„Preses nams Baltic” piesaista poligrāfijas nozarē apjomīgākās investīcijas 

Latvijas poligrāfijas uzņēmums „Preses nams Baltic” SIA ir piesaistījis nozarē nozīmīgākās investīcijas, kas turpmāk ļaus uzņēmumam kļūt par ražošanas apjomu līderi Latvijā un attīstīt jaunu tirgus nišu – žurnālu rotācijas druku. „Šobrīd Latvijas tirgū esošās jaudas nespēj apmierināt pieprasījumu pēc žurnālu rotācijas drukas. Rūpīgi izpētot vietējo tirgu, kā arī ņemot vērā veiksmīgo pieredzi eksporta tirgu apguvē, nolēmām būt pirmie, kuri izmanto šo iespēju, lai turpinātu uzņēmuma darbības apjomu kāpumu,” atzīst uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Smogļukovs. Lai īstenotu vērienīgo projektu, „Preses nams Baltic” ir noslēdzis līgumu par aizdevuma saņemšanu no „Norvik Bankas” par 4 miljoniem eiro projekta pirmās kārtas realizācijai, iegādājoties Japānā ražoto „Komori LR 438S” iespiedmašīnu. „Esam gandarīti par bankas izrādīto uzticību, ko uztveram gan kā novērtējumu mūsu līdzšinējam darbam, gan arī spējai uzņēmumu mērķtiecīgi attīstīt arī nākotnē,” vērtē uzņēmuma vadītājs. Atskatoties nesenajā uzņēmuma darbības vēsturē, ir acīm redzami, ka uzņēmuma biznesa veiksmes pamatā ir tieši mērķtiecīga darbība eksporta tirgos. 2010.gada janvārī saimniecisko darbību sākušā uzņēmuma 89% apgrozījuma veido eksports uz dažādām Eiropas Savienības valstīm – Zviedriju, Dāniju, Lielbritāniju, Nīderlandi, Franciju, Igauniju, kā arī Krieviju. Šobrīd uzņēmums mēnesī spēj saražot 1,5 miljonus cietā sējuma grāmatu, kā arī 500 000 mīkstā sējuma grāmatu, strādājot tikai ar tādiem pasūtījumiem, kuru tirāža nav mazāka par 1000 vienībām. Pagājušo, 2011.gadu, uzņēmums ir beidzis ar  gandrīz 9 miljonu latu apgrozījumu. Vadoties pēc šāgada pirmajiem mēnešiem, apgrozījuma pieaugums 2012.gadā attiecībā pret iepriekšējo gadu tiek plānots 15% apmērā. A.Smogļukovs vienlaikus norāda, ka investīciju lēmumu ietekmējis ne tikai augošais pieprasījums un veiksmīgā eksporta tirgu apguve, bet arī nepieciešamība efektīvi noslogot uzņēmuma rīcībā esošās plašās telpas, kā arī profesionālā darbinieku komanda, kura poligrāfijas nozarē darbojas jau vairākus gadu desmitus un ir izšķiroši svarīga visos laikos neatkarīgi no tā, cik modernas iekārtas ir uzņēmuma rīcībā. „Šodien poligrāfijas nozarē uzvar tas, kurš ievieš jaunas tehnoloģijas, pārējie, kuri vilcinās vai nogaida, sāk zaudēt tirgus iespējas. Vienlaikus ir jābūt izcilai darbinieku komandai, kura spēj klientam ātri piedāvāt arī inovatīvus risinājumus, kā arī precīzi definētiem uzņēmuma attīstības virzieniem,’’ atzīst uzņēmuma vadītājs. Rūpīgi izvērtējot tirgus pieprasījumu Krievijā un Eiropā, kas šobrīd uzņēmumam nodrošina līdz pat 80% no apgrozījuma, gan tepat Latvijā, uzņēmums nolēmis turpināt fokusēties uz grāmatu cietos un mīkstos vākos ražošanu, kā arī attīstīt līdz šim sev nebijušu virzienu – pilna servisa žurnālu drukas pakalpojumus. Kā norāda uzņēmuma vadītājs, esošās iekārtas uzņēmumam līdz šim ļāva konkurētspējīgi ražot žurnālu vākus un veikt žurnālu iesiešanu. Jaunā „Komori” iespiedmašīna Latviju sasniegs šā gada vasarā, bet jau oktobrī tā  varēs nodrošināt pirmos pasūtījumus žurnālu drukāšanai atbilstoši jaunākās paaudzes kvalitātes prasībām. Izvēle par labu tieši japāņu izgatavotajai „Komori” iespiedmašīnai notika gan tādēļ, ka uzņēmums jau līdz šim bija veiksmīgi ražošanā pārbaudījis šo zīmolu, gan tādēļ, ka tā garantē īpaši mazu brāķa procentu, nodrošinot automatizāciju, krāsu un programmēšanas kontroli. Uz tās iespējams izgatavot visdažādākā formāta, dažādas kombinācijas drukāto produkciju, turklāt tās apkalpošanai nepieciešami tikai divi cilvēki. Jaunā iespiedmašīna stundā varēs saražot astoņus tūkstošus 96 lappušu biezus žurnālus, turklāt savā darbībā būs efektīva jau pie 3000 eksemplāru tirāžas (salīdzinājumam – vecāku rotācijas iespiedmašīnu efektivitāte tiek sasniegta tikai pie 10 000 eksemplāru tirāžas). Tomēr uzņēmuma vadība atzīst - lēmuma pieņemšana par labu tieši „Komori” zīmolam nav bijusi viegla: pirms tam tikušas apmeklētas izstādes Krievijā (Polygraphinter), Japānā (Igas), kā arī vairākas tipogrāfijas, kuras strādā ar līdzīgu aprīkojumu. „Preses nams Baltic” nosaukuma izvēle nav nejauša – tā vēsturiski cieši saistīta ar kādreizējo „Preses nama’’ tipogrāfiju, kura atradās Balasta dambī – uzņēmums izveidots uz toreiz maksātnespējīgās a/s „Preses nams” bāzes, kad bija vitāli svarīgi turpināt nodrošināt darbu nozares labākajiem speciālistiem, no kuriem daļa uzņēmumam bija veltījuši visu savu darba mūžu - līdz pat 30 gadiem. Šī ir jau otrā reize, kad „Norvik Banka’’ pierāda uzticību jaunajam, strauji augošajam poligrāfijas uzņēmumam, jo jau toreiz, pirms 2 gadiem, tā investēja iekārtu iegādē no a/s „Preses nams” kreditoriem un ķīlas turētājiem, lai profesionāļu komanda varētu veiksmīgi turpināt darbu, kas līdz šim ir pārliecinoši attaisnojies. „Dibinot jauno uzņēmumu, tā nosaukumā izvēlējāmies saglabāt „Preses nama” vēsturisko nosaukumu, jo tas asociējās ar augstas kvalitātes iespieddarbiem ne tikai Latvijā, bet arī daudzās NVS un Eiropas valstīs. Lai eksporta tirgus iepazīstinātu un pārliecinātu par jaunu zīmolu, ir jāpaiet vismaz 5 – 10 gadiem,’’ lēmumu pamato A. Smogļukovs, piebilstot, ka uzņēmumam vairs nav nekādu saistību ar kādreizējiem Ventspils uzņēmumu akcionāriem. Iekārtu atjaunošanā un modernizēšanā 2010. gadā uzņēmums ieguldījis 5,1 miljonu latu, 2011.gadā – 1,8 miljonus latu.  Šobrīd uzņēmums savu mājvietu atradis Ropažu novada „Jāņsilos’’, darbu nodrošinot 159 cilvēkiem, no kuriem liela daļa ir tieši Ropažu novada iedzīvotāji. Šis ir vistiešākais apliecinājums tam, ka Latvijas ekonomikas balsts ir ražojošs, uz eksporta tirgu vērsts uzņēmums, ar skaidriem un mērķtiecīgi iezīmētiem uzņēmuma izaugsmes plāniem.

Jaunākie komentāri