Jaunākais izdevums

If Apdrošināšana kā LTAB pārstāvis saņēmusi administrēšanai regresa prasību par zaudējumu piedziņu saistībā ar pirms kāda laika automašīnas VAZ izraisītu satiksmes negadījumu, kurā cieta 5 cilvēki un otru negadījumā iesaistīto auto – BMW X5 – nācās norakstīt.

Negadījums notika netālu no Igaunijas robežas un to ar 1983.gada izlaiduma VAZ auto izraisīja kāds 18 gadus vecs jaunietis. Automašīna, kurā bez vadītāja atradās vēl divi tāda paša vecuma jaunieši, neievēroja ceļa zīmi «Dodiet ceļu», izbrauca uz galvenā ceļa un izraisīja sadursmi ar 2004.gada BMW auto. Otrajā automašīnā negadījuma brīdī atradās 5 vīrieši – visi vecumā ap 30 gadiem. Sadursmes rezultātā 5 no negadījumā iesaistītajām personām guva vieglus miesas bojājumus, bet abas automašīnas bija jānoraksta.

BMW automašīnai bija iegādāta KASKO polise un tās īpašniekam tika atlīdzināts automašīnas zaudējums un transportēšanas izdevumi par kopējo summu LVL 19 848 apmērā. Tā kā ceļu satiksmes negadījumu izraisījušajam auto VAZ nebija OCTA, visi zaudējumi tiks piedzīti no 18 gadus vecā jaunieša vai auto īpašnieka.

Kā zināms, par neapdrošināta transportlīdzekļa izraisītu ceļu satiksmes negadījumu cietušajiem zaudējumu atlīdzības tiek segtas no OCTA garantijas fonda, kurā iemaksas tiek veiktas no apzinīgo transportlīdzekļu īpašnieku iegādātajām OCTA polisēm, bet pēc tam regresa kārtībā atgūtas no vainīgā transportlīdzekļa vadītāja vai īpašnieka.

If Apdrošināšana Atlīdzību centra vadītāja Iluta Šķipsna norāda, ka «šobrīd ceļu satiksmē piedalās apmēram 3% neapdrošinātu transportlīdzekļu. Speciālisti jau iepriekš norādījuši, ka bez OCTA nereti brauc tādi autovadītāji, kas izceļas ar agresīvu braukšanas stilu un auto mēdz vadīt arī alkohola reibumā. Arī VAZ autovadītājs acīmredzot neapzinājās savas rīcības patiesos riskus un viņam par to nāksies maksāt augstu cenu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts, 08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BMW Motorrad modeļu saime GS 2010. gadā svin 30. jubileju. Ideja par komfortablu un drošu lielas kubatūras enduro motociklu BMW ir izrādījusies tik veiksmīga, ka šādas mašīnas pārdotas vairāk nekā pusmiljonu tirāžā.

2010. gadā, atskatoties uz trim panākumu piesātinātām desmitgadēm, daudzas no uzvarām šķiet pašsaprotamas. Taču patiesībā vairākums no tām tika izkaltas idejiski drosmīgā inženieru darbā un Dakaras karstuma un smilšu peklē.

Uz priekšu caur sporta tradīcijām

Lai gan BMW markas motociklu tēls līdz nesenai pagātnei tikai retu reizi saistījies ar sportu, tieši tas lielā mērā veidojis pamatu markas tehnikas attīstībai. Jau piecdesmitajos un sešdesmitajos gados BMW ieguva daudzus titulus dažādos enduro (cross country) pasākumos. Herberts Šeks (Herbert Scheck), startējot ar modificētu BMW R GS 75/5, laika posmā no 1970. līdz 1972. gadam trīsreiz kļuva par valsts čempionu, bet 1978. gadā BMW trofeju pulku papildināja testa nodaļas darbinieks Lāslo Peress (Laszlo Peres), ar pašbūvētu vien 142 kg smagu 800 cm3 mašīnu Vācijas čempionātā iegūstot 2. vietu. Vēl vairāk – ar oficiālu rūpnīcas atbalstu pirmās vietas tika izcīnītas 1979. un 1980. gada Vācijas čempionātos. Neviens pretinieks nespēja izrādīt pretestību arī tā gada Eiropas čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecere ļaut iegādāties transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polises vienam mēnesim palielinās neapdrošināto transportlīdzekļu skaitu, pauda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

LTAB norādīja, ka šajā nedēļā Saeima plāno skatīt grozījumus OCTA likumā, kuros cita starpā iekļauta norma par 30 dienu OCTA polisēm transportlīdzekļiem ar vēsturiskā spēkrata statusu un iespēju visiem transportlīdzekļu īpašniekiem iegādāties OCTA polisi arī vienam mēnesim.

"Priekšlikumi par OCTA polises iegādes termiņa samazināšanu nav jauna ideja, un daudzu iepriekšējo gadu laikā apspriesta un noraidīta jau vairākkārt. LTAB apkopotā statistika un līdzšinējā pieredze rāda - jo īsāks OCTA derīguma termiņš, jo lielāka iespēja, ka transportlīdzekļa īpašnieks savlaicīgi neiegādāsies jaunu polisi. Līdz ar to šādi ierosinājumi ir pretrunīgi un nav balstīti uz faktu reālu izvērtējumu," minēja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

LAA: Nav pamata domāt, ka OCTA cenu pieaugums ir nejaušība un var apstāties

Žanete Hāka, 04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām Latvijas Apdrošinātāju asociācijai (LAA) nav pamata domāt, ka OCTA polišu cenu pieaugums ir nejaušība un tas var apstāties, norāda LAA vadītājs Jānis Abāšins.

Šobrīd vēl grūti spriest, cik liels pieaugums procentuāli būs gada griezumā. Visticamāk, straujais cenu kāpums tiks piebremzēts vien gadījumā, ja, klientam OCTA polises izvēlē aizvien vairāk vadoties no cenas faktora, vēl sīvāk pastiprināsies konkurence apdrošinātāju vidū, vai arī tirgū ienāks kāds jauns spēlētājs un, vēloties iekarot savu tirgus daļu, piedāvās zemākas cenas.

Tiesa gan, cenu aptauju veikšana ir praktiski neiespējama, jo apdrošināšanas produktiem cenošana ir izteikti individuāla, pamatojoties uz konkrētā klienta riska profilu.

Lai gan izvērtēt vispārēju cenu pieaugumu tirgū ir gana komplicēts uzdevums, tomēr pēc Latvijas Apdrošinātāju asociācijas un atsevišķu klientu novērojumiem secināms, ka indikācijas gaidāmajam OCTA polišu cenu pieaugumam tirgū bija vērojamas jau sen. Sadārdzinājumu kavējusi ārkārtīgi sīvā konkurence apdrošinātāju vidū. OCTA apdrošināšana ilgtermiņā bijusi nerentabla – izmaksāto atlīdzību apmērs ilgākā laika periodā ir audzis straujāk nekā parakstīto prēmiju apjoms. Tas likumsakarīgi noveda pie tā, ka pērn OCTA tirgus piedzīvoja rekordlielus zaudējumus – gandrīz 12 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gada laikā OCTA cenas pieaugušas vidēji par 11%

Žanete Hāka, 05.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada obligātās civiltiesisktās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) cenas, atkarībā no automašīnas svara, palielinājušās par 2 – 22%, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv dati.

Cenu kritums fiksēts tikai gada polisēm, tajā pašā laikā 3 un 6 mēnešu polišu cenas pieaugušas visām automašīnu svara grupām. Apdrošināšanas uzņēmumi lēš, ka līdz gada beigām OCTA cenas pieaugs par 5-10%. Tomēr uzņēmēji uzskata, ka arī šis gads konkrētajā apdrošināšanas jomā būs ienesīgs.

Pēc pētījuma datiem, kas balstīis uz 22 tūkstošiem pieteikumu OCTA polises iegādei, ievērojamākais cenu kāpums gada laikā ir fiksēts polisēm, kas domātas automašīnām, kuru svars pārsniedz divas tonnas. 3 mēnešu polišu cenas šajā kategorijā pieaugušas no 16,1 līdz 18,8 latiem (2011.gadā šīs kategorijas 3 mēnešu OCTA polise maksāja 11,63 latus). Sešu mēnešu polises cena šajā kategorijā pieaugusi vidēji par 10,3% (no 32,1 līdz 35,4 latiem), gada polises – par 2,4% (no 61,3 līdz 62,8 latiem).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

OCTA cena vienā klasē var atšķirties vairāk nekā 20 reižu

Žanete Hāka, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) cena vienā klasē pie dažādiem apdrošinātājiem var atšķirties vairāk nekā 20 reižu, savukārt, pērkot apdrošināšanu pie brokera, var nākties pārmaksāt vairāk nekā simts latus, liecina laikraksta Dienas Bizness apkopotā informācija.

Patlaban OCTA polisi iespējams iegādāties dažādos veidos: pie apdrošinātāja birojā, internetā - apdrošinātāja mājaslapā, brokera interneta portālā vai pie brokera klātienē. Patlaban interneta vietņu, kur var iegādāties OCTA polisi, neskaitot apdrošinātājus, ir vismaz desmit, turklāt cenu diapazons šajās vietnēs ir ļoti atšķirīgs.

Apkopojot cenas, par pamatu tika ņemtas 1996.-1998. gada Audi A4 markas automašīnas, kas atrodas sliktākajā jeb 1. bonus malus (BM) klasē, 6. jeb vidējā klasē un labākajā jeb 17. BM klasē.

Aprēķinot cenu Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) mājaslapā, kurā apkopota informāciju par pašu apdrošinātāju piedāvātajām cenām bez uzcenojuma, cenu diapazons pie viena apdrošinātāja atkarībā no BM klases (starp BM1 un BM17) var atšķirties par vairākiem simtiem reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais BMW pārstāvis Latvijā ''Inchcape Motors Latvija'' aizvadītajā gadā turpinājis dominēt ''premium'' automobiļu segmentā. 2023. gadā ''premium'' automobiļu tirgus Latvijā piedzīvojis ievērojamu izaugsmi – 37,4 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2022. gadu. Pēc auto reģistrāciju apjoma BWM automobiļu pārdošanas rādītāji ''premium'' segmentā sasniedza lielāko apjomu kopš 2007. gada – reģistrējot 819 jaunus spēkratus.

''2023. gads ir noslēdzies ar izciliem BMW Latvija pārdošanas rezultātiem. Aizvadītajā gadā mums ir izdevies saglabāt pirmo pozīciju ''premium'' automobiļu segmentā, sasniedzot rekordaugstu automobiļu reģistrāciju skaitu. ''Premium'' segmenta līderpozīciju šogad ieguva BMW X5 modelis. Katrs 10. pircējs ''premium'' segmentā aizvadītajā gadā iegādājās šo BMW modeli, kā rezultātā tika reģistrēti 311 BMW X5 jauni automobiļi. Arī elektroauto segmentā bija vērojama izaugsme, tika piereģistrēts 61 BMW elektroauto, kas atspoguļo 5,2 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2022. gadu. Šajā kategorijā pieprasītākie elektroauto modeļi Latvijā bija BMW iX, BMW i7, BMW iX1, kā arī BMW i4,'' stāsta BMW autocentra vadītājs, Andris Ustups.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

NĪN piemērošana – vairāk jautājumu nekā atbilžu

Janīna Landiša, SIA PricewaterhouseCoopers, jaunākā nodokļu konsultante, 24.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 1. janvārī stājās spēkā steidzamā kārtā pieņemtie grozījumi likumā «Par nekustamā īpašuma nodokli», kā arī saistītie Ministru kabineta noteikumi Nr. 495 «Likuma «Par nekustamā īpašuma nodokli» normu piemērošanas kārtība».

Liela daļa nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) maksātāju jau ir saņēmuši paziņojumu par 2010. gadā maksājamo nodokli, tomēr joprojām nav skaidrs, kā likumā ietvertās normas būtu interpretējamas.

Nodoklis dzīvojamām ēkām

Saskaņā ar NĪN likumu progresīvās likmes (0,1%, 0,2% un 0,3%) piemērojamas vienģimenes un divģimenes dzīvojamām mājām (tai skaitā, vasarnīcām, dārza mājām, rindu un dvīņu mājām), daudzdzīvokļu mājām un to daļām (neatkarīgi no tā, vai tās ir sadalītas dzīvokļu īpašumos), nedzīvojamo ēku daļām, ja to funkcionālā izmantošana ir dzīvošana un ja tās netiek izmantotas saimnieciskajā darbībā. Progresīvās likmes tiek piemērotas šādi: 0,1% likme tiek piemērota kadastrālās vērtības (KV) daļai līdz LVL 40 000, 0,2% – KV daļai no LVL 40 000 līdz LVL 75 000, bet 0,3% – KV daļai virs LVL 75 000. Tomēr skaidri nav norādīts tas, kā progresīvās likmes būtu jāpiemēro. Tādēļ šobrīd NĪN likumu var interpretēt dažādi:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) skatījumā esošais Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likuma regulējums ir samērīgs gan negadījumā cietušo personu, gan transportlīdzekļu īpašnieku interesēs, un nebūtu maināms, pavēstīja LTAB pārstāvji komentējot Saeimas deputāta Andra Kulberga (AS) ierosinātos priekšlikumus veikt grozījumus likumā, lai transportlīdzekļa īpašnieks, noņemot transportlīdzekli no uzskaites, var saņemt atpakaļ neizmantotās OCTA apdrošināšanas starpību.

LTAB aģentūrai LETA skaidroja, ka attiecībā uz OCTA polises pārtraukšanu un neizmantotās prēmijas saņemšanu atpakaļ, ja transportlīdzeklis tiek noņemts no uzskaites, jau šobrīd OCTA likums paredz tādu iespēju, ja līdz ar transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) glabāšanā tiek nodotas transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes.

Tāpat arī gadījumos, kad transportlīdzeklis tiek nodots tirdzniecībā, tad transportlīdzekļa īpašniekam ir tiesības izbeigt esošo OCTA līgumu un saņemt atpakaļ neizmantoto prēmiju.

Savukārt attiecībā uz zaudējumu atlīdzību no OCTA Garantijas fonda, ja atbildīgais transportlīdzeklis nav noskaidrots - LTAB ieskatā šāds regulējums varētu veicināt atbildīgā transportlīdzekļa vadītāju rīkoties negodprātīgi, bēgt no notikuma vietas, lai netiktu identificēts, tādējādi nebojājot savu apdrošināšanas vēsturi, kā arī tikt izmantots krāpniecības nolūkos, tas ir, visi bojājumi, tostarp, kas attiecas uz KASKO, varētu tikt pieteikti kā OCTA, skaidro LTAB pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Pērkot OCTA starpnieku mājaslapās, autoīpašnieki vidēji pārmaksā 11-14%

Zane Atlāce - Bistere, 16.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) salīdzinājis dažādos OCTA agregatoros jeb kalkulatoros pieejamās cenas un secinājis, ka pērkot OCTA starpnieku mājaslapās, autoīpašnieki katru reizi pārmaksā vidēji 11-14%.

Turklāt nereti starpnieka norādītā polises cena ir būtiski augstāka par tās cenu, pērkot to pa tiešo apdrošinātāju mājaslapā.

Šobrīd Latvijā ir vairāki apdrošināšanas starpnieku interneta portāli, kuros var iegādāties OCTA. Ievadot transportlīdzekļa datus, katrā no tiem var redzēt cenu piedāvājumu no dažādām apdrošināšanas sabiedrībām. Tomēr, neraugoties uz šajos portālu sludināto informāciju par it kā visizdevīgākajām OCTA cenām, patiesībā autoīpašniekam tās tiek uzrādītas jau ar iekļautu apdrošināšanas starpnieka atlīdzību. Tādējādi autoīpašnieki iegādājas OCTA, pārmaksājot par polisi, nenojaušot, ka, pērkot polisi pa tiešo apdrošinātāja mājaslapā, tās cena būtu par vidēji 11-14% zemāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas ārkārtējās situācijas laikā tiek izmantotas mazāk, tāpat samazinās arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, un likumsakarīgi samazinās pieteikto OCTA atlīdzību skaits.

Ņemot vērā šo faktu, vairāku valstu apdrošinātāji klientiem polišu iegādei piešķīruši atlaides vai atmaksājuši daļu prēmiju.

Aktīvāki šajā ziņā līdz šim bijuši ASV apdrošinātāji, no kuriem vairāki lielie spēlētāji paziņojuši par atlaižu piemērošanu. Tā, piemēram, Vorenam Bafetam piederošā "Geico" paziņojusi, ka polisēm, kas tiks atjaunotas vai iegādātas no jauna laika periodā no 8.aprīļa līdz 7.oktobrim, piemēros 15% atlaidi, un līdzīgas atlaides piemērojušas vēl citas kompānijas. Savukārt apdrošinātāji "Liberty Mutual" un "Mercury Insurance" nolēmuši atmaksāt 15% no aprīlī un maijā veiktajiem maksājumiem par apdrošināšanas polisēm.

Indijas apdrošinātājs "Acko General Insurance" paziņojis, ka klientiem piedāvās apdrošināšanu vienu mēnesi bez maksas - pērkot apdrošināšanas polisi uz 12 mēnešiem, vienu papildus mēnesi apdrošināšana būs bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien sākās pasākums VAZ Vasara 2014, kura laikā gar Daugavu devās vairāki desmiti VAZ auto, informē Latvijas VAZ klubs.

Pasākuma mērķis ir pulcēt VAZ markas automašīnu īpašniekus, lai tie varētu tikties klātienē un apmainītos ar pieredzi, kā arī parādīt, ka vecie automobiļi VAZ arī šodien ir pilnvērtīgi spēkrati, tai pat laikā esot arī antīkas vērtības.

Brauciens VAZ Vasara 2014 notiek 25.-27.jūlijā, un to maršruts vedīs cauri Latvijai visā Daugavas garumā (Rīga-Pāternieki). Pagājušajā gadā VAZ Vasara 2013 maršruts veda gar jūras piekrasti no Ainažiem līdz Rucavai, kurā piedalījās 41 automašīna un 99 dalībnieki, un tika veikti 650 kilometri.

Sestdien ceļš vedīs caur Pļaviņām, Jēkabpili un Līvāniem līdz Daugavpilij, kur dalībnieki apmeklēs Daugavpils skrošu rūpnīcu un izies ekskursiju pa Daugavpils cietoksni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mednieku terminoloģijā 2013. gadā autotirgotājiem Latvijā medību bija pat ļoti daudz, taču medījumu ir ievērojami mazāk, nekā cerēts.

2013. gads jaunu auto tirgotājiem nav bijis viegls. Ikvienam autosalonam burtiski ar zobiem un nagiem bija jācīnās par saviem klientiem, jo to skaits joprojām bija ļoti ierobežots, bet konkurence milzīga. Autotirgotāji daudzkārt sūrojās, ka tirdzniecības apjomi 2013. gadā nav lielāki, kādi tie bija 2011. gadā, bet saimnieciskie izdevumi, ieskaitot autosalonu uzturēšanu, ir palielinājušies teju divkārtīgi.

Nespējam konkurēt ar kaimiņiem

Kā vienu no sāpīgākajām un ielaistajām kaitēm autotirgotāji min nodokļu atšķirības starp Baltijas valstīm, kas tiešā veidā atbalsta starptautisku uzņēmumu un lielo auto parku reģistrāciju Igaunijā un Lietuvā. Pēc Auto asociācijas datiem, salīdzinot ar tuvējām kaimiņvalstīm, transportlīdzekļu ekspluatācijas ziņā nodokļu vide Latvijā ir nelabvēlīgākā – nodokļu slogs Latvijā 15 reizes pārsniedz kaimiņvalstīs esošo. Līdz ar to puse automašīnu, kas pārsniedz 30 tūkstošu latu vērtību, tikušas reģistrētas Igaunijā. Tas nozīmē, ka lielākā daļa dārgo auto, kas vizinās Latvijā, nav tik ļoti gaidītie kaimiņvalsts tūristi, bet gan pašmāju apsviedīgākie autoīpašnieki, kuri steigšus ir izmantojuši nodokļu atšķirības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Darbinieku veselību pārsvarā apdrošina lielie un vidējie uzņēmumi

Rūta Kesnere, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā polises cena vienam darbiniekam ir 250 eiro gadā, taču tās ir investīcijas, kuras atmaksājas

Par to vienisprātis ir DB rīkotā apaļā galda diskusijas, kas veltīta darbinieku veselības apdrošināšanai, dalībnieki: Dins Šmits - Repharm ģenerāldirektors, Gints Konrads - Latvijas apdrošinātāju asociācijas Veselības apdrošināšanas komisijas loceklis, Baiba Fromane - Latvijas Būvuzņēmēju partnerība valdes priekšsēdētāja, Dace Amsila - Swedbank Personāla vadības partnere, un LDDK sociālo lietu eksperts Pēteris Leiškalns.

Konrada kungs, cik pieprasīta ir darbinieku veselības apdrošināšana, kāds ir tās īpatsvars kopējā apdrošināšanas portfelī, kāda ir darbinieku apdrošināšanas kopējā vērtība absolūtos skaitļos?

G. Konrads: Darbinieku veselības apdrošināšanā ir vērojama pozitīva dinamika, un 2016. gadā tā aizņēma vienu ceturto daļu no visa apdrošināšanas tirgus, šā gada 1. ceturksnī tie bija 27%. Veselības apdrošināšanas prēmiju apjoms gadā ir teju 80 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošināšanas brokeri iesaka sistēmu - nav OCTA, nav tehniskā apskate

Žanete Hāka, 23.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Soda punktu piemērošana par braukšanu bez obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) ir nepārdomāts solis, un tas liecina par valdības vēlēšanos arvien vairāk ekonomiskus jautājumus risināt ar administratīvām un birokrātiskām metodēm, uzskata Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija (PABA).

Braukšana bez OCTA ir nevis satiksmes noteikumu pārkāpums, bet gan ekonomiskas vai finansiālas dabas pārkāpums, par ko ir jāpiemēro tieši finansiāla rakstura sankcijas, bet nevis soda punkti, kas ir administratīvs sods, norāda PABA vadītājs Agris Auce.

PABA uzskata, ka piemērotāks modelis kā nodrošināt to, lai OCTA ir spēkā visiem transporta līdzekļiem, kuri piedalās satiksmē, ir realizējams ar piespiedu apdrošināšanas metodi, bet nevis paplašinot valsts administratīvo aparātu. Tehniski to nodrošināt būtu salīdzinoši vienkārši. Pašreizējā kārtība ar transporta līdzekļu uzskaiti CSDD ir tāda, ka, veicot ikgadējo tehnisko apskati vai pārreģistrāciju, pirms tam ir jānomaksā ar īpašnieku saistītās soda naudas. Šo ieviesto kārtību ir salīdzinoši viegli papildināt ar vēl vienu pozīciju – piespiedu apdrošināšanas prēmijas apmaksu, ja ir redzams, ka transporta līdzeklis kādu laiku ir bijis bez OCTA. Dati par OCTA apdrošināšanu ir pieejami on-line, un to pieejamību nodrošina Latvijas transporta līdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1% neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!". "Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 - 2%. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16% no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85% CSNg, kamēr Kurzemē - vien 0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.

Latvijā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas vai izietas tehniskās apskates nav apmēram 2% automašīnu, kas piedalās satiksmē, secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) sociālajā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un Valsts policiju.

«Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,» sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins. Sākot sociālo kampaņu «Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir apmēram 1,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Iegādājoties OCTA polisi, autovadītājiem galvenais izvēles kritērijs ir cena

Žanete Hāka, 28.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

58% autovadītāju savlaicīgi plāno OCTA iegādi, bet 39% respondentu par OCTA polises iegādi atceras tikai tad, kad par tās termiņa beigām saņem atgādinājumu no apdrošinātāja, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktā autovadītāju aptauja.

Kā galveno kritēriju OCTA polises izvēlei no konkrēta apdrošinātāja autovadītāji min tās cenu (45%) un tikai nedaudz vairāk nekā 11% norāda, OCTA iegādājas, jo kopā ar polisi saņem dažādus papildus servisus.

Aptaujā, kura tika veikta jūlija sākumā, tika apzināti 310 autovadītāji no visas Latvijas. Tā mērķis bija noskaidrot galvenos OCTA iegādes paradumus - kur autoīpašnieki visbiežāk iegādājas OCTA, vai savlaicīgi atceras par tās atjaunošanu, un kādi kritēriji kalpo par pamatu izvēloties polises iegādi no konkrēta apdrošinātāja.

Apkopotie dati liecina, ka vairāk nekā puse (51%) autovadītāju OCTA polisi visbiežāk iegādājas interneta vietnēs, kur var salīdzināt OCTA cenas, savukārt kā otra biežākā iegādes vieta tiek minēta konkrēta apdrošināšanas sabiedrību interneta mājas lapa (20%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz šī gada 31.oktobri OCTA Garantijas fonda apmērs ir 15,82 miljoni eiro, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Šobrīd fonds samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2015.gada, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 milj. eiro, kas lielā mērā saistīts ar pēdējos gados veiktajām ievērojamām atlīdzību izmaksām maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības "Balva" (MAAS "Balva") vietā, izmaksājamajām OCTA atlaidēm lauksaimniekiem un personām ar invaliditāti, kas jāfinansē no OCTA Garantijas fonda, kā arī citiem faktoriem.

Neskatoties uz to, ka apdrošināšanas sabiedrības regulāri veic iemaksas OCTA Garantijas fondā, tā apmērs samazinās gadu no gada.

"Ņemot vērā pēdējos pāris gados raksturīgo lēno ekonomikas izaugsmes tempu, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu jau vairākus gadus pēc kārtas, kā arī citus būtiskus faktorus, Garantijas fonds šogad pirmo reizi samazinājies jau zem 16 milj. EUR atzīmes," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka apdrošinātāji pauž pamatotas bažas, ka OCTA Garantijas fonda apmērs turpinās samazināties arī turpmāk, ja netiks pieņemti nopietni risinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vēlreiz par OCTA cenām…

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs, 17.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tie, kas aktīvi ceļo pa citām Eiropas Savienības (ES) valstīm noteikti ir pamanījuši krasās cenu atšķirības starp vienādiem pakalpojumiem vai precēm pie mums Latvijā, un kādā citā ES valstī. Atsevišķu preču kategorijas Latvijā ir vairākkārt lētākas nekā citur. Arī OCTA ir tā produktu grupa, kuras cenas, kaut vai salīdzinot ar mūsu kaimiņvalstīm – Lietuvu un Igauniju, ir krietni zemākas. Protams rodas jautājums – kā un kāpēc OCTA cenas tik ļoti atšķiras?

Lai atbildētu uz pirmo jautājumu, kā OCTA cenas citās valstīs atšķiras no Latvijas cenām, sniegšu salīdzinošu piemēru. Apskatīsim lētāko OCTA piedāvājumu katras konkrētās valsts apdrošināšanas tirgū, pie nosacījuma, ka apdrošināmais auto ir 2010. gada izlaiduma Dacia Logan, bet tā īpašnieks ir 30 gadus vecs autovadītājs ar sākotnējo bonus-malus klasi.

Rezultāti:

Valsts Lētākā OCTA polise tirgū (EUR)

Vācija 695

Horvātija 522

Slovēnija 424

Čehija 222

Polija 137

Lietuva 128

Rumānija 115

Igaunija 110

Bulgārija 98

Ungārija 96

Latvija 56

Pēc šiem rādītājiem redzam, ka OCTA cena Latvijā ir zemākā starp salīdzinātajām Eiropas Savienības valstīm. Latvijas OCTA cena, salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju atšķiras vairāk kā uz pusi, savukārt ar Vāciju, pat vairāk nekā desmitkārtīgi. Interesants ir fakts, ka pat Horvātijā un Slovēnijā, kas līdzīgi, kā Latvija salīdzinoši nesen pievienojās Eirozonai, OCTA polišu cenas ir nesalīdzināmi augstākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW un MINI plāno paplašināt elektroautomobiļu ražošanu

Lelde Petrāne, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī Frankfurtē notiekošajā autoizstādē BMW prezentēs pirmo MINI elektroauto, sportisko BMW i3s, BMW 8.sērijas konceptauto un vēl citus jaunumus arī dizaina un drošības jomā, tā apstiprinot BMW grupas stratēģisko virzību elektrautomobiļu attīstīšanā, informēja ražotāja pārstāvis Latvijā Ivars Norvelis.

Pasaulē lielākā autoizstāde Frankfurtē šogad norisināsies 67.reizi. Tā pulcē aptuveni 900 tūkstošus skatītāju. Šogad autoizstādē piedalīsies vairāk nekā 250 dažādu uzņēmumu un organizāciju, no kuriem 50 būs automašīnu zīmoli.

Autoizstādes apmeklētājiem būs iespēja apskatīt pirmo MINI elektromobili, kas uz ceļiem parādīsies 2019.gadā - tieši 60 gadus pēc klasiskā MINI «piedzimšanas». Automašīnā paredzēts litija jonu akumulators, kas nodrošinās maksimālu jaudu un MINI raksturīgo veiklību, neradot izmešus. Tā kā elektroauto ir nepieciešams tikai nedaudz atdzesēt ar gaisu, radiatora režģis ir aizvērts augstākai aerodinamikai. Tāpat dizains ir papildināts ar stikla šķiedras komponentiem, kas vēl vairāk samazinās gaisa pretestību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa un tehnoloģiju platformas “BiSMART” organizētajā konferencē “Biznesa forums 2023” plašākai publikai pirmoreiz Latvijā tika prezentēts jaunais BMW iX1 elektroauto, kurš ir pirmais X1 modelis ar pilnībā elektrisku piedziņu.

“Lai attīstītu aprites ekonomiku, BMW jauno automobiļu ražošanas procesā izmanto aptuveni 30 % otrreizēji pārstrādātu un atkārtoti izmantojamu materiālu, kas nāk no iepriekšējo paaudžu lietotajiem automobiļiem. Taču tuvākajā nākotnē BMW grupas mērķis ir palielināt otrreiz pārstrādājamo materiālu izmantošanu jaunu automobiļu ražošanā līdz pat 50 %. BMW arī turpmāk stiprinās savas pozīcijas kā viens no inovatīvākajiem un ilgtspējīgākajiem auto ražotāju zīmoliem, kas jau šogad klientiem piedāvās 13 pilnībā elektriskus BMW modeļus. Savukārt, nupat prezentētais BMW iX1 ir uzskatāms paraugs tam, ka, izvēloties elektroauto, nav jāatsakas no klasiskām automobiļu vērtībām – mūsdienīgs dizains un videi draudzīga jauda ir jaunais mašīnbūves virziens,” prezentācijas laikā norādīja Andris Ustups, BMW autosalona vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB) nelabvēlīgā Konkurences padomes (KP) lēmuma dēļ nākamgad varētu pieaugt transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) polišu cenas, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Drīzumā gaidāms KP lēmums, kas, pēc raidījumā paustā, ietekmēs ikvienu auto īpašnieku Latvijā. LTAB sodam esot piekritusi. Taču soda nauda samaksāšana tikšot uzlikta uz OCTA polises pircēju pleciem.

KP lēmums saistīts ar apdrošināšanas kompānijas "Balcia Insurance" ("Balcia"), kura iepriekš gribēja kļūt par OCTA pakalpojumu sniedzēju. "Balcia" vērsās LTAB, lūdzot to uzņemt par biedru. Biedrība uzņēmumu uzņēma par biedru un uzdeva līdz noteiktam termiņam samaksāt iestāšanās naudu 137 639 eiro un vienreizējo iemaksu Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fondā 7000 eiro. Tā kā uzņēmums attiecīgos maksājumu neveica, tika pieņemts lēmums to no biedrības izslēgt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

OCTA polises mototransportam šogad visaktīvāk varētu iegādāties pirms Lieldienām

Gunta Kursiša, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji mēdz jokot, ka pirmie pavasara vēstneši ir nevis gājputni, kas atgriežas no siltajām zemēm, bet gan motociklisti, kas katra gada marta sākumā sāk aktīvāk iegādāties apdrošināšanas polises, stāsta Seesam Insurance Latvijas filiāles pārstāve Dace Raciborska, savukārt uzņēmuma sauszemes transporta līdzekļu apdrošināšanas risku parakstītājs Pēteris Lečmanis norāda, ka šogad OCTA pirkšanas «bums» mototransportam sagaidāms pirms Lieldienām.

Komentāri

Pievienot komentāru