotājs veselības un skaistumkopšanas preču segmentā ar vairāk nekā 14 500 veikaliem 24 valstīs Āzijā un Eiropā.

AS Drogas savulaik bija arī pirmais uzņēmums, kas sāka modernas klientu apkalpošanas kultūru Latvijā, sveicinot un uzrunājot veikala apmeklētājus. Sākotnēji tas klientu vidū izraisīja neizpratni – tika pat saņemtas sūdzības un zvani par to, ka veikali Drogas atļaujas pārāk daudz, taču drīz vien arī citi veikalu tīkli sāka pārņemt šo apkalpošanas kultūru, un mūsdienās sasveicināšanās un laipna aprunāšanās ar klientu ir ierasta prakse.

2000. gadā AS Drogas uzsāka klientu lojalitātes programmu un ieviesa klientu kartes. Pašlaik lojālo klientu pulkā ir vairāk nekā 700 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.

«Kopā ar klientiem mēs augām un attīstījāmies, veidojot veikalu tīklu tādu, kāds tas ir šodien,» teic I. Kirstuka-Ščeglova.

Dalies ar šo rakstu