Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plastmasas produktu ražotājs SIA Virte Tehnoloģijas 2017. gadā spējis būtiski kāpināt apgrozījumu, tas galvenokārt saistīts ar eksporta palielināšanu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pašlaik uzņēmums eksportē aptuveni 20% saražotās produkcijas, kā arī savu produkciju realizē Latvijā esošajām ārvalstu kompānijām, kuras tos nogādā savos objektos ārpus mūsu valsts robežām. SIA Virte Tehnoloģijas plastmasas produktu portfelis ir mainīgs, uzņēmums spēj īstenot dažādas ieceres. 2017. gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza 960 tūkstošus eiro.

Galvenās uzņēmuma eksporta valstis ir Vācija, Somija un Lietuva. Produkcija ir ceļojusi arī uz Norvēģiju, ASV u.c. «Pērn būtiski pieauga produkcijas eksporta apjoms uz Lietuvu, jo palielinās to uzņēmumu skaits, kas tur izvieto savas filiāles. Abās kaimiņvalstīs ir izdevīgāki darbaspēka nodokļi, un uzņēmumi, kas vēlas izveidot savas ražotnes, izvēlas valstis, kurās ir izdevīgāka nodokļu politika,» atzīst SIA Virte Tehnoloģijas līdzīpašnieks Raitis Dambergs. Uz Vāciju pārsvarā tiek eksportēti peldbaseini un zivju audzēšanas ekipējums – baseini un aprīkojums zivju audzēšanai. Uz Somiju tiek eksportēts aprīkojums niķelēšanai, bet uz Lietuvu – kanalizācijas sūknētavas, lietus rezervuāri, viss jaunuzbūvētām rūpnīcām nepieciešamais aprīkojums. Latvijā lielākoties tiek realizētas dažādas attīrīšanas iekārtas.

«Mūsu produktu portfelī ir arī dažādi nestandarta risinājumi, sākot no industriālajām slīdvirsmām (slēpēm), līdz pat saliekamajām fermām. Varam no plastmasas izgatavot jebko. Paši izstrādājam tehniskos risinājumus, projektējam, aprēķinām materiāla stiprību. Neveicam nekādus eksperimentus, jo visas nepieciešamās zināšanas Eiropā ir pieejamas. Programmas īrējam, jo tās ir dārgas un Latvijas tirgum tādas pirkt neatmaksājas,» atzīst R. Dambergs.

Izejmateriāls – plastmasas loksnes un caurules – tiek iegādāts Vācijā, Austrijā, Beļģijā u.c. «Tā cena būtiski nemainās. Teorētiski cena plastmasai pasaulē ceļas, taču, jo vairāk pērkam, jo saņemam lielākas atlaides,» informē uzņēmējs.

Visu rakstu No slēpēm līdz saliekamajām fermām lasiet 28. februāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No milzu caurulēm gatavo pagrabus

Biznesa Plāns, 22.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbaroku aizstāšana ar iekārtām un nostiprināšanās daudzmiljonu tirgos Vācijā un Skandināvijā. Tie ir strauji augošā plastmasas metināšanas uzņēmuma Virte tehnoloģijas tuvākās nākotnes mērķi.

«Cilvēki grib ievārījuma burciņu vai vīna pudeli nolikt paši savā pagrabā,» SIA Virte tehnoloģijas vadītājs Kaspars Mežapuķe rāda uz vienu no produktiem, ko šeit gatavo, – zemē ierokamu pagrabu no milzu caurules. Nesen, līdz ar Krievijas militārās agresijas izpausmēm Ukrainā, Igaunijā kļuva populāri veidot bumbu patvertnes privātīpašumu pagalmos. «Brīdī, kas caurulei piemetina apakšu un kādu kronšteinu, caurule vairs nav tikai caurule, tā kļūst par tehnoloģisku iekārtu,» paskaidro Kaspars. Plastmasas nozarē, atšķirībā no kokapstrādes vai metālapstrādes, speciālistu nav daudz, saka Kaspars. Uzņēmuma 15 gadu ilgā pieredze ļauj pārzināt gan sarežģīto plastmasas metināšanu, stiprību, «nogurumus» un citas materiāla īpašības. Uzņēmums sadarbojas ar Rīgas Tehnisko universitāti, un tas sniedz tā saucamo know-how, bez kā modernā ražošanā neiztikt. Virte tehnoloģiju īpašnieki ir Kaspars Mežapuķe un Raitis Dambergs, kas izveidojuši uzņēmumu no nekā līdz 24 darbiniekiem un 1,7 miljonu apgrozījumam pērn – pēc piedzīvotā apgrozījuma lēciena par aptuveni 60%. Kā skaidro Kaspars, aug saražotā apjomi, kāpjot aktivitātei vietējā tirgū un arvien vairāk izdodoties iespiesties arī eksportā, kas patlaban veido aptuveni 30% pārdotā. Virte tehnoloģiju iekarotie ārējie tirgi ir «tuvējās ārzemes līdz pat Vācijai». Aiz Latvijas robežām uzņēmums pārdod baseinus, pazemes tvertnes un dažādas tehnoloģiskas iekārtas. «Protams, tur mūs neviens negaida, tomēr savs ceļš ir jāizcīna,» uz eksportu reālistiski skatās Kaspars. Arī šis gads ir ļoti cerīgs, Kaspars prognozē, ka līdz ar būvniecības aktivizēšanās turpināšanos Latvijā varētu saglabāties ievērojama izaugsme tāpat kā pērn. Tajā pašā laikā uzņēmums vēlas turpmāk likt uzsvaru uz tādu attīstību, kas nav balstīta uz Eiropas fondu projektu naudu. «Ko darīsim, kad šajā jomā būs tukšuma periods? Tas taču būs ar kaut ko jāaizpilda,» prāto Kaspars. Līdztekus uzņēmuma izaugsmei Latvijas tirgū tam kļūst pārāk šauri. Eiropā uzņēmumi ir šaurāk specializējušies, bet limbažnieki ražo dažādas produktu grupas, lai neliela tirgus apstākļos nodrošinātu nepārtrauktu ražotnes darbību. To ietekmē ar būvniecības sezonalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru