Uz pusi samazinājies nelegālās programmatūras atbalstītāju skaits 

Šā gada rudenī 81% Latvijas datorveikalu darbinieku bijusi negatīva attieksme pret nelicencētas programmatūras lietošanu. Savukārt vēl pavasarī tādu bijis tikai 42%, liecina organizācijas Business Software Alliance (BSA) šā gada rudens pētījums Noslēpumainais pircējs (Mystery Shopper).   Pētījuma ietvaros secināts, ka lielāko veikalu tīklu (kuri tirgo arī datorus un datorprogrammas) darbinieki 81% gadījumu neatbalsta un nepiedāvā nelicencēto programmu instalēšanu un izmantošanu, 9% izrāda pozitīvu attieksmi, bet nepiedāvā klientam risinājumus, kā šo programmatūru instalēt un lietot. Tikai 9% ir pozitīva attieksme, un viņi arī piedāvā klientam konkrētus risinājumus.   Negatīva attieksme pret nelegālas programmatūras lietošanu, nepiedāvājot arī iespēju to iegūt, Latgalē bija 84% gadījumu (iepriekš tikai 17%), Kurzemē – 72% (iepriekš tikai 18%), Vidzemē – 69% (iepriekš 29%), Zemgalē 100% (iepriekš 44%). Arī Rīgas reģionā ir krietni uzlabojusies situācija – 82 % (pretēji iepriekšējiem 63 %) uzrunāto pārdevēju izrādīja negatīvu attieksmi pret nelicenzētas programmatūras lietošanu, norāda BSA.   Pētījuma ietvaros šā gada rudenī Noslēpumainais pircējs kopumā apmeklēja 121 datorveikalu, meklējot datoru ar programmatūru personīgām vajadzībām. Papildus licencēto un nelicencēto programmatūru piedāvājuma apzināšanai, pētījuma mērķis bija arī noskaidrot veikalu darbinieku attieksmi pret nelegālu jeb nelicencētu datorprogrammu instalēšanu un izmantošanu, kā arī izvērtēt, vai veikalu darbinieki izprot nelegālas programmatūras riskus un vēlas, un spēj par tiem brīdināt pircēju.   Noslēpumainā pircēja uzdevums bija arī noskaidrot, vai pārdevējs centīsies pārliecināt klientu par legālās programmatūras izvēli. Novērojumu dati liecina, ka 41% gadījumu pārdevējs sniedza dažāda veida argumentus par labu legālas programmatūras lietošanai.    Noslēpumainais pircējs ir plaši izmantota tirgus izpētes metode, kuras laikā iepriekš atlasīti cilvēki, kas atbilst attiecīga uzņēmuma tipiska klienta raksturojumam, apmeklē uzņēmumu un veic pirkumu (vai izmanto pakalpojumu), pēc apmeklējuma veicot uzņēmuma novērtējumu pēc iepriekš izvirzītiem kritērijiem.  

Jaunākie komentāri