Zviedrija ir iedarbinājusi jaunu tīmekļa vietni, kas apkopo un uzglabā visu saraksti starp iedzīvotājiem un valsts iestādēm, tādējādi cenšoties samazināt izmaksas, vēsta thelocal.se.
Jauno vietni - Minameddelanden.se - pārvalda Zviedrijas Nodokļu pārvalde (Skatteverket), un tā ļauj Zviedrijas valsts iestādēm elektroniski sazināties ar privātpersonām un uzņēmumiem.
Saskaņā ar plāniem jaunajai digitālajai pastkastei valstij vajadzētu palīdzēt ietaupīt miljoniem kronu.
Valdības aģentūras Zviedrijā jau nodrošina vairākus pakalpojumus tiešsaistē, tostarp pieteikšanos sociālās apdrošināšanas pabalstiem un nodokļu deklarāciju iesniegšanu.
Taču jaunā «supervietne» apvienos visu korespondenci no dažādām valsts aģentūrām - gan nacionālā, gan reģionālā līmeņa.
Pieteikšanās pakalpojumam gan pašlaik ir brīvprātīga un tajā šobrīd iekļautas vien Zviedrijas Transporta aģentūra (Transportstyrelsen), nodokļu aģentūra un Zviedrijas Uzņēmumu reģistrācijas birojs (Bolagsverket). Nākotnē paredzēta paplašināšanās.
«Ir vēlme izveidot kolektīvu pakalpojumu, kur var atrast visu, kas attiecas uz sazināšanos ar valsti,» raksturojusi kāda Zviedrijas ierēdne.
Patlaban tiek pētīts, cik daudz valsts tērē tradicionālajai pasta sarakstei (2009. gadā tie bija 155 miljoni ASV dolāru), kā arī, kādus pakalpojumus vēl varētu piedāvāt tiešsaistē. Tiek apspriesta arī tā sauktās digitālās mapes izveide, kas ļautu zviedriem uzglabāt digitālas dokumentu kopijas, padarot vieglāku to atrašanu.