Latvijas tirgus pašlaik nav piemērots tam, lai te atrastos kādas aviosabiedrības bāze.
Tā uzskata pasaulē atzītais avioindustrijas eksperts un aviācijas nozares guru Džejs Sorensens. Džejs Sorensens ir biežs lektors svarīgākajās aviācijas konferencēs visā pasaulē un savas vizītes laikā Latvijā sniedza arī interviju DB. Viņš pauž atzinību airBaltic veiksmes stāstam, norādot, ka ne Latvija, ne Rīga pēc sava lieluma nemaz nav pelnījusi tādu aviokompāniju, kas nodrošina tiešos lidojumus uz 80 galamērķiem. Par avioindustrijas nākotni viņš ir pārliecināts, ka tuvāko 10 gadu laikā lidsabiedrības turpinās veidot alianses, bet airBaltic niša, iespējams, ir savienot mazākos punktus pasaules kartē ar lielajām lidostām.
«Sākotnēji es par airBaltic nebiju augstās domās, uzskatot, ka tā ir predisponēta uz izgāšanos un kad Rīgā ienāca Ryanair, biju pārliecināts, ka airBaltic neizdzīvos. Tāpēc, ka konkurencē ar nozares milzi Ryanair zaudējumi jau bija ieprogrammēti, jo īpaši tad, ja runa ir par mazu aviokompāniju. Tāpēc jo lielāks bija pārsteigums, ka mazais airBaltic ne tikai izdzīvoja konkurencē ar Ryanair, bet arī pārdzīvoja 2008. gada degvielas cenu krīzi,» skaidro Dž. Soresens.
«Ir tikai divu lidsabiedrību mājas lapas, kuras es apskatos regulāri- reizi divās nedēļās- viena ir ASV lidsabiedrība Allegiant un otrs ir airBaltic. Kāpēc? Tāpēc, ka šo aviosabiedrību mājaslapās nemitīgi parādās kaut kas jauns,» atklāj Dž. Soresens, kas avionozarē darbojas jau 26 gadus.