Jaunākais izdevums

Ieviešot jauno norēķinu sistēmu jeb e-talonu sabiedriskajā transportā, SIA Rīgas satiksme publiski nodemonstrēja iespēju izgatavot personalizētu e-talonu pāris minūtēs, taču šāda ekstra pieejama tikai dažiem deputātiem reklāmas nolūkos.

Rīgas domes deputāti Andrejs Požarnovs un Imants Rākins (abi TB/LNNK) kļuva par Rīgas sabiedriskā transporta norēķinu sistēmas jeb e-talona reklāmas sejām, jo tieši viņiem žurnālistu klātbūtnē izgatavoja personalizētos e-talonus. Īpaši organizētā pasākumā, reklamējot jaunā klientu centra atvēršanu Rīgas starptautiskajā autoostā, Rīgas domes (RD) Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājam A.Požarnovam un SIA Rīgas satiksme (RS) padomes priekšsēdētājam I.Rākinam pāris minūšu laikā izgatavoja jaunos personalizētos e-talonus. Deputātus uz vietas nofotografēja, pieņēma viņu aizpildītās anketas un turpat uz vietas izgatavoja plastikāta viedkartes. Taču visiem iedzīvotājiem serviss šādā ātrumā nebūs pieejams — aizpildīt anketu un nofotografēties ir iespējams, bet karti izgatavos divu nedēļu laikā un sūtīs pa pastu. Tūkstošiem iedzīvotāju jauno talonu gaida kopš rudens, jo tos gatavojot Francijā. Jau vēstīts, ka e-talona ieviešana izmaksā 14 miljonus latu, bet uzturēšana – 5.5 milj. Ls gadā.

Jau drīzumā pārdošanā būs gan kartona viedbiļetes 5, 10 un 20 braucieniem, gan nepersonalizētās plastikāta viedbiļetes, kurās no 1. aprīļa varēs ielādēt mēnešbiļetes cenai atbilstošu summu. Pagaidām Rīgā gan uzstādīti tikai 8 automāti, kuros kartēs var ielādēt vajadzīgo summu, bet vēl 30 automātus uzstādīs lielveikalos. Transporta pieturās automātu nebūšot, jo to uzstādīšanu nav atļāvusi pilsētas būvvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ceļu būvdarbi pašlaik notiek 115 ceļu posmos, līdz ar to autovadītājiem jārēķinās ar virkni satiksmes organizācijas izmaiņu un ierobežojumu, informē VAS "Latvijas Valsts ceļi".'

Visā valsts teritorijā turpinās aktīva ceļu būvniecības sezona, un patlaban sākas remontdarbi uz reģionālajiem autoceļiem Kuldīga-Skrunda-Embūte (P116) starp Kuldīgu un Skrundu un Ērgļi-Jaunpiebalga-Saliņkrogs (P33) no Ērgļiem līdz Cirstiem.

Jauns luksofora posms ieviests uz reģionālā autoceļa Alūksne-Liepna (P41), kā arī Valmiera-Smiltene (P18) posmā no Jaunvāles līdz Smiltenei. Uz Rīgas apvedceļa (A5), posmā no Ķekavas apļa līdz Jelgavas šosejai (A8), vakara un nakts stundās darbosies divi luksofora posmi, sākot no šīs nedēļas, viens luksofora posms darbosies arī pa dienu.

Uz Tallinas šosejas (A1), posmā no Zvejniekciema līdz Duntei, ātrums ierobežots 50 un 70 kilometriem stundā (km/h) un vienā posmā satiksme organizēta ar luksoforu. Tāpēc posma šķērsošana var prasīt 20 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu tīklā visos Latvijas reģionos turpinās intensīva būvdarbu sezona, kopumā darbi turpinās 106 posmos, informē VSIA Latvijas valsts ceļi.

Būvdarbi vienlaikus divos posmos notiek uz reģionālā autoceļa Kocēni-Limbaži-Tūja (P11) no Zeltiņiem līdz krustojumam ar vietējo autoceļu Mačkēni-Dauguļi (V218) un posmā no Limbažiem līdz Tūjasmuižai, kā arī no Sērenes līdz Zalvei uz autoceļa Sērene-Kalnieši (P86).

Sākta seguma atjaunošana autoceļa Ventspils-Piltene (P122) posmā no Tārgales līdz Piltenei.

Lielākie satiksmes ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

• uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Zvejniekciema līdz Duntei ātrums ierobežots līdz 50 un 70 km/h, vienā posmā satiksmi organizē ar luksoforu un posma šķērsošana var prasīt 20 minūtes;

• uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Smiltenes pagrieziena līdz Grundzālei notiek seguma atjaunošana, divos posmos satiksmi organizē ar luksoforu, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h, remontposma šķērsošanas laiks ir 25 minūtes;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta norēķinu elektroniskā sistēma jeb e-talons par 14 miljoniem latu tiek ieviesta laikā, kad uzņēmums Rīgas satiksme sūdzas par gandrīz tikpat lielu budžeta deficītu.

Par to šodien raksta laikraksta Dienas bizness rubrikā DB analizē, secinot, ka jaunā e-talona sistēma tiek ieviesta bez īsta pamatojuma, kāpēc vajag tieši tik dārgu un komplicētu modeli.

Tas netraucē gan uzņēmuma vadībai, gan Rīgas mēram turpināt apgalvot, ka šī sistēma ir ekonomiski izdevīga un noteikti atmaksāsies. E-talona ieviešana ir visai necaurspīdīga un par šo izdevīgumu nākas ticēt uz vārda, jo precīzi dati ir komercnoslēpums.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No šodienas var sākt pieteikties Rīdzinieka kartei

Gunta Kursiša, 08.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas satiksme noteicis kārtību, kādā Rīgā deklarētie varēs saņemt Rīdzinieka kartes, kas nodrošinās divreiz lētākus braucienus nekā ārpus Rīgas dzīvojošajiem. Saņemšanas kārtība atšķiras dažādām iedzīvotāju grupām.

Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus un šobrīd viņiem nav jādodas pēc Rīdzinieka kartes. Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.

Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc bez atlaidēm, no 8. oktobra jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e talons, lai Rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme sāk Rīdzinieka karšu izsniegšanu

Gunta Kursiša, 19.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvaspilsētas uzņēmums Rīgas satiksme sācis izsniegt Rīdzinieka kartes, kuras kalpos, lai diferencētu biļešu cenas sabiedriskajā transportā.

Rīdzinieka karšu izsniegšana sākusies otrdien, 19. novembrī. Lai tās saņemtu, Rīgas iedzīvotājiem ir jāaizpilda pieteikums un, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu, jādodas uz klientu apkalpošanas centru.

Plkst. 15.00 kartes saņems Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks.

Db.lv jau informēja, ka karšu saņemšanas kārtība atšķiras dažādām iedzīvotāju grupām.

  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus un šobrīd viņiem nav jādodas pēc Rīdzinieka kartes. Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.
  • Cilvēki, kuriem ir personalizētais e-talons un kuri brauc bez atlaidēm, no 8. oktobra jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e talons, lai Rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts.
  • Personas, kurām nav personalizētā e-talona, Rīdzinieka karti varēs saņemt divos veidos - nosūtot anketu elektroniski un dodoties uz klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes, vai ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem. Pieteikties Rīdzinieka kartei var elektroniski Rīgas satiksmes mājaslapā vai dodoties uz kādu no klientu apkalpošanas centriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV iedzīvotāji pavada vairāk laika internetā nekā pie TV ekrāniem

Jānis Rancāns, 07.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV iedzīvotāji pavada ilgāk laika tiešsaistē nekā skatoties televīziju, tādējādi, rēķinot pēc pavadīta laika, pirmo reizi ASV internets apsteidzis televīziju.

Saskaņā ar organizācijas eMarketer aplēsēm, ASV iedzīvotāji dienas laikā tiešsaistē, izmantojot mobilās ierīces vai datorus, pavada vidēji četras stundas un 40 minūtes, savukārt TV pārraižu vērošanai tiek atvēlētas vidēji četras stundas un 31 minūte.

Tiešsaistei atvēlētā laika pieaugums skaidrojams ar mobilā interneta izplatību. Tā, piemēram, 2010. gadā ASV iedzīvotāji tikai 24 minūtes dienā veltīja tiešsaistes saturam savos mobilajos tālruņos, bet 2013. gadā šis īpatsvars ir sasniedzis divas stundas un 22 minūtes. Lielākā daļa laika tiek atvēlēta satura patērēšanai izmantojot viedtālruņus (viena stunda un septiņas minūtes), kam seko planšetdatori (stunda un trīs minūtes).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izrādās, sodu par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā var nākties maksāt arī cilvēkam, kuram ir derīgs un reģistrēts e-talons, ja vien viņš kā pirmo kontrolierim uzrāda citu, konkrētajā braucienā nereģistrētu biļeti, vēsta laikraksts Diena.

Tas izrietot no noteikumiem un ir nepieciešams, lai izvairītos no zaķu bezkaunības, bet parasti netiek pārāk stingri ievērots, laikrakstam noskaidrots Rīgas satiksmē (RS).

«Braucu mājup no pasākuma, un gadījās, ka transportā iekāpa kontrole. Man somā bija četri pustukši e-taloni - viens ar vienu, cits ar trim braucieniem un tā tālāk. Pagrābu tos no somas un teicu kontrolierim, ka viens no tiem ir īstais, bet neatceros kurš, jo somā tie ir sajaukušies. Viņš savukārt man atbildēja, ka gadījumā, ja pirmie trīs būs nederīgi, man nāksies maksāt sodu kā bezbiļetniecei. Trešais, ko viņš pārbaudīja, gan izrādījās derīgs, un varēju braukt tālāk, bet, ja tā nebūtu noticis, būtu taisījusi skandālu. Kopš kura laika drīkst sodīt, ja tev ir biļete?» Dienai vaicājusi kāda sašutusi rīdziniece Anna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā transporta uzņēmums Rīgas Satiksme (RS) varētu pārdot reklāmas lauku uz e-taloniem un iegūt papildu ieņēmumus, atklāj SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs, kura uzņēmums RS ieviesis e-talonu sistēmu.

Šajā ziņā RS varētu kļūt par sava veida celmlauzi starp pasaules sabiedriskā transporta organizācijām, jo tikai nedaudzas patlaban uz elektroniskām biļetēm izvieto trešās puses reklāmu, Morizurs sacīja.

Vaicāts, vai RK klients un līdzīpašnieks RS varētu izvietot reklāmu uz e-taloniem, kurus patlaban grezno Rīgas Rātslaukuma attēls, RK vadītājs teica: «Kāpēc ne? Šos e-talonus pārdod 20 000 eksemplāru katru dienu. Bet te arī jāsaka, ka e-talons pieder RS, un tas ir to kompetencē. Redzu, ka tie izvieto reklāmu tramvajos un, manuprāt, dzeltenais e-talons varētu tam arī noderēt.»

Starp RK ārzemju līdzīpašnieka Affiliated Computer Services klientiem arī neesot daudzi, kas liek reklāmas uz savām biļetēm un mēnešbiļetēm. «Daži to dara. Bet šķiet, ka šāda domāšana vēl nav izplatījusies sabiedriskā transporta organizāciju aprindās. Tās uzskata, ka biļete ir transporta pakalpojumu saņemšanai. Varbūt tur var uzlikt pilsētas attēlu, bet tas arī viss,» Morizurs teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas skolēniem dalīs jaunas e-kartes, kas apvienos e-talonu un skolēna apliecību

LETA, 14.08.2012

Skolēnu jaunās e-kartes, kādas tiks dalītas bez maksas Rīgas vispārizglītojošo skolu skolēniem un darbosies kā e-talona un skolēna apliecības apvienojums.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas vispārizglītojošo skolu skolēniem no rītdienas, 15.augusta, bez maksas tiks dalītas jaunas e-kartes, kas darbosies kā e-talona un skolēna apliecības apvienojums.

Plānots, ka sākotnēji karte darbosies kā e-talons sabiedriskajā transportā, tad, skolās to papildinot ar uzlīmi, e-karte iegūs skolēnu apliecības funkcijas. Saņemot karti, tā jau darbosies pašvaldības SIA Rīgas satiksme sistēmā kā brīvbiļete braukšanai sabiedriskajā transportā. Jau ziņots, ka no 1.septembra visi Rīgā deklarētie vispārizglītojošo skolu skolēni no 1. līdz 12.klasei sabiedriskajā transportā varēs braukt bez maksas.

Jauno e-karšu izplatīšana tiks sākta jau no rītdienas, 15.augusta. Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis uzsvēra, ka bērniem nebūs jāstāv garās rindās pēc jaunās kartes, jo, sākoties mācību gadam, uzņēmums pats ar 10 mobilajām klientu apkalpošanas stacijām tās piegādās skolām un izdalīs skolēniem. Tā kā vienlaikus nomainīt personalizētos e-talonus pret e-kartēm 65 000 skolēnu būtu ļoti sarežģīti, vispirms tiks pagarināti esošie personalizētie e-taloni, bet jaunās e-kartes vispirms tiks izsniegtas pirmo klašu skolēniem. Tikmēr skolām būs jāsagatavo kolektīvie pieteikumi, pēc kuriem Rīgas satiksme izgatavos jaunās e-kartes un tās piegādās izglītības iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas IT speciālistu vidū klīst runas par to, ka plaši reklamētā Rīgas satiksmes elektroniskā biļešu sistēma ir uzlauzta un līdz ar to atsevišķi iedzīvotāji sabiedriskajā transportā brauc bez maksas, ziņo Telegraf.lv.

Turklāt e-talona noslēpumu esot atklājusi nevis grupa šīs jomas speciālistu, bet gan daži topošie programmētāji.

Pēc neoficiālas informācijas ir izstrādāti divu veidu biļetes, proti, «mūžīgais» un papildināmais e-talons. «Mūžīgais» e-talons piedāvā neierobežotu braucienu skaitu, bet papildināmais e-talons ir jālieto kopā ar pašizgatavotu ierīci, kas pēc vajadzības papildina to ar braucienu skaitu. Turklāt šajā gadījumā izsekot bezbiļetnieku ir it kā gandrīz neiespējami.

Viņa arī atzīmē, ka analogas sistēmas darbojas arī citās valstīs un tas notiek jau krietni ilgāku laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 80 valsts ceļu posmos notiek būvdarbi un ieviesti satiksmes ierobežojumi, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Piektdienas pēcpusdienā intensīva satiksme var būt jūras piekrastes virzienos, kā arī Pierīgā. LVC aicina rēķināties ar papildu laiku ceļā un plānot braucienus savlaicīgi.

Dienvidkurzemes piekrastē sestdien notiks Zvejnieksvētki, arī tur jārēķinās ar lielāku transporta plūsmu.

Ar satiksmes ierobežojumiem jārēķinās uz Vidzemes un Daugavpils šosejām, kā arī uz daudziem reģionālajiem autoceļiem.

Dodoties brīvdienu braucienos, LVC aicina autovadītājus ieskatīties remontdarbu kartē LVC mājaslapā "www.lvceli.lv", kur atzīmēti visi aktuālie satiksmes ierobežojumi uz valsts autoceļiem.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no Sēnītes līdz Siguldai satiksme pa labās puses brauktuvi, ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Satiksme pa vienu joslu katrā virzienā. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei ir seši reversās kustības posmi, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 45 minūtes;
  • uz autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12) no Jēkabpils līdz Mežārei ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, platuma ierobežojums 3,8 m. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 23 minūtes.
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 45 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts autoceļu tīklā remontdarbu dēļ lielākie satiksmes ierobežojumi patlaban ir Valmieras šosejas posmā no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi un Vidzemes šosejas posmā no pagrieziena uz Cēsīm līdz Rīdzenei, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Minēto remontdarbu posmu izbraukšanai LVC aicina rēķināties aptuveni ar stundu.

Lielākais skaits remontdarbu valsts ceļu tīklā šobrīd notiek uz valsts vietējiem autoceļiem - kopumā 22 posmos. Darbi norit arī 14 reģionālo autoceļu un astoņos galveno ceļu posmos, kā arī uz 13 tiltiem uz pārvadiem.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no Sēnītes līdz Siguldai satiksmei atvērtas abas brauktuves abas brauktuves katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei septiņi luksoforu posmi un apbraucamais ceļš posmā Drabeši–Vaive. Slēgta nobrauktuve uz Cēsīm (P20). Satiksme notiek pa esošo pārvadu. Ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais laiks remontposma šķērsošanas – stunda;
  • uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) četri luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts autoceļu tīklā būvdarbu notiek 88 autoceļu posmos, daudzviet satiksmi organizē pa vienu braukšanas joslu ar pagaidu luksoforiem. Visvairāk šādu posmu – septiņi – ir uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei, tur ceļā jāplāno stunda.

Uz Valmieras šosejas (A3) no Murjāņiem līdz Braslai luksoforu skaits pieaudzis līdz četriem, arī tur autovadītājiem ceļā jāplāno gandrīz stunda. Maršrutā Rīga–Valmiera (A3) pagaidu luksofors ir arī pie pagrieziena uz Cēsīm (P14).

No Valmieras līdz Rencēniem (P17) šonedēļ jau divi reversās kustības posmi ar luksoforiem, bet vēl piecos kustību regulē ar priekšrocības ceļazīmēm. Visa posma izbraukšanai jāparedz 45 minūtes.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no “Sēnītes” līdz Siguldai satiksme pa vienu joslu katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei septiņi reversās kustības posmi un apbraucamais ceļš posmā Drabeši–Vaive, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais laiks remontposma šķērsošanas – stunda;
  • uz Valmieras šosejas no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) četri luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Pētījums: Uzņēmēji dienā vidēji strādā 8 stundas un 5 minūtes

Dienas Bizness, 26.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji darbam vidēji velta 8 stundas un 5 minūtes dienā, un vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas uzņēmēju strādā arī nedēļas nogalēs, liecina jaunākais Citadele Index pētījums, kurā katru ceturksni savu viedokli izsaka 750 Latvijas uzņēmumu īpašnieki un vadītāji, un kura ietvaros tiek noskaidroti arī uzņēmēju paradumi.

Citadele Index pētījums atklāj, ka uzņēmēji darbam velta vairāk laika nekā iepriekš – pēc iepriekšējā pētījuma datiem pagājušā gada rudenī uzņēmēji darbam vidēji veltīja 7 stundas un 56 minūtes dienā.

Laiks, ko uzņēmēji vidēji velta darbam, reģionālā griezumā atšķiras. Uzņēmēji Rīgā darbam velta visvairāk – vidēji 8 stundas un 28 minūtes un turpat puse (48%) atzinuši, ka strādā vairāk nekā 8 stundas, Kurzemē – 8 stundas un 25 minūtes un vairāk nekā puse (53%) atzinuši, ka strādā vairāk nekā 8 stundas, Pierīgā un Vidzemē – 7 stundas un 36 minūtes, Latgalē – 7 stundas un 32 minūtes, Zemgalē – 7 stundas un 4 minūtes, kur tikai 32% strādā vairāk nekā 8 stundas, 25% – 8 stundas un 43% – līdz 8 stundām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šodien Saeimas deputātam Aldim Adamovičam (JV) par transporta un dzīvojamo telpu īres kompensāciju izkrāpšanu piesprieda 6000 eiro sodu.

Tāpat Adamovičam piemērots liegums uz gadu un vienu mēnesi ieņemt Saeimas deputāta amatu. Tiesa arī apmierināja prokurora pieteikto materiālā kaitējuma kompensāciju un nolēma piedzīt no Adamoviča par labu valstij kompensāciju 3550 eiro apmērā.

Adamovičs žurnālistiem īsi paziņoja, ka viņš spriedumu pārsūdzēs. Par spriedumu pārsteigts parlamentārietis neesot, taču, pēc viņa teiktā, "tas liek dziļāk aizdomāties". "Es nepiekrītu tam visam," piebilda Adamovičs.

Arī prokurors debatēs bija lūdzis Adamovičam piespriest 6000 eiro naudas sodu.

Spriedumu iesaistītajām pusēm būs iespējams pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā.

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) pērn rudenī lūdza pret deputātu sākt kriminālvajāšanu pēc trīs Krimināllikuma pantiem - par krāpšanu, dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu un dienesta viltojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskutējot par noteikumiem, kas regulētu transporta un īres kompensāciju piešķiršanu deputātiem, Saeimas Saimnieciskās komisijas deputāti šodien aizgāja līdz asumiem un netrūka arī klaigāšanas, dēvējot kolēģus par «debīliķiem».

Deputātiem, piemēram, bija domstarpības par to, vai transporta kompensācijas aprēķināšanai nepieciešamais attālums no dzīvesvietas mērāms līdz Rīgas robežai vai Saeimas durvīm.

Visaktīvāk savu neapmierinātību pret dažādiem noteikumu punktiem pauda Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) deputāts Aivars Dronka, pamatīgi sakaitinot komisijas vadītāju Ilzi Viņķeli (V). Vārdu apmaiņa kļuva aizvien asāka, un saruna novirzījās no tēmas, piemēram, Dronka ieteica pievērst uzmanību "Vienotības" deputātiem, kuri ņemot bezalgas atvaļinājumus plenārsēžu laikā.

Vairāki deputāti, klausoties aizvien emocionālākajos izteikumos, norādīja, ka «mēs sākam kļūt smieklīgi», savukārt Māris Kučinskis (PLL) izteicās, ka viņa kolēģi sākot uzvesties kā «debīliķi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiskā spēka "Likums un kārtība" pārstāvji Saeimā Aldis Gobzems un Karina Sprūde tomēr ir iesnieguši parlamenta Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai savus Covid-19 drošības sertifikātus, kas apliecina vakcinēšanos vai slimības pārslimošanu.

Vēl pirms pāris stundām, kad notika Mandātu komisijas sēde, abi minētie deputāti to nebija izdarījuši, taču pirms ārkārtas Saeimas sēdes politiķi bija paguvuši informēt atbildīgo parlamenta komisiju.

Tas nozīmē, ka šobrīd Covid-19 pārslimošanas vai vakcinācijas sertifikātu parlamenta Administrācijai un Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijai nav uzrādījuši četri Saeimas deputāti.

Šo deputātu vidū ir Vladimirs Nikonovs (S), spiegošanā aizdomās turētais parlamentārietis Jānis Ādamsons, kurš atrodas apcietinājumā un Saeimas darbā nepiedalās, Jūlija Stepaņenko (LPV) un Nacionālās apvienības pārstāvis Romāns Naudiņš.

Komisijas priekšsēdētāja Janīna Kursīte-Pakule (NA) informēja, ka šorīt no Stepaņenko ir saņēmusi negatīvu Covid-19 testa rezultātu un viņas apliecinājumu piedalīties šīs dienas Saeimas sēdē, ja vien tas būšot iespējams. Tomēr likums paredz, ka negatīvs testa rezultāts uzskatāms par derīgu Saeimas darbā, ja to pavada mediķu konsīlija atzinums par to, ka persona nevar vakcinēties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu tīklā patlaban būvdarbi notiek 78 posmos, turklāt sešos no tiem, lai šķērsotu būvdarbu vietu, ceļā jāpavada no 50 minūtēm līdz stundai, informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Tāpēc autovadītāji aicināti plānot papildu laiku ceļā vai, ja iespējams, izvēlēties alternatīvu maršrutu.

Īpaši ilga gaidīšana iespējama Vidzemes šosejas (A2) posmā no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei, tomēr šo posmu iespējams apbraukt pa reģionālajiem autoceļiem P20 un P30.

Būvdarbu vietu ilgstoša šķērsošana paredzama arī ceļu posmos no Kārsavas līdz Grebņevai (A13), no Madonas līdz Dzelzavai (P37), no Rīgas apvedceļa (A4) līdz pagriezienam uz Tīnūžiem (P4), no Valmieras līdz Rencēniem (P17), kā arī no no Stalbes līdz Cēsīm (P14).

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no “Sēnītes” līdz Siguldai satiksme abās brauktuvēs, pa vienu joslu katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei ir septiņi reversās kustības posmi, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Valmieras šosejas no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 45 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie satiksmes ierobežojumi ceļu remontu dēļ šonedēļ ir uz Vidzemes šosejas un pie Madonas, aģentūru LETA informēja "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

LVC uzsver, ka visos valsts reģionos rit aktīva ceļu būvdarbu sezona un autovadītājiem ir jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un papildu laiku ceļā.

Lielākie satiksmes ierobežojumi patlaban ir uz Vidzemes šosejas posmā no pagrieziena uz Cēsīm līdz Rīdzenei, kura šķērsošanai jārēķina gandrīz stunda, kā arī uz reģionālā ceļa starp Madonu un Dzelzavu, kur jārēķinās ar vairāk nekā stundu ceļā. Abos būvlaukumos ir vairāki reversās kustības posmi.

Darbi ir sākušies uz reģionālā autoceļa Valmiera- Rūjiena no Valmieras līdz Rencēniem. Posmā ir divi luksofori, kuru šķērsošanas laiks ir aptuveni 40 minūtes.

Citi lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem ir uz Vidzemes šosejas no Sēnītes līdz Siguldai, kur satiksme notiek pa labās puses brauktuvi un paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks ir 20 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katrs citādi nonāk pie darba un atpūtas līdzsvara jautājumiem, bet ir svarīgi negaidīt, līdz nokļūstat slimnīcā, vai citas galējības. Pirmām kārtām ir jāsaprot, ka jūsu darba prioritātes izriet no jūsu dzīves prioritātēm. Darbs nav visa jūsu dzīve.

Precīzāk, tā būtu pareizi. Tas nozīmē, ka vispirms ir svarīgi pareizi noteikt dzīves prioritātes. Stratēģiski domājošiem cilvēkiem dienas plāni nerodas paši par sevi, bet izriet no galvenajām vērtībām dzīvē.

Biznesa portāls Db.lv sadarbībā ar autori Olgu Kazaku publicē fragmentu no nesen iznākušās “Pirmās PR grāmatas”, kas būs noderīgs visiem, kuri saskaras ar laika trūkuma problēmu.

Formulējiet dzīves galvenās prioritātes. Ne vairāk par trim. Trīs pašreizējās savas dzīves vissvarīgākās jomas, virzienus vai izpausmes. Piemēram, darbs, attiecības, attīstība. Pēc tam katram blokam formulējiet vispārīgo mērķi. Varbūt tas būs viens visiem blokiem. Tad katrā blokā ierakstiet neatliekamākos uzdevumus, ko gribat paveikt noteiktā laikposmā. Piemēram, līdz gada beigām. Tas ir ļoti svarīgi, jo bez konkrēta termiņa to vairs nevar nosaukt par plānu, tas drīzāk ir sapnis — kaut kas, par ko ir patīkami domāt, ko var bezgalīgi atlikt, bet kas nav obligāti jāīsteno.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vīriešu basketbola izlase piektdien Džakartā Pasaules kausa finālturnīra otrā posma pirmajā spēlē spraigā cīņā uzvarēja pašreizējo čempioni Spāniju un turpinās cīņu par vietu ceturtdaļfinālā.

Latvijas basketbolisti uzvarēja ar rezultātu 74:69 (17:16, 12:16, 18:26, 27:11).

Svētdien Latvijas izlase tiksies ar Brazīliju.

L apakšgrupā visās trīs spēlēs uzvarējusi Kanāda, pa trīs panākumiem četrās cīņās ir Latvijai un Spānijai, bet Brazīlija svinējusi divas uzvaras trīs dueļos.

Latvijas basketbolisti pēdējo reizi mačā vadības grožus pārņēma nepilnas trīs minūtes pirms pamatlaika beigām, kad tālmetienu realizēja Dāvis Bertāns. Tieši Bertāns ar 16 punktiem bija rezultatīvākais Latvijas izlasē.

Visproduktīvāk spēlēja Rodions Kurucs, kurš guva 13 punktus, izcīnīja astoņas bumbas zem groziem un pārtvēra trīs bumbas, pa 11 punktiem bija Andrejam Gražulim, kurš svarīgā epizodē bloķēja pretinieku, Rolandam Šmitam un Kristeram Zorikam, kurš ceturtajā ceturtdaļā realizēja divus svarīgus tālmetienus. Daudzpusīgs sniegums arī Artūram Žagaram, kurš guva septiņus punktus, izcīnīja piecas atlēkušās bumbas un atdeva piecas rezultatīvas piespēles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņojums presei

2015. gada 17.februārī

Šā gada 12.februārī AS «Pasažieru vilciens» (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns medijiem paziņojis, ka PV gatavojas biļešu tirdzniecības revolūcijai, ieviešot zonu sistēmu. Projekta plānotais ieguldījums lēšams nepilna miljona eiro apmērā. SIA «Rīgas karte» (RK) atzīmē, ka šādu sistēmu būtu iespējams ieviest nekavējoties un bez papildus ieguldījumiem, izmantojot jau iepriekš PV vilcienos lietoto RK aprīkojumu.

RK atzīmē, ka zonu sistēma nav nekas jauns – citu valstu praksē sistēmu, kad pasažieris pārvietojas starp attālumiem dažādās zonās, sauc par uz nobrauktā attāluma balstītu sistēmu jeb OD (origin-destination), aprēķinot tarifu pēc nobraukto kilometru skaita. Šobrīd RK ir atvērta, sadarbojoties ar PV, turpināt līdzšinējo projektu, un uzsākt zonu sistēmas lietošanu nekavējoties, kas neprasītu papildus ieguldījumus jaunas aparatūras un programmnodrošinājuma iegādē, kā arī cilvēkresursu piesaistē. RK atzīmē, ka tās rīcībā esošais aprīkojums un programmnodrošinājums jau šobrīd pilnībā atbalsta esošo PV tarifu sistēmu vai plānoto jauno tarifu zonas sistēmu, līdz ar to jaunas sistēmas ieviešana no PV puses nav nedz nepieciešama, nedz ekonomiski izdevīga ne klientam, ne pārvadātajam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Intervija Latvijai izdevies pārliecināt starptautiskos partnerus, lai tie neuzstāj par PVN vēl lielāku celšanu

Izaugsme Latvijā būs vēlāk nekā citur EiropāTā intervijā Db apgalvo Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL), tiesa, atzīdams, ka gadījumā, ka starptautiskie partneri atsaka aizdevumu, Latvijas plāns B» ir nepietiekams.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas Karte: ar e-talonu nākotnē varēs braukt pasažieru vilcienos un iepirkties kioskos

Nozare.lv, 08.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar SIA Rīgas satiksme (RS) elektroniskām biļetēm jeb e-taloniem nākotnē varēs apmaksāt braucienus AS Pasažieru vilciens (PV) vilcienos pa visu Latviju un pastāvīgos (zilos) talonus izmantot kā elektroniskus makus, lai veiktu nelielus pirkumus veikalos un kioskos, kas atrodas dzelzceļa staciju un RS maršrutu pieturu tuvumā, norāda SIA Rīgas Karte (RK) valdes priekšsēdētājs Eriks Morizurs.

«Vēl viena lietojumprogramma, kuru ceram ieviest, ir «maks vilcienā». Kas tas ir? Tas ir zilais, atjaunojamais e-talons, kuru varēs e-talonu pārdošanas vietās «uzpildīt» ar naudu un izmantot maziem pirkumiem, kā to patlaban dara Honkongā un Singapūrā. Ar to varēs nopirkt kādu laikrakstu vai sīku preci. Taču vilcienā ar šo talonu varēs pirkt biļetes braucieniem ārpus e-talona zonas, paziņojot konduktoram, ka vēlas maksāt ar talonā atrodamo kredītu,» intervijā portālam Nozare.lv skaidroja Morizurs.

Intervijas laikā Morizurs demonstrēja nelielu portatīvu termināli, ar kuru PV darbinieki varēs pārbaudīt, vai pasažiera e-talons ir reģistrēts braucienam, iekasēt sodu un izrakstīt kvīti, ja tas nav noticis, kā arī pārdot vienreizēja brauciena biļetes, kā to patlaban dara RS sabiedriskā transporta līdzekļos. Vēlāk ar termināli, izmantojot elektronisko «maku», varēs arī nopirkt biļetes braucieniem ārpus zonas, kurā ir derīgi e-taloni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

FOTO: Latvijas hokeja izlase pirmo reizi kopš 2009.gada iekļūst pasaules čempionāta ceturtdaļfinālā

LETA, 16.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas hokeja izlase otrdien nodrošināja vietu pasaules čempionāta ceturtdaļfinālā, kur spēlēs pirmo reizi kopš 2009.gada.

Izšķirošajā B apakšgrupas mačā par ceļazīmi uz ceturtdaļfinālu Latvijas hokejisti ar rezultātu 1:0 (1:0, 0:0, 0:0) uzvarēja pasaules čempionāta rīkotāju Dāniju.

Latvijas hokejisti B apakšgrupā ieņēma ceturto vietu un ceturtdaļfinālā ceturtdien tiksies ar A apakšgrupas uzvarētāju Zviedriju.

Vienīgos vārtus šajā mačā Latvijas izlases labā guva Andris Džeriņš.

Savukārt «sauso» uzvaru Latvijas izlases vārtos izcīnīja Elvis Merzļikins, kurš atvairīja visas 19 pretinieku mestās ripas.

Iepriekšējo reizi pasaules čempionāta ceturtdaļfinālā Latvijas izlase piedalījās 2009.gadā, kad Šveicē atkārtoja savu visu laiku labāko rezultātu un ierindojās septītajā vietā. Šāds sasniegums Latvijas izlasei padevies arī 1997. un 2004.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru