Transports un loģistika

«Iekrīt» ar dīzeli bez papīriem

Miks Stroža [email protected], 19.04.2005

Jaunākais izdevums

Muitnieki, uz prāmja Ventspilī pārbaudot kādu kravas automašīnu, transportlīdzeklī atraduši septiņas kannas ar dīzeļdegvielu. Preču legālu izcelsmi apliecinošus dokumentus automašīnas vadītājs uzrādīt nevarēja. Kopējais degvielas daudzums — aptuveni 390 litru. Saskaņā ar atbilstošajiem Ministru kabineta noteikumiem personām, kurām nav speciālās atļaujas komercdarbībai ar degvielu, ir aizliegts pārvadāt degvielu (izņemot degvielu transportlīdzekļa standarta degvielas tvertnē) bez tās iegādi apliecinošiem dokumentiem, ja degvielas daudzums pārsniedz 40 litrus. Transportlīdzekļa vadītājam sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrija rosina nākamajā gadā uz sestdienām pārcelt vairākas darba dienas, kas iekrīt starp svētku dienām, liecina izskatīšanai valdībā iesniegtais rīkojuma projekts.

Darba likums paredz, ja darba nedēļas ietvaros viena darba diena iekrīt starp svētku dienu un nedēļas atpūtas laiku, darba devējs šo darba dienu var noteikt par brīvdienu un pārcelt to uz sestdienu tajā pašā nedēļā vai citā nedēļā tā paša mēneša ietvaros.

Vienlaikus šī norma paredz, ka no valsts budžeta finansēto institūciju darbiniekiem, kuriem noteikta piecu dienu darba nedēļa no pirmdienas līdz piektdienai, Ministru kabinets rīkojumu par darba dienas pārcelšanu nākamajā gadā izdod ne vēlāk kā līdz kārtējā gada 1.jūlijam. 2021.gadā ir trīs darba dienas, kas iekrīt starp svētku dienu un nedēļas atpūtas laiku - pirmdiena, 3.maijs (iekrīt starp svētku dienu - 4.maiju, un svētdienu - 2.maiju), piektdiena, 25.jūnijs (iekrīt starp svētku dienu - 24.jūniju, un sestdienu - 26.jūniju), piektdiena, 19.novembris (iekrīt starp svētku dienu - 18.novembri, un sestdienu - 20.novembri).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu piramīdas European American Prosperity Trust Corporation(EAPT) organizētāji no daudziem klientiem izkrāpuši dokumentus, kas apliecinātu šo piramīdu un tajās veikto ieguldījumu eksistenci.

Lētticīgie cilvēki, kas, cerot uz milzīgiem procentiem, ieguldīja savu naudu, saņēma piedāvājumus kļūt par «akcionāriem» jaunā finanšu struktūrā – Credit Union Inc., kas izveidota European American Prosperity Trust Corporation reorganizācijas rezultātā. Piedāvājumam piekrituši vairāki tūkstoši klientu, liecina Db rīcībā nonākusī sertifikāta kopija, kurā uzrādītais klienta numurs ir četrzīmju skaitlis.Lētticīgi ieguldītāji joprojām iekrīt finanšu piramīdu shēmās

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šāda principa tika radīta populārā KIA Sportage uzlabotā modeļa atjaunošanas programma. To pat zinātājiem pamanīt būs ļoti grūti. Un labi vien ir.

Tehniski un, protams, vizuāli KIA Sportage ir viens no savas klases pievilcīgākajiem modeļiem, tādēļ korejiešu izvairīšanās kārtīgi pieķerties ārējām un interjera izmaiņām ir loģiska. Viena no jaunā Sportage svarīgākajām atpazīšanas pazīmēm ir jauns priekšējās dekoratīvās restes zīmējums. Aizmugurējos lukturos ir modernāka gaismas tehnika. Turpretim salonā galvenais jaunums ir tas, ka vadības panelī starp apaļajiem infodisplejiem ir iespraucies vēl viens digitāls infologs, kurā varēs nolasīt āra temperatūru un citu noderīgu informāciju, kas iepriekš bija jāmeklē, spaidot izvēlnes pogu. Sīkums, bet patīkami. Dārgāko Sportage lietotāju priekam turpmāk autovadītāja krēsls būs elektriski regulējams, turpretim ziemā ļoti noderēs zem stūres kolonnas paslēptā stūres apsildes poga, kuras iepriekš KIA Sportage aprīkojuma sarakstā nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot modes tendencēm, zviedru Volvo ir radījis pilnīgi jaunu dzinēju paaudzi, kas jau ir pieejama gandrīz visos modeļos, izņemot pašreizējo XC90.

Svarīgi ir piebilst, ka turpmākajos gados jaunie motori būs neatņemama visu Volvo modeļu sastāvdaļa, kuri tiks būvēti uz jaunās t.s. SPA platformas.

Pašu spēkiem radītās motoru paaudzes dīzeļmotori un benzīnmotori tiek veidoti, balstoties uz divu litru tilpuma četrcilindru agregātu bāzes. Tos apkarinot ar dažāda izmēra turbīnām un/vai kompresoriem, tiks panākta motoru jaudu daudzveidība. Sāksim ar to, ka tie ir pilnīgi jaunas paaudzes motori, kuros plaši izmantots alumīnijs un citi modernie materiāli, ļaujot spēka dzelzim nomest 30 līdz 50 kilogramus liekā svara. Volvo jauno motoru unifikācijas plāns paredz plašu pielietojumu, sākot no pašiem mazākajiem Volvo priekšpiedziņas auto un beidzot ar lielāko un prestižāko SUV modeli XC 90.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompaktāks no ārpuses un ērts no iekšpuses. Tam visam klāt ir pilnīgi cita tehnika, kas turpmāk būs jaunā minivena Citroen C4 Picasso rīcībā.

Iepriekšējās paaudzes C4 Picasso ar pircēju uzmanību Latvijā, maigi sakot, nevarēja lepoties, jo daudzos aspektos tas bija tehniski un morāli novecojis modelis, kas nespēj konkurēt ar savas klases līdziniekiem. Turklāt ir jāatzīst, ka līdz ar straujo korosoveru un kompakto SUV modeļu popularitātes bumu Eiropā proporcionāli ir sarukusi pircēju apetīte pēc ģimeniskajiem miniveniem. Taču tas nenozīmē, ka šīs klases modeļi pilnībā ir zaudējuši asumu. Paraugoties uz jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso futūrisko eksterjera un interjera dizainu, kam zem čaulas paslēpta pilnīgi jauna tehnika, ir skaidri noprotams, ka Citroen noteikti nav metis plinti krūmos un tic šī segmenta attīstībai un pieprasījumam arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

95% iedzīvotāju atbalsta darbdienu pārcelšanu

, 07.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrijas veiktajā iedzīvotāju aptaujā, lai noskaidrotu sabiedrības viedokli par darba dienu, kas iekrīt starp svētku dienām un brīvdienām, pārcelšanu, piedalījās 22 677 cilvēki, no kuriem 94,7 % jeb 21 476 cilvēki izteikuši atbalstu šādu darbdienu pārcelšanai, Db.lv informēja Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa.

4,5 % jeb 1019 cilvēki neatbalsta pārcelšanu, 99 cilvēki (0,4 %) snieguši atbildi ''nepiešķiru tam īpašu nozīmi'' un 83 cilvēki (0,4 %) - ''grūti pateikt''.

Ekonomikas ministrija ir gandarīta par tik lielu sabiedrības aktivitāti un pateicas visiem iedzīvotājiem, kas piedalījās aptaujā un pauda savu viedokli.

Aptauja tika veikta Ekonomikas ministrijas mājas lapā internetā (www.em.gov.lv) no šī gada 25.februāra līdz 7.martam (plkst.17.00). Aptaujā bija aicināti piedalīties visi interesenti, atbildot uz jautājumu ''Vai Jūs atbalstāt darbdienu, kas iekrīt starp svētku dienām un brīvdienām, pārcelšanu?''.

Aptauja tika rīkota ar mērķi apzināt sabiedrības viedokli par darbdienu pārcelšanas ietekmi uz iedzīvotāju un uzņēmēju sociālajām un ekonomiskajām interesēm. Apkopotie aptaujas dati tiks iekļauti informatīvajā ziņojumā ''Par turpmāko rīcību par darbdienu pārcelšanu''. Ziņojumu izstrādās Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Labklājības ministriju, sniedzot izvērtējumu par darbdienu, kas iekrīt starp svētku dienām un brīvdienām, pārcelšanas ietekmi uz tautsaimniecību un valsts budžeta ieņēmumiem. Gala lēmumu par turpmāko rīcību attiecībā uz šādu darbdienu pārcelšanu nākotnē pieņems Ministru kabinets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Arodbiedrības grib brīvdienas

, 07.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) noraida Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) nostāju neatbalstīt Ekonomikas ministrijas un Bērnu un ģimenes lietu ministrijas kompromisa piedāvājumu likumā Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām noteikt papildu brīvdienas gadījumos, ja Latvijas Neatkarības deklarācijas pasludināšanas diena 4. maijā vai Latvijas Republikas proklamēšanas diena 18. novembrī iekrīt sestdienā vai svētdienā, Db.lv informēja LBAS pārstāve Sanita Lorence.

"Publiskajā telpā LDDK paudusi viedokli, ka šo kompromisu nevar atbalstīt tāpēc, ka neviens nav sniedzis nekādu pamatojumu. Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība uzsver, ka Saeimas Sociālo un darba lietu komisijā, publiskā diskusijā, arodbiedrības sniedza skaidru un ar faktiem argumentētu pamatojumu, kādēļ Latvijā ir nepieciešama svētku dienu kompensēšana, ja tās iekrīt brīvdienās," teikts arodbiedrību savienības paziņojumā.

"LBAS stingri iestājas par to, lai svētku dienas, kas iekrīt sestdienā vai svētdienā tiktu kompensētas. Mēs esam šo jautājumu virzījuši un aizstāvējuši Ministru kabinetā un atbalstījuši TV 3 akciju Ģimenes vārdā. Uzskatām, ka jautājums ir ļoti nozīmīgs, un darba un brīvajam laikam jābūt līdzsvarā, jo šobrīd no pārmērīga darba stundu skaita zaudē gan darbinieku atpūta, gan ģimenes dzīve, gan bērni", uzsver LBAS priekšsēdētāja vietnieks Egils Baldzēns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdiena, kas iekrīt 13. datumā, daudzviet pasaulē tiek uzskatīta par īpaši neveiksmīgu dienu, un dažkārt cilvēki šādā piektdienā neveic biznesa darījumus, nevēlas lidot vai pat iziet no mājas. Šī iemesla dēļ ASV ik piektdienu, kas iekrīt 13. datumā, uzņēmējdarbības nozares zaudē 800 – 900 miljonus ASV dolāru, raksta Euronews.

Līdzekļi uzņēmējdarbībā šajā datumā tiek zaudēti, jo liela daļa cilvēku nedara lietas un neveic pienākumus, ko darītu jebkurā citā piektdienā, piemēram, nelido, izvairās no satiksmes negadījumiem, atsakoties pārvietoties ar automašīnu vai sabiedrisko transportu, neslēdz darījumus, neparaksta līgumus utt.

ASV aptuveni 17 – 21 miljons cilvēku baidās no piektdienas, kas iekrīt 13. mēneša datumā, noskaidrojis pētījumu institūts Kalifornijā - Stress Management Center and Phobia Institute. Savukārt aptuveni 80% daudzstāvu namu ASV nav 13. stāva, savukārt vairākās lidostās nav izlidošanas sektora ar numuru 13, savukārt slimnīcās un viesnīcās dažkārt nav 13. palātas vai numuriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrija uzsāk iedzīvotāju aptauju, lai noskaidrotu sabiedrības viedokli par darbdienu, kas iekrīt starp svētku un brīvdienām, pārcelšanu, liecina sniegtā informācija medijiem.

Aptauja notiks no šā gada 26.februāra līdz 7.martam. Aptaujā aicināti piedalīties visi interesenti, atbildot uz jautājumu "Vai Jūs atbalstāt darbdienu, kas iekrīt starp svētku un svinamajām dienām, pārcelšanu?" Ekonomikas ministrijas interneta mājaslapā: http://www.em.gov.lv.

Pēdējos divos gados tika pārceltas divas darbdienas - 2006.gadā tika pārcelta viena darbdiena no 27.novembra uz 2.decembri, un 2007.gadā - arī viena darbdiena – no 30.aprīļa uz 14.aprīli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Mercedes GLE ir gatavs kompromisam

Aldis Zelmenis, 04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE ir kļuvis vēl lielāks un daudzpusīgāks, tiesa, tā motoru ēdienkarte turpmāk sāksies ar četrcilindru dīzeli

Arī Mercedes GLE nav pagājusi secen downsizing ēra. Nav šaubu, ka četrcilindru dīzelis ir augstas veiktspējas tehnika. Uz papīra tas daudz neatpaliek no iepriekš izmantotā sešcilindru dīzeļa. Bāzes modeļa GLE 300 d 4 Matic 245 zirgspēki ir gana daudz tik lielam auto, kāds ir jaunais GLE, tomēr tie nav seši stobri, un tas ir jūtams. Iespējams, ka, nezinot. kā brauca un ar kādu patīkamu skaņu to darīja sešcilindru dīzelis, šādi aizspriedumi vairs nemocīs. Tomēr Mercedes klients ir konservatīvs un tajā pašā laikā ar asu prātu un labu atmiņu apveltīts indivīds, attiecīgi neliels rūgtumiņš par četrcilindru sniegumu būs. Četrcilindru motors ir ievērojami skaļāks, to gan salonā nevarēs dzirdēt, jo Mercedes GLE virsbūve ir perfekti nopakota un akustiskais komforts salonā ir teicams. Toties paātrinājuma brīžos četrcilindru dīzeļa sniegums nebūs tik spilgts un nešūsies kopā ar Mercedes lozungu The best or nothing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad SIA Latvija Statoil benzīnu piegādās pārsvarā no Norvēģijas, kā arī citām ražotnēm Eiropā ārpus Baltijas. Savukārt Statoil degvielas uzpildes stacijās (DUS) nopērkamā dīzeļdegviela ražota Mažeiķos.

SIA Latvija Statoil degvielas piegādes veic no tā ražotāja, kas piedāvā labāko kompromisu starp cenu, kvalitāti un piegādes nosacījumiem. Informācija par piegāžu alternatīvām tiek apkopota regulāri, no kurām divas galvenās ir ražotne Mažeiķos un lielākā Norvēģijas degvielas ražotne Mongstadā.

Par degvielas izcelsmi var pārliecināties katrs pircējs

Saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošo likumdošanu ikkatrā DUS Latvijā ir jābūt tirdzniecībā esošās degvielas kvalitātes atbilstības sertifikāta, ko izsniegusi verificēta laboratorija, kopijai. Benzīnam un dīzeļdegvielai atsevišķi. Sertifikātā līdztekus kvalitātes apliecinājumam redzama arī degvielas izcelsme. Pircējam ir tiesības apskatīt sertifikāta kopiju, palūdzot to DUS personālam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir multifunkcionāls darba instruments, kas tagad padarīts vēl parocīgāks

Pēc šo rindu autora domām, viens no lielākajiem jaunā Duster ieguvumiem ir priekšējie krēsli, kas ir galvastiesu pārāki par tiem, kas bija iepriekšējā Duster. Jau kopš iznākšanas brīža kompaktais visurgājējs ar vienkāršo, bet uzticamo tehniku un pieejamo cenu ir kļuvis par pieprasītu preci daudzās Eiropas valstīs. Arī pie mums Dacia Duster ir cienīts auto, jo īpaši mežizstrādes uzņēmumu, zemnieku saimniecību, kā arī apsardzes firmu vidū. Būtiski piebilst, ka arvien vairāk par šo auto interesējas privātpersonas ne tikai lauku reģionos, bet arī galvaspilsētā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dacia Duster joprojām ir vienkāršs darba zirgs smagiem un brīžiem ļoti netīriem darbiem. Svarīgi, ka auto no tiem nebaidās, drīzāk uzņems tos kā izaicinājumu ar mērķi par katru cenu arī izpildīt. Ja ir vēlēšanās tikt pie lēta krosovera, kurš ar lielāko prieku un azartu mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav. Uzlabojot jaunākās paaudzes modeli, konceptuāli nav sabojāts Duster džipiskais un robustais izskats. Jauna gaismas tehnika un dekoratīvās uzlikas apkārt automobilim ir tieši tas, kas ir vajadzīgs. Salonā izmaiņu ir gana daudz. Auto ir jūtami apaudzis ar visādām ekstrām - modernu vadības paneli un multifunkcionālu stūri, un dārgākajā izpildījumā ar Media NAV multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnpiedziņas universāļu formāts ar piepaceltu virsbūvi un dekoratīvām uzlikām kļūst ar katru dienu populārāks. Par atpazīstamību un pircēju uzmanību var būt drošs arī šī žanra pārstāvis – jaunākās paaudzes Škoda Octavia Scout

Ikviens no čehu modeļiem, kam modeļu nosaukuma galā ir vārds Scout, atšķiras ar rakstura stingrību un pamanāmiem vizuāliem dotumiem. Octavia Scout gadījumā šie uzstādījumi darbojas, iespējams, vislabāk. Apkarināts ar dekoratīvām uzlikām (starp citu, plastmasas uzlikas ir parādījušās arī uz automašīnas durvīm), Scout izskatīsies labāk par civilo Octavia universāli, turklāt būs gatavs savu saimnieku izvizināt pa tādiem ceļiem un atsevišķiem neceļiem, kur ar parasto Škoda universāli labāk nerādīties. Lielākais jaunums – turpmāk Octavia Scout cienītāju rīcībā būs kombinācija ar jaudīgu dīzeļmotoru un DSG divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā divos vārdos varētu raksturot uzlabotā VW Touareg svarīgākos ieguvumus, kas šī gada oktobrī piezemēsies arī Latvijas tirgū

Kopš 2002. gada VW Touareg ir ielauzies uz palikšanu t.s. lielo premium SUV modeļu klubiņā, kur apgrozās tādas personības kā BMW X5, Audi Q7, Mercedes ML vai Porsche Cayenne. Touareg esošais modelis pasaulē joprojām ir pieprasīts un cienīts, tādēļ uzlabojumi modelim ir veikti drīzāk, lai «piedzītu» jauno izskatu VW Golf 7 stūrainajam šablonam. Ar neapbruņotu aci ir redzams, ka uz Touareg ārējās čaulas hroma ir kļuvis ievērojami vairāk. Tas ir attiecināms uz pamatbāzes modeli, bet vēl blīvāk piesātinātākā daudzumā tas skars glaunākās R line pakotnes Touareg. Iestrādājot auto purngalā jauno optiku, Touareg ir pilnībā atvadījies no halogēna lampām, tā vietā turpmāk priekšroku dos modernajiem biksenona lukturiem. LED gaismas diodes joprojām būs papildaprīkojuma listē. Arī salonā izmaiņu pirmajā acu uzmetienā nav, un tikai pēc rafinētas izpētes nākas konstatēt dažus noderīgus sīkumus, kas sildīs nākamo Touareg īpašnieku sirdis. Piemēram, jauni apdares un ādas paraugu salikumi, salona apgaismojumam izmantotas LED spuldzītes. Visbeidzot stūres apsildes un priekšējā vējstikla apsildes funkcijas aktivizēšanu vairs nevajadzēs meklēt, rakņājoties multimediju sistēmas dzīlēs, jo turpmāk šo funkciju pogas ir izceltas uz viduskonsoles augšējās daļas. Sīkums, bet patīkami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu uzņēmēju un studentu sadarbību, jaunuzņēmums Edy365.com aicina vietējos komersantus vienotā e-prakses pārvaldības platformā izvietot pieejamās praktikantu vakances, bet praktikantiem - izvēlēties tīkamākās pieredzes gūšanas vietas.

Platforma strādā kā tilts starp praktikantiem un uzņēmējiem, un ir lielisks veids, kā piesaistīt jaunos speciālistus bez liekas birokrātijas, norāda Oskars Putniņš, SIA Edy365.com dibinātājs.

“Edy365.com jeb Nakotnesprakse.lv ir Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēts projekts, kas radīts un attīstīts, izmantojot Edy365.com privātos līdzekļus. Reģistrācija šajā platformā ir bez maksas, taču uzņēmējiem pieejami arī dažādi maksas pakalpojumi, bez tam ikviens komersants, iesaistoties projektā, var pretendēt arī uz līdzfinansējumu un saņemt valsts atbalstu praksei līdz 270 eiro mēnesī par vienu praktikantu,” teic O.Putniņš, piebilstot, ka iesaistītajām pusēm nav jāraizējas arī par atskaišu sagatavošanu, jo viss process ir automatizēts. “Šādā veidā uzņēmēji var saglabāt koncentrāciju uz galveno - savu biznesu, taču tajā pašā laikā izveidot arī lieliski sadarbību ar jauniešiem, kas ir ieinteresēti darboties konkrētajā sfērā,” teic SIA Edy365.com dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts iestādēm, tai skaitā arī drošības iestādēm, nevar būt savu personīgo interešu, tām ir jādarbojas vienotas konstitucionālas sistēmas ietvaros. Bet ir tā sagadījies, ka «iestādes» atrodas Vienotības ietekmē, intervijā uzsver pie frakcijām nepiederošais 12. Saeimas deputāts, Latvijas Universitātes profesors Ringolds Balodis, kurš šopavasar kļuvis par Nacionālās apvienības biedru

Medijos ir nonākušas ziņas par to, ka ekspremjers Indulis Emsis it kā ir brīdinājis deputātu Askoldu Kļaviņu, izsakot versiju, ka pie notikušā vainīgi ir arī ģenerālprokurors Ēriks Kalnmeiers, premjers Māris Kučinskis un KNAB vadītājs Jēkabs Straume. Kas notiek?

Notiek sabiedriskā viedokļa ietekmēšana ar apzināti veidotiem skandāliem. Cilvēkiem liek novērsties no būtiskā un pievērsties lietām, kuras beigsies ar čiku. Es esmu tiešām ārkārtīgi izbrīnīts, ka šādu jezgu var sacelt par, manuprāt, ārkārtīgi maznozīmīgām lietām, ja paskatāmies pēc būtības. Ja runājam par informācijas nopludināšanu, virknē gadījumu informācija no drošības iestādēm ir gājusi ārā kā pa «laidara vārtiem». Konkrētajā gadījumā par tiem diviem deputātiem, kas tika aizturēti, – Kaimiņu un Kļaviņu – abos gadījumos es nesaskatu pamatu tik lielai jezgai un rezonansei. Ja deputāts Askods Kļaviņš «muhļījās» ar benzīna atskaites papīriem, vai bija pamats prasīt kratīšanas? Ko tad tajās kratīšanās var atrast – degvielas mucas, vai? Trilleris riktīgais, Kučinskis neko nevienam nav teicis, bet Emsis nodarbojas ar analītiku. Kļaviņš kā Žanna d’Arka uz ešafotu dodas, nenododams analītiķi Emsi. Un kas?

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krūmane: ātrie kredīti ir sērga arī globālā mērogā

Elīna Pankovska, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi ir pamanījuši ātri kredītu reklāmas. Tā ir tāda kā sērga visā Eiropas Savienībā, un var pat teikt, globālā mērogā, intervijā Neatkarīgajai norāda Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) priekšsēdētāja Irēna Krūmane.

Finanšu sektors, kas piesaista noguldījumus tagad esot drošs. Daudz lielāka bīstamība esot tajā sektorā, kas sniedz finanšu pakalpojumus, taču nepiesaista noguldījumus.

I.Krūmane skaidro: «Tajā sektorā, kas sniedz tos pašus finanšu pakalpojumus, tikai ar saviem līdzekļiem. Tiesa, šīs naudas izcelsme maz kuru interesē. Finanšu uzraudzības iestādes tika izveidotas, lai aizsargātu noguldījumus. Tas sektors, kas nepakļaujas finanšu uzraudzībai, šobrīd ir ļoti aktīvs.» Tomēr viņa piebilst, ka tā ir PTAC kompetence, jo viņi var atņemt licenci. Taču licencēšana problēmu nerisināšot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No elektrotīkla uzlādējamais hibrīds "Škoda Superb iV" ir vairāki auto vienā.

Piemēram, 40-50 km robežās tas spēs būt bezizmešu auto un brauks, tikai izmantojot elektrību.

Pēc papīriem, proti, ideālos apstākļos, maksimālā sniedzamība ar elektrību jeb "e-mode" režīmā "Škoda Superb iV" ir 62 km, tomēr arī reālie skaitļi sola, ka īsos maršrutos "Škoda Superb iV" būs 100 % elektroauto bez oglekļa dioksīda jeb CO2 izmešiem.

Starp citu, CO2 izmeši (WLTP) kombinētajā ciklā "Superb iV" ir tikai 24,83-32,65 g/km. Tas atbilst bargajām atgāzu normām, kas būs spēkā no 2030. gada. Līdz ar to var apgalvot, ka, ieguldot šodien, vismaz 10 gadus var neuztraukties par videi draudzīgu auto savā autoparkā. Nomināli vienmēr turot uzlādes vadu kaujas gatavībā, ja starp plānotajiem braucieniem ir vismaz stunda vai divas, "Škoda Superb iV" spēs braukt, tikai izmantojot elektrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis, 16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes Toyota RAV 4I, svinot apaļu jubileju, savā motoru piedāvājumā ir iekļāvis jaunu dīzeļmotoru

Kopš 1994. gada Toyota RAV 4 ir viens no lielākajiem japāņu autogiganta maizes devējiem; nopelnītā nauda japāņiem ļauj eksperimentēt un ģenerēt nākamo dižpārdokļu idejas. Atgādināsim, ka 1989. gada Tokijas autoizstādē demonstrētais konceptauto, uz kura bāzes vēlāk tika radīts jaunās sport utility vehicle jeb SUV klases modelis ar nosaukumu RAV 4, pats bija milzīgs eksperiments, kura panākumiem toreiz neticēja Toyota bosi. Tomēr risks attaisnojās. 1994. gadā, laižot modeli sērijveida ražošanā, jau pirmajā gadā pārdošanas plāns tika pārspēts ar uzviju, sasniedzot 53 000 pārdoto vienību. Vēl pēc gada RAV 4 tirdzniecības apjomi trīskāršojās. Tā katru nākamo gadu Toyota varēja ziņot par kārtējo RAV 4 tirdzniecības rekordu. Galarezultātā 20 gadu laikā pasaulē ir pārdoti jau varāk nekā 5,2 miljoni RAV 4 modeļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk mazākā limuzīna gods Mercedes modeļu hiearhijā tiks atvēlēts Mercedes CLA sedanam, kurš izaudzis no A klases hečbeka. Svarīgi piebilst, ka tas vairs nebūs klasiskās, bet gan priekšpiedziņas limuzīns

Ar katru nākamo jauno modeli Mercedes modeļu klāsts kļūst jauneklīgāks un dzīvespriecīgāks. Ņemot piemēru no A klases hečbeka, kas no bagātu pensionāru un jauno māmiņu sapņu auto ir transformējies par azartisku un stilīgu braucamrīku, arī jaunais sedans CLA tieksies iepatikties jauniem un enerģiskiem cilvēkiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jaunu kompaktklases premium hečbeku pirkšana pie mums nav cieņā. Cita lieta, ja auto ir apbružājies uz pašmāju vai Rietumeiropas ceļiem un pēc trijiem vai pieciem gadiem nonācis otrreizējā tirgū. Sākotnēji šaušalīgā cena ir sarukusi līdz saprotamiem cipariem, un tad auto kļūst vilinošs pirkums plašākai pircēju auditorijai. Ar premium kompaktklases sedaniem pagaidām ir citādi. Vispirms – to nav daudz, jo nesen dibinātajā klubiņā bez Mercedes CLA var pieskaitīt vienīgi Audi jaunizcepto A3 Limousine. Tie tāpat kā hečbeki ir tikpat sasodīti dārgi, taču sedana virsbūves koncepcija emocionāli ļauj sajusties kā maza limuzīna īpašniekam, turklāt aukstajos ziemas mēnešos tā ir arī praktiska. Nenoliedzami, ka ļoti svarīgs ir laiks, kad auto ir parādījies tirgū. Piemēram, lai kā to negribētu atzīt Audi marketologi, simpātiskā Audi A3 sedana iznāciens savos ierakumos ir pārvilcis daļu Audi A4 tīkotāju, jo šābrīža A4 modelis jau ir paspējis novecot un vairs nav svaigākais un atraktīvākais piedāvājums savā klasē, savukārt līdz jaunākās paaudzes Audi A4 sedana debijai vēl ir jāpaciešas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimeniskais Opel Zafira Tourer kā pirmais ir piejaucējis Opel jaunākās paaudzes divu litru 170 ZS dīzeli

Vienīgā bēda, ka, no lietotāju pozīcijām raugoties, darbībā motors Zafira Tourer svara kategorijai nemaz tik ņiprs un sprigans nav. Pamatuzdevums tiek izpildīts, uz priekšu auto virzās visai paklausīgi, taču bez lieka entuziasma un azarta. Brīžiem ir pat sajūta, ka, tiecoties izpildīt drastiskās Euro 6 atgāzu normas, Zafira Tourer ir aizcementēts trokšņu slāpētājs. Kaut kur zemapziņā motoram jauda ir, taču, kamēr visas modernās uzpariktes utilizē kaitīgos izmešus, vienlaikus tiek apēsta arī motora veiktspēja. Turklāt pie zemiem un vidējiem motora apgriezieniem tas ir pārlieku skaļš. Nekādu dižo sensāciju nesagaidīsim degvielas patēriņa postenī, tie tāpat būs godīgi septiņi litri uz 100 kilometriem, bet, ja pilota kāja būs smagāka, tad diezgan ātri varēs ielēkt 8 litru klubiņā. Tajā pašā laikā šāda izmēra auto tas ir ļoti solīds un godīgs rezultāts. Ņemot vērā, ka drīzumā jaudīgākais 170 ZS dīzelis, visticamāk, nonāks arī mazāka izmēra Opel modeļos, var cerēt, ka adaptācijas un pielāgošanās process noritēs veiksmīgāk un Opel īpašnieki, nepārkāpjot vides saudzēšanas principus, saņems lielāku braukšanas prieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļojumos nav labāka transporta par minibusu. Un tāds ir arī jaunais "VW Multivan 6.1".

Ar uzfrišināto "VW Multivan" šo rindu autors aizbrauca pie kaimiņiem uz Lietuvu. Kompānijā trīs pasažieri un lielisks noskaņojums, lai kopā ar "VW Multivan 6.1" atpūta kļūtu par atpūtu arī tajos nogriežņos, kad ir jāsēžas pie minibusa stūres. Augstāk sēdi, tālāk redzi atļauj pilotam pie stūres saglabāt možu garu, arī pēc vairāku simtu kilometru nobraukšanas.

Pieciem vai vēl labāk četriem pasažieriem brauciens būs patiešām komfortabls un ērts. Ikviens var iekārtot savu sēdekli tā, lai būtu ērti pašam un pārējiem ceļabiedriem. Otrās un trešās sēdekļu rindas krēslus var bīdīt uz priekšu vai atpakaļ, atgāzt atzveltni, visbeidzot uzstādīt starp otrās rindas krēsliem izbīdāmu galdiņu un uzinstalēt paroceņus. Starp citu, pat pilota krēsla abās pusēs ir paroceņi, kas braukšanu padara vēl komfortablāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Šogad decembrī pārcels divas darba dienas

Lelde Petrāne, 29.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013.gadā pārcels divas darba dienas - pirmdienu, 23.decembri, pārcels uz sestdienu, 14.decembri un pirmdienu, 30.decembri uz sestdienu, 28.decembri, tādējādi elastīgāk organizējot darba laika norisi no valsts budžeta finansētajās iestādēs, atgādina Labklājības ministrija (LM).

Pārceļot minētās darba dienas, būs iespējams nodrošināt darba nedēļas nepārtrauktību tajā nedēļā, uz kuru darba diena būs pārcelta. Ģimenei tā būs iespēja vairāk laika pavadīt kopā, savukārt iedzīvotājiem - lielāks atpūtas dienu skaits pēc kārtas tajā nedēļā, no kuras darba diena pārcelta, uzsver ministrija.

Minētās izmaiņas attieksies uz tiem darbiniekiem, kuri strādā no valsts budžeta finansētajās iestādēs un kuriem noteikta piecu dienu darba nedēļa no pirmdienas līdz piektdienai. Vienlaikus visas pašvaldības, komersanti un organizācijas, nosakot darba un atpūtas laiku, ir aicinātas ievērot attiecīgās darba dienas pārcelšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru