Āfrikā pieprasa Latvijā ražotas preces 

Latvijas eksportētāji, meklējot jaunas valstis, kurās realizēt savas preces, raugās uz strauji augošo Āfrikas valstu ekonomiku. Šajās valstīs pieprasījums pēc Latvijā ražotajām precēm ir liels, un, tā kā tirgus ir tikai attīstības sākuma stadijā, uzņēmēji cenšas iekarot savu vietu tajā.

Žanete Hāka, 21.11.2012

Avots: SXC

Uzņēmēji norāda, ka tirgū ieiet nav viegli un nepieciešami labi sadarbības partneri, tomēr ieguldītās  pūles nākotnē atmaksājas.

Kā stāsta a/s Latvijas balzams zīmolu direktors Valters Kaže, vairums ražotāju cer uz ātru atdevi, metoties iekšā tādos lielos tirgos kā Ķīna, bet pirmais, ko viņi tur ierauga; ir daudzi simti līdzīgi domājošu konkurentu no visām pasaules malām, kā arī augstas ieejas barjeras un iespēja atpelnīt ieguldījumus labākajā gadījumā pēc daudziem gadiem.

«Alternatīva pieeja ir meklēt tirgus, kas nav tik lieli, taču ir augoši un ik gadu sola apjomu palielinājumu. Daudzi ekonomiski attīstītāko Āfrikas valstu tirgi ir tieši šādi – pateicoties šo valstu vēsturei, Eiropas produkcija un tās kvalitāte tiek vērtēta augstu, un Latvija tiek uztverta kā Eiropas valsts, kas ir produkta izcelsmes kvalitātes apliecinājums šajā pasaules reģionā,» stāsta V. Kaže. A/s Latvijas balzams eksportē alkoholiskos dzērienus uz vairākām Āfrikas valstīm, piemēram, uz Namībiju un Maroku.

Arī a/s Balticovo gada sākumā uzsācis olu eksportu uz Angolu, un, kā skaidro uzņēmuma komercdirektors Edgars Lesnieks, mēnesī uz Āfriku tiek eksportēts no viena līdz pieciem miljoniem olu. Paplašinoties ražošanai, tiek plānots divkāršot eksporta apjomus uz Āfriku.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Tevi varētu interesēt

14 un 15 gadus vecas pusaudzes Āfrikā izgudrojušas ar urīnu darbināmu ģeneratoru,...

«Mums jābūt godīgiem, un, ja esam Eiropas ekonomiskajā telpā, tad mums jāspēj...

Polijas pilsētā Pozņaņā notiekošajā tūrisma gadatirgū Tour Salon 2012 uzņēmēji piedāvās...

Alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijas balzams (LB) plāno uzsākt Rīgas Melnā balzama ar...

Alkoholisko dzērienu ražotāja AS Latvijas balzams apgrozījums šā gada deviņos mēnešos...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Ventspilī 23.novembrī atklās četrus miljonus eiro vērto metālapstrādes rūpnīcas Malmar Sheet...

Vietējie vīndari sašutuši par vīnu, kas tiek tirgots ar etiķeti Sabiles vīna...

Eiropas Komisija ir sākusi padziļinātu izmeklēšanu, lai pārbaudītu, vai vairāki valsts...

Pasaulē lielākais naftas tirgotājs Vitol Group Latvijā nav ieradies, lai uztaisītu ««fikso...

Privātās iniciatīvas konkurē ar Eiropas Savienības fondu un valsts atbalstītiem biznesa inkubatoriem...

Viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem SIA Cido grupa palielinās ietekmi Igaunijā....

airBaltic izsūta relīzi, kurā preventīvi gatavojas skaidrot Eiropas Komisijai savu darbību un...

Baltkrievijas prezidenta Aleksandra Lukašenko lēmums par dzelzceļa kravu pārvadājumu novirzīšanu...

Stark Naked Foods ir ģimenes uzņēmums, kas līdz šim saņēmis vairākas atzinības,...

Biroja Latvijas produkts vietējo ražotāju atbalsta kampaņā līdzdarbojas arī uzņēmums Kiro Cosmetics,...