Jaunākais izdevums

Nils Ušakovs ar velosipēdu guvis uzvaru satiksmes eksperimentā Rīgā, kura mērķis bija noskaidrot, kurš transporta veids ir visātrākais un izdevīgākais galvaspilsētas apstākļiem, informē Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvji.

Eksperimenta dalībnieki trešdien, pulksten 8.30 devās ceļā no Juglas, Mārupes un Zolitūdes uz galvaspilsētas centru, izmantojot dažādus transporta līdzekļus – sabiedrisko transportu, velosipēdu, motorolleri un automašīnu. Braucienā velosipēdisti un motorollera vadītājs visātrāk veica visas trīs distances no galvaspilsētas mikrorajoniem, savukārt automašīnām bija vajadzīgs visilgākais laiks. Plkst. 9.30 visi dalībnieki pulcējās Apsara tējas namiņā Raiņa bulvāra un Kr. Barona ielas krustojumā.

N. Ušakovs 8,8 kilometru posmu no Imantas-Zolitūdes un Rostokas ielas krustojuma veica 22 minūtēs. Cita eksperimenta dalībniece - «pilsētniece Ruta» ar vilcienu galapunktu sasniedza 31 minūtē, bet pludmales volejbolists Mārtiņš Pļaviņš ar automašīnu brauca 41 minūti.

Garākajā maršrutā no Juglas 11 kilometru distanci visātrāk nobrauca divriteņu transporta līdzeklis – eksperimenta dalībnieka «pilsētnieka Anša» vadītais motorollers. Vienlaikus finišā ieradās Rīgas Domes Satiksmes departamenta direktors Krišjānis Peters un sabiedrisko attiecību aģentūras Prospero valdes priekšsēdētāja Mudrīte Grundule, kuri brauca attiecīgi ar mikroautobusu un tramvaju. Abi ceļā pavadīja 39 minūtes.

Trešajā distancē vislabāk klājās elektrovelosipēdu izplatītāju pārstāvim Neilam Kalniņam, kurš no Tīraines – Ozolciema ielas un Vienības gatves krustojuma līdz Vecrīgai ar velosipēdu nokļuva 22 minūtēs. «Gudro Pilsētnieku» kustības dalībniece Santa Šinkarjova ar vilcienu ceļā pavadīja par septiņām minūtēm ilgāk, bet Rīgas Dinamo tehniskais direktors, TV raidījumu vadītājs Armands Simsons ar automašīnu 9,7 kilometru attālumu veica pusstundā. «Gudro Pilsētnieku» Facebook konkursa uzvarētājai Dinai Mensonei ar 27. trolejbusu brauciens izrādījās visilgākais – 57 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētā Viļņā Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs Ikea uzsācis tiešsaistes pasūtījumu piegādes uz mājām, izmantojot kravas velosipēdu, kas darbojas ar tīru saules enerģiju.

Tas ir pasaulē pirmais šāda tipa kravas velosipēds, un Ikea ir pirmais zīmols Baltijas valstīs, kas testē šo inovāciju.

Saules enerģijas kravas velosipēds Ikea sniegs ilgtspējīgu transportēšanas risinājumu. Tas samazina CO₂ emisijas par 95 % salīdzinājumā ar kravas mašīnām un par 65–70 % salīdzinājumā ar citiem tirgū pieejamiem kravas velosipēdiem.

“Mūsu mērķis – videi draudzīga uzņēmējdarbība – nosaka arī mūsu darba principus un iekārtu izvēli. Tāpēc meklēt videi draudzīgas inovācijas pēdējā preču piegādes posmā bija loģisks solis. Piegādājot pasūtījumus ar saules enerģijas kravas velosipēdu, mēs ne tikai rūpējamies par tīrāku vidi, bet varam arī vieglāk pārvietoties pilsētas centrā un būt pieejamāki vēl vairāk cilvēkiem,” saka Mindaugas Černius, Ikea Preču aprites nodaļas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņos veidos transformējamais koka velosipēds bērniem varētu radīt apvērsumu savā produktu nišā

Iespaidojoties no Latvijā nopērkamajiem koka līdzsvara velosipēdiem, dizaineris Egons Garklāvs radījis velosipēdu, kuru ir iespējams pārveidot astoņos veidos un pielāgot dažāda vecuma bērniem.

Līdz šim aptuvenās investīcijas produkta izstrādē, ražošanas nodrošināšanā, mārketinga un pārdošanas attīstībā veido 250 tūkst. eiro, stāsta produkta radītāja, SIA Shaman inventions pārstāve Kristīne Žuga.

Mārketings pa priekšu

Velosipēdam dots nosaukums Leg&Go. Produkta izveidē uzņēmums ir atkāpies no ierastās prakses. Proti, tika radīts prototips, kam ar laiku pielāgotas jaunas velosipēda pārveides iespējas. Līdz šim pasaulē nav bijis nopērkams velosipēds, kas pārklātu tik plašu vecuma amplitūdu. Lai gan velosipēda ražošana vēl nav sākta, tas jau radījis lielu interesi. Ar savu produktu uzņēmums ir piedalījies vairākās izstādēs, piemēram, Eurobike 2015, kur saņemta arī uzvarētāja balva. Jautāta, vai šoreiz ir attaisnojies apgrieztais princips, ka pa priekšu ražošanas sākšanai ir mārketinga aktivitātes, K. Žuga norāda, ka, iespējams, vajadzējis pagaidīt kādu pusgadu un tad sākt izrādīt velosipēdu plašākai publikai. Šobrīd ir liels spiediens uz ražošanas termiņiem. Uzņēmums ir apsolījis, ka pirmie 300 velosipēdi tirgū nonāks jau ap Ziemassvētkiem. «Paša bērnu riteņa ideja man radās pērnā gada beigās, viss pārējais laiks ir aizgājis produkta testēšanai. Viena lieta ir radīt ideju, bet cita lieta – to dabūt dzīvotspējīgu. Tagad ir melnais darbs,» neslēpj E. Garklāvs. Process ievilcies, jo ir grūti atrast ražošanas partnerus. Savukārt pēc tam jātrāpa arī cenu nišā, lai produkts būtu pieejams patērētājam. K. Žuga teic, ka aptuvenā sākuma cena varētu būt 239 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaiste starptautiskā pārrobežu projektā «Mobilitāte un pieejamība lauku reģionos (MARA)» ļaus Vidzemē testēt jaunu mobilitātes risinājumu – koplietošanas elektrisko velosipēdu sistēmu tūristiem un vietējiem iedzīvotājiem gan pārvietošanās nolūkos, gan arī nelielu kravu pārvadājumiem, informē projekta autori.

Šobrīd plānots sistēmu izmēģinājuma režīmā testēt vienā vai divās vietās Vidzemē. Konkrēta vietu izvēle notiks pēc priekšizpētes veikšanas, taču visticamāk tās būs pilsētas, kurās iedzīvotāju skaits ir robežās no 5000 līdz 10 000 iedzīvotāju.

Daudz teritoriju Vidzemes plānošanas reģionā ir reti apdzīvotas, tāpēc vērojama tendence samazināties motorizētajiem sabiedriskā transporta risinājumiem, vai arī, tos plānojot, netiek ņemtas vērā tūristu vajadzības. Bieži vien tūristiem tiek piedāvāts apmeklēt dabas objektus, piemēram, doties izzinošā pastaigā pa dabas takām, taču problēma rodas brīdī, kad pēc galamērķa sasniegšanas, tūristiem jāatgriežas takas sākumpunktā. Šis ir tikai viens piemērs problemātikai, kas tiks risināta ar projekta partnerības ietvaros pieejamās pieredzes un zināšanu palīdzību, skaidro projekta pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Ļauj ieskatīties Latvijas velosipēdu rūpniecības attīstībā

Žanete Hāka, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas vēsturē.

Muzeja kolekcija veidota vairāk nekā 40 gadus un atspoguļo Latvijas velosipēdu rūpniecību no 19.gadsimta beigām līdz otrajam pasaules karam. Kopumā muzejā patlaban atrodas aptuveni 60 velosipēdu, taču daļa vēl tiek restaurēti un kolekcija regulāri tiek papildināta. «Viss, kas atrodas muzejā, ir savākts Latvijā. Mēs cenšamies saglābt vēl to, kas palicis pāri no milzīgās velosipēdu industrijas, kas iepriekš pastāvēja Latvijā. Daudzi zina Ērenpreisu, taču tas ne tuvu nebija vienīgais uzņēmums, un mazajā Latvijā reiz strādāja vairāk nekā 30 uzņēmumu, kas izgatavoja velosipēdus gan vietējam tirgum, gan eksportam,» stāsta Guntis Seregins, kurš kopā ar tēvu Jāni vada muzeju, kā arī blakus muzejam piedāvā velonomas un velosipēdu remonta pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu ražotājs Ērenpreiss Original biznesa procesu vadībai izvēlējies Latvijas IT kompānijas Norgate izveidoto inovatīvo biznesa vadības sistēmu Online Trader, kas ļauj efektīvi pārraudzīt uzņēmuma biznesa procesus tiešsaistē no jebkuras vietas pasaulē.

Ērenpreiss Original ir unikāls Latvijas uzņēmums, kas atjaunojis velosipēdu ražošanas tradīcijas Latvijā un ar saviem izcilajiem dizaina braucamrīkiem iekaro velobraucēju sirdis gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Lai pārraudzītu savus apjomos pieaugošos biznesa un ražošanas procesus, uzņēmums lieto kompānijas Norgate izveidoto biznesa vadības risinājumu Online Trader, kurš, tāpat kā Ērenpreiss velosipēdi, ļauj tā lietotājiem kļūt daudz mobilākiem, turklāt ir unikāls Latvijā radīts produkts.

“Pašā sākumā, kā jau visi mazi uzņēmumi, strādājām bez īpašām uzskaites programmām, lietojot ekseli un paši izrakstot pavadzīmes”, stāsta SIA Ērenpreiss Original projektu vadītājs Ansis Bergmanis. “Bet drīz sapratām, ka mums ar to nepietiek, jo pietrūkst uzskaites - ir grūti pārraudzīt reālo situāciju, uztaisot inventarizāciju divreiz gadā”. Palielinoties ražošanas apjomam un darījumu skaitam, uzņēmumam bija nepieciešama sistēma, kurā uzskaitīt gan saražotās preces, noliktavas saturu un rezerves daļas, gan klientus un veiktos darījumus. “Mēs izmēģinājām vairākas programmas, bet nebija viegli atrast kādu vienkāršu, ātri apgūstamu, intuitīvu un viegli lietojamu risinājumu. Un tad mēs atradām Norgate, kas arī ir neliels uzņēmums, kuru piedāvātā datorprogramma Trader ir izstrādāta tepat Latvijā, turklāt tai ir plašas personalizācijas iespējas, kas ļauj programmu elastīgi piemērot klienta vēlmēm un vajadzībām”, atzīst Ansis Bergmanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc dažādība vajadzīga ne tikai šķīvī, bet arī transporta sistēmā?

Neils Balgalis, Uzņēmuma Grupa93 vadītājs, pilsētplānošanas eksperts, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no mūsdienu cilvēka ikdienas neatņemamiem pavadoņiem ir ātrums – komunikācijā, klientu apkalpošanā, pārvietošanās iespējās. Daudzi no mums, vēloties kaut kur nokļūt ātri, jau ierasti izvēlas vieglo auto. Nupat uzsāktā Autotransporta direkcijas un Pasažieru vilciena kampaņa «Pamēģini sabiedrisko!» izaicina atklāt citas iespējas.

Noteikti atradīsies oponenti, kuri teiks, ka nav nekā mobilāka par personisko automašīnu. Taču mobilitāte ir ne tikai iespēja pārvietoties ātri un bez šķēršļiem (ko pagrūti izdarīt ar auto rīta un vakara sastrēgumstundās), mobilitāte ir arī daudzveidība. Un tā pilsētas labsajūtai ir ne mazāk svarīga kā sabalansēts uzturs cilvēkam.

Kā atgūt līdzsvaru pilsētas satiksmē?

Mūsu valsts trīsdesmit gadus ir dzīvojusi uz vienveidīgas «auto diētas». Līdz neatkarības atgūšanai automašīnu bija maz, jo auto bija deficīta prece un vairums iedzīvotāju to vienkārši nevarēja atļauties. Pēc 1990. gada auto ietekme nemitīgi ir tikai augusi, automašīnai kļūstot ne vien par ērtību, bet arī statusa simbolu, lielā mērā dominējot mūsu ikdienā un nosakot mūsu paradumus. Piemēram, ja es varu 45 minūtēs atbraukt ar vilcienu no Jelgavas līdz Rīgai, bet pēc tam man jāpatērē vēl tikpat daudz laika, lai nokļūtu savā galamērķī Rīgā, nebraukšu es ar vilcienu, bet sēdīšos vien savā auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās tehnoloģijas sākuši izmantot arī noziedznieki, tostarp zādzībās no īpašumiem tiek izmantoti droni, intervijā atzina apsardzes uzņēmuma "Forus Security" vadītājs Jānis Ābele.

"Īpaši pēdējā laikā ir redzams, ka no kaimiņvalstīm ierodas "viesstrādnieki", kuri apzog mājsaimniecības un mazos uzņēmumus, kuros nav fiziskās apsardzes. Viņi no sākuma ar droniem izpēta, vai konkrētajā mājsaimniecībā ir kaut kas interesants - vai pa teritoriju pārvietojas zāles pļāvējs robots, vai ārā ir kāds motocikls, velosipēds, kad saimnieki parasti nav mājās. Nākamā "brigāde" jau brauc ar busiņu, paņem visu noskatīto un brauc tālāk," stāstīja Ābele.

Vienlaikus viņš piebilda, ka nevar gan teikt, ka šī zagļu grupa izmantotu kādas citas advancētas tehnoloģijas, piemēram, lai atslēgtu signalizācijas sistēmas - pamatā mājokļu zagļi ir "iesprūduši deviņdesmitajos" un durvis mēģina atvērt ar lauzni vai izsist logu. Savukārt tie noziedznieki, kas ir advancētāki un strādā ar tehnoloģijām, parasti nodarbojas ar finanšu noziegumiem un krāpniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kā izvairīties no plūdu skartajām mašīnām, pērkot lietotu auto?

Lelde Petrāne, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir divas sliktākās lietas – degusi automašīna un slīkusi automašīna. Nekad pie jebkādiem apstākļiem neizvēlieties slīkušu automašīnu. Tā jums izmaksās abnormālu naudu, un jūs nonāksiet tādās problēmās, ka jūs gribēsiet tikt vaļā no tā lūžņa,» Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzstāja RīgaTV 24 raidījumā Preses klubs un atklāja, kā lietotu auto pircēji var izvairīties no slīkušas automašīnas iegādes.

Kulbergs norādīja, ka vispirms jāizvērtē, vai automašīnas cena ir atbilstoša tās stāvoklim. «Kaut kas nav kārtībā, ja tu redzi – pārāk mazi kilometri, pārāk labs gads, laba automašīna, bet cena salīdzinoši zema un atraktīva,» raidījumā sacīja Kulbergs. Turklāt slīkušā automašīnā varēs novērot vēl citas pazīmes.

Pirmkārt, pircējam jāpievērš uzmanību eļļai. «Ja eļļā ir nonācis ūdens, tad tu to vari redzēt – eļļa ir balta un ar emulsiju. Ja tas tā nav un eļļa ir pārāk svaiga, atkal kaut kas nav kārtībā. Nu kurš tev pirms pārdošanas pēkšņi mainīs eļļu?» Kulbergs norādīja, aicinot izvērtēt automašīnas pārdevēja nodomus.

Otrkārt, mašīnā var novērot ūdens līmeņa atzīmi. «Ja automašīna ir nonākusi plūdos, tā ir bijusi kaut kādā līmenī. Apskaties iekšpusē arkās, no iekšpuses motortelpā. Vai ir redzams, ka bijis kaut kāds līmenis?» aicina Auto asociācijas prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šonedēļ šoferu pārkāpumus sāk kontrolēt ar kameru aprīkota netrafarēta policijas automašīna

LETA, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ darbu sāks ar 360 grādu kameru aprīkota netrafarēta policijas automašīna, kas neapturot transportlīdzekli spēs konstatēt dažādus autovadītāju pieļautus pārkāpumus, tostarp, telefonu lietošanu, braukšanu pie sarkanās gaismas vai bez apdrošināšanas.

Valsts policija (VP) patlaban plašāku informāciju par aprīkoto automašīnu nesniedz, taču norāda, ka automašīna būs aplūkojama rīt, 22.oktobrī preses konferencē pie VP centrālās ēkas Čiekurkalnā. Preses konferencē piedalīsies VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs un Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Šādas automašīnas iegāde gan nav noslēpums, jo jau 2018.gadā šāds spēkrats tika izmantots testa režīmā un pēcāk rīkots iepirkuma konkurss. Publiski pieejamā informācija liecina, ka konkrētais iepirkums apzīmēts kā «automātiska transportlīdzekļu valsts reģistrācijas numura zīmju nolasīšanas/atpazīšanas un ceļu satiksmē izdarītu pārkāpumu fiksēšanas sistēma». Publiski pieejamā iepirkuma nolikumā skaidrots, ka no reģistrēta notikuma ir iespēja noformēt pārkāpuma protokolu, izmantojot uzņemto video materiālu un konstatētos pārkāpuma datus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Šokolādes ražošanas procesā izmanto velosipēdu

Zane Atlāce - Bistere, 19.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kotdivuāras lielākajā pilsētā Abidžanā atrodas šokolādes fabrika Mon Choco, kur plaši iecienītā garduma ražošana notiek, izmantojot neparastu metodi – kakao pupiņas tiek maltas, minot velosipēda pedāļus.

Rokām gatavotās šokolādes ražotnes otrajā stāvā atrodas kakao pupiņu malšanas velosipēds, kas aprīkots ar piltuvi – tajā ieber kakao pupiņas, kas ar pedāļu mīšanas palīdzību pārtop šokolādes pastā.

Uzņēmuma īpašnieku ieskatā velosipēdu dzirnaviņas ir veids, kā saglabāt uzņēmuma videi draudzīgo filozofiju. Ražotnes īpašniece Dana Mroueh vēlas radīt pēc iespējas mazāku negatīvu ietekmi uz vidi un līdz minimumam samazināt elektroenerģijas patēriņu.

Īpašo Mon Choco šokolādes garšu veido bioloģiski audzētas kakao pupiņas un fakts, ka tās netiek grauzdētas un tām nav nekādu piedevu. Šokolāde ir roku darbs. Tās cena ir Kotdivuārai pietiekami augsta - 2,60 dolāru par tāfelīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Radošuma nākotnes formula – drosme, spēja "neredzēt kasti" un statistika

Līva Stūrmane, Iniciatīvas "radi!" organizatore, "Creativity Lab" valdes locekle, 19.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembra beigās valdībā pieņemtā vienošanās par jauna valsts tēla veidošanas stratēģiju, pozicionējot Latviju kā radošuma lielvalsti, ir lielisks signāls un potenciāls atspēriena punkts visai radošo industriju nozarei.

Arī iniciatīvai "radi!" tie ir ļoti labi jaunumi, jo jau desmit gadu esam uzsvēruši Latvijas radošuma milzīgo potenciālu un priecājamies, ka tas tiek novērtēts. Radošums ir viena no galvenajām nākotnes sabiedrības prasmēm, kas būs sevišķi aktuāla izaicinājumiem pilnās situācijās; pievienojot drosmi un pašpārliecinātību, tas var izrādīties ļoti veiksmīgs līdzeklis grūtību pārvarēšanai. Tiesa, neiztiekam arī bez zināma riska: pūles var izrādīties veltīgas, ja valstiskā mērogā netiksim galā ar tik elementāru problēmu kā statistikas datu trūkumu, kas kavē izprast radošo industriju jomas ietekmi uz ekonomiku.

Brīži, kas maina pasauli...

Desmit gados iniciatīva "radi!" ir pieredzējusi vērā ņemamas izmaiņas, gan attīstoties radošajām industrijām un pašai iniciatīvai, gan pieaugot dizaina domāšanas ietekmei nozarē, sabiedrības izpratnē, valsts pārvaldē un institucionālajā sadarbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Velozeķe velosipēdista mājoklim bez netīrumiem

Anda Asere, 29.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Riteņbraukšana arī pie mums kļūst aktuālāka, līdz ar to – arī dažādu aksesuāru radīšana.

Velozeķe ir funkcionāls dizaina izstrādājums, kas paredzēts, lai izvairītos no smilšu, dubļu un citu netīrumu ienešanas telpā – istabā, koridorā, birojā u.tml. «Kārtīgs darba zirgs – ja ritenis ir netīrs, nav jābaidās Velozeķi nosmērēt. Tāda ir tās funkcija. Mazgāt to var tāpat kā jebkuru citu drānu, pirms tam izberot sausās smiltis. Kopšana ir gaužām vienkārša,» saka Oskars Mickevičs, Velozeķes (SIA Velo Sock) autors.

Ideja par Velozeķi radās no reālas nepieciešamības – viņš ievēroja, ka velosipēds dzīvoklī nozīmē arī netīrumus, turklāt sausās smiltis tiek «izstaigātas» pa visu dzīvokli. «Visu laiku staigā ar birsti, cilā riteni, slauki grīdu. Sapratu, ka vajadzētu izstrādāt produktu, kas palīdzētu no tā izvairīties,» stāsta O. Mickevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta ekipējuma novietnes ražojošais skolēnu mācību uzņēmums Wheelift Latvia atzīts par šajā mācību gadā labāko skolēnu kompāniju Latvijā

Ideja par šādu novietni radās Alisei Šneibahai, kura dzīvoja nelielā dzīvoklītī un saskārās ar problēmu, ka velosipēds mājās vienmēr maisījās pa kājām – aizņēma vietu koridorā, apgāzās. Viņa to nevēlējās atstāt kāpņutelpā, jo itin bieži divriteņi tiek nozagti. Mēģinot saprast, kā atrast vietu dzīvoklī velosipēdam, viņa meklēja risinājumu. Nespējot tirgū atrast piemērotu variantu, kas nodrošinātu visas nepieciešamās funkcijas, skolasbiedrenes sanāca kopā un izdomāja izveidot novietni un skolēnu mācību uzņēmumu.

Kitija Koroševska teic, ka ceļš līdz pirmajam produktam bija ilgs. Izaicinājums bija atrast ražotāju, kas būtu gatavs sadarboties ar skolēnu mācību uzņēmumu. Pirmais prototips radās no aizkaru stangas, kas bija gana labs risinājums, lai to attīstītu tālāk un meklētu iespējas to uzlabot. Attīstot produktu, bijis daudz amizantu momentu, bet šobrīd viņām pašām šķiet, ka produkts ir tik labs, ka nav kauns to pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Biznesa vieta - Skolas iela: Gaisā virmo radošums

Linda Zalāne, 01.09.2014

Par spīti tam, ka Skolas ielā tās malā izveidotās velojoslas dēļ ir rosīga riteņbraucēju auditorija, kopumā uzņēmēji atzīst, ka tā ir klusa un mierīga.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skolas iela pēdējos gados kļuvusi dzīvelīgāka; durvis vēris ne viens vien ēdināšanas uzņēmums, mājvietu tur atraduši entuziasti, kas bagātina pilsētas kultūras dzīvi

Skolas iela kļuvusi par vienu no riteņbraucēju galvenajām maģistrālēm, jo visā tās garumā pirms pāris gadiem brauktuves malā izveidota velojosla. Tas nebūt nav viss šīs ielas pluss – tās biznesa potenciālu atklājuši vairāki ēdināšanas uzņēmumi, kas tieši pēdējos gados tur saradušies kā sēnes pēc lietus, turklāt iela līdz ar Kaņepes kultūras centra aktivitātēm ir piesaistījusi kultūras mīļotājus. Šo ielu labi zina tie, kuri nodarbojas ar jogu un piekopj veselīgu dzīvesveidu. DB aptaujātie uzņēmēji teic, ka iela pēdējos piecos gados jūtami atdzīvojusies, viss attīstoties uz labo pusi. Šajā vasarā Stabu un Skolas ielas stūrī uz pavisam īsu brīdi jaunu akcentu tai piešķir urbānais dārzs Fresh, kas līdz šim pamestu piemājas sētu pārvērtis kafejnīcā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: No retro uz fikso

Renāte Priede, speciāli DB
, 03.02.2015

Jāņa Stepiņa SIA JE Corporation biznesa virzieni joprojām ir vairāki

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Stepiņa SIA JE Corporation biznesa virzieni joprojām ir vairāki, tostarp tā turpina attīstīt velo biznesu, ziemā gan lielāks uzsvars ir uz mājaslapu izveidi , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirms pāris gadiem iesāktā darbošanās ar riteņiem no Holandes un veloservisu Bike Bazar Andrejsalā tagad ir pārtapusi jaunā kvalitātē – 2014.gada rudenī Jāņa komandas puiši nolēma pievērsties fiksētās rumbas velosipēdu izgatavošanai.

Vairums no uzņēmuma darbības jomām ir izteikti sezonālas, septembrī bija aktīvi jādomā, ko tālāk darīt ar velosipēdiem, stāsta Jānis. Puiši eksperimentēja ar sludinājumiem SS.lv un citviet, atklāja, ka cilvēki aktīvi interesējas par t.s. fiksīšiem. «Pasaulē gan šobrīd par tiem interese jau mazinās, bet Latvijā vēl ir maksimumā, sapratām, ka jādarbojas šajā virzienā, un sākām no mūsu rīcībā palikušajiem Holandes riteņiem konstruēt fiksīšus – pārtaisījām rāmi, uzbūvējam no nulles, cilvēkiem iepatikās,» stāsta Jānis. Interesanti bija tas, ka arī meitenes vēlas šādus velosipēdus, tāpēc piedāvājumā ir slīpa stanga. Impulsu tam devusi kāda meitene, kura nekur nav varējusi rāmi atrast.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar audzis ceļu satiksmes negadījumu skaits. Lielā mērā tas saistīts ar riteņbraucēju skaita palielināšanos galvaspilsētas ielās. Izrādās, ceļu satiksmes negadījums, kad trolejbuss Kalnciema ielā notrieca riteņbraucēju, kurš ar smagām traumām tika nogādāts slimnīcā, nebūt nav vienīgais šāda veida gadījums šovasar, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Valsts policijas dati liecina, ka līdz šim šovasar, proti, periodā no maija līdz pagājušajai piektdienai, ceļu satiksmē savainojumus guvuši 185 riteņbraucēji, kas ir vairāk nekā 2014. gadā šajā pašā periodā. Turklāt īpaši izceļas tieši riteņbraucēju un sabiedriskā transporta vadītāju nesaprašanās. Pērn no maija līdz jūlija beigām bija notikusi tikai viena sadursme, kurā bija iesaistīts velosipēds un autobuss, savukārt šogad tas noticis jau deviņas reizes. Pieaug arī sadursmju skaits ar vieglajām automašīnām. Pērn vasarā notika 178 šāda veida negadījumi, savukārt šovasar to jau ir 203.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzstādot sliežu velosipēdu, attīstīs bijušo šaursliežu dzelzceļa līniju Zilākalnā

Zane Atlāce - Bistere, 27.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zilākalna ciemā - bijušajā šaursliežu dzelzceļa līnijā iecerēts ierīkot sliežu velosipēdu, pastāstīja Kocēnu novada domes pārstāvis Kristers Blūms.

Šādu projektu "Minies pa sliedēm" Kocēnu novada pašvaldība iesniegusi vietējās rīcības grupas biedrības "Vidzemes lauku partnerība "Brasla" " izsludinātajā LEADER projektu konkursa VII kārtā.

Projekta kopējās izmaksas ir 20 000 eiro, no kuriem publiskais finansējums ir 18 000 eiro, bet Kocēnu novada domes finansējums ir 2000 eiro. 2019.gada decembrī izsludināts iepirkums sliežu velosipēda izstrādāšanai un izgatavošanai, projekta realizācija plānota 2020. gadā.

Ņemot vērā, ka teritorija, kurā savulaik kursējis šaursliežu vilciens no Zilākalna ciema uz Žažēnu purvu un pēc tam uz Valmieras - Ainažu šaursliežu dzelzceļa līniju, šobrīd netiek izmantota un palēnām aizaug, tad šis projekts ienesīs jaunu dzīvību un jauninājumus uz šaursliežu dzelzceļa sliedēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izgatavots saules tricikls – ar saules enerģiju un kāju muskuļu spēku darbināma pārvietošanās ierīce, kuru varēs aplūkot izstādē Vide un enerģija 2016, kas no 13. līdz 16. oktobrim notiks Ķīpsalā, informē BT1.

«Doma par saules velosipēdu automātiski ienāca prātā, kad pludmalē ieraudzīju elektrisko velosipēdu. Ar akumulatoru darbināmais velosipēds var noripot vidēji 35 km, un tad jau ideja, ka akumulatoru braukšanas laikā varētu papildināt ar elektrību no saules baterijas, mani vairs neatstāja,» tricikla ideju komentē Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta zinātnieks Dr. Jānis Kleperis, kura vadībā tapa saules tricikla prototips.

Novērtējot Saules enerģijas potenciālu un neizsmeļamību, trīs Latvijas Universitātes Cietvielu fizikas institūta jaunieši – Artis Volkovs, Artūrs Gruduls, Mārtiņš Vanags – kopā ar vecākajiem kolēģiem – konstruktoru Jāni Straumēnu un inženieri Vladimiru Ņemcevu – elektrovelosipēda rumbas motoru iemontēja pašu konstruētā tricikla aizmugurējā ritenī, un kājām lika ražot elektrību, griežot pedāļus velotrenažiera ģeneratoram. Papildu elektrisko enerģiju triciklam dod divi 100 W monokristāliska silīcija saules bateriju paneļi, kas izvietoti uz tricikla jumta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Satiksmes drošība sākas ar sevi

Dainis Bremze "Norde" autosalona īpašnieks, oficiālais Nissan un Renault pārstāvis Latvijā, 29.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burtiski nesen auditorkompānija “Price Waterhouse Coopers” nāca klajā ar pētījumu, ka Latvijā būtiskai satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešami 90 miljoni eiro gadā.

Pēc vairāk nekā 20 gadiem auto biznesā esmu pārliecināts, ka drošība satiksmē ir prioritāte, taču, manuprāt, tā sākas daudz tuvāk pašam auto lietotājam nekā varētu šķist. Pēc tam jau nāk infrastruktūra, ceļu satiksmes intensitātes kontrole un tehniskās drošības uzraudzība un citi aspekti.

Ja vēlamies runāt par Latvijas satiksmes drošības uzlabošanu, tad gribi negribi kārtējo reizi jāceļ gaismā mūsu novecojušais auto parks, kura vidējais vecums saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas datiem 2018.gadā Latvijas auto parka vidējais vecums bija 13,9 gadi (Austrijā 8,2 gadi, Beļģijā un Francijā - deviņi, Dānijā – 8,8, Zviedrijā astoņi, Norvēģijā – 10,5, Īrijā – 8,4 gadi utt.). Un kas savā būtībā ir teju 14 gadus vecs auto? Tā ir 14 gadus veca tehnoloģija (varam mēģināt iztēloties 14 gadus vecu telefonu vai datoru), visticamāk, ar daudz lielāku nobraukumu nekā faktiski uzrādīts. Tas, savukārt, nozīmē arī lielāku nolietojumu detaļām, ar lielākiem riskiem uz ceļa un mazāku aizsardzību avārijas gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pārdošanā nonāktu Čehijas zinātnieku projekta rezultāts, iespējams, ka pāri sastrēgumiem vai pilsētas kanāliem lidojoši riteņbraucēji nebūtu nekas neparasts.

Čehijas pētnieki prezentējuši 95 kilogramus ar pulti vadāmu velosipēdu, kas var pacelties gaisā dažu metru augstumā un lidināties piecas minūtes. Patlaban baterijas spēj nodrošināt vien dažu minūšu lidojumu, un pēc tam tās ir jāuzlādē.

Velosipēds darbojas, izmantojot divus ar baterijām darbojošos propellerus. Divi propelleri atrodas velosipēda priekšpusē, divi – aizmugurē un pa vienam katrā velosipēda pusē.

Zinātnieku prezentētais lidojošais ritenis ar manekenu pacēlās gaisā Prāgā, «izmeta līkumu» un nolaidās Čehijas galvaspilsētas izstāžu zālē, vēsta BBC. «Tā kā ik desmit gadu laikā bateriju kapacitāte dubultojas, varam paredzēt, ka nākotnē šādi velosipēdi varētu tikt izmantoti sportam, tūrismam un tamlīdzīgām lietām,» uzskata Duratec Bicycles tehniskais direktors Milans Dučeks (Milan Duchek).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasarī pandēmijas dēļ smagi ciešot izklaides industrijai, SIA “Wolftrike” un Drifta halles dibinātājs Klāvs Ašmanis sapratis, ka jādomā, kā esošo pieredzi ar elektriskajiem Wolftrike spēkratiem izmantot citā virzienā.

Tā tapusi doma par militāriem mērķiem paredzēta skrejriteņa radīšanu. Šos elektriskos skrejriteņus varēs izmantot gan patrulēšanai, gan arī militāro bāžu un pagaidu lidostu iekšējai mobilitātei. Tā funkcionalitāti uzsver tas, ka skrejritenim būs iespēja pieslēgt speciāli aprīkotu piekabi ar augstu kravnesību, ar kuru pārvietot cilvēkus un tehniku.

Mana pieredze: Pārdod braukšanas prieku 

Latvijā radītie tricikli Wolftrike vispirms izturējuši trieciena pārbaudi pašmāju drifta hallē...

Mosphera elektriskais skrejritenis tiek izstrādāts, projektēts un ražots Latvijā, orientējoties uz plašo pasaules tirgu. Tas būs iegādājams arī personīgām vajadzībām, tā ražošanas tiks uzsākta 2021. gada janvārī, bet pirmie eksemplāri pie klientiem nonāks maijā.

Projekta iedīgļi tapa sadarbībā ar Liepājas viedo un zaļo tehnoloģiju klasteri, radot pirmo prototipu civilajām vajadzībām. Tomēr iepriekšēja dalība akumulatoru risinājumu izstrādē kādam militāram projektam ļāva pielāgot šo unikālo elektrisko skrejriteni militārām, robežsardzes un policijas vajadzībām Eiropas Savienības un NATO dalībvalstīs ar Latvijas Drošības un aizsardzības klastera atbalstu.

Iedvesmas avots Mosphera skrejritenim ir MTB velosipēds un krosa motocikls, no abiem paņemot labāko, bet vienlaikus nezaudējot skrejriteņa kompaktos izmērus. Braucamais piemērots, lai pārvietotos ne vien pa gludu asfaltu, bet arī nelīdzenu segumu un bezceļiem. Ar pilnu akumulatoru var nobraukt 100 kilometrus, bet ir iespējams pievienot vēl vienu tāda paša izmēra akumulatoru, divkāršojot ar vienu uzlādi iespējamo nobraukumu.

Interesi par universālo elektrisko skrejriteni jau esot izrādījuši lauksaimnieki gan no Latvijas, gan citām Eiropas valstīm.

Šobrīd projekts ir noslēdzošā prototipa stadijā, bet jau janvārī tiks uzsākts ražošanas process pirmajiem pasūtījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru