Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils uzņēmums "BrickMaker" piedāvā būvēšanas konstruktoru komplektus bērniem, kuros ietilpst formas, kurās katrs pats var izliet ģipša klucīšus, no kā tālāk veidot mājas, pilis un jebko citu.

"Man jau sen patīk ar bērniem no konstruktoriem celt mājas un pilis. Taču problēma ir tā, ka parasti pietrūkst klucīšu. Izdomāju, ka vajag pašam veidot klucīšus, tāpēc sāku veidot formas, kur šos ķieģelīšus taisīt," saka Sergejs Vaļuško, "BrickMaker" (SIA "Ewal") īpašnieks.

Uzņēmuma ražotajās būvēšanas konstruktoru komplektos ietilpstošajās formās katrs pats mājās var izveidot klucīšus, pielejot formu ar ģipša masu un to izkaltējot. Viņš teic, ka līdzīgas formas nav nekas jauns, bet parasti tās ir no silikona un maksā ap 20 eiro, bet "BrickMaker" formas ir no cita materiāla un maksā četras reizes mazāk. Kopumā uzņēmums piedāvā astoņas dažādas formas.

Populārākais produkts ir forma, no kuras var uztaisīt 35 klucīšus 30x15x10 mm izmērā un 10 klucīšiem 15x15x10 mm izmērā, bet ir arī citas formas, lai uztaisītu dažādus citus elementus, piemēram, dažādus leņķus, arkas, jumtus utt. Vēl S. Vaļuško izstrādā formas logiem un durvīm.

Sākotnēji bija domāts, ka šis ir produkts bērniem, bet S. Vaļuško novērojis, ka arī pieaugušie izrāda visai lielu interesi.

Ideja S. Vaļuško radās pirms pāris gadiem. Pirmo gadu viņš formas pārdeva Latvijā, bet ar līdzšinējiem pārdošanas apjomiem Latvijā viņš nav pārāk apmierināts, jo tā kā šis produkts nav pirmās nepieciešamības prece, vietējā tirgū viņš tām īpaši lielu tirgu neredz. Produkts ir jauns un nepazīstams, tāpēc tas pats sevi rotaļlietu veikalos vēl nespēj pārdot. S. Vaļuško liek lielākas cerības uz tirdzniecību savā internetveikalā.

Pirms mēneša uzņēmums nolēma izmēģināt "Etsy" platformu. Pirmā mēneša laikā pārdotas 50 formas, kas S. Vaļuško šķiet labs rezultāts. Tās nonākušas pie pircējiem Amerikā, Austrālijā, Vācijā, Anglijā un citur, kur cilvēkiem ir hobijs nodarboties ar rokdarbiem. Viņš teic, ka "Etsy" ir specifiska auditorija, kas nodarbojas vai kam patīk rokdarbi, amatniecība un mākslinieciskas lietas. Tur ir liela konkurence un nav viegli sākt pārdošanu, taču ar pirmajiem rezultātiem viņš ir apmierināts. "Jau iepriekš biju nolēmis sākt strādāt ar eksportu, bet saistībā ar koronavīrusu nācās izdomāt, kā to darīt internetā bez sadarbības veidošanas ar klātienes veikaliem," saka S. Vaļuško.

"Etsy" S. Vaļuško piedāvā formas, bet Latvijā pārdod komplektus, kur ir ne vien forma klucīšu veidošanai, bet arī ģipsis un visi pārējie nepieciešamie piederumi. Pilnais komplekts ir visai lielā kastē, kas sadārdzina un apgrūtina preces ceļu pie pircēja ārzemēs.

Vaicāts par nākotnes plāniem, S. Vaļuško teic, ka izstādē Vācijā ievēroja lielu interesi par miniatūrām. Daudzi ar to nodarbojas, bet tas ir visai dārgs hobijs. Viņam ir mērķis to padarīt pieejamāku un viņa skatījumā tas varētu būt jauns mākslinieciskās izpausmes veids - līdzīgi kā zīmēšana, kokapstrāde u. tml.

SIA "Ewal" dibināts 2018. gadā un tā vienīgais īpašnieks ir Sergejs Vaļuško. Uzņēmums darbojas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Daugavpils biznesa inkubatorā. "No inkubatora ir liels atbalsts. Kopā ar saviem līdzekļiem projektā ieguldīti 25 tūkstoši eiro," saka S. Vaļuško.

Komentāri

Pievienot komentāru