Finanses

Visvairāk avāriju notiek pirmdienās; cietušo visvairāk piektdienās

Žanete Hāka, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Ceļu satiksmes negadījumi ar cietušajiem visvairāk notiek piektdienās, liecina Valsts policijas dati.

Savukārt AAS Balta statistika par KASKO liecina, ka pirmdienās nelaimes gadījumi ar auto notikuši visbiežāk.

To apstiprina arī Baltas māsas kompānijas Lietuvā Lietuvos Draudimas dati, liecinot, ka lietuviešiem neveiksmīgākās dienas ir tieši piektdienas, kā arī brīvdienas nedēļas nogalē.

Pēc AAS Balta datiem, kopš 2011.gada līdz šī gada maijam vērojama tendence, ka Latvijas autovadītāji visbiežāk nelaimes gadījumus izraisa pirmdienās. Apdrošinātāja dati liecina, ka vidēji 18% no visiem pieteiktajiem nelaimes gadījumiem notiek pirmdienās, kamēr 15% - piektdienās, bet sestdienās notikuši 9% no visiem negadījumiem.

«Kā viens no iemesliem lielajam negadījumu skaitam pirmdienās ir brīvdienu ietekme. Bieži vien pēc relaksēti pavadītas nedēļas nogales šoferīšiem ir grūtāk koncentrēties un atgriezties steidzīgajā ikdienā, tāpēc pastāv lielāks risks iekļūt satiksmes negadījumā. Jāņem arī vērā, ka brīvdienās satiksmes intensitāte ir mazāka, turklāt gana augsto degvielas cenu dēļ cilvēki rūpīgāk plāno nedēļas nogales izbraucienus. Tiesa, kā liecina gan AAS Balta, gan Valsts policijas pieredze, tad negadījumi, kas notiek brīvdienās, parasti ir smagāki nekā tie, kas notiek darba dienās,» uzsver Baltas atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Latvijā Valsts policija pērn piektdienās kopumā reģistrējusi 591 negadījumu ar cietušajiem, bet pirmdienās – 487 negadījumus. Kopskaitā pērn reģistrēts 3361 negadījums, bet gadu iepriekš - 3389 negadījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar stacionārajiem fotoradariem aprīkotajos ceļu posmos ārpus apdzīvotām vietām pēdējā pusgadā nav bojā gājušo, savukārt ceļu satiksmes negadījumu skaits vidēji samazinājies par 67%, bet cietušo – par 44%. Tie ir dati, salīdzinot ar laiku, kad mērierīces nebija uzstādītas, informē CSDD.

Piemēram, pie Garciema un uz Daugavpils šosejas (pie pagrieziena uz Saulkalni) negadījumi un cietušie nav reģistrēti vispār, samazinājums – 100%. Uz Jelgavas šosejas, ap divu līmeņu satiksmes mezglu ar autoceļu Salaspils – Babīte (autoceļš A8, Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža, 15.-17.km), negadījumi samazinājušies teju uz pusi jeb par 49%, bet cietušie par 100%. Līdzīga situācija ir uz tās pašas Jelgavas šosejas, bet pie Ozolniekiem (30.-32.km) – negadījumi samazinājušies par 39%, bet cietušie – par 100%. Tāpat negadījumi un cietušie nav reģistrēti ap radaru, kas atrodas uz autoceļa Tīnūžu – Kokneses ceļa, 20,4.km.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Kādi ir raksturīgākie apdrošināšanas atlīdzību gadījumi ziemā?

Žanete Hāka, 22.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada sākums apdrošināšanas atlīdzību ziņā bijis salīdzinoši mierīgs – to skaits un apjoms nav strauji audzis, stāsta aptaujāto apdrošināšānas kompāniju pārstāvji. Izplatītākie negadījumi ir saslīdēšanas dēļ, un nereti transportlīdzekļu īpašnieki sūdzas, ka nevar iedarbināt automašīnu.

Salīdzinot ar pērnā gada decembri un arī pērnā gada janvāri, janvāra sākumā saņemto apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu skaits nav palielinājies, stāsta AAS BTA Baltic Insurance Company Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece. Vidēji vienā nedēļā ziemas mēnešos BTA saņēmusi 350 atlīdzību pieteikumus par dažādiem transportlīdzekļiem nodarītiem bojājumiem. Atlīdzību apmēra amplitūda ir ļoti liela, proti, sākot no nebūtiskiem bojājumiem, par kuriem tiek izmaksāti daži simti eiro līdz pat gadījumiem, kad transportlīdzeklis tiek norakstīts. Šajā ziemas sezonā līdz šim brīdim lielākā daļa BTA klientu iesniegto apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu bijuši par salīdzinoši nelieliem transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies, transportlīdzekļu vadītājam neievērojot distanci vai arī transportlīdzeklim saslīdot krustojumos vai ceļu līkumos slideno ceļu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apļveida krustojumu izbraukšana daļai autovadītāju sagādā grūtības. Rīgā apļveida krustojums, kurā visbiežāk reģistrētas autoavārijas, ir Mūkusalas rotācijas aplis Rīgā. Šogad tur notikuši 47% no visiem pieteiktajiem apļveida krustojumos notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem, liecina If Apdrošināšana Atlīdzību daļas apkoptie dati.

Lai gan sarežģītākais rotācijas aplis ir trīslīmeņu mezgls Rīgā pie Dienvidu tilta, tomēr visbiežāk negadījumi tiek reģistrēti Mūkusalas aplī. Turklāt šā gada deviņos mēnešos negadījumu skaits Mūkusalas aplī ir palielinājies par 40%, liecina If Apdrošināšana dati.

Negadījumi šogad reģistrēti arī Dreiliņu aplī (A.Deglava, Lubānas un Kaivas ielu, kā arī valsts autoceļa P4 krustojumā), aplī Juglas un Biķernieku ielu krustojumā Mežciemā, kā arī Buļļu ielas krustojumā Pārdaugavā.

Savukārt ārpus Rīgas lielāki un mazāki satiksmes negadījumi reģistrēti arī Ķekavas rotācijas aplī uz autoceļa Rīga - Bauska, Talsos Dundagas un Lielgabalu ielu apļveida krustojumā, autoceļa Ludza – Rīga rotācijas aplī Gulbenes novadā, kā arī Ventspilī Dzintaru ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Neapdrošināti mazlitrāžas motocikli vai mopēdi avārijas izraisa visbiežāk

Zane Atlāce - Bistere, 30.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp visiem neapdrošinātajiem mototransportlīdzekļiem, ar kuriem izraisīti ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), pārliecinoši dominē mazlitrāžas (līdz 50 cm3) spēkrati, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika par 2013. – 2017.gadu.

No pēdējos piecos gados notikušajiem 102 gadījumiem, ko izraisījuši neapdrošināti mototransportlīdzekļi, lielākajā daļā (54,9%) vainojami mazlitrāžas motocikli vai mopēdi. «Šī ir ļoti svarīga atziņa, kas apliecina, ka daudzu mazlitrāžas mototransportlīdzekļu vadītāji joprojām aizmirst, nezina vai ļaunprātīgi ignorē to, ka kopš 2011.gada arī šādiem spēkratiem jāiegādājas OCTA,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2017.gadā ar neapdrošinātu mototransportlīdzekli kopumā izraisīti 25 negadījumi, kas ir otrs lielākais skaits pēdējo piecu gadu laikā. «Lai arī kopējais CSNg skaits, kuru izraisītājs bijis motocikla vai mopēda vadītājs, pēdējos gados samazinās, tomēr joprojām, īpaši motosezonas sākumā, novērojam motobraucēju vieglprātību attiecībā uz savas atbildības apdrošināšanu,» skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka šogad (līdz 25.aprīlim) jau reģistrēti 4 CSNg, ko izraisījis neapdrošināts mototransportlīdzeklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elektroskūteru popularitāte gājējus iespiedusi stūrī - viņiem īsti nav kur pārvietoties

Monta Glumane, 11.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektrisko skrejriteņu popularitātei un ar tiem saistītajiem negadījumiem, Satiksmes ministrija (SM) un iesaistītās puses ķērušās klāt grozījumu izstrādāšanai normatīvajos aktos

Vai pieļaujamais maksimālais braukšanas ātrums ar elektriskajiem skrejriteņiem būs 20 vai 25 kilometri stundā? Vai ar tiem būs atļauts pārvietoties pa velosipēdiem paredzēto infrastruktūru vai pa gājēju ietvēm gājēju ātrumā? Vai ar šiem braucamrīkiem varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 12 vai 14 gadu vecuma? Par šiem un citiem jautājumiem Satiksmes ministrijas Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā šajā nedēļā diskutēja eksperti no Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Latvijas Valsts ceļiem (LVC), Valsts policijas, Valsts tiesu ekspertīžu biroja, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja, Rīgas domes Satiksmes departamenta un citām iesaistītajām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piektdienas atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos sāks ieviest palielinātu atļauto braukšanas ātrumu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Braukšanas ātrums līdz 110 kilometriem stundā būs atļauts uz diviem valsts galvenajiem autoceļiem - Jūrmalas šosejas jeb valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai, kā arī Vidzemes šosejas (A2) posmā no satiksmes mezgla Vidzemes šosejas (A2), Tallinas šosejas (A1) un Rīgas apvedceļa (A4) krustojumā līdz "Sēnītei".

LVC norāda, ka Vidzemes šosejas attiecīgais posms ir aprīkots ar adaptīvās satiksmes vadības risinājumu un mainīgajām ceļazīmēm, tāpēc, pasliktinoties braukšanas apstākļiem, atļautais braukšanas ātrums tur var tikt samazināts. Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas, autovadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats kā visur ārpus apdzīvotām vietām - 90 kilometri stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Neapzinīgais autovadītājs visbiežāk ir gados jauns ar vairāk nekā 10 gadus vecu auto

Db.lv, 28.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistika par notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji, kas pārvietojas ar 16 – 20 gadus veciem spēkratiem.

LTAB apkopojis neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg statistiku par periodu no pagājušā gada oktobra līdz šā gada oktobrim. Analizējot datus var secināt, ka 81 CSNg (32,4%) izraisījuši 26 – 35 gadus, bet 54 negadījumus 18 – 25 gadus veci autovadītāji (21,6%). Vismazāk- 16 CSNg - izraisījuši transportlīdzekļu vadītāji vecumā no 56 – 65 gadiem (6,4%).

Transportlīdzekļu vecuma kategorijā, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg bez derīgas OCTA, lielākā riska grupa ir 16 - 20 gadus veci transportlīdzekļi - 87 negadījumi (30,7%), kā arī 11 – 15 gadus veci auto - 80 CSNg (28,2%). Ar gados jauniem (līdz 5 gadi) spēkratiem bez derīgas OCTA izraisīti 13 CSNg (4,6%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uzsver nepieciešamību būvēt Ogrē tuneļus

Žanete Hāka, 11.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē tika spriests par gājēju drošības uzlabošanu uz sliežu ceļiem Ogrē, informē Ogres novada dome.

Ogrē dzelzceļa šķērsošanas problēma ir īpaši aktuāla, ik gadu uz gājēju pārejas, kas savieno Mālkalnes prospektu un Skolas ielu, notiek negadījumi, tajā skaitā, ar letālu iznākumu.

Padomes sēdē piedalījās Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Artūrs Mangulis, priekšsēdētāja vietnieks Egils Helmanis un Administratīvā departamenta direktore Dana Bārbale.

Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta pārstāvis sēdē ziņoja par satiksmes drošības uzlabošanu uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un pārejām Ogrē, kur notikuši vairāki negadījumi ar cietušajiem. Ogres centrā uz sliežu ceļiem ilgstoši atrodas kravas vilcienu sastāvi, un šis fakts apgrūtina pārredzamību, šķērsojot dzelzceļu, jo arī kravas un pasažieru vilcienu satiksme ir ļoti intensīva, tādējādi gājēju, īpaši bērnu un vecu cilvēku pārvietošanās ir ļoti apgrūtināta. Īpaši tas attiecas uz iepriekš minēto gājēju pāreju Mālkalnes prospekta galā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas

LETA, 09.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes drošības uzlabošanai 13 kilometrus garā Tallinas šosejas posmā pie Ādažiem paredzētas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, liecina VAS "Latvijas valsts ceļi" informācija.

Tallinas šosejas posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju līdz Pulksteņezeram katru gadu notiek vairāki ceļu satiksmes negadījumi, tai skaitā ar bojāgājušajiem, šajā posmā ir vairāki tā saucamie "melnie punkti".

Lielākā daļa ceļu satiksmes negadījumu ar bojāgājušajiem šajā posmā notiek frontālu sadursmju dēļ. Lai uzlabotu satiksmes drošību un mazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, ir izstrādāts satiksmes organizācijas izmaiņu projekts, ko plānots realizēt līdz šī gada beigām. LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka šajos 13 kilometros ir seši tā dēvētie melnie punkti. Salīdzinājumam kopā uz 1650 kilometriem valsts galveno autoceļu ir 48 melnie punkti. Pēdējos gados satiksmes intensitāte šajā posmā pieaugusi līdz vairāk nekā 27 000 automašīnām diennaktī, lai gan ceļš projektēts ar caurlaidību līdz 20 000 automašīnām diennaktī. Zaļaiskalns norādīja, ka pērn šajā posmā notikuši 42 ceļu satiksmes negadījumi, kuros bijuši pieci bojāgājušie, no tiem četri - frontālās sadursmēs. "Galvenais satiksmes organizācijas izmaiņu mērķis ir novērst frontālo sadursmju iespēju apdzīšanas manevra laikā, vai veicot kreisos pagriezienus," uzsvēra Zaļaiskalns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Paaudžu atšķirīgās rūpes par auto drošību

Compensa Latvijas filiāles vadītāja Evija Dundure, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobraucēju uzskati par automašīnas apdrošināšanu, attieksme pret drošību kopumā un arī notikušo negadījumu skaits mainās atkarībā no šoferu vecuma un pieredzes, liecina apdrošinātāja Compensa pieredze. Turklāt jānorāda, ka jauniešu vērtības būtiski atšķiras no tās paaudzes, kura dzimusi laikā, kad nebija mobilo sakaru, interneta un par drošību uz ceļiem tika domāts salīdzinoši mazāk.

Jauniešiem svarīgs ātrums, nevis drošība

Pētījums Latvijas paaudžu anatomija atklāj, ka jauniešiem jeb digitālajiem bērniem vecumā no 18 līdz 25 gadiem patīk izjūtas, ko sniedz ātrums. Arī Compensa pieredze liecina, ka, iegādājoties automašīnu, šī grupa izvēlas vecākus, bet salīdzinoši jaudīgākus transportlīdzekļus. Likumsakarīgi, ka automašīnas drošība t.s. «digitālajiem bērniem» ir otršķirīga un, kas ne mazāk būtiski, lielā mērā ir atkarīga no viņu finansiālajām iespējām. Kopējās tendences liecina, ka līdz 20 gadu vecumam jauniešu ienākumus pamatā nodrošina vecāki. Var novērot, ka šo digitālo bērnu vecāki mazāk domā par pretaizdzīšanas iespējām, jo eksistē pieņēmums, ka automobilis ir pārāk vecs, lai uztrauktos par tā nozagšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Latvijā dzīvojošam britam par privātās lidmašīnas avāriju apdrošinātājs izmaksā 77 tūkstošus eiro

Gunta Kursiša, 22.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par kādas privātās lidmašīnas avāriju Francijā apdrošināšanas sabiedrība izmaksājusi otro lielāko atlīdzību par gaisa satiksmes transportam radītiem bojājumiem uzņēmuma vēsturē – 77,5 tūkstošus eiro jeb 54,4 tūkstošus latu. Lidmašīnas īpašnieks ir Latvijā dzīvojošs Lielbritānijas pavalstnieks.

Negadījums notika 2013. gada jūlijā, kad, veicot lidojumu ar privāto lidmašīnu WT9 Dynamic - YL-FOX Francijas dienvidaustrumos Alpu kalnu reģionā, lidaparāts piezemēšanas laikā neveiksmīgi saskārās ar zemi un avarēja. Lidaparāts negadījumā smagi cieta un nav atjaunojams, bet, pateicoties veiksmei, lidmašīnas īpašnieks – pilots un pasažieris guvuši vieglus savainojumus un traumas.

Lidaparāta īpašnieks to bija apdrošinājis BTA Insurance Company. Līdz šim lielākā atlīdzība, ko apdrošinātājs izmaksājis par gaisa kuģiem radītiem bojājumiem, ir 359,9 tūkst. eiro jeb 252,9 tūkst. Ls. Šo apdrošināšanas atlīdzību BTA izmaksāja 2006. gadā par negadījumu Itālijā, kad, veicot tehnisko apkopi, lidmašīnas zemgrīdas nodalījumā izcēlās ugunsgrēks. Savukārt trešo pastāvēšanas laikā lielāko apdrošināšanas atlīdzību aviācijas jomā - 52,9 tūkst. eiro jeb 37,1 tūkst. Ls – BTA izmaksāja 2010. gadā par Igaunijā bojātu helikopteru Rotorway EXEC 162F.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) ir sagatavojusi jaunu valsts autoceļu «melno punktu» karti. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, «melno punktu» skaits ir samazinājies un 2011.-2013. gadā uz valsts ceļiem ir konstatēti 58 «melnie punkti».

2009.-2011. gadā uz valsts autoceļiem bija 62 «melnie punkti», 2007.-2009. gadā - 174.

«Melnie punkti» ir bīstamākās vietas uz valsts autoceļiem. Par «melno punktu» tiek uzskatīta vieta, kur viena kilometra garumā trīs gadu laikā ir notikuši astoņi vai vairāk satiksmes negadījumi vai ir trīs vai vairāk bojā gājušie. Savukārt krustojums uzskatāms par «melno punktu», ja šie negadījumi notikuši 150 m rādiusā uz katru pusi.

Viens no iemesliem «melno punktu» skaita samazinājumam esot LVC veiktie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi. Piemēram, Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils-Babīte) pašā sākumā, kur agrākā bīstamā krustojuma vietā ir rotācijas aplis, vai uzstādītais luksofors pie pagrieziena uz Baložiem uz Bauskas šosejas. Ievērojami līdzekļi savulaik tika ieguldīti ceļa infrastruktūrā Koknesē: tika uzstādīts apgaismojums, izveidoti gājēju celiņi un izbūvēta Daugavpils šosejai paralēla iela, kā arī ar luksoforu regulējams krustojums. Pateicoties tam, «melnā punkta» Koknesē vairs nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz autoceļa A7 pie krustojuma uz Katlakalnu, kas tiek dēvēts par t.s. melno punktu, šodien SIA Fima uzstādīja braukšanas ātruma attēlošanas displeju. Kopumā līdz marta vidum uz Latvijas bīstamākajiem ceļu posmiem plānots uzstādīt 11 šādas interaktīvās ceļa zīmes.

Paredzēts, ka braukšanas ātruma mērītāji būtiski uzlabos satiksmes drošību paaugstinātas automobiļu plūsmas un satiksmes bīstamības ceļu posmos, tostarp pie izglītības iestādēm un t.s. melnajos punktos.

Pēc CSDD rīcībā esošiem datiem kopumā uz a/c A7 Rīga – Bauska no 2011. gada līdz 2014. gadam notika 132 ceļu satiksmes negadījumi, kuros gāja bojā 19 cilvēki un 226 tika ievainoti.

Par melno punktu tiek definēta vieta, kur trīs gadu laikā ir notikuši vairāk nekā septiņi ceļu satiksmes negadījumi, no kuriem trijos ir gājuši bojā cilvēki.

Ātruma displeju uzstādīšanas darbi ir daļa no pagājušā gada nogalē starp VAS Latvijas Valsts ceļi un SIA Fima noslēgtā līguma, kura ietvaros ātrumu attēlojošās interaktīvās ceļa zīmes jau uzstādītas Ādažos, Valmierā un Grobiņā. Šodien zīmju uzstādīšanu veic Murjāņos un uz a/c A7 pie krustojuma uz Katlakalnu. Darbus plānots pabeigt līdz 15.martam uzstādot pārējās zīmes Krustpils novadā, Maltā, Ulbrokā un Kroņaucē pie A. Brigaderes pamatskolas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Valsts ceļu tīklā izmēģinās tehnoloģijas, kas palīdz novērst sadursmes ar dzīvniekiem

Lelde Petrāne, 28.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izmēģinātu tehnoloģijas, kas palīdz novērst autotransporta sadursmes ar dzīvniekiem, valsts ceļu tīklā tiks realizēti divi pilotprojekti, informē AS Latvijas valsts ceļi.

Uz Ventspils šosejas (A10) posmā no Ķemeru meža līdz Ozolpilij (49,0.-57,3. km) ceļa signālstabiņiem tiks piestiprināti meža dzīvnieku atbaidītāji. Diennakts tumšajā laikā automašīnai tuvojoties, no ieslēgtām gaismām aktivizēsies ierīces, kas pievērsīs dzīvnieku uzmanību ar vizuāli akustiskiem signāliem, kā rezultātā dzīvniekiem tiks kavēta autoceļa šķērsošana tuvojoties transportlīdzeklim.

Savukārt uz Jelgavas šosejas (A8) Platones pagastā iepretī Vircavai (53,50.-55,80. km) gar ceļa malām tiks uzstādīts žogs ar pārtraukumu posma vidusdaļā, kur dzīvnieki varēs šķērsot autoceļu. Šajā aptuveni 300 m garā pārtraukumā tiks izvietotas dzīvnieku klātbūtnes noteikšanas ierīces, kas aktivizēs mainīgās ceļazīmes pirms šīs dzīvnieku pārejas zonas, brīdinot autovadītājus un liekot samazināt braukšanas ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāaizliedz kravas automobiļus aprīkot ar atjaunotām riepām uz priekšējās ass, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā vienojās tās locekļi.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns norādīja, ka kopš 2015.gada 1.janvāra, kopumā reģistrēti 23 ceļu satiksmes negadījumi, kad kravas automašīnām vai tās piekabēm fiksēts riepas plīsums. Turklāt 2018.gadā uz ceļiem savāktas 134 tonnas nolietotu riepu.

Valsts policijas pārstāvis Andris Locs pauda, ka pašreiz statistika ir nepilnīga, jo tā līdz šim nav apzināti ievākta. Ir precīzi zināms, ka vairāki cilvēki ir gājuši bojā negadījumos, kad kravas automašīnām ir sprāgušas priekšējās riepas. Policijas darbs rāda, ka sprāgušās riepas bieži ir vecas un nolietotas, tomēr nav statistikas, vai sprāgušās riepas bijušas atjaunotas vai vienkārši vecas. Viņš teica, ka policija redz nepieciešamību ierobežot lietojamo riepu vecumu atbilstoši tam, cik gadu lietošanu nosaka ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pērn bija iebrucis arī Re&Re būvēts jumts tirdzniecības centrā Alfa

LETA, 26.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galactico tirdzniecības centru attīstītājs SIA Linstow Center Management (Linstow) atzīst, ka pērn oktobrī tirdzniecības centrā Alfa iebruka uzņēmuma Re&Re būvēts jumts 90 kvadrātmetru platībā, apliecināja Linstow pārstāve Evija Ansonska.

Viņa pastāstīja, ka negadījums Alfā pērn notika divos posmos. Vispirms 5. oktobra rītā pirms darba laika vētrā tika norauta tirdzniecības parka fasāde, kā rezultātā naktī uz 6.oktobri iebruka jumts.

«Veikalā strādājošo un klientu informēšana nebija nepieciešama, jo negadījumi notika pēc darba laika,» šī fakta noklusēšanu gada garumā skaidroja Ansonska.

Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) raidījumā Panorāma sacīja, ka ar šādu faktu šodien uzzinājis no medijiem. Uz tirdzniecības centru Alfa otrdien brauks būvvaldes pārstāvji, lai apsekotu, kas tur notiek un vai konstrukcijas ir drošas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pauniņš cer, ka Re&Re ir nākotne būvniecības nozarē

NOZARE.LV, 27.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad notikušie traģiskie negadījumi divos objektos, kuru būvniecībā piedalās SIA Re&Re - ugunsgrēks Rīgas pilī un Zolitūdes traģēdija -, radīs problēmas uzņēmumam, tomēr uzņēmuma vadība cer, ka Re&Re ir nākotne būvniecības nozarē, sacīja Re&Re valdes priekšsēdētājs Ainārs Pauniņš.

«Jebkurai kompānijai reizēm gadās kāda melnā josla. Re&Re šāda melnā josla ir iekritusi šī gada otrajā pusē. Abi divi šie notikumi ir dažādi un ar dažādām sekām, tomēr tajos abos ir kādi zīmīgi punkti. Runājot par ugunsgrēku Rīgas pilī, līdz pat šai dienai nav skaidrs, kāpēc tas ir izcēlies. Esam veikuši visus iekšējos auditus, un mums ir skaidrība, ka būvnieki nav bijuši klāt tajā vietā, kur izcēlās ugunsgrēks. Tagad uzņēmumam ir pārbaudījums sakarā ar Zolitūdes traģēdiju, kurā sekas ir daudz smagākas, tāpēc vēlamies pēc iespējas ātrāk saprast šīs nelaimes cēloņus un izdarīt no tā secinājumus, lai tas nekad neatkārtotos,» sacīja Pauniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Ar elektriskajiem skrejriteņiem plāno atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma

LETA, 09.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Normatīvajā regulējumā par elektrisko skrejriteņu lietošanu plāno ar tiem atļaut pārvietoties no 14 gadu vecuma, šodien vienojās Satiksmes ministrijas (SM) Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcas eksperti.

Domnīcā šodien eksperti sprieda par elektriskajiem skrejriteņiem satiksmē un grozījumus normatīvajos aktos, kas regulētu elektrisko skrejriteņu vietu ceļu satiksmē.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka precīza uzskaite par negadījumiem, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, sākta veikt tikai šogad. Ieskicējot situāciju, viņš skaidroja, ka pērn tika konstatēti pieci līdz seši negadījumi, bet šogad tikai augustā jau 21 negadījums.

«Pašreizējā regulējumā nav nekādi rāmji, cilvēki uzskata, ka tas ir izklaides pārvietošanās līdzeklis, tāpēc ar to var pārvietoties alkohola vai citu apreibinošo vielu iespaidā,» teica Krapsis, piebilstot, ka gājējs pēc būtības ir iespiests stūrī un viņam nav kur pārvietoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC brīdina par piepūšamu burbuļvannu, no kuras var saņemt elektriskās strāvas triecienu

Žanete Hāka, 04.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) Eiropas Komisijas Ātrās informācijas apmaiņas sistēmas par bīstamajām precēm (RAPEX) ietvaros saņēmis ziņojumu par Latvijas tirgū pieejamām piepūšamām burbuļvannām MSpa, kas rada elektrošoka bīstamības risku tās lietotājiem, informē PTAC.

Eiropas Savienībā šobrīd ziņoti jau trīs negadījumi, kur no elektriskās strāvas trieciena cietuši patērētāji.

PTAC aicina patērētājus neizmantot minētās burbuļvannas un nogādāt tās atpakaļ preces pārdevējam.

Tehniskie izmeklējumi uzrādīja, ka vannas sildelementam ir defekts un lietošanas laikā bīstamas zem strāvas esošas detaļas nonāk saskarē ar vannā iepildīto ūdeni.

Eksperti secinājuši, ka izmantotais sildelements nav piemērots šādām vannām un rada apdraudējumu tās lietotājiem, līdz ar to prece neatbilst Zemsprieguma Elektroiekārtu direktīvas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot elektroauto popularitātei, daudzi cilvēki pārsēžas elektromobiļos, lai samazinātu izmešus, ekspluatācijas un remonta izmaksas. Savukārt auto vēstures izpētes uzņēmuma “carVertical” veiktajā pētījumā atklāts, ka arī elektroauto cieš no tiem pašiem krāpniecības veidiem, kā iekšdedzes dzinēja spēkrati, tajā skaitā arī no nobraukuma viltošanas.

Lai arī valstis pamazām samazina elektrisko automašīnu izmantošanas labumus, šos spēkratus tāpat ir vieglāk uzturēt. Kā arī tehnoloģiskajā ziņā tie ir krietni attīstītāki nekā dīzeļa un benzīna automobiļi. Taču jebkuru elektroauto nobraukumu ir iespējams “attīt”. Šādiem auto ir tieši tāds pats digitālais odometrs, kā jebkuram citam automobilim. Turklāt digitālo odometru manipulēt ir krietni vieglāk nekā mehānisku odometru, kas atrodams vecākos auto. Saskaņā ar “carVertical” informāciju, 15,6 % no visiem Eiropas transportlīdzekļiem ir viltots nobraukums.

Elektroauto īpatsvars šajā ziņā ir visai līdzīgs – 13,4 % elektromobiļu odometra rādījumi ir manipulēti. Dati norāda uz to, ka elektroauto un iekšdedzes dzinēju spēkratu pircēji saskaras ar teju vienādu nobraukuma viltošanas risku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā sasilšana pasaules tautsaimniecībai var iespert pa dažādām agrāk neparedzētām vai negaidītām vietām, un sevišķi lielas klimatiskās pārmaiņas skar pasaules lielākās ūdenstilpes. Lai cik tas, iespējams, neizklausītos jocīgi, par pasaules okeānu un jūru lielāko kaitēkli dažu gadu laikā strauji kļuvušas medūzas. Tiek ziņots, ka tās ne tikai arvien vairāk vainojamas pie zivju nāves, bet pat bijušas pie vainas vairāku pasaules atomelektrostaciju darbības pātraukšanā, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Rezultātā medūzu populācijas pieaugums apdraud gan zvejniecības, gan zivjaudzēšanas nozares. Pagājušajā gadā pie Skotijas krastiem medūzas kādā zivjaudzētavā bija atbildīgas gandrīz par pusmiljonu lašu nāvi. Arī citur medūzas aktīvi sadzeļ vai aizsprosto zivju žaunas vai traucē skābekļa piegādi zivjaudzētavu ūdenim, piepilda zvejnieku tīklus utt.

Savukārt pie Zviedrijas Baltijas jūras krastiem medūzas bijušas atbildīgas pat par šīs valsts atomelektrostacijas (AES) reaktora dzesēšanas cauruļu aizsprostošanu (šīs stacijas bieži tiek būvētas pie lielām ūdenstilpēm), kas E.ON konkrētajai stacijai lika uz laiku pārtraukt savu darbību. Līdzīgi AES negadījumi ar medūzām novēroti arī ASV (Kalifornijā reaktors medūzu dēļ bijis slēgts pat divas nedēļas), Kanādā, Francijā, Apvienotajā Karalistē un Japānā. Turklāt viss notiekošais liecina, ka šādi medūzu ordu uzbrukumi pasaules atomelektrostacijām, visticamāk, tikai palielināsies. Kopumā šādi aizsprostojumi nav nekas īpaši jauns, lai gan šādi gadījumi notiek arvien biežāk. Pie medūzu nedarbiem var minēt arī, piemēram, zivju populācijas panīdēšanu Melnajā jūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skonto būve gaida likumīgu risinājumu ēku demontāžai gudrona dīķu projektā

Dienas Bizness, 18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skonto Būve šobrīd turpina gudrona (NPS) materiāla izvešanu no Inčukalna Dienvidu gudrona dīķa teritorijas, kā to ir uzdevis darīt Vides Valsts Dienesta (VVD) algotais inženieris SIA Geo Consultant. Tai pašā laikā SIA Skonto Būve jau iepriekš ir iesniegusi SIA Geo Consultants un VVD objekta teritorijā esošo uzņēmuma ēku un angāru demontāžas darbu veikšanas projektu, lai līdz šī gada 31.oktobrim atstātu objektu, saskaņā ar līgumā paredzēto termiņu, informē uzņēmumā.

Taču ne VVD, ne tā pārstāvis nav devuši atbildi un akceptu ēku demontāžas projektam un fakts, ka Inčukalna domes būvvalde ir apturējusi būvatļauju objektā, liedz SIA Skonto Būve sākt ēku nojaukšanas darbus. Tā vietā, lai atrisinātu šo jautājumu atbilstoši Latvijas Republikas Būvniecības likumā noteiktajai kārtībai, VVD un būvvalde liek SIA Skonto Būve veikt nelikumīgas un bīstamas darbības, t.i., nojaukt pagaidu būves, lai gan būvvalde ir apturējusi būvdarbus.

Šajā būvobjektā atrodas piecas būves, ar pietiekoši sarežģītu konstrukciju un ievērojamu griestu augstumu (aptuveni 10 metri). Šādu būvju nojaukšanai ir nepieciešamas speciālas zināšanas un izstrādāts projekts. Demontējot būves vienkārši kā pagadās, kā to iesaka veikt VVD un būvvalde, diemžēl var notikt negadījumi un par šiem negadījumiem visticamāk tiks vainota SIA Skonto Būve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Latvijas dzelzceļš izplata brīdinājumu par mobilo aplikāciju Pokemon GO

Lelde Petrāne, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz pēdējās dienās Latvijā un pasaulē lielu popularitāti gūstošo mobilo aplikāciju Pokemon GO, VAS Latvijas dzelzceļš atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona un aicina aplikācijas lietotājus izvairīties no objektiem, kas atrodas tiešā sliežu ceļu tuvumā!

Pēc uzņēmuma rīcībā esošas informācijas, aplikācijas objektus ģenerē sistēma pēc noteikta algoritma, tāpēc, potenciāli, spēles «varoņu» atrašanās vieta var būt arī stacijas, peroni un sliežu ceļi.

Pēc tam, kad vakar Nīderlandē reģistrēti vairāki gadījumi, ka neatļautās vietās uz dzelzceļa gados jauni cilvēki guvuši vieglas traumas, vietējās dzelzceļa kompānijas jau ir nosūtījušas oficiālu pretenziju Nintendo, kas ir Pokemon GO izstrādātājs, ar prasību veikt darbības, lai ierobežotu aplikācijas darbību tiešā dzelzceļa tuvumā.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa kopumā reģistrēti 12 negadījumi, kuros gājuši bojā 9, bet traumēti 3 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru